eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
746 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 1(بخش چهارم) 🎙آیت الله مجتبی (ره) 📖 اشارۀ خداوند به نفاق - نفاق و منافقین مانند شیطان ✍️ در روایتی که مرفوعۀ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ حَمَّاد است، آمده است:«قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِعِيسَى(ع) لِيَكُنْ لِسَانُكَ فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ لِسَاناً وَاحِداً وَ كَذَلِكَ قَلْبُكَ إِنِّي أُحَذِّرُكَ نَفْسَكَ»؛ منِ خدا به تو دارم می‌گویم: یا عیسی(ع)! مراقب باش و تو را از نفس‌ات بر حذر می‎دارم؛ رذیلۀ نفسانی شیطانی. «وَ كَفَى بِي خَبِيراً»؛ دیگر بالاتر از منِ خدا از نظر خُبرویّت نیست. من تو را خلق کردم و خطر نفس را می‎دانم که می‌گویم: مراقبش باش، بپّا که نفس چموش است. حواسَت جمع باشد که حالت اعتدالی از دست نرود. «لَا يَصْلُحُ لِسَانَانِ فِي فَمٍ وَاحِدٍ، که از آثار آن است. «وَ لَا سَيْفَانِ فِي غِمْدٍ وَاحِدٍ وَ لَا قَلْبَانِ فِي صَدْرٍ وَاحِدٍ...» 1️⃣ ؛ شایسته نیست که دو زبان در یک دهان، دو شمشیر در یک غلاف و دو دل در یک سینه باشد. ببینید که چه تعبیرات زیبایی کرده است! این تعابیر اشاره به همان دوگانگی است که برایتان مطرح و معنا کردم؛ دوگانگی بر محورِ پنهان کاری، که از فریب و دغل‌بازی نشأت گرفته است و از نظر نفسانی بود. 1️⃣الكافي، ج‏2، ص 343 - وسائل الشيعة، ج‏12، ص 258 - بحار الأنوار، ج‏72، ص 204 و 206 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشرف پهلوى سرِ راه سازمان ملل! شاهزاده اشرف در عین حال سمت نمایندگی رژیم شاه در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد را نیز برعهده داشت. گفتنی است که او هر بار برای شرکت در این کمیسیون عازم نیویورک می شد، سر راه خود در جنوب فرانسه هم توقف می کرد تا ابتدا همراه معشوق جدیدش در کازینوها به قمارهای چند میلیون پاندی بپردازد و آنگاه آماده حضور در کمیسیون حقوق بشر! شود. 📚منبع: پشت پرده تخت طاووس، صفحه 53 ___________________________ روایتی از چهره واقعی در برخورد با @Quranahlebayt
کارمندان متدین اگر با وزیر بهائی‌ فمنیست دزدی نمی‌کردند از سیستم اداری حذف می‌شدند. اسفند فَرُّخ‌رو پارسا پزشک، آموزگار، استاد دانشگاه، فعال حقوق زنان و سیاستمدار ایرانی بود. وی در کابینهٔ دوّم و سوّمِ امیرعبّاس هویدا از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۴ به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش ایران فعالیت می‌کرد. سند بالا گزارشی است از اقدامات غیر قانونی «فرخ رو پارسای» از اعضای تشکیلات بهائیت در هنگام وزارتش در آموزش و پرورش در سال ۱۳۴۷. این سند گویای این واقعیت تلخ است که در رژیم پهلوی جایی برای افراد صالح در دستگاه وجود نداشته است و اگر کسی در برابر دست درازی‌های این افراد به بیت‌المال می‌ایستاد، مورد خشم قرار گرفته و در بهترین حالت از کار برکنار می‌گردید. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خودم کفشش رو واکس می‌زنم 🌸نسبت به تربیتِ بچه ها خیلی حساس بود. سعی می کرد به وسیلۀ مطالعه و مشورت با کارشناسان ، بهترین روشِ تربیتی رو انتخاب کنه . 🌺یه روز دیدم بعد از واکس زدنِ کفشای خودش ، شروع کرد به واکس زدنِ کفش‌های پسر بزرگمون. وقتی علتِ این کارش رو پرسیدم ، گفت: پسرمون جوونه ، اگه مستقیم بهش بگم کفشت رو واکس بزن ، ممکنه جواب نده ؛ خودم کفشش رو واکس می‌زنم تا به طورِ عملی واکس زدن رو بهش یاد بدم... 🌷خاطره ای از زندگی امیرسپهبد شهید علی صیاد شیرازی @Quranahlebayt
❇️از 💠الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ‌ «134» ال عمران 🌱(متّقين) كسانى هستند كه در راحت ورنج انفاق مى‌كنند وخشم خود را فرو مى‌برند و از (خطاى) مردم مى‌گذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مى‌دارد. 👈در سومین توصیف مى فرماید:  آنها از مى گذرند  (وَ الْعافینَ عَنِ النّاسِ). 🔹فرو بردن خشم، بسیار خوب است اما به تنهائى کافى نیست; زیرا ممکن است کینه و عداوت را از قلب انسان ریشه کن نکند، در این حال براى پایان دادن به حالت عداوت باید  کظم غیظ  توأم با    گردد. 👈لذا به دنبال صفت عالى خویشتن دارى و فرو بردن خشم، مسأله عفو و گذشت را بیان نموده، البته منظور گذشت و عفو از کسانى است که شایسته آنند نه دشمنان خون آشامى که گذشت و عفو باعث جرأت و جسارت بیشتر آنها مى شود. 1⃣تقوا، از سعه‌ى صدر جدا نيست. «وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ» 2⃣متّقى، منزوى نيست، بلكه با مال و اخلاق خوب خود، با مردم معاشرت مى‌كند. «يُنْفِقُونَ، الْكاظِمِينَ، الْعافِينَ» 3⃣در عفو خطاكار، ايمان او شرط نيست. «وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ» از «ناس»، شامل همة مردم، اعم از مؤمن و غيرمؤمن، مي‌باشد. آنها از هر ناملايمتي كريمانه كناره‌گيري مي‌كنند و به راحتي مي‌گذرند. 4⃣كسى‌كه مى‌خواهد شود بايد از مال گذرد وخشم وغضب را فرو برد. «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» 5⃣انفاق به محرومان و گذشت از خطاى مردم، از مصاديق احسان و نيكوكارى است. «يُنْفِقُونَ، الْكاظِمِينَ، الْعافِينَ، الْمُحْسِنِينَ» @Quranahlebayt
ای امام مهربان ما بیا یابن الحسن نام تو ورد زبان ما بیا یابن الحسن ای که نام دلربایت نقش بسته روز و شب بر لب پیر و جوان ما بیا یابن الحسن حضرت باران! چرا با حسرت دیدار خود میزنی آتش به جان ما، بیا یابن الحسن بی تو این دنیا چه دلگیر است و تاریک و سرد روشنی‌بخشِ جهان ما بیا یابن الحسن بار هجران تو سنگین است، رحمی کن بر این قامت همچون کمان ما بیا یابن الحسن در غمِ محنت فزای دوری‌ات از دست رفت طاقت و صبر و توان ما بیا یابن الحسن یوسف زهرا! به یادت اشکباران می‌شود هر سه شنبه جمکران ما، بیا یابن الحسن نه فقط ایران، که در دنیا طنین‌انداز شد ذکر ما، بیا یابن الحسن : تو فقط چاره ی هر دردی و برمیگردی وعده ی بی برو و برگردی و برمیگردی سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، روزتون معطر بنام . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر دلی تا بری از لذت عصیان نشود منزل آخرتش روضه ی رضوان نشود به حریم رضوی تا به ابد ره نبرد آنکه سر گشته چو آهوی خراسان نشود مدعی را تو بگو هیچ کسی مثل رضا مالک ملک دل ملت ایران نشود مهر تآیید ندارد ز رضا روز جزا مثل رهبر چو کسی خادم قرآن نشود آن غریب الغربایی که به غربت می گفت ماه هم همسفر شام غریبان نشود جز به زهری که به اعماق جگر شعله زند درد غربت زدگان آه که درمان نشود با لب تشنه زنم پرپر و جان می بازم بعد از این محتضری کاش که عطشان نشود : بس که آقایی، به رویم در نمی‌بندی رضا هرچه گریاندم دلت را، باز می‌خندی رضا سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا