#ماجرای_عمامه_به_سر_گذاشتن
💢 اعتراض یک روستایی به #عمامه روی سر شهید مطهری!
#شهید_مطهری
✅انسان چیزی را که نمیداند میگوید نمیدانم. میدانیم که شیخ انصاری شوشتری بوده است. مردی است که در علم و تقوا نابغه روزگار است. هنوز علما و فقها به فهم دقایق کلام این مرد افتخار میکنند.
میگویند وقتی چیزی از او میپرسیدند، اگر نمیدانست #تعمد داشت بگوید نمیدانم. میگفت: ندانُم! ندانُم! ندانُم!...
✅سالی رفته بودیم #نجف_آباد اصفهان، ماه رمضان بود... یادم هست که آمدم از عرض خیابان رد بشوم. وسط خیابان که رسیدم یک بابای دهاتی آمد جلوی مرا گرفت، گفت: #آقا مسألهای دارم، مسأله مرا جواب بدهید. گفتم: بگو. گفت: غسل جنابت، به تن تعلق میگیرد یا به جون؟ گفتم: من معنای این حرف را نمیفهمم. غسل جنابت مثل هر #غسلی از یک جهت به روح آدم مربوط است چون نیت میخواهد، و از جهت دیگر به تن آدم، چون انسان تنش را باید بشوید. مقصودت این است؟
✅گفت: نه، جواب درست باید بدهی! #غسل_جنابت به تن تعلق میگیرد یا به جون؟ گفتم: من نمیدانم. گفت: پس این عمامه را چرا سرت هشتهای [یعنی گذاشته ای]!
📚سیره نبوی، ص176-7.
#مباهله_قرن_21
#ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#پاسخ_شبهات
💢آیا حدیثى موجود است که بگوید اگر زنى #عطر بزند و مرد بوى او را استشمام کند، براى آن زن در حکم #زنا است؟
✅روایاتی در نکوهش عطر زدن زن در برابر مرد نامحرم وجود دارد که در این زمینه میتوانید به «وسائل الشیعة»، ج 20، ص 160 مراجعه کنید.
✅اما #روایتی مبنی بر اینکه چنین عطر زدنی در حکم زنا است در منابع معتبر روایی شیعی وجود ندارد، اما در برخی کتب #اهل_سنت و برخی منابع ثانویه شیعی به نقل از آنها روایت ناظر به موضوع پرسش را میتوان یافت.
در این #روایت منظور از #زنا عمل جنسی نیست بلکه در روایات برای هر عضو، زِنایی را در نظر گرفته است و به عنوان نمونه، #زنای چشم را نگاه حرام میداند. این روایت نیز ناظر به ارتکاب این نوع گناه میباشد، نه آنکه عطر زدن، گناهی معادل با زنا و #فاحشه معروفی داشته باشد که انجام دهنده آن، مستحق حد شرعی است.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حق_الناس
#خطر_بزرگ
💢شرک به خدا و حق مردم
از احادیث و آیات قرآن کریم به دست میآید که اگر انسان پیش از مردن، نتواند از عهده «حقّ الناس» برآید و در همان حال #بمیرد، در آن جهان سخت گرفتار خواهد شد.
بعد از شرک، گناهی بدتر از «ظلم در حق مردم» نیست؛ زیرا ممکن است خداوند از حق خودش(حقّ الله) یعنی گناهانی که تنها تخلّف و معصیت الهی باشند، گذشت کند؛ ولی «حق الناس» که در دنیا #ضایع شده است قابل بخشش نیست.
بنابراین در حدیث امام باقر(ع) و امام علی(ع) میخوانیم که گناهان سه دستهاند:
گناهی که #بخشیده میشود و آن ظلمی است که انسان به خود کرده است،
و گناهی که هرگز بخشیده نمیشود و آن شرک به خدا است: «انَّ الله لا یَغفرُ اَن یُشرکَ بِهِ»
و گناهی که از آن گذشت نمیشود و آن بدهکاری مردم است: «فَالمُدائنه بَینَ العباد».
زیرا ظلم به بندگان و حق النّاس، جنبه شاکی خصوصی دارد و تا شاکی گذشت نکند، قاضی نمیتواند گذشت کند.
خداوند در #قیامت وعده اجرای عدالت داده و در مقام عدالت، حق مظلوم از ظالم گرفته میشود.
📚نهج البلاغه، خطبه176
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فکر_کردن_درد_دارد
💢چرا #اماکن_مقدس در سرزمینهای بد آب و هوا قرار دارند؟
✅امیرالمؤمنین علی(ع) در #خطبه قاصعه، نکاتی را راجع به موقعیت مکانی خانه خدا در شهر مکه ذکر میکنند. ایشان در این خطبه میفرمایند خداوند متعال یک مکان مقدس را در مکانی قرار میدهد که آبادانی نداشته باشد و اتفاقاً به لحاظ آب و هوا و شرایط اقلیمی نامساعد باشد تا #بندگان خدا را امتحان کند. تا نشان دهد که اگر مردم در این مکان تجمعی دارند به خاطر یک امر مقدس است.
این اتفاق دقیقاً دارد در موضوع حماسه پیاده روی اربعین هم رخمیدهد. این مردم یقیناً برای سیاحت و استفاده از طبیعت و هوای خوش و خرم این سرزمین به اینجا نیامده اند، آمدهاند برای #زیارت حضرت اباعبدالله و طبیعی است که آب و هوای نامساعد و گرما و گرد و غبار که هیچ، که اگر از آسمان سنگ هم ببارد باز خللی در این عزم راسخ مردم به وجود نمیآورد و این مردم هستند که در یک #سفر معنوی و به دور از هوای نفس، به سوی حضرت حسین در حرکتاند.
#استاد_پناهیان
#ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حدیث_امروز
💢آموزش دادن #بسم_الله به کودک
پیامبر اسلام(ص):
وقتى معلم به #كودك بگويد:
بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و #كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از #آتش در نظر #خواهد گرفت.
📚بحارالأنوار ج 89 ، ص 257
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#نان_جمهوری_اسلامی_میخورند
💢 خجالت از جمهوری اسلامی
جایی رفته بودم برای کار اداری، در نوبت بودم، همه ی آنها تقریبا #حقوق_بگیر جمهوری اسلامی بودند.
تحقیقا از لحاظ ظاهر همه یک دست بودند، ریش، کت و شلوار، پیراهن سفید، و یک روحانی میانسال، بحثی سر گرفت، در مورد عملکرد انقلاب.
یکی از همین دکترهای مدرک گرفته، عملکرد انقلاب را شُست و کنار گذاشت، من کم سن و سال ترین در آن جمع بودم.
منتظر بودم لااقل آن روحانی عمامه بسر حرفی بزند. اما همه #خجالت میکشنید از جمهوری اسلامی #دفاع کنند! در حالی که اگر همین جمهوری اسلامی نبود، اینها نه توان و نه امکان دست یابی به موقعیتها را نداشتند.
✅مُد شده میگویند در جمهوری اسلامی به اسم اسلام هر کاری کردند و اسلام از دست رفت، امام در بند ج وصیت نامه، آن زمان به این مساله پاسخ جالبی داده اند. (مراجعه کنید)
✅ضربه ای که جمهوری اسلامی، از این کت و شلواری های ریش دار که هیچ اعتقادی به انقلاب ندارند میخورد از #آمریکا نمیخورد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 غسل هفتگی و اقرار به #گناهان جنسی در ذهن از برنامه های سازمان مجاهدین👆
#مسعود_رجوی
📚کتاب خداوند اشرف
@mobahelegharn_21
#شبهات_ضد_ائمه
💢 در اسناد #تاریخی آمده است:
در #کشتار 4000 نفری مردم #گرگان (طبرستان) امام حسن امام حسین و سعید بن عاص #شرکت داشته اند
پاسخی دارید؟
✅نکته اول
اول: بیشتر منابع دست اول تاریخی، فتح طبرستان را از راه #صلح و بدون #جنگ و خونریزی نوشتهاند.
دوم: برخی از #مورخان، نامی از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در این فتح نبردهاند. برخی هم با ذکر عبارت « #گویند که حسن و حسین در این جنگ شرکت داشتهاند»
✅نکته دوم
چند نمونه از #اسناد_تاریخی از منابع دسته اول که به موضوع فتح #طبرستان (گرگان) بدون #جنگ و خونریزی اشاره کرده اند میپرداریم:
1⃣بلاذری نیز در فتوح البلدان:
سعید بن عاص با پادشاه جرجان به دویست هزار و به قولی سیصد هزار بغلیه وافیه #صلح کرد
🔵بلاذری، فتوح البلدان، ص330.
2⃣ #طبری می نویسد:
سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد. ادریس بن حنظله میگوید: سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد و چنان بود که گاهی یکصد هزار وصول میکردند و میگفتند صلح ما بر همین است
🔵تاریخ طبری، ج3، ص323.
در نتیجه اصل داستان سرایی های که میشود #صحت ندارد از جمله #کشتار بیش از 4000 هزار نفر از مردم گرگان که به گواه #اسناد تاریخی، سعید بن عاص با مردم آن منطقه صلح نمود و بدون خون ریزی آنجا #فتح شد.
✅نکته سوم
تنها مورخی که نسبت به سایر مورخین به #کشتار مردم اشاره کرده است، ابن خلدون می باشد که روایت تاریخی او در برابر سایر مورخین بدلیل متاخر بودن و تناقض با سایر منابع دسته اول قابل پذیرش نخواهد بود.
🔵اساس این جنگ و نحوه برخورد خود محل سوال است چه رسد به حضور امامحسن و امامحسین در این جنگ
#مباهله_قرن_21
#ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢پول کتاب و کباب در ایران
یکی از مشکلات ما، در حال #بی_محتوا شدن فرد فرد ماست
و شاید شدید تر از بی محتوایی، با بحران محتوای تخیلی مواجه ایم.
چرا؟ این معضل تاریخ ایران تازگی ندارد. اما چون در دهه گذشته میزان تولید #اطلاعات در فضای ارتباطات گسترش یافته درصد این بیماری نیز گسترش پیدا کرده است.
به قطع الیقین میگویم: ما ایرانی ها در حوزه #تاریخ (دور و نزدیک) حد بیسوادی را #رد کرده ایم و کمترین اطلاعات تاریخی و به تبع آن تحلیلی درست از تاریخ را داریم.
جامعه ای هستیم که برای #کتاب خواندن وقت و حوصله نداریم اما فورا اظهار نظر میکنیم!
برای کتاب خریدن #پول خرج نمیکنیم چون قیمت یک جلد کتاب برای ما، برابر است با خوردن یک پرس کباب همراه با خانواده!
آنچه فضای مجازی به آن دامن زده، اینجاست، همه ی ما با #اطلاعات پراکنده و کپسولی که هر روز از کانالها دریافت میکنیم، احساس #علامه بودن داریم، بدون خواندن حتی یک جلد کتاب در آن حوزه!
همه ی ما، همه، حتی شاید نویسنده این چند خط!
#علیرضا_زادبر
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ضد_قرآن
💢 تکلیف پاداش مردان بهشتی معلوم است، سکس با #حوری، در قرآن اشاره شده زنان بهشتی نیز در خدمت مردان هستند، پس #پاداش زنان در بهشت چیست؟
#پاسخ
✅نکته اول اینکه این تصور و تصویرسازی از #بهشت کاملا غلط و ناقص است و اینکه پاداش بهشتیان را در رابطه جنسی #مشروع خلاصه کنیم، به معنای عدم فهم صحیح از مقام بهشتیان می باشد.
✅نکته دوم؛ #لذات در بهشت اختصاص به مردان ندارد و کافیست این افراد که ایجاد شبهه میکنند، کمی آیات #قرآن را دقیق تر بخوانند:
«و لهم فیها ازواج مطهره؛ برای بهشتیان در آن جا #همسرانی پاک و پاکیزه است».
ضمیر «هم» در آیه به همه #بهشتیان اعم از زن و مرد برمیگردد، نه فقط به مردان بهشتی.
#ازواج جمع زوج به معنای #همسر است ،نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم میفرماید:
«و زوجناهم بحورعین؛ آنها را با همسرانی درشت و #زیبا چشم تزویج گردانیم»
در این آیه هم #ضمیر به همه بهشتیان برمیگردد. «حورعین» وصف زیبایی #همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور» جمع احور (مرد سیاه چشم) و جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است. پس داشتن #همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است.
📚بقره(2) آیه 25.
📚 دخان(44) آیه 54
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59