eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
229 ویدیو
56 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ ملحد در مورد آیه ای که می گوید ، خداوند آسمان را نگه داشته است تا بر زمین نیفتد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1585
👌پاسخ ملحد در مورد حکم برده گرفتن زنان شوهر دار در قرآن را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2364 ❕پاسخ او در مورد ازدواج پیامبر گرامی با صفیه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2012
🤔 ❔سلسله درروغ ها و اسم های که برای الله متعال ساختن در معتبر شیعه . جکستان های شیعه بازم جک های سروده اند که شمارو به خواندش دعوت میکنیم: 🔴 2050 وَ رُوِيَ عَنِ الْبَزَنْطِيِّ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ سَعْدٍ الْخَفَّافِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ‌ كُنَّا عِنْدَهُ ثَمَانِيَةَ رِجَالٍ فَذَكَرْنَا رَمَضَانَ فَقَالَ لَا تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لَا ذَهَبَ رَمَضَانُ وَ لَا جَاءَ رَمَضَان👈ُ فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِن ْأَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ 👉لَا يَجِي‌ءُ.....  ترجمه✍ سعد الخفاف از ابی جعفر علیه السلام روایت کرد و فرمود در پیش ما 8 مرد بودند و ماه رمضان را یاد کردیم و فرمود. نگویید که این ماه رمضان است و نگوید ماه رمضان رفت و نگویید ماه رمضان امد. 👈چون رمضان اسمی از اسمهایی الله عزوجل است😳 و نمی آید .... 📘 نام کتاب : روضه المتقین نویسنده : محمد تقی مجلسی    جلد : 3  صفحه : 470 🌐 http://lib.eshia.ir/71453/3/470 ⚖قـــضـاوت بـا شمــا⚖ 💠💠 1⃣جای تعجب است وهابیونی که نسبت ها و صفاتی را به خداوند نسبت می دهند که زبان از گفتن آن و قلم از نوشتن آن شرم می کند ، چگونه نامگذاری خداوند به وصف « رمضان » را ناپسند تلقی می کنند ، در ذیل در مورد خدای وهابیون توضیحات کافی را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3346 2⃣وهابیون جاهل ، غافل از آن هستند که در روایات خودشان نیز گفته شده است که « رمضان » از اسامی خداوند است ، چنان که نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « نگویید رمضان آمد و رمضان رفت ، چرا که رمضان اسمی از اسامی خداوند است » 📚المبسوط سرخسی ، ج 3 ص 55 _ المغنی ابن قدامه ، ج 3 ص 3 _ سنن الکبری ، بیهقی ، ج 4 ص 201 _ شرح صحیح مسلم ، نووی ، ج 7 ص 187 _ فتح الباری ، ج 4 ص 96 _ عمده القاری ، ج 8 ص 242 _ کنز العمال ج 8 ص 484 _ تفسیر ثعلبی ج 2 ص 67 _ تفسیر قرطبی ج 2 ص 292 _ در المنثور ج 1 ص 183 _ فتح القدیر ج 1 ص 183 و .... 3⃣برخی چون استاد ریشهری و علامه طباطبایی می نویسند ؛ « شمارى از احاديث شيعه و اهل سنّت، صراحت دارند كه «رمضان» از نام‏هاى خداى سبحان است. از اين رو، نهى شده كه آن را بدون افزودنِ واژه «ماه» به كار برند، همان گونه كه سزاوار نيست انسان بگويد: اين، رمضان است؛ رمضان آمد؛ رمضان رفت؛ رمضان را روزه گرفتم؛ و... و هر كه چنين بگويد، بايد به عنوان كفّاره اين سخن، صدقه بدهد و روزه بگيرد. ليكن اين روايات، با مشكلات متعدّدى رو به رويند؛ زيرا هم سندشان مخدوش‏ است و هم دلالتشان نارساست، با اين توضيح كه ؛ 🔸اوّلًا، هيچ يك از روايات مورد اشاره، از نظر سند، معتبر نيستند. 🔸ثانيا، با مراجعه به رواياتى كه به شمارش نام‏هاى خداوند پرداخته‏ اند، ديده مى‏ شود كه چنين نامى در ميان آنها نيست. 🔸ثالثا، در بسيارى از رواياتى كه از پيامبر و اهل بيت عليهم السلام نقل شده است، كلمه «رمضان» بدون آن كه واژه «ماه» در اوّل آن باشد، به كار رفته است و بسيار بعيد است كه راويان، از پيش خود، مضاف را از همه اين روايات، حذف كرده باشند. » 📚ماه خدا ، ریشهری ، ج 1 ص 14 _ المیزان ج 2 ص 26 4⃣ما اگر از آنچه در شماره 3 گذشت ، چشم پوشی کنیم و بپذیریم که رمضان از اسامی خداوند است ، باز هم گفتنی است ؛ 👌اشکال تراشی وهابیون ناشی از جهل آنان نسبت به مفهوم لغوی کلمه « رمضان » است . این کلمه از نظر لغوی از ماده « رمض » به معنای « شدت حرارت و شدت سوزندگی » است ؛ 📚لسان العرب ، ج 7 ص 160 _ التحقیق فی کلمات القرآن الکریم ، ج 4 ص 242 👌بنابراین وقتی به خداوند اسم « رمضان » اطلاق می شود ، یعنی او سوزنده و از بین برنده و پاک کننده گناهان است ؛ 📚القاموس المحیط ، ج 2 ص 509 _ تاج العروس ج 10 ص 68 👌چنان که در نقلی که علمای اهلسنت از پیامبر گرامی نقل کرده اند ، ایشان در توضیح مفهوم رمضان فرمود ؛ « رمضان را رمضان ناميده ‏اند چون گناهان را مى‏ سوزاند » « انما سمی الرمضان ، لانه یرمض الذنوب » 📚کنزالعمال ، ج 8 ص 466 _ الجامع الصغیر ، سیوطی ، ج 1 ص 397 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد در مورد این که آیا شیعه معتقد است که بول و غائط امامان علیهم السلام پاک و خوردن آن بی اشکال است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2099
👌ملحد به دروغ مدعی شده است که در روایت شیعه آمده است که علی ع از دختر ابوجهل خواستگاری کرده است ، در حالی که نقل مورد استناد او علاوه بر ضعف سندی که دارد ، به هیچ عنوان ثابت کننده ادعای او نیست و در نقل مذکور آمده است که یکی از اشقیاء چنین شایعه ای را ایجاد کرده بود و علی ع از دختر دشمن خدا یعنی ابوجهل خواستگاری نکرده بود ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2705 ( ملحد که مطالبش کپی از سایتهای ضد شیعه است ، نمی داند که مورد روایت دختر ابوجهل است ، نه ابوسفیان )
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌ترامپ با همه خباثت و دشمنی که نسبت به ایران اسلامی داشت ، رفت و نتوانست قطار حرکت ایران اسلامی را متوقف کند . رهبر انقلاب در کلیپ فوق ، به زیبایی این نکته را به تصویر می کشد و می گوید ترامپ و امثال ترامپ ، می میرند و خوراک مار و مور می شوند ، اما ایران اسلامی همچنان پابرجاست . ❕بله ما به امید خداوند پابرجا هستیم تا پرچم انقلاب را به امام مهدی ع بدهیم ، چنان که از روایاتی ممکن است این نکته استفاده شود که اهلبیت ع این وعده را داده اند ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1937 👌ملحدین فضای مجازی هم بدانند حرکت انقلاب ایران و اسلام شیعی که ما مدافع آن هستیم ، با شبهه پراکنی آنها متوقف نمی شود و آنان نیز چون ارباب مفلوکشان یعنی ترامپ ، می روند اما ما همچنان به لطف الهی ، باقی هستیم 💪💪💪
🤔 ❔زراره همینجوری زرت میزد تو ریش امام صادق تو ریش امام صادق شما اون کارو کرده👇 (سألت أبا عبد الله عن التشهد .. إلى أن قال: فلما خرجت ضرطت فی لحیته وقلت: لا یفلح أبداً)(۱) (رجال الکشی ۱۴۲). معنی: (زراره خود می گوید از جعفر صادق در مورد تشهد پرسیدم تا اینکه جواب داد وقتی بیرون آمدم (ضرطی) بر ریشش کردم و گفتم هرگز رستگار نمی شود یعنی امام صادق) ضرط یعنی باد معده): شما 18هزار حدیث رو از چنین شخصی دارید ❗️❗️ 💠💠 👌زراره از راویان بزرگ حدیث و از اصحاب ثقه امام باقر و امام صادق علیهما السلام بوده است و شیخ طوسی او را از اصحاب امام کاظم علیه السلام هم می شمارد . 📚رجال طوسی ص 136 ❕نجاشی در توصیف او می نویسد ؛ « بزرگ اصحاب و متقدم آنها در زمانش بوده است و قاری و فقیه و متکلم و شاعر و ادیب محسوب می شده است که فضل و دین در او جمع بوده است و در هر آنچه روایت کرده صادق بوده است » 📚رجال نجاشی ص 176 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « چهار تن از مخلصین را بشارت به بهشت بده که زراره یکی از آنهاست ، اینان از برجستگان و امین بر ( بیان ) حلال و حرام خداوند هستند و اگر آنان نبودند ، آثار نبوت گسسته و نابود می شد » 📚خلاصه الاقوال ص 234 👌طبیعی است که زراره با این عظمت و جایگاهی که در نزد امامان ع دارا بوده است ، دشمنانی نیز داشته است تا با جعل روایت در مذمت او ، جایگاه والا او را تضعیف کرده و اعتبار روایاتی را که نقل می کند ، زیر سوال ببرند . 👌نقل مورد استناد وهابی نیز از همین سنخ روایات جعلی است که در مذمت زراره جعل شده است ، به چند جهت ؛ 1⃣نقل مذکور در کتاب « رجال کشی » آمده است ، مرحوم کشی مقید نبوده است که روایات صحیح را در کتاب خویش نقل کند ، به خاطر همین ، بزرگان رجالی تصریح کرده اند که در کتب او غلط های زیاد و روایات نامعتبر وجود دارد ، چنان که نجاشی ، رجالی معروف در مورد مرحوم کشی و کتاب او می گوید ؛ « او ثقه و عين [چهره و برجسته‏] بود و از ضعفا بسيار روايت مى‏ كرد. با عياشى مصاحبت داشت و از او [دانش‏] آموخت و در منزل عياشى كه محل رفت‏ و آمد شيعيان و اهل علم بود آموختن از او را به اتمام رسانيد. او صاحب كتاب رجالى است كه علم زياد در آن نهفته است و در آن غلطهاى زيادى [نيز] ديده مى ‏شود. » 📚رجال نجاشی ، ص 372 2⃣در سند روایت مورد استناد وهابی ، یوسف بن السخت وجود دارد که ضعیف است ؛ 📚جامع الرواه ، ج 2 ص 352 👌و علی بن احمد بقاح وجود دارد که مجهول است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ، ج 5 ص 289 👌علی بن احمد بقاح روایت مذکور را به نقل از « عم » خود می آورد که « عم » او نیز مجهول است . ❕این روایت جعلی به قدری شاذ و غیر قابل قبول است که علامه ضیاء الدین ، محقق کتاب مجمع الرجال از این روایت و دسیسه بزرگ دشمنان زراره ، به خداوند پناه می برد . 📚مجمع الرجال ، ج 3 ص 47 ( پاورقی ) @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
ملحد وجود برخی از روایات متعارض در منابع حدیثی شیعه را حمل بر تناقض گویی ائمه ع می کند در حالی که چنین نسبتی کذب محض است ، در ذیل در مورد چرایی وجود روایات معارض در منابع حدیثی توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2911
👌پاسخ ملحد را که فرق تصحیف با تحریف و سانسور را نمی داند و مدعی شده است که صاحبان کتب شیعه روایاتی که می گوید سیزده امام وجود دارند را تحریف و سانسور کرده اند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/481
👌پاسخ دروغگویی ملحد را که با استناد به سخنان یک ورشکسته علمی یعنی کمال حیدری مدعی شده است که صاحب تفسیر المیزان بر آن بوده که ظهور امام زمان ع در این دنیا محقق نمی شود را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1210
👌ملحد دروغگو مدعی شده است که امام خمینی تناقض گو و کاذب بوده که در جایی می گوید علی ع با یهودیان با نهایت مدارا و انصاف رفتار می کرد و در جایی می گوید که علی در نبرد قریظه ، یهودیان را از دم تیغ گذراند . ❕ هر کس اندک درک و فهمی داشته باشد ، می داند که مدارای علی ع با یهود بر پایه دستور اسلام مبنی بر حسن معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز با سایر انسانهایی که مسلمان نیستند و پیرو سایر ادیان بوده ، می باشد ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777 👌و آنجایی هم که یهود بنی قریظه را ازدم تیغ می گذراند ، آن هم بر پایه حکم اسلام که مورد تایید عقل نیز است می باشد ، که دستور به دفاع در برابر دشمن محاربی می دهد که با توطئه و دسیسه ، در صدد از بین بردن اسلام و مسلمین هستند ، چنان که یهود بنی قریظه چنین کردند و در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1789
🤔 برخى تناقضات روائى در مذهب شيعه؛ : از امام صادق پرسيدند: مردى زنى را به همسرى گرفته و قبل از اينكه با او همبستر شود وى را طلاق داده است، آيا بر او حلال است كه دختر آن زن را بزوجيّت بگيرد؟ فرمود: مادر و دختر در اين مسأله حكمشان يكى است هر كدام را به همسرى گرفت و با او دخول نكرد و طلاقش داد ديگرى را مى‌تواند بگيرد. اين حدیث در کتاب من لایحضرالفقیه ج ٣ ص ٤١٤ از کتب اربعه شیعی(معتبرترين كتب حديث شيعيان ٤ كتاب است كه به نام كتب اربعه شناخته ميشوند)، آمده و میگوید که با مادر زن ازدواج کنید. اما در کتاب تهذيب الأحكام ج ٧ ص ٢٧٣ متضاد روايت قبلى را ميتوان يافت، توجه كنيد: : از امام صادق پرسيدم: اگر كسى با خانمى ازدواج كند و قبل از مقاربت با آن خانم، او را طلاق بدهد، چه‌صورت دارد؟ ابو عبداللّه گفت: مى‌تواند با دختر آن خانم ازدواج كند ولى نمى‌تواند با مادر آن خانم ازدواج كند. همانطور كه مشاهده نمودید در دو حدیث معتبر که بنا بر ادعاى علماى رجالى خود شيعيان، توسط راویان راستگو و عادل روایت شده اند، در روایت اول این امام صادق و دانشمند بزرگ میگوید{با مادر زن ازدواج کنید} ولی سپس همين دانشمند معصوم ادعاى اولش را فراموش كرده و در روایت دوم ميگويد با {مادرزن ازدواج نکنید} ❗️❗️ 💠💠 👌در گذشته گفتیم ، علت اصلی وجود برخی از روایات متعارض ، جو خفقان و فشاری بوده که از ناحیه ذی نفوذان سنی مسلک ، بر اهلبیت ع حاکم بوده است و آن بزرگواران در مواردی به خاطر همین فشار ، مجبور به تقیه کردن و بیان روایات تقیه ای ، بوده اند ، چنان که مرحوم صاحب حدائق می نویسد ؛ « منشا اختلاف در اخبار و روایات ما ، تنها تقیه از مخالفین بوده است » 📚الحدائق الناضره ج 1 ص 15 ❕ به خاطر همین نکته ، در هنگام تعارض ، ما ماموریم روایتی را اخذ کنیم که مخالف عقیده اهل سنت است ، چنان که در نقلی آمده است که راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 ❕توضیح بیشتر در ذیل ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12640 👌با توجه به این ملاک در مورد اشکال شبهه افکن می گوییم ؛ ❕قرآن با صراحت ، مساله حرمت ازدواج با مادر همسر را اعلام کرده و می فرماید ؛ « حرام شده است بر شما ...مادران همسر » ( نساء 23 ) 👌مفسرین در توضیح آیه مذکور می نویسند ؛ « یعنی به مجرد اینکه زنی به ازدواج مردی در آید ، و صیغه عقد جاری گشت ، مادر او و مادر مادر او و ... بر او حرام ابدی می شوند » 📚تفسیر نمونه ج 3 ص 329 _ ترجمه تفسیر المیزان ج 4 ص 420 👌در رابطه با این حرمت به مجرد عقد ، روایات متعددی نیز از اهلبیت ع نقل شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 462 باب 20 _ مستدرک الوسائل ج 14 ص 400 باب 20 ❕با این وجود در نقلی که معاند به آن استناد کرد ، آمده است که حرمت ازدواج با مادر همسر ، در صورتی است که با همسر جماع و نزدیکی صورت گرفته باشد و مجرد عقد موجب حرمت مادر همسر نمی شود . 👌چنان که گفتیم ، نقلهای متعارض از روی تقیه صادر شده اند ، نقل مذکور نیز از روی تقیه موافق عقیده برخی از فرق سنی مسلک صادر شده است ، چرا که آنان نقل می کنند که به مجرد عقد ، مادر همسر حرام نمی شود و شرط حرمت ، جماع و همخوابی با همسر است ؛ 📚جامع الاصول ج 11 ص 9026 👌و علمایی از آنان چون شافعی در برخی از فتاوی و ابن زبیر و عطاء و بشر المریسی و ابن شجاع و ... معتقد بودند که مجرد عقد ، موجب حرمت مادر همسر نمی گردد ؛ 📚المبسوط ، سرخسی ، ج 4 ص 199 _ الام ج 5 ص 24 _ المحلی ، ج 9 ص 528 _ المغنی ، ابن قدامه ، ج 7 ص 472 _ بدایه المجتهد ، ج 2 ص 33 _ احکام القرآن ، جصاص ، ج 2 ص 127 و... 👌بنابراین ، روایت متعارض از روی تقیه بر اساس مبنای برخی از علمای اهلسنت صادر شده است که ما ماموریم روایت مخالف عقیده اهلسنت ، یعنی حرمت ازدواج با مادر همسر به مجرد واقع شدن عقد را اخذ کنیم ، چنان که این حکم مطابق اطلاق آیه قرآن هم است ، و ما ماموریم که مطابق قرآن نیز عمل کنیم ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 👌روایت حرمت ازدواج به مجرد عقد ، چون مخالف عقیده برخی از فرق سنی مسلک و موافق قرآن است ، مطابق واقع و مورد اعتماد است و روایتی که مخالف قرآن و موافق برخی از فرق سنی مسلک است ، چون از روی تقیه صادر شده است ، برای ما حجت نیست و ما باید به روایت مخالف آن عمل کنیم . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir