eitaa logo
اندیشکده راویان حقیقت 🇮🇷
4.2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
90 فایل
اندیشکده راویان حقیقت ضمن حفظ فاصله از هرگونه تعصب سیاسی و دینی با هدف آگاه سازی و روایتگری صحیح از ایران و جهان، برای معلمان و فرهنگیان ارزشمند ایجاد گردیده است. همه ما زیر بار منت معلمان هستیم!! @Dr_jafarzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب کبیر: 💢 ژن خوب در بیانات 🔹🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دوشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۱۲) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، به شرح حدیثی از حضرت امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی «صفت‌های برجسته‌‌ی اخلاقی» پرداختند؛ صفاتی که جلوه‌های درخشان و لبّ اسلام است. خصوصیّاتی که انسانهای برجسته میسازد و به برکت وجود انسانهای برجسته در یک اجتماع، در یک جامعه‌ی بشری، نظام اجتماعیِ برجسته به وجود می‌آورد. متن بیانات رهبر انقلاب در این جلسه‌ی درس خارج فقه: 💠 بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. ♦️و بِهٰذَا الاِسنادِ عَن‌ اَبی‌قَتادَة قالَ: قالَ ابوعَبدِاللهِ عَلَیهِ‌السَّلامُ لِداوُدَ بنِ سِرحانَ: یا داوُدُ اِنَّ خِصالَ المَکارِمِ بَعضُها مُقَیَّدٌ بِبَعضٍ، یُقَسِّمُهَا اللهُ حَیثُ یَشاءُ تَکونُ فِی الرَّجُلِ وَ لا تَکونُ فی اِبنِهِ وَ تَکونُ فِی العَبدِ وَ لا تَکونُ فی سَیِّدِهِ: صِدقُ الحَدیثِ وَ صِدقُ النّاسِ وَ اِعطاءُ السّائِلِ وَ المُکَافَاَةُ بِالصَّنائِعِ. (۱) ♦️و بِهٰذَا الاِسنادِ عَن‌ اَبی‌قَتادَةَ قال: این چند حدیثی که روزهای قبل خواندیم و این [حدیثی] که امروز میخوانیم، سندهای صحیح و بسیار معتبری دارد؛ ابی‌قتاده هم ثقه است. ♦️قالَ اَبوعَبدِاللهِ عَلَیهِ‌السَّلامُ لِداوُدَ بنِ سِرحانَ: یا داوُدُ اِنَّ خِصالَ المَکارِمِ بَعضُها مُقَیَّدٌ بِبَعض [امام صادق (علیه‌السّلام) میفرماید بعضی از مکارم اخلاق و خصلتها بسته‌ی به بعضی دیگر است، یعنی با هم ارتباط دارد؛ یا ارتباط علّی و معلولی دارد که یکی علّت آن دیگری است، یا به نحوی ارتباط عملیّاتی و رفتاری با همدیگر دارند. ♦️یقَسِّمُهَا اللهُ حَیثُ یَشاء اینها را هم مثل بقیّه‌ی چیزها از خدا بدانید؛ این را هم خدا میدهد. بله، کار خدای متعال بی‌حکمت نیست و رفتار ما، اختیار ما، و اراده‌ی ما در ایجاب رحمت الهی تأثیر دارد لکن بالاخره آنچه به ما داده میشود، از همه‌ی مکارم، از همه‌ی خوبی‌ها، از همه‌ی نِعَم -از جمله مکارم اخلاق- از طرف خدا است، خداوند تقسیم میکند؛ به شما یک چیزی میدهد، به دیگری یک چیز میدهد، به آن دیگری یک چیز [دیگر] میدهد. ♦️تکونُ فِی الرَّجُلِ وَ لا تَکونُ فِی ابنِه گاهی یک صفت خوبی در پدر هست، در پسر نیست. اینکه حالا میگویند یا ژنِ خوب! اینها خیلی اعتباری ندارد. گاهی اوقات پدر یک صفت خوبی دارد، پسر ندارد؛ عکسش هم هست که پسر یک صفت خوبی دارد که پدر ندارد. اینها ایجاب الهی و اِنعام الهی است. ♦️و تَکونُ فِی العَبدِ وَ لا تَکونُ فی سَیِّدِه این جور هم نیست که موقعیّت اجتماعی و شأن اجتماعی هم تأثیر داشته باشد؛ نه، گاهی یک صفت خوبی را یک برده‌ای دارد که سیّد او، ارباب او ندارد. مستخدم شما گاهی اوقات یک خصوصیّتی دارد که شما آن خصوصیّت را ندارید. یک صفت خوبی در فرد زیردست ما هست که آن صفت در ما نیست؛ یعنی او بالاتر از ما است. خب، حالا این صفات و مکارم اخلاق که این قدر هم درباره‌اش فرموده‌اند، چه چیزهایی است؟ چند صفت را حضرت بیان میفرمایند. اینها واقعاً همان جلوه‌های درخشان اسلام است؛ لبّ اسلام اینها است. این خصوصیّات [است] که انسانهای برجسته میسازد و به برکت وجود انسانهای برجسته در یک اجتماع، در یک جامعه‌ی بشری، نظام اجتماعیِ برجسته به وجود می‌آورد و [اگر] انسانهای کریم، انسانهای شجاع، انسانهای باگذشت، انسانهای صادق در یک جامعه‌ای باشند، این جامعه، جامعه‌ی برجسته‌ای میشود؛ [البتّه] عکسش هم صادق است. واقعاً انسان باید اینها را مثل دُر و گوهر گرانبها روی چشمش بگذارد و به دنیا عرضه کند. حالا این صفات چیست؟ اوّل: ♦️صدقُ الحَدیث راستگویی. الان کشور خود ما کشور اسلامی است و از بسیاری از جوامع دنیا هم انصافاً بهتر و پاکیزه‌تر و طاهرتر است امّا در عین حال شما ببینید خیلی از مشکلات داخل کشور ما ناشی از نبودنِ همین صفت است؛ صدق‌الحدیث نیست، راستگویی نیست. راستگویی یعنی چه؟ یعنی شما حرفی را که میزنید، مطابق با واقع باشد. اگر دانستید مطابق با واقع است و گفتید، این راست است؛ اگر نه، نمیدانید مطابق واقع است یا نیست امّا میگویید، این صدق نیست. ♦️«صدق» عبارت است از اینکه شما چیزی را که میدانید مطابق واقع است، بیان میکنید. فضای مجازی را ملاحظه کنید که بر اثر حرف، شایعه، دروغ، خلاف، تهمت، نسبت بدون واقعیّت به این، به آن، به بالا، به پایین، به همدیگر، یک فضای دروغ در کشور به وجود می‌آید؛ ببینید، اینها اشکال است. پس اوّل «صِدقُ الحَدیث» [یعنی] همه‌ سعی کنیم راست بر زبان جاری کنیم.۹۷/۱۲/۱۲
انقلاب کبیر: ⚠️ امید غرب گرایان به جریان انقلابی! 📌 پیرو حواشی و اتفاقات اخیر مجلس: 🔸 بعد از اینکه وابستگان فکری به غرب، در مدیریت اقتصادی کشور شکست خورده اند، به دنبال نیروهای انقلابی هستند تا آنها را واردار به عکس العمل و اشتباه کنند و با سوار شدن بر اشتباهات آنها جریان سازی کنند و کل مشکلات کشور را به گردن آنها بندازند. 🔸 برای این کار از ورزشکاران، بازیگران، برخی روحانی نماها، سیاسیون، نمایندگان مجلس و .... استفاده می کنند و موضوعات حاشیه ای ساختار شکن را که جریان انقلابی روی آن حساسیت دارد (مثل فتنه، سران فتنه، چادر، حجاب و ...) را در رسانه ها، فضای مجازی و مجلس مطرح می کنند. 🔸 این جریان از این کار سه هدف اصلی دارد: 1- حواسها را از مشکلات اقتصادی و بانیان وضع فعلی اقتصادی کشور پرت کنند. 2- جریان انقلابی را به عکس العمل وا دارند 3- به مردم بگویند که جریان انقلابی مانع کار دولت است. که در هر سه صورت به مراد خود رسیده اند. 🔸 راه کار مقابله با این عملیات روانی دشمن و عوامل داخلی آنها همان است که در جمع دانشجویان فرمود: . بنابراین جریان انقلابی ضمن خودداری از ورود به این بازیهای حاشیه ای فقط بر مردم درچارچوب عقلانی و انقلابی تمرکز کند. 🔸 بنازم به ، ، که قدم به قدم جا پای رهبری گذاشته و به عنوان یک سردار دارای فهم سیاسی ، حتی با مخالفان فکری خود با سعه صدر و برخورد می کند و آتش حاشیه سازی برای نظام را که پروژه دشمنان است را با درایت خاموش می کند.
واعظی، مسئول دفتر حسن روحانی و از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی استان بوشهر در سخنانی مدعی شد که مشکلات اقتصادی تحت تاثیر سیاست‌های دولت نیست؛ او در این نشست گفته است: « شرایط جدیدی که امروز با آن مواجه هستیم نه بخاطر سیاست‌های دولت بلکه حاصل دفاع دولت از سیاست‌های انقلاب و آرمان‌ها و اهداف امام راحل مبنی بر مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران است.» && قبلٱ مقصرمشکلات بزعم آقایون دولت قبل، سپاه وترامپ بود ،بعد ازبیانیه گام دوم مقصر آرمان های انقلابند ،فردا حتمٱ به گردن شورای نگهبان می اندازند. غلامرضا صفرپور
انقلاب کبیر: ⚡️بحران‌زایی با قیاس‌های اینجا و اکنونی 🔹لیبرال‌های ایرانی همواره گرایش شدیدی به تجویز نظامات و استانداردهای غربی برای کشور داشته و دارند و یکی از ریشه‌های بحران‌های اقتصادی را باید در همین رویکرد جست و جو کرد. مراد ما اینجا از بحران‌زایی استاندارد‌های غربی، این نیست که بر تجارب غرب چشم بپوشیم و هیچ بهره‌ای از آن نبریم. رهبر حکیم انقلاب با تعابیری نظیر "دلیل پیشرفت آمریکا به کار گیری اقتصاد مقاومتی است"، راه را بر هرگونه جزم‌گرایی درباره بهره‌گیری از تجربه غرب بسته‌اند. منتهی تفاوت است میان بهره‌گیری از تجارب غرب با تجویز استانداردهای غرب. 🔹شاید بهترین تمثیل برای تفکیک تجارب غرب از استانداردهای غرب در نظام مدیریتی کشور، توجه به تفاوت میان بهره‌گیری از تجارب یک فرد ثروتمند، با معیار قرار دادن استانداردهای زندگی امروزی وی، برای ثروتمند شدن است. شخص ثروتمند با طی یک مسیر به ثروت رسیده که در قالب تجارب وی دسته‌بندی می‌شود. اما پس از ثروتمند شدن، سبک زندگی‌اش، مخارج و مصارفش، ویژگی‌هایی پیدا کرده که می‌توان نامش را استانداردهای زندگی او گذاشت. آیا هیچ عقل سلیمی به فردی که قصد ثروتمند شدن دارد، توصیه می‌کند که برای رسیدن به ثروت، سبک زندگی و مخارج و مصارف خود را شبیه افراد ثروتمند نماید؟ یا راه درست، تامل در مسیری است که توسط فرد ثروتمند طی شده است؟ فرد فقیر، با تنظیم سبک زندگی خود بر اساس الگوی افراد ثروتمند، ممکن است مدتی بتواند نماید، اما حتما فقیرتر و بدبخت‌تر می‌شود. 🔹بلایی که در عصر استعمار فرانو توسط غرب بر سر کشورهای در حال پیشرفت آمده و آنان را در چرخه باطل عقب‌ماندگی حفظ کرده، همین توجه به استانداردها به جای تجارب است. کشور در حال پیشرفت به جای اینکه در تجربه کشورهای پیشرفته دقیق شده و دریابد که دیگران از چه طریقی پیشرفت کرده‌اند، بیشتر به دنبال رساندن شاخص‌های خود به سطح شاخص‌های امروزی کشورهای پیشرفته و ملاک قرار دادن استانداردهای امروزی آنهاست. 🔹از آنجائیکه استانداردهای امروزی کشورهای پیشرفته، محصول یک فرآیند است، و کشور عقب مانده یا در حال پیشرفت، این فرآیند را طی نکرده است، آنچه اتفاق می‌افتد، تلاش برای تظاهر به این استانداردهاست، که با انحراف در تخصیص منابع و حراج سرمایه‌هایی همراه است که باید برای طی کردن مسیر پیشرفت هزینه می‌شد. نتیجه این رویکرد، جز تثبیت عقب‌ماندگی نیست و این عقب ماندگی، شرط لازم تداوم استعمار است. 🔹با این همه، حتی رسیدن به یک شاخص و استاندارد مشابه کشور پیشرفته، گاهی برای کشور در حال پیشرفت سم است. برای نمونه، کشورهای پیشرفته پس از طی قرن‌ها مسیر و رسیدن به توان تولید انبوه، بخش خدمات خود را با عنوان مکمل تولید گسترش داده اند و مثلا سهم بخش خدمات از تولید ارزش افزوده آنها به ۵۰ درصد رسیده است. اما برای کشوری نظیر ما که هنوز به آن مرحله از توان تولید نرسیده، سهم ۵۰ درصدی خدمات نشان‌دهنده یک بیماری در اقتصاد است. یا اینکه، برخی شاخص‌ها محصول پیشرفت است نه لازمه و مقدمه پیشرفت. لذا ممکن است منابع به اشتباه در اموری اتلاف شود که اساسا پیش از رسیدن به پیشرفت دست‌یافتنی نیستند. 🔹خلاصه اینکه که گرفتار شدن در شاخص‌های بین‌المللی، دلخوشی به شباهت برخی شاخص‌ها با شاخص‌های اقتصادی غرب، و در یک کلام مقایسه اینجا و اکنون خودمان با اینجا و اکنون غرب، ما را دچار دور باطل عقب‌ماندگی خواهد کرد. 🔹یک بار برای همیشه باید ملاک و معیار بودن شاخص‌های کشورهای پیشرفته برای اقتصاد، در نظام برنامه ریزی و مدیریت کشور کنار گذاشته شده و شاخص‌هایی متناسب با یک کشور در حال پیشرفت ملاک عمل و ارزیابی قرار گیرد. 🇮🇷 کبیر: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم با ایتا به ما بپیوندید.... #✏️ کانال انقلاب کبیر🇮🇷 https://eitaa.com/enghelabekabir با وات ساپ به ما بپیوندید... https://chat.whatsapp.com/JEjCCRJweQE9qg4WSLtSH9
انقلاب کبیر: ✳️ در 🔆 آیت‌الله‌ میرباقری ✅ موج اول: دوقطبي «انقلاب اسلامي» و «بلوک غرب و بلوک شرق» ✅ موج دوم: دوقطبي «انقلاب اسلامی» و «بلوک غرب» ✅ موج سوم: دوقطبي «انقلاب اسلامی» و «بلوک غرب، به‌ضميمه اسلام آمريکايي» ✅ ؛ اگر شما را تقريباً در نيم قرن قبل ببينيد يک دو قطبي بين بود؛ 🔺 به نظر آنها مي‌آمد که مسئله فرهنگ حل شده است؛ 🔺اما دقیقا در زماني که تصور مي کردند که غرب، ايران را به دروازه‌هاي رسانده است، اتفاق مي‌افتد و را تغيير مي‌دهد و به درگيري منجر می‌شود. 🔺هر دو بلوک (مادی‌گرا) در يک طرف علیه‌اسلام قرار گرفتند و امام‌خمینی(ره) با شجاعت به آنها حمله مي‌کردند: 🔺 در يک سمت و در سمت ديگر قرار دادند و اين تقابل واقع شد و بعد از واضح شد؛ 🔸فروپاشي شوروي هم ناشي از همين بود؛ 🔺اين فروپاشي فقط مستند به جنگ سرد . ✅ (دوران‌بعدازفروپاشی‌شوروی) دوقطبی 🔺پس از فروپاشی(ادغام) شرق در غرب، هشت تمدن را مطرح مي‌کند البته خودش هم مي‌داند که مزاح است؛ تمدن کنفسيوس تبديل به يک جنبش اجتماعي عظيم نخواهد شد؛ در بقيه تمدن‌ها اين چالشي که بين دنياي اسلام و غرب افتاد، . 🔸 ، تقابل ليبرال‌دموکراسي (ايدئولوژي غالب جريان تجدد) و اسلام‌ناب بود. ✅ ؛ اين است که يک طرف و هم طرف ديگر قرار مي گيرند. نزاع بين «اسلام ناب» و «سرمايه‌داري به‌ضميمهٔ ‌اسلام آمريکايي» 🔸البته از اسلام دارد؛ 🔸۱- قرائت خشن و سلفي 🔸۲- قرائت سازشکار که را مي‌پذيرد و مي‌خواهد رنگ و لعاب به توسعه بزند؛ اين دو جريان مقابل جريان و به نفع جريان تجدد فعال هستند. 🔸غرب بعد از اشغال با عربستان به توافق رسيد و گسترش را در جهان به کمک عربستان مديريت کردند و را در پاکستان و حکومت طالبان را در افغانستان شکل دادند؛ سپس را شکل دادند و بعد از آن و ساير حرکات تروريستي را از اين قسم به وجود آوردند؛ 🔸آيا اينها يک بسترهايي را در بين مسلمانان (نه در اسلام) داشته اند يا خير؟ اين بسترها وجود داشت اما خاموش بود و اينها آمدند آنها را فعال کردند.» ۹۴/۱۱/۲۴ 🇮🇷 کبیر: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم با ایتا به ما بپیوندید.... #✏️ کانال انقلاب کبیر🇮🇷 https://eitaa.com/enghelabekabir با وات ساپ به ما بپیوندید... https://chat.whatsapp.com/JEjCCRJweQE9qg4WSLtSH9
انقلاب کبیر: ( جهت تدبر بیشتر) ⭕️مغایرت های استانی شدن انتخابات با قانون اساسی و سیاست های کلی 🔹مصوبه‌ی مجلس مبنی بر استانی-شهرستانی شدن انتخابات دارای ایرادات و مغایرت‌های متعددی با قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات است. مغایرت‌هایی که باعث شد شورای نگهبان در دوره‌های گذشته مجلس، استانی کردن انتخابات را مغایر قانون اساسی اعلام نماید. جای شگفتی است که با توجه به نظرات صریح شورای نگهبان و مواد صریح سیاست‌های کلی انتخابات، مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر استانی- شهرستانی کردن مجلس شورای اسلامی اصرار داشته است. برخی از مغایرت‌های استانی- شهرستانی کردن انتخابات با قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات عبارت‌اند از: 1⃣طرح به دلیل بروز و ازدیاد اختلافات محلی، قومی، قبیله‌ای و مذهبی و از بین رفتن توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی، خلاف موازین شرع و مغایر بند 15 اصل 3قانون اساسی است. 2⃣ برگزاری انتخابات به نحو مذکور موجب کاهش مشارکت مردمی است و مغایر بند 8 اصل 3 قانون اساسی است. 3⃣ برگزاری انتخابات به‌صورت استانی و مبتنی بر الگوی اکثریتی مغایر با بند اول سیاست‌های کلی انتخابات است. طبق بند اول سیاست‌های کلی انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی باید« بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب‌ناپذیر به‌گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم گردد.» باشد. برگزاری انتخابات به‌صورت استانی مغایر با تعیین حوزه‌های انتخاباتی بر مبنای جمعیت بوده و موجب کاهش شناخت مردم از نامزدها است. همچنین الگوی انتخاباتی اکثریتی مغایر با عدالت انتخاباتی است. 4⃣برگزاری انتخابات به‌صورت استانی مغایر با بند 8 سیاست‌های کلی انتخابات مبنی بر « افزایش مشارکت و حضور آگاهانه و بانشاط مردم و کمک به انتخاب اصلح» است. 5⃣ با توجه به تنوع قومی و مذهبی در مناطق مختلف کشور، برگزاری انتخابات به‌صورت استانی مغایر با بند 9 سیاست‌های کلی انتخابات مبنی بر « افزایش مشارکت آگاهانه، اعتماد، ثبات و اقتدار نظام» است. 🔹با توجه به مغایرت‌های متعدد مصوبه‌ی اخیر مجلس با قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات، افکار عمومی منتظر است تا شورای نگهبان و نیز هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با عمل به وظایف خویش در پاسداری از قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات، مانع از شکل‌گیری مشکلات عدیده برای نظام اسلامی گردند. ✍
شاکر خداوند متعال هستیم....
به نام خدا اساتید و فرهیختگان عزیز 🇮🇷 سلام علیکم نو شدن زمین و زمان مبارک 🌸 ✍به احترام حضور گرم و صمیمی شما در کنار خانواده های محترم، تا حدود 48ساعت آتی هیچ گونه تحلیلی از انقلاب کبیر دریافت نخواهید کرد.... سپاسگزاریم 🇮🇷
انقلاب کبیر: «گام دوم» در بین اسناد راهبردی روحانیتِ شیعه جزء انگشت‌شمارها است/ برخورد فعّالانه بیانیه «گام دوم» با جنگ روانی دشمن...... (شماره یک) آیت الله میرباقری: بیانیه گام دوم به یک معنا حتی قابل مقایسه با «تَنْبیهُ‌الْاُمَّه» مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه» شیخ فضل‌الله نیست؛ چرا که آن‌ها در مقیاس راهبَری حوادث ملّی هستند؛ امّا «گام دوم» در مقیاس راهبَری انقلاب اسلامی به‌عنوان یک حقیقت تأثیرگذار بر جامعه جهانی است. *جایگاه بیانیه گام دوم در بین اسناد راهبردی شیعه ایشان ضمن بیان اینکه تحلیل بیانیه گام دوم نیاز به کار جدّی و تأملات جدّی‌تری دارد، قبل از ورود به متن، چند مقدمه را مورد بحث قرار دادند و در تعریف جایگاه بیانیه گفتند: در بین اسناد راهبردی که روحانیت شیعه برای راهبَری حوادث اجتماعی فراهم آورده، «گام دوم» بی‌تردید جزء انگشت‌شمارها است. استاد میرباقری ادامه داد: بیانیه گام دوم به یک معنا حتی قابل مقایسه با «تَنْبیهُ‌الْاُمَّه» مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه» شیخ فضل‌الله نیست؛ چرا که آن‌ها در مقیاس راهبَری حوادث ملّی هستند؛ امّا «گام دوم» در مقیاس راهبَری انقلاب اسلامی به‌عنوان یک حقیقت تأثیرگذار بر جامعه جهانی است. *بسیاری از ناشی از «فقدان استراتژی» یا «انتخاب ضعیف» است رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، «گام دوم» را بیانیه‌ای فوق‌العاده دقیق و اثرگذار توصیف کرد و افزود: بسیاری از بحران‌هایی که در جامعه وجود دارد ناشی از «فقدان استراتژی» یا «انتخاب ضعیف» است. استراتژی‌ها در «شکاف تمدّنی» بین اسلام و غرب است که امیدواریم بیانیه گام دوم، بتواند این خلاء را پر کند و جلوی رفتار «زیگزاگی» دولت‌ها را بگیرد. میرباقری با بیان اینکه بیانیه گام دوم دچار خطای محاسباتی نیست و در برخورد با جنگ روانی دشمن دچار انفعال نیست، تصریح کرد: ما وقتی می‌خواهیم انقلاب را تحلیل کنیم با جنگ روانی شدیدی مواجه هستیم؛ به‌نحوی که تمام دستاوردهای انقلاب را ناچیز می‌گیرد یا انکار می‌کند؛ یا به‌عکس بحران‌ها و آسیب‌ها را بزرگنمایی می‌کند؛ رقیب را بزرگ جلوه می‌دهد و انقلاب را کوچک می‌کند. بسیاری از تحلیل‌ها گرفتار این جنگ روانی دشمن هستند. وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم انقلاب را تحلیل کنیم باید تحت تأثیر این جنگ روانی قرار نگیریم و مستقل از آن عمل کنیم و در مقابل آن فعّال باشیم. 🇮🇷 کبیر: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم با ایتا به ما بپیوندید.... #✏️ کانال انقلاب کبیر🇮🇷 https://eitaa.com/enghelabekabir با وات ساپ به ما بپیوندید... https://chat.whatsapp.com/JEjCCRJweQE9qg4WSLtSH9
انقلاب کبیر: «گام دوم» در بین اسناد راهبردی روحانیتِ شیعه جزء انگشت‌شمارها است/ برخورد فعّالانه بیانیه «گام دوم» با جنگ روانی دشمن........ (شماره دو) *بیانیه گام دوم با جنگ روانی دشمن برخورد فعّالانه دارد عضو مجلس خبرگان، برخورد بیانیه گام دوم با جنگ روانی دشمن را برخوردی فعّالانه دانست و افزود: این بیانیه، هم با جنگ روانی دشمن مقابله می‌کند و هم راه مقابله با آن را می‌آموزد؛ به‌همین دلیل امیدآفرینی می‌کند. میرباقری افزود: افتخار به گذشته و امید به آینده در این بیانیه موج می‌زند‌ و این ناشی از همین برخورد فعّال با جنگ روانی دشمن است. همه ما باید اینطور برخوردی با جنگ روانی دشمن داشته باشیم؛ به‌خصوص که جنگ روانی گسترده‌ای که با‌ امپراتوری رسانه‌ای خودشان ساماندهی می‌کنند خیلی‌ها را منفعل کرده است. وی، این قسمت از بیانیه که «اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه‌زدن بر پنجه‌ گرگ است خطایی نابخشودنی است» را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مسائل جدّی ما این است که خطای در فهم و تصمیم‌گیری داریم. میرباقری تأکید کرد: خطای تحلیل در بیانیه «گام دوم» به‌هیچ وجه وجود ندارد؛ بلکه با منشاء این خطا برخورد فعّال شده است. *«گام دوم» در برابر جنگ روانی دشمن منفعل نیست استاد درس خارج فقه حوزه، ادامه داد: نکته دیگر این است که این بیانیه به یک معنا، ساختارشکنانه و اعلام جهاد رهبری به جوانان برای تمدّن‌سازی است؛ یعنی ساختارهای سنتی در این مسیر کارآمدی جدّی ندارند؛ چه ساختارهای اجرایی چه دیگر ساختارها. لذا در این بیانیه مخاطب هم جوانان هستند و خواسته شده برای به‌نتیجه رسیدن این راه، تلاش جدّی بکنند. میرباقری با بیان اینکه پیش از این، رهبر انقلاب بیشتر مسئولان را مورد خطاب قرار می‌دادند، تصریح کرد: در این بیانیه بیشتر جوانان مخاطب هستند و امید می‌رود این راه با ظرفیت‌ جوانان فاخر انقلابی به نتیجه برسد. *تولید شاخص‌های جدید در بیانیه «تولید شاخص‌های جدید برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب، آسیب‌ها، تبیین اهداف انقلاب و وضعیت موجود» دیگر ویژگی بیانیه گام دوم از دید آیت‌الله میریاقری است. 🇮🇷 کبیر: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم با ایتا به ما بپیوندید.... #✏️ کانال انقلاب کبیر🇮🇷 https://eitaa.com/enghelabekabir با وات ساپ به ما بپیوندید... https://chat.whatsapp.com/JEjCCRJweQE9qg4WSLtSH9
انقلاب کبیر: 🔴چرا سلبریتیهای ایرانی شارلی ابدو هستند ولی مسلمان نمازگزار نه؟ ✍علی علیزاده لیبرالهای ایرانی، سکولارهای ایرانی، روشنفکران ایرانی. همه خاموشند. آنها که برای قربانیان آمریکایی یازده سپتامبر شمع روشن کردند، که برای کاریکاتوریستهای هتاک فرانسه مقابل سفارتش جمع شدند و با بغض گفتند من_شارلی_ابدو_هستم، حالا همه ساکت شده‌اند. هیچکدام نمیگوید من_هم_مسلمان_نمازگزار_هستم. سلبریتی‌هایی که برای هر خرده حادثه‌ در غرب به تصنّع‌خانه‌های مجازیشان اعلامیه میزنند و از یک تفاله-اتفاق‌ مثل عروسی نوه ملکه هم نمیگذرند، از قتل کسانی که جز رنگ چهره و عقیده‌ قلبی گناهی نداشتند هیچ نمی‌گویند. چرا که اربابان استعمارگر از این واقعه «جو» نساخته اند. چرا که رسانه‌های غرب با مادر و همسر قربانیان مصاحبه نکرده‌ و همدلی ما را با ترفندهای روانی فعال نکرده‌اند. چرا که بی‌بی‌سی فضا را برای سه روز چنان ملتهب نکرده‌ که شهروند ایرانی چنان عزادار شود که انگار هتاکان شارلی ابدو برادرانش بوده‌‌اند. اما مهمتر از سکوت پروپاگاندای غربی، غربزدگی ریشه دار و نهفته درونی ما است. روشنفکران و سلبریتی‌های ایرانی ساکتند چرا که قرنها استعمارزدگی آنها را از خود و هویت و تاریخ و تمدنی که به آن متعلقند منزجر کرده. چرا که غرب زده اصلا خود را با «مسلمان» هم هویت نمی‌پندارد. دیده‌ام که میگویم. دیده‌ام صورتهای پر از نفرتشان را در مواجهه با زنان محجبه پاکستانی یا مردان ریش دار عرب در خیابانهای لندن. پرنفرت تر از نژادپرستان سفیدپوست. دیده‌ام وقتی میگویند «اینها اینجا را هم به گند کشیده‌اند». غرب زده گمان میکند که اگر به غربیان در سبک زندگی تمسک کند بخشوده میشود و پذیرفته میشود و از گناه ازلی غیرغربی بودن مطهر میشود. نمیداند در چهل سال گذشته «مسلمان» متاثر از میزان عقیده قلبی و میزان تقید به شریعت نیست. که «مسلمان» امروز مفهومی ژئوپلیتیک است. متعلق به جغرافیای سیاسی. متعلق به رنگ و نژاد و حیطه تمدنی که در آن زاده شده‌ای. و چه تراژدی غمناکی. که غرب زده صدوپنجاه سال است با افسانه‌ آریایی بودن از خود هویت-زدایی و مسلمان-زدایی میکند و ارباب غربی باز بلافاصله با شنیدن اینکه ایرانی است با او مثل یک مسلمان رفتار میکند و مثل ترامپ حتی به خاکش راهش نمیدهد. رسانه‌ها گفته‌اند تروریستها «وایت سوپرمسیست» بوده‌اند. یعنی معتقد به برتری نژادی سفیدپوستان. و سکوت لیبرالها و سلبریتی‌های غربزده‌ و شرمشان از عزاداری برای برادران مسلمانشان، شرمشان از هویت و تمدنی که در آن و با آن بزرگ شده‌اند، تلاش شان برای پنهان کردن هویتشان و امیدشان به پذیرفته شدن توسط اربابان غربی، همدستی با همان ایدئولوژی برتری نژادی غرب بر ما است. وگرنه امروز باید میلیونها نفر فریاد میزدند من هم مسلمانم. 🇮🇷 کبیر: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم با ایتا به ما بپیوندید.... #✏️ کانال انقلاب کبیر🇮🇷 https://eitaa.com/enghelabekabir با وات ساپ به ما بپیوندید... https://chat.whatsapp.com/JEjCCRJweQE9qg4WSLtSH9