eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
746 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خلبان آمریکایی می‌گوید: آتش از آسمان می‌بارید. فیلم عجیب و دیدنی ببینید چطور بلا از آسمان فرود می آید. نشر حداکثری لطفا 🙏 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 319 🌹و اتیتم الزکاة🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸آب استخر زلال و شفاف است. ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ ﺗﻪ ﺁﻥ ﭘﯿﺪﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺣﻮﺽ‌ﻫﺎ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ نیستند. ﮔﺎﻫﯽ ﭼﻨﺎﻥ ﺟﻠﺒﮏ ﺯﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﯾﮏ چیز بزرگ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﯿﻧﺪﺍﺯﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﭼﺮﺍ ﺍﺳﺘﺨﺮﻫﺎ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺯﻻ‌ﻝ ﻭ ﺷﻔﺎﻑ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﺍﻃﺮﺍﻓﺶ ﯾﮏ ﺩﺭﯾﭽﻪ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ. ﺩﺍﺋﻢ ﺳﺮﺭﯾﺰ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﺳﺮﺭﯾﺰ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺯﻻ‌ﻝ ﺍﺳﺖ. 🔹ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ دائم سر ريز می شوند و ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﯿﺮﺍﻣﻮﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻻ‌ﻝ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺑﺎﻋﺚ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔸ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻣﯽ‌ فرماید: "ﺧﺬ ﻣﻦ ﺍﻣﻮﺍﻟﻬﻢ" (ﺗﻮﺑﻪ/۱۰۳) ﺍﺯ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﭘﻮﻝ ﺑﮕﯿﺮ، ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻪ؟ «ﺗُﻄَﻬِﺮُﻫُﻢ» ﺗﻮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. ﺯﻻ‌ﻝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. 🔹ﯾﻌﻨﯽ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻣﺜﻞ ﺣﻮﺽ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﮕﻪ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻨﺪﺩ. ﺷﻤﺎ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﮐﺮﯾﻤﺎﻧﻪ‌ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ، ﺑﻮﯼ ﺗﻌﻔﻦ ﻣﯽ‌ دهند. ﻭﻟﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﮐﺮﯾﻢ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻭ ﻧﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺨﺸﺶ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺯﮐﺎﺕ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺯﮐﺎﺕ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺎﮐﯽ ﺍﺳﺖ. 🔸ﭼﺮﺍ خداوند ﺑﻪ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺯﮐﺎﺕ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺘﯽ تو ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﯽ ﺧﻮﺩﺕ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯼ. ﺧﻮﺩﺕ ﺯﻻ‌ﻝ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯼ. 🔹ﺯﮐﺎﺕ ﻫﻢ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺑﺨﺸﺶ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﯿﺴﺖ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ ﻫﻢ ﺯﮐﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯼ ﻭ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺗﺎ ﭘﺎ ﻓﺘﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ، ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﺯﮐﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﯽ‌‌ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻗﻬﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﺁﺷﺘﯽ ﺩﻫﯽ، ﺁﻥ ﻫﻢ ﺯﮐﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺸﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻫﻢ ﺯﮐﺎﺕ ﺍﺳﺖ. 🔸ﻭﯾﮋﮔﯽ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ علیهم السلام ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﮐﺎﺕ ﺍﯾشان ﻓﺮﺍﮔﯿر است. ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻣﺎﻝ نیست، ﺟﺎﻥ ﻫﻢ هست. ﻗﺪﻡ و قلم و وقت هم هست. ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﻧﯿﺴﺘﯽ‌ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺜﺎﺭ ﻣﯽ‌کنند. ﻟﺬﺍ ﺯﮐﺎﺕ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﯾشان هستند. «ﻭَ ﺁﺗَﻴْﺘُﻢُ ﺍﻟﺰَّﻛﺎﺓ» (ﻣﺎﺋﺪﻩ/۱۲)... 🔹هر کدام از ائمه ی طاهرین ما در یکی از موارد زکات شاخص تر شدند. مثلا امام حسین علیه السلام جان عزیز خود و خاندان مطهرشان را در طبق اخلاص گذاشتند. امام کاظم علیه السلام آزادی خود را زکات دادند. امام زمان علیه السلام هم بیش از هزار سال عمر شریفشان را به خاطر خدا و در جهت هدایت ما تقدیم حق تعالی کردند. 🔸ﺯﮐﺎﺕ به معنای ﺭﺷﺪ ﻭ ﻓﺰﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ. ﻋﻠﺖ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﺯﮐﺎﺕ،ﭼﻮﻥ ﻣﺎﯾﻪ ﺭﺷﺪ ﺍﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﻧﻌﻨﺎﯼ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﭽﯿﻦ. ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﭽﯿﻦ، ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﯿﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ. ﮐﻢ ﺷﺪ؟ ﻧﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺷﺎﺧﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﻌﻨﺎﯾﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﮎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻌﻨﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭼﯿﺪﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺒﺰﯼ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺭﻓﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔹ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺸﺶ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺿﺎﯼ ﺣﻖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﯾﻨﻬﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺰﻭﻧﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻭَ ﻣﺎ ﺃَﻧْﻔَﻘْﺘُﻢْ ﻣِﻦْ ﺷَﻲْﺀٍ ﻓَﻬُﻮَ ﻳُﺨْﻠِﻔُﻪ» (ﺳﺒﺄ/۳۹) ﻫﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﺪ ﺍﻭ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ. 🔸ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﮔﻠﺮﯾﺰﺍﻥ ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﺸﻢ ﻭ ﻫﻢ ﭼﺸﻤﯽ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﻫﯽ ﻫﯿﭻ ﺟﺎ ﺣﺴﺎﺏ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻭﻟﯽ ﮐﺴﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﻣﺒﻠﻎ ﻧﺎﭼﯿﺰﯼ با نیت الهی ﺑﺪﻫﺪ، ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﺷﺎﯾﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔹خداوند از چه کسانی توقع دارد که زکات بدهند؟ از کسانی که نماز اقامه می‌کنند و اهل ذکر هستند. به همین خاطر بعد از یقیمون الصلوة همیشه یوتون الزکاة می آورد. به همین خاطر توقع خداوند از اهل بیت علیهم السلام برای احیای زکات بیشتر است. چون آن ها هستند که اقامه کننده ی حقیقی نمازند... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 320 🌹و امرتم بالمعروف🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺑﻬﺎﺭ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﮑﺎﻧﯽ‌ﻫﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﺷﺎﺩﺍﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﻟﻄﯿﻒ ﻭ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ. ﭼﺮﺍ ﺑﻬﺎﺭ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﻮﻥ ﺑﻬﺎﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭ ﺫﺍﺗﺶ ﻟﻄﯿﻒ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺩﺵ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺩﺵ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻃﺮﺍﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﻭ ﻃﺮﺍﻭﺕ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔹اﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻫﻞ بیت علیهم السلام ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍیشان ﻣﺜﻞ ﺑﻬﺎﺭ ﻣﯽ‌ﻣﺎﻧﻨﺪ. ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ‌ﺗﮑﺎﻧﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌کنند. به همین خاطر یکی از نام های امام زمان عج الله فرجه "ربیع الانام" است. ﯾﻌﻨﯽ ﺍیشان ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﻄﺎﻓﺖ‌ﻫﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. 🔸ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ "ﺃﻣﺮﺗﻢ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ" ﺧﻮﺏ ﺧﯿﻠﯽ‌ﻫﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻭ ﺍﻣﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ؟ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﺍﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ که ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﺍیشان ﻭ ذاتشان ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ به خوبی ها ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﻬﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺣﺮﻑ ﻧﻤﯽ‌ﺯﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺣﺮﻑ ﺩﺍﺭﺩ. اهل بیت ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ما حرف دارد. 🔹ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭف ﻣﺮﺍﺗﺒﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺗﺒﻪ‌ﺍﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ وﺟﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﻨﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﻢ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﺮﻡ ﻭ ﮔﺮﻡ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻪ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﮔﺰﻧﺪﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﻨﯿﻢ،ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. 🔸ﮐﺴﯽ که ﺯﺑﺎﻥ شیرین ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﻗﻠﻢ ﺷﻮﺩ. ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ. ﺩﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﭘﺎ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ. 🔹ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ :"ﺃﻣﺮﺗﻢ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ" ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ‌ﻫﺎ. ﭼﻮﻥ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻭ ﺫﺍﺗﺸﺎﻥ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎ ﻗﻠﻤﺸﺎﻥ، ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ، ﺑﺎ ﻗﺪﻣﺸﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌کنند... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
📌 قَال اَلْإِمَامُ اَلسَّجَّادُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : الْقَوْلُ الْحَسَنُ یُثْرِی الْمَالَ وَ یُنْمِی الرِّزْقَ وَ یُنْسِئُ فِی الْأَجَلِ وَ یُحَبِّبُ إِلَی الْأَهْلِ وَ یُدْخِلُ الْجَنَّة 📌حضرت امام سجاد صلوات الله علیه می فرمایند : گفتار نیکو مال را زیاد می کند و رزق را رشد می دهد و مرگ را تأخیر می اندازد و نزد خانواده محبوب می کند و وارد بهشت می کند. 📚أمالی الصدوق ص۱۱. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
عاقبت بخیری یعنی تبعیت از ولایت مولا امیرالمؤمنین علی و امامان تا حجت زمان امام عصر و اخذ دین از اهل بیت علیهم‌السلام 📌رسول الله صلی الله علیه و‌آله فرمودند: یا علی، من مات بحبک بعد موتک ختم الله له بالامن و الایمان: یا ، اقوامی بعد از شهادت تو می آیند، که عاشق❤️ و محب تو هستند، پس هر  کدام از آنها که بر عشق و محبت تو بمیرد، خداوند و و را برای او تمام میکند 📚 بحارالانوار. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿 سلام بر تو ای اباعبدالله و بر جان‌هایی که به درگاهت فرود آمدند، از جانب من سلام خدا بر تو باد همیشه تا هستم و تا شب و روز باقی است و خدا زیارت شما آخرین زیارت از سوی من قرار ندهد، سلام بر حسین و بر علی بن الحسین و فرزندان حسین و یاران حسین @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا