eitaa logo
قدس تی وی
185 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.4هزار ویدیو
227 فایل
قدس تی وی کانال ایتانمای فعالان گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان قدس استان تهران ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/me_atu_ad https://virasty.com/mohsenhedayatmehr https://eitaa.com/ammareqods
مشاهده در ایتا
دانلود
📍پايگاه اورژانس روستای خوشنام افتتاح شد 🔸پايگاه اورژانس روستای خوشنام با اعتبار ۶۰ میلیارد ريال امروز در آيينی با حضور فرماندار و امام جمعه ملارد افتتاح شد. 🔹به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، همزمان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه پایگاه اورژانس روستای خوشنام با حضور جابر کریمی فرماندار، حجت الاسلام خوبانی امام جمعه، کاظمی بخشدار مرکزی، فلاح رئیس اورژانس جنوب غرب استان تهران و جمعی از مسئولان محلی و اهالی روستا افتتاح شد. 🔹براساس این گزارش، زیربنای اورژانس روستای خوشنام در دو طبقه به مساحت ۳۰۰ متر مربع توسط خیر نیک اندیش ابراهیم قره چائی و دهیاری خوشنام با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث شده است. 🔹شایان ذکر است، این پایگاه که به نام زنده یاد حاج جعفر قره چائی (خیر مدرسه ساز) نامگذاری شده به یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات پزشکی کامل مجهز و به روستائیان خدمات ارائه می نماید https://eitaa.com/joinchat/1752826053Cdf15877f85
جشن محله ما 🔸جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی عج در روستای بیدگنه با حضور حمید کاظمی سرپرست بخشدار مرکزی ملارد https://eitaa.com/joinchat/1752826053Cdf15877f85
گفت وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن، آیا کاندیدای سفیانی است؟ http://rajanews.com/node/365501
قدس تی وی
گفت وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن،
گفت‌وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن، آیا کاندیدای سفیانی است؟ استاد علی کورانی از معدود علمایی است که به صورت تخصصی در زمینه مسائل مهدویت و تاریخ اسلام به پژوهش پرداخته است. وی از موسسین حزب الله لبنان بوده و در زمان جنگ ایران و عراق حضور داشته، گفت‌و‌گویی خواندنی در خصوص علایم ظهور و نقش ایران در ظهور امام زمان و مباحث مربوط به سفیانی و اسرائیل را با ایشان در پیش رو خواهید خواند. به عنوان اولین سوال، کتاب عصر ظهور به زبانهای مختلفی در سطح جهان ترجمه شده و گسترش یافته است. این کتاب چهل سال قبل تألیف شده و پیش‌گویی هایی در خصوص انقلاب اسلامی ایران و حوادث فلسطین داشته‌اید. اما انتقاداتی در داخل کشور نسبت به آن صورت گرفته است. در خصوص بازتابهای بین‌المللی این کتاب مطالبی بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین أفضل الصلوة والسلام علی سیدنا ونبینا وحبیبنا وشفیعنا محمد وآله الطاهرین عذرخواهی می‌کنم اگر فارسی بنده، سلیس و روان نیست. اما سعی خواهم کرد مقصود خویش را بیان کنم. الحمد لله بنده از جوانی نسبت به امام زمان علاقمند بودم و در نجف بدنبال احادیث مهدوی و تقریبا حدیثی باقی نماند مگر اینکه آن را بررسی کرده باشم. شیعه را با امام زمانش می‌شناسند. انقلاب ایران، اولین زمینه سازان ظهور بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، حال بنده تغییر پیدا کرد. چرا که اهل سنت و شیعه متفق‌القول هستند که اولین زمینه‌سازان ظهور امام زمان اهل سرزمین مشرق و قوم سلمان، اهل قم، اهل خراسان و اهل طالقان (نه به معنای شهر طالقان بلکه اهل جبال البرز) هستند. حدود نه عنوان حدیث اهلبیت(ع) وجود دارد که مردم ایران را توصیف کرده است. شیعه و سنی متفق‌القول هستند که شروع زمینه‌سازان ظهور از خراسان و ایران هستند. وهابیت معتقد بودند، طالبان یاران مهدی موعود هستند چند سال قبل در میان وهابیت ادعا کردند که مهدی در میان ما ظهور کرده است و او را نزد آقای بن‌باز مفتی عربستان بردند ولی او گفت: شروع کار، مهدی از مشرق است. سرمایه‌گذاری کردند بر روی چچن (شیشان) بنابراین خودشان هم قبول دارند. مراحل قیام ایرانیان از انقلاب تا ظهور در روایات آمده است که یاران امام زمان از خراسان هستند و اهل پرچم‌های سیاه هستند و برخی در اهل سنت معتقد شدند طالبان همان یاران مهدی موعود هستند اما بعدها از حرف‌شان عدول کردند. روایت رایات سود با شرط بخاری و مُسلم، صحیح است. و احادیث مختلف آن را در مستدرک الحاکم و غیره می‌توانید ببینید. شیعه هم بر طبق اعتقادات خودش، روایاتی دقیق‌تر و صحیح‌تر از امام باقر(ع) دارد که می‌فرماید: «كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ». (نعمانی، الغیبة، ص273). حضرت فرمودند: کأنّی با علم امامت می‌بینیم قومی از سرزمین مشرق، قیام کردند و حقوق خودشان را از جهان خواستند، یعنی در امور ما دخالت نکنید و اجازه بدهید در حکومت و روش زندگی مستقل باشیم، اما با آنها مخالفت می‌شود (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ)، وقتی می‌بینند که دنیا به آنها اجازه نمی‌دهد حقوق خودشان را داشته باشند، سلاح بدست می‌گیرند و دشمن را تهدید می‌کنند، اینجاست که دشمنان می‌پذیرند اما ایرانی ها نمی‌پذیرند و شروطی دارند و سرانجام آنها پرچمشان را نمی‌دهند مگر به دست مهدی موعود. این روایت، تفصیلاتی نیز دارد که مستدرک الحاکم روایت می‌کند و سند آن به شرط بخاری و مسلم صحیح است. از ابن مسعود نقل می‌کند: اطراف پیامبر نشستیم در حالی که ایشان سرحال بودند ایشان به همه سؤالات پاسخ می‌دادند و اگر سؤالی هم نبود خودشان شروع به صحبت می‌کردند و الحمدلله بسیار سرحال بودند. اینجا بود که از درب حیات مسجد کودکانی وارد شدند که در میان آنها حسنین هم بودند و تا چشم پیامبر به آنها افتاد اشک‌شان جاری شد. ما از این تغییر حالت شان سؤال کردیم و ایشان فرمودند «إنّ أهلبیتی اختار الله لنا الآخره علی الدنیا» اهل‌بیت من بعد از من مبتلا به انواع فشارها و بلاها می‌شوند و من سفارش می‌کنم به قرآن و اهلبیتم و این امر ادامه دارد تا زمینه‌سازان امام مهدی، این روایت از اهل‌سنت است علت مهاجرت به ایران
قدس تی وی
گفت وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن،
وقتی من شنیدم که انقلاب ایران واقع شد به یاد چنین روایاتی افتادم و همان زمان تصمیم گرفتم که به ایران بیایم. البته مؤیدات مختلفی هم وجود دارد مانند روایت رجل من قم و برای این رهبر ایران، اصحاب قلوب کزبر الحدید که اینها با دشمنانشان مقابله می‌کنند و پیروز می‌شوند و زمینه را برای ظهور حضرت آماده می‌کنند که البته روایت آن مرسله است اما گفته می‌شود ارسال روایت در حالی که قرائن مؤیدی هم دارد. لذا بنده از ابتدای مسئله انقلاب ایران شکی نداشتم که این مسئله زمینه ساز ظهور حضرت است اما اینکه سؤال می‌شود این امر چه مقدار طول می‌کشد بنده عرض می‌کنم نمی‌دانم، اما همین‌قدر می‌دانم که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت است. بنده به ایران آمدم و مدت دو سال هم در جنگ شرکت کردم و دوستانی مانند عماد مغنیه و ذوالفقار هم بودند و در زمینه دفاع برای زمینه‌سازی ظهور حضرت اقدام کردم. پیش‌بینی آقای کورانی از توقف جنگ ایران و عراق بنده کتاب عصر ظهور را قبل از فتح خرمشهر نوشتم که منتشر شد. در این کتاب توصیف را بر طبق روایات انجام دادم و همچنین نقش انقلاب اسلامی ایران را هم گفتم و پیش‌بینی کردم که این جنگ متوقف می‌شود که برخی ناراحت شدند. روزی مرحوم سیداحمد خمینی تماس گرفتند و راجع به توقف جنگ سؤال کردند که چرا اینطور گفتید؟ گفته شد: صرفا احادیث را تحلیل کرده است. این کتاب در ایران، معروف شد و تاکنون صد وبیست بار به چاپ رسیده است اما اشکالاتی هم دارد. بنابراین کار دایرة المعارف و فرهنگ موضوعی امام مهدی(عج) را در چهل فصل به انجام رساندم. یک فصل مربوط به ایرانیان است، یک فصل مربوط به عربستان است، یک فصل مربوط به یمن و فصلی هم مربوط به عراق است و تمامی این چهل فصل احادیث مهدوی هستند. آیت‌الله خامنه ای، رهبر زمینه‌سازان ظهور به هر حال بنده به جهت فعالیت در زمینه‌سازی ظهور حضرت به مشرق هجرت کردم و به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه ای افتخار می‌کنیم که فرماندهان و رهبران زمینه‌سازان ظهور هستند. آنچه که بنده نسبت به سیاست خارجی هم اطلاع دارم اینطور است که محور مقاومت در حال تشکیل است که همه یاوران امام زمان هستند و در برابر آنها هم محور سفیانی هم وجود دارد و مؤیدات و قراینی هم وجود دارد. رایات سود و پرچم‌های سیاه، آیا از احادیث جعلی است؟ سوالی مطرح است که احادیث رایات سود، در تراث شیعی اصالت ندارد و بیشتر متاثر از روایات عامه است. پاسخ می‌فرمائید؟ اصل احادیث رایات سود از اهل‌بیت، صحیح السند است. اما وقتی بنی‌عباس قیام کردند توسط ابومسلم خراسانی بر علیه بنی‌امیه ادعا می‌کردند که الرضا من آل‌محمد و می‌گفتند ما فردی از اهلبیت را برای حکمرانی می‌خواهیم این حدیث رایات السود را برایشان آوردند و به ابومسلم نوشتند که پرچم‌های سیاه داشته باشید و لباس سیاه هم بپوشید اینجا بود که روایت پیامبر اکرم به نفع عباسیون مصادره شد. بنابراین ادعای مهدویت از همان زمان بوده است. بعنوان مثال منصور عباسی هم نام پسرش را مهدی قرار داد تا از این مسئله سوءاستفاده کند. ابن‌کثیر هم از متعصبین اهل‌سنت است، می‌گوید رایات السود دو مورد است، رایات السود بزرگ بنی‌عباس هستند، اما رایات السود صغار در زمان ظهور مهدی از خراسان حرکت کرده و به عراق می‌آیند و با مهدی بیعت می‌کنند. در واقع، عباسیان رنگ سیاه را انتخاب کرده‌اند می‌خواستند حدیث پیامبر را مصادره کنند. لذا اصل این حدیث، صحیح است. آیا انقلاب ایران، همان بنی‌عباس ثانی است؟ به مناسبت اینکه فرمودید بنی‌عباس، سوالی که مطرح است امروزه در فضای مجازی، خیلی تبلیغ می‌کنند که انقلاب امام خمینی همان بنی‌عباس آخرالزمان است. آیا صحیح است؟ امیرالمؤمنین(ع) خبر دادند که حکومت بنی عباس بدست مغول از بین می‌رود. بنی‌عباس مدت 520 سال حکومت کردند و بدست هلاکوخان مغول در سال 560 هجری سقوط کردند. اما خط فکری و اعتقادی بنی‌عباس در برابر اهل‌بیت بود. لذا به تمام دولت‌های مخالف با اهلبیت می‌گویند بنی‌عباس. و الا بنی عباس تمام شدند اما منش و رفتار سیاسی آنها باپرجا هستند و حکومت‌های مخالف شیعه و اهل بیت، مقصود است. اگر گفته شود انقلاب ایران زمینه‌ساز ظهور است، آیا این تطبیق منهی‌عنه است؟ یا چون زمان برای ظهور، تعیین نشده ست، اشکالی ندارد؛ اصولا چه تطبیق‌هایی، منع شده است؟ اهلبیت(ع) گفتند قطعاً زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی ایرانیان و خراسانیان و اهل قم و از سرزمین مشرق هستند و این ثابت شده است. بنده در کتاب شرح داده‌ام که مراحل دولت آنها شش مرحله است. همچنین عباسیون مخالف ایرانیان هستند، چرا که عباسیون با خط اهلبیت مخالفت دارند. آیا خراسانی، سید و از بنی‌هاشم است؟ جناب استاد کورانی، در مصاحبه‌ای فرموده بودید که خراسانی، سید نیست و این مساله در میان مخالفان انقلاب، خیلی بازتاب داشت. مجددا توضیح می فرمائید؟
قدس تی وی
گفت وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن،
ابدا اینگونه نگفتم. خراسانی، حاکم ایران است، همانطور که در یمن و عراق هم حاکم وجود دارد. در خصوص خراسانی که خدمت امام عصر می‌رسد و با ایشان بیعت کند، روایات شیعی، نگفته‌اند که او سید است یا سید نیست، پس نفی نمی‌کنم بلکه روایات، ساکت است. در سال ظهور، یمانی اهدی الرایات است در روایات آمده است در سال ظهور، در ایران کشمکش اتفاق می‌افتد. سفیانی ظاهر می‌شود، اهالی سوریه و اردن و فلسطین را می‌گیرد و غربیون به او کمک می‌کنند. در این اوضاع امام ظاهر می‌شوند و به یمانی در یمن اشاره می‌کنند. یمانی هم می‌گوید من زمینه ساز دولت مهدوی هستم. در مدت که امام به یمانی ارجاع می‌کند در ایران اختلاف پیش می‌آید و عده‌ای می‌گویند ما به یمانی ارجاع نمی‌کنیم و دو خط در ایران ایجاد می‌شود. خط خراسانی و فرمانده نیروهایش شعیب بن صالح که همراه او سادات زیادی هستند سادات برای تأیید این سید خراسانی و فرمانده نیروهایش قیام می‌کنند و خط دیگر هم مخالفین آنها هستند. قیام آذربایجان در تایید حکومت ایران قبل ظهور امام فرمود «لابد لنا من آذربایجان» در این مرحله آذربایجان قیام می‌کند اگر آذربایجان قیام کرد و خراسانی و ... را تأیید کرد اینجاست که ما پیروز می‌شویم. مانند اینکه انتخاباتی برگزار شود و خراسانی و یارانش پیروز بشوند. اینجاست که خراسانی و یارانش خدمت امام می‌رسند. در آن وقت امام به عراق می‌رسد. اشاره فرمودید به قیام آذربایجان. اما فقط در نسخه مرحوم مجلسی در بحارالانوار، نسخه «لنا» است اما در سایر نسخه‌ها و کتب متقدم نسخه «لنار» است یعنی آتشی از آذربایجان. کدام صحیح‌تر است؟ اینجا خطای نساخین وجود دارد. چرا که در ادامه می‌گوید: «لابد لنا من آذربیجان» یعنی اذا قام اهل آذربیجان، شما آماده باشید، اگر قیامی در آذربایجان در یاری امام عصر، شکل می‌گیرد چرا ادامه حدیث می‌فرماید: «کونوا احلاس بیتوکم»؟ از شرکت در آن برحذر باشید. (مکث استاد...) این یعنی خودتان را نکشید، یعنی انتخابات مهمی در ایران صورت می‌گیرد که در این انتخابات، کشمکشی ایجاد می‌شود که خراسانیان پیروز می‌شوند. رجفه الشام: زلزله یا جنگ در سوریه؟ با زلزله ترکیه، مجددا بحث رجفه الشام در میان منتظران، داغ شده است. آیا شما کماکان معتقد هستید رجفه، مقصود زلزله ویران‌گر با بیش از صدهزار کشته در سوریه است؟ رجفه، ظاهراً جنگ سوریه است. روایاتی داریم که زلزله و خسف بعد از رجفه است. در روایات آمده است بعد از رجفه، یک یا دو خسف است: خسف در حرستا که نزدیک دمشق است. و دیگری خسف در جابیه. در این صورت، زلزله ترکیه و سوریه منطبق بر این مسئله نیست. برخی خیال می‌کنند رجفة همان زلزله است، اما دو حدیث از امامان معصوم داریم که رجفة را غیر از زلزله دانسته‌اند. بنده اخیراً نگاه کردم و معتقدم رجفه، تحقق عینی اختلاف رمحان و جنگ است و از نظر قبلی‌ام در کتاب عصر ظهور، عدول کردم. استاد کورانی: یمانی از یمن است جریان مدعی مهدویت و یمانی وجود دارد و احمد اسماعیل بصری ابتدا خودش را یمانی معرفی کرد و بسیاری از امتیازات امام دوازدهم را برای خودش مصادره کرد. با اینکه در دیدگاه مشهور آمده است که یمانی از یمن است چگونه اتاق فکر غربی ها و مستشرقین غربی که این جریان را پرورش دادند ایشان را به جای یمن از عراق معرفی کردند؟ این مسئله موافق با تعصبی است که برخی افراد دارند و می‌گویند یمانی از عراق خواهد بود. این نسبت‌ها بدلیل حس ملی‌گرایی است و می‌گویند یمانی از خودمان است اما در احادیث داریم یخرج الیمانی من الیمن و نیز در روایات داریم: «یخرج کاسر عینه بصنعاء»، یک نفر قیام می‌کند و چشمان او مانند چشم آهو، شکسته است و او موفق نمی‌شود و یمانی بعد از او می‌آید. در میان ایرانی ها سؤال می‌شود که مردم یمن شیعه دوازده‌امامی نیستند. آیا ممکن است یمانی در جایی ظهور کند که پیروان او اثنی‌عشری نباشند؟ خود یمانی، شیعه است و امام او را راهنمایی می‌کند که چطور کار کند و مسئله را به گونه متحول کند که تمام یمن به سمت امام گرایش پیدا کنند. برخی استدلال می‌کنند یمانی لازم نیست از یمن خروج کند، بلکه اصالتا یمنی باشد، نیز کافی است. در روایات آمده است که او از خود یمن قیام می‌کند و از احادیث ظاهر می‌شود که او نائب الخاص و واجب الاطاعة است. یعنی او با امام ارتباط دارد و امام به ایشان ارجاع می‌کند. البته یمانی باید معجزاتی از امام داشته باشد تا باور کنیم. حوادث مصر قبل ظهور وارد تحولات جغرافیای ظهور می‌شویم. نقش مصر در تحولات عصر ظهور را چگونه می‌بینید؟ در مصر، زمینه ولایت اهل‌بیت و ظهور اهلبیت بسیار قوی است. با اینکه وهابیون فعالیت زیادی در آن کشور داشته اند، اما توده مردم مصر محبّ اهلبیت هستند.