8⃣0⃣1⃣خطبه نماز جمعه سال 65_آیت الله العظمی خامنه ای از عدالت سیدنا عمر {رض}میگویدبشنوید.
⁉️فکر کنید؛آیا عمربن خطابی که حق شلاق خوردن یک قبطیِ روستاییِ بی نام و نشان را از پسرِ فرماندارِ مصر گرفت،به فاطمه بنت الرسول{ص}شلاق میزند و پهلویش را میشکند؟؟؟
☝️قطعا هرکس کوچکترین اهانتی به فاطمه {رض}میکرد،عمر {رض}قبل از علی{رض}گردن آن شخص را میزد ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3350
9⃣0⃣1⃣آخوند میگوید آیا عایشه وحفصه
نمیدونستن که اذیت پیامبر 👈لعن خدارو در پی دارد👉خب همین سوال رو من از شما جناب آخوند میپرسم
فاطمة الزهرا رضی الله عنها. از دیدگاه شیعه معصومه.
در حالیکه فاطمه الزهرا سبب شدن پیامبر صل الله علیه وسلم 👈 خشمگین بشن ... ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3355
0⃣1⃣1⃣مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به ایام فاطمیه که در کشور مطرح می شود با بیان این که روایت شهادت حضرت فاطمه توسط حضرت عمر نادرست هست طرح چنین مسایلی را خلاف وحدت امت اسلامی دانستند ... ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3363
1⃣1⃣1⃣شبهه می کنند که اگر عمر قاتل فاطمه بوده است ، چرا امام علی فتوحات خلفا را تایید می کرد و امام حسن و امام حسین را به فتوحات خلفا می فرستاد ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2260
⚫️https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2736
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2992
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2805
2⃣1⃣1⃣این لقب ام ابیها که به حضرت زهرا گفته می شود یعنی چه ❓در ایام شهادت ایشان منبریان بسیار بر روی این لقب تکیه می کنند اما مفهوم آن بعضا ممکن است کاملا روشن نشود.
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3369
3⃣1⃣1⃣اگر کسی بگوید که قضیه فدک و این که حضرت زهرا طالب فدک بود ، همه از دروغ های شیعه است و واقعیت ندارد❗️ شما چه جوابی به او می دهید؟
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3381
4⃣1⃣1⃣شبهه می کنند که مگر حضرت فاطمه فدک را برای چه کاری میخواست؟ آخر فدک این بود که حضرت زهرا می خواست فدک را بگیرد و به نیازمندان بدهد ، این همه جنجال بر سر فدک پس چرا است ، فدک در اختیار حکومت هم که باشد ، صرف فقرا می شد ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3384
5⃣1⃣1⃣امام صادق عليه السلام فرمودند ،
👈 دانشمندان وارثان انبيا هستند و اين از آن روست كه پيامبران نه درهمى به ارث مى نهند نه دينارى [هیچ ارث دنیوی و مادی بجای نمی نهند]
بلكه احاديثى از احاديث خود را به ارث مى نهند ، 👈 پس هر كه قدرى از آن را بیاموزد به بهره اى فراوان دست يافته است
الکافی ؛ ج 1 ؛ ص 89
بااین حدیث کتب معتبر شیعه که کلام معصوم در نزد شیعیان هست و حجت شرعی 👈 ثابت شد پیامبر ارثی مادی نگذاشتند و موضوع فدک رفت به باد فنا ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3386
6⃣1⃣1⃣آیا رسول خدا ظلم کرده و فدک را به زینب و ام کلثوم نداده و فقط به فاطمه زهرا داده است ❗️طبق قواعد مسلم فقهی باید در بخشش مساوات رعایت شود و اگر پیامبر این مساوات را رعایت نکرده باشد ظالم است ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3390
7⃣1⃣1⃣بر اساس یک روایت صحیح در کتاب «دلایل الامامه» منسوب به طبری شیعی، جریان آتش زدن درب، ضرب و جرح حضرت زهرا و سقط محسن آمدهاست. بیشتر علمای متأخر شیعه چون آیتآلله تبریزی و سید کمال حیدری و... به این روایت تکیه دارند.
اما مشکل جدی در این است که نویسنده کتاب مشخص نیست. زمانی این کتاب به محمد بن جریر طبری، صاحب تفسیر طبری و تاریخ طبری از علمای بزرگ اهل سنت شهرت یافته. بعد دیدهاند که محتوا با اندیشه طبری نمیخواند، کتاب را به محمد بن جریر شیعی صاحب المسترشد از علمای قرن چهارم و از معاصرین شیخ صدوق نسبت دادهاند.
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3391
8⃣1⃣1⃣راجع به سلیم به طور مفصل سخن گفته شد که کتاب فعلی، جعلی است و اعتبار ندارد و تنها راوی آن، ابان بن ابیعیاش هم توثیق نشدهاست ، بنابراین اعتماد به این کتاب در قضیه شهادت حضرت زهرا صحیح نیست ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3395
9⃣1⃣1⃣خلیفه دوم دروازه خانه فاطمه را نشکست،بلکه دروازه امپراطوری ها را بااقتدار شکست و پرچم لااله الاالله را در اقصی نقاط جهان برافراشته ساخت.
➕خلیفه دوم پهلوی فاطمه را نشکست بلکه پهلوی حکومت و دولت اتش پرستان را شکست.
اری پهلوی فاطمه نشکسته پهلوی بازار مجوسیت شکسته وامروز انها از این داغ است که میسوزند نه از پهلوی نشکسته فاطمه رضی الله عنها ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3397
0⃣2⃣1⃣در کتاب «الاختصاص» منسوب به شیخ مفید روایتی آمده که از ضرب و جرح حضرت زهرا توسط عمر هنگام گرفتن قباله فدک در میان کوچه خبر میدهد. در این روایت نیز از سقط محسن در اثر لگد عمر سخن گفته شده اما نسبت کتاب به شیخ مفید اثبات نشدهاست ، لذا روایت اختصاص قابل قبول نیست ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3400
1⃣2⃣1⃣رابطه عایشه با حضرت زهرا چگونه بوده است؟این که عایشه از مردن حضرت زهرا خوشحال شده بود چقدر واقعیت دارد❓
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3402
2⃣2⃣1⃣برخی از جوجه وهابی ها ، رگ غیرتشان ورم کرده است و در صدد بر آمده اند تا از عمر بن خطاب دفاع کنند و دامان ناپاک او را از اتهام قتل دخت گرامی پیامبر ، پاک کنند ، لذا کانالی زده اند و صد نفری از دوستانشان هم عضو کانال شده اند و به خیال خام خود افسانه شهادت فاطمه س را اثبات کرده اند ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3407
3⃣2⃣1⃣تا قبل از سال ١٣٧٤ در تقويم های رسمی ایران نامى از #شهادت فاطمة الزهرا رضی الله عنها برده نشده بود بلکه از كلمه #وفات براى روز درگذشت ايشان استفاده شده بود؛ و حتی روز تعطیل در تقویم برای آن منظور نشده بود. البته لازم به ذکر است که تعدادی از علمای معروف مذهب شیعه مانند شیخ مفید و علامه حسین فضل الله و قبانجی و ... این داستان افسانه ای را منکر شده و آن را از اصل جعلی میدانند ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3409
4⃣2⃣1⃣تودهنى امام على به آخوندها و اعتراف به اينكه خانه اش نه درب دارد و نه سقف و آنرا با شاخ و برگ درخت خرما پوشانده است
در يك روايت بسيار معتبر كه در بسيارى از كتب علماى شيعه آمده است، على امام اول شيعيان ميگويد كه خانه اش نه سقف دارد و نه درب، و سقف خانه و درب آنرا با شاخ و برگهاى درخت خرما پوشانده است. ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3410
5⃣2⃣1⃣علم غیب فاطمه٬ واقعیت یا دروغی شاخدار؟
آخوندها و دکانداران دین یک عمر از علم غیب داشتن فاطمه دختر پیامبر سخنها گفتند و کاغذها سیاه کردند! حال آنکه با نگاهی به کتب روایی در مییابیم فاطمه حتی در روز قیامت هم که گفته میشود تمام رازها برملا میشود هنوز نمیداند بعد از مرگش چه بر سر فرزندش حسین آمده! ↓↓↓
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3416
6⃣2⃣1⃣اخیرا کلیپی از یک روحانی به نام یوسفی منتشر شده است که می گوید حدیث بیت الاحزان فاطمه تنها یک سند دارد در بحار الانوار که علامه مجلسی گفته است سند معتبری ندارد ، و شیخ عباس قمی اشتباه کرده است که نام کتابش را بیت الاحزان گذاشته در حالی که اصلا بیت الاحزانی نبوده است و ایت الله مکارم که بر بیت الاحزان مقدمه نوشته است او نیز اشتباه کرده است ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3432
7⃣2⃣1⃣ #پاسخی_به_دو_مولوی_دروغگو_و_مفتخور_در_زاهدان_و_خاش ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3440
8⃣2⃣1⃣ أفسانه غضب فاطمه بر ابوبکر
◾️ایا در روایات صحیح اهل سنت امده که فاطمه از ابوبکر غضبناک شد؟در مورد روایتی که در صحیح بخاری امده <<فغضبت فاطمه>>جواب أهل سنت چیست؟
📘پــــاســـــخ اهل سنت ؛
أهل سنت این عبارت را جزو أصل روایت نمیدانند بلکه انرا از ادراج راوی می دانند❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3445
9⃣2⃣1⃣تصوير بالا اسکن از کتاب سنن ابی داود
نوشته ابیداود سجستانی صفحه ۷۳۴ روایت ۴۱۰۶ چاپ مکتبه معارف ریاض
انس بن مالک می گوید: برای فاطمه غلامی آورده شد که به او بخشیده شده بود و فاطمه لباسی[کوتاه] بر تن داشت که هنگامی که با آن سرش را میپوشاند به پاهایش نمیرسید(پاهایش لخت میشد) و هنگامی که با آن پاهایش را میپوشاند به سرش نمی رسید(سر لخت میشد). هنگامی که پیامبر این را دید گفت : اشکالی ندارد، او غلام توست. شیخ محمد ناصر آلبانی میگوید: این روایت صحیح است
میبینید که فاطمه دختر پیامبرشان در برابر مردان غریبه رعایت حجاب نمیکرده است و حتی محمد هم میگفته که اشکال نداره چون شخص مورد نظر برده و غلام است!
معناى غلام(فرهنگ لغت عمید): ۱. برده، خواه جوان باشد، خواه پیر ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3496
0⃣3⃣1⃣بیعفتی فاطمه زهرا، سید نساء العالمین!
▪️اعتراف وحید بهبهانی از علمای بزرگ شیعه در کتاب مصابيح الظلام: «روي أنّها عليهاالسلام ما كانت في بعض الأوقات مالكة ما تغطّي جسدها | از وی[فاطمه] روایت شده که برخی مواقع جامهای برای پوشاندن بدنش نداشته است!»
📚مصابيح الظلام فی شرح مفاتیح الشرایع؛ الوحيد البهبهاني، ج ۶، ص ۱۵۷.
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3687
1⃣3⃣1⃣با شخص سنی حرف میزدم.... بحث درمورد این شد که ازدواج حضرت زهرا و حضرت علی به دستور خدا بوده... ایشون این جواب رو که عکسشو فرستادم فرستاد میگه که این حدیث جعلیه... جوابش چیه؟؟
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4078
2⃣3⃣1⃣این سوال رو یه نفر پرسید که حضرت زهرا در مواجهه با سلمان حجاب نداشت گفت اسنادش مهج الدعوات و منهج العبادات , ابن طاووس صفحه ۶ و ۷ الثاقب فی المناقب , ابن حمزه عماد الدینی , طوسی صفحه ۲۹۷ و ۲۹۸ بحار الانوار جلد ۴۳ صفحه ۶۶ و ۶۷ دلایل الائمه از محمد ابن جریر رستم طبری شیعی صفحه ۱۰۷ سلمان الفارسی فی مواجهة التحدی از سید جعفر مرتضی العاملی صفحه ۱۴ منازل آلاخره و المطالب الفاخره شیخ عباس قمی صفحه ۲۹۹ ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4079
3⃣3⃣1⃣آتئیست و اسلام ستیزان جدیدأ صحبتی بیان کردن و با استناد به روایاتی گفتند که امیرالمومنین در زمان حیات حضرت زهرا ،،،،، در ماجرای جيش یمن،،، با یک کنیز باکره و زیبا رو تماس جنسی برقرار کردن 🔹و روایاتی هم بیان می روایت از صحیح بخاری جلد : 5 صفحه : 163 :
⬛در کتب ما شیعیان مضمون این روایت هست ▫️که در کتاب کشف المحجه: ۱۷۷-۱۷۸ ( به نقل از رسائل کلینی )؛ بحارالأنوار ۱۲:۳۰، حدیث ۱ ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4092
4⃣3⃣1⃣شما در پاسخی گفته بودید برای حضور حضرت فاطمه س در کربلا در روز عاشورا مستندی ندیده اید , در حالی که یکی از مراجع بر خلاف سخن شما گفته است❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4275
5⃣3⃣1⃣دیدگاه امیر مومنان ع پیرامون قاتلین فاطمه س :
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4443
6⃣3⃣1⃣گفته می شود که چگونه می توان باور کرد که زهرا مورد هجوم وشهادت قرار گیرد اما علی یا حسنین و یا سایر امامان حتی یک بار در طول عمرشان متذکر این قضیه نشده اند❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2340
7⃣3⃣1⃣امام علی حتى يك بار در طول عمرش از قتل همسرش بدست خليفه ناراحت و نگران نبوده و آنرا به زبان نياورده است. باید از #روحانیون_شیعه و پيروان آنها مورد زیر را عرضه کرد که آن را بپذيرند: داستان قتل فاطمه به دست عمر دروغى بيش نبوده كه قرنها پس از صدر اسلام به آن دامن زده شده است و به مرور زمان پر و پا گرفته است ❗️
⚫️https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2410
8⃣3⃣1⃣بررسی دیدگاه آیت الله خویی در مورد شهادت حضرت فاطمهی صدیقه سلام الله علیها
⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4590
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل سنت آزادشهر عزل شد
🔹با حکم نماینده ولیفقیه در گلستان، مولوی نعمتالله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب شد.
@Farsna
بررسی حکم اعدام مولوی گرگیج طبق مبانی فقهی شیعه و اهلسنت !!!!
🤔#پرسش
❓شما در پاسخی گفتید که مولوی گرگیج به خاطر اهانتش به اهل بیت باید کشته شود ! عده ای این گفته را قبول ندارند آیا در این رابطه مستندات بیشتری نیز است !!!!❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما در پاسخی که در رد سخنان گرگیج ارائه دادیم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4580
❕چنین آوردیم :
🔸١ _ در پایان گفتنی است که حکم مسلم در فقه شیعه آن است که اگر کسی به امامان علیهم السلام توهین کند , حکمش قتل است :
" وسائل الشيعة، ج28، ص: 215 " بَابُ قَتْلِ مَنْ سَبَّ عَلِيّاً أَوْ غَيْرَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ ع "
👌روایات باب فوق اطلاق دارد و حتی شامل فرضی می شود که سب کننده توبه کند , توبه اش نیز قبول نمی شود و باید کشته شود , چنان که شهید ثانی به این نکته تصریح می کند : " هذا بخلاف ساب النبي ص فإن ظاهر النص و الفتوى وجوب قتله و إن تاب- و من ثم قيده هنا خاصة و ظاهرهم أن ساب الإمام كذلك "
📚الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (2 جلدى)، ج2، ص: 371
👌بنابراین مولوی گرگیچ نیز به خاطر ناسزاگویی و سب و توهین به ساحت قدسی اهلبیت علیهم السلام توسط محاکم قضایی باید کشته شود و عذرخواهی اش نیز مشکلی را حل نمی کند !!!!
🔸٢ _ آنچه گفتیم مورد وفاق علمای شیعه است , چنان که برخی می نویسند :
" به اجماع فقهاى شيعه گوينده ناسزا به پيامبر (ص) يا يكى از معصوم (ع) يا حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت مطلق و نسبت به همه اشخاص مهدورالدم است و سابّ النبى تنها مصداقى است كه مورد اتفاق فقها ست كه هركس شنيد، مىتواند مرتكب را به قتل برساند و معمولا با عبارت «يجوز لسامعه قتله» مهدورالدم بودن مطلق سابّ النبى دركتب فقهى شيعه مطرح شده است. "
📚فقه اهلبيت عليهم السلام (مجله فارسى)، ج22، ص: 175
❕و برخی دیگر می نویسند :
" كشتن سبّ كننده پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله يا يكى از امامان معصوم عليه السّلام و يا حضرت فاطمه سلام اللَّه عليها واجب است؛ نيز كشتن او براى شنونده سبّ در صورت توانايى و ايمن بودن از ضرر، جايز، بلكه واجب است، و بنابر مشهور، نيازى به اذن حاكم شرع نيست. به تصريح برخى، حكم سبّ ساير پيامبران نيز همين است، بلكه بعضى قدما بر آن ادعاى اجماع كردهاند. "
📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج3، ص: 619
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
🔸٣ _ مستند حکم فوق روایات اهلبیت علیهم السلام است
❕درصحيح هشام بن سالم آمده است:
❕" به امام صادق ع عرض كردم: حكم دشنام دهنده به على ع چيست؟ حضرت فرمود: به خدا قسم خون او مباح است. " " عن هشام بن سالم قال: قلت لابي عبداللَّه (ع): ما تقول في رجل سبّابة لعلي (ع) قال: فقال لى: حلال الدم واللَّه "
📚الکافی ج ٧ ص ٢٦٩ _ التهذیب ج ١٠ ص ٨٦
❕شخصى از امام موسى بن جعفر (ع) سؤال كرد:
" من از محمد بن بشير شنيدم كه تو امام و حجت بين ما و خدا نيستى. امام (ع) فرمود: خداوند او را لعنت كند و گرمى شمشير را به او بچشاند و به بدترين وضعى او را بكشد. سؤال كردم: وقتى اين جمله را شنيدم آيا خون او براى من مباح است؛ همان گونه كه خون دشنام دهنده به رسول خدا (ص) مباح است؟ فرمود: خداوند خون او را حلال كرده براى تو و براى هر كس كه اين توهين را بشنود "
" عن علي بن حديد قال: سمعت من سأل أبا الحسن الاول (ع) فقال: إني سمعت محمد بن بشير يقول: إنّك لستَ موسى بن جعفر الذّي أنت إمامنا و حجتنا فيما بيننا و بين اللَّه. قال: فقال: لعنه اللَّه- ثلاثاً- أذاقه اللَّه حر الحديد ... فقلت له: إذا سمعت ذلك منه أوليس حلال لي دمه؟ مباح كما ابيح دم سابّ رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و آله و سلّم والامام؟ قال: نعم حلّ واللَّه. حلّ واللَّه دمه وأبا حه لك و لمن سمع ذلك منه. "
📚رجال کشی ج ٢ ص ٤٨٢
👌در کتاب وسائل الشیعه که در ابتدای کلام از آن یاد کردیم , شش روایت در مورد حکم فوق نقل می شود , جدای از نقلهای وسائل الشیعه , در نقل دیگری آمده است که از امام صادق ع سوال شد در مورد فردی که از علی ع بدگویی می کند , امام ع فرمود : " حق است که چنین فردی حتی یک روز بیشتر زندگی نکند و کشته شود , کسی که به امام توهین کند , کشته می شود , چنان که کسیکه به پیامبر توهین کند , کشته می شود " " عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ رَجُلٍ تَنَاوَلَ عَلِيّاً ع فَقَالَ إِنَّهُ لَحَقِيقٌ أَنْ لَا يُقِيمَ يَوْماً وَ يُقْتَلُ مَنْ سَبَّ الْإِمَامَ كَمَا يُقْتَلُ مَنْ سَبَّ النَّبِيَّ ص. "
📚دعائم الاسلام ج ٢ ص ٤٦٠ _ مستدرک الوسائل ج ١٨ ص ١٠٧
❕در نقل دیگری از امام رضا ع آمده است :
" کسی که از محمد یا یکی از اهلبیتش به بدی یاد کند و چیزی هایی بگوید که شایسته آنان نیست , و به آنان طعن بزند , قتلش واجب است " "أَنَّهُ مَنْ ذَكَرَ السَّيِّدَ مُحَمَّداً ص أَوْ وَاحِداً مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ [بِالسُّوءِ وَ] بِمَا لَا يَلِيقُ بِهِمْ أَوِ الطَّعْنِ فِيهِمْ ص وَجَبَ عَلَيْهِ الْقَتْلُ. "
📚الفقه المنسوب الی الامام الرضا ع ص ٢٨٥ _ بحار الانوار ج ٧٦ ص ٢٢٢
🔸٤ _ فقهای شیعه نیز مطابق روایات مذکور فتوا داده اند و تصریح کرده اند که قتل توهین کننده به امامان ع بر شنونده جایز است .
❕مرحوم امام خمینی می گوید :
" كسى كه به پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم- و العياذ باللَّه- ناسزا بگويد،
بر شنونده آن واجب است كه او را به قتل برساند مادامىكه خوفى بر خود يا عرض خود يا بر جان شخص مؤمنى يا عرض او نباشد؛ و با وجود اين خوف، جايز نمىباشد. و اگر بر مال مورد توجه او يا بر مال مورد توجه برادر مسلمانش خوف باشد، ترك قتل او جايز است. و اين بر اذن از امام عليه السلام يا نايب او توقف ندارد. و همچنين است حال اگر بعضى از ائمه عليهم السلام را ناسزا بگويد. و در ملحق نمودن حضرت صديقه طاهره- سلام اللَّه عليها- به آنان وجهى است، بلكه اگر سبّ آن حضرت به سبّ پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم برگردد بدون اشكال به قتل مىرسد. " " من سبّ النبيّ صلى الله عليه و آله و سلم- و العياذ باللَّه- وجب على سامعه قتله؛ ما لم يخف على نفسه أو عرضه أو نفس مؤمن أو عرضه، و معه لا يجوز، و لو خاف على ماله المعتدّ به أو مال أخيه كذلك جاز ترك قتله، و لا يتوقّف ذلك على إذن من الإمام عليه السلام أو نائبه. و كذا الحال لو سبّ بعض الأئمّة عليهم السلام، و في إلحاق الصدّيقة الطاهرة- سلام اللَّه عليها- بهم وجه، بل لو رجع إلى سبّ النبيّ صلى الله عليه و آله و سلم يُقتل بلا إشكال. "
📚تحرير الوسيلة، ص: 878
❕مرحوم صاحب جواهر که کتابش فصل الخطاب در نظریات فقهی است , در شرح عبارت محقق كه قتل سابّ النبى را جايز مىداند مىنويسد:
" بلكه قتل سابّ النبى واجب است و در مسأله اختلافى ميان فقها نيست. علاوه بر وجود اجماع محصّل و منقول، نصوص متعددى بر اين امر دلالت دارند؛ از جمله درخبر هشام بن سالم از امام صادق (ع) نقل شده كه درمورد ناسزا گويى به حضرت رسول (ص) سؤال شد. فرمود: هركس زودتر فرصت يافت، دشنام دهنده را بكشد و نيازى به اذن وحكم امام نيست. "
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕همچنين صاحب جواهر همين حكم را درخصوص سبّ يكى از ائمه معصوم (ع) بيان و ادعاى اجماع كرده است. " من سب النبي (صلى الله عليه و آله) جاز لسامعه بل وجب قتله بلا خلاف أجده فيه، بل الإجماع بقسميه عليه، مضافا إلى النصوص ... و كذا الكلام في من سب أحد الأئمة (عليهم السلام) بلا خلاف أجده فيه أيضا، بل الإجماع بقسميه عليه... "
📚جواهر الکلام ج ٤١ ص ٤٣٢
❕همینطور حکم مذکور مورد فتوای سایر فقهای شیعه نیز قرار گرفته است و آنان نیز به مانند امام خمینی فتوا داده اند :
" من سب النبي صلى الله عليه وآله وسلم ، جاز لسامعه قتله ، ما لم يخف
الضرر على نفسه أو ماله ، أو غيره من أهل الإيمان . وكذا من سب أحد الأئمة عليهم
السلام "
📚شرائع الاسلام , محقق حلی , ج ٤ ص ٩٤٨
" من سبّ النبيّ ( صلى الله عليه وآله وسلم ) أو أحد الأئمّة ( عليهم السلام ) ، وجاز لسامعه قتلُهُ ما لم يخف الضّرر على نفسه أو ماله أو بعض المؤمنين . "
📚تحریر الاحکام , علامه حلی , ج ٥ ص ٣٩٦
" من سب النبي عليه السلام جاز لسامعه قتله ، ما لم يخف
الضرر على نفسه أو ماله ، أو غيره من أهل الايمان .
وكذا من سب أحد الأئمة عليهم السلام . "
📚مسالک الافهام , شهید ثانی , ج ١٤ ص ٤٥٢
" وساب النبي صلى الله عليه وآله وأحد الأئمة عليهم السلام
يقتله السامع مع أمن الضرر . "
📚مجمع الفائده , محقق اردبیلی , ج ١٣ ص ١٧١
" من سب النبي ص جاز لسامعه قتله ما لم يخف
الضرر على نفسه أو ماله أو غيره من أهل الإيمان ، وكذا من سب أحد الأئمة ع . "
📚الینابیع الفقهیه , مروارید , ج ٢٣ ص ٣٤١
" مسألة 5: من سب الامام العادل وجب قتله. دليلنا: إجماع الفرقة و أخبارهم و أيضا قول النبي عليه السلام: من سب عليا فقد سبني و من سبني فقد سب الله و من سب الله و سب نبيه فقد كفر، و يجب قتله. "
📚الخلاف، شیخ طوسی ج5، ص: 340
❕فقهای بزرگ دیگری نیز به آنچه گفتیم فتوا داده اند که اگر بخواهیم از همه آنان یاد کنیم , پاسخ خیلی طولانی می شود , لذا به همین مقدار بسنده می کنیم .
🔸٥ _ مساله قتل توهین کننده به ائمه ع هم در قانون مجازات اسلامی ایران نیز مورد بیان قرار گرفته است .
❕از نظر حقوق موضوعه، قانون گذار ايران براى اولين بار مجازات سابّ النبى و توهين به ائمه اطهار و فاطمه زهرا را درماده 513 ق. م. ا. به اين شرح تصويب كرده است:
" هركس به مقدّسات اسلام و يا هريك از انبياى عظام يا ائمه طاهرين (ع) يا حضرت صديقه طاهره (س) اهانت نمايد، اگر شمول حكم سابّ النبى باشد، اعدام مىشود و در غير اين صورت، به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد. "
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
🔸٦ _ مساله قتل دشنام دهنده و توهین کننده به اهلبیت ع از روایات و فتاوای اهلسنت هم قابل اثبات است , یعنی از ادله اهلسنت هم ما می توانیم وجوب قتل گرگیج را به اثبات برسانیم , به این بیان :
❕گرگیج گفت که اگر خلافت شرعی عمر پذیرفته نشود , همبستری امام حسین ع با شهربانو , همبستری شرعی نیست و به تبع فرزندان حاصل از این ازدواج نسب صحیحی ندارند .
👌از سوی دیگر , به حسب روایات خود اهلسنت , امام حسین ع خلافت شرعی ابوبکر و عمر را قبول نداشته است و آنان را غاصب می دانسته است .
❕علمای اهلسنت نقل می کنند که امام حسین ع به این صورت از ابوبکر و عمر برائت می جست .
👌عبد الرحمن اصفهانى می گوید :
" حسين بن على به نزد ابوبكر كه بر منبر پيامبر نشسته بود آمد و فرمود: «از جايگاه پدرم، پايين بيا». [ابو بكر] گفت: راست گفتى. اين، جايگاه پدرت است! و سپس او را در دامان خود نشاند و گريست. على فرمود: «به خدا سوگند، اين، به فرمان من نبود». ابو بكر گفت: راست گفتى. به خدا سوگند، من تو را متّهم نمىكنم " " جاءَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍّ إلى أبي بَكرٍ وهُوَ عَلى مِنبَرِ رَسولِ اللّهِ فَقالَ: انزِل عَن مَجلِسِ أبي! ... "
📚تاريخ دمشق: ج 30 ص 307.
❕یا نقل می کنند که عبيد بن حنين، می گوید :
" حسین چنین گفت که بر منبر به سوى عمر بن خطّاب بالا رفتم و به او گفتم: از منبر پدرم فرود آى و از منبر پدرت بالا برو! عمر به من گفت: پدرم منبرى نداشت. و مرا كنار خود نشاند و چون فرود آمد، مرا به خانهاش برد و به من گفت: پسر عزيزم! چه كسى اين را به تو آموخته است؟ گفتم: هيچ كس آن را به من نياموخته است. " صَعِدتُ إلى عُمَرَ بنِ الخَطّابِ المِنبَرَ، فَقُلتُ لَهُ: انزِل عَن مِنبَرِ أبي وَاصعَد مِنبَرَ أبيكَ.فَقالَ لي: إنَّ أبي لَم يَكُن لَهُ مِنبَرٌ. فَأَقعَدَني مَعَهُ، فَلَمّا نَزَلَ ذَهَبَ بي إلى مَنزِلِهِ، فَقالَ: أي بُنَيَّ، مَن عَلَّمَكَ هذا؟ قُلتُ: ما عَلَّمَنيهِ أحَدٌ "
📚الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 394 الرقم 363، تاريخ دمشق: ج 14 ص 175، تهذيب الكمال: ج 6 ص 404، تاريخ بغداد: ج 1 ص 141، سير أعلام النبلاء: ج 3 ص 285 ، الإصابة: ج 2 ص 69، تاريخ واسط: ص 203، تاريخ المدينة: ج 3 ص 799 ، كنز العمّال: ج 13 ص 654 ح 37662
❕از سوی دیگر , در روایات صحیح خود اهلسنت آمده است که علی ع , ابوبکر و عمر را , فاسق و خائن و حیله گر میدانست و حاضر نبود که مطابق عملکرد آنان عمل کند , در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4443
👌بنابراین وقتی امام علی ع ابوبکر و عمر را غاصب و ظالم می دانست , به طریق اولی , امام حسین ع هم که تربیت شده امیر مومنان ع بوده است , همین دیدگاه را نسبت به آن دو داشته است .
❕بنابراین , وقتی امام حسین ع با شهربانو همبستر شده است , خلافت شرعی عمر را قبول نداشته است و طبق بیان گرگیج , در این صورت همبستری امام حسین ع با شهربانو شرعی نبوده است , یعنی معاذ الله امام حسین ع با شهر بانو زنا کرده است و امام حسین ع زناکار بوده است .
❕به حسب روایات و فتاوای اهلسنت , کسی که به امام حسین ع توهین کند و به مانند گرگیج , نسبت زناکاری به امام حسین ع بدهد , مهدور الدم است و باید کشته شود , از دو جهت :
1⃣امام حسین ع از اصحاب پیامبر گرامی اسلام بوده است , لذا علمای اهلسنت , نام امام حسین ع را در ردیف اصحاب پیامبر گرامی اسلام می آورند :
📚الاستیعاب ج ١ ص ٣٩٢ شماره ٥٥٦ _ اسد الغابه ج ١ ص ٤٩٥ شماره ١١٧٣
👌علمای اهلسنت فتوا داده اند که هرکس به یکی از اصحاب پیامبر گرامی ص کوچکترین توهینی کند , کافر است و باید کشته شود .
❕ذهبی از بزرگان اهل سنت می نویسد ؛
« کسی که کوچکترین اهانتی به صحابه بکند یا آنها را مورد دشنام قرار دهد ، از دین و ملت اسلام خارج شده است » " فمن طعن فیهم او سبهم فقد خرج من الدین و مرق من مله الاسلام "
📚الکبائر ج1 ص237
❕سرخسی از فقهای مشهور حنفیه می نویسد ؛
« هر کس به یکی از صحابه اشکال بگیرد کافر است و اگر توبه نکند از اسلام بیرون رفته و چاره او شمشیر است » " فمن طعن فیهم فهو ملحد منابذ للاسلام دواءه السیف ان لم یتب "
📚اصول السرخسی ج 2 ص 134
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕ابن حجر عسقلانی می گوید :
" عده ای از علمای فرقه مالکیه فتوا داده اند که اهانت کننده به صحابه باید کشته شود " " عن بعض المالکیه یقتل "
📚فتح الباری ج ٧ ص ٣٦
❕از سیوطی نیز نقل شده است که می گوید :
" حتی اگر کسی گمان برد که صحابه مستحق دشنام هستند , باید او را سوزاند و حتی بیش از سوزاندن سزای او است " " بل اذا ظن انهم یستحقون السب اعتقادنا انه یستحق الحرق و زیاده "
📚اقام الحجر لمن زکی ساب ابی بکر و عمر ص ٦٦
❕بنابراین گرگیج چون نسبت زناکاری به امام حسین ع داده است , محکوم به احکام گفته شده است و باید کشته و سوزانده شود !!!!
2⃣علمای اهلسنت تصریح کرده اند که اگر کسی به پیامبر گرامی اسلام سب کند و بغض و کینه و دشمنی ورزد و دشنام دهد , باید کشته شود , حتی اگر مسلمان باشد : " ان ساب الرسول یقتل و لو اسلم "
📚المجموع , نووی , ج ١٩ ص ٤٢٧ _ الدر المختار , حصفکی , ج ٤ ص ٤٢٢ _ حاشیه رد المختار , ابن عابدین , ج ١ ص ٦٠٤ _ فتاوی السبکی ج ٢ ص ٥٦٩
❕از سوی دیگر , مطابق روایات اهلسنت , پیامبر گرامی فرمود که هرکس از حسین ع بدگویی کند و بغض او را داشته باشد , گویی از من بدگویی کرده و بغض مرا داشته است : " من أحب الحسن و الحسين فقد أحبنى و من أبغضهما فقد أبغضنى "
📚سنن ابن ماجه ج ١ ص ١٥١ _ سنن نسائی ج ٥ ص ٤٩ _ مسند احمد ج ١٣ ص ٢٦٠ _ مستدرک علی الصحیحین ج ٣ ص ١٦٦
❕بنابراین وقتی مولوی گرگیج از امام حسین ع بدگویی می کند و می گوید که او معاذ الله , زناکار بوده است , یعنی از پیامبر اسلام ص بدگویی کرده است و طبق فتاوای اهلسنت , کسی که از پیامبر بدگویی کند , باید کشته شود .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
شیعه پاسخ
پاسخی به عبدالرضا داوری پیرامون لباس روحانیت !!!
🤔#پرسش :
❓آیا لباس روحانیت شیعی، همان لباس پیامبر اسلام است؟
این عکس از روحانیون یهودی در یزد، مربوط به ۱۱۹ سال قبل است؛ به تشابه عجیب لباسشان با روحانیون شیعی دقت کنید.
از چپ: ۱- خاخام موشه بن اسحاق، یا ملا آقا بابا، نسل سوم اورشرگا؛ ۲-خاخام اعظم؛ ۳- خاخام اور بن موشه، نسل چهارم اورشرگا.
👤🇮🇷عبدالرضا داوری ❗️❗️
💠#پاسخ💠
❕این که لباس کنونی روحانیت , لباس پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین سلام الله علیهم است , از مطالب قطعی و یقینی است که در گذشته مفصلا حول این موضوع بحث کرده ایم و دیگری نیازی به تکراری نمی بینیم , نمایه های ذیل را مطالعه فرمائید :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1429
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2368
❕حال فرد مذکور یعنی عبدالرضا داوری , با استناد به یک تصویر مدعی شده است که لباس روحانیت اقتباس از لباس یهودیان است نه آنکه پیامبر و ائمه دین علیهم السلام چنان پوششی داشته اند !!!!
🔸١ _ برخی در پاسخ ادعای او و تصویری که او به آن استناد کرده است , گفته اند :
" نام شخص میانی واضح نیست، و اما شخص سوم گویا فرزند همان فرد اول است.فرد اول: ملا آقا بابابا مراجعه به کتب تراجم و رجال، و فهرستگان نسخههای خطی، ملاحظه میشود ملا آقا بابا، یا همان محمدرضا جدید الاسلام، نویسنده کتاب منقول الرضائی یا همان اقامه الشهود فی رد الیهود است.
❕به گزارش بولتن نیوز، وی در جوانی، در زمان فتحعلیشاه (حدود ۱۲۳۷ق) شیعه شد، و بنابر برخی گزارشات سلطنت ناصر الدین شاه را نیز درک کرد.
یکی دیگر از یهودیانی که چند سال بعد از ملا آقا بابا، اسلام آورد حاجی بابا قزوینی یزدی، نویسنده محضر الشهود فی الرد الیهود است.این کتاب حدود پنجاه سال پیش توسط استاد سید احمد اشکوری به چاپ رسیده است.
توضیحات و معرفیهای بیشتر را میتوانید در فنخا، ذیل نام هر یک از این افراد مشاهده نمایید. پس، این افراد روحانیت شیعه بودهاند. "
🌐https://b2n.ir/n90021
❕بنابراین ملا آقا بابا اگر چه خاخام یهودی بوده است , اما بعد مسلمان و شیعه شده است و در صف روحانیت شیعه نیز قرار گرفته است و تصویر مذکور در زمان اسلام و تشیع او است که به همراه ٧٠ تن از پیروانش از یهودیت به اسلام و شیعه گرویدند .
👌 سایت رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) در مورد فرد مذکور می نویسد :
❕«حجتالاسلام محمدرضا فخرالاسلام»یک خاخام بزرگ یهودی بود که مسلمان شد و اسلام آوردن او آنقدر مهم بود که در مجلس اسلام آوردنش، علمای بزرگی چون ملا احمد نراقی و میرزا بزرگ قائممقام هم در آن مجلس حاضر شدند.
👌اما فخرالاسلام و خاخام آقابابای سابق که بود؟ «ملا آقابابا» خاخام بزرگ یهود در دوره فتحعلیشاه قاجار بود، در سال ۱۲۳۷ هجری قمری ـ ۱۸۲۲ میلادی( حدود ۱۹۰ سال قبل) به همراه بیش از ۷۰ نفر از پیروان یهودیاش اسلام آورد.
❕خاخام آقابابا، مشهور زمانه بود و کوچهای که منزلش در محله یهودیان تهران ـ عودلاجان ـ واقع بود، به نام خودش بود، به اصطلاح روحانی محل و بزرگ یهود در تهران بود، اما اسلام آورد.
❕ملاآقابابا، خاخام بزرگ یهود در دوره فتحعلیشاه قاجار بود که به همراه بیش از ۷۰ نفر از پیروان یهودیاش اسلام آورد و حالا فخرالاسلام محمدرضا نام دارد که در مسجد مظفری آرمیده است .
👌اسلام آوردن خاخام بزرگ یهود در تهران آنقدر مهم بود که در مجلس اسلام آوردنش، علمای بزرگی چون ملا احمد نراقی و میرزا بزرگ قائممقام هم در آن مجلس حاضر شدند. شگفتی داستان به همین جا ختم نمیشود، خاخام سابق خیلی زود به کسوت روحانیت شیعه درآمد و شد «حجتالاسلام محمدرضا فخرالاسلام».
❕اما شگفتی دیگر زندگی این خاخام آخوند شده، ردیهای بود که او به زبان عبری بر یهودیت نوشت، البته متن عبری کتاب ظاهرا با توطئههای عمدی مفقود شده، اما ترجمه فارسیاش منتشر شده است .
داستان فخرالاسلام مورد توجه مستشرقان غربی قرار گرفته بود، دانیل زادیک در کتاب « مباحثات دینی شیعیان امامی با یهودیان در اواخر قرن هجدهم و نیمه نخست قرن نوزدهم میلادی» با ترجمه جواد مرشدلو ماجرای فخرالاسلام را چنین روایت میکند: «کتاب فخرالاسلام سال ۱۲۹۲ هجری (۱۸۷۵ میلادی) منتشر شد و منبع ارزشمندی از استدلال و ادّله را برای مسلمانان فراهم آورد. تغییر دین رضایی و احتمالا کتابش، آنطور که گزارش شده است، باعث گرایش گروه پرشماری، از یهودیان به اسلام شد؛ در سال ۱۲۹۲/۶-۱۸۷۵ «بیش از هزار نفر» یهودی به اسلام گرویدند، این کتاب زندگی اجتماعی یهودیان ایران را متحول و موجی از ردیهنویسیها و انتقادات را علیه آنان فراهم کرد.»
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕محمدرضا دو سال هم از پنجاه سال سلطنت ناصرالدین شاه قاجار را درک کرد و سرانجام در ۱۲۶۶ هجری قمری جان به جانآفرین تسلیم کرد و مهمان خانه خدا شد تا امروز، تنها تکریم وی شاید این بود کهبازماندگانش، قبرش را در سال ۱۳۵۲ شمسی بازسازی کردند و به جای سنگ قبر قدیمی ـ که ذکرش را شنیدید ـ یک سنگ قبر امروزی با خط نستعلیق جایش گذاشتند.
👌فخرالاسلام شیخ محمدرضا در ابتدای کتابش، چنین خود را معرفی میکند:
«کمترین حقیر فقیر از سلسله علمای بنیاسرائیل بودم و در میان ایشان از افاضل و اعیان بودم و همگی علمای بیتالمقدس و ارباب فهم آن طایفه به فضل و تتبع من معترف بودند و در تمام عمر مشغول به تحصیل علوم و مطالعه کتب سماوی و در مقام و متابعت رسوم انبیاء سلف و علمای خلف بودم و در آن تجسس و طلب به غیر از تمیز میانه حق و باطل ادیان و وصول به طریق حق و ایقان مطلبی و مقصودی نداشتم و پیوسته ظهور راه صواب را از مفتحالابواب سائل بودم.»
بشارت به پیامبر آخرالزمان ـ حضرت محمد(ص) و اشاره به ظهور منجی آخرالزمان از نسل پیامبر(ص) و حتی نام دوازده امام که در تورات آمده است، از جمله نکات قابل توجه کتاب «منقول الرضایی» فخرالاسلام است. "
🌐https://b2n.ir/m08300
❕مرحوم آقا بزرگ تهرانی نیز در کتاب الذریعه خود , توضیحات مذکور در مورد اسلام آوردن ملا آقا بابا را ارائه می دهد :
📚الذریعه الی تصانیف الشیعه ج ٢٥ ص ٦٠
🔸٢ _ ما اگر از پاسخ اول هم چشم بپوشیم و قبول کنیم که آنانی که در تصویرند , یهودی هستند که عبا و عمامه به سر کرده اند , باز هم اشکالی ایجاد نمی شود , زیرا :
1⃣در متون اسلامی آمده است که حضرت موسی ع و هارون ع , از عبا و عمامه استفاده می کرده اند .
❕علامه مجلسی نقل می کند :
" به سند صحيح از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام منقول است كه: موسى عليه السّلام بر سنگستان «روحا» گذشت و بر شتر سرخى سوار بود كه مهار آن ليف خرما بود، و👈 دو عباى قطوانى پوشيده بود 👉و مىگفت: «لبّيك يا كريم لبّيك» " " ِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَرَّ مُوسَى النَّبِيُّ ع بِصِفَاحِ الرَّوْحَاءِ عَلَى جَمَلٍ أَحْمَرَ خِطَامُهُ مِنْ لِيفٍ عَلَيْهِ عَبَاءَتَانِ قَطَوَانِيَّتَانِ وَ هُوَ يَقُولُ- لَبَّيْكَ يَا كَرِيمُ لَبَّيْك "
📚حیاه القلوب ج ١ ص ٥٨٢ _ الکافی ج ٤ ص ٢١٣
👌و باز نقل می کند :
" پس موسى عليه السّلام 👈عباى خود را در دست خود پيچيد، 👉در ميان دهان اژدها كرد و كامش را گرفت، ناگاه همان عصا شد كه پيشتر بود. چون ساحران اين معجزه ظاهر را مشاهده كردند همگى به سجده افتادند و گفتند: ايمان آورديم به پروردگار عالميان، پروردگار موسى و هارون. پس فرعون در غضب شد ... " " فَرَجَعَ مُوسَى وَ لَفَّ عَلَى يَدِهِ عَبَاءً كَانَتْ عَلَيْهِ- ثُمَّ أَدْخَلَ يَدَهُ فِي فَمِهَا فَإِذَا هِيَ عَصَا كَمَا كَانَتْ- وَ كَانَ كَمَا قَالَ اللَّهُ فَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ ساجِدِينَ لَمَّا رَأَوْا ذَلِكَ قالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعالَمِينَ رَبِّ مُوسى وَ هارُونَ فَغَضِبَ فِرْعَوْنُ عِنْدَ ذَلِكَ غَضَباً شَدِيدا "
📚حیاه القلوب ج ١ ص ٦٢٤ _ تفسیر قمی ج ٢ ص ١٢١
❕یا باز نقل می کنند که در صندوق عهد بنی اسرائیل , نعلین موسی و عصایش و نیز عمامه هارون بود " " نعلا موسى و عمامة هارون و عصاه "
📚مجمع البیان ج ٢ ص ٦١٥ _ روح المعانی ج ١ ص ٥٦٠
2⃣جالب آن است که در تورات یهودیان نیز آمده است که خداوند دستور به پوشش عمامه و عباء می دهد , خصوصا برای عالمان در هنگام خدمت به خداوند !!!!
👌در تورات از زبان خداوند , می خوانیم :
" اینهاست جامه هایی که باید تهیه کنند , پیش سینه , ایفود ,👈 رداء و عباء ,👉 پیراهن نقشدار ,👈 دستار و عمامه ,👉 و شال کمر این جامه های مقدس را برای برادرت هارون و پسرانش تهیه کنند , تا برای من کهانت کنند "
📚کتاب خروج فصل ٢٨ شماره ٤
❕" هارون رداء و عبا را در هنگام خدمت به تن کند "
📚همان شماره ٣٥
❕" پیراهن را از کتان ریزبافت بباف , همچنین دستار و عمامه را "
📚همان شماره ٣٩
❕" رداء و عبایی بود که به هنگام خدمت بر تن می کردند همان گونه که خداوند به موسی فرمان داده بود "
📚کتاب خروج , فصل ٣٩ شماره ٢٦
👌بنابراین مطابق تصویر مورد استناد , یهودیان مذکور به حکم تورات عمل کرده اند و عمامه و عبا پوشیده اند , ( اگر چه یهودیان کنونی به این دستور عمل نمی کنند ) , چنان که موسی و هارون علیهما السلام , عمامه و عبا می پوشیدند و پیامبر اسلام و ائمه طاهرین علیهم السلام هم چنین می کردند , این قضیه چه ایرادی دارد !!!!
❕روحانیت شیعه هم به سنت انبیاء سلف یعنی حضرت موسی و هارون علیهما السلام و نیز پیامبر اسلام و ائمه طاهرین علیهم السلام عمل می کند و از پوشش عمامه و عبا استفاده می کند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir