eitaa logo
رادار انقلاب
29هزار دنبال‌کننده
28.3هزار عکس
47.7هزار ویدیو
145 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢مرحوم اسماعیل دولابی(ره)می‌فرمودند: «وارد بعضی خانه‌ها که می‌شوم و می‌بینم بین زن و شوهر کدورتی هست، هرگز در آن خانه نمی‌خوابم؛ چون می‌دانم رحمت خداوند از آن خانه قطع شده است!‌» @mobahelegharn_21
💢نظر اسلام درباره برخی تعارفات دروغی که بین ما رواج دارد! ✅در تواریخ آمده است که در عایشه که به سادگی برگزار می شد، کاسه شیری به دست رسول خدا (ص) داده شد. آن حضرت بعد از آنکه مقداری از آن شیر تناول فرمود، کاسه را به امّ سلمه داد و فرمود: میل کن امّ سلمه. گفت: میل ندارم. رسول خدا فرمود: هم گرسنگی کشیدن و هم دروغ؟! یعنی می دانم میل داری و به دروغ تعارف می کنی. عرض کرد: آیا این هم دروغ محسوب می شود؟ فرمود: بلی. 📚حکمت‌ها و اندرزها، ج1، ص250 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 توهم هر شب پهلوی/ وقتی ارتش خیالی از رضا پهلوی سان می‌بینند @mobahelegharn_21
💢ویلای دختر وزیر تخریب شد با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات و در اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به تخریب حدود ۱۰۰۰ متر بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق در لواسان اقدام گردید. @mobahelegharn_21
💢وقتی از بهشت بیرون رانده شد، چطور دوباره وارد بهشت شد و آدم و حوا را فریب دهت تا سیب را بخورند؟ ✅شیطان بعد از جریان تکبر و سجده نکردن بر آدم گرفتار لعن ابدی شده و از درگاه خداوند و ملكوت رانده شده است و به يقين تا ابد هم در بهشت راه ندارد. شيطان قبلا در بهشت نبود؛ بلكه در درگاه الهي و در جمع مقربان درگاه خداوند بود؛ در حالي كه بهشت جايگاه مؤمنان و بندگان مطيع خداوند در آخرت است و اخراج او به معناي اخراج از بهشت نيست . در حقيقت اخراج شيطان به معني تنزل مقام و مرتبه شيطان بود از جايگاه بلندي كه در نزد خداوند يافته بود نه اخراج از مكان معين و مشخصي است که اين همان حقيقتي است كه در قرآن در تحت عنوان " هبوط " بيان شده است ، خداوند در مورد واقعه اخراج ابليس مي فرمايد: «از آن (مقام) فرود آى! تو حقّ ندارى در آن (مقام و مرتبه) تكبّر كنى! بيرون رو، كه تو از افراد پست و كوچكى » اما در هر حال روشن است كه شيطان بعد از اين ، ديگر نمي توانست به بهشت هم راه يابد ، حال بايد پرسيد كه چگونه او در جریان فریب آدم و حوا توانست وارد بهشت گردد ؟ نکته مهم و اصلی👇 : ✅ گرچه برخی تصور کرده‌اند که مراد از بهشت آدم و حوا همان بهشت موعود آخرتي است، ولی مراد از بهشت محل سكونت آنها همان بهشت موعود نیست، زيرا اخراج از آن بهشت معنا ندارد ؛ اما سؤال اين است كه آن بهشت موقت و محل سكونت ايشان كجا بود و چه حقيقتي داشت ؟ در اين خصوص در بين علما اختلاف نظري وجود دارد که برخی از این را بیان می کنیم. 1. باغ آسمانی : بعضى از معتقدند که: این بهشت در یکى از کرات آسمانى بوده ، هر چند بهشت جاویدان نبوده، زیرا در بعضى از روایات اسلامى با کلمه« سماء » به بودن این بهشت در آسمان اشاره شده است. 2. باغ زمینی : برخى از هم نوشته اند : اين بهشت یکى از باغ هاى دنیا و روى زمین بوده و جمله: « اهْبِطُوا» نیز بر این دلالت ندارد که از بالا به پايین بیايید، بلکه به معنى انتقال آن ها بعد از خوردن میوه ممنوعه به نقطه ديگر زمین است. على بن ابراهیم قمى در تفسیر خود می نگارد: از امام جعفر صادق علیه السّلام راجع به بهشت حضرت جویا شدند: آیا از بهشت هاى دنیا یا از بهشتهاى آخرت بوده، فرمود: از بهشتهاى دنیا بود که و ماه در آن طلوع می کرد. اگر از بهشت هاى آخرت بود، هیچ گاه حضرت آدم از آن خارج نمی شد. 3. بهشت برزخي: عده ايی نیز معتقدند که: منظور از این بهشت ، بهشت برزخی بوده ، نه بهشت زمینی دنیایی ؛ علامه طباطبائی در دفاع از این نظر و در توجیه روایاتی مربوطه، می فرماید: مراد از این که از بهشت هاى دنیا بوده، این است که از بهشت هاى برزخى بوده، که در مقابل بهشت خلد است. این مطلب از برخی روایاتی که از طرف اهل بیت علیهم السلام رسیده است، روشن می شود، چرا که در بعضى از قسمت هاى این روایات آمده است که آدم بر صفا، و حوا بر مروه، هبوط کرد، و از این جهت که برزخ در همین جهان قرار دارد ، پس در زمین بودن(دنيايي بودن) این بهشت منافاتی با بودنش ندارد. ✅در مجموع اين نظرات مي توان به اين نتيجه رسيد كه به يقين بهشتی که حضرت آدم و حوا در آن سکونت داشته اند، بهشت اُخروی نبوده است، زیرا بهشت اُخروی هرگز جای ابلیس نمی‌باشد . آن جا محدوده ای نیست که شیطان و شیطنت و عصیان در آن راه داشته باشد. خیال باطل و نافرمانی در آن جا نیست. از سوی دیگر: کسی که به جنت خلد وارد شود، دیگر خارج نخواهد شد. ✅نتيجه: پس اين بهشت اخروي نبوده و شيطان -كه مترصد اغواي انسان ها است- توانسته در آن موقعيت حاضر شده و به نوعي، آدم عليه السلام را فريب دهد . 📚تفسیر نمونه، ج1، ص: 186، 📚تفسیر المیزان، ج1، ص 212، 📚آیت الله جوادی، تفسیر تسنیم، ج 3، ص 37 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 لذت اجرای عدالت ویلای دختر وزیر سابق صنعت، شبنم نعمت زاده که بطور ساخته شده بود تخریب شد. آن چه مردم تحمل نمیکنند است و آن چه مردم را دلگرم میکند اجرای است. @mobahelegharn_21
#لیگ_احسان 💢رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره): یکصد هزار قلم کالا و تجهیزات ورزشی توسط ستاد به ۲۵۰۰ روستا و نقطه محروم ارسال می‌شود. تعداد زیادی از هموطنان با پیوستن به پویش لیگ احسان برای کمک به مردم مناطق محروم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همکاری داشته‌اند. #حرکت_پسندیده @mobahelegharn_21
💢در بعضي از سايت هاي وهابي ديدم كه از كتاب بحار الأنوار نقل كرده بود: روي المجلسي: (إن القائم يهدم المسجد الحرام حتي يرده إلي أساسه، والمسجد النبوي إلي أساسه). بحار الأنوار 52/338، الغيبة للطوسي 282. آيا اين مطلب صحت دارد؟ آيا واقعا حضرت مهدي(عج)خانه و مسجد النبي را خراب خواهند كرد؟ در روايت علامه مجلسي و شيخ طوسي، فقط تخريب مسجد الحرام در آن ذكر شده و سخني از مسجد النبي نيست. اين در بسياري از كتاب ها نقل شده است كه اصل آن به اين صورت است : ابو بصير گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: آنگاه كه حضرت قائم عليه السّلام قيام كند مسجد الحرام را خراب كند تا به اساس و پايه هاي (اصلي) آن بازگرداند، و مقام (ابراهيم عليه السّلام) را به جاي اولي خود كه در آن بوده بازگرداند، و دست هاي قبيله بني شيبه را (كه كليدهاي كعبه نزد آنان هست) ببرد و به كعبه مي آويزد، و به آن دست ها مي نويسد: اينهايند كعبه. و روایات در منابع دیگر. ✅بررسی سندی روايت اولي كه از شيخ مفيد و ديگران نقل شد، همگي به صورت مرسل نقل و سند روايت را ذكر نكرده اند و روايت مرسل نيز ارزش استناد ندارد. روايت دوم نيز كه مرحوم كليني و ديگران نقل كرده اند، همان طور از سند آن پيدا است، مرسل است؛ چرا كه در سند روايت «عمن حدثه» دارد و مشخص نيست كه اين فرد چه كسي است تا بررسي شود؛ پس اين روايت نيز ارزش استناد ندارد. اما روايت سوم كه شيخ طوسي در كتاب الغيبة با سند متصل نقل كرده است، بازهم از نظر سندي مشكل دارد؛ چرا كه در سند آن علي بن أبي حمزه بطائني وجود دارد. او نخستين كسي است كه فرقه واقفه را به خاطر طمع در مال و اموالي كه از امام كاظم عليه السلام در نزد او بود، بنيان نهاد. ✅گذشته از بحث در سند روايات، روشن است كه كه خراب كردن كامل مسجد الحرام و مسجد النبي از نظر دين مبين اسلام حرام است و امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف كه بيش از همه مردم به حلال و حرام الهي آگاه است، هرگز كاري بر خلاف شريعت اسلامي انجام نخواهد داد. (البته در صورت غصب، تخريب كردن مواردي كه به صورت غصبي از مردم گرفته شده و جزو اضافات مسجد به حساب مي آيد اشكالي ندارد و بلكه واجب است! و اصلا آن قسمت ها حقيقتا جزو مسجد به حساب نمي آيد) همچنين تخريب ساير مساجد نيز تنها در موارد خاص جايز است (مانند تخريب مسجد ضرار) 📚الشيخ المفيد،الإرشاد ،ج2، ص 383، http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢توصیه یک رمال به به نیما زم: روز جمعه شمع صورتی روشن میکنی با پیرهن صورتی میشینی پست سیاسی میزاری؟😂👚 @mobahelegharn_21
💢مستند روح الله زم اگر این مستند بی نظیر را ندیده اید حتما وقت بگذارید و برای اثبات حماقت دشمنانتان این مستند را مشاهده کنید. این مستند خیلی چیزها را میکند، قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، توهم روح الله زم، پهلوی، بنی صدر و مسیح علینژاد، اوج حماقت آنها... از همه ی اینها عبور کنیم، حماقت آمدنیوز برهمگان شد، اما جای تعجب دارد اگر هنوز کسانی وجود داشته باشند که اخبار را باور کنند! http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢برای دیدار فوتبال، ۱۰۰ نفر خانم هم نیامد! همشهری ورزشی در گزارشی درباره عدم استقبال زنان از بازی دوستانه تیم ملی زنان ایران و بلاروس نوشت: می‌خواستم خدمت اون خانومایی که همش میگن بریم استادیوم فوتبال ببینیم عرض کنم که شما دلت نمیاد بری فوتبال ببینی شما دلت میاد بری وسط یه مشت پسر، وگرنه امروز فوتبال بانوان ایران بود، میومدید میدیدید. مهناز افشار که مدام می‌‌گوید باید زنان استادیوم بروند امروز کجاست؟ تعداد زنانی که روی سکوها نشسته‌اند به 100 نفر هم نمی‌رسد. @mobahelegharn_21
💢شیعیان شناسنامه ای ✅امام محمد باقر(ع): کافی نیست کسی خود را به این بهانه که دوستدار ماست بداند. ما فقط کسی است که تقوا داشته باشد. نشانه شیعیان ما: ، امانت داری، نیکی به والدین، راستگویی، کمک به فقیران و کثرت یاد خداست. ما کسی است که زبانش جز به نیکی باز نمی شود. کسی که صرفاً بگوید من «علی» را دوست دارم، اما اهل نباشد، و به سیره آن حضرت عمل نکند، شیعه نیست. 📚کافی، جلد ۲ ، صفحه ۷۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59