eitaa logo
اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
28 فایل
کانال عمومی
مشاهده در ایتا
دانلود
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته چهارصد و نوزدهم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره‌‌ مبارکه «احزاب» صفحه ۴۱۹ قرآن مجید [۱] و [۲] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ برای آماده سازی روحی و تربیتی، آشنایی با تاریخ و سنّت‌های الهی لازم است. (اگر ما از تو میثاق می‌گیریم، سنّت و برنامه‌ی ما این است که از همه‌ی انبیا پیمان گرفته‌ایم. ) «أَخَذْنٰا مِنَ النَّبِیِّینَ» 🌸✨ 2️⃣ شرط دریافت امدادهای الهی، ایمان و تلاش است. «یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللّٰهِ» (مسلمانان آماده‌ی دفاع شدند؛ خندق کندند و سپس یاری شدند. ) ✨🌸 3️⃣ انسان در معرض فراموشی نعمت است و به تذکّر نیاز دارد. «اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللّٰهِ» 🌸✨ 4️⃣ با اراده خداوند بادها هم سرباز می‌شوند. «فَأَرْسَلْنٰا عَلَیْهِمْ رِیحاً» ✨🌸 5️⃣ اگر خداوند ببیند که ما به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنیم؛ امدادهای خود را بر ما نازل می‌کند. «کٰانَ اللّٰهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ بَصِیراً» 🌸✨ 6️⃣ زمانی مزه‌ی الطاف الهی را می‌چشید؛ که صحنه‌های تلخ را نزد خود مجسّم کنید. «إِذْ جٰاؤُکُمْ - إِذْ زٰاغَتِ» ✨🌸 7️⃣ مؤمن در معرض ابتلا و آزمایش است. «ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ» 🌸✨ 8️⃣ در سختی‌ها، انسان‌ها شناخته و صف‌ها جدا می‌شوند. «هُنٰالِکَ ابْتُلِیَ»(در میدان‌های جنگ، از حضور روشنفکرنماها و منافقان خبری نبود. ) ✨🌸 9️⃣ مأیوس کردن رزمندگان و تضعیف روحیّه‌ی آنان، نشانه‌ی انحراف و نفاق است. «مٰا وَعَدَنَا اللّٰهُ...» 🌸✨ 🔟 آرامش و امنیّت فکری و خانوادگی برای رزمنده به قدری ضروری است که منافقان، دغدغه آن را بهانه ترک جبهه خود قرار دادند. «إِنَّ بُیُوتَنٰا عَوْرَةٌ» ✨🌸 1️⃣1️⃣ کسی که از خانه و زندگی دل نکند؛ نمی تواند موفّق باشد. «إِنَّ بُیُوتَنٰا عَوْرَةٌ» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ دشمن از مذهب، علیه مذهب استفاده می‌کند. (بهانه‌ی منافقان «حفظ ناموس» بود که یک دستور مذهبی است. ) «بُیُوتَنٰا عَوْرَةٌ» ✨🌸 3️⃣1️⃣ دشمن برای ایجاد فتنه از منافقان داخلی کمک می‌گیرد. «سُئِلُوا الْفِتْنَةَ» 🌸✨ 1️⃣4️⃣ پیمان بستن مهم نیست؛ وفاداری مهم است. «عٰاهَدُوا اللّٰهَ... لاٰ یُوَلُّونَ الْأَدْبٰارَ» ✨🌸 1️⃣5️⃣ پیمان خداوند را سرسری نگیریم که قطعاً مورد سؤال و توبیخ قرار می‌گیریم. «کٰانَ عَهْدُ اللّٰهِ مَسْؤُلاً» پاورقی __________________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
۷ قسمت۲.mp3
14.05M
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ 🔈 🔰 فصل پنجم؛ فجر متقین، فجور مترفین/ جلسه هفتم (قسمت دوم) 🎙استاد: امینی خواه تفکیک و ... :اتاق فکر اندیشکده [۱] ↔️ 🍂 پذیرش قلبی مستکبرین؛ نشانه همراهی و ملحق شدن به آن‌هاجنگ رسانه ای معاویه علیه امام حسن مجتبی علیه‌السلام 🍂 عبیدالله‌بن‌عباس؛ بزدلی که با قاتل دو فرزندش (معاویه) علیه امام حسن علیه‌السلام سازش نمود. پیشنهاد همسری یزید به جعده لعنها‌الله در ازای ترور امام حسن علیه‌السلام 🍂 تشتی که از پاره‌های جگر امام حسن علیه‌السلام پر می‌شد... ⏮ ⏰ مدت زمان: ۲۹:۱۵ 📅 ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ 📆ششم صفر :۱۴۴۵ ‎ ┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ محمدی 🔴 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🔺از جمله آسیب‌های جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. 🔹جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولت‌ها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولت‌ها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی می‌شود. ‼️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. 🔺مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. 📌مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ ❗️وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتاب‌های درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت می‌رسانند. 🔹بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوب‌ها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. 💢اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. ‎ ┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته چهارصد و بیستم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره‌‌ مبارکه «احزاب» صفحه ۴۲۰ قرآن مجید [۱] و [۲] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ از مقدّرات حتمی خداوند، نظیر مرگ نمی‌توان فرار کرد. «لَنْ یَنْفَعَکُمُ الْفِرٰارُ... مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ» 🌸✨ 2️⃣ به خاطر کامیابی زودگذر، سعادت ابدی را از دست ندهید. «لاٰ تُمَتَّعُونَ إِلاّٰ قَلِیلاً» ✨🌸 3️⃣ رحمت و عذاب، تلخی و شیرینی، در مدار اراده‌ی خداوند به انسان می‌رسد. «أَرٰادَ بِکُمْ سُوءاً - أَرٰادَ بِکُمْ رَحْمَةً» (البتّه اراده‌ی سوء یا رحمت خداوند، با توجّه به حکمت است. ) 🌸✨ 4️⃣ هر گونه دلسرد کردن رزمندگان، نزد خداوند گناه است. « یَعْلَمُ اللّٰهُ... اَلْقٰائِلِینَ...هَلُمَّ إِلَیْنٰا » ✨🌸 5️⃣ جبهه رفتن مهم نیست؛ جبهه ماندن مهم است. «لاٰ یَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلاّٰ قَلِیلاً» 🌸✨ 6️⃣ حالات روحی، در چهره‌ی انسان اثر می‌گذارد. «تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ» ✨🌸 7️⃣ حبط اعمال گناهکاران، حکیمانه و بر اساس عملکرد خود انسان است. «لَمْ یُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللّٰهُ أَعْمٰالَهُمْ» 🌸✨ 8️⃣ نفاق، عامل حبط و تباه شدن اعمال است. «فَأَحْبَطَ اللّٰهُ أَعْمٰالَهُمْ» ✨🌸 9️⃣ افراد ترسو و سست ایمان، همواره دشمن را قوی تر از مسلمانان تصوّر می‌کنند. (منافقان گمان می‌کردند تا احزابِ یهود و مشرک مدینه را فتح نکنند پراکنده نخواهند شد). «یَحْسَبُونَ الْأَحْزٰابَ لَمْ یَذْهَبُوا» 🌸✨ 🔟 خود باختگی، قدرت فهم واقعیّات را از انسان می‌گیرد. « یَحْسَبُونَ... لَمْ یَذْهَبُوا » ✨🌸 1️⃣1️⃣ باید الگوی خوب معرّفی کنیم، تا مردم به سراغ الگوهای بَدَلی نروند. «رَسُولِ اللّٰهِ أُسْوَةٌ» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ کسانی می‌توانند پیامبر اکرم را الگو قرار دهند که قلبشان سرشار از ایمان و یاد خدا باشد. «لِمَنْ کٰانَ یَرْجُوا اللّٰهَ...» ✨🌸 3️⃣1️⃣ ایمان عامل قدرت است. « رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزٰابَ قٰالُوا...» 🌸✨ 1️⃣4️⃣ مؤمنان، از تعداد و تشکّل دشمنان نمی‌ترسند. «مٰا زٰادَهُمْ إِلاّٰ إِیمٰاناً» پاورقی __________________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ آخرین سفارش‌هاي امام حسن عسکري، به جامعة‌ شيعيان [۱] 🔰 أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1️⃣ بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2️⃣ وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3️⃣ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4️⃣ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5️⃣ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6️⃣ وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7️⃣ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد. (سفارش پيامبر بود) 8️⃣ صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸 «فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9️⃣ اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 0️⃣1️⃣ جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند، ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 1️⃣1️⃣ أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 2️⃣1️⃣ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 3️⃣1️⃣ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 4️⃣1️⃣ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 5️⃣1️⃣ احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🔸️ و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. 📚منبع:______________ ۱. تـحف العـقول، ص ۸۹۰ شیخ ابو محمد حرانی‌، ترجمه‌ صادق‌ حسن زاده، قم، انتشارات آل علی(ع)، اول، ۱۳۸۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ چیستی و چرایی مردم سالاری، سه سید‼️ 👌برایم رای آن ۱۱ میلیون مهم هست. 📚برگرفته از: خاطرات محسن رفیق دوست (وزیر وقت سپاه) 📝مقدمه و ویراستاری: مقدمه: در وصف مردم سالاری خدا همین بس که خدا خود به این مضمون فرمودند؛ از که حق خودم هست، می گذارم، اما از کسی که (حقوق مردم) به گردنش هست، نمی گذرم و او را به بهشت خود راه نمی دهم. می بینیم خدا از مدعیان طرفدار انسان، مردم سالارترین است، به تبع او، مردم سالار دیگر، سید روح الله بود که بعد از این مقدمه درباره او، خاطره ای خواهد آمد. در ارائه ادله مردم سالاری سیدعلی، همین بس که وی در دفاع از آرای مردم، در سال ۱۳۸۸، در مقابل دوستان قدیمی خود نظیر مرحوم هاشمی، میرحسین موسوی، کروبی و خاتمی و دیگر جماعت موثر در راه اندازی فتنه ایستاد و از رأی مردم صیانت کرد و بعدها مرتب درس های فتنه ۸۸ که قیام علیه رأی مردم بود، را یادآوری کردند و رأی مردم را دانستند. اکنون هم حمایت جدی این سید، از آقای پزشکیان، به خاطر اکثریتی است که به او رأی دادند، امید است که وی احمدی نژاد ثانی نشود، گرچه گویا او همان روحانی ثالث است. مردم سالاری "وحیانی" آن سید غایب از نظر که ميلیونها و بلکه میلیاردها دل به امید اوست، امدنش را به درخواست جدی اکثریت مردم، مشروط کرده است. پس از این مقدمه، خاطره ای در مردم سالاري سید روح الله را یادآور می شویم. :👇 "ما از جمله کسانی بودیم که از اول با بنی‌صدر مخالف بودیم. وقتی بنی‌صدر انتخاب شد و بعد امام فرماندهی کل قوا را به ایشان دادند، مشکلات سپاه بیشتر شد. شورای فرماندهی سپاه، هرچند وقت یک دفعه به ملاقات امام می‌رفت و این سیر را طی کردیم. یکبار رفتیم گفتیم: "بنی‌صدر با سپاه مخالف است." امام فرمودند: "شما بروید از ایشان اطاعت کنید." دفعه بعد می‌رفتیم می‌گفتیم بنی‌صدر در مورد سپاه کارشکنی می‌کند. امام می‌فرمودند: بروید اطاعت کنید. همین‌طور آمدیم جلو، تا اینکه یکی از فرماندهان سپاه بنام ابراهیم محمدزاده، عصبانی شد و به امام گفت: "اصلا این بنی‌صدر مسلمان نیست." امام گفت: "اگر نتوانی این ادعا را ثابت کنی، باید حد بخوری." تا اینکه ما یک نفر را در دفتر بنی‌صدر نفوذ دادیم. بعد از مدتی آن آدم، ۱۰، ۱۵ ورق کاغذ کپی شده برای ما آورد. این ۱۰، ۱۵ ورق کاغذ مربوط به یک جلسه محرمانه بود. موضوع جلسه این بود: "چگونه قداست امام را در میان مردم از بین ببریم؟" بحث‌های مفصلی شده بود. قرار گذاشته بودند یک صفحه‌ای در "" اسلامی [که صاحب امتیازش بنی صدر بود] باز کنند، به عنوان انتقاد مردم از مسئولین. بعد خودشان نامه‌هایی را بنویسند و به آقایان بهشتی، خامنه‌ای و رفسنجانی انتقاد کنند، بعد بروند سراغ آقای منتظری و بعد از آن برسند به امام خمینی. موقعی که این نامه به دست ما رسید، ۱۰، ۱۵ روز بود [که] این ستون باز شده بود و انتقادات از این آقایان چاپ شد. من و آقای رضایی این نامه را برداشتیم و با هم رفتیم جماران خدمت امام خمینی. نامه را به امام دادیم. امام عینکشان را عوض کردند و نامه را تمام و کمال خواندند. بعد رو به ما کردند و گفتند: "بروید از آقای بنی‌صدر اطاعت کنید." نامه را هم گذاشتند کنار.🌼 چند وقت بعد من دوباره ملاقات خصوصی گرفتم و رفتم پیش امام. من به امام گفتم: "شما آقایان بهشتی، خامنه‌ای، رفسنجانی را خوب می‌شناسید. اینکه بنی‌صدر این قدر به این‌ها ظلم می‌کند و شما کماکان از بنی‌صدر حمایت می‌کنید... تا من این را گفتم امام خمینی حرف من را قطع کرد و گفت: "من از بنی‌صدر حمایت نمی‌کنم. من حتی به بنی‌صدر رأی هم ندادم، برای من شخص بنی‌صدر مهم نیست، برای من آن ۱۱ میلیون انسانی مهم هستند که به بنی‌صدر رأی دادند، را از بنی‌صدر بگیرند، هرچه به او داده‌ام، از او پس می‌گیرم." ‎ ┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
سلام علیکم دوستان از این پست سرسری نگذارید تفکر بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا