eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔اینکه یه عده میگویند عمر لواط کار بوده درسته ❗️❗️ 💠💠 ❕در روایات شیعه و سنی آمده است که دشمنان اهلبیت علیهم السلام « مابون » هستند ، یعنی مردانی اند که سایرین با آنان جماع و لواط می کنند ، در نقلی آمده است که شیطان آنان را به این غریزه ناشایست دعوت می کند چون از اهلبیت ع رویگردان شده اند « اثبت الشیطان اصبعه السبابه فی دبره فکان مابونا » 📚تفسیر عیاشی ، ج 2 ص 218 _ بحارالانوار ج 4 ص 121 ❕ابن ابی الحدید سنی مسلک می آورد ؛ « هیچ شخص مبتلا به « ابنه » ( لواط دهنده ) را نیافتیم ، مگر آنکه پس از تحقیق درباره او پی بردیم که او ناصبی و دشمن اهل بیت است » 📚شرح نهج البلاغه ج 7 ص 164 ❕ابن اثیر جزری از بزرگان اهلسنت ، از امام صادق ع نقل می کند که فرمود ؛ « انسان ابنه ای ( لواط دهنده ) ، نمی تواند ما اهلبیت را دوست بدارد » 📚النهایه فی غریب الاثر ، ج 5 ص 114 👌و مطابق نقل دیگر آنان ، امام صادق ع فرمود ؛ « کفار و فساق و دشمنان ائمه طاهرین هستند که به درد « ابنه بودن » مبتلا می باشند » 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 7 ص 164 _ تاج العروس ، ج 10 ص 327 ❕در مورد ابوجهل که از دشمنان اهلبیت ع بود ، گفته شده است ؛ « او ابنه ای ( لواط دهنده ) بود » 📚تاج العروس ج 10 ص 346 👌همین سخن در مورد سایر دشمنان اهلبیت علیهم السلام ،چون ولید بن عبدالملک اموی ، حجاج بن یوسف ثقفی ، یحیی بن اکثم و ... گفته شده است ؛ 📚تاریخ طبری ، ج 4 ص 246 _ تاریخ یعقوبی ، ج 2 ص 463 _ شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 7 ص 164 ❕یا علمای اهلسنت در مورد یزید می نویسند ؛ « یزید بن معاویه به خلافت رسید ، همان یزید شراب خوار ، بوزینه باز ، پلنگ باز ، و فاسقی که مبتلا به بیماری ابنه بود » 📚البیان و التبیین ، جاحظ ، ج 1 ص 276 _ اخبار مکه ، الفاکهی ، ج 3 ص 142 _ عیون الاخبار ، دینوری ، ج 1 ص 228 _ انساب الاشراف ، ج 2 ص 191 ❕همینطور در روایاتی تصریح شده است که اگر کسی ، عنوان « امیر المومنین » را از علی ع غصب کند و خود را به آن لقب بنامد ، ابنه ای است یا اگر ابنه ای نباشد ، به آن دچار می شود ؛ 📚تفسیر عیاشی ج 1 ص 276 _ وسائل الشیعه ج 14 ص 600 👌در نقل دیگری امام صادق ع فرمود ؛ « کسی به لقب « امیرالمومنین » برای خود راضی نمی شود ، مگر آنکه خداوند او را به بلای ابی جهل ( ابنه شدن ) دچار می کند » 📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج 3 ص 55 🔸 👇
🔸ادامه 👇 ❕بر این اساس ؛ 1⃣خلیفه دوم هم از دشمنان بارز اهلبیت ع بود چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12094 2⃣هم لقب امیر المومنین را برای خود غصب کرد و خود را به آن نام نهاد و به آن راضی شد ، تا جایی که پیروانش برای معرفی او از عنوان « امیر المومنین » استفاده می کنند ؛ 📚الاستیعاب ، ج 3 ص 1144 « عمر بن الخطاب ، امیر المومنین ... » ❕و در روایتی ، مطابق نقل علمای اهلسنت ، خود عمر صراحتا به آنچه ما به آن اشاره کردیم ، تصریح می کند و می گوید ؛ « از سنت های جاهلیت ، چیزی در من باقی نمانده است ، جز آنکه برایم فرقی نمی کند که با چه کسی از مردم نکاح کنم یا نکاح بدهم » « ... ای الناس نکحت و ایهم انکحت » 📚الطبقات الکبری ، ابن سعد ، ج 3 ص 289 _ انساب الاشراف ، ج 10 ص 341 _ کنزالعمال ، ج 16 ص 534 👌واژه نکاح درلغت عرب به دو معنا استعمال می شود ؛ 1⃣عقد ازدواج 2⃣جماع کردن و نزدیکی کردن ❕راغب در مفردات می نویسد ؛ « اصل معنای نکاح ، برای عقد ازدواج است ، سپس در مورد جماع کردن هم استعمال شده است » 📚مفردات راغب ، ص 505 🔸جوهری نیز در صحاح می نویسد ؛ « نکاح به معنای جماع و به معنای عقد ازدواج است » 📚صحاح اللغه ج 1 ص 413 👌اگر نکاح در روایت مذکور به معنای جماع باشد ، یعنی عمر می گوید از سنت های جاهلیت که هنوز به آن گرفتارم ، این است که برایم فرقی نمی کند که با چه کسی جماع کنم یا چه کسی با من جماع و لواط کند . ❕اهلسنت می گویند مقصود از « نکاح » در روایت مذکور « ازدواج » است ، یعنی از سنت های جاهلیت که در من مانده است ، آن است که برایم فرقی نمی کند که با کدام قبیله نکاح کنم ، یعنی دختر بگیرم ، یا نکاح بدهم ، یعنی دختر بدهم ، و عقد ازدواج جاری کنم . 👌این تفسیر صحیح نیست ؛ 1⃣زیرا « ازدواج » کردن از سنن الهی و سنت پیامبر اسلام است ، نه سنت های جاهلی ، در حالی که مطابق این تفسیر ، عمر ، ازدواج کردن را سنت جاهلی معرفی می کند . 2⃣از سوی دیگر ، در جاهلیت ، افراد هر قبیله با افراد هم شان قبیله خود ، ازدواج می کردند و چنین نبود که افراد از هر قبیله و نژادی که بودند ، به راحتی بتوانند با هر نژاد و قبیله ای ازدواج کنند و شرافت و برتری قبائل مد نظر نباشد . 3⃣مطابق این تفسیر ، عمر می گوید ازدواج کردن با هر قبیله ای و مثلا توجه نکردن به نژاد و برتری یک قبیله در ازدواج ، از سنتهای جاهلی است ، در حالی که چنین نیست ، بلکه در اسلام چنین سنتی است ، زیرا اسلام ، برتری را به تقوا می داند ، نه به نژاد و قبیله ، چنان که قرآن می گوید ؛ « ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ولی گرامی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» ( حجرات 13 ) ❕پیامبر فرمود ؛ « خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به تقوا» 📚تفسیر قرطبی ج 9 ص 6162 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد در مورد روایتی که می گوید امام زمان علیه السلام از ترس کشته شدن به غیبت رفتند و این که مثلا آیا نمی توانستند با قدرت غیبی الهی دشمنان را نابود کنند تا به غیبت نروند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3311
👌ویژه نامه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی ؛ 👇 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/718
🤔 ❔آیا درسته عمربن خطاب 2 کتابخانه بزرگ قبل اسلام یعنی یکی در ایران و دیگری در اسکندریه را کلا دستور داده سوزاندند؟ برخی رد می کنند برخی تایید میکنند ❗️❗️ 💠💠 👌بی شک عمل کتاب سوزی ، از قومی که به قرآن و روایات پیامبر اسلام هم رحم نکردند و آنها را نیز آتش می زدند ، نمی تواند عمل محالی تلقی شود ، چنان که بخاری و دیگران می نویسند ؛ « عثمان به تمام مناطق اسلامی نسخه ای از مصحفی را که تهیه کرده بودند ، فرستاد و امر کرد که غیر آن مصحف از قرآن را که در هر صحیفه ای است سوزانده شود (و بسوزانند ) » 📚صحیح بخاری ج 3 ص 150 _ فتح الباری ج 10 ص 390 ❕علی علیه السلام هم به ماجرای سوزانده شدن قرآنها توسط عثمان و اهانت به قرآن واکنش نشان داد چنان که عبد الملک فرزند ابوذر می گوید ؛ « علی ع روزی که عثمان مصاحف را پاره پاره کرد مرا ملاقات کرد و به من گفت پدرت ( ابوذر ) را به نزد من بخوان ، ابوذر با سرعت به نزد ایشان آمد . حضرت فرمود ؛ « ای ابوذر ، امروز بر اسلام امر عظیمی گذشت ، کتاب خداوند پاره پاره گشت و بر آن آهن قرار گرفت ، حق خداوند است که آهن را ( برای عذاب ) مسلط کند بر کسی که قرآن را با آهن پاره پاره کرد » 📚مستدرک الوسائل ج 4 ص 236 ❕یا در مورد آتش زدن احادیث پیامبر نقل می کنند ؛ « احادیث رسول خدا در زمان عمر بن خطاب گسترش یافت و از مردم خواست تا همه را نزد وی بیاورند و چون آوردند فرمان داد تا آن ها را بسوزانند» 📚طبقات ابن سعد ج5 ص140 شرح حال قاسم بن محمد بن ابی بکر ❕عایشه می گوید ؛ « پدرم پانصد حدیث از پیامبر را جمع کرد ، تمام شب در بستر خویش ، آرام و قرار نداشت ، من از حال پدرم ، نگران شدم ، به او گفتم آیا شکایتی به شما شده یا اتفاقی رخ داده که شما را این چنین نگران و منقلب می بینم ؟ پدرم صبحگاهان به من گفتند دخترم ، احادیثی را که نزد خود داری ، بیاور ، من هم آنها را آوردم ، پدرم ( ابوبکر ) دستور داد تا آتشی بیاورند ، آنگاه تمام احادیث رسول خدا را به آتش کشید » 📚تذکره الحفاظ ، ذهبی ، ج 1 ص 5 ❕یا در نقل دیگر می آورند ؛ « عمر بن خطاب خواست تا سنت را بنویسد ، اما تصمیمش عوض شد و به سرزمین های اسلامی نوشت ، تا هرکس نزد خود روایتی از پیامبر دارد ، آن را محو و نابود کند » 📚تقیید العلم ،خطیب بغدادی ، ج 1 ص 53 👌بنابراین ، از چنین قومی ، آتش زدن کتاب و کتابخانه ها ، عملی غیر قابل وقوع ، تلقی نمی شود ، خصوصا آنکه در فتوحاتشان ، جنایاتی به بار آورند که زبان از گفتن آن شرم دارد و ما به برخی از آنها در ذیل اشاره کردیم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3773 ❕از فتوحاتی که برای رسیدن به غنیمت و رفع گرسنگی بوده است توقعی جز جنایت ، چیز دیگری نیست ، چنان که مغیره بن شعبه خطاب به فرمانده سپاه ایرانیان در جنگ قادسیه می گفت ؛ ما ( در سرزمین خودمان ) چیزی نیافتیم که سیرمان کند ، وقتی به سرزمین شما آمدیم ، در این سرزمین ، آب و غذای فراوانی پیدا کردیم ، بنابراین از این جا نمی رویم تا این که این موارد غذایی بین ما و شما تقسیم شود » 📚 سیر اعلام النبلاء ، ج 3 ص 32 👌شدت جنایات آنان به قدری بود که در فتح اندلس ، یکی از مسیحیان را سر بریدند و قطعه قطعه کردند ، و او را داخل دیگ قرار دادند و پختند ، در پی آن دوستان او می گفتند که مسلمین آدمخوارند ؛ 📚فتوح مصر و اخبارها ، ص 345 👌بنابراین ، از این قوم نابکار ، آتش زدن کتاب و کتابخانه ، بعید نیست ، با این وجود ، شهید مطهری در آثار خود ، آتش زدن کتابخانه توسط فاتحان مسلمان را شدیدا رد و انکار می کند ؛ 📚مجموعه آثار شهید مطهری ، ج 14 ص 273 ❕و ما نیز از منابع اولیه تاریخی ، مدرکی بر آتش زدن کتابخانه ایرانیان توسط اعراب ندیدیم ، جز این نقل از ابن خلدون که می گوید ؛ « وقتى كشور ايران فتح شد كتب بسيارى در آن سرزمين به دست اعراب افتاد. سعد بن ابى وقاص به عمر بن الخطاب در خصوص آن كتب نامه نوشت و در ترجمه كردن آنها براى مسلمانان رخصت خواست. عمر بدو نوشت كه آن كتابها را در آب افكند، چه اگر آنچه در آنهاست راهنمايى است خدا ما را به رهنماتر از آن هدايت كرده است، و اگر گمراهى است خدا ما را از شر آن محفوظ داشته. بنابراين آن كتابها را در آب يا در آتش افكندند و علوم ايرانيان كه در آن كتب مدون بود از ميان رفت و به دست ما نرسيد » 📚تاریخ ابن خلدون ، ترجمه مقدمه ، ج 2 ص 1002 ❕به هر حال در ذیل ثابت کرده ایم که اسلام و تشیع ایرانیان ، ارتباطی با فتوحات خلفا نداشتند و آنان سالها پس از فتوحات ، با تحقیقات خودشان ، مسلمان شدند و پس از آن مذهب شیعه را اختیار کردند ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/1229 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12746 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد دروغگو را در مورد روایتی که امام خاموش را مصداق « چاه متروک » می داند ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1528
👌پاسخ وهابی در مورد بیعت امام حسن علیه السلام با معاویه لعنه الله علیه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2838 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3018
🤔 ❔عالم شيعه و مؤلف معروف جناب عبدالحليم الغزى : ما شيعيان علم إعراب قرآن و تجويد و علم قراءت قرآن و علم رجال و درايه و علم صرف و نحو و بيان و كلام را از اهل سنت دريافت كرديم و در حوزه علميه علوم اهل سنت تدريس ميشود ❗️❗️ 💠💠 👌تمدن اسلامى مرهون تلاشهاى بى وقفه امت اسلامى است. آنان با داشتن مليت هاى گوناگون، در سايه ايمان وعقيده، در اسلام وخدمت به آن ذوب شدند و همه تلاش خود را در مسير پيشبرد اهداف عالى اسلام به كار گرفتند، و در نتيجه تمدنى را پايه گذارى كردند كه هم اكنون جامعه بشرى مرهون آن تمدن درخشان است. ❕در اين ميان، شيعه با الهام از تعاليم امامان در برافراشتن بناى شكوهمند تمدن اسلامى نقش مؤثرى داشته است، با مراجعه به كتاب هاى مربوط به علوم و تمدن اسلامى مشاهده مى كنيم كه همه جا نام دانشمندان شيعه مى درخشد. 📚راهنمای حقیقت ، ص 453 👌در بيان نقش آنان در ادبيات و علوم ادبى همين بس كه پايه گذار علم نحو، امير مؤمنان على عليه السَّلام ؛ و ادامه دهنده راه او شاگردش ابوالأسود دوئلى بوده است . 📚تاسیس الشیعه ص 51 _ فهرست ابن الندیم ، ص 66 ❕وپس از وى شخصيت هاى شيعى كه غالباً در عراق مى زيستند، مانند: مازنى (متوفاى 248)، ابن سكيت (متوفاى 244) ابو اسحاق نحوى (از ياران امام كاظم عليه السَّلام، خليل بن احمد فراهيدى مؤلف كتاب «العين» (متوفاى 170)، ابن دريد مؤلف «الجمهرة» (متوفاى 21) و صاحب بن عبّاد، مؤلف كتاب «المحيط» (متوفاى 86) و ده ها اديب شيعى ديگر، هر يك در عصر خود سرآمد علوم لغت و نحو و صرف و يا شعر و عروض بودند. 📚رجال نجاشی ، ج 1 ص 272 _ تاریخ بغداد ج 7 ص 93 _ لسان المیزان ج 2 رقم 332 و .... ❕در علم تفسير، پس از رسول خدا اوّلين مفسر امير مؤمنان (عليه السَّلام) وائمه اهل بيت (عليهم السَّلام) و پس از آنان عبد اللّه بن عباس (متوفاى 68) و ديگر شاگردان آنان بوده اند. 📚التفسیر و المفسرون ج 1 ص 89 ❕ در طول چهارده قرن، صدها تفسير بر قرآن به صورت هاى مختلف نوشته اند که استاد سبحانی در سير تاريخى تفسير نگارى شيعه را در مقدمه «تبيان» شيخ طوسى به تفصيل آن را نگاشته است 👌در علم حديث نيز شيعه بر ديگر فرق اسلامى تقدم داشته و سنت‏ رسول خدا را حتى در زمانى كه نوشتن حديث در عصر خلفا ممنوع بود، با نوشتن ومذاكره، حفظ كردند. در اين باره مى توان از «عبد اللّه بن ابى رافع»، «ربيعةبن سميع» و «على بن أبى رافع» از ياران امام على (عليه السَّلام) وسپس شخصيت هايى از شاگردان امام سجاد وحضرت صادق و باقر (عليهم السَّلام) ياد كرد. 📚رجال نجاشی ج 1 ص 64 _ رجال طوسی ص 279 و ... 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕رُشد حديث در عصر حضرت صادق (عليه السَّلام) به جايى رسيد كه حسن بن على الوشّاء مى گويد: من در مسجد كوفه نهصد محدّث را ديدم كه همگى مى گفتند: حدثنى جعفر بن محمد (عليمها السَّلام). 📚رجال نجاشی رقم 79 ❕در قلمرو فقه، در مكتب پيشوايان اهل بيت (عليهم السَّلام) مجتهدان برجسته اى تربيت شده اند، مانند: ابان بن تغلب (متوفاى 141)، زرارة بن اعين (متوفاى 150)، محمد بن مسلم (متوفاى 150)، صفوان بن يحيى بجلى مؤلف سى كتاب (متوفاى/ 210 ه) وصدها مجتهد توانا و محقّق مانند شيخ مفيد، سيد مرتضى، شيخ طوسى و ابن ادريس، محقّق حلّى و علامه حلّى كه آثار گرانبهايى از خود به يادگار نهاده اند. 👌شيعه نه تنها در اين علوم تلاشگر وخدمتگزار بوده، بلكه در ديگر علوم مانند تاريخ و مغازى، رجال و درايه، شعر و ادب نيز خدمات شايانى را به جهان اسلام عرضه كرده است كه ذكر نام و اسامى آنان در اين مختصر نمى گنجد ، جهت اطلاع تفصیلی رجوع کنید ؛ 📚الملل و النحل ، سبحانی ، ج 6 ص 639 دور الشیعه فی بناء الحضاره الاسلامیه 👌آنچه گفته شد مربوط به علوم نقلى است، حال آن كه شيعيان در علوم عقلى مانند كلام وفلسفه، بر تمام مذاهب تقدم داشته اند، زيرا شيعه بيش از تمام فرقه هاى اسلامى به عقل بها داده است و با الهام از گفتارهاى امير مؤمنان و فرزندان معصوم او (عليهم السَّلام) در تبيين عقايد اسلامى بيش از حد كوشش كرده، ومتكلمانى عاليقدر و فلاسفه اى بزرگ به جهان اسلام تحويل داده است، چندان كه كلام شيعى يكى از پربارترين مكاتب كلام اسلامى است كه علاوه بر كتاب و سنت، از عقل وخرد به نحو شايسته بهره مى گيرد. ❕یكى ازپايه هاى تمدن علمى، شناخت عالم طبيعت و قوانين آن است و در عصر حضرت صادق (عليه السَّلام)، شاگرد نامدار او جابر بن حيان در علوم طبيعى به پايه اى رسيد كه او را امروز پدر علم شيمى مى نامند. 📚بحار الانوار ج 55 ص 304 ❕همچنين در تدوين علوم جغرافيا، احمد بن ابى يعقوب، معروف به يعقوبى (متوفاى 290) نخستين جغرافى دانى است كه كشور پهناور اسلامى را زير پا نهاد وكتابى به نام «البلدان» نگاشت. 📚الحضاره الاسلامیه ، ج 2 ص 34 ❕اين تلاش همه جانبه توسط دانشمندان شيعه از قرن نخست هجرى تا به امروز ادامه داشته و در اين راه حوزه ها و مدارس و دانشگاه هاى فراوانى تأسيس كرده اند كه پيوسته در راه علم و دانش خدمتگزار بشريت بوده است. آنچه گفته شد اشاره اى گذرا به نقش ائمه شيعه در علم و تمدن اسلامى بود و براى آگاهى بيشتر مى توانيد به كتاب هاى مربوط به اين موضوع رجوع فرماييد. 📚 فهرست ابن نديم، رجال نجاشى، فهرست شيخ طوسى، تأسيس الشيعة، الذريعة إلى تصانيف الشيعة، أعيان الشيعة، الملل و النحل ، ج 6 و .... @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕ملحدین اخیرا مناظره ای را با عقیل هاشمی ترتیب داده اند و در این رابطه بر روی مسائلی که مدعی اند عقیل هاشمی را در آن شکست داده اند ، متمرکز شده اند ؛ 1⃣اولا ؛ اینکه عقیل هاشمی حتی نزد خود وهابیون نیز جایگاهی ندارد تا جایی که ملازاده او را به عنوان « عقیل بی عقل » معرفی می کند . 2⃣روایاتی از اهلسنت که می گوید پیامبر گرامی دستور به ترور افرادی دادند ، همه ضعیف و جعلی اند و ما در ذیل ثابت کرده ایم که اهلسنت روایت صحیح قابل اعتمادی ندارند و صحاح سته آنان که معتبرترین کتابهایشان هستند ، پر از روایات جعلی و ضعیف اند ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2884 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2728 3⃣در ذیل ثابت کرده ایم که پیامبر گرامی هیچگاه دستور به ترور افراد را صادر نمی کرد و ترور در اسلام ممنوع است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/970 4⃣در رابطه با سن عایشه در هنگام ازدواج با پیامبر اسلام ، پاسخ ذیل را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1406 5⃣بر خلاف وهابیون ، شیعه معتقد به حسن و قبح عقلی است و می گوید محرمات الهی به خاطر مفاسدی است که در وجود آنها بوده و حتی عقل بشری نیز آن مفاسد را درک می کند ، لذا در روایات ما عقل به عنوان حجت خداوند بر بندگان معرفی شده است ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1656 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/987