سلام و با آرزوی روزیبهتر و زیباتر برایشما عزیزان🌹
🟣 در آيات۲۱۳تا ۲۲۰ سورهٔ شعراء( صفحهٔ ۳۷۶) ، آفريدگار هستى روى سخن را به پيامبر گرامى، آن بزرگ منادى توحيد و تقوا و آن پرچم هماره در اهتزاز عدالت و آزادى مى كند و يك برنامه پنج ماده اى به او مى دهد، كه اگر پيروانش بدان بينديشند، رابطه آنان با سرچشمه هستى، با خويشتن، با بستگان و نزديكان، با همدينان و همفكران، با همنوعان، و با همه هستى بر اساس مهر و صفا و عدل و داد تنظيم مى گردد و در پرتو اين برنامه رستگارى و سرفرازى، به نيك بختى و نجات و عدالت و آزادى و مهر و بشردوستى نايل مى آيند و دنيايى پديد مى آورند كه دنياى خرد و انديشه و حقجويى و آراسته به ارزش ها و پيراسته از استبداد و اختناق و خودسرى است.
🟪 اين برنامه پنج ماده اى عبارت است از:
⭐️۱- توحيدگرايى و يكتاپرستى خالصانه،
⭐️۲- احساس مسؤوليت نسبت به بستگان و ساختن آنان،
⭐️۳- مهر و محبت خالصانه و بى ريا و پاك به همدينان،
⭐️۴- رعايت حقوق مخالفان و برخورد عادلانه و آزادمنشانه با آنان.
⭐️۵- توكّل و اعتماد به خداى پيروزمند و مهربان.
⭐️۶- و حاضر و ناظر و شنوا و دانا ديدن او در همه كارها..
🌸🍃🌸🍃🌸
هر روز یک آیه از یک صفحه
@Quranahlebayt
هدایت شده از کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
هنگام اذان به افق تهران
اللهم عجّل لولیک الفرج
«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین
با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع)
کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام
@Quranahlebayt
❇️#كم_فروشی، حرام و مراعات #حقّ_الناس واجب است
💠أَوْفُوا الْكَيْلَ وَ لا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (۱۸۱) وَ زِنُوا بِالْقِسْطاسِ الْمُسْتَقِيمِ (۱۸۲) وَ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْياءَهُمْ وَ لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (۱۸۳/شعراء)
🌱حقّ پيمانه را ادا كنيد و از كم فروشان نباشيد. و با ترازوی درست بسنجيد.
و اجناس مردم را كم ندهيد و در زمين به فساد و تبهكاری نكوشيد.
🔹كمفروشی، يكی از منكرات بزرگ اقتصادی است كه همه آفات لقمه حرام را به دنبال دارد. كمفروشی، تنها در داد و ستد نيست، بلكه ممكن است افرادی در تدريس، طبابت، نظارت، مهندسی و شئون ديگر زندگی نيز كمفروشی كنند و چنان كه بايد حقّ ديگران را ادا نكنند.
🔹پيمانه و ترازو، سابقه و تاريخی بس طولانی دارد. «أَوْفُوا الْكَيْلَ»
🔹كم فروشی، حرام و مراعات حقّ الناس واجب است. أَوْفُوا الْكَيْلَ ...
🔹انبيا، بر سلامت نظام اقتصادی جامعه نظارت داشتند. «أَوْفُوا الْكَيْلَ»
🔹اديان آسمانی بر عدالت اجتماعی و اقتصادی تأكيد دارند. «أَوْفُوا- وَ زِنُوا»
🔹ميزان سنجش در هر امری بايد عادلانه و درست باشد. «بِالْقِسْطاسِ الْمُسْتَقِيمِ»
🔹مراعات حقوق همهی انسانها لازم است، نه تنها مؤمنين. «لا تَبْخَسُوا النَّاسَ»
🔹كمفروشی، در هر چيزی ممنوع است و مخصوص پيمانه و ترازو نيست.
«لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْياءَهُمْ»
🔹كمفروشی، نوعی فساد است و كسانی كه به جامعه ضربهی اقتصادی میزنند مفسد فی الارض هستند. زيرا نابسامانیهای اقتصادی، سرچشمهی از هم پاشيدگی نظام اجتماعی است. «لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ»
🔹شناخت انحرافات موجود در جامعه، گام اوّل در اصلاح جامعه است.
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
@Quranahlebayt
❣﷽❣
🌷 #مهدی_شناسی 🌷
قسمت 321
🌹و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنکر🌹
📖زیارت جامعه کبیره
🔸ﯾﮏ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﻫﻢ ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔹ﺩﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﺜﺎﻝ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: «ﺳﺒﺤﺎﻧﻪ» ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ، ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺳُﺒْﺤﺎﻧَﻪُ ﻭَ ﺗَﻌﺎﻟﻰ ﻋَﻤَّﺎ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ» یک جاﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﻋﻤَّﺎ ﯾﺼﻔﻮﻥ» ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮﻗﺪﺭ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ، ﺧﺪﺍ ﮐﺮﯾﻢﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ، ﺧﺪﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
🔸ﯾﮏ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺁﺏ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺏ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﭘﺴﺖﻫﺎ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﯾﮏ ﻓﺸﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻭﺩ.
🔹ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﮔﻞ ﻧﺮﮔﺲ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﻭ ﯾﮏ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮏ ﭘﺎﺭﭺ ﺁﺏ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻦ. ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﺷﯿﺐ ﻣﻼﯾﻢ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻤﺖ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﯾﮏ ﻗﻄﺮﻩﺍﺵ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ.
🔸ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﺣﮑﺎﯾﺘﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺍﺋﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺗﻔﺎﻗﺎً ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺩﻧﺒﺎل ﭘﺴﺘﯽﻫﺎﺳﺖ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺟﻬﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺍﺯ ﺑﺎﻍ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﺩ. ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﯽﺭﻭﺩ، ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻟﯽ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﯼ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯽ ﻭ ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺶ ﺑﺮﻭﯼ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﻭﺯﻧﻪﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﺏﻫﺎ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﺏ ﺩﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﺎﻍ ﺑﺮﻭﺩ. ﭼﻘﺪﺭ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﺮﻭﺩ. ﯾﮏ ﺑﯿﻞ ﺭﻭﯼ ﺩﻭﺷﺸﺎﻥ ﻫﺴﺖ. ﻫﺮﺟﺎ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻭ ﻣﻨﻔﺬﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﻣﯽﺑﻨﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺏ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﻤﺖ ﻧﺮﻭﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﺭﺳﯿﺪ ﮔﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﮑﻮﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎﻍ ﻭ ﺛﻤﺮ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﻧﻬﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
🔹ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: "ﻭَ ﻟْﺘَﻜُﻦْ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ﺃُﻣَّﺔٌ ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ»(ﺁﻝﻋﻤﺮﺍﻥ/۱۰۴) ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﯿﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﭼﻮﻥ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﮐﻨﻨﺪ. «ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ «ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮﺍﺕ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🔸ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎ ﺍﻫﻞﺑﯿﺖ ﻋﻠﯿﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ ﯾﮑﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﺃﻣﺮﺗﻢ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯿﺘﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ» ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﺮﺩﯾﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﯿﺮ ﻭ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ.
🔹ﺑﺎ ﭼﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ؟ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺧﻂﮐﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺻﺎﻑ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺻﺎﻑ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺻﺎﻑ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻫﺮﮐﺲ ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ، ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﺪ که صاف و صادق باشد.
🔸ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺒﻮﺩ،ﺁﻣﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﻣﺎ ﺩﻭ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﯾﺪﯾﻢ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﯾﮑﯽ ﻫﻢ ﺁﻣﺮ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﯾﮏ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﻭﻡ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ. ﻧﮕﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﯾﮏ ﺁﺩﻡ ﺳﯿﮕﺎﺭﯼ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺑﭽﻪﺟﺎﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻧﮑﺶ، ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺛﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﭘﯿﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻂ ﺭﺍ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻋﺎﺭﺿﻪﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﯿﺪﻩ، ﺩﺭ ﺍﻭ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻩ ﻧﺒﻮﺩ، ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ. ﻭﻟﯽ ﺍﻵﻥ ﻫﻢ ﺑﯽﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﯿﺴﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﮔﻨﺎﻫﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻦ. ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﺗﻮ ﻧﺮﻭ ﺗﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﻧﺸﻮﯼ.
#مهدی_شناسی
#جامعه_کبیره
👈 #ادامه_دارد....
🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
@Quranahlebayt
❣﷽❣
🌷 #مهدی_شناسی 🌷
قسمت 322
🌹و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنکر🌹
◀️قسمت دوم
📖زیارت جامعه کبیره
☘ﻫﯿﭻ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ، ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻧﯿﺴﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﯾﮏ ﺑﺬﺭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﺧﺎﮎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻧﻬﺎﻝ ﻭ ﺩﺭﺧﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﺷﮑﻮﻓﻪ ﻣﯽﻧﺸﯿﻨﺪ ﻭ ﺛﻤﺮ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﭙﺬﯾﺮﺩ.
🔸ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺬﺭ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻫﯿﭻ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽﺍﻓﺘﺪ. ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ، ﻫﺮﭼﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ. ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻩ ﺑﺨﻮﺭﺩ. ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻭ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻩ ﺑﺨﻮﺭﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺛﻤﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺛﻤﺮﺵ ﺁﻥ ﺍﺟﺮ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﺍﺟﺮﺍً ﺣﺴﻨﺎً» ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، «ﯾﺒﺸﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ» ﻓﻘﻂ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻓﻘﻂ ﺁﻥ ﺑﺬﺭ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕِ» ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺑﺪﻩ ﮐﻪ «ﺃَﻥَّ ﻟَﻬُﻢْ ﺃَﺟْﺮﺍً ﺣَﺴَﻨﺎً» ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺟﺮ ﺣﺴﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻭ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺷﻤﺎ ﺑﯿﺎﯾﺪ.
🔹ﺑﯿﺪ ﺭﺍ ﮐﺴﯽ ﺳﻨﮓ ﻧﻤﯽﺯﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﺛﻤﺮﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺑﻪ ﻧﺨﻞ ﺳﻨﮓ ﻣﯽﺯﻧﻨﺪ. ﭼﻮﻥ ﺛﻤﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻫﻞ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺛﻤﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻋﺠﯿﺒﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: ﺗﻤﺎﻡ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺁﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻓﯽ ﺳﺒﯿﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، «ﻣَﺎ ﺃَﻋْﻤَﺎﻝُ ﺍﻟْﺒِﺮِّ ﻛُﻠُّﻬَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺠِﻬَﺎﺩُ ﻓِﻲ ﺳَﺒِﻴﻞِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻻﻣْﺮِ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَ ﺍﻟﻨَّﻬْﻲِ ﻋَﻦْ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ ﺇِﻻ ﻛَﻨَﻔْﺜَﺔٍ ﻓِﻲ ﺑَﺤْﺮٍ ﻟُﺠِّﻲٍ» (ﻧﻬﺞﺍﻟﺒﻼﻏﻪ/ﺣﮑﻤﺖ/۳۷) ﻣﺜﺎﻟﺶ ﻣﺜﻞ ﭼﺎﯼ ﺩﺍﻏﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﻮﺕ ﻣﯽﮐﻨﯽ، ﻭﻗﺘﯽ ﻓﻮﺕ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﯾﮏ ﻧﻤﻪﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﺗﻮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻓﻮﺕ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽﺁﯾﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﻤﻪ ﻭ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺭﯾﺰ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﯾﺪﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﻔﺴﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ. ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺗﻤﺎﻡ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﯼ، ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻭ ﺣﺞ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ ﻣﺜﻞ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﻋﻤﯿﻖ ﺍﺳﺖ.
◀️ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﮕﻮﯾﯽ: ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺭﻓﺘﺎﺭﺕ ﺑﺎﺵ، ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﭘﻮﺷﺸﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺩﺍﺭﯼ؟ ﺣﺎﻻ ﯾﺎ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺧﻮﺵ، ﯾﺎ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻧﮕﺎﻫﺖ، ﯾﺎ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭﺕ، ﯾﺎ ﺑﺎ ﻗﻠﻤﺖ، ﺑﺎ ﻫﺮ ﺗﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯼ، ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻔﻪ ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻔﻪ ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ، ﺍﯾﻦ ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﻧﻢ ﻭ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﯾﮏ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﻋﻤﯿﻖ.
🔸ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺳﻨﮓ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺳﻨﮓ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ منتقدین و ﻣﺸﻮﻗﯿﻦ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
☝️🏻ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﻭ ﻣﺮﻭﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺣﻮﺍﺳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
🔹ﻭﻗﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺑﺠﺎ ﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽﮐﻨﯽ، ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ. ﺧﯿﻠﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﭘﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ.
🌷این همه رنج و زحمت که در طول قرن ها انبیا و اولیا متحمل شدند به خاطر احیای این فریضه بود.اما چون مردم تاب و تحمل دریافت آن را نداشتند ائمه را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند.یکی از دلایل غیبت حضرت حجت همین است.یعنی نه تنها دشمنان مهدویت ظرفیت قبول امر و نهی امام را ندارند بلکه ما هم که ادعای انتظار فرج را داریم،هنوز ظرفیت پذیرش امر و نهی الهی امام را پیدا نکرده ایم.
#مهدی_شناسی
#جامعه_کبیره
👈 #ادامه_دارد....
🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
@Quranahlebayt
#اعمال_شب_سیزدهم_رجب
🎀°♡💚🎀°♡°🎀💚♡°🎀
آغاز شبهاى بيض [يعنى شبهاى روشن و تابناک كه عبارتند از شبهاى سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه] است و در آن سه عمل مستحب است:
اوّل: غسل كردن
دوم: چهار ركعت نماز بخواند، در هر ركعت یک بار سوره «حمد» و بيست وپنج بار سوره ی توحيد
سوم: دو ركعت نماز، كه در اعمال شب سيزدهم رجب و شعبان بيان شد، در هر ركعت پس از سوره «حمد» سوره هاى «يس» و«تبارک الّذى بيده الملک»و«قل هو اللّه احد»را بخواند.
و در شب چهاردهم: اين نماز خوانده میشود به صورت چهار ركعت با دو سلام.
و در شرح "دعای مجير" بيان شد، كه هر كه آن را در ايام البيض ماه رمضان بخواند، گناهانش آمرزيده میشود هرچند به تعداد قطرات باران و برگ درختان و ريگ بيابان باشد.
#مفاتیحالجنان
@Quranahlebayt
Shab14Ramazan1400[04].mp3
21.78M
🌸 #دعــای_مجیـــر
🎤با نوای دلنشین :
حاج میثم #مطیعی
♦️ أَجِـرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجـِيرُ
♦️پناه ده ما را از آتش ای پناه دهنده
@Quranahlebayt
💠 دعـــــــــــاے مُجیـــــــــــــــــــر💠
♻️ بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ♻️
*((1))✍🏻سُبْحَانَكَ يَا اللَّهُ تَعَالَيْتَ يَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا رَحِيمُ تَعَالَيْتَ يَا كَرِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مَلِكُ تَعَالَيْتَ يَا مَالِكُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا قُدُّوسُ تَعَالَيْتَ يَا سَلامُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُؤْمِنُ تَعَالَيْتَ يَا مُهَيْمِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا عَزِيزُ تَعَالَيْتَ يَا جَبَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُتَكَبِّرُ تَعَالَيْتَ يَا مُتَجَبِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا خَالِقُ تَعَالَيْتَ يَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُصَوِّرُ تَعَالَيْتَ يَا مُقَدِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا هَادِي تَعَالَيْتَ يَا بَاقِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا وَهَّابُ تَعَالَيْتَ يَا تَوَّابُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا فَتَّاحُ تَعَالَيْتَ يَا مُرْتَاحُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا سَيِّدِي تَعَالَيْتَ يَا مَوْلايَ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا قَرِيبُ تَعَالَيْتَ يَا رَقِيبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُبْدِئُ تَعَالَيْتَ يَا مُعِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا حَمِيدُ تَعَالَيْتَ يَا مَجِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا قَدِيمُ، تَعَالَيْتَ يَا عَظِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا غَفُورُ تَعَالَيْتَ يَا شَكُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا شَاهِدُ تَعَالَيْتَ يَا شَهِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا حَنَّانُ تَعَالَيْتَ يَا مَنَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا بَاعِثُ تَعَالَيْتَ يَا وَارِثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُحْيِي تَعَالَيْتَ يَا مُمِيتُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا شَفِيقُ تَعَالَيْتَ يَا رَفِيقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا أَنِيسُ تَعَالَيْتَ يَا مُونِسُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
*سُبْحَانَكَ يَا جَلِيلُ تَعَالَيْتَ يَا جَمِيلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا خَبِيرُ تَعَالَيْتَ يَا بَصِيرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا حَفِيُّ تَعَالَيْتَ يَا مَلِيُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مَعْبُودُ تَعَالَيْتَ يَا مَوْجُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا غَفَّارُ تَعَالَيْتَ يَا قَهَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مَذْكُورُ تَعَالَيْتَ يَا مَشْكُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا جَوَادُ تَعَالَيْتَ يَا مَعَاذُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا جَمَالُ تَعَالَيْتَ يَا جَلالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا سَابِقُ تَعَالَيْتَ يَا رَازِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا صَادِقُ تَعَالَيْتَ يَا فَالِقُ، أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا سَمِيعُ تَعَالَيْتَ يَا سَرِيعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا رَفِيعُ تَعَالَيْتَ يَا بَدِيعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا فَعَّالُ تَعَالَيْتَ يَا مُتَعَالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا قَاضِي تَعَالَيْتَ يَا رَاضِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا قَاهِرُ تَعَالَيْتَ يَا طَاهِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا عَالِمُ تَعَالَيْتَ يَا حَاكِمُ، أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا دَائِمُ تَعَالَيْتَ يَا قَائِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا عَاصِمُ تَعَالَيْتَ يَا قَاسِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا غَنِيُّ تَعَالَيْتَ يَا مُغْنِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا وَفِيُّ تَعَالَيْتَ يَا قَوِيُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا كَافِي تَعَالَيْتَ يَا شَافِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ*
*سُبْحَانَكَ يَا مُقَدِّمُ تَعَالَیتَ