eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
716 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔅 💠امام جعفر صادق عليه السّلام فرمود: 🗡پیامبر اکرم تعدادی از افراد را برای جنگ فرستاد چون از جنگ برگشتند به آنها فرمود: آفرین به آن افرادی که پیکار کوچک را پشت سر گذاشتند و پیکار بزرگتر بر عهده آنان به جای مانده است، گفته شد: ای رسول خدا! پیکار بزرگتر کدام است؟ فرمود: پیکار با نفس 🐎🤺پیکار با نفس به دو جهت از پیکار در کارزار نبرد برتر است، اول آنکه پیکار با نفس سخت تر است و تداوم بیشتری دارد ، با یک ضربت شمشیر یا دو ضربت کار تمام نیست، تا مادامی که روح در جسم است ، باید مخالفت با هوای نفس داشت و تا وقتی روح در جسم است امتحان های الهی پابرجاست، و از طرفی هر جنگی که غنیمت بیشتری به دنبال داشته باشد از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر انسان در پیکار با نفس خویش پیروز شود غنیمتی به وسعت بهشت نصیبش می شود. 📚فروع کافی، ج ۱، ص ۳۳۰ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍رفقای خود را به دو چیز امتحان کنید ؛ اگر این دو خصلت در آنها هست رفیق باشید ، امام صادق علیه السلام می فرماید : اگر نبود از آنها دوری کنید ، دوری کنید ، حضرت دو مرتبه می فرماید : دوری کنید ! اول: المُحَافَظَةٍ عَلَی الصَّلَوَاتِ فِي مَوَاقِیتِهَا ، ببین این رفیقت اول وقت مقید به نماز هست یا داره کاسبی می کنه؟ یا مباحثه می کند؟ دوم: وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِي الْعُسرِ وَ الْیُسر ، در موقع داری و نداری خوبی می کنه به دوستان ؛ تا میبینه رفیقش میخواد دختر عروس کنه فوری میره یک قالی ماشینی میگیره میاره دم خونش ، یا میبینه چک هاش عقب افتاده ، میگه غصه نخور من میدم حالا بعدها بهم بده ، ولی اونی که همین جور بر بر نگاه می کنه؟ 💥میبینه همسایه پول نداره دوسیر گوشت بخره ، با این همه ثروت نمیره یک کیلو گوشت بخره بده ، با این همه ثروت نم پس نمیده ، اینا نه بو دارن نه خاصیت ، خوب به چه درد میخورن ! نه دنیا دارن نه آخرت ، با کسانی که کمک به فقرا نمی کنند رفیق نشید . 📚از بیانات آیت الله مجتهدی (ره) @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرحی بر ❇️خدایا به در آخرت هم محتاجیم! 💠«اِلهی قَدْ سَتَرْتَ عَلَیَّ ذُنوبا. . . ». 🔷یکی از عنایت های خداوند مهربان در حق بندگان، موهبت پرده پوشی او ازگناهان و زشتی های آنان می باشد. در واقع هر انسانی، آبرو و عزت خویش درمیان جامعه را مدیون پوشانده ماندن لغزش هایش از جانب خداوند کریم می باشد. مِهرورزی پروردگار در حق آدمیان سبب شده است که تا آخرین حدممکن، با پرده پوشی از معاصی او، عزت و اعتبار آنها را در برابر دیگران محفوظ بدارد. خداوند مهربان، نه تنها خود «ستّار الْعُیُوب» است، بلکه ازبندگانش خواسته که آنها نیز در این صفت زیبا، آینه پروردگارشان باشند و آنهانیز از لغزش های یکدیگر چشم پوشی و پرده پوشی کنند و بدین گونه آبروی یکدیگر را محفوظ بدارند. 🔷احتیاج آدمی به ستاریت حق تعالی در جهان دیگربیشتر است تا این جهان مادی. اگر انسان، دراین دنیا، رسوا شود، گذر زمان و گردش روزگار، فراموشی ها، فرصتِ جبران، تغییر آدمیان و مشغول بودن آنها به زر و زیور دنیوی، باعث می شود که رسوایی از یاد دیگران برود و یا بسیار کمرنگ گردد. ولی در قیامت که همه این امور، منتفی است، مصیبت رسوایی آن روز بسیاربزرگ تر از مصیبت رسوایی عالَم دنیاست، علاوه بر اینکه رسوایی در آن روز، بسیار گسترده تر و در برابر دیدگان همه آفریدگان می باشد. 🔷اگر خداوند، «ستّار العیوب» نمی بود و در نتیجه، آدمی با ارتکاب هرگناهی، خود را رسوا و یا در معرضِ رسوایی می دید، در این صورت، رمز برتری انسان بر ملایکه که همان «اختیار» باشد از بین می رفت. توضیح آنکه آنچه در واقع سبب شده است که آدمی را از فرشتگان نیز برترساخته و او را صدرنشین مَلَک نماید، همچنین رمز آن همه شگفتی و عظمت انسان در آن است که او ابتدا در مقام اختیار بین سعادت و شقاوت بوده و سپس بامیل و اراده خویش و آزادانه، راه (سعادت) را بپیماید، تا سپس به آن همه عظمت و شگفتی که ملایکه را وادار به سجده در برابر خویش نمود، دست یابد. حال اگربنده ای، بداند به محض ارتکاب معصیت، رسوا خواهد شد و آبرویش از میان خواهد رفت، در اینجا به نوعی، «اختیار» در ترک معاصی از او سلب شده و او به گونه ای «جَبر» در ترک گناهان مبتلا خواهد شد که آن جبر، خوف از بی آبرویی بعد از هر لغزش می باشد. در این حال، آدمی اگرچه با این انگیزه نیز ترک معصیت نماید، امری نیکو و پسندیده است، ولی رمز عظمت و شکوه انسان که او را معلم فرشتگان نموده بود، از بین رفته و او را از آن اوج به مقام فرشته شدن تنزل می دهد. 👈بنابراین «ستّار العیوب» بودن حق تعالی، ریشه در «رَبُّ العالَمین» بودن او واینکه او پرورش دهنده جهانیان بر طبق آنچه استعدادشان تقاضا می کند، (دارد)، و اینکه اگر «رَبُّ العالمین» بخواهد آدمی را پرورش داده تا آنجا که آینه تمام نمای خداوند خویش گشته و حیرت ملایکه را در پی داشته باشد، باید از پرتو «ستّارالعیوب» بودن بهره گیرد، تا قبل از هر چیز مقام «اختیار» از انسان، سلب نگردد. 👌اساسا ستّاریّت از رموز دلبری جاودانه خداوند می باشد و ازهمین دست صفات زیبای حق تعالی است که شیدایی و حیرانی همواره بندگان عارفش را سبب شده است. 📚نقل از سایت حوزه @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 امـام بـاقر(ع) فرمودند: «دولت مـا آخرین است، هیـچ گروهی بـاقی نمی مانـد مگر اینکه قبـل از دولت ما به حکومت می رسـد تـا اینکه وقتی رفتـار مـا را با مردم می بیننـد، نگوینـد اگر ما هم به سـلطنت میرسـیدیم مثل اینها عمل می کردیم و این معناي قول خداوند است که میفرماید: و عاقبت براي پرهیزکاران است» (بقره،۲۴۹) @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
✍امام صادق علیه السلام مرده بخاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او میشود ، شادمان میگردد ، همانگونه که زنده با هدیه خوشحال می گردد. 📚الفقیه، ج1،ص117 پنج شنبه🕯 شادی روح پدران و مادران آسمانی و همه در گذشتگان بخوانیم فاتحه و صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ تمدنِ غرب ، تمدنی نیازآفرین ! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود 🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مروري بر ع به امام ع انتظار نداشته باش همه تلاشهایت ،نتیجه دلخواه بدهد. چرا که همه ، به هدف نمیخورند 🔶 لَيْسَ كُلُّ مَنْ رَمَى أَصَابَ، اين نيست كه هر تيراندازى به هدف زند. ✒️.ترجمه انصاربان ↩️حضرت در اين وصيّت پربارش مى فرمايد: «چنين نيست که هر تيراندازى به هدف بزند»; (لَيْسَ کُلُّ مَنْ رَمَى أَصَابَ). اشاره به اينکه نبايد انسان توقع داشته باشد هميشه به مقصد برسد و تلاش هايش نتيجه بخش باشد به گونه اى که اگر يک بار به هدف نرسيد مأيوس گردد يا کسانى را که مرتکب خطايى شدند و به هدف نرسيدند زير رگبار ملامت و سرزنش قرار دهد. انسان ها هميشه جايز الخطا هستند. (جز معصومين(عليهم السلام)). اين سخن براى تسلى خاطر و تقويت اراده در مقابل بعضى از شکست ها و نيز براى طرد نکردن دوستان و مديران به علت يک يا چند خطاست. نيز محتمل است منظور آن باشد که هر تيراندازى موفق نمى شود به هدف بزند، بلکه تيراندازان ماهر و لايق از عهده چنين کارى برمى آيند. جمع هر دو معنا در تفسير اين جمله نيز بعيد نيست. 🔶لازمه سفر، خوب و لازمه راحتی در منزل جدید، خوب است. سَلْ عَنِ الرَّفِيقِ قَبْلَ الطَّرِيقِ وَ عَنِ الْجَارِ قَبْلَ الدَّارِ، . پيش از سفر از رفيق سفر، و قبل از خانه از همسايه خانه بپرس. ✒️ترجمه انصاریان ↩️ «پيش از سفر ببين که هم سفرت کيست و پيش از انتخاب خانه ببين که همسايه ات کيست» اين سخن امام(عليه السلام) واقعيتى است که بارها مردم آن را تجربه کرده اند، زيرا به هنگام سفر غالبا پرده ها کنار مى رود و درون اشخاص ظاهر مى شود; اگر هم سفر انسان آدمى نادرست و بى تقوا يا بخيل و سنگدل يا بدخلق باشد آرامش را به کلى از او سلب مى کند همچنين همسايگان بد سبب سلب آرامش از انسان حتى در خانه او هستند. در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «کانَ إذا سافَرَ يَقُولُ: مَنْ کانَ يُسىءُ إلى جارِهِ فَلا يَصْحَبْنا لاِنّ الْجارَ رَفيقٌ مُلازِمٌ; آن حضرت هنگامى که مسافرت مى کرد مى فرمود: کسى که به همسايه اش بدى مى کند با ما هم سفر نشود; زيرا همسايه رفيق هميشگى انسان است». مرحوم تسترى در شرح نهج البلاغه خود از کتاب تاريخ بغداد چنين نقل مى کند که محمد بن ميمون ابى حمزه(از معاريف عصر خود) همسايه اى داشت که مى خواست خانه اش را بفروشد. مشترى پرسيد: به چند مى فروشى؟ گفت: دو هزار (دينار) قيمت خانه است و دو هزار (دينار) ارزش همسايه ابى حمزه بودن. اين سخن به گوش ابو حمزه رسيد چهار هزار (دينار) براى او فرستاد و گفت: اين را بگير و خانه ات را نفروش. ✒️شرح ایت الله مکارم شیرازی @Quranahlebayt
اثرات بیداری بین الطلوعین ☺️ 🌸هر چه که هست در همان ‌یک‌ ساعت مانده به صبح است🌸 🎤آیت الله موسوی ره بیدار ماندن نماز شب @Quranahlebayt
آخوند ملا علی همدانی از علمای طراز اول همدان، روزی در مشهد، خدمت حاج اصفهانی رسید و از ایشان تقاضای کرد، حاج شیخ حسنعلی در جواب می‌گوید: «». مرحوم آخوند ملاعلی همدانی می‌گوید: خب «مرنجان» راحت است، ما کاری می‌کنیم که خودمان را بسازیم و کسی را از خود ناراحت نکنیم، اهانت به کسی نمی‌کنیم، غیبت کسی را نمی‌کنیم و این را می‌شود انجام داد، اما «مرنج» را چکار کنیم؟ کسی به ما بدی می‌کند، غیبتمان را می‌کند، پولمان را می‌خورد، قهراً انسان رنجش پیدا می‌کند، مگر می‌شود چنین چیزی که انسان نرنجد؟ فرمودند: بله، گفت: چطور؟ فرمود: «»، عیب کار ما همین‌جا است. ما خودمان را کسی می‌دانیم. به ثروتمان، به علممان، به ریاستمان، به هر چیزی می‌بالیم، لذا هیچ کس جرات ندارد به ما تو بگوید. بر مال جمال خویشتن غره مشو کان را به شبی برند و آن را به تبی @Quranahlebayt
تمام شهر فراموش کرده نامت را چقدر معصیتم تلخ کرده کامت را برای اینکه بدانم مصیبتت شده ام بیا نشان بده اشک ِ غروب و شامت را تو از تبار علی؛ ما قبیله ی کوفی نمیدهیم جواب ِ تو و سلامت را چه غافلانه هنوز هم ندیده میگیریم تمام ِ درد تو را، غصه ی تمامت را کجاست غیرت مردان، چه افتخارِ بدی حراج کرده زنان را و قدّ و قامت را زنان ِ امّت جدّت چه بی حجاب شدند خدا بخیر کند محشر و قیامت را دعا بکن ننشیند به سفره نان ِ حرام که تربیت بکند منکر امامت را بگیر دست مرا تا نیفتم از چشمت نگیر از دل من لذّت ِ اقامت را کجاست خیمه ی سبزت؟ چرا نمیبینم چرا چرا نشناختم تو و مقامت را چه میشود که ببینم تو را کنار خودم به گوش جان بسپارم گل ِ کلامت را خیال ِ توبه شکستن ندارم آقاجان درست می شوم و رد نکن غلامت را : حق داری اگر نیایی ای حضرت عشق هرگز به غم تو این جوان پیر نشد😔 سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، آدینتون معطر بنام . @Quranahlebayt
. 🤲إِلَهِي كَيْفَ أَنْقَلِبُ مِنْ عِنْدِكَ بِالْخَيْبَةِ مَحْرُوماً وَ قَدْ كَانَ حُسْنُ ظَنِّي بِجُودِكَ أَنْ تَقْلِبَنِي بِالنَّجَاةِ مَرْحُوماً 💞اى خدا چگونه از درگاه لطفت محروم و نااميد برگردم در صورتى كه به جود و احسان تو حسن ظن بسيار داشتم كه به حالم ترحم كرده و عاقبت از اهل نجاتم مى ‏گردانى 💫مناجات شعبانیه 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر 🌼سلام صبح آدینه بخیر. @Quranahlebayt
🌸✨یا رب! جان جانانم تویی، 🌸✨آغــاز و پـایـانـم تـویـی 🌸✨من‌گنهکار و توبه‌گر، ⚪️✨آنکه میبخشد تویی 🌸✨ذکر خدا دل را جلا میدهد ⚪️✨و عشق خدا دل را شفا میدهد 🌸✨خـــــدایـــــا ⚪️✨با توکل به اسم اعظمت 🌸✨روزمان را آغاز میکنیم ⚪️✨بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🌸✨الـــهــی بــه امــیــد تـــو ❈══┅─═ঊঈ🌸ঊঈ═─┅─══❈ @Quranahlebayt
💠🔹امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام⇩ 《الدهرُ يَومانِ: فيَومٌ لَکَ و يَومٌ علَیکَ فإذا كانَ لکَ فلا تَبطَرْ وَ إذا كانَ عَلَیکَ فلا تَحزَنْ فَبِكِلَيهِما سَتُختَبَرُ》 روزگار دو روز است روزی به سود تو و روزی به زیان توست پس هرگاه به کام تو شد سرمست مشو و چون به زیان تو باشد شکیبا باش 📚نهج البلاغه، حکمت ۳۹۶ @Quranahlebayt
🌸 امام علی (علیه السلام) : کمک مالی کردن به برادر دینی، روزی را زیاد می کند. 📚 میزان الحکمه، ج۴، ص۴۴۳ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن را زیاد بخوانیم و به برکت تلاوتهای خوب، فرصت تأمل و تدبر پیدا کنیم. این تأمل و تدبر و این غور در آیات قرآنی، به تدریج فضای فرهنگی مطلوب را در جامعه ما به وجود خواهد آورد. تا آن روز، هنوز ما راهی طولانی در پیش داریم. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فقیــر کیـست؟ ☀️پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از اصحاب خود پرسید:فقیر کیست؟ ✨اصحاب پاسخ دادند:فقیر کسی است که پول نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد. ☀️حضرت فرمودند:آنکه شما می گویید فقیر واقعی نیست،فقیر واقعی کسی است که روز قیامت وارد محشر شود در حالی که حق مردم در گردن اوست،بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته،مال کسی را خورده،خون دیگری را ریخته، چهارمی را زده،اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته در مقابل حقوق مردم از او می گیرند و به صاحبان حق می دهند،و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند،از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار می کنند،و روانه آتش دوزخ می نمایند،فقیر و بینوای واقعی چنین کس است. 📚بحارالانوار ج ۷۲،ص۶ @Quranahlebayt