❖﷽❖
#احادیث_حسینی
❇️ سفارش ابلیس به شیاطین درباره دور شدن از کربلا
📜و لقد قال لنا رسول الله ص حين أخبرنا بهذا الخبر إن إبليس لعنه الله في ذلك اليوم يطير فرحا فيجول الأرض كلها بشياطينه و عفاريته فيقول يا معاشر الشياطين قد أدركنا من ذرية آدم الطلبة و بلغنا في هلاكهم الغاية و أورثناهم النار إلا من اعتصم بهذه العصابة فاجعلوا شغلكم بتشكيك الناس فيهم و حملهم على عداوتهم و إغرائهم بهم و أوليائهم حتى تستحكموا ضلالة الخلق و كفرهم و لا ينجو منهم ناج و لقد صدق عليهم إبليس و هو كذوب أنه لا ينفع مع عداوتكم عمل صالح و لا يضر مع محبتكم و موالاتكم ذنب غير الكبائر
📝و هنگامى كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم اين خبر را براى ما نقل مىنمودند و فرمودند.
ابليس لعنه اللَّه عليه در آن روز از خوشحالى به پرواز درمى آيد پس در تمام نقاط دستياران و عفريتهايش را فرا خوانده و به آنهامى گويد:
اى جماعت شياطين:، طلب و تقاص خود را از فرزند آدم گرفته و در هلاكت ايشان به نهايت آرزوى خود رسيده و آتش دوزخ را نصيب ايشان نموديم مگر كسانى كه به اين جماعت مقصود اهل بيت پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم بپيوندند از اين رو سعى كنيد نسبت به ايشان در مردم تشكيك ايجاد كرده و آنها را بر دشمنى ايشان واداريد تا بدين وسيله گمراهى مردم و كفرشان مسلّم و محقق شده و نجات دهنده اى بر ايشان بهم نرسد، ابليس با اينكه بسيار دروغگو و كاذب است اين كلام را به ايشان راست گفت، وى به آنها اطّلاع داد.
اگر كسى با اين جماعت (اهل بيت صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) عداوت داشته باشد هيچ عمل صالحى برايش نافع نيست چنانچه اگر با ايشان محبت داشته باشد هيچ گناهى غير از معاصى كبيره ضررى به او نمى رساند.
📚کامل الزیارات / باب 88 / حدیث 1
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#احادیث_حسینی
#لعن_و_برائت
📝پیامبر صلی اللّه علیه وآله در معراج
ان النبی لما دخل الجنه رأی شجره أحسن من کل شجره فیها .
وقتی داخل بهشت شدند درختی دیدند بهتر از آن در بهشت نبود .
لمن هذه الشجرة؟
از جبرئیل پرسید این برای کیست؟
قال لولدک الحسین صلوات اللّه علیه
گفت : برای فرزندت حسین است
🕊فلما فلقها خرجت منها حوریه کانت البستها سوداء
پس همین که آن میوه را شکافت ، حوریه ای از آن خارج شد که لباس های سیاه پوشیده بود
قال لای شیء ذاک.
پرسیدند چرا لباس سیاه پوشیده ای؟
💔قالت للحسین صلوات اللّه علیه فانه یقتل غریبا وحیدا
برای فرزندت حسین که تنها و بی کس شهید می شود .
فبکت و لَعَنت قاتلیه
بعد حوریه گریه کرد و لعنت کرد قاتلین اباعبدالله صلوات اللّه علیه را.
اکتب علی اللوح : ان الحسین یقتل غریبا
ای قلم بنویس بر لوح که حسین غریب و بی کس کشته می شود
قال القلم : و من یقتله
قلم عرض کرد خداوندا چه کسی حسین ع را می کشد ؟
قال یزید لعنة الله علیه
ندا آمد یزید ملعون او را شهید می کند .
🖋فجری القلم جری علی اللوح بلعنه بغیر اذن ربّه
پس جاری شد قلم بر لوح و سبقت گرفت به لعن یزید بی اذن خداوند عالم
فأوحی الله تعالی إلی القلم إنک استحققت الثناء بهذا اللّعن.
پس وحی کرد خداوند عالم به قلم : تو مستحق ثنا و مدح شدی به سبب لعن بر یزید .
و در روایت دیگر آن است که :
فشکر الله تعالی لسبقته علی الامر به
پس خداوند او را مدح نمود به جهت آنکه سبقت گرفت بر لعن یزید پیش از صدور امر الهی.
📚مقتل خطی آقا قلعه ای ص 18
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دکتر عزیزی
افتخار استان زنجان در عربستان شهر مدینه بین وهابیها ببینید چه غوغای بپا کرده
به این میگن بچه شیعه ❤️
این ویدئو را حتما ببینید
و در نشر آن کوتاهی نکنید
صدقه جاریه است
کانال قرآن و امام حسین (ع)
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#زیارات_امام_حسین_علیه_السلام
📜حَدَّثَنِي أَبِي وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عُبَيْدٍ الْجُعْفِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي جَرِيرٍ الْقُمِّيُّ قَالَ :
سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ لِأَبِي
🌠 مَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَارِفاً بِحَقِّهِ كَانَ مِنْ مُحَدِّثِي اللَّهِ فَوْقَ عَرْشِهِ ثُمَّ قَرَأَ
✨إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَ نَهَرٍ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ .
📝پدرم رحمة اللّه عليه و جماعتى از مشايخ و اساتيدم از سعد بن عبد اللّه نقل كردهاند كه وى گفت: احمد بن على بن عبيد جعفى گفت:
محمّد بن ابى جرير قمّى گفت:
از حضرت ابا الحسن الرضا عليه السّلام شنيدم كه به پدرم مىفرمودند:
💎كسى كه حضرت حسين بن على عليهما السّلام را زيارت كند در حالى كه به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد از هم صحبتهاى حق تعالى بالاى عرش مىباشد، سپس اين آيه را قرائت فرمودند:« إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَ نَهَرٍ، فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ ».
(همانا اهل تقوى در باغها و كنار نهرها منزل گزينند، در منزلگاه صدق و حقيقت نزد خداوند عزّت و سلطنت جاودانى متنعّم مىباشند).
📚 کامل الزیارات، صفحه 461
باب 54/حدیث 17
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#احادیث_حسینی
وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا
و مريم را در اين كتاب ياد كن، آن هنگام كه از خانوادهاش در ناحيهی شرقى [بيتالمقدس] كناره گرفت.
(مریم/ ۱۶)
✨✨✨✨✨✨
📜الکاظم (علیه السلام)- عَنْ یَعْقُوبَبْنِجَعْفَرِبْنِإِبْرَاهِیمَ قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ أَبِیالْحَسَنِ مُوسَی (علیه السلام) إِذْ أَتَاهُ رَجُلٌ نَصْرَانِی ... فَقَالَ لَهُ أَبُوإِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) أُعَجِّلُکَ أَیْضاً خَبَراً لَا یَعْرِفُهُ إِلَّا قَلِیلٌ مِمَّنْ قَرَأَ الْکُتُبَ أَخْبِرْنِی مَا اسْمُ أُمِّ مَرْیَمَ وَ أَیُّ یَوْمٍ نُفِخَتْ فِیهِ مَرْیَمُ (سلام الله علیها) وَ لِکَمْ مِنْ سَاعَهًٍْ مِنَ النَّهَارِ وَ أَیُّ یَوْمٍ وَضَعَتْ مَرْیَمُ (سلام الله علیها) فِیهِ عِیسَی (علیه السلام) وَ لِکَمْ مِنْ سَاعَهًٍْ مِنَ النَّهَارِ فَقَالَ النَّصْرَانِیُّ لَا أَدْرِی فَقَالَ أَبُوإِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) أَمَّا أُمُّ مَرْیَمَ فَاسْمُهَا مَرْثَا وَ هِیَ وَهِیبَهًُْ بِالْعَرَبِیَّهًِْ وَ أَمَّا الْیَوْمُ الَّذِی حَمَلَتْ فِیهِ مَرْیَمُ (سلام الله علیها) فَهُوَ یَوْمُ الْجُمُعَهًِْ لِلزَّوَالِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی هَبَطَ فِیهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ وَ لَیْسَ لِلْمُسْلِمِینَ عِیدٌ کَانَ أَوْلَی مِنْهُ عَظَّمَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ عَظَّمَهُ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) فَأَمَرَ أَنْ یَجْعَلَهُ عِیداً فَهُوَ یَوْمُ الْجُمُعَهًِْ وَ أَمَّا الْیَوْمُ الَّذِی وَلَدَتْ فِیهِ مَرْیَمُ (سلام الله علیها) فَهُوَ یَوْمُ الثَّلَاثَاءِ لِأَرْبَعِ سَاعَاتٍ وَ نِصْفٍ مِنَ النَّهَارِ وَ النَّهَرُ الَّذِی وَلَدَتْ عَلَیْهِ مَرْیَمُ (سلام الله علیها) عِیسَی (علیه السلام) هَلْ تَعْرِفُهُ قَالَ لَا قَالَ هُوَ الْفُرَاتُ وَ عَلَیْهِ شَجَرُ النَّخْلِ وَ الْکَرْمِ وَ لَیْسَ یُسَاوَی بِالْفُرَاتِ شَیْءٌ لِلْکُرُومِ وَ النَّخِیلِ فَأَمَّا الْیَوْمُ الَّذِی حَجَبَتْ فِیهِ لِسَانَهَا وَ نَادَی قَیْدُوسُ وُلْدَهُ وَ أَشْیَاعَهُ فَأَعَانُوهُ وَ أَخْرَجُوا آلَ عِمْرَانَ لِیَنْظُرُوا إِلَی مَرْیَمَ (سلام الله علیها) فَقَالُوا لَهَا مَا قَصَّ اللَّهُ عَلَیْکَ فِی کِتَابِهِ وَ عَلَیْنَا فِی کِتَابِهِ فَهَلْ فَهِمْتَهُ قَالَ نَعَمْ وَ قَرَأْتُهُ الْیَوْمَ الْأَحْدَث.
📝امام کاظم ( یعقوببنجعفربنابراهیم گوید: نزد امام کاظم (بودم که مردی مسیحی خدمت ایشان آمد... امام (به او فرمود: «اکنون برایت چیزی را توضیح میدهم که جز عدّهی کمی از کسانی که به کتابهای آسمانی واردند میدانند. بگو ببینم اسم مادر مریم (چه بود و در کدام روز مریم در او دمیده شد چه ساعتی از روز بود و کدام روز مریم (عیسی (را زایید در چه ساعتی از روز»؟ نصرانی عرض کرد: «نمیدانم». فرمود: «نام مادر مریم (مرثا بود که به عربی وهیبه میشود، روزی که مریم (حامله شد ظهر جمعه بود همان روزی که روح الأمین در آن روز فرود آمد مسلمانان عیدی بزرگتر از آن ندارند خداوند آن روز را بزرگ داشته و حضرت محمّد (نیز به آن روز اهمیّت داده دستور داده آن را عید خود قرار دهند آن روز جمعه است. روزی که مریم (متولّد شد روز سهشنبه بود چهار ساعت و نیم از روز گذشته بود». بگو ببینم نهری که مریم (عیسی (را کنار آن زایید میشناسی؟ عرض کرد: «نه». فرمود: « #فرات است که اطراف آن درخت خرما و انگور فراوان است، هیچ جا به اندازهی آنجا دارای خرما و انگور نیست. امّا روزی که زبان مریم (بسته شد و قیدوس فرزندان و همکاران خود را جمع کرد و قبیله عمران را گرد آورد تا مریم (را مشاهده کنند به او نسبتهایی دادند که خداوند در کتاب خود برای تو و در قرآن کریم برای ما توضیح داده آن را خواندهای»؟ گفت: «آری همین امروز آن را میخواندم».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۳۴ الکافی، ج۱، ص۴۷۹ / نورالثقلین
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖
#احادیث_حسینی
📝ابن بابويه به سند معتبر روايت كرده است كه ابو الصلت هروى از حضرت امام رضا عليه السّلام پرسيد كه:حديثى از حضرت صادق عليه السّلام روايت مىكنند كه چون حضرت قائم عليه السّلام ظاهر شود،فرزندان كشندگان حسين را به سبب كردههاى پدران ايشان به قتل خواهد رسانيد، حضرت فرمود:چنين است،راوى گفت:ايشان چه گناه دارند؟حضرت فرمود:ايشان چون راضىاند و به كردۀ پدران خود فخر مىنمايند،براى اين ايشان را مىكشند،و هر كه به كردۀ مردى راضى باشد چنان است كه آن كار را خود كرده است،و اگر مردى كسى را در مشرق بكشد و مردى در مغرب به كردۀ او راضى شود هرآينه شريك او خواهد بود،پس به اين سبب حضرت قائم عليه السّلام ايشان را مىكشد كه راضىاند به كردۀ پدران خود .
💢و در تفسير امام حسن عسكرى عليه السّلام مذكور است كه روزى حضرت على بن الحسين عليه السّلام ذكر كرد قصّۀ آن جماعت را از بنى اسرائيل كه شكار ماهى كردند در روز شنبه،و خدا ايشان را خوك و ميمون گردانيد،پس فرمود: هرگاه حق تعالى جماعتى را براى شكار ماهى در روز شنبه چنين عقوبتى بكند،پس چگونه خواهد بود نزد خداى تعالى حال جماعتى كه اولاد رسول خدا را به قتل رسانند،و هتك حرمت آن حضرت نمايند،اگر چه خدا ايشان را در دنيا مسخ نكرد و ليكن آنچه براى ايشان در آخرت مهيّا كرده است اضعاف عذاب مسخ است،پس مردى از حاضرات مجلس به خدمت آن جناب عرض كرد كه:دشمنان اهل بيت مىگويند كه اگر كشتن حسين بدتر از شكار ماهى مىبود،مىبايست خدا ايشان را نيز مسخ كند.حضرت فرمود:معصيت شيطان زياده است از معصيت آن جماعتى كه به اغواى او گناهان كردند،و حق تعالى در دنيا بر بسيارى از آنها عذاب فرستاد و بر شيطان عذاب نفرستاد و او را مهلت داد،و برابر حكمتهاى حق تعالى سخن گفتن جايز نيست،و بسيار است كه به گناهان كم در دنيا مىگيرد،و عقوبت گناهان بسيار را به قيامت مىاندازد براى آنكه عذاب ايشان شديدتر باشد و حجّت بر ايشان تمامتر باشد،و قائم آل محمّد عليه السّلام انتقام از ايشان و از فرزندان ايشان خواهد كشيد.
📚جلاء العیون، صفحه 779
علامه مجلسی
@qoranvamamhoosein
❖﷽❖
#احادیث_حسینی
📜 وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ مُعَاذِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: الْوَصِيَّةُ نَزَلَتْ مِنَ السَّمَاءِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كِتَاباً مَخْتُوماً وَ لَمْ يُنْزَلْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كِتَابٌ مَخْتُومٌ إِلاَّ الْوَصِيَّةُ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ وَصِيَّتُكَ فِي أُمَّتِكَ إِلَى أَهْلِ بَيْتِكَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَيُّ أَهْلِ بَيْتِي يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ نَجِيبُ اللَّهِ مِنْهُمْ وَ ذُرِّيَّتُهُ لِيُوَرِّثَكَ عِلْمَ النُّبُوَّةِ قَبْلَ إِبْرَاهِيمَ وَ كَانَ عَلَيْهَا خَوَاتِيمُ فَفَتَحَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الْأَوَّلَ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ فِيهِ ثُمَّ فَتَحَ الْحَسَنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الثَّانِيَ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ بِهِ ثُمَّ فَتَحَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الثَّالِثَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ قَاتِلْ وَ اقْتُلْ وَ تُقْتَلُ وَ اخْرُجْ بِقَوْمٍ لِلشَّهَادَةِ لاَ شَهَادَةَ لَهُمْ إِلاَّ مَعَكَ فَفَعَلَ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ وَ مَضَى- فَفَتَحَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْخَاتَمَ الرَّابِعَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ أَطْرِقْ وَ اصْمُتْ لِمَا حُجِبَ الْعِلْمُ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَفَتَحَ الْخَاتَمَ الْخَامِسَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ فَسِّرْ كِتَابَ اللَّهِ تَعَالَى وَ صَدِّقْ أَبَاكَ وَ وَرِّثِ اِبْنَكَ الْعِلْمَ وَ اصْطَنِعِ الْأُمَّةَ وَ قُلِ الْحَقَّ فِي الْخَوْفِ وَ الْأَمْنِ وَ لاَ تَخْشَ إِلاَّ اللَّهَ فَفَعَلَ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى الَّذِي يَلِيهِ فَقَالَ مُعَاذُ بْنُ كَثِيرٍ فَقُلْتُ لَهُ وَ أَنْتَ هُوَ فَقَالَ مَا بِكَ فِي هَذَا إِلاَّ أَنْ تَذْهَبَ يَا مُعَاذُ فَتَرْوِيَهُ عَنِّي نَعَمْ أَنَا هُوَ حَتَّى عَدَّدَ عَلَيَّ اثْنَيْ عَشَرَ اسْماً ثُمَّ سَكَتَ فَقُلْتُ ثُمَّ مَنْ فَقَالَ حَسْبُكَ .
📝(و خبر داد ما را على بن احمد بندنيجىّ از عبيد اللّه بن موسى علوىّ كه گفت:حديث كرد ما را علىّ بن حسن از اسماعيل بن مهران و او از مفضّل بن صالح و او از معاذ بن كثير):
و او از ابى عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه فرمود :
💎وصيّت بصورت نوشتهاى سر بسته از آسمان بر رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرود آمد و نوشتهاى سربسته بجز وصيّت هيچ وقت بر رسول خدا فرود نيامد پس جبرئيل عرض كرد اى محمّد اين وصيّت تو است در ميان امّتت نسبت باهل بيت،رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود:
اى جبرئيل كدام اهل بيت من؟
عرض كرد برگزيدۀ خدا از اهل بيت با فرزندانش تا از تو علم نبوّت را پيش از ابراهيم بارث برد
و بر آن وصيّت مهرهايى بود
پس على عليه السّلام نخستين مهر را باز كرد و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد.
سپس حسن عليه السّلام مهر دوّم را برداشت و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد.
💔سپس حسين عليه السّلام مهر سوّم را باز كرد ديد دستور چنين است كه جنگ كن و بكش و كشته بشو
و با گروهى بمنظور شهادت بيرون برو آنان جز با تو شهيد نخواهند شد حسين(عليه السّلام)هم آنچنان كرد.
سپس وصيّت را بعلىّ بن الحسين سپرد و درگذشت پس علىّ بن الحسين عليه السّلام مهر چهارم را باز كرد ديد دستور آنست كه سر بزير افكن و خاموش بنشين كه چهرۀ علم در پس پرده قرار گرفته است.
سپس آن حضرت وصيّت را بمحمّد بن علىّ عليه السّلام داد او پنجمين مهر را برداشت ديد دستور آنست كه كتاب خدا را تفسير كن و پدرت را تصديق نما و فرزندت را وارث اين علم كن و بكار سازندگى امّت پرداز و سخن حقّ را در حال ترس و ايمنى بگو و بجز خدا از هيچ كس مترس او نيز چنين كرد.
سپس آن وصيّت را بكسى كه پس از خود بود سپرد.
معاذ بن كثير گويد عرض كردم:تو همانى؟
فرمود:تو را چه در اين پرسش ؟ جز اينكه بروى اى معاذ و آن را از من باز گو كنى؟
آرى من همانم و تا دوازده نفر را بنام براى من شمرد سپس خاموش شد عرض كردم:ديگر چه كسى؟
فرمود:همين تو را بس.
📚غیبت نعمانی، صفحه 44
باب 3/حدیث3
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin