eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
220 ویدیو
52 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
👌پاسخ معاند را که مدعی است مدافعین حرم مطابق حکم قرآن داعشیان را مثله کرده و سر می برند را در ذیل بخوانید ؛ 👇👇
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
🤔 ❔آیا می‌دانستید اعدام به روش سر بریدن توسط مدافعین حرم نیز انجام می‌شود؟ ▪️توحش اسلامی شیعه و سنی نمی‌شناسد! مادامی که همه‌ی این گروه‌های جنایتکار پیرو این آیات قرآن‌اند: ‍ ‍ ➖سوره البقرة/آیه ۱۹۴ {والحرامات قصاص فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم واتقوا اللّه واعلموا انّ اللّه مع المتقين} شكستن هر حرمتى را قصاص است. پس هر كس به شما تجاوز كرد، به همان اندازه تجاوزش, بر او تجاوز كنيد.و از خدا بترسيد و بدانيد كه او، با پرهيزگاران است. ➖سوره النحل/آیه ۱۲۶ {وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ} اگر خواستید مجازات کنید،پس چنان مجازات کنید که شما را مجازات کرده اند ➖سوره المائدة/آیه ۴۵ {أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ} نفس در برابر نفس و چشم در برابر چشم و بينى در برابر بينى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان و هر زخمى را قصاصى است. 💠💠 👌اسلام بر خلاف مسيحيت كنونى كه مى ‏گويد ؛ « هر كس كه به رخساره راست تو تپانچه زند رخساره ديگر را به سوى او بگردان » 📚انجيل متى، باب پنجم آیه 39 ❕ چنين دستورى را نمى‏ دهد، چرا كه اين دستور انحرافى باعث جرأت و جسارت ظالم و تجاوزگر است، حتى مسيحيان جهان امروز نيز هرگز به چنين دستورى عمل نمى ‏كنند و كمترين تجاوزى را با پاسخى شديدتر، كه آن هم بر خلاف دستور اسلام است جواب مى‏ گويند. 👌اسلام مى‏ گويد در برابر متجاوز، بايد ايستاد، و به هر كس حق مى‏ دهد كه اگر به او تعدى شود، به همان مقدار مقابله كند، تسليم در برابر متجاوز مساوى است با مرگ و مقاومت مساوى است با حيات، اين است منطق اسلام. 📚تفسیر نمونه ج 2 ص 33 ❕آیات مورد استناد معاند نیز می گوید که در برابر ظالم به همان اندازه ای که مورد ظلم واقع شده اید ، حق مقابله دارید و اجازه تعدی را ندارید ، اگر ظالم چشم شما را کور کرد ، شما نیز حق قصاص و مقابله به مثل دارید و می توانید چشمش را کور کنید و همینطور در مورد سایر جراحاتی که بر شما وارد می کند ، به همان اندازه حق مقابله و قصاص ثابت است . ❕حال اگر ظالم ، مظلوم را مثله کرد ، یعنی او را کشت و سرش را جدا کرد و اعضای بدنش را پس از مرگ تکه تکه کرد ، آیا ما هم حق مقابله به مثل و مثله کردن را داریم یا خیر ❗️ 👌از حکم مذکور که حق مقابله را اجازه می دهد ، مثله کردن استثناء شده است ، یعنی اگر ظالمی ، مظلوم را کشت و مثله کرد ، اولیاء مظلوم تنها حق قصاص و کشتن ظالم را دارند نه حق مثله کردن و تکه تکه کردن اعضای بدنش را . ❕خداوند می فرماید ؛ « كس كه مظلوم كشته شده براى وليش سلطه (حق قصاص) قرار داديم، اما در قتل اسراف نكند » ( اسراء 33 ) 👌اسحاق بن عمار از امام صادق علیه السلام سوال کرد که مقصود از اسراف در قتل که خداوند نهی کرده است چیست ❗️ امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند نهی کرد که غیر قاتل بجای قاتل قصاص شود یا قاتل مثله و تکه تکه شود » 📚الکافی ج 7 ص 370 ❕یکی از صحابه می گوید ؛ « رسول خدا هرگز خطبه‏ اى براى ما (در مسير ميدان جهاد) ايراد نفرمود مگر اينكه در آن به صدقه دستور داد و از مثله كردن نهى نمود » 📚بحار الانوار ج 101 ص 216 ❕در کتاب قرب الاسناد نیز چنین نقل شده است ؛ « علی علیه السلام زمانی که مورد ضربه ابن ملجم قرار گرفت فرمود که این اسیر را حبس کنید و به او غذا بدهید و با او خوب رفتار کنید . اگر زنده ماندم خودم تصمیم می گیرم که چگونه با او برخورد کنم اگر بخواهم قصاص می کنم و اگر بخواهم می بخشم و اگر از دنیا رفتم امر دست شما است .اگر تصمیم بر قصاص گرقتید او را مثله نکنید » 📚قرب الاسناد ص67 _ وسائل الشیعه ج 29 ص 127 _ المناقب ابن شهر آشوب ج3 ص312 ❕و در مورد نحوه قصاص ابن ملجم فرمودند ؛ « ای فرزندان عبدالمطلب نکند بعد از شهادتم ( به بهانه قتل من ) در خون مسلمانان فرو روید و بگویید امیر مومنان کشته شد. آگاه باشید جز قاتل من را به سبب قتل من نکشید ( درست ) بنگرید هر گاه من از این ضربت از دنیا چشم پوشیدم ، او را تنها یک ضربه بزنید تا یک ضربت در برابر یک ضربت باشد و او را مثله نکنید ( گوش و بینی و اعضای بدن او را جدا نسازید ) که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود از مثله کردن بپرهیزید هر چند نسبت به سگ گزنده باشد » 📚نهج البلاغه نامه 47 بخش چهارم 🔸ادامه 👇
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
🔸ادامه 👇 ❕روایاتی که از مثله کردن قاتل نهی می کند ، متعدد است که محدث جلیل القدر ، شیخ حر عاملی ، در باب ذیل روایات مذکور را نقل می کند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 29 ص 126 باب 62 « باب در اینکه ... مثله کردن جایز نیست ، حتی اگر قاتل مثله کند » ❕در پرسشی از مراجع تقلید نیز سوال کردند ؛ ❔«اخیرا در منازعات بین مسلمین متاسفانه دیده می شود که سر افراد مسلمان بریده شده یا اجساد ایشان مثله می شوند و دشمنان اسلام نیز با انتشار و انعکاس وسیع تصاویر چنین اقداماتی در جهان موجب خدشه به وجهه اسلام و مسلمانان می شوند. دیدگاه شرع مقدس در این باره چیست؟ ❕ شبیری زنجانی ؛ « بر طبق روایات متعدد، مثله کردن اجساد مقتولین، حرام است » ❕ صافی گلپایگانی ؛ « عمل مذکور خلاف شرع و حرام است و دیه دارد این عمل مربوط به اسلام نیست دین مبین اسلام از چنین اعمال وحشیانه اکیدا منع نموده است. » ❕ مکارم شیرازی ؛ « اسلام با هیچ یک از این کارها موافق نیست و این شرارتی است که تکیفری ها مرتکب می شوند و لطمه به حیثیت تمام مسلمین می زنند » ❕سبحانی تبریزی ؛ « قتل انسان مسلمان گناه کبیره است و قاتل مخلد در آتش است و مثله کردن گناهش فزون تر است. انتشار این نوع مظاهر دلخراش مایه ی وهن اسلام است بنابراین از مجموع این کارها باید دوری جست. » 🌐https://b2n.ir/430098 ❕بنابراین در اسلام مثله کردن حرام است و اگر افرادی از مدافعین حرم هم چنین کاری را کرده باشند ، کاری انجام داده اند که خلاف حکم قرآن و روایات معصومین علیهم السلام و خلاف فتاوای مراجع تقلید بوده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
👌معاندین جیره خوار فضای مجازی همزمان با آغاز محرم ، شبهات تکراری سالهای گذشته خویش را مطرح می کنند ، در ذیل در مورد کشته شدن امام حسین علیه السلام توسط شیعیان و نفرین امام نسبت به آنان توضیحات لازم داده شده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2266 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1283
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
❕معاند جیره خوار و منتقد ، بار دیگر ثابت کرد که پول مفتی از ناحیه اربابانش ، خرجش می شود و در پاسخ به مطلب اخیر ما در حرمت مثله کردن ، مواردی از مجازاتهای اسلامی مانند قطع کردن چند انگشت از دست و پای محارب را مثله کردن او دانسته است در حالی که توجه ندارد که مثله کردن مربوط به فردی است پس از قتلش ، دست و پا و سرش قطع شود یا حکم قصاصش با سر و دست بریدنش اجرایی شود ، چنان که داعش چنین می کرد ، مواردی که از روی قصاص و مقابله به مثل مثلا دستی قطع می شود یا در مورد دزد چند انگشت دستش قطع می شود ، یا در رابطه با محارب چند انگشت از دست و پایش قطع می شود ، این موارد تنبیه و مجازات است نه مثله کردن ، اول معنای مثله کردن را یاد بگیر بعد اشکال کن . ❕در ذیل در مورد مجازات محارب و قطع چند انگشت از دست و پایش توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1655 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/315 ❕و در پایان می گوید امام حسن و حسین علیهما السلام نیز ابن ملجم را تکه تکه کردند ، در ذیل پاسخ این اشکالش را نیز داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2720
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
❕معاند می گوید شهید مطهری نیز گفته است که امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند ، در حالی که روشن است که مقصود شهید مطهری شیعه نمایانی است که به ظاهر اظهار تشیع می کردند ، اما در حقیقت شیعه بنی امیه بودند که وصف آنان را در ذیل توضیح دادیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2266 ❕شهید مطهری نیز اگر چه دارای جایگاه رفیعی در نزد ما است ، اما ایشان بیشتر ممحض در فلسفه بودند تا در تاریخ و قلمشان در مواردی در تحلیل وقائع کربلا لغزیده است و دچار اشتباه شده اند ، در ذیل برخی از این اشتباهات را بررسی کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2784 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2085
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
🤔 ❔مگر پوشش سیاه مکروه نیست چگونه در عزاداری امام حسین سیاه پوش می شویم ❗️آیا این تضاد و تناقض شما نمی باشد ❕❕ 💠💠 👌ما در گذشته مشروعیت پوشش سیاه در مصیبت اهلبیت ، خصوصا امام حسین علیهم السلام را ثابت کرده ایم ، 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1267 ❕هم اینک اضافه می کنیم ؛ 👌استاد گرامی ، مکارم شیرازی در مواضع متعددی از کتابهای خویش بر مشروعیت پوشش سیاه در عزای امام حسین علیه السلام چنین استدلال می کنند ؛ ❕« تصادفاً هم اكنون كه اين سطور را مى ‏نويسيم روز عاشورا (دهم محرم الحرام) سال 1417 هجرى قمرى است؛ به راستى شور عظيمى سراسر جهان تشيّع را فرا گرفته است. ❕جوانان و نوجوانان و بزرگسالان همه 👈لباس سياه پوشيده 👉يكپارچه در مراسم سوگوارى امام حسين عليه السلام و شهداى كربلا شركت كرده ‏اند؛ چنان تحوّلى در فكر و جان همه نمايان است كه اگر از آنها براى مبارزه بادشمنان اسلام دعوت شود همه اسلحه به دست گرفته وارد ميدان مى ‏شوند، از هر گونه ايثار و فداكارى ابا ندارند، گويى خون شهادت در عروق همه جارى شده و در همين لحظه و همين ساعت حسين و يارانش را در كربلا در ميدان جانبازى در راه اسلام در برابر خود مى ‏بينند. » 📚اعتقاد ما ص 111 ❕مرسوم و معمول ميان مردم آن است كه در غم مرگ عزيزان، لباس سياه بر تن مى‏كنند و اين رنگ لباس را، علامت ماتم و عزا مى‏ دانند. بنابراين، يكى از راه‏ها و شيوه ‏هاى مطلوب عزادارى براى خامس آل عبا، پوشيدن لباس سياه در سالروز شهادت آن حضرت يا ايّام محرّم است. 👌در تاريخ مى‏ خوانيم ؛ « هنگامى كه حسين بن على عليه السلام به شهادت رسيد، زنان بنى‏ هاشمى لباس‏هاى سياه و خشن پوشيدند. » 📚بحار الانوار ج 45 ص 188 ❕در برخى از روايات نيز آمده است ؛ « هنگامى كه (بر اثر خطابه‏ ها و افشاگرى‏ هاى امام سجّاد عليه السلام و حضرت زينب عليها السلام) يزيد به خاندان هاشمى اجازه داد در دمشق عزادارى كنند، زنان هاشمى و قرشى لباس سياه بر تن پوشيدند و به مدّت هفت روز براى امام حسين عليه السلام و شهداى كربلا عزادارى كردند » « فَلَمْ تَبْقَ هاشِمَيَّةٌ وَ لا قُرَشِيَّةٌ إِلَّا وَ لَبِسَتِ السَّوادُ عَلَى الْحُسَيْنِ عليه السلام وَ نَدَبُوهُ عَلى ما نُقِلَ سَبْعَةُ أَيَّامٍ » 📚مستدرك الوسائل، ج 3، ص 327 ❕لازم به يادآورى است كه هر چند فقها بر اساس روايات به كراهت لباس سياه به خصوص در نماز فتوا داده ‏اند، ولى پوشيدن آن براى عزاى امام حسين عليه السلام كراهتى ندارد و شايد رجحان نيز داشته باشد، زيرا جنبه تعظيم شعائر بر آن غلبه دارد. 📚عاشوراء ، ریشه ها ، انگیزه ها ، رویدادها ، پیامدها ؛ مکارم شیرازی ، ص 81 ❕به بیان دیگر ؛ 👌مطابق آنچه در روایات ما آمده است ، پوشش سیاه خصوصا در نماز مکروه است ، زیرا این پوشش لباس اهل دوزخ و نیز لباس و شعار دشمنان دین خدا یعنی عباسیان بوده و معرفی شده است ؛ 📚الفقیه ج 1 ص 251 _ 252 _ وسائل الشیعه ج 4 ص 384 ❕با این وجود از کراهت پوشش سیاه ، مواردی استثناء شده است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « پوشش سیاه مکروه است ، مگر در عمامه و چکمه و کساء » 📚الکافی ج 6 ص 415 ❕کساء به پوششی گفته می شود که تقریبا تمام بدن را می پوشاند مانند عبا و چادر ؛ 📚التحقیق فی کلمات القرآن ج 10 ص 67 👌یکی دیگر از موارد استثناء پوشش سیاه ، سیاه پوشی در مصیبت امام حسین علیه السلام است . ❕ما ماموریم که در مصائب اهلبیت و امام حسین علیهم السلام ، محزون و غمناک باشیم چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و محزون هستند » 📚الخصال ج 2 ص 635 👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 ❕و فرمود ؛ « پدرم امام کاظم زمانی که ماه محرم می شد دیگر خندان دیده نمی شد و پیوسته در غم و اندوه به سر می برد تا روز دهم محرم می شد که دیگر آن روز ، روز مصیبت و گریه و حزنش بود » 📚امالی صدوق ص 111 👌محزون بودن در مصائب آن بزرگواران مصادیق متعددی دارد که یکی از مصادیق آن ، پوشش سیاه است ، زیرا پوشش سیاه در عرف به عنوان لباس حزن و اندوه شناخته می شود ، بنابراین روایات بالا به عنوان استثنای دیگری محسوب می شود که حکم کراهت را از پوشش سیاه برطرف می کند ، چنان که می بینیم مرحوم بحرانی می نویسد ؛ « بعید نیست پوشیدن لباس سیاه در عزای امام حسین علیه السلام را به خاطر روایات مستفیضه در امر به اظهار حزن ، از این اخبار استثناء کرده و قائل به عدم کراهت شویم » 📚الحدائق الناضره ج 7 ص 116 🔸ادامه 👇
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
❕ادامه 👇 👌شاهد این سخن روایات دیگری نیز است که امر به پوشش لباس حزن در مصیبت امام حسین علیه السلام می کند که روشن است مصداق لباس حزن در عرف ، پوشش سیاه است و بر اساس آن برخی از امامان و اطرافیان آنها در مصائب ، لباس سیاه می پوشیدند که ما این روایات را در نمایه آدرس داده شده در ابتدای کلام و آنچه که از استاد مکارم شیرازی آوردیم ، نقل کردیم . هم اینک مواردی دیگر ؛ ❕برقی به سندش از فرزند امام زین العابدین علیه السلام نقل می‌کند که فرمود ؛ «چون جدم حسین علیه السلام کشته شد، زنان بنی هاشم در ماتم او 👈لباس سیاه پوشیدند👉 و آن را در گرما و سرما تغییر ندادند. و پدرم علی بن الحسین علیهما السلام برای آنان در هنگام عزاداری غذا آماده می‌کرد. » 📚محاسن برقی ص 420 _ وسائل الشیعه ج 3 ص 238 ❕در نقل دیگری آمده است که سکینه دختر امام حسین علیه السلام خطاب به یزید فرمود ؛ « دیشب در رویا پنج زن را خواب دیدم که خداوند خلقت آنان را عظیم کرده و بر نور آنان افزوده بود و یکی از آنان بانویی بود ... که👈 لباس سیاه به تن داشت👉 و در دستش پیراهنی بود که با خون آغشته شده بود ، او فاطمه زهراء بود » 📚مستدرک الوسائل ج 3 ص 327 ❕ ابن قولویه به سندش نقل می کند ؛ «فرشته ای از فرشته‌های فردوس بر دریا فرود آمد و بال‌های خود را بر آن گستراند. آن گاه صیحه ای زد و گفت: ای اهل دریاها! 👈 لباس‌های حزن به تن کنید؛ 👉زیرا فرزند رسول خدا ذبح شده است. آن گاه قدری از تربت او را بر بال‌های خود گذارده و به سوی آسمان‌ها برد. و هیچ فرشته ای را ملاقات نکرد جز آن که آن را استشمام نمود و اثری از آن نزد او ماند » 📚کامل الزیارات ص 67 _ 68 _ بحارالأنوار ج 45 ص 221 ❕ابن ابی الحدید از مدائنی نقل می‌کند ؛ «چون علی علیه السلام وفات یافت، عبداللَّه بن عباس بن عبدالمطلب نزد مردم آمد و گفت: همانا امیرالمؤمنین علیه السلام وفات یافت، او کسی را به عنوان جانشین خود قرار داده است، اگر دوست دارید نزد شما می‌آید و اگر کراهت دارید کسی بر دیگری اصراری ندارد؟ مردم گریستند و گفتند: بلکه به سوی ما بیاید. حسن علیه السلام در حالی که 👈 لباس مشکی به تن داشت 👉نزد آنان آمد و خطبه ای ایراد فرمود... ». 📚شرح ابن ابی الحدید ج 16 ص 22 ❕ابی مخنف روایت کرده که «نعمان بن بشیر خبر شهادت امام حسین علیه السلام را به اهل مدینه ابلاغ نمود... در مدینه زنی نبود جز آن که از پشت پرده بیرون آمد و👈 لباس مشکی پوشیده 👉 مشغول عزاداری شد. » 📚مقتل ابی مخنف، ص 222 ❕عمادالدین ادریس قرشی از ابی نعیم اصفهانی به سندش از امّ سلمه نقل کرده که ؛ «چون خبر کشته شدن امام حسین علیه السلام به او رسید خیمه ای سیاه در مسجد رسول خدا زد و 👈 لباس مشکی 👉به تن نمود. » 📚عیون الاخبار و فنون الآثار ص 109 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
🤔 ❔آیا یزید و حسین پسر پسرعموی هم بودند علی و معاویه پسرعمو بودند؛ کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیله‌ای سر قدرت بود! نام: یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و معاویه : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی، علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. 💠💠 👌مطلب فوق از چند جهت مخدوش است ؛ 1⃣مطابق آنچه که در نسب یزید و معاویه و امام حسین و امام علی علیهما السلام نوشته اند ، هیچ گونه رابطه نسبی بین آنها نیست . ❕نسب مشهور یزید چنین است ؛ 👌یزید بن معاویه بن ابی سفیان بن حرب بن امیه بن عبد شمس بن عبد مناف 📚الاستیعاب ج 4 ص 1575 👌نسب امام حسین علیه السلام چنین است ؛ ❕حسین بن ، علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف 📚 الاستیعاب ج 1 ص 393 _ اسد الغابه ج 1 ص 495 👌شبهه افکن مدعی شد که جد بزرگ یزید و امام حسین علیه السلام عبد المطلب است در حالی که جد بزرگ یزید ، حرب و جد بزرگ امام حسین علیه السلام عبد المطلب است و هیچ گونه رابطه نسبی بین یزید و امام حسین و بین امام علی علیهماالسلام و معاویه وجود ندارد . ❕تنها وجه اشتراک این است که هر دو ، از قبیله بزرگ قریش هستند و قریشیان منتهی به عبد مناف ، بزرگ قریش میشدند . ❕بنابراین امام حسین و یزید ، پسر پسر عمو نیستند و علی علیه السلام و معاویه نیز پسر عمو نیستند و پیامبر و معاویه نیز پسر عمو نیستند و ابوسفیان و ابوطالب هم برادر نیستند و ابوسفیان نیز عموی علی علیه السلام نیست . اینها همه دروغگویی های شبهه افکن است . 2⃣آنچه گفتیم که خاندان اموی یعنی یزید و معاویه و ابوسفیان و ... از قبیله قریش بودند و از فرزندان عبد مناف و تنها اشتراک آنها با بنی هاشم در همین اشتراک قبیلگی است ، مطابق آنچه ظاهر قضیه است بیان نمودیم . ❕ اما اگر دقیق تر نگاه کنیم ، اساسا خاندان اموی از قریش نیستند ، و هیچ گونه اشتراک قبیلگی با بنی هاشم و خاندان امام حسین علیه السلام ندارند ، چرا که امیه که بنی امیه منسوب به او هستند غلام رومی عبد شمس بوده است ، نه فرزند او و عبد شمس او را به عنوان فرزند خوانده خود پذیرفت . ❕ شاهد این سخن ، کلام علی علیه السلام است که خطاب به معاویه فرمود ؛ « اما اينكه گفته ‏اى ما همه فرزندان عبد مناف هستيم (بنابراين همه در شرافت و استحقاق‏ حكومت و پيشوايى مردم يكسانيم) من هم قبول دارم (كه همه از نسل عبد مناف هستيم ) ولى اميّه هرگز همانند هاشم و حرب همچون عبدالمطلب و ابوسفيان چون ابوطالب نبودند و نيز هرگز مهاجران چون اسيران آزاد شده نيستند و نه فرزندان صحيح النسب همانند منسوبان مشكوك » « وَ لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيق‏ » 📚نهج البلاغه نامه 17 ❕«صريح» به كسى گفته مى‏ شود كه نسب او خالص و روشن باشد. «لصيق» نقطه مقابل صريح است و به معناى كسى است كه نسب او روشن نيست و او را به شخص يا قبيله‏ اى نسبت مى ‏دهند. 📚لسان العرب ج 10 ص 329 ❕علّامه مجلسى مى ‏نويسد ؛ « كلمه «لصيق» به حسب ظاهر اشاره به نسب بنى‏ اميّه دارد و ابن ابى الحديد براى حفظ آبروى معاويه خود را به نادانى زده است، حتّى برخى از دانشمندان تصريح كرده‏ اند كه «اميّه» از نسل عبد شمس نبوده، بلكه وى غلام رومى بوده است كه عبد شمس او را فرزند خوانده خود قرار داد، و در زمان جاهليّت هرگاه كسى مى‏ خواست غلامى را به خود نسبت دهد وى را آزاد كرده و دخترى از عرب را به همسرى وى درآورده و بدين ترتيب آن غلام به نسب وى ملحق مى‏ گشت. » ❕آنگاه علّامه مجلسى نتيجه مى ‏گيرد و مى‏ گويد ؛ « بنابراين، بنى‏ اميّه اساساً از قريش نيستند، بلكه منسوب به قريش مى‏ باشند » 📚بحارالانوار، ج 33، ص 107 ❕این نکته مورد بیان دیگران از علماء هم قرار گرفته است ؛ 📚منهاج البراعه ج 18 ص 276 _ الزام النواصب ص 179 🔸ادامه 👇
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
🔸ادامه 👇 3⃣به فرض هم که امیه و حرب و ابوسفیان از قریش محسوب شوند ، در نسب معاویه تردید است که از ابوسفیان و فرزندان امیه باشد و گفتیم تعبیر علی علیه السلام که به معاویه « لصیق » گفتند ، به مشکوک النسب هم گفته می شود . ❕یعنی علی علیه السلام می گوید نسب ما روشن است ولى درباره نسب تو بسيار گفتگوست؛ گروهى تو را فرزند ابوسفيان نمى‏ دانند، بلكه فرزند نامشروع مسافر بن ابى عمرو كه از بردگان ابوسفيان بود مى‏ شناسند البته اين سخن منافات با آنچه امام عليه السلام درباره پدر معاويه يعنى ابوسفيان فرموده است ندارد، زيرا آن جمله بر حسب ظاهر بيان شده و اين جمله اشاره به اين است كه اگر در نسب تو دقت شود جاى گفتگو وجود دارد. » 📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 218 ❕امام حسن علیه السلام خطاب به معاویه فرمود ؛ « مى‏ دانى كه در كدام بستر به دنيا آمده ‏اى؟ » 📚تذکره الخواص ص 200 _ شرح ابن ابی الحدید ج 6 ص 288 _ جمهره خطب العرب ج 2 ص 22 ❕سبط بن جوزی می نویسد ؛ « اصمعى و كلبى در كتاب «مثالب» مى ‏گويند: معنى سخن حسن به معاويه كه مى‏ دانى در كدام بستر به دنيا آمده‏ اى، اين است كه در باره معاويه گفته مى‏ شد او از يكى از اين چهار تن است ؛ « عمارة بن وليد بن مغيره مخزومى، مسافر بن ابى عمرو، ابو سفيان، عباس بن عبد المطلب. »و اينها همنشينان ابو سفيان بودند و بعضى از آنها متهم به داشتن رابطه با «هند» بود. عمارة بن وليد از زيباترين مردان قبيله قريش بود. در باره مسافر بن ابى عمرو، كلبى مى ‏گويد: عقيده عمومى مردم اين است كه معاويه از او است، زيرا بيش از همه مردم به «هند» عشق مى ‏ورزيده است و وقتى «هند» آبستن گشته و معاويه را در شكم داشته مسافر ترسيده كه بگويد از او است و به همين جهت گريخته و پيش پادشاه حيره رفته و مقيم گشته است‏ » 📚تذکره الخواص ص 202 ❕زمخشرى نیز در «ربيع الابرار» مى‏ نويسد ؛ «معاويه منسوب به چهار مرد بود: ابو عمرو بن مسافر، عمارة بن وليد، عباس بن عبد المطلب، صباح- آوازه خوان سياه پوستى كه برده عمار بود » 📚ربیع الابرار ج 3 ص 551 ❕زياد بن ابيه در نامه ‏اى در جواب معاويه كه به او طعنه زده و از مادرش سميه ياد كرده بود مى‏ نويسد ؛ «اين كه با اشاره به مادرم سميه به من طعنه زده ‏اى، اگر من فرزند سميه ‏ام تو فرزند عده‏ اى هستى» 📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 16 ص 183 4⃣در نسب یزید نیز شک و تردید است که فرزند واقعی معاویه باشد ، چرا که در مورد مادرش گفته شده است که با غلام پدرش همبستر شده و یزید را حامله شده است ، بنابراین یزید فرزند غلام پدر ، مادرش است نه فرزند معاویه . ❕ابن رشد می نویسد ؛ « روایت شده است که مادر یزید ، دختر بجدل کلبیه ، با غلام پدرش همبستر شد و به یزید حامله شد » 📚الزام الناصب ص 169 ❕علامه مجلسی نیز می آورد ؛ « میسون دختر بجدل کلبیه با غلام پدرش زنا کرد و به یزید که لعنت خدا بر او باد حامله شد » 📚بحار الانوار ج 44 ص 309 ❕لذا می بینیم که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « انبیاء و فرزندان انبیاء را جز افراد زنازاده نمی کشند » 📚علل الشرایع ج 1 ص 58 ❕نتیجه گیری ؛ 1⃣اگر یزید و معاویه را از فرزندان امیه بدانیم و امیه را نیز فرزند عبد شمس و از قریش بدانیم ، باز هم هیچ گونه رابطه نسبی بین پیامبر گرامی و علی و حسین علیهم السلام با ابوسفیان و معاویه و یزید نمی باشد . 2⃣اصلا انتساب بنی امیه به قبیله قریش مشکل است و گفته اند که امیه غلام رومی و فرزند خوانده عبد شمس بوده است نه فرزند حقیقی او . 3⃣اگر هم بگوییم بنی امیه از قریش هستند ، باز هم ثابت نیست که معاویه و یزید از بنی امیه هستند چرا که هر دو را به فرزند زنا بودن نسبت داده اند و در نسبشان تردید است . ❕علت قیام امام حسین علیه السلام هم اختلافات شخصی و خانوادگی نبوده است ، در ذیل مفصل در رابطه با چرایی قیام امام حسین علیه السلام توضیح داده ایم ؛ 🌿https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1276 🌿https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/526 ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/511 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
۳۰ مرداد ۱۳۹۹
👌معاند جیره خوار برای قطع نشدن جیره اش اقدام به باز نشر مطالب تکراری کرده است ، در ذیل در مورد بودن شمر در سپاه علی علیه السلام در نبرد صفین بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2543 ❕جناب معاند جیره خوار ؛ ☺️
۳۱ مرداد ۱۳۹۹