eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
743 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال رسول اللّه ِصلّى الله عليه و آله : أيُّمَا اِمرِئِِ اِشتَهَى شَهوَةً فَرَدَّ شَهوَتَهُ و آثَرَ عَلَى نَفسِهِ غُفِرَ لَهُ. ¤¤¤¤¤¤¤ پيامبراکرم(صلی‌الله): هر كس خواسته ای داشته باشد و از خواسته خود بگذرد و ديگرى را برخود مقدّم بدارد آمرزیده می شود. جامع السعادات، ج۲، ص۱۲۳ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.💐 صلوات خاصه امام جواد علیه السلام: اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ التُّقَى وَ نُورِ الْهُدَى وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ وَ فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ‏ اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلاَلَةِ وَ اسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى‏ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْصِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 🎊 🎉 @Quranahlebayt
. 🤲اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدِ ابْنِ عَلِيٍّ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ، الرَّضِيِّ الْمَرْضِيِّ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ، وَمَنْ تَحْتَ الثَّرىٰ، صَلاةً كَثِيرَةً نامِيَةً زاكِيَةً مُبارَكَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً مُتَواتِرَةً كَأَفْضَلِ مَاصَلَّيْتَ عَلَىٰ‌ أَحَدٍمِنْ أَوْلِيائِكَ، وَالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ، 💞خدایا درود فرست بر محمّد بن علی پیشوای باتقوا، بی‌عیب، راضی به حق، پسندیده و حجّتت بر هر که فوق زمین و تحت زمین است، درودی بسیار، بالنده، پاکیزه، مبارک، پیوسته، پی‌درپی پیاپی همانند برترین درودی که بر یکی از اولیایت فرستادی و سلام بر تو ای ولی خدا، سلام بر تو ای نور خدا. 📚زیارت نامه امام جواد علیه السلام 💐💐میلاد سراسر نور امام محمد تقی جواد الائمه علیه السلام مبارک باد. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 314 🌹و ﻧَﺼَﺤْﺘُﻢْ ﻟَﻪُ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴِّﺮِّ ﻭَ ﺍﻟْﻌَﻼ‌ﻧِﻴَﺔِ🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺍﺳﺖ،ﻇﻬﺮ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﻣﺎﯼ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﺁﺏ ﺧﻨﮑﯽ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ، ﻋﻄﺸﺶ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﺑﻮﯼ ﮐﺒﺎﺏ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻣﺶ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ، ﮔﺮﺳﻨﮕیش ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻋﺎﻣﻞ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻋﻄﺶ! ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ، ﻋﻄﺶ ﺷﻤﺎ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔹ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: «ﻗُﻞْ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻳَﻐُﻀُّﻮﺍ ﻣِﻦْ ﺃَﺑْﺼﺎﺭِﻫِﻢ» (ﻧﻮﺭ/۳۰) ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﯿﻦ ﺑﮕﻮ: ﭼﺸﻢ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﯾﮏ ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﺑﺒﻨﺪﯾﺪ. ﭼﺮﺍ؟ ﭼﻮﻥ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺣﺲ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻤﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ. ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﺟﻤﺎﻝ‌ﻫﺎ ﻭ ﭼﻬﺮﻩ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺣﺲ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻣﺮﺍﻗﺐ ﻧﮕﺎﻩ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: «ﻭَ ﺗَﻮﺍﺻَﻮْﺍ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِّ» (ﻋﺼﺮ/۳) ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ‌ﻫﺎ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﮐﻦ. ﭼﺮﺍ؟ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﻫﻤﻪ ﺣﺲ ﺧﻮﺏ ﺷﺪﻥ ﻫﺴﺖ. ﻋﺎﻣﻞ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﯾﮏ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﯾﮏ ﺗﻠﻨﮕﺮ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: «ﻓَﺬَﻛِّﺮْ ﺇِﻥْ ﻧَﻔَﻌَﺖِ ﺍﻟﺬِّﻛْﺮﻯ» (ﺍﻋﻠﯽ/۹) ﺗﺬﮐﺮ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺍﺛﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﺣﺲ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺖ. ﻧﺎ ﺍﻣﯿﺪ ﻧﺒﺎﺵ. 🔸ﺳﺮّ ﻧﺼﯿﺤﺖ‌ﻫﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻫﻞ‌ﺑﯿﺖ ﺍﻫﻞ نصیحتند. ﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﻫﻤﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ و ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻧﻪ هم ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ. 🔹"ﻧَﺼَﺤﺘُﻢ ﻟﻪ" یعنی ﺷﻤﺎ ﻧﺼﯿﺤﺖ و ﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﯾﺪ، ﻣﻨﺘﻬﯽ «ﻟﻪ». ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺧﺪﺍ. ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺧﺪﺍ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ خودتان. 🔸"ﻓِﻲ ﺍﻟﺴِّﺮِّ ﻭَ ﺍﻟْﻌَﻼ‌ﻧِﻴَﺔِ": ﯾﮏ ﺧﻄﺎیی ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﻣﯽ‌ﺩﯾﺪﻧﺪ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﮔﻮﺷﺰﺩ ﻧﻤﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﯾﮏ ﮔﻮﺷﻪ‌ﺍﯼ ﻣﺘﺬﮐﺮ ﻣﯽ‌ﺷﺪﻧﺪ. ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻊ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺧﻄﺎ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ، که ﺑﻪ ﺧﻄﺎﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺑﺎﻟﯿﺪﻧﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ. در هر صورت ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻭ ﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺮﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 315 🌹ﻭَ ﺩَﻋَﻮْﺗُﻢْ ﺇِﻟَﻰ ﺳَﺒِﻴﻠِﻪِ ﺑِﺎﻟْﺤِﻜْﻤَﺔِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﻮْﻋِﻈَﺔِ الحسنة🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺑﺎ ﺯﻭﺭ ﺩﻭﺭ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮ جایی ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﻭ ﺿﺮﺏ روشنایی ﻣﯿﺴﺮ ﻧﯿﺴﺖ. ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﯾﮑﺠﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﯿﺪ، ﺻﺪﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻫﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺒﺮﯾﺪ، ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔹ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻧﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻓﺖ. ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﯾﭽﻪ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪ، ﺑﺎ ﯾﮏ ﮐﺒﺮﯾﺖ ﺑﺰﻧﯽ، ﻧﻮﺭ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. 🔸ﺟﻬﻞ ﻣﺜﻞ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ و ﻇﻠﻤﺖ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺟﻬﻞ و ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻭ ﻇﻠﻤﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ، ﺩﻟﯿﻞ ﻭ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻄﻖ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﺷﻌﻠﻪ ﻭ ﻣﺸﻌﻞ ﻭ ﺷﻤﻊ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔹ﺷﯿﻮﻩ ﺍﻫﻞ‌ﺑﯿﺖ ﺷﯿﻮﻩ ﺣﮑﻤﺖ است. "ﺩَﻋَﻮﺗُﻢ" یعنی ﺷﻤﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌کنید، ﺩﻋﻮﺍ ﻧﻤﯽ‌کنید! "اﻟﯽ ﺳﺒﯿﻠﻪ" ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌ﮐنید ﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ! ﺁﻥ ﻫﻢ «ﺑﺎﻟﺤﮑﻤﻪ» ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺎ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ، ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ، ﺑﺎ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺹ ﻭ ﻣﺤﮑﻢ. 🔸ﻗﻄﻌﻪ‌ﯼ ﺁﻫﻨﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺐ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﻬﺎﺭﺵ ﮐﻨﻨﺪ، ﺣﮑﻤﻪ ﺍﺳﺖ. ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﯾﺸﻪ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﺁﻫﻨﯿﻦ! ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺹ، ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺤﮑﻢ ﻭ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ. 🔹ﻣﻔﻀﻞ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﺑﻮﺩ. یک وﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﯾﮏ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪﯼ ﺯﺩ، ﻣﻔﻀﻞ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ، ﺑﺎ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ ﯾﮏ ﭘﺮﺧﺎﺵ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮐﺮﺩ. ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺪﺍﯾﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺷﯿﻮﻩ‌ﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺍﺳﺖ؟ ﺗﻮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯽ. ﺍﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺗﻮ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻥ. ﺑﻌﺪ ﮔﻔﺖ: ﭘﯿﺶ ﻣﻦ ﺑﯿﺎ، ﻣﻦ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﻡ. ﮐﻪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻣﻨﻄﻖ ﻣﺤﮑﻤﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﻪ ﻫﺮﻭﻗﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﯼ، ﺑﺎ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻖ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯽ. ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﻣﻔﻀﻞ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﺳﺎﻋﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺳﺨﻦ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﻣﻔﻀﻞ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ. 🔸ﺑﻌﻀﯽ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ‌ً ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺣﮑﻤﺖ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎﯼ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﻭﻋﻆ ﻭ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺁﻭﺭﺩ. 🔹سیره و روش امام مهدی علیه السلام هم به همین شکل است. یا از در حکمت با مردم سخن خواهند گفت و یا از در نصیحت... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 316 🌹و بذلتم انفسکم فی مرضاته🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﺪ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺨﺸﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﻢ ﻫﯿﭻ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻣﺜﻞ ﺍﯾن است که ﯾﮏ ﺳﻤﺴﺎﺭﯼ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﯾﮏ ﻣﺒﻞ ﮐﻬﻨﻪ دارد، ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯽ‌ﺩهد. ﺗﺎﺯﻩ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨد ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ او ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﺬﻝ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ. 🔹ﺍﻫﻞ‌ﺑﯿﺖ علیهم السلام ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﻭﻗﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﻄﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﺪ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﮕﻮﯾﯿﺪ: «ﺑﺬﻟﺘﻢ» ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺬﻝ ﮐﺮﺩﯾﺪ.«ﺍَﻧْﻔُﺴَﮑﻢْ». ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ. ﭼﺮﺍ؟ ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎﻧﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﻫﯿﭻ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻗﺎﺋﻞ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ. ﻟﺬﺍ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻃﯿﺐ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﮊﻩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ.ﺟﺎﻥ اهل بیت علیهم السلام ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﻭ ﻗﯿﻤﺖ ﺩﺍﺭﺩ. اما می گویند: ﻧﻪ. ﺟﺎﻥ ﻣﺎ ﺩﺭ ﭘﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻫﯿﭻ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🔸حضرت ﺯﯾﻨﺐ ﮐﺒری سلام الله علیها ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ‌ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ. ﭘﯿﮑﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﭘﺎﺭﻩ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ ﻭ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ: "ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺗﻘﺒﻞ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻘﻠﯿﻞ ﻣﻦ ﻧﺴﻞ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻟﺨﻠﯿﻞ" ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﺗﻘﺒﻞ ﮐﻦ. 🔹ﻣﺎ ﯾﮏ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﯾﮏ ﺗﻘﺒﻞ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﻗﺒﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺱ ﺧﻮﺍﻧﺪﯼ ﻭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺩﺍﺩﯼ، ﻧﻤﺮﻩ ﺧﻮﺏ ﻫﻢ ﮔﺮﻓﺘﯽ. ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻭ ﻭﺳﺎﻃﺖ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﯼ. ﺗﻘﺒﻞ یعنی ﺯﯾﺮ ﺩﻩ ﮔﺮﻓﺘﯽ. ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻭ ﺗﻤﻨﺎ ﻭ ﻭﺳﺎﻃﺖ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﮐﻪ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻤﺮﻩ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺗﻘﺒﻞ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ. 🔸حضرت ﺯﯾﻨﺐ ﮐﺒﺮﯼ علیها السلام ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ. ﻧﻮﻩ‌ی ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ. ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﺳﺖ، ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ. ﺍﻣﺎ «ﺗﻘﺒﻞ» این. هدیه ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ. ﻟﺬﺍ ﺍیشان ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺍﯾﺜﺎﺭ ﻭ ﻧﺜﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﭘﺎﯼ ﻣﺼﯿﺒﺖ‌ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ. 🔹امام زمان عج الله فرجه با این که بیش از هزار سال است که منتظر ما و آمادگی ما و دستور خداوند متعال هستند، اما این صبر و سعه ی صدر خود را در برابر شأن حق تعالی ذره ای نمی دانند... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 317 🌹ﻭَ ﺻَﺒَﺮْﺗُﻢْ ﻋَﻠﯽ ﻣﺎ ﺍَﺻﺎﺑَﮑﻢْ ﻓﯽ ﺟَﻨْﺒِﻪِ🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﮔﻼ‌ﺏ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻠﺦ‌ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﻋﻄﺮ ﻭ ﺑﻮﯾﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. 🔹ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻠﺨﯽ ﻭ ﺭﻧﺞ و ریاضت بیشتری متحمل شود از مستی و سر مستی بیشتری برخوردار می‌شود. 🔸به همین دلیل اهل بیت همیشه تلخ ترین ها را می خواستند و انتخاب میکردند. از جان شیرین تر در عالم وجود ندارد. حتی جان برای یک مورچه هم شیرین و خوش است چه برسد به انسان که تعلقات دنیایی بزرگ تری دارد. اما از نظر اهل بیت این جان شیرین در مقابل خالق جان شیرین هیچ ارزشی ندارد... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 318 🌹و اقمتم الصلوة🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺩﺭ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﺯ ﺑﺲ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺧﻮﺵ ﺯﺑﺎﻥ و ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺧﻮﺵ ﺟﻨﺲ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﺲ ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ: «ﺍﻗﺎﻡ ﺍﻟﺴﻮﻕ» ﻓﻼ‌ﻧﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺭﻭﻧﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪ. ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﮔﺮﻡ ﮐﺮﺩ. 🔹ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﻧﻖ ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﺎﻉ ﺭﺍ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﺮﯼ و ﭘﺮﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: «ﻳُﻘِﻴﻤُﻮﻥَ ﺍﻟﺼَّﻼ‌ﺓ» (ﺑﻘﺮﻩ/۳) ﺍﯾﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺭﻭﻧﻖ ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﻨﺪ و ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. 🔸اما بعضی ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺳﺮﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﻧﻤﺎﺯﺧﻮﺍﻥ‌ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺧﻼ‌ﻑ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺗﺨﻠﻒ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺗﻘﻠﺐ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻤﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ: ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ. ﻧﻤﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﺪ. ﻣﻦ ﭼﻄﻮﺭ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﻢ؟ ﺍﯾﻦ فرد ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺳﺮﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﮔﺮﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ. ﺭﻭﻧﻖ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ. 🔹ﻭﻟﯽ ﺑﻌﻀﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﺻﻼ‌ً ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻮﺱ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﺵ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ. ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ «ﺍﻗﻤﺖ ﺍﻟﺼﻼ‌ﻩ» ﺷﻤﺎ ﮐﺴﺎﻧی هستید ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﮔﺮﻡ می کنید. ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﺎﻉ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﺮﯼ شد. 🔸ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ و ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻭ ﺁﺩﺍﺏ آن ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻘﺪﻣﻪ ای برای لحظات دیگر زندگی ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﻭ ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺎﺳﺖ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﻞ ﺷﯿﺮ ﻣﯽ‌ﺯﻧﻨﺪ. ﻫﻤﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺻﺒﺢ ﺗﺎ ﻇﻬﺮ ما ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻨﺪ. «ﻓﯽ ﺻﻼ‌ﺗﻬﻢ ﺩﺍﺋﻤﻮﻥ» ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮑﻨﺪ. ﻭﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ. 🔹نماز ما مثل ﺩﻭ ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺎﺳﺖ ﺗﺮﺷﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ که به ﯾﮏ ﻋﺎﻟﻤﻪ ﺷﯿﺮ می زنند. ﻫﻢ ﻣﺎﺳﺖ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺷﯿﺮ ﻣﺎﺳﺖ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ ﺗﺄﺛﯿﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﺮﻭﻁ ﻭ ﺁﺩﺍﺏ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎﺷﺪ. 🔸نماز اهل بیت و امام زمان علیهم السلام از نوع اول است. نماز در زندگیشان مقطعی نیست. جریان و انعکاس دارد. 🔹ﯾﮏ ﮔﻞ ﺳﺮﺥ، ﺩﺭ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ، ﺩﺭ ﻗﻤﺼﺮ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ، ﮐﺠﺎ ﻋﻄﺮ ﻭ ﺑﻮﯾﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﺩﺭ ﻗﻤﺼﺮ. ﺧﺎﮎ، ﺁﺏ، هوا و ﻓﻀﺎﯼ ﺁﻧﺠﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ. 🔸ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺜﻞ ﻗﻤﺼﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ. ﻟﺬﺍ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺨﻮﺍﻥ. ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﯾﮏ ﻋﻄﺮ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔹ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻣﮑﺎﻥ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﺯﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻞ ﭼﯿﻦ‌ﻫﺎ ﺍﻭﻝ ﺻﺒﺢ ﻣﯽ‌ﺭﻭﻧﺪ ﮔﻞ ﻣﯽ‌ﭼﯿﻨﻨﺪ. ﺑﭙﺮﺳﯽ، ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺻﺒﺮ ﮐﻨﯽ ﻋﻄﺮﺵ ﻣﯽ‌ﭘﺮﺩ. ﻋﻄﺮﺵ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺷﮑﻔﺘﮕﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﻧﻤﺎﺯ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﻫﻢ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻭﺻﻔﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ، ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩﺕ. ﺗﺎ ﻭﻗﺘﺖ ﮐﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻭﻗﺘﺶ ﭼﻬﺎﺭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮑﻮﻗﺘﯽ ﻣﻤﮑﻦ است ﺍﻭل وقتش سر اذان باشد. ﻫﺮﮐﺴﯽ ﺩﺭ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩﺵ، ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮐﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﺟﺒﯽ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺁﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ. ﯾﮏ ﻋﻄﺮ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. 🔸ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻗﺎﺿﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﻫﺮﮐﺴﯽ ﻧﻤﺎﺯﺵ ﺭﺍ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﻧﺮﺳﯿﺪ، ﺁﺏ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻦ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﺩ. ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﻤﺎزی ﻣﻨﻈﻮﺭﺵ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻃﺒﻖ ﺁﺩﺍﺏ ﺧﻮﺩﺵ، ﺁﺩﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺳﺖ. ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻭﺳﺖ. با رعایت همه ی این آداب است که می توان نام اقامه ی نماز بر آن گذاشت... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt