eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
225 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔شما که مدعی هستید طب اسلامی وجود دارد و آقای تبریزیان گرفتار اشتباه شده است به نظرتان آیا این نقص نیست که آیین اسلام که جامع و کامل است به این مساله مهم یعنی سلامت انسانها توجه نکرده باشد ❗️❗️ 💠💠 1⃣در این شکی نیست که اهل بیت علیهم السلام آگاه به علم طب و پزشکی بوده اند . بررسى دقيق احاديثى كه درباره ويژگى ‏هاى علمى، سرچشمه ‏هاى دانش‏ها و نيز انواع دانش‏هاى اهل بيت عليهم السلام به ما رسيده، نشان مى ‏دهد كه پيامبر اسلام و اهل بيت آن بزرگوار، نه تنها از دانش پزشكى، بلكه از همه علوم، نه از راه تحصيل، بلكه از طريق الهام الهى برخوردار بوده ‏اند . ❕مرحوم کلینی در کافی شریف بابی را گشوده تحت عنوان ؛ « باب درمورد اینکه امامان می دانند جمیع آنچه در گذشته بوده و تا آینده خواهد بود و چیزی از آنان پنهان نیست » 📚الکافی، ج1 ص 260 🔸از امام صادق نقل می کند که فرمود ؛ «من می دانم آنچه در آسمانها وزمین و بهشت ودوزخ است ومی دانم آنچه در گذشته بوده وتا روز قیامت خواهد بود » 📚همان مدرک ❕علی علیه السلام فرمود ؛ «من جمیع علم پیامبر و علم گذشته و علم آینده تا روز قیامت را می دانمذ» 📚بصایر الدرجات،ج1 ص127 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ «خداوند بزرگتر از آن است که از طریق امام بر بنده ای احتجاج کند آنگاه چیزی از اخبار آسمان و زمین را از امام مخفی بدارد » 📚بحار الانوار، ج 26 ص 110 2⃣وظيفه دين و آيين، هدايت مردم به راه‏هاى راست و اعتقادها و برنامه ‏هاى اخلاقى است و رسالت انبيا و امامان ، به عنوان طبيبان روحانى درمان انواع بيمارى‏ هاى فكرى و اخلاقى است؛ ولى از آنجا كه طب جسمانى نيز رابطه نزديكى با طب روحانى دارد گاه به سراغ اين امور نيز مى ‏رفتند. به بيان ديگر مسائل مربوط به سلامت جسم رابطه نزديكى با سلامت روح دارد از اين‏رو سلامت جسم نيز مورد توجه اسلام بوده است‏ . ❕بررسى متون اسلامى به روشنى نشان مى‏ دهد كه يكى از اهداف اصلى و حكمت‏هاى مهمّ احكام و مقرّرات اسلامى، طبّ پيشگيرانه، از طريق پيشگيرى از بيمارى ‏ها و تأمين سلامت انسان است. بر اين پايه، در اسلام، آنچه براى سلامت جسم و يا جان خطرناك و زيانبار است، حرام يا مكروه است و آنچه براى سلامت انسان، لازم و مفيد است، واجب يا مستحب، و آنچه سود و يا زيانى براى جسم و يا جان ندارد، مباح شناخته شده است. اين بدان معناست كه طبّ پيشگيرى در متن مقرّرات و احكام پنجگانه اسلام، تنيده شده و اجراى كامل و دقيق قوانين الهى در زندگى، سلامت جسم و جان انسان را به همراه دارد. 🔸امام رضا عليه السلام، درباره حكمت مقرّرات الهى كه بر انسان حلال و يا حرام شده است، مى ‏فرمايد ؛ « ما مى ‏بينيم هر آنچه كه خداوند تبارك و تعالى حلال كرده، در آن، صلاح و بقاى بندگان است و بدان نيازى گريزناپذير دارند، و مى‏ بينيم همه آنچه كه حرام شده است، بندگان، بدان نيازى ندارند و مى‏ بينيم كه همه، موجب تباهى و زمينه نابودى ‏اند. » 📚علل الشرائع ، یک جلدی ، ص 592، بحار الأنوار، ج 65، ص 166 ❕در اين سخن، امام تصريح مى ‏فرمايد كه آنچه در مقررات الهى در زمينه ‏هاى مختلف (مانند: خوردن، آشاميدن، ازدواج و ...)، حلال شمرده شده، امورى است كه مردم براى تأمين سلامت، رفاه و آسايش خود، بدان نياز دارند و مصالح زندگى و بقاى آنها وابسته به آن است و به عكس، آنچه تحريم شده، امورى است كه نه تنها مورد نياز مردم نيست، بلكه به زيان سلامت و آسايش آنان و موجب هلاكت آنهاست. ❕همینطور در آموزه های اهل بیت علیهم السلام ، دستورات کلی جهت حفظ تن از بیماری ها بیان شده است ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « از سرما در آغاز آن (در پاييز) بپرهيزيد و در آخرش (نزديك بهار) از آن استقبال كنيد، زيرا در بدن‏هاى شما همان مى‏ذكند كه با درختان انجام مى‏ددهد؛ آغازش مى‏ سوزاند و آخرش مى‏ روياند و برگ مى‏ آورد » 📚نهج البلاغه ، حکمت 128 ❕لذا بوعلى سينا در كتاب طبى خود، قانون نيز به همين نكته اشاره كرده و مى ‏گويد ؛ «بدن‏ها از سرماى بهار آن احساسى را ندارند كه از سرماى پاييز مى‏ كنند، زيرا هنگام سرماى بهار، بدن عادت به سرماى زمستان كرده و ازآن‏رو از آن آزار نمى ‏بيند؛ ولى به هنگام سرماى پاييز بدن كه عادت به گرما دارد از آن آزار فراوان مى ‏بيند». 📚کتاب قانون ج 1 ص 83 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕یا در نقل دیگری علی علیه السلام فرمود ؛ « آیا تو را چهار چیز نیاموزم که به کمک آن از طبیب بی نیاز شوی، بر سفره منشین مگر آن هنگام که گرسنه ای و از سفره بر نمی خیزی مگر آنکه هنوز میل خوردن داری ،غذا را خوب بجوی و هنگام خوابیدن به بیت الخلا برو ، اگر این چهار نکته را به کار بستی از طب بی نیاز می شوی » 📚الخصال ج1 ص229 ❕همینطور توصيه هایی به خوردن ميوه‏ ها و سبزى ‏ها و ‏هاى غذایی و خواص دارویی آنها شده است که تفصیل آن روایات در آدرس ذیل آمده است ؛ 📚بحار الانوار ج59 ص62 به بعد « ابواب الطب و معالجه الامراض و خواص الادویه » 👌بنابراین اسلام به طب و سلامت بدن بی توجه نبوده است و از سه جهت که عبارتند از دستورات پیشگیرانه ، توصیه های کلی جهت حفظ تن ، و بیان خواص دارویی گیاه ها و میوه ها ، به مساله سلامت بدن توجه داشته است . ❕اما چنان که در گذشته مفصلا توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1693 ❕آنچه از روایات طبی به دست ما رسیده است این قابلیت را ندارد که ما آن را به عنوان معرفی کنیم که عبارت باشد از تشخیص و علل انواع بیماری ها و راه درمان آنها ، این در روایات ما نیامده است تا ما را از طب دیگران بی نیاز کند . 3⃣اهل بيت عليهم السلام به عنوان يك حرفه، وارد مسائل پزشكى نشده‏ اند و آنان تمام هم و غم خود را جهت ترسیم مسیر هدایت و سعادت مصروف داشتند . ورود پيشوايان دين در مسائل پزشكى، مانند ورود آنان به ساير علوم، به صورت موردى و گاه به عنوان كرامت و اعجاز بوده، نه به صورت دائم و بدان نحو كه مردم به ديگر پزشكان، مراجعه مى ‏كنند. ❕ بديهى است كه اگر مردم، اهتمام مى‏ ورزيدند و از دانش سرشار اهل بيت عليهم السلام بهره مى‏ جستند و به صورت متقن، آثار علمى آنان را ثبت و ضبط مى‏كردند، امروز، ذخاير علمى و فرهنگى عظيمى در رشته‏ هاى مختلف دانش، در اختيار بشر بود؛ امّا متأسّفانه، جايگاه علمى اهل بيت عليهم السلام شناخته نشد . 4⃣خداوند پیامبران و امامان را برای تکمیل راه هدایت و سعادت فرستاد و شان آنها را هدایتگری بیان کرد نه درمانگری و صنعتگری و مهندسی و ... 📚بحارالانوار، ج 23، ص 99 ، باب 6 ❕شان انبیاء و امامان علیهم السلام هدایتگری و ترسیم خط سعادت بوده است که اگر این ترسیم از ناحیه آنها واقع نمی شد ، برنامه هدایت و سعادت در دنیا به صورت کلی مختل می شود ، شان آن بزرگواران تکمیل کردن علوم دنیوی نبوده است ، بلکه پیشرفت در علوم دنیوی را بر عهده خود بشر گذاشتند ( اگر چه اهل بیت در این رابطه کمک هایی به بشر کرده اند ) زیرا بشر می توانست با تحقیق و تلاش به پیشرفت مادی دست پیدا کند ، اما اگر ترسیم راه سعادت نمی شد ، بشر به هیچ عنوان نمی توانست به سعادت برسد . ❕امامان علیهم السلام در علوم دنیوی به یافته های بشری احترام می گذاشتند و مثلا در همین مساله طبابت ، هم خودشان به نزد طبیبان می رفتند و با طبیبان ارتباط می گرفتند و هم یاران را از مراجعه به طبیبان ، حتی طبیبان غیر مسلمان منع نمی کردند و چنین نبود که بگویند ما علم طب و پزشکی را داریم و با هیچ طبیبی ارتباط نمی گیریم ، بر شیعیان هم حرام است که به سراغ طبیبی غیر ما بروند . ❕« نقل می کنند به جهت معالجه زخم امير المؤمنين عليه السّلام، اطبّاء كوفه را جمع كردند، و عالم‏تر آنان در عمل جرّاحى شخصى بود كه او را اثير بن عمرو مى ‏گفتند، چون در جراحت امير المؤمنين عليه السّلام نگريست شش گوسفندى طلبيد كه تازه و گرم باشد، چون آن شش را حاضر كردند. رگى از آن بيرون كشيد آنگاه او را در شكاف زخم كرد در آن دميد تا اطرافش به اقصاى جراحت رسيد و لختى بگذاشت، پس برداشت و در آن نظر كرد، بعضى از سفيدى مغز سر آن حضرت را در آن ديد آن وقت به امير المؤمنين عليه السّلام عرض كرد كه وصيّت خود را بكن كه ضربت اين دشمن خدا كار خود را كرده و به مغز سر رسيده و ديگر كار از تدبير بيرون شده‏ است » 📚مقاتل الطالبيين، ص 23؛ بحار الأنوار، ج 42، ص 234 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕« ابو هاشم جعفرى گفت وقتى مأمون رجاء بن ابى ضحاك را مأمور آوردن حضرت رضا كرد از راه اهواز ، رجاء از راه كوفه نيامد اهالى كوفه انتظار آن جناب را داشتند من در قسمت شرقى محلى بنام آبيدج بودم همين كه شنيدم‏ آن جناب را بطرف مرو مى‏ برند خود را به اهواز رسانيدم. خدمتش رسيدم و خود را معرفى كردم اولين مرتبه ‏اى بود كه ايشان را ميديدم امام عليه السّلام مريض بود هوا هم گرم، بمن فرمود: برايم طبيبى بياور. پزشكى آوردم‏ ...» 📚بحار الانوار ج 49 ص 118 ❕« راوی می گوید ، خدمت حضرت هادى علیه السلام بودم . آن جناب را آبله گرفته بود به طبيب‏ گفتم «آب گرفت» به زبان فارسى ، در اين موقع امام عليه السّلام رو بمن نموده تبسم كرده فرمود خيال ميكنى كسى غير از تو فارسى را نميداند پزشك گفت فدايت شوم آقا شما فارسى ميدانيد؟ فرمود: آرى او بفارسى بتو گفت آبله ‏ها آب گرفت » 📚بحار الانوار ج 50 ص 136 ❕« روزى على بن جعفر، در نزد حضرت جواد عليه السّلام بود، در آن هنگام طبيب، براى رگ زدن نزد حضرت جواد عليه السّلام آمد، على بن جعفر برخاست و به حضرت جواد عليه السّلام گفت: اى آقاى من! بگذار طبيب اوّل رگ مرا بشكافد، بعد رگ تو را، تا تيزى آهن (نشتر) را قبل از تو من احساس كنم » 📚اختیار معرفه الرجال ج 2 ص 729 ❕«راوی از امام باقر علیه السلام سوال کرد که آیا می توان از پزشک یهودی یا مسیحی برای درمان استفاده کرد ؟ امام علیه السلام فرمود ؛ « اشکالی ندارد ، چرا که درمان به دست خدا است » 📚بحار الانوار ج 59 ص 65 ❕روایات فراوان دیگری است که امامان علیهم السلام به افراد و یاران خود ، اجازه رجوع به اطباء ، حتی طبیبان غیر مسلمان را می دادند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 25 ص 221 باب 134 ❕از آنچه گذشت روشن می شود که هم امامان علیهم السلام خودشان با طبیبان ارتباط می گرفتند و هم شیعیان را به این ارتباط گیری توصیه می کردند ، امامان اگر چه از طریق علم الهی آگاه به علم طب بودند ، اما به جهت پیشرفت این علم در میان بشر ، به آراء و عملکرد طبیبان احترام می گذاشتند و شیعیان را هم از رجوع به آنها نهی نمی کردند . 5⃣وقتی امامان علیهم السلام ، یک مکتب طبی جامع اسلامی معرفی نکردند ، چرا افرادی چون جناب تبریزیان مدعی اند ما طب جامعی داریم به نام طب اسلامی ❗️وقتی امامان به دستاوردهای طبی بشر احترام می گذاشتند چرا ایشان این دستاوردها را نفی می کند ❕وقتی امامان و شیعیانشان به طبیبان حتی طبیبان غیر مسلمان رجوع می کردند ، چرا آقای تبریزیان از رجوع به طبیبان نهی می کند ❗️ 👌ما نمی گوییم علم و عملکرد پزشکان و علم طب جدید و شیمیایی بی اشکال است ، اما آیا معقول است که به خاطر یک سری اشکالات ، تمام این علم نفی شود در حالی که چنین نفی کردنی رویه امامان علیهم السلام نبوده است ❕ @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔در مورد القاب حجه الاسلام و آیه الله و آیه الله العظمی توضیح دهید ❗️چگونه است که فردی به نام آیه الله معرفی می شود اما افرادی به او می گویند حجه الاسلام ❗️مثلا طرفداران آقای تبریزیان به ایشان می گویند آیت الله اما مدیر حوزه های علمیه در بیانیه اش به اوگفت حجه الاسلام ❕به آقای رییسی اطلاق می شود آیه الله اما در نامه آقای روحانی خطاب به او آمده بود حجه الاسلام ❗️این چه صیغه ای است ❕❕ 💠💠 👌ما در حوزه های کنونی چهار اصطلاح کلی داریم که هر اصطلاح به دسته ای از طلاب علوم دینیه اطلاق می شود ؛ 1⃣ثقه الاسلام ؛ به طلاب جدید الورود و مقدمه خوان اطلاق می شود ، طلابی که هنوز معمم نشده اند . 2⃣حجت‏ الاسلام یا حجت الاسلام و المسلمین که در حال حاضر، به كسانى اطلاق مى‏ شود كه مراحل مقدماتى تحصيلات حوزوى را گذرانده ‏اند و در سطوح عاليه دروس حوزوى نيز يا مشغول به تحصيل هستند و يا آن را به اتمام رسانده‏ اند ولى به درجه اجتهاد نائل نگرديده‏ اند. 3⃣آيت الله، به روحانيونى گفته مى‏ شود كه دروس عالى حوزوى را به اتمام رسانده و در يك يا چند باب فقهى صاحب‏ نظر شده‏ اند و به اصطلاح به درجه اجتهاد رسيده‏ اند. اين افراد در فروع دين مجاز به تقليد از مرجع تقليد نيستند و بايد از خودشان تقليد كنند. 4⃣آيت الله العظمى، از ميان علمايى كه به درجه اجتهاد مى‏ رسند، پس از سال‏ها تحقيق و تدريس، عده ‏اى از آنان به پختگى و تبحر علمى و صلاحيت تقوايى ممتازترى دست پيدا مى‏ كنند و به مقام مرجعيت شيعه مى‏ رسند كه در جامعه به عنوان مرجع تقليد شناخته مى‏ شوند. از اين افراد با لقب آيت الله العظمى ياد مى ‏شود. 👌لقب آیت الله برای دو دسته از مخلوقات به کار می رود ؛ 1⃣به معنای عام به تمام مخلوقات و موجودات اطلاق می شود چرا که همه آیت و نشانه ی وجود پروردگار هستند . 2⃣از جهت شناخت و معرفت خداوند ، لقب آیت الله به دسته ای از مخلوقات گفته می شود که به درجات بالای شناخت و معرفت خداوند رسیده اند که به وسیله آنها می توان خداوند را شناخت . ❕در راس افراد دسته دوم اهل بیت علیهم السلام هستند ، چنان که در زیارت جامعه کبیره در توصیف آن بزرگواران آمده است ؛ « وَ الآْيَةُ الْمَخْزُونَةُ ( شما ) آن نشانه پنهان ( خدا ) در گنجينه اید » 📚الفقیه ج 2 ص 613 ❕امامان عليهم السلام، از آن روی كه مظهر اسما و صفات الهى بوده، خدانما هستند، آيه الهى‏ اند . اهل بيت عليهم السلام، بزرگ‏ترين نشانه‏ هاى خدا در روى زمين‏ اند ، چنان که در روایات فراوانی از آنان با عنوان « آیات الله » یاد شده است ؛ 📚بحار الانوار ، ج 23 ص 206 باب 11 انهم آیات الله ❕پيامبر گرامی و دوازده امام بزرگوار، آينه خدانما و مظهر تجلّى صفات او هستند. روايت شده كه پيامبر گرامی در معرّفى امام على عليه السلام فرمود ؛ « مَعاشِرَ النّاسِ! إِنَّهُ مِحْنَةُ الوَرَى وَ الْحُجَّةُ العُظْمى‏ وَ الآيَةُ الكُبْرى‏ » « ای مردم! او ملاكِ آزمايش جهانيان، حجّت شكوه مند و نشانه بزرگ است.» 📚امالی صدوق ص 83 ❕امير مؤمنان عليه السلام نيز در معرّفى خويش، همان جملات پيامبر را تكرار كرده است و بر پايه روايتى فرموده ؛ «أَنَا الحُجَّةُ العُظْمى‏ وَ الآيَةُ الكُبْرى‏ وَ المَثَلُ الأعْلى‏ » « من، بزرگ‏ترين حجّت، بزرگ‏ترين نشانه و برترين نمونه‏ ام. » 📚امالی صدوق ص 92 ❕در سخن ديگرى از امام على عليه السلام، روايت شده كه فرمود ؛ « ما للَّهِ نَبَأٌ أعظَمُ مِنِّى وَ ما للَّهِ آيةٌ أكْبَرُ مِنِّى. » «براى خداوند، خبرى بزرگ‏تر از من نيست؛ و براى خداوند، نشانه‏ اى بزرگ‏تر از من نيست. » 📚بحار الانوار ج 38 ص 93 👌بنابراین مى ‏توان گفت كه در روى زمين، نشانه‏ اى برتر از وجود امامانِ اهل بيت عليهم السلام نيست؛ زيرا ايشان، از هر آنچه كه در تصوّر آيد، خدا را بهتر و بيشتر نشان مى‏ دهند، به‏ گونه‏ اى كه شناخت واقعىِ مقام امام معصوم، شناخت خدا را در پى دارد؛ زيرا هر كه عظمت ايشان را دريابد، عظمت خالقِ ايشان را دريافته است. 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕روايت شده كه امام صادق عليه السلام به محمّد بن مُسلم ثقفى، از فهميده ‏ترين شاگردان خويش، زيارتى را آموزش داد تا هنگام شرفيابى به حضور امير مؤمنان على عليه السلام، آن را بخواند. در اين زيارت‏نامه آمده است ؛ «السَّلامُ عَلَيكَ يا آيَةَ اللَّهِ العُظمى‏ » «سلام بر تو، اى بزرگ‏ترين آيه خدا » 📚الاقبال ج 3 ص 130 ❕یا در نقل دیگر آمده است که پیامبر گرامی فرمود ؛ « وارد بهشت شدم و دیدم که بر دروازه آن با طلا نوشته شده است ، لا اله الا الله ، محمد حبیب الله ، علی ولی الله ، فاطمه آیت الله » 📚کنز الفوائد ج 1 ص 149 ❕بنابراین اهل بیت پیامبر گرامی ، آیت الله و آیت الله العظمی هستند که به تمام معنا نشانه و یاد آور خداوند هستند ، و بهتر بود که این القاب برای غیر آن بزرگواران به کار نمی رفت ، اگر چه برخی استدلال می کنند که هیچ مانعی ندارد که علمایی که قدم در راه اهل بیت علیهم السلام گذاشته اند و تعالیم آنان را نشر می دهند ، آنان هم آیت الله یا آیت الله العظمی باشند ، اگر چه مصداق اتم دو لقب و وصف مذکور اهل بیت علیهم السلام است . 🔸در پایان توجه به این نکته لازم است که امروزه می بینیم ، مریدان هر عالمی می خواهند او را بر دیگر علماء برتری دهند با اوصافی چون آیت الله از او یاد می کنند ، باز مریدان عالم دیگر از او با وصف حجه الاسلام یاد می کنند ، یا عده ای از مریدان معتقد می شوند که عالم مد نظرشان مجتهد است و از او به آیت الله یاد می کنند ، بزرگانی اجتهاد فرد مذکور را قبول نمی کنند و از او به حجه الاسلام یاد می کنند و ... که این نامگذاری ها موجب ایجاد کشمکش هایی شده است . 👌روشن است که این نزاع و کشمکش ها از ناحیه مریدان است و هیچگاه ، هیچ عالم خدایی نمی آید و نمی گوید که باید از من به کذا و کذا یاد کنید چرا که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « علاقه به مقام و اسم و آوازه در قلب كسى كه خوف خدا دارد و از او ترسان است نخواهد بود» 📚الکافی ج 2 ص 69 ❕بهتر بود که از همه عالمان دینی که متکفل نشر معارف اهل بیت علیهم السلام هستند ( چه آنانی که اجتهادا نشر معارف می کنند و چه آنانی که تقلیدا نشر معارف می کنند ) با تعابیری چون شیخ الاسلام ، امین الاسلام ، حجه الاسلام ، ثقه الاسلام ، امین الدین و مانند آن یاد می شد ، چرا که همه در یک خط و جبهه هستند ( و طبیعتا کسی به دنبال اثبات فضل و برتری بر دیگری نیست ) تا درب این نزاع ها و کشمکش های مریدان بسته می شد و تنها برای معرفی مراجع تقلید از تعابیری چون علامه ، فخر الدین ، فخر الاسلام ، فخر الشیعه و ... یاد می شد . ❕در جایی که شهید سلیمانی عزیز وصیت می کند که بر سنگ قبرش تنها به کلمه « سرباز » بسنده کنند و القاب مرسوم را در موردش به کار نبرند ، بهتر است حوزه نیز خودش را محصور در القاب و اوصاف کذایی که موجب ایجاد کشکمش ها و تحقیرها و ... می شود ، نکند و تمام هم و غم حوزه و عالمان دینی دفاع از مکتب اسلام و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام باشد . @Rahnamye_Behesht
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد حرمت فرار کردن بردگان از دست مولا را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1461
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد حجاب فاطمه صدیقه سلام الله علیها در برابر سلمان رضی الله عنه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2351
👌پاسخ شبهه وهابی در مورد شهادت فاطمه صدیقه و سقط شدن محسن سلام الله علیهما و این که طبق سخن پیامبر باید فاطمه نخستین کسی باشد که به پیامبر ملحق می شود نه محسن را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2440
👌پاسخ این شبهه وهابی را تحت عنوان ؛ « دفاع امام علی از ناودان خانه عباس ، اما عدم دفاع او از فاطمه زهرا سلام الله علیهما » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1939
🤔 ❕استدلال کمر شکن در باب افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه رضی الله عنها روایتی در کتب شیعه وجود دارد که حضرت فاطمه به زیارت شهدای میرفت چناچه در روایت آمده است : ترجمه:.امام صادق عليه السلام : حضرت فاطمه عليهاالسلام پس از رسول خدا ﷺ هفتاد و پنج روز زيست، كه هرگز خوشحال و خندان ديده نشد. در هر هفته دوبار به زيارت قبور شهدا مى رفت، دوشنبه و پنج شنبه ومى گفت: رسول خداﷺ اين جا بود و مشركان آن جا بودند. 📙الكافي الكليني ج: 3 ص: 228 : شیعه ادعا میکند حضرت فاطمه پهلویش شکسته شد . : شیعه ادعا میکند حضرت فاطمه رضی الله عنها سقط جنین شده است . ✅ حال ما از وجدان های بیدار میپرسم : : آیا کسی پهلویش شکسته بشود و سقط جنین بشود میتواند راه برود ؟ 💠💠 👌به راستی انسان از شدت عناد و تعصبات و استدلالات سطحی این جماعت وهابیون تعجب می کند که چگونه چشم خود را به روی روایات فراوان کتب خودشان بسته اند . ❕جوینی از بزرگان اهل سنت از پیامبر گرامی نقل می کند که فرمود ؛ « هرگاه فاطمه را می بینم به یاد مصیبت هایی که پس از من بر او وارد میشود می افتم و گویی که من خود شاهد آن اتفاقات هستم و می بینم که ذلت به خانه او وارد شده و حرمتش را هتک نموده و حق او را غصب و ارث او را منع و پهلویش را شکسته و جنین او را سقط نموده اند» 📚فرائد السمطین،ج2 ص 34 و 35 ❕ذهبی از بزرگان اهل سنت در شرح حال ابن ابی دارم می گوید ؛ «ابن ابی دارم شخصی بود که در طول عمر خود با رعایت اعتدال زندگی کرد ولی در آخرین روزهای عمرش بیشترین چیزی که برای او خوانده می شد روایات معایب بود. برای او این روایت خوانده شد و( او نیز تایید می کرد ) که عمر به پهلوی فاطمه لگد زد و محسنش را سقط نمود» 📚سیر اعلام النبلاء ج 15 ص 578 ❕شهرستانی از «نظام» که از علمای برجسته اهل سنت است نقل می کند که می گفت ؛ «همانا عمر چنان ضربه ای به شکم فاطمه در روز بیعت زد که فاطمه جنین خود را از شکم انداخت» 📚الملل و النحل ج1 ص57 🔸به خاطر همین ابوبکر در روزهای پایانی عمر خود پشیمانی می کرد و می گفت ؛ « آرزو می کنم حرمت خانه فاطمه را زیر پا نمی نهادم و آن را به حال خود واگذار می کردم» 📚المعجم الکبیر ج 1 ص 62 👌نصوص فراوانی از اهل سنت و تشیع در رابطه با هجوم به خانه فاطمه صدیقه سلام الله علیها و هتک حرمت ایشان و سقط شدن فرزندش وجود دارد که ما در گذشته مفصلا آنها را مطرح کرده ایم ؛ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2301 ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2302 ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2305 ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2306 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌حضرت زهرا سلام الله علیها پس از این واقعه دچار بیماری و درد و رنج می شوند و پس از گذشت مدتی به خاطر صدمات وارده از دنیا می روند چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « سبب وفات فاطمه آن بود که قنفذ غلام عمر با دستور عمر زهرا را با غلاف شمشیر مضروب ساخت و به دنبال آن محسن را سقط کرد و بیماری شدید پیدا کرد ( وسر انجام از دنیا رفت ) » 📚دلائل الامامه ص134 _ بحار الانوار ج43 ص170 ❕از این روایات و نصوص استفاده می شود که همه ضربات وارده بر فاطمه صدیقه سلام الله علیها چه از ناحیه عمر و چه از ناحیه قنفذ در سقط جنین حضرت و نهایتا شهادت حضرت موثر بوده است . ❔وهابی اشکال کرده که چگونه ممکن است فاطمه پس از ضربات وارده توان داشته باشد به زیارت قبور شهدای احد برود آن هم با پهلوی شکسته ❗️ 👌می گوییم چه مانعی دارد که حضرت اگر چه حضرت در اوج درد و رنج است و پهلویش شکسته و فرزندش سقط شده ، اما درد و رنج را تحمل کند و با کمک علی علیه السلام سوار بر مرکب و کجاوه ای شود و خود را به مدفن شهدای احد برساند ، چنان که حضرت با همان وضعیت بحرانی سعی می کرد که مهاجرین و انصار را متوجه حق علی علیه السلام بکند ، چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند ؛ « علی ، فاطمه را بر الاغی سوار کرد و دست دو فرزندش حسن و حسین را گرفت و به در خانه اهل بدر برد و حق خویش را به آنها یاد آوری کرد و طلب کمک نمود . تنها چهل و چهار نفر جواب مثبت دادند . امام دستور داد صبح هنگام با سرهای تراشیده و اسلحه برای بیعت با ایشان تا حد مرگ حاضر گردند ، سپیده صبح که دمید تنها چهار نفر حاضر شدند ، سلمان ، ابوذر ، مقدار ، زبیر » 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ج 11 ص 14 ( به نقل از سوالات ما ، حسین تهرانی ، ص 92) ❕و یا علامه مجلسی نقل می کند ؛ « علی فاطمه را بر الاغی سوار کرد و چهل صبح به درخانه مهاجرین و انصار به همراه حسنین رفت ، و فاطمه می گفت که ای گروه مهاجرین و انصار ، خدا و دختر پیامبرتان را یاری کنید ، چرا که با رسول خدا بیعت کرده بودید که همانطور که از خود و خانواده خود دفاع می کنید ، از پیامبر و ذریه او هم دفاع کنید ، به بیعت خود با رسول خدا وفا کنید ، اما هیچکس او را یاری و اجابت و نصرت نکرد » 📚بحار الانوار ج 29 ص 191 ❕بنابراین هیچ مانعی ندارد که فاطمه صدیقه سوار بر مرکب با سختی و درد خود را به مقبره شهدای احد یا مثلا به بقیع و کنار قبر پیامبر برساند و آنجا اظهار درد و رنج کند چرا که فاطمه نمى ‏خواهد با بيان غم‏هاى خود روح پاك اميرمؤمنان على را كه سخت از آن اوضاع ناگوار و خلاف كارى‏ هاى امت ضربه ديده، آزرده‏ تر سازد. به همين دليل به كنار قبر پيامبر یا قبر شهدای احد مى‏ رفت و سخنان جانسوزى بر زبان مى‏ آورد ، چنان که در کنار مدفن پیامبر گرامی می فرمود ؛ «پدر جان ، بعد از تو، يكه و تنها شدم، حيران و محروم مانده‏ ام، صدايم به خاموشى گراييد، و پشتم شكست، و آب گواراى زندگى در كامم تلخ شد.كسى كه خاك پاك قبر پيامبر را ببويد سزاوار است تا پايان عمر هيچ عطرى را نبويد. بعد از تو اى پدر آن قدر مصائب بر من فرو ريخت كه اگر بر روزهاى روشن مى‏ ريخت به صورت شب‏هاى تيره و تار در مى ‏آمد. » 📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج 1 ص 242 @Rahnamye_Behesht
👌پاسخ این ده پرسش اهل سنت در مورد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را در مجموعه منتشر شده کانال تحت عنوان شبهات فاطمیه بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1867 ❕در مجموعه فوق الذکر ، حدود 0⃣9⃣ اشکال و شبهه با بررسی شبهات مطرح شده در فضای حقیقی و مجازی در مورد فاطمه صدیقه و شهادت ایشان گرد آوری شده است و مجموعه ای کامل محسوب می شود .