eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
45.9هزار ویدیو
141 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مخترعین و دانشمندان کافر یا غیر مسلمان مثل که خدمات بزرگ داشته اند هم در دنیا و آخرت میگیرند؟ ✅افعال اخلاقی کافران و غیر مسلمانان در تعیین ارزش اخلاقى اعمال، هم حُسن و هم حُسن باید مورد توجه قرار گیرد. امّا آنچه با موضوع اخلاق ارتباط تنگاتنگ دارد، «رفتارهاى اخلاقی اختیارى» کافران و غیر مسلمانان است که آیا در دستگاه اخلاقى اسلام شایسته هیچ ستایش و نیستند؟ و اعمال نیک آنان هیچ ارزش اخلاقى نداشته از جانب جبران نخواهد شد؟ ✅نکته اول: از آیات قرآن و روایات استفاده می‌شود که افعال اخلاقی و نیز فعالیت و خدمات کسانی مثل مخترعان و مکتشفان کافر و غیر مسلمان که با انگیزه انسان دوستی انجام می‌گیرد، پاداش داشته، با این توضیح که اگر کافر منکر خدا و یا مشرک باشد، پاداش در داده می‌شود و در آخرت بهره و ندارند مگر جهنم و یا در عذاب آنها تخفیف داده می‌شود؛ در قرآن می‌خوانیم: «کسانى که زندگى و زینت آن‌را بخواهند، [نتیجه] اعمالشان را در همین دنیا به‌طور به آنها می‌دهیم و چیزى کم و کاست از آنها نخواهد شد! [ولى] آنها در آخرت، جز آتش، [سهمى] نخواهند داشت و آنچه را در دنیا [براى غیر خدا] انجام دادند، بر باد می‌رود و آنچه را عمل می‌کردند، باطل و بی‌اثر می‌شود. 🔵مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج 1، ص 303 – 309 سوره مبادکه هود آیه ۱۵ ✅نکته دوم رفتارهای اخلاقی و غیر مسلمان، اگر با قالب‌هایى که شارع تعیین کرده مخالف نباشد و انگیزه منفى هم نداشته باشد؛ یعنى با انگیزه با دین حق و دوستداران آن نیست و فاعل در انجام آن انگیزه‌اى برتر از تأمین نیازهاى مادى و حیوانى دارد؛ مانند این‌که از خود، گذشت و سخاوت‌مندى نشان می‌دهد، این قبیل اعمال اگرچه و نصاب لازم را براى تعالى و تکامل نفس انسانى ندارد، ولی زمینه آن‌را فراهم می‌کند؛ و روح و جان آدمى را مهیاى سفر معنوى می‌گرداند و به‌طور مطلق فاقد ارزش نیز نمی‌باشد. حتى موجب یا رفع مجازات اخروى فرد می‌گردد. 📚اخلاق در قرآن، ص 171 – 172 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا بهتر است کارها را با آغاز کنیم؟ ✅پیامبر اسلام(ص): خداوند می فرماید: «... هرگاه بگويد: بسم اللّه الرحمن الرحيم، خداى متعال میگويد: من با نام من آغاز كرد. بر من است كه را به انجام رسانم و او را در همه حال، بركت دهم». 📚امالی ص 1774 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام خمینی را بشناسید "ان شاء اللَّه در کنار مصلاى تهران، در ساختن بینش کفر ستیزى مسلمانان موفق باشید. ضمناً مصلا باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمان هاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود. خداوند تمامى دست اندرکاران برپا کننده مساجد اللَّه را تأیید فرماید. ۲۳ آبان سال ۱۳۶۷ ✅امامِ واقعی، امامِ بدون سانسور و رتوش را مستقیما کنیم. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢یکی از نسبت به شخصیت امام حسن(ع) این است که ایشان در برابر معاویه طی راضی شدند با دریافت از خلافت کنار بروند. آیا امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه، چند مالی درخواست کرد؟ ✅در منابع تاریخی و حدیثی آمده است که در عهدنامه صلح امام حسن(ع) به چند مسئله مالی توجه شده است: 1. مبلغ پنج‌میلیون که در بیت المال کوفه موجود است، از تسلیم به حکومت معاویه مستثنا است و باید زیر نظر امام مجتبی(ع) مصرف شود. 2. معاویه باید در تعیین و بذل مال، بنی‌هاشم را بر بنی‌امیه ترجیح دهد. 3. باید از خراج «دارابگرد»،مبلغ یک‌میلیون درهم در میان بازماندگان شهدای جنگ جمل و که در رکاب امیرالمؤمنین علی(ع) کشته شدند تقسیم کند. درباره علت درج این مالی در صلح‌نامه می‌توان گفت: الف. از آن‌جا که شهر «دارابگرد» بدون جنگ تسلیم ارتش اسلام شد و مردم آن با مسلمانان پیمان صلح بستند،خراج آن طبق قوانین اسلام، به پیامبر اسلام(ص) و خاندان آن‌حضرت و یتیمان و تهیدستان و درماندگانِ راه دارد؛ از این‌رو امام مجتبی(ع) شرط کرد که خراج این شهر به بازماندگان شهدای جنگ جمل و صفین پرداخت شود؛ زیرا درآمد آن‌جا به خود آن‌حضرت تعلق داشت. به‌علاوه؛ نیازمند شهیدان این دو جنگ که بی‌سرپرست بودند، یکی از موارد مصرف این خراج به شمار می‌رفتند. ب. امام مجتبی(ع) بر اساس شیوه عقلانی خواستند هدف‌های خود را - بدون در نظر داشتن نفع شخصی - تا آن‌جا که مقدور است به طور نسبی تأمین نمایند؛ از این‌رو؛ هنگامی که ناگزیر شد با معاویه کنار آید، را با این شرط به وی واگذار کرد که در اداره امور جامعه اسلامی براساس قوانین قرآن، و طبق روش پیامبر(ص) رفتار نماید. بدیهی است هرچه که تا حدودی کنترل‌کننده معاویه بود، می‌توانست در کاهش ضرر و زیان به گروه حق تأثیرگذار باشد. 📚علل الشرائع، ج 1، ص 212، 📚فتوح البلدان، ص 376، 📚بحار الانوار، ج 44، ص 10،  http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢در یک روز، #زنان_ایرانی با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در #آسیا اول شدند میگفتند در #جمهوری_اسلامی زن حق ورزش ندارد. #ورزش زنان را با کل دوره پهلوی مقایسه کنید. @mobahelegharne21
💢در یک روز، با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در اول شدند میگفتند در زن حق ورزش ندارد. زنان را با کل دوره پهلوی مقایسه کنید. @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢در یک روز، #زنان_ایرانی با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در #آسیا اول شدند میگفتند
💢نظر اسلام درباره حضور زنان در جامعه و اختلاط زن و مرد ✅اسلام با مخالف است نه با شرکت زن در مجامع ولو با حفظ حریم. اسلام می‌گوید: نه حبس و نه اختلاط بلکه حریم. سنت جاری از زمان رسول خدا(ص) همین بوده است که زنان از شرکت در مجالس و مجامع منع نمی‌شده‌اند ولی اصل «حریم» رعایت شده است. ✅در مساجد و مجامع، حتی در و معبر، زن با مرد مختلط نبوده است. شرکت زن و مرد در برخی مجامع، مانند برخی مشاهد مشرّفه که در زمان ما محل ازدحام فوق‌العاده است، برخلاف مرضیّ مقدس اسلام است. 📚استاد مطهری، مسئله حجاب، ص220 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا اسلام با برده داری مخالفت نکرد؟ اگر اسلام دنبال آزادی انسانهاست پس چرا پبامبر و بزرگان دین در منزل خود داشتند؟ ✅پاسخ اول اسلام هرگز ابداع کننده بردگى نبوده است، بلکه در حالى ظهور کرد که مساله بردگى سراسر جهان را فرا گرفته و با تار و پود جوامع بشرى آمیخته بود. ✔️ طرح اسلام براى آزادى بردگان آنچه غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد این است که اگر نظام غلطى در بافت جامعه اى وارد شود ریشه کن کردن آن احتیاج به زمان دارد، و هر حرکت حساب نشده نتیجه معکوسى خواهد داشت. اسلام طبق یک فرمان عمومى دستور میداد همه بردگان موجود در آن را آزاد کنند ، چه بسا بیشتر آنها تلف مىشدند، زیرا گاه نیمى از جامعه را بردگان تشکیل مىدادند، آنها نه کسب و کار مستقلى داشتند، و نه خانه و لانه و وسیله اى براى ادامه زندگى. اینجا است که باید آزاد شوند، و جذب جامعه گردند ، نه جان خودشان به خطر بیفتد ، و نه امنیت جامعه را به خطر اندازند، و اسلام درست این برنامه حساب شده را تعقیب کرد. اما اسلام چگونه برده داری را لغو کرد؟ ✅بخش دوم پاسخ، ادامه دارد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 ذغال فقرا مهم تر است آیت الله محمد علی گرامی در کتاب خاطرات خود می گوید: زمانی در گیلان مسجدی بود که میخواستند آن را توسعه دهند. هنوز در قم بود و تبعید نشده بود. به امام عرض کردم که اجازه می دهید مسجد را با سهم امام توسعه بدهیم؟ ایشان فرمودند: «نه! چون وضع قم بد است و امسال باید به ذغال فقرا برسیم، فعلاً مردم در همان مسجد کوچک نماز بخوانند.» دیگر علما هم به رسیدگی میکردند ولی ایشان متمایز از بقیه، در قم برای هر محل مسئولی معین کرده بودند تا به مستمندان آن محل رسیدگی شود. 📚 منبع: کتاب "خاطرات آیت الله محمد علی گرامی"، صص191-192 ✅قطعا امامی که ما اصولش را شناختیم با هزینه برای بارگاه اش مخالف بود. امام واقعی را به معرفی کنیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 منافق را از کجا باید شناخت؟ زبانِ منافق... پیامبر(ص): زبان مؤمن در پس اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را مى گويد اما جلوى دل اوست هرگاه قصد سخن كند آن را به مى آورد و درباره آن نمى انديشد. 📚تنبيه الخواطر ج 1 ، ص 106 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢پوست نازک و آتش جهنم امام علی(ع): بدانيد كه اين نازك تحمل آتش را ندارد، پس به خودتان كنيد، شما در دنيا آزمايش كرده ايد كه وقتى خارى به بدن يكى از شما مى رود و يا به مى خورد و خونى مى شود و يا شن هاى داغ پايش را مى سوزاند چگونه بيتابى مى كند؟! پس، چگونه خواهد بود اگر ميان دو لايه از قرار گيرد و هم بسترش سنگ و همدمش باشد؟! 📚نهج البلاغه ص 267 ، خطبه 183 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢از کجا بدانیم و واجباتی که انجام میدهیم میشود؟  «اولین اثر عبادت که انسان را به خدا نزدیک می کند به خود است، از این جا بفهمید ، کدام عبادت قبول است و کدام قبول نیست. عبادت بدون این که انسان را به خدا نزدیک کند، عبادت نیست یعنی نمی توان باور کرد که انسان عبادت کند ولی به خدا نزدیک نشود وعبادتش را هم درست انجام داده باشد، چنین چیزی محال است، عبادت ، شرط تقرب و نزدیک شدن به خداوند است. وقتی عبادت است که ما را به خدا نزدیک کند، پس اولین و بهترین نشانه ای که ما بفهمیم آیا عبادت ما مورد قبول پروردگار واقع شده یا نه، آن است که ببینیم با آن عبادت چه اندازه بر خود مسلط و به خداوند نزدیک شده ایم». 📚آزادی معنوی، ص ۸۸ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢بیمارستان بودم روز جمعه، مشکلی برایم پیش آمد، زانوی پای راستم ضربه دید، درد عجیبی بود و ادامه دارد. ناچار شدم به برم برای عکسبرداری. یک بیمارستان بود، یک‌ پزشک اورژانش و خدا میداند چند نفر بیمار!! تصادفی، مسموم، بریدگی و... مردم مثل صف کنار هم بودند، یک نگهبان که تقریبا با خودش هم بود دم در اتاق پزشک ایستاده بود تا مردم برای داخل رفتن دعوایشان نشود. حتی یک سیستم ساده شماره نداشت که فی المثل در یک تابلو نشان داده بشه الان نوبت کیه؟ حتی به تناسب صندلی برای بیمار وجود نداشت. مردم نمیدانستند بفکر و خودشان باشند یا نوبت و غیره. این صحنه ها را که دیدم، درد پایم فراموشم شد. با ساده ترین شکل فهم از مدیریت میشد این مشکلات ساده را حل کرد. چقدر راحت عده ای بدلیل عدم کفایت و مدیریت مردم را از و دلزده میکنند. اگر داشتید که هیچ، وگرنه خدا شما را به بیمارستان دولتی نکشاند... الحق نگذرم با وجود فشار زیاد کاری، برخورد پرسنل عالی بود. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ظریف آذر سال ۹۲: به شما می دهم، زمانیکه تحریمهای شورای امنیت فرو بریزد، تمام تحریمهای جز تکه پاره ای از نخواهد بود @mobahelegharn_21
💢اولین چیزی که است نوزاد پیش از بنوشد چیست؟ بعد از آن که آرام گرفت و سختی های زایمان برطرف شد است قبل از این که نوزاد شیر بنوشد با نام خدای سبحان، کام او را با امام حسین(ع) یا با همراه آب فرات یا آب باران متبرک کنند. از امام صادق(ع) این گونه روایت شده که فرمودند: «حَنِّکُوا أَوْلادَکُمْ بِماءِ الْفُراتِ وَ بِتُرْبَتِ الحُسَیْنِ علیه السلام فَإِنْ لَّم یَکُنْ فَبِماءِ السَّمآءِ» کام خویش را با آب فرات و امام حسین(ع) بردارید و باز کنید، و اگر ممکن نشد با آب باران 📚الکافی ج‏6، ص: 24 ✅در برخی به خرما سفارش شده است. نقل شده که امیر المؤمنین علی(ع) فرمود: کام خویش را با باز کنید که پیامبر اکرم(ص) کام امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را این چنین گشود. 📚الکافی ج‏6، ص: 24 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢در حدیث آمده: همسرت جنسی تو است، اما او را آزار مده. آیا امام صادق(ع) زن را می‌دید؟! ✅پاسخ در برداشت از آیات و روایات، هم باید به آن توجه کرد و هم نباید بدون آنکه به متون قبل و بعد و نیز به قرائن پیرامونی دقت شود، تفسیر کرد. باید پیش و پس از این جمله را در حدیث بطور کامل دید. ✅اتفاقا این حدیث در دفاع از جایگاه در رابطه جنسی است. از امام صادق(ع) درباره نزدیکى از راه پشت (دُبُر) پرسیده شد و آن‌حضرت فرمود: «هِیَ لُعْبَتُکَ لَا تُؤْذِهَا» اگر این عبارت را اینگونه کنیم که «زنت بازیچه‌ای برای تو است و او را اذیت نکن» شاید ارتباط آن با کرامت زن  مورد ابهام باشد، اما این دقیقی از متن روایت نیست؛ چرا که اگر زن، تنها بازیچه و وسیله‌ای برای مرد بود، و خودش ارزشی نداشت، امام باید در پاسخ می‌گفت هر کاری دلت می‌خواهد بکن! معنای این روایت اتفاقاً در این جهت است که باید به خوشی‌های زن نیز توجه کرد و در همین راستا در صدد بیان این نکته است که زنان جنسی شمایند و چنانکه قرآن کریم فرموده شما و آنها مانند لباسی برای هم هستید. آفرینش هردوی شما از یک منشأ است و زندگی شما باید همراه با آرامش و دوستی و دلسوزی باشد. 📚کافی، ج 5، ص 540 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پيامبر(ص): مرگ انسان بر اثر گناهان، بيشتر از با اَجَل است، و زنده ماندن او بر اثر نيكوكارى، بيشتر از زنده ماندنش با عمر است مكارم الأخلاق، ج 2، ص 179 @mobahelegharn_21
💢گرفتاری مردم مهمتر است! ‌پس از شهادت مرحوم حاج آقا در همان مجمعی که جلسۀ درس امام بود، ایشان آمدند. جمعی تسلیت گفتند. امام هم در آن مجلس فرمودند: ‌«مرگ فرزند من یا شهادت پسرم مسألۀ مهمی نیست و از الطاف خداست. برویم دربارۀ و دربارۀ ایران و نجات آنها سخن بگوییم.» 📚 شهید - روزنامه جمهوری اسلامی - ۵۹/۹/۲۷ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢کج کردن راه سپاه اسلام عده ای اصرار دارند را با چهره ای خشن، زمخت و خلاف انسانیت معرفی کنند، درحالی که بهتر است مستقیما به مراجعه شود. دینی که پیامبرش نسبت به این چنین دقت دارد. ✅حضرت محمد(ص) در راه فتح مکه، پیشاپیش سپاه اسلام در حرکت بودند که سگی را مشاهده نمودند که بچه هایش به شکمش چسبیده و شیر می‌خوردند. رسول الله ، مسیر را تغییر دادند و به (جعیل‌بن‌سراقه) فرمودند: «جلوی آن سگ بایستید و از بچه هایش مراقبت کنید تا مبادا سواران سپاه به آنها آسیبی برسانند» 📚أمتاع الاسماع بما النبی،ج ۱، ص ۳۵۵ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 زورگویان دنیا در یک رور ۴۸ انسان را در میکشند، آنوقت خودشان و پادوهای وطنیمان، ایران را ناقض حقوق بشر میخوانند و زیباکلام است که هنوز سکوت کرده! @mobaheleghaen_21
💢تناقضات روشنفکران وطنی گفت: من از تازی (عرب) بدم میآید !! ما از نسل کوروشیم ، منشور کوروش را خوانده ای؟ گفتم : کوروش آدم خوبی بوده؟ گفت: بله گفتم: کوروش بین افراد جامعه تبعیض نژادی قائل میشد؟ کمی مکث کرد و چاره ای نداشت که بگوید: نه گفتم : پس تو چرا اینطور شدی؟ ✅این هم خدای کوروش "همانا ای مردم ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم و شما را تیره های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید [نه اینکه به یکدیگر فخر بفروشید و فخر و کرامت نزد خدا تنها به تقوی است] و گرامی ترین شما با تقواترین شماست که خداوند دانا و با خبر است.” حجرات/13 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 در ساعتی که #پرسپولیس در تهران در اوج امنیت، تیم اماراتی را #ذبح میکرد، صهیونیستها ۵۰ انسان را کشتند. به همین سادگی، به همین راحتی! #انسانیت @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢 در ساعتی که #پرسپولیس در تهران در اوج امنیت، تیم اماراتی را #ذبح میکرد، صهیونیستها ۵۰ انسان را کشت
💢جنایتکارتر از صهیونیستها؟ رژیم جنایتکاردر چند ساعت بیش از ۵۰ انسان رو میکشه، و جنایتکارتر از صهیونیستها، کسانی هستن که از اینها در داخل حمایت میکنن و روزه سکوت میگیرن از پای یه سگ که خون بیاد، ادا و اطوار روشنفکری و حقوق حیوان دارن اما کورن و نمیبینن چطور آدم میکشن، سکوت مرگباری در جهان روشنفکری ایران حاکمه http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢نوشته ای از در پاسخ به یک روشنفکر اسرائیل داریوش آشوری از دهه 40 در مقاله ای به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت. زنده یاد دکتر شریعتی در مقاله ای که در 20تیر 1346 در مجله فردوسی منتشر شد به شدت به آشوری کرد. ✅دکتر علی شریعتی: آقای داریوش خان! که با اسلحه انگلیس و آمریکا و فرانسه، سرزمینی را اشغال می‌کند و از سراسر اروپا، سرمایه داران را به یک کشور فقیر عربی می‌کشد و مردم آن را به صحرای سوزان سینا و اردن و سراسر آفریقا و پراکنده می‌کند و دهقان مسلمان را در دهات خود محبوس می‌سازد و هر گاه یک کشور عربی، قصد نجات از یوغ غربی را دارد، با یک اشاره امپریالیسم بر آن می‌تازد، اسرای رسمی جنگ را وحشیانه شکنجه می‌کند، مردم را از خانه‌هاشان بیرون می‌راند، و مبنای سیاسی و اجتماعی رژیم خود را بر یهودی بودن نژاد و کلیمی بودن مذهب استوار می‌کند، فاشیست است، یا کشوری که نابخشودنی‌اش در چشم شما! این است که ملک فاروق‌ها و گلوپ پاشاها و ملک فیصل‌ها و ملک عبدالله‌ها و ژنرال سوستل و آرگوها را رانده و آخرین پایگاههای امپریالیسم را در سراسر کشورهای جمع می‌کند و از نظر داخلی فقط به پُر چانگی‌های مشکوک و آلودۀ فروخته شده‌ای امثال آیت احمد و عبدالمالک و داریوش آشوری - که پُرند از آن «جوهر روشنفکری» که آنان را از تودۀ عوام الناس جدا می‌کند - نمی‌دهد؟ زیرا بر یک روشنفکری که از همۀ لوازم روشنفکری فقط یک زبان نیم‌بند را بلغور می‌کند و کلمات رایجی را از قبیل آزادی و دموکراسی و انسانیت - که به قول سارتر، خودشان در دهانشان گذاشته‌اند - در کشورهای واگو می‌کنند، خیانت به تودۀ عوام الناس است که اصالت دارد و ما کردیم و دیدیم. آقای داریوش آشوری چرا از حق صدها هزار آوارۀ عرب که قرنهاست در زندگی می‌کرده‌اند، کلمه‌ای بر زبان نمی‌آورد 📚مجموعه آثار شماره 35 بخش دوم، صفحات 631 تا 637. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢کاش زنده بود... جایگاه پدر و مادر در اسلام توبه با پدر ✅امام سجاد(ع): شخصي خدمت رسول خدا آمد و گفت: اي رسول خدا، من هيچ كار زشتي نمانده كه انجام نداده باشم، آيا مي‌توانم كنم؟ رسول خدا فرمودند: آيا هيچ يك از و زنده هستند؟ گفت: بله، پدرم. رسول خدا فرمودند: برو به او نيكي كن (تا آمرزيده شوي). وقتي او راه افتاد، پيامبر فرمودند: كاش مادرش زنده بود. (يعني اگر او زنده بود و به او نيكي مي‌كرد، زودتر آمرزيده مي‌شد. ) 📚بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۸۲ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59