#نکته_ها و #اشاره_ها
5آیه اول سوره #علق
5⃣ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ «#ﻗﻠﻢ» ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺍﺩ ﻳﺎ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻋﻠﻮﻣﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻗﻠﻢ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻣﻮﺧﺖ ﻭ ﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻗﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻣﻮﺧﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺪﻥ ﻫﺎ ﻭ ﻋﻠﻮم ﻭ ﻓﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺑﺎ ﻗﻠﻢ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ.ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻈﻤﺖ ﻗﻠﻢ ﻭﻧﻮﺷﺘﻦ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ، ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻴﺰ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ «ﻗﻠﻢ» ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
6⃣ﺧﺪﺍ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﻭ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻗﻠﻢ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ #ﺟﻬﻞ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻋﻠﻮﻣﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ #ﻭﺣﻲ، #ﻓﻄﺮﺕ، #ﻋﻘﻞ ﻭ#ﺣﺲّ ﻣﻲ ﺁﻣﻮﺯﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ، ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻗﻠﻢ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﺴﻞ ﻫﺎﻱ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ
#قرآن
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
#ﺁﻣﻮﺯﻩ_ﻫﺎ ﻭ #ﭘﻴﺎم_ﻫﺎ:
١.ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺎ ﺩﺍﻧﺶ، ﻗﻠﻢ ﻭ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
٢.ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺩﺭ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺧﺪﺍﺷﻨﺎﺱ ﺷﻮﻳﺪ.
٣.ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻱ ﻧﻘﺶ ﻗﻠﻢ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺸﺮ، ﺧﺪﺍﺷﻨﺎﺱ ﺷﻮﻳﺪ.
٤.ﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﻱ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺲ ﻛﻪ ﺟﻬﻞ ﺳﺘﻴﺰ ﺍﺳﺖ.
#قرآن
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
✅ عوامل اعراض از رسول
🔶 استاد #علی_صفایی_حائری
سؤال اساسى اين است كه چطور كسانى كه محبّت رسول را در دل داشتند و از او اطاعت مى نمودند، با او درگير شدند و به او پشت كردند؟ آنچه مهمّ است، تحليل اين سؤال است كه توصيف قضايا و وقايعى كه اتفاق افتاده، تنها كفايت نمى كند و جوابگو نخواهد بود.
دو عامل اساسى وجود دارد كه آدمى را حتى در برابر خداى مهربان به لجاجت و عناد مى كشاند.
در قرآن آمده: «وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا انْفُسُهُمْ ظُلْمَاً وَ عُلُوَّاً- نحل،14»
✅ ظلم و علّو دو عامل اساسى هستند. تجاوزگرى و برترى طلبى و قدرت طلبى از عواملى هستند كه باعث مى شود تو حتى با يقينى كه دارى، منكر شوى و با رسول درگير و به او پشت كنى و نه با رسول كه حتى در مقابل خداى مهربان قد علم كنى و با او درگير شوى.
«تَلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوَّاً فِى الارْضِ وَ لَا فَسَاداً- قصص،83»
بهره مند شدن و رسيدن به دارالآخرة براى كسانى است كه حتّى اراده ى علوّ و برترى طلبى و فساد در زمين را نداشته اند.
📚 #روزهاى_فاطمه ، ص62
🌿 @einsad
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
✅✅✅ﺁﻳﺎ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻰ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﺪ؟
ﺩﺭ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﺁﻳﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺘﻬﺎﻯ ﻣﺎﺩﻯ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﻯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻳﻚ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻌﻤﺖ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﻯ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ #ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:" ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﻌﻤﺘﻬﺎﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﻭﺡ ﺷﻜﺮﮔﺰﺍﺭﻯ ﺭﺍ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻛﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ" ... (ﻛَﻠَّﺎ ﺇِﻥَّ ﺍﻟْﺈِﻧْﺴﺎﻥَ ﻟَﻴَﻄْﻐﻰ )
#تفسیر آیه 6 و 7 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
👇👇👇
" ﻛﻠﺎ ﺍﻥ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﻟﻴﻄﻐﻰ ﺍﻥ ﺭﺁﻩ ﺍﺳﺘﻐﻨﻰ " ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺁﻳﻪ ﺭﺩﻉ ﻭ ﺭﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ،
ﺭﻓﺘﺎﺭﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﻠﺎﻝ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﻧﻈﻴﺮ #ﺗﻌﻠﻴﻢ ﺑﻪ #ﻗﻠﻢ ﻭ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ #ﻭﺣﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ، ﭘﺲ ﺑﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ #ﺷﻜﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺠﺎﻯ ﺁﻭﺭﺩ، ﻭﻟﻰ ﺍﻭ ﺑﺠﺎﻯ ﺷﻜﺮ، #ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻭ #ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ." ﺍﻥ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﻟﻴﻄﻐﻰ "- ﻳﻌﻨﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺠﺎﻯ ﺷﻜﺮ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ،
📢ﻳﻌﻨﻰ ﭘﺎ ﺍﺯ ﮔﻠﻴﻢ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﻣﻰ ﻧﻬﺪ. ﻭ ﺍﻳﻦ ﺧﺒﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻃﺒﻊ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ، ﻧﻈﻴﺮ ﺁﻳﻪ ﺯﻳﺮ ﻛﻪ ﺧﺒﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺸﺮ ﻃﺒﻌﺎ #ﻇﻠﻮم ﻭ #ﻛﻔﺮﺍﻧﮕﺮ ﺍﺳﺖ:" ﺍﻥ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﻟﻈﻠﻮم ﻛﻔﺎﺭ" .
#تفسیر 6 و 7 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
بی ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ﺧﻮﺩ، #ﻣﻨﺸﺎ_ﻭ_ﻋﻠﺖ_ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺁﺩﻣﻰ ﺍﺳﺖ
" ﺍﻥ ﺭﺁﻩ ﺍﺳﺘﻐﻨﻰ "- ﻛﻠﻤﻪ" ﺭﺍﻩ" ﺍﺯ ﻣﺼﺪﺭ ﺭﺍﻯ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻣﺼﺪﺭ ﺭﻭﻳﺖ، ﻳﻌﻨﻰ ﺩﻳﺪﻥ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ، ﻭ ﻓﺎﻋﻞ" ﺭﺍﻩ" ﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻔﻌﻮﻟﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻋﻠﺖ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ، ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ ﻋﻠﺖ ﻃﻐﻴﺎﻧﺶ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ، ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻯ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺍﻧﻌﺎم ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﺮﺍﭘﺎﻯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻭ ﺍﻧﻌﺎم ﻭﻯ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻯ ﺑﻰ ﺷﻤﺎﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻋﻠﺖ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻫﻮﺍﻫﺎﻯ ﻧﻔﺴﺎﻧﻰ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ، ﻭ ﺩﻝ ﺑﻪ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﻛﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ (ﻭ ﻧﻪ ﻫﺪﻑ) ﻣﻰ ﺑﻨﺪﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﻏﺎﻓﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺍﻭ ﻧﻤﻰ ﺑﻴﻨﺪ، ﭼﻮﻥ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺩﻳﺪ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺣﺘﻴﺎﺝ ﻭﺍﺩﺍﺭﺵ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺍﻭ ﺑﻴﻔﺘﺪ، ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻭﻟﻰ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﻭ ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﺠﺎﻯ ﺁﻭﺭﺩ، ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﻠﻰ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻤﻮﺩﻩ، ﺳﺮ ﺑﻪ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ
#تفسیر آیه 6 و 7 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
#ﺷﺄﻥ_ﻧﺰﻭﻝ:
ﺣﻜﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺳﺠﺪﻩ ﻱ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺟﺴﺎﺭﺕ ﻛﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻭﻗﺘﻲ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺷﺪ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﻨﺪﻗﻲ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺩﻳﺪ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻧﺸﻴﻨﻲ ﻛﺮﺩ.ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎم ﺁﻳﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺣﺎﻟﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺩ ﺳﺮﻛﺶ ﺭﺍ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻛﺮﺩ.
#تفسیر آیه 8و9 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
#ﻧﻜﺘﻪ_ﻫﺎ ﻭ #ﺍﺷﺎﺭﻩ_ﻫﺎ:
1⃣ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﻳﻲ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ #ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ ﻛﻪ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﻣﻜﺘﺐ #ﻭﺣﻲ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ #ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﻭ #ﺑﻲ_ﻧﻴﺎﺯ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺳﺮﭘﻴﭽﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻣﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﻓﻘﻂ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻲ ﭘﻨﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
تفسیر آیه 8و9 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
#نکته_ها و #اشاره_ها
2⃣ ﻃﺒﻴﻌﺖ #ﺛﺮﻭﺕ ﻭ #ﻗﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ #ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ #ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻭ #ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﻣﮕﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ #ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﻌﺎﺩ، ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ #ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ.
تفسیر آیه 8و9 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
#نکته_ها و #اشاره_ها
3⃣ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺳﺮﻛﺶ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ:
ﺍﻭﻟﺎً، ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩﻩ، ﻛﻴﻔﺮ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ.
ﺛﺎﻧﻴﺎً، ﺧﺪﺍ ﺳﺮﻛﺸﺎﻥ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﮔﺮ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﺛﺒﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.ﺁﺭﻱ؛ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ #ﻣﺤﻀﺮ_ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﻭ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺍﻭﺭ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ، ﺷﺮم ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﻤﻲ ﺁﻟﺎﻳﺪ ﻭ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ.
ﺁﺭﻱ،
✅ﮔﻴﺮم ﻛﻪ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﻨﻪ ﺩﺭﮔﺬﺭﻱ
✅ﺯﺍﻥ ﺷﺮم ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻱ ﻛﻪ ﭼﻪ ﻛﺮﺩم ﭼﻪ ﻛﻨﻢ؟!
تفسیر آیه 8و9 سوره #علق
#تفسیر_قرآن_کریم
#قرآن
#قرآن_کتاب_زندگی
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d