هدایت شده از حمید رسایی ✔️
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ این چه وضعشه؟
مثلا اینجا یه مکان عمومی هستشا!
چرا بوی سیرابی میاد؟
#بگومگو
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
ما با چنین طاغوتهایی در تقابلیم. فرعون، قارون و نمرود در مقابل اینها رو سفیدند! هر کس اینها را نقطه نجات خودش میداند، یا احمق است و یا از آنچه این جماعت گفتهاند پستترند. به اینها باید "نه" گفت، راه نجات ما در "نهه" گفتن به اینهاست.
بایدن: من به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کردم؛ خیلی راحت بگویم، اگر ما کاری را که میخواهیم، انجام بدهیم، بقیه دنیا وصله شلوار "جین" ما هم نیستند.
فرجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اروپا مانند باغ است و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلیهای وحشی به باغهای زیبا حمله میکنند! پس باغبان باید از باغ محافظت کند و به جنگل برود!
و خداوند خطاب به این طاغوتها میفرماید: «بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق» (انبیا/۱۸)
بلکه ما حق را بر سر باطل میکوبیم تا آن را هلاک سازد؛ پس در این هنگام باطل نابود میشود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ بوقچی براندازان
🔰 حمید رسایی: علی دایی بعد از انتشار توهینش به مردم تبریز، این بار برای همه مردم پست گذاشته که همه مردم میلنگند و فقط اوست که راست راه میرود!
وقتی کسی از کسوت یک ورزشکار تبدیل میشود به بوقچی جماعت برانداز که فحاشی، شعارشان و تهدید مردم، عملشان است، پذیرفته که دیگر بوقچی باقی بماند.
مردم تبریز همانهایی هستند که در تاریخ این کشور صفحات زیادی را به خودشان اختصاص دادهاند و اتفاقا ۹۸ درصدشان خیلی خوب میفهمند و تمیز را از کثیف تشخیص میدهند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ با اینکه از ابتدای انقلاب ادعای تقلب در رسانههای خارجی مطرح جیشد، چرا برخی از مردم در سال ۸۸ ادعای دروغ تقلب در انتخابات را باور کردند؟
پایگاه بسیج شهید مدنی
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ تفاوت "جایگاه اقتصادی" زن در نظام خانوادگی غرب و نظام خانوادگی برگرفته از اسلام
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
این جماعت که اکثرا به کشورهای غربی مهاجرت کردهاند همیشه نقش بازی کردهاند و این روزها هم در حال ایفای نقش خود هستند و باید نفاقشان را به رخشان کشید. هنرمند واقعی، تفاوت کسی که برای امنیت کشور و مردمش جان داده با کسی که به خاطر رفتار وحشیانه و قتل دیگران به دار مجازات آویزان شده تا عبرتی باشد برای جامعه را میفهمد.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای چنین افرادی، این دیالوگها فقط در چارچوب فیلمنامه و نقشی که به بازیگر سپرده شده، ارزشمند است و الا در مقام حقیقی، آنچه عمل میکنند و اعتقاد دارند، برخلاف واقعیتهای درونیشان است.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
راز تشییع پیکر چند ده میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی / پهپادهای داخلی آمریکا چطور قبل از عراق در ایران به مدافعان حرم حمله کردند
پایگاه بسیج شهید مدنی (مسجد امام حسین علیه السلام ورامین)
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ مرگی عبرتآموز در روز تاریخی ۱۹ دی
🔰 حمید رسایی: در آیه ۹۲ سوره یونس که خطاب به فرعون است، کمی تأمل کنید: «فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُونَ؛ پس امروز، بدنت را از آب بیرون میاندازیم تا براى آيندگان #مایه_عبرت باشى! و بسيارى از مردم از آيات ما غافلند!»
نمیخواهم با اشاره به این آیه شریفه، یکی از چهرههای صاحبنام در تاریخ انقلاب را با فرعون مقایسه کنم اما نمیتوانم از کنار پیام این آیه (نحوه مرگ برخی چهرهها عبرتآموز است) هم به راحتی بگذرم.
سالها با رژیم شاه مبارزه کنی و بعد در روز ۱۹ دی که یکی از پرشکوهترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که در تاریخ انقلاب برای مبارزه با خلق و خوی کاخنشینی و روحیه اشرافیت، خودبرتربینی رقم خورده، در استخری که با پول بیتالمال در یکی از کاخهای شاه برای استفاده اختصاصی بنا شده، از دنیا بروی، خیلی معنا دارد، ندارد؟!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ هاشمی رفسنجانی، عبرت مبارزه نه الگوی مبارزه!
قسمت اول
🔰 حمید رسایی: دیدگاه ها و رفتارهای اقای هاشمی رفسنجانی در طول دوره حیات سیاسیاش بویژه در دهه پایانی عمرش، همواره او را در کانون توجه افکار عمومی قرار داده است.
هاشمی از جمله بازیگران سیاسی بود که مهرههای شطرنج را با تأمل جابجا میکرد و شاید همین ویژگی اجازه نمیداد تا دیگر بازیگران سیاست، به راحتی از کنار مواضعاش عبور کنند. با این همه نمیتوان و نباید در حق هاشمی ظلم کرد و او را آنچه که نیست معرفی کرد.
برای تحلیل شخصیت وی به ناچار باید فعالیتهای او را به مقاطع زمانی مختلف تقسیم کرد و طبعا نمیتوان تمام مقاطع عمر او را با یک چوب راند. با این فرض اگر بخواهیم منصفانه درباره وی قضاوت کنیم باید بگوییم هاشمی یعنی «هاشمی سالهای مبارزه قبل از انقلاب، هاشمی دوره انقلاب و شورای انقلاب، هاشمی دوره دفاع مقدس، هاشمی در مجلس، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله اول، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله دوم، هاشمی دوره دوم خرداد و حاکمیت اصلاحطلبان، هاشمی انتخابات مجلس ششم، هاشمی و تاثیرگذاری فرزندانش بر وی، هاشمی انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی و برخورد با دولت نهم، هاشمی پشت صحنه رقابتهای انتخابات دهم، هاشمی روزهای کودتای فتنه سبز پس از انتخابات دهم در سال ۸۸، هاشمی در انتخابات یازدهم و ردصلاحیتش، هاشمی و تاثیراتش در دولت روحانی، هاشمی و تحمیل توافقنامههای استعماری مثل برجام، هاشمی و عاقبت او که در استخری که در کاخ شاه بنا شده بود، به پایان رسید».
بی شک آقای رفسنجانی در طول هر یک از این دورهها خدمات و اشتباهاتی داشته است، مانند تمام شخصیتهای متنفذ دیگر؛ با این تفاوت که هرچه از دوره نخست زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی دور میشویم، به همان اندازه از ویژگیهای انقلابی و آنچه که از هاشمی میپسندیدم، فاصله میگیریم تا جایی که میرسیم به هاشمی در دهههای پایانی عمرش که سوگمندانه در بسیاری از مواقع، او را به نقطه امید دشمن تبدیل کرده بود!
روشن است که هیچ یک از دلسوزان انقلاب، چنین عاقبتی را برای او نمیپسندیدند اما چه کنیم وقتی خود اصرار به چنین عاقبتی داشت! با این حساب معلوم نیست چرا برخی شخصیتها بویژه پس از مرگ وی، اصرار بر این دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، معرفی کنند؟! درحالی که هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار داشت، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داشتیم باشد.
🔹 هاشمی مصداق ریزشهای انقلاب
سوگمندانه باید گفت که هاشمی رفسنجانی ازجمله مصادیق ریزشهای انقلاب اسلامی بود. برای برخی باور اینکه شخصیتی در تراز اکبر هاشمی رفسنجانی مصداق ریزش باشد، سخت است همانطور که در صدر اسلام برای برخی باور اینکه طلحه و زبیر از جمله ریزشهای اصحاب رسول خدا باشند، سخت بود. غافل از اینکه ریزش و رویش از قواعد الهی است که بزرگ و کوچک نمیشناسد و در آیات متعدد قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.
هاشمی نه تنها در دوره حیاتش که با نوع مرگش هم مایه عبرت شد. مرد مبارزه با طاغوت که در زندان های رژیم پهلوی شکنجه شده بود، مردی که بیان میکرد پیرو خمینی(ره) است و عشقش را سیدعلی خامنهای میدانست، وقتی راه توجیه سازش با استکبار را برگزید، مواضع استکبارستیزانه خمینی(ره) را با خاطرات جعلیاش تحریف کرد، به دنبال از بین بردن توان دفاعی و موشکی کشورش افتاد، در نهایت در ۱۹ دی، روز مبارزه با طاغوت، در استخری که در کاخ رژیم پهلوی بنا شده بود (مشهور به استخر فرح دیبا) و او به تنهایی در آن شنا میکرد، جان به جان آفرین تسلیم کرد و پرونده سیاسیاش با این عنوان بسته شد!
ادامه در پست بعد
eitaa.com/rasaee/7153