eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
224 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌وهابی مدعی است که در روایات شیعه ، تنها خمس غنائم ، مشروعیتش ثابت شده است ، نه خمس مکاسب و در آمد سالیانه ، در حالی که توجه ندارد که مقصود از ماده « غنم » ، مطلق سود بردن و فایده بردن است که شامل درآمد سالیانه نیز می شود و این واژه اختصاص به غنیمت جنگی ندارد ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2222 ❕و مشروعیت خمس درآمد سالیانه را ، از کتب اهلسنت هم اثبات کرده ایم؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1496 👌و از نظر روایات شیعه هم ، مفصلا مشروعیت خمس درآمد سالیانه و مکاسب را ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2222
🤔 ▪️جا زدن مورخ شيعى بعنوان عالم اهل سنت در تصوير بالا سمت چپ: ملاى پرسمان براى اثبات قتل فاطمه، به علماى اهل سنت استناد ميكند و نام و آدرس منبع آنها را مينويسد. در شماره ٣ ايشان نوشته است مسعودى و در زير متن آدرس منبع چنين است: اثبات الوصية ص ١٤٢ ما هم به اين كتاب در سايت فقاهت كتابخانه آنلاين حوزه مراجعه كرديم، در صفحه ٨ كتاب اثبات الوصية در مورد عقايد نويسنده كتاب يعنى على بن حسين المسعودى چنين نوشته: شيعه دوازده امامى و از بزرگان مورد اعتماد بود كه علماى شيعه منجمله علامه حلّى در كتاب الخلاصه به آن اعتراف كرده است و گفته: بسيار مطمئن و از يارانمان. همچنين شهيد ثانى در حواشى الخلاصه، ملا عبدالله معروف به الافندى در كتاب رياض العلماء، مجلسى در الوجيزه و در جلد اول بحار الانوار، سيد بن طاووس در فرج المهموم و همچنين نجاشى در كتاب رجال خود او را شيعه ١٢ امامى معرفى كرده اند. اما در كانال پرسمان ، مسعودى بعنوان يكى از علماى اهل سنت به مخاطب خورانده ميشود ❗️❗️ 💠💠 👌ما در گذشته ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5204 ❕به این نقل مسعودی استناد کرده ایم که می گوید ؛ «آنان در هجوم خود به خانه فاطمه سیده زنان را در پشت درب چنان فشردند که محسن را سقط کرد» 📚اثباه الوصیه ص 146 👌شیعه بودن مسعودی ، بسیار مورد شک و تردید است ، خصوصا آنکه شما اگر به کتاب « مروج الذهب » مراجعه کنید ، به وضوح ثابت می شود که مسعودی سنی مسلک بوده است . ❕او در کتابش از ابوبکر با لقب صدیق یاد می کند و از خلفای ثلاثه ، با تعبیر « رضی الله عنه » یاد می کند ؛ 📚مروج الذهب ج 1 ص 33 ❕خلفای ثلاثه و عمر بن عبد العزیز را خلیفه پیامبر می داند و از عمر بن عبدالعزیز نیز با عنوان ؛ « رضی الله عنه » یاد می کند ؛ 📚همان ص 35 ❕و مفصلا شرح حال خلفای ثلاثه را نقل می کند و از آنان مدح و تمجید می کند . 👌بزرگان اهلسنت هم ، مسعودی را معتزلی و شافعی مسلک معرفی می کنند و مورد مدح و تمجید قرار می دهند . ❕زرکلی نقل می کند که او معتزلی بوده است . 📚الاعلام ج 4 ص 277 ❕یا در کتاب غربال الزمان فی وفیات الاعیان ، در مورد او می نویسد ؛ « آثاری در تاریخ نوشت که کسی مانند آن را ننوشته است و در اصول دین و غیر آن از فنون مختلف صاحب اثار است » 📚غربال الزمان فی وفیات الاعیان ، یحیی بن ابی بکر ، ص 302 ❕صفدی نیز از او با تعبیر « علامه ، اخباری » یاد می کند ؛ 📚الوافی بالوفیات ج 21 ص 5 👌در کتاب شذرات الذهب فی اخبار من ذهب نیز از مسعودی به عنوان یک معتزلی یاد می شود ؛ 📚شذرات الذهب ج 1 ص 33 ❕عمر رضا کحاله نیز از مسعودی با عنوان مورخ صاحب فنون یاد می کند ؛ 📚معجم المولفین ج 7 ص 80 ❕ذهبی نیز از مسعودی با عنوان صاحب غرائب و فنون یاد می کند که معتزلی بوده است ؛ « کان معتزلیا » 📚سیر اعلام النبلاء ج 15 ص 569 ❕کتبی نیز از او تعبیر می کند ؛ « علامه صاحب غرائب بوده است » 📚فوات الوفیات ج 2 ص 81 ❕سبکی نیز نام مسعودی را در زمره علمای شافعی آورده و او را مورخ و صاحب فتوا و علامه می داند و می نویسد ؛ « منش او اخباری گری است و صاحب فتوا بوده و فردی دانشمند است » 📚طبقات الشافعیه الکبری ، ج 3 ص 456 ❕علیمی حنبلی نیز در مورد او می گوید ؛ « از بزرگان تاریخ و از مشهور ترین کسانی است که برای جمع آوری حدیث مسافرت می کرد ، ... کتابهای متعددی نوشت که از جمله آنها ، مروج الذهب و اخبار الزمان و کتابهای با ارزش دیگر است » 📚الانس الجلیل ، ج 1 ص 11 ❕مترجم کتاب اثباه الوصیه ، آقای محمد جواد نجفی می نویسد ؛ « ملا كاتب چلبى در كتاب كشف الظنون در لغت (مروج) مسعودى صاحب مروج الذّهب را از علماء اهل تسنن بشمار آورده ، ياقوت حموى در كتاب معجم الادباء مسعودى صاحب مروج الذّهب را از علماء سنيها مى ‏داند. » 📚ترجمه اثباه الوصیه ، ص 11 ❕استنادات او به کتب ذیل می باشد ؛ 📚کشف الظنون ، ج 2 ص 1659 _ معجم الادباء ، ج 4 ص 1705 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕از علمای معاصر نیز ، استاد مکارم شیرازی ، مسعودی را از علمای اهلسنت می داند و انتقاداتی را نسبت به او ایراد می کند ، در جایی می نویسد ؛ ❕«مسعودى» در «مروج الذهب» ارقام عجيب ترى را ارائه مى ‏دهد (هر چند او اين تبعيضهاى نارواى شگفت ‏آور را به حساب جود و كرم عثمان مى‏ گذارد ولى جود و كرم از چه چيز و از مال چه كسى) » 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏1، ص ، 532 ❕در جای دیگر می نویسد ؛ « مسعودى در مروج الذهب مى‏ نويسد: «آنگاه كه ابو بكر در حال احتضار بود چنين گفت:سه چيز انجام دادم و تمنّا مى ‏كردم كه اى كاش انجام نمى‏ دادم؛ يكى از آن سه چيز اين بود: فوددت أنّي لم أكن فتّشت بيت فاطمة و ذكر في ذلك كلاما كثيرا!؛ آرزو مى‏ كردم كه اى كاش حرمت خانه زهرا را هتك نمى‏ كردم. وى در اين مورد سخن زيادى گفته است!!». ( مروج الذهب ج 2 ص 301 ) 👈مسعودى با اينكه نسبت به اهل بيت گرايشهاى موافقى دارد؛ ولى اينجا از بازگويى سخن خليفه خوددارى كرده و با كنايه رد شده است. البتّه سبب را خدا مى ‏داند، بندگان خدا هم اجمالا مى‏ دانند ! 👉 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏8، ص 51 ❕و در جای دیگر می نویسد ؛ « چند دسته از عامه (مفسّران و مورّخان و فقهاء) متعرّض اين مسأله شده ‏اند مفسّران در ذيل آيه «وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما ...» اين بحث را مطرح كرده ‏اند. 👈چون آنها معتقدند به اينكه فرزندان آدم دوقلو به دنيا آمده‏ اند و داستان همزاد قابيل كه زيباتر از همزاد هابيل بود و اينكه يكى از عوامل قتل هابيل حسادتى بود كه قابيل از اين كار داشت، بنابراين در ذيل اين آيه روايات مربوط به ازدواج فرزندان آدم را نقل كرده ‏اند. 👈 👈از جمله زمخشرى در كشّاف و از بين مورّخين ابن اثير در الكامل و طبرى در تاريخ طبرى و مسعودى در مروج الذهب 👉به اين مسأله پرداخته‏ اند. ابن اثير بعد از نقل قصّه هابيل و قابيل بيان مفصّلى دارد و ازدواج با يكديگر را ترجيح مى‏ دهد. طبرى در تاريخش از افراد متعدّد نقل مى‏ كند. 👈مسعودى مى ‏گويد كه آدم عليه السلام كوشش كرد كه اينها با همزاد خود ازدواج نكنند ولى چون موضع اضطرار بود و راهى نداشت، هر يك با همزاد ديگرى ازدواج كرد.👉 📚کتاب النکاح ، مکارم شیرازی ، ج 2 ص 120 👌با توجه به این نکات روشن می شود که سعی و تلاش ملحد وهابی برای تبرئه عمر از قتل فاطمه سلام الله علیها ، و ارتزاق اندک جیره ای از وهابیون عربستان ، راه به جایی نخواهد برد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 حکم مراجعه به طاغوت چیست؟ آیا این دو تن (علی و فاطمه (رض) امکان دارد به طاغوت مراجعه کنند و به آن مشروعیت بدهند؟ قرآن کریم از مراجعه به طاغوت نهی، و خروج بر آن را امر میکند : « آیا ندیده اى کسانى را که مى پندارند به آنچه به سوى تو نازل شده و [به ] آنچه پیش از تو نازل گردیده، ایمان آورده اند [با این همه ] مى خواهند داورى میان خود را به سوى طاغوت ببرند ،👈 با آنکه قطعا فرمان یافته اند که بدان کفر ورزند ، وشیطان مى خواهد آنان را به گمراهى دورى دراندازد. (۶۰) سوره نساء طبق اعتقاد شیعه ابوبکر طاغوت است پس رفتن فاطمه و علی (ع) به نزد طاغوت گناهی عظیم است چطورمراجعه به طاغوت و غاصب خلافت به زعم شیعه ، که مخالف ایات قرآن است (نسا60) ؟؟ و امام علی را به کلی از عصمت خارج میکند 👈 میدانید امامت بدون عصمت معنی ندارد مراجعات اهل بیت به دو خلیفه (رض) برای باز پس گیری را بپذیرید سوال پیش میاید که کدام یک از گزینه های زیر را انتخاب میکنید ؟ 1 ـ امام علی معصوم ازگناه به نزد طاغوت رفته !! درنتیجه شیطان اورا فریب داده وچون به نزد طاغوت رفته فردی ایمان پندار است !! 2 ـ امام علی معصوم نبود به همین خاطر نزد طاغوت رفت !! 3 ـ یانظراهل سنت وجماعت را بپذیرید که معتقد اند بعد پیامبر افضل امت برمسند حکومت نشست ❗️❗️ 💠💠 👌ممنوعیت رجوع به طاغوت آنجایی است که مثلا بین دو نفر اختلافی پیش آید و به نزد طرف سومی برای داوری می روند که نفر سوم مشروعیت قضاوت و داوری را نداشته باشد و به اصطلاح « طاغوت » باشد . شان نزولهایی که اهلسنت ، ذیل آیه 60 سوره نساء ذکر میکنند ، گواه روشنی بر این سخن است . ❕نقل می کنند ؛ « يكى از يهوديان مدينه با يكى از مسلمانان منافق اختلافى داشت، بنا گذاشتند يك نفر را به عنوان داور در ميان خود انتخاب كنند، مرد يهودى چون به عدالت و بى نظرى پيامبر اسلام ص اطمينان داشت گفت: من به داورى پيامبر شما راضيم ولى مرد منافق يكى از بزرگان يهود بنام « كعب بن اشرف » را انتخاب كرد، زيرا مى ‏دانست كه مى ‏تواند با هديه نظر او را به سوى خود جلب كند، و به اين ترتيب با داورى پيامبر اسلام ص مخالفت كرد، آيه شريفه نازل شد و چنين افرادى را شديدا سرزنش كرد » _ « بعضى از تازه مسلمانها، طبق عادت زمان جاهليت، در آغاز اسلام داورى ‏هاى خود را نزد دانشمندان يهود، و يا كاهنان مى ‏بردند، آيه فوق نازل شد و شديدا آنها را نهى كرد » 📚الدر المنثور ج 2 ص 178 _ تفسیر المنار ج 5 ص 222 ❕اما اگر ظالمی حق انسان را غصب کند و به انسان ظلم کند ، و اعتراض نکردن مظلوم بر ظلم او و اطاعت از ظلم او ، ظالم را گستاخ تر و راسخ تر بر ظلم کردن بکند ، در این صورت نباید بر ظلم ظالم سکوت کرد و با سکوت او را در ظلمی که می کند ، تایید کرده و با او همراه شد . ❕لذا خداوند می فرماید ؛ « از کسی که قلبش از ذکر ما غافل است و از هوی و هوس پیروی می کند اطاعت نکنید» ( کهف 28 ) « از گناهاکاران و کافران اطاعت مکن» ( قلم 10 ) « از مسرفین اطاعت مکن» ( شعراء ) 151 « تکیه بر ظالمان نکنید که موجب می شود آتش شما را فرو گیرد» ( هود 113 ) ❗️اهل سنت روایت کرده اند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « بشنوید پس از من حاکمان ظالمی خواهند آمد ، هر کس با آنان همراه شود و آنان را در کذبشان تصدیق کند و بر ظلمشان یاری کند از من نیست و من نیز از او نیستم و در قیامت بر حوض کوثر بر من وارد نمی شود» 📚جامع الاصول ج 4 ص 75 ❕و نقل می کنند که فرمود ؛ « ستمكاران و يارانشان در آتشند » 📚کنزالعمال ح 7589 ❕« هر كه ستمگرى را در ستمش يارى رساند، روز قيامت در حالى آيد كه بر پيشانيش نوشته شده است: نوميد از رحمت خدا. » 📚همان ، ح 14950 « هر كس بداند كسى ستمگر است و با اين حال او را همراهى كند، از اسلام خارج شده است. » 📚همان ح 14955 « هر كه با ستمگرى راه رود [همراهى كند] مجرم است، خداوند مى‏ فرمايد: «ما از مجرمان انتقام مى ‏گيريم». 📚همان ح 14953 👌ابوبکر مصداق ظالم و فاسق و مسرف و از یاد خداوند غافلی بود که حق مسلم فاطمه صدیقه سلام الله علیها را غصب کرد و به زور بر آن سیطره یافت ، فاطمه سلام الله علیها ، در برابر چنین ظالمی سکوت نکرد و از حکمش اطاعت نکرد ، تا مبادا یاور و کمک کار او در ظلمش باشد ، لذا برای گرفتن حق خود ، به او رجوع کرد و ادله اقامه کرد که فدک ملک طلق خودش بوده است که به هبه یا وراثت از پیامبر ص دریافت کرده است و ابوبکر حق غصب و ظلم در این موضوع را ندارد که متاسفانه ، اعتراضات او به جایی نرسید و دستگاه خلافت تسلیم نشد که از ظلمش کوتاه بیاید و فدک را به فاطمه( س) پس دهد . ❕شرح بیشتر در مورد فدک را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2318 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2339 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
🤔 🎙خطبه نماز جمعه سال 65_آیت الله العظمی خامنه ای از عدالت سیدنا عمر {رض}میگویدبشنوید. ⁉️فکر کنید؛آیا عمربن خطابی که حق شلاق خوردن یک قبطیِ روستاییِ بی نام و نشان را از پسرِ فرماندارِ مصر گرفت،به فاطمه بنت الرسول{ص}شلاق میزند و پهلویش را میشکند؟؟؟ ☝️قطعا هرکس کوچکترین اهانتی به فاطمه {رض}میکرد،عمر {رض}قبل از علی{رض}گردن آن شخص را میزد ❗️❗️ 💠💠 1⃣نقل فوق در کتب اهلسنت ، بدون سند و به صورت ضعیف روایت شده است و از منظر خود اهلسنت ، یک نقلی ضعیف تلقی می شود ، زمخشری در ربیع الابرار ج 3 ص 391 و متقی هندی در کنزالعمال ج 12 ص 661 ، نقل فوق را بدون ارائه هیچ گونه سندی ارائه می دهند . ❕سایت های پاسخگویی وهابیت هم ، نقل فوق را ضعیف و جعلی می شمرند چون مستلزم طعن بر صحابه ای چون عمروعاص است ؛ 🌐https://b2n.ir/907663 2⃣با توجه به آنکه خطبه های فوق در اوائل انقلاب صادر شده است ، محتمل است که از باب تقیه و برای جذب اهلسنت به انقلاب ، و ایجاد یک جبهه واحد در برابر دشمن مشترک ، ایراد شده باشد ، نمونه های چنین مدح های تقیه ای ، در کلام امامان علیهم السلام هم ریشه دارد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3084 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2947 3⃣در ذیل بر اساس اسناد اهلسنت توضیح داده ایم که عمر بن خطاب ، بویی از عدالت و دادگری نبرده بود و یک ظالم تمام عیار بوده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/931 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2721 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌دو کلیپ فوق در مورد واکسن کرونا است ؛ 1⃣در یک کلیپ ، جناب تبریزیان با زیر سوال بردن کارکرد واکسن کرونا ، تزریق آن را موجب ابتلا به سرطان می داند . 2⃣در کلیپ دوم ، رهبر انقلاب نسبت به ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان ایرانی ، مباهات کرده و این را مایه افتخار می داند . ❕این در حالی است که مدعیان طب اسلامی همواره مدعی اند که مشی و طریقه آنان مطابق با گفته های رهبر انقلاب است .
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌دو کلیپ فوق در مورد واکسن کرونا است ؛ 1⃣در یک کلیپ ، جناب تبریزیان با زیر سوال بردن کارکرد واکسن ک
❕ما در گذشته در مورد طب اسلامی توضیحات کافی را ارایه داده ایم ؛ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2561 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2564 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2565 👌و یاد آور شده ایم که استفاده از خواص دارویی گیاهان مورد تاکید ائمه علیهم السلام بوده است و ما هم از آن توصیه ها استفاده می کنیم ، اما این سخن به معنای نفی دستاوردهای طب جدید نیست . چه مانعی دارد که هم به خواص دارویی گیاهان توجه داشته باشیم و هم از طب جدید بهره ببریم ، این دو با هم تضادی ندارند که ما ملزم باشیم یک مورد را بر دیگر ترجیح دهیم . ❕در مورد داروی منسوب به امام کاظم ع هم ، یاد آور شده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2043 👌که روایت مذکور سندا ضعیف است و برخی پزشکان سنتی نیز کارکرد آن را زیر سوال می برند ، اما از آنجایی که در طول این ماهها ، افراد بسیاری از کارکرد درمانی و پیش گیرانه این دارو و تجربه خود گفته اند ، این تجربه موفق می تواند ضعف سندی روایت مذکور را جبران کند و قرینه بر صحت نقل مذکور باشد تا داروی منسوب به امام کاظم ع به عنوان یک داروی تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر کرونا مثلا مورد استفاده قرار گیرد ، و در کنار آن به توصیه های طب جدید و اقدامات پیشگیرانه نیز اقدام کرد ، چنان که خود نیز مطابق این سخن عمل می کنیم . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❔ 🤔 ❔آخوند میگوید آیا عایشه وحفصه نمیدونستن که اذیت پیامبر 👈لعن خدارو در پی دارد👉 خب همین سوال رو من از شما جناب آخوند میپرسم فاطمة الزهرا رضی الله عنها. از دیدگاه شیعه معصومه. در حالیکه فاطمه الزهرا سبب شدن پیامبر صل الله علیه وسلم 👈 خشمگین بشن به این روایت از منابع شیعه دقت کنید👇👇 الأمالي - الشيخ الصدوق - ص ۱۷۵ ____________ رسول الله صلى الله عليه وعلى آله وصحبه وسلم وقتى از سفرى مى آمدند ابتدا به خانه حضرت فاطمه رضى الله عنها مى رفتند و مدت طولانى نزد ايشان مى ماندند و روزى رسول الله صلى الله عليه وسلم به سفر رفتند وحضرت فاطمه  خود را تزيين كردند خلخالى از طلا انداختند و همينطور گوش وارى طلا پوشيدند وقتى رسول الله از سفر آمدند بر حضرت فاطمه وارد شدند و اصحاب هم بر در باب توقف كردند و نمى دانستند صبر كنند يا منصرف شودند به دليل مكث طولانى رسول الله.رسول الله صلى الله عليه وسلم از خانه حضرت فاطمه خارج شدند در حالى كه از صورتشان غضب پديدار بود تا اينكه به بالاى منبر رفتند .حضرت فاطمه متوجه شدند كه غضب رسول الله بخاطر فعل ايشان است تمام طلا وجواهر را بيرون آوردند وبه رسول الله پيام فرستادند كه دخترت بر شما سلام دارد و مى گويد تمام اين جواهرات در راه الله باشد 👈ورسول الله فرمودند دنيا از آن محمد وآل محمد نمى باشد پس از منبر بلند شده ودوباره وارد خانه حضرت فاطمه شدند ________________ آیا فاطمه الزهرا رضی الله عنها مورد👈 لعن خدا قرار گرفتن ❓ العیاذ بالله مگه فاطمه الزهرا علم غیب نداره❓. چرا دست به چنین عمل میزند پس طبق باور شیعه میشه گفت قطعا. فاطمه الزهرا از عمد می‌خواسته پیامبر صل الله علیه وسلم رو 👈 اذیت کنه ❗️❗️ 💠💠 👌ما ماموریم روایتی را اخذ کنیم که ضدیتی با قرآن نداشته باشد ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 ❕روایت مورد استناد وهابی از چند جهت اشکال دارد ؛ 1⃣مخالف با آیات قرآن است از دو جهت ؛ 🔸الف ؛ قرآن در سوره احزاب آیه 33 به صراحت عصمت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را ثابت می کند و این که ایشان هیچگاه پیامبر گرامی را به خشم و اذیت در نمی آورد ، روایت مذکور با آیه تطهیر در تضاد است ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2926 🔸ب ؛ زهد اسلامى به معناى عدم وابستگى و اسارت در چنگال مال و مقام و هوا و هوسهاست؛ نه به معناى تحريم حلال و ترك طيّبات. 👌 قرآن مجيد با صراحت در اين باره سخن گفته و مى ‏فرمايد: « 👈 بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده و همچنين روزي هاى پاكيزه را حرام كرده است؟👉 بگو اينها در زندگى دنيا براى كسانى است كه ايمان آورده ‏اند و در قيامت خالص براى مؤمنان خواهد بود». ( اعراف 32) ❕در جاى ديگر در شرح اهداف بعثت پيامبر و برنامه ‏هاى او مى‏ فرمايد: « آنها كه از فرستاده خدا پيامبر امّى پيروى مى‏ كنند، پيامبرى كه صفاتش را در تورات و انجيلى كه نزدشان است مى ‏يابند و آنها را به معروف دستور مى‏ دهد و از منكر باز مى‏ دارد و👈 طيّبات و اشياى پاكيزه را براى آنها مى‏ شمرد و ناپاكي ها را تحريم مى‏ كند 👉و بارهاى سنگين و زنجيرهايى را كه بر آنها بود (از دوش و گردنشان) برمى ‏دارد ... آنها رستگارانند». ( اعراف 157) ❕روایت مذکور از این جهت که طیبات و زینت ها را بر فاطمه س ، حرام اعلام می کند ، با قرآن همخوانی ندارد و برای ما قابل قبول نمی باشد ‌. 2⃣روایت مذکور سندا ضعیف است . در سند آن افرادی چون ؛ « جعفر بن محمد بن جعفر العلوی الحسینی ، محمد بن علی بن خلف العطار ، حسن بن صالح بن ابی الاسود ، ابو معشر » وجود دارند که مجهول هستند و توثیقی ندارند ؛ 📚تنقیح المقال ج 15 ص 329 _ مستدرکات رجال الحدیث ، ج 7 ص 226 _ ج 8 ص 455 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣جریان مذکور موافق روایات اهلسنت است که ظاهرا تنی چند از راویان مجهول ، این نقل را از اهلسنت گرفته اند و وارد روایات شیعه کرده اند . ❕ابن حجر نقل می کند ؛ « هنگامى كه پیامبر از سفر باز مى‏ گشت نخست به سراغ دخترش فاطمه زهرا مى ‏آمد، و مدتى نزد او مى ‏ماند، ولى يك بار براى فاطمه زهرا دو دست بند از نقره و همچنين يك گردن بند و دو گوشواره ساخته بودند، و پرده ‏اى بر در اطاق آويزان كرده بود. هنگامى كه پيامبر وارد شد و اين منظره را ديد بيرون آمد در حالى كه آثار غضب در چهره‏ اش نمايان بود، به مسجد آمد و بر منبر نشست. فاطمه دانست كه ناخشنودى پيغمبر به خاطر هما زينت است، همه را نزد پدر فرستاد تا در راه خدا صرف كند » 📚 الصواعق المحرقه، ص 109 ❕یا در نقل دیگر می آورند ؛ «پيامبر هر گاه به مسافرت مى‏ رفت، فاطمه آخرين شخص از خاندانش بود كه پيامبر او را مى‏ ديد و هر گاه از سفر مى ‏آمد، فاطمه نخستين كسى بود كه پيامبر به ديدن او مى ‏رفت. یك بار، پيامبر از جنگ باز گشت و اين، در حالى بود كه فاطمه ، پلاس يا پرده‏اى بر در اتاقش آويخته بود و حسن و حسين را با دو دستبند سيمين آراسته بود. پيامبر به هنگام باز گشت، به خانه فاطمه نيامد و فاطمه گمان كرد آنچه مانع از آمدن ايشان به خانه او شده، چيزهايى است كه ديده است. از اين رو، پرده را كند و دو دستبند را از [دست‏] آن دو كودك باز كرد و آن دو را ميان آنها شكست. آن دو، گريه‏ كنان نزد پيامبر خدا رفتند. پيامبر دستبندها را از آنها گرفت و گفت: «اى ثوبان! اينها را به فلان خانواده- كه خانوارى در مدينه بودند- برسان. اينان، اهل بيت من اند. من ناخوش مى‏ دارم كه اهل بيتم دارايى ‏هاى نيكوى خود را در زندگى دنيوى بخورند. اى ثوبان! براى فاطمه گردنبندى از عَصْب و دو دستبند از عاج بخر». 📚مسند احمد ج 5 ص 275 _ سنن ابی داود ج 2 ص 291 ❕روایات ساختگی اهلسنت ، به خودی خود برای ما حجت نیست ، خصوصا آنکه این جریان خلاف قرآن هم می باشد ، لذا امام صادق ع فرمود ؛ «خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 4⃣اهلسنت برای تطهیر دامان عایشه و حفصه از اذیت و آزار پیامبر ، روایاتی جعل کرده اند تا بگویند اگر عایشه و حفصه پیامبر را اذیت کردند ، فاطمه س هم پیامبر را اذیت کرد و معاذ الله در صدد هستند آیه ذیل را در مورد فاطمه س هم ثابت بدانند که فرمود ؛ « آنها كه خدا و پيامبرش را ايذاء مى‏ كنند خداوند آنها را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور مى ‏سازد، و براى آنان عذاب خوار كننده‏ اى آماده كرده است. » ( احزاب 58) ❕در حالی که طبق روایات خودشان ، فاطمه س ، سیده زنان جهانیان و سرور زنان اهل بهشت است و هیچگاه مشمول حکم آیه شریفه نمی شود . ❗️بخاری روایت می کند که پیامبر گرامی ص به فاطمه س عرضه داشت ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سرور زنان بهشت و سرور زنان مومنین هستی» 📚صحیح بخاری ج 6 ص 63 و ج 10 ص 76 👌و فرمود ؛ « تو سیده زنان جهانیان هستی» 📚خصائص نسائی ص34 👌و فرمود ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سیده و سرور تمام زنان مومنین و زنان این امت هستی» 📚صحیح مسلم ج4 ص 1906 _ سنن ترمذی ج3 ص131 5⃣عایشه و حفصه هستند که مشمول حکم مذکور شده اند که شاهد این سخن ، نزول آیات سوره تحریم در مذمت آن دو نازل شد که بر علیه پیامبر دسیسه کرده بودند ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833 ❕خداوند خطاب به آن دو فرمود ؛ « اگر شما از كار خود توبه كنيد، ( و دست از آزار پيامبر برداريد به سود شما است ) زيرا دلهاى شما با اين عمل از حق منحرف گشته، (و به گناه آلوده شده‏ است ) و اگر بر ضد او دست به دست هم دهید ، ( کاری از پیش نخواهید برد ) زیرا خداوند یاور او است و همچنین جبرئیل و مومنان صالح و فرشتگان بعد از آنها پشتیبان او هستند » ( تحریم 4) ❕درصحيح بخارى از ابن عباس نقل شده كه مى‏ گويد ؛ « از عمر در مورد آیه ( مذکور ) پرسيدم که آن دو نفر از همسران پيامبر كه بر ضد او دست به دست داده بودند چه كسانى بودند؟ عمر گفت: حفصه و عايشه بودند .» 📚صحیح بخاری ج 8 ص 181 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌کانالهای وهابی مدعی شده اند که در تفسیر نمونه آمده است که آیات افک سوره نور در مورد عایشه است و خداوند به دفاع از عایشه برخواسته است ، در حالی که چنین نسبتی دروغ است و در ذیل در مورد آیات افک توضیحات مفصلی دادیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/194