eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
224 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ادامه 👇 ❕طبق روایات صحیح اهلسنت و تصریحات دانشمندان بزرگ آنان , این مولوی جاهل و فاسد هیچ گونه مجوز شرعی در مخالفت با نظام و تحریک مردم به شورش و اغتشاش ندارد !!!! 👌اهلسنت از پیامبر اسلام نقل می کنند که فرمود ؛ «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ، إِلَّا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» «هر کس از امیر و حاکم خود چیزی را ببیند که ناخوشایندش باشد، باید بر آن صبر کند. چرا که اگر کسی به اندازه یک وجب، از جماعت مسلمین جدا شود، و سپس بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است. » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 87 _ صحیح مسلم ج 6 ص 21 ❕احمد بن حنبل می گوید ؛ « شنیدن و اطاعت کردن برای امیر و حاکم مومنین واجب است ، چه حاکم نیکوکار باشد و چه بدکار و فاجر و هرکس بر امام مسلمین خروج کند و در حال خروج بر او بمیرد ، به مرگ جاهلیت مرده است » " السمع والطاعة للأئمّة وأمير المؤمنين البر و الفاجر ومن خرج على إمام من أئمّة المسلمين وكان الناس قد اجتمعوا عليه وأقرّوا له بالخلافة بأي وجه من الوجوه، أكان بالرضا أو بالغلبة فقد شق الخارج عصا المسلمين وخالف الآثار عن رسول اللَّه، فإن مات الخارج عليه، مات ميتة جاهلية " 📚تاریخ المذاهب الاسلامیه ، ابی زهره ، ج 2 ص 322 ❕یا در کتاب شرح عقیده الطحاویه که از کتب مشهور در حوزه های اهلسنت است آمده است ؛ « جایز نمی دانیم خروج بر حاکمان و ولاه امرمان را ، اگرچه آنان اهل جور و ستم باشند » " ولا نرى الخروج على أئمّتنا ولا ولاة أمرنا وإن جاروا " 📚شرح العقیده الطحاویه ص 110 ▫️ مولوی عبد الحمید و نقشبندی قدم در راه تفرقه و تحریک مردم به شورش و کشته شدن بر داشته اند , در حالی که مسلم در صحیح خودش نقل می کند که پبامبر گرامی فرمود : " هرکسی که بخواهد که در امر امت تفرقه بیندازد و اجتماع آنان را به هم بزند , او را با شمشیر بزنید , هرکسی که باشد " " فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يُفَرِّقَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ، وَ هِيَ جَمِيعٌ، فَاضْرِبُوهُ بِالسَّيْفِ، كَائِنًا مَنْ كَانَ " 📚صحيح مسلم، ج‏3، ص: 1479 ❕در نقل دیگر می آورند که فرمود : « دست خدا بر سر جماعت است، و شيطان همراه كسى است كه با جماعت مسلمانان ناسازگارى كند. ، کسی که از جماعت مسلمین جدا شود را بکشید » « یرید یفرق امر امه محمد کائنا من کان فاقتلوه » 📚سنن نسائی ، ج 7 ص 92 👌در نقل دیگر فرمود : " « هر كس يك وجب از جماعت جدا شود، حلقه اسلام را از گردن خود گشوده است. » « فقد خلع ربقه الاسلام من عنقه » 📚مسند احمد ج 4 ص130 _ سنن ترمذی ، ج 4 ص 226 ❕بنابراین طبق روایات خود اهلسنت این دو مولوی باید اعدام و کشته شوند !!!! 👌ما از مسوولین قضایی و امنیتی اعدام این دو مولوی فاسد و فلک زده را نمی خواهیم , تنها یک مجازات بازدارنده می خواهیم تا دگر بار اینان امنیت مردم مظلوم و محروم بلوچستان را به مخاطره نیندازند !!!! ❕چه زیبا قرآن در توصیف این دو مولوی فاسد فرمود : " ما آنها را پيشوايانى كه دعوت به آتش (دوزخ) مى‏كنند قرار داديم، و روز رستاخيز يارى نخواهند شد - در اين دنيا لعنت پشت سر لعنت نصيب آنها كرديم، و روز قيامت از زشت رويانند. " جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُونَ وَ أَتْبَعْناهُمْ فِي هذِهِ الدُّنْيا لَعْنَةً وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ هُمْ مِنَ الْمَقْبُوحِينَ " ( قصص ٤١ _ ٤٢ ) @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
کوتاه آمدن حکومت اسلامی از حجاب اجباری !!!! 🤔 : ❓آیا حکم شرع را در هر شرایطی و با هر نتیجه ای باید اجرا کرد؟ ✍مهدی نصیری 🔸فرض را بر این می گذاریم که جواز یا وجوب الزام حکومتی حجاب یک امر مسلّم و قطعی شرع است،اما سئوال این است که آیا باید هر حکم شرعی را در هر شرایطی و با هر نتیجه ای اجرا کرد؟ از ادله متعددی از جمله سیره و شیوه حکومتی امیر مؤمنان علی ع در می یابیم که پاسخ این سئوال منفی است و در مواردی باید از اجرا و پی گیری حکم یا احکام شرعی صرف نظر کرد. امام علی ع بر اساس روایتی در کتاب کافی بعد از قبول خلافت به دلیل مقاومت‌ها‌یی که از سوی عده ای از خواص و یا عوام در برابر اصلاحات ایشان صورت می‌گرفت،از مقابله با ۲۶بدعت و امر حرامی که میراث خلفای پیشین بود،دست کشید با این استدلال که پافشاری بر رفع این بدعتها به از بین رفتن انسجام اجتماعی و از دست دادن حمایت مردمی می‌انجامید و این مفسده و خسارتی بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی بود. ❗️❗️❗️ 💠💠 👌مهدی نصیری در ابتدا مدعی بود که هیچ دلیل شرعی مبنی بر حجاب اجباری و الزام حکومت به حجاب وجود ندارد که ما در ذیل پاسخش را دادیم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2868 ❕در ادامه با استناد به یک روایت مدعی شد که حجاب الزامی وجه شرعی ندارد که باز ما در ذیل پاسخش را دادیم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5389 ❕حال در مرحله آخر می گوید که اگر شرعی بودن حجاب اجباری را بپذیرم , چه دلیلی دارد که حاکم اسلامی ملزم به اجرای آن باشد در جایی که اجرای آن با واکنشهای منفی گسترده ای در جامعه مواجه است , امیر مومنان ع در همچنین مواقعی از اصلاح یک حکم شرعی صرف نظر می کرد تا جامعه دچار تشتت نشود !!! چرا جمهوری اسلامی ایران به خاطر جلوگیری از تشتت در جامعه از اجرای حجاب اجباری صرف نظر نمی کند !!!!! ▫️استناد مهدی نصیری به روایتی از کافی شریف است که امیر مومنان ع بدعتهای خلفای سابق را بر می شمرد آنگاه بیان می دارد که در دوران حکومتش قدرت اصلاح آن بدعتها را ندارد , زیرا در صورت اصلاح , طرفداران زیاد خلفای سابق دست به هرج و مرج و تفرقه در امت اسلامی می زنند , ما در ذیل در مورد روایت مورد بحث توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3110 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1828 👌حال می گوییم بله , اسلام دست حاکم جامعه اسلامی را باز گزارده است تا اگر اجرای یک حکمی در جامعه سبب ایجاد تشتت و تفرقه و دو قطبی سازی شد به گونه ای که موجودیت نظام اسلامی با تهدید مواجه شود , به خاطر مصلحت مهمتر که حفظ نظام اسلامی است , حاکم اسلامی از اجرای آن حکم صرف نظر کند , چنان که امام صادق ع فرمود : " هيچ حرام الهى نيست مگر اين كه خداوند آن را براى كسى كه مضطر شده است ، حلال فرموده‏ است » « لَيْسَ شَيْ‏ءٌ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا وَ قَدْ أَحَلَّهُ لِمَنِ اضْطُرَّ إِلَيْه » 📚بحار الانوار : ج 72 ص 411 ❕اما در مورد حجاب ما قبول نداریم که اکثریت جامعه مخالف آن باشند تا حاکم اسلامی از اجرای آن صرف نظر کند , چنان که در یک نظر سنجی معتبری که در قالب پیمایش ملی فرهنگ پوشش و حجاب صورت گرفته است , روشن شده که ۸۸/۹ درصد از زنان پاسخگو گفته‌اند که اساساً به حجاب اعتقاد دارند : 🌐https://b2n.ir/h47524 ❕البته به نظر می رسد که درصد بیشتری از زنان جامعه اسلامی موافق حجاب باشند , زیرا حجاب اجباری تنها ناظر به موی سر نیست , بلکه ناظر به بدن یعنی گردن و سینه و پاها و اندام درونی است و این که زنان جامعه اسلامی حق ندارند که مانند زنان غربی و شرقی در جامعه تردد کنند . 👌می توان گفت نود و نه درصد زنان جامعه اسلامی ایران حاضر نیستند که با اندام برهنه و سر کاملا لخت در جامعه حاضر شوند !!!! ❕محل اشکال برخی از زنان جامعه اسلامی تنها آن است که بتوانند با سر نیمه پوشیده در جامعه حاضر شوند و اینکه مثلا به خاطر آنکه مقداری از موهایشان معلوم است مورد بازخواست قرار نگیرند !!!! 👌در ایران اسلامی , امروزه شاهدیم که معمولا کسی به خاطر سر نیمه برهنه یا بیرون بودن مقداری از موها مورد بازخواست قرار نمی گیرد و عملا حکومت اسلامی برای جلوگیری از تشتت و اختلاف حتی نسبت به همین اقلیت از زنان , از اجرای کامل حکم حجاب که شامل پوشاندن تمام سر می شود , کوتاه آمده است تا مصلحت حفظ نظام اسلامی تحت تاثیر قرار نگیرد , و موارد برخورد پلیس امنیت اخلاقی هم در موارد کشف اندام یا کشف کامل حجاب سر است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
آقا میری و آزادی تمام اغتشاشگران !!!!! ❕ما در گذشته از لزوم مجازات شرعی سران و مهره های اصلی عناصر اغتشاشگر در جریانات اخیر سخن گفتیم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5366 ❕اخیرا جناب اژه ای نیز در دیدار با جمعی از قاضیان , متذکر همین نکته شده و تصریح کردند که باید با عناصر اصلی اغتشاشگر برخورد جدی شود , اما افراد فریب خورده و پشیمان مورد ارفاق قرار گیرند : https://eitaa.com/akharinkhabar/76583 ❕آقا میری به این سخنان جناب اژه ای واکنش نشان داده و خواهان آزادی تمامی اغتشاشگران و سران آنها شده است , با این استدلال که پیامبر اسلام در فتح مکه همگان را بخشید یا امیر مومنان ع در جنگ جمل حتی مروان را نیز بخشید !!!! 👌این که آقامیری آزادی مطلق اغتشاشگران را موافق با سیره پیامبر گرامی اسلام ص و امیر مومنان ع می داند , صحیح نیست , زیرا آن بزرگواران نیز عفو و بخشش عناصر اصلی فتنه و فساد را که هیچگاه از عملکرد خود پشیمان نبوده و در صورت عفو باز دست به اقدام بر علیه نظام اسلامی می زدند را اجازه نمی دادند !!!!! ❕علامه مجلسی در حیاه القلوب در رابطه با فتح مکه می نویسد : " حضرت سفارش فرمود مسلمانان را كه نكشند در مكه مگر كسى را كه با ايشان اراده قتال نمايد بغير از چند نفر كه بسيار آزار حضرت مى‏كردند مانند مقيس بن صبابه و عبد اللّه بن سعد بن ابى سرح و عبد اللّه بن حنظل و دو زن مغنيه كه غنا به هجو آن حضرت مى‏كردند، و فرمود: ايشان را بكشيد هر چند به پرده‏هاى كعبه چسبيده باشند. پس سعيد بن حريث و عمار بن ياسر، ابن حنظل را ديدند كه به پرده كعبه چسبيده است و هر دو سبقت گرفتند به كشتن او و سعادت كشتن او سعيد را نصيب شد، و مقيس بن صبابه را در بازار كشتند، و حضرت امير المؤمنين عليه السّلام يكى از آن دو زن را به قتل رسانيد و ديگرى گريخت، و حويرث بن نفيل بن كعب را نيز آن حضرت به قتل رسانيد." 📚حياة القلوب، ج‏4، ص: 1193 ❕در روایتی نیز امام باقر علیه السلام متذکر این نکته شده و می فرماید : " رسول خدا در روز فتح وارد کعبه شد و در آن، دو تصویر مشاهده کرد. پس پارچه ای خواست و آن را در آب خیس کرد و آن دو تصویر را پاک کرد. فرمود: سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله به قتل عبدالله بن ابی سرح فرمان داد، اگرچه در داخل کعبه پیدایش کنند. و فرمان داد که عبدالله بن خطل و مقیس بن صبابه و قرسا و اُمّ ساره کشته شوند. فرمود: و آن دو (قرسا و اُمّ ساره) دو کنیز آوازه خوان بودند که زنا می‌دادند و در هجو پیامبر آواز می‌خواندند و در جنگ احد مشرکان را بر ضدّ رسول خدا تحریک می‌کردند. " " «دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ الْبَيْتَ يَوْمَ الْفَتْحِ فَرَأَى فِيهِ صُورَتَيْنِ، فَدَعَا بِثَوْبٍ فَبَلَّهُ فِي مَاءٍ ثُمَّ مَحَاهُمَا.قَالَ: ثُمَّ أَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ بِقَتْلِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي سَرْحٍ وَ إِنْ وُجِدَ فِي جَوْفِ الْبَيْتِ، وَ بِقَتْلِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ خَطْلٍ، وَ قَتْلِ مِقْيَسِ بْنِ صبابة [حُبَابَةَ]، وَ بِقَتْلِ فَرْتَنَى وَ أُمِّ سَارَةَ. قَالَ: وَ كَانَتَا قَيْنَتَيْنِ تَزْنِيَان، وَ تُغَنِّيَانِ بِهِجَاءِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، وَ تُحَضِّضَانِ يَوْمَ أُحُدٍ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ» " 📚قرب الاسناد ص ١٣٠ _ بحار الانوار ج ٢١ ص ١١١ ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕بر همین اساس مورخین می نویسند : "پيش از آن‌كه نيروهاى اسلام وارد شاهراه‌هاى مكه شوند، پيامبر تمام فرماندهان را احضار كرد و فرمود: تمام كوشش من اين است كه فتح مكه بدون خون‌ريزى صورت گيرد. از اين‌رو، از كشتن افراد غير مزاحم بايد خوددارى كرد، ولى بايد ده نفر به نام‌هاى «عكرمة بن ابى جهل»، «هبّار بن الاسود»، «عبد اللّه بن سعد بن ابى سرح»، «مقيس حبابه ليثى» ، «حويرث بن نقيذ»، «عبد اللّه بن خطل»، «صفوان بن اميه، «وحشى بن حرب» قاتل حمزه، «عبد اللّه بن الزبيرى»، «حارث بن طلاطلة» و چهار زن كه هر كدام از اين ده نفر مرتكب قتل و جنايت شده و يا آتش‌افروز جنگ‌هاى گذشته بودند، در هركجا دست‌گير شوند بلافاصله اعدام گردند. " 📚فروغ ابدیت ص 808 به نقل از سيرۀ ابن هشام، ج 2، ص 409؛ و تاريخ الخميس، ج 2، ص 90-94. ❕عفو امیر مومنان ع در جنگ جمل هم در مورد افرادی بود که حقیقتا از کردار خود پشیمان بوده و قصد جبران داشتند , چنان که راوی می گوید : " چون جمليان در جنگ جملْ شكست خوردند، گروهى از قريشيان كه در ميان آنها مروان بن حكم [نيز] بود، اجتماع كردند و به يكديگر گفتند: به خدا سوگند، ما به اين مرد، ستم روا داشتيم (مقصودشان اميرمؤمنان بود) و بيعت او را بدون عذر شكستيم. به خدا كه امروز بر ما پيروز گشته است. ما پس از پيامبر خدا، از او بزرگوارتر در روش و مَنش و با گذشت‏تر نديده‏ايم. برخيزيد تا نزد او برويم و از كردار خود در حضور او پوزش طلبيم‏ ... به ایشان گفتيم: اى‏اميرمؤمنان! مانند بنده صالح‏خدا يوسف باش، آن جا كه گفت: «امروز بر شما سرزنشى نيست. خدا شما را مى‏آمرزد و او مهربان‏ترينِ مهربانان است». . امیر مومنان ع فرمود: «امروز، سرزنشى بر شما نيست‏ " "لَمَّا انهَزَمَ النّاسُ يَومَ الجَمَلِ اجتَمَعَ مَعَهُ طائِفَةٌ مِن قُرَيشٍ فيهِم مَروانُ بنُ الحَكَمِ، فَقالَ بَعضُهُم لِبَعضٍ: وَاللّهِ لَقَد ظَلَمنا هذَا الرَّجُلَ يَعنونَ أميرَ المُؤمِنينَ عليه السلام ونَكَثنا بَيعَتَهُ مِن غَيرِ حَدَثٍ، وَاللّهِ لَقَد ظَهَرَ عَلَينا، فَما رَأَينا قَطُّ أكرَمَ سِيرَةً مِنهُ، ولا أحسَنَ عَفوا بَعدَ رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله؛ فَقوموا حَتّى نَدخُلَ عَلَيهِ ونَعتَذِرَ إلَيهِ مِمّا صَنعَناهُ.... فَقُلنا لَهُ: كُن يا أميرَ المُؤمِنينَ كَالعَبدِ الصّالِحِ يُوسُفَ إذ قالَ: «لا تَثْرِيبَ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَ يَغْفِرُ اللَّهُ لَكُمْ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ». فقالَ عليه السلام: لا تَثريبَ عَلَيكُمُ اليَوم‏ ... " 📚الجمل: ص 416، الأمالي للطوسي: ص 506 ح 1109، شرح الأخبار: ج 1 ص 392 ح 333 ، بحار الأنوار: ج 32 ص 262 ح 200. 👌بنابراین افراد فریب خورده و پشیمان مستحق عفو حکومت اسلامی اند اما عناصر و مهره های اصلی که عوامل دشمن ویرانگر بوده و اگر آزاد شوند باز دست به فتنه و فساد می زنند , باید به اشد مجازات برسند و به فرموده قرآن نباید هیچ رافتی در قبال آنان روا داشته شود , چنان که فرمود : " هرگز در دين خدا رافت (و محبت كاذب) شما را نگيرد اگر به خدا و روز جزا ايمان داريد " " لا تاخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِر " ( نور ٢ ) @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
اقتدای به کافر در نماز جماعت !!!! 🤔 : ❓نزد روافض : اگر امامِ نمازِ جماعت یهودی باشد ، و به سوی قبله هم نباشد ، نماز صحیح است و نیاز به اعاده ندارد ‼️‼️ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‌ فِي قَوْمٍ خَرَجُوا مِنْ خُرَاسَانَ أَوْ بَعْضِ الْجِبَالِ وَ كَانَ يَؤُمُّهُمْ رَجُلٌ فَلَمَّا صَارُوا إِلَى الْكُوفَةِ عَلِمُوا أَنَّهُ يَهُودِيٌّ قَالَ لَا يُعِيدُونَ. وَ كَذَلِكَ إِنْ صَلَّى بِهِمْ إِلَى غَيْرِ الْقِبْلَةِ لَا يَجِبُ عَلَيْهِمْ إِعَادَةُ الصَّلَاةِ. 🛎تــــــــرجــــــمـــــه : امام صادق دربارۀ گروهى كه از خراسان يا از برخى از مناطق كوهستانى خارج شده بودند و مردى بر آنان امامت مى‌كرد، وقتى به كوفه رسيدند، متوجّه شدند كه آن شخص يهودى است، گفتند: لازم نيست نماز را اعاده كنند. 💡مجلسی در تعلیق میگوید : و همچنین اگر این نماز به سمت قبله هم نباشد ، واجب نیست نماز را اعاده کنند و نماز شان صحیح است 📚الکافي جلد۳ صفحه۳۷۸ _ ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ج٤ ص٧٢٤ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌 این چه نمازی است که امامِ جماعتِ آن کافر و به سمت قبله نیز نمیباشد؛ اما صحیح و بلا اشکال است و نیاز به اعاده هم ندارد ؟؟⁉️ 💠💠 👌چنان که در روایت مورد اشکال معاند آمده است , اگر انسان به نیت آنکه امام جماعت مسلمان است و به طرف قبله نماز می خواند , به او اقتدا کند و بعد از نماز متوجه شود که امام جماعت کافر بوده و رو به قبله هم نماز نخوانده است , در این صورت بر ماموم واجب نیست که نمازش را اعاده کند و دوباره بخواند . 📚وسائل الشیعه ج ٨ ص ٣٧٤ باب ٣٧ _ ص ٣٧٥ باب ٣٨ ❕این عدم اعاده نیز بازگشت می کند به شریعت آسان اسلام و اینکه در صورتی که انسان از روی خطا و جهل تکلیفش را ناقص انجام دهد , خداوند بر او سخت نمی گیرد , چنان که پیامبر گرامی اسلام فرمود : "[تكليف و مسئوليت در برابر] نُه خصلت، از امّت من برداشته شده است: خطا، فراموشى، آنچه نمى‏دانند، آنچه توانش را ندارند، آنچه بِدان ناچارند، آنچه به زور بِدان وادار مى‏شوند .... " وُضِعَ عن امّتي تِسعُ خِصالٍ: الخَطاءُ، والنِّسيانُ، وما لا يَعلَمونَ، وما لا يُطيقُونَ، وما اضطُرُّوا إلَيهِ، وما استُكرِهُوا علَيهِ ... " 📚الكافي: ج 2 ص 463 ح 2 ❕علمای اهلسنت هم مضمون روایت فوق را از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده اند که فرمود : " از امّت من [مسئوليت و تكليف در برابر] خطا و فراموشى و آنچه بِدان مجبور شده‏اند، برداشته شده است. " " رُفِعَ عن امَّتي الخَطَأُ والنِّسيانُ وما استُكرِهُوا علَيهِ. " 📚الاستذکار , ابن عبد البر ج ٤ ص ٣٧٩ _ فتح الباری ج ٣ ص ٨٢_ الجامع الصغیر ج ٢ ص ١٦ _ سنن ابن ماجه ج ٣ ص ٤٤٤ ❕یا فرمود : " خداوند، هيچ گاه بنده‏اى را به سبب كارى كه از روى خطا يا اجبار انجام دهد، عذاب نمى‏كند. " " لا يُعَذِّبُ اللَّهُ عَبداً على‏ خَطأٍ ولا استِكراهٍ أبَدا " 📚تاریخ بغداد ج ١٠ ص ٤٦ _ کنز العمال ج ٤ ص ٢٣٦ 👌بنابراین و طبق این روایات شیعه و سنی , در موضوع اقتدای به کافر در بحث امام جماعت هم , چون انسان به خطا و اشتباه رفته است لذا مورد تنبیه و مواخذه خداوند قرار نگرفته و دیگر نیازی به اعاده نمازش ندارد . ❕ وهابی به جای آنکه موضوع مورد بحث از روایت شیعه آن هم در هنگام خطا و اشتباه را مورد اشکال قرار دهد بهتر است پاسخ این مساله را بدهد که چگونه خودشان معتقدند که انسان می تواند با اختیار و از روی آگاهی به افراد فاسق و فاجر در نماز جماعت اقتدا کند ?!!!! ❕علمای اهلسنت از پیامبر اسلام نقل می کنند که فرمود : " نمازهای واجب خود را به جماعت بخوانید , خواه امام جماعت عادل باشد , خواه فاسق و فاجری که مرتکب هر گناه کبیره ای گردیده باشد " " عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «الصَّلَاةُ الْمَكْتُوبَةُ وَاجِبَةٌ خَلْفَ كُلِّ مُسْلِمٍ؛ بَرًّا كَانَ أَوْ فَاجِرًا، وَ إِنْ عَمِلَ الْكَبَائِرَ». " 📚سنن ابی داود ج ١ ص ١٦٢ ❕یا نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود : " نماز پشت سر هر انسان فاسق و یا غیر فاسقی , از اصول دین است " " قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : " من أصل الدين الصلاة خلف كل بر وفاجر " 📚سنن الدار قطنی ج ٢ ص ٥٧ ❕علمای مذاهب اهلسنت چون حنبلی و حنفی و شافعی نیز فتوا می دهند که می توان به امام جماعت فاسق و فاجر اقتدا کرد : 📚المجموع ج 4: ص 253، و المحلى ج 4: ص 214، و بدائع الصنائع ج 1: ص 156، و فتح العزيز ج 4: ص 330. @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
انتقاد صادق شیرازی به حکومت اسلامی در مورد زندانی و کشته سیاسی !!!! 🤔 : ❓آیت الله سید صادق شیرازی در مقام کنایه زدن به جمهوری اسلامی ایران چنین گفت : " در حکومت امیر المومنین علی علیه السلام هیچ کشته و زندانی سیاسی نبوده است و حتی امیر مومنان ع قصد داشتند که اگر زنده ماندند حتی ابن ملجم را هم ببخشند " !!!!! 💠💠 👌ظاهرا مقصود ایشان از زندانی و کشته سیاسی آن است که افرادی به صرف مخالفت با سیاستهای نظام حاکم زندانی شوند یا کشته شوند , در حالی که روشن است که در جمهوری اسلامی ایران , آزادی بیان در این مساله وجود دارد و افراد از سلایق و مذاهب مختلف آزادانه نسبت به سیاستهای نظام موضع گیری و انتقاد می کنند و کسی هم با آنها کاری ندارند , چنان که خود آقای سید صادق شیرازی علنا به نظام اسلامی انتقاد می کند و مورد تعرض هم قرار نمی گیرد !!!! 👌رهبر انقلاب در این رابطه می گوید : " استقلال و آزادى در كنار هم جزو شعارهاى اصلى انقلاب بوده است؛ آزادى در اين كشور تأمين شده است. بله، عدّه‌اى بى‌انصافى ميكنند؛ از آزادى موجود استفاده ميكنند و به‌دروغ ميگويند آزادى وجود ندارد؛ راديوهاى بيگانه و تبليغات بيگانه هم سخن آنها را بازتاب ميدهند. واقع قضيّه اين نيست؛ امروز در كشور ما آزادى فكر هست، آزادى بيان هست، آزادى انتخاب هست؛ هيچ‌كس به‌خاطر اينكه فكرش و نظرش مخالف نظرِ حكومت است، مورد فشار و تهديد و تعقيب قرار نميگيرد. هركس ادّعا كند كه «من مورد فشار قرار گرفته‌ام چون عقيده‌ام در فلان مسئله برخلاف عقيده‌ى حكومت بوده»، هركس اين‌جور ادّعايى بكند، دروغ گفته؛ چنين چيزى نيست. افراد متعدّد در رسانه‌هاى مختلف، افكارِ گوناگونِ ضدّ حكومت را - كه عقيده‌شان است - ابراز ميكنند و كسى هم با اينها كارى ندارد؛ بنا هم نيست كه كسى متعرّض اينها بشود. آزادى بيان هم هست؛ ميتوانند بگويند. " 📚(1397/01/01) بيانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى در نخستين روز از سال 1397 ❕در حکومت امیر مومنان ع هم افراد آزادانه اظهار نظر می کردند و حضرت کاری با آنان نداشت , اما اگر افراد فراتر از اظهار نظر بر علیه حکومت اسلامی تحریک و اغتشاش و اقدامات عملی کنند , در این هنگام دیگر بحث آزادی بیان نیست , بلکه بحث به خطر افتادن امنیت ملی است که تمام حکومتها در این هنگام از خود واکنش نشان می دهند . ❕ نبردهای امیر مومنان در سه جنگ جمل و صفین و خوارج از همین قسم بود که مخالفین اقدام عملی بر علیه امنیت ملی کردند و امیر مومنان ع هم به جنگ با آنان رفت , چنان که در مورد خوارج این سخن مصداق روشنتری دارد که علی ع علنا به آنان آزادی در بیان و اندیشه و مخالفت سیاسی داده بود اما وقتی آنان اقدام به جنگ و نزاع و آشوب کردند در آن هنگام بود که حضرت علی ع به نبرد با آنان رفت , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3381 ❕بر همین اساس , برخی از محققین در سیره حکومتی امیر مومنان ع می نویسند : "امام، با مخالفان سياسى نيز هرگز با خشونت رفتار نمى‏كرد. مدارا در سياست علوى، اصلى بود خدشه‏ناپذير. اين مدارا تا مرز توطئه‏آفرينى مخالفان، پيش مى‏رفت. على عليه السلام بر اين باور بود كه مدارا با مخالفان، از تندى آنان مى‏كاهد و زمينه‏هاى صحنه‏آفرينى و جوسازى را از آنان مى‏ستاند. بر اين اساس بود كه تا خوارج به قتلْ دست نيازيدند و امنيت جامعه را به جد به خطر نيفكندند، با آنان برخورد نكرد، دشنام‏هاى آنان را تحمّل كرد و حتى حقوق آنان را از بيت المال، قطع نكرد. برخورد امام، با توطئه‏گران عليه امنيت داخلى، به تناسب حدّ و حدود توطئه آنان و نقشى بود كه در توطئه داشتند. گاه آنان را تبعيد مى‏كرد و ديگر گاه، به زندان مى‏افكند و در نهايت، چون هيچ‏گونه چاره‏انديشى‏اى كارساز نبود، با برخورد نظامى، مشكل را حل مى‏كرد. " 📚دانش نامه امیر المومنین ع ج 3 ص 435 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕بنابراین روشن می شود که امام علی علیه السلام در مرحله اول به مخالفان سیاسی آزادی کامل می داد , اما وقتی که افراد مخالف کار را به توطئه و آشوب می رساندند , آنان را تبعید یا زندان می کرد و در مرحله آخر به نبرد نظامی با آنان می رفت . 👌نمونه تبعید و زندانی مخالفان سیاسی آشوب گر را در دو نقل تاریخی ذیل می خوانیم . ❕در کتاب الغارات به نقل از سعيد اشعرى آمده است : " على عليه السلام هنگام حركت به سوى نهروان، مردى از قبيله نخع را جانشين كرد كه نامش هانى بن هوذه بود. وى به على عليه السلام نامه نوشت كه [دو گروهِ‏] غنى و باهله، فتنه كرده‏اند و دعا كرده‏اند كه دشمنت پيروز گردد.على عليه السلام به او نوشت: «آنان را از كوفه بيرون كن و هيچ يك از آنان را رها مكن»" "استَخلَفَ عَليٌّ عليه السلام حينَ سارَ إلَى النَّهرَوانِ رَجُلًا مِنَ النَّخَعِ يُقالُ لَهُ: هانِي بنُ هَوذَةَ، فَكَتَبَ إلى عَليٍّ عليه السلام: إنَّ غَنيّا وباهِلَةَ فَتَنوا، فَدَعَوُا اللّهَ عَلَيكَ أن يَظفِرَ بِكَ عَدُوُّكَ، قالَ: فَكَتَبَ إلَيهِ عَليٌّ عليه السلام: أجلِهِم مِنَ الكوفَةِ ولا تَدَع مِنهُم أحَدا. " 📚الغارات: ج 1 ص 18، بحار الأنوار: ج 33 ص 356 ح 588. ❕طبری نقل می کند : " مردى از قبيله بنى سدوس كه نامش عَيْزار بن اخنس بود و به باورهاى خوارج اعتقاد داشت، به سمت آنان حركت كرد. در بيرون مدائن، با عدى‏بن حاتم رو به رو شد كه همراهش اسود بن قيس مرادى و اسود بن يزيد مرادى بودند. عيزار، وقتى با عدى روبه رو شد، گفت: آيا سالمِ بهره‏بَرى يا ستمگرِ گنهكار؟ عدى گفت: سالمِ بهره‏بَر. آن دو مرادى گفتند: اين سخن را نگفتى، مگر به جهت شرّى كه در باطن دارى. به درستى كه ما مى‏دانيم كه عقيده خوارج را دارى. اى عيزار! از ما جدا نمى‏شوى تا تو را نزد امير مؤمنان ببريم و اخبارت را به وى گزارش دهيم. ❕زمانى نگذشت كه على عليه السلام آمد و آن دو خبر را به وى گزارش كردند و گفتند: اى اميرمؤمنان! او بر اعتقاد خوارج است. ما او را مى‏شناسيم. فرمود: «خونش بر ما حلال نيست؛ 👈امّا او را زندان مى‏كنيم👉 ....». " ... وقالا: يا أميرَ المُؤمِنينَ، إنَّهُ يَرى رَأيَ القَومِ، قَد عَرَفناهُ بِذلِكَ. فقالَ: ما يَحِلُّ لَنا دَمُهُ، ولكِنّا نَحبِسُهُ. " 📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 89. ❕در مورد جریان ابن ملجم هم صادق شیرازی دروغ می گوید که امیر مومنان ع فرموده باشند که اگر زنده ماندم او را می بخشم !!! بلکه می فرمودند که اگر زنده ماندم اختیارش به دست خودم است و اگر بخواهم عفو کرده و اگر بخواهم مجازات می کنم , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2720 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
ذکر خداوند در هنگام قضاء حاجت !!!! 🤔 : ❓جائز بودن قرآن خواندن در حین قضای حاجت نزد روافض !!!!! از قول جعفر صادق آمده است : عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ أَ تَقْرَأُ اَلنُّفَسَاءُ وَ اَلْحَائِضُ وَ اَلْجُنُبُ وَ اَلرَّجُلُ يَتَغَوَّطُ اَلْقُرْآنَ ، فَقَالَ يَقْرَءُونَ مَا شَاءُوا . از امام صادق درمورد حکم قرآن خواندن زنی که زایمان کرده ، زن حائض ، و شخص محتلم و شخصی که در حال قضای حاجت است ، پرسیدم امام صادق گفت : هر چه میخواهند بخوانند. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۲ , صفحه۲۱۷ اهل سنت و جماعت این کار را تماماً حرام میپندارند !!!! 💠💠 👌قرآن با صراحت بیان می دارد که ذکر خداوند شایسته است که بسیار و در تمام حالات ایراد و اداء شود , چنان که می فرماید : "اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را بسيار ياد كنيد - و صبح و شام او را تسبيح نمائيد. " " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً _ وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلا " ( احزاب ٤١ _ ٤٢ ) ❕روشن است که یکی از مصادیق ذکر خداوند , تلاوت قرآن است , چنان که خداوند در مورد قرآن با عنوان ذکر یاد کرده و می فرماید : "و اين (قرآن) ذكر مباركى است كه (بر شما) نازل كرديم آيا آن را انكار مى‏كنيد؟! " "هذا ذِكْرٌ مُبارَكٌ أَنْزَلْناهُ أَ فَأَنْتُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ " ( انبیاء ٥٠ ) ❕بنابراین ذکر خداوند در هر حالاتی خوب است گفته شود , حتی در هنگام تخلی و قضاء حاجت , چنان که طبق روایات اهلسنت هم ذکر خداوند حتی در هنگام جنابت و قضاء حاجت , مستحب است و پیامبر در تمام حالات و زمانهایش یعنی حتی هنگام جنابت و قضاء حاجت نیز ذکر خداوند و تلاوت قرآن را ایراد می کرد . ❕ابن ابی شیبه عالم بزرگ اهلسنت و استاد بخاری , نقل می کند که موسی علیه السلام از خداوند سوال کرد که آیا می توانیم در هنگام جنابت و قضاء حاجت ذکر تو را بگوییم ? خداوند پاسخ داد : " من را در تمام حالات یاد کن " " يا رب فإنا نكون من الحال على حال نعظمك أو نجلك ان نذكرك عليها قال وما هي قال الجنابة والغائط قال يا موسى اذكرني على كل حال ." 📚المصنّف لابن أبي شيبة: ج 1 ص 138 ح 5 وج 8 ص 121 ح 6، تاريخ دمشق: ج 61 ص 115. ❕بخاری و مسلم نقل می کنند که پیامبر گرامی اسلام در تمام حالات و زمانهایش ذکر خداوند را ترک نمی کرد : "کان النبی یذکر الله علی کل احیانه " 📚صحيح مسلم: ج 1 ص 282 ح 117، صحيح البخاري: ج 1 ص 227 . ❕مسلم این روایت را در باب ذکر خداوند در هنگام جنابت و غیر آن مانند قضاء حاجت نقل می کند تا بیان کند که در این حالتها ذکر خداوند و قرائت قرآن اشکالی ندارد : " باب ذکر الله تعالی فی حال الجنابه و غیرها " 📚همان منبع از صحیح مسلم 👌و همینطور علمای اهلسنت نقل می کنند که پیامبر هم در هنگام ورود به بیت الخلاء ذکر خداوند را می گفت و هم در هنگام خروج از بیت الخلاء : " أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ كَانَ إِذَا دَخَلَ الْكَنِيفَ قَالَ «اللَّهُمَّ! إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ الْخُبْثِ وَ الْخَبَائِثِ» _ " مَا خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ مِنَ الْغَائِطِ إِلَّا قَالَ: غُفْرَانَكَ. " 📚صحيح مسلم، ج‏1، ص: 283 _ سنن النسائي، ج‏6، ص: 24 👌انسان در هنگام قضاء حاجت متذکر خداوند و الطاف او می افتد که خداوند برای انسان این امکان را ایجاد کرده تا مواد زائد بدنش را دفع کرده و از این طریق به حیات و زندگی ادامه دهد که اگر این امکان نبود در اندک ساعاتی عمر انسان به پایان می رسید !!!! ▫️بی شک این نعمت الهی نیز شایستگی ذکر و شکر خداوند را دارد , چنان که امام صادق علیه السلام خطاب به مفضل می فرمود : " اى مفضّل! در تمام اعضاى جسم آدمى و تدابيرى كه در آنها نهفته است‏ انديشه كن. دستها براى كار كردن، پاها براى رفتن، ديدگان براى راه يافتن و ديدن، دهان براى خوردن، معده براى هضم كردن، كبد براى تصفيه نمودن،👈 منافذ خروجى بدن براى دفع فضولات جسم، 👉ظرفهايى براى حمل آنها و فرج براى حفظ نسل آفريده شده‏اند؟ اگر ژرف در كار تمام عضوهاى بدن انديشه نمايى مى‏يابى كه هر چيزى از سر حكمت و تدبير و استوارى پديد آمده است. " 📚شگفتيهاى آفرينش (ترجمه توحيد مفضل)، ص: 52 ❕ " جز خدا چه كسى براى منافذ خروجى بول و غائط، شيرهايى قرارداد كه هر گاه خواهند ببندند و هر گاه خواهند بگشايند تا هميشه جارى نباشند و زندگى آدمى را به فساد نكشانند؟ براستى انسان تا كجا مى‏تواند اين نعمتها را به شماره در آورد؟ بى‏شك آنچه كه شمرده نمى‏شود بيش از آن است كه مردم مى‏دانند و مى‏شمارند. " 📚شگفتيهاى آفرينش (ترجمه توحيد مفضل)، ص: 62 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
استنجاء با انگشتری که نام خدا بر آن است !!!! 🤔 : ❓ امامان معصوم شیعه با انگشتری که بر روی آن نام الله متعال بود ، مخرج غائط خود را پاک میکردند ( استنجاء می‌کردند ) . شیخ حر عاملی آورده است : عن وهب بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَبِي ، اَلْعِزَّةُ لِلَّهِ جَمِيعاً وَ كَانَ فِي يَسَارِهِ يَسْتَنْجِي بِهَا وَ كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلْمُلْكُ لِلَّهِ وَ كَانَ فِي يَدِهِ اَلْيُسْرَى يَسْتَنْجِي بِهَا . وهب بن وهب از امام صادق نقل می کند امام صادق فرمودند نقش خاتم پدرم "العزة لله جمیعا" بود در دست چپش بود با آن استنجاء می کرد و نقش خاتم امیر المومنین (ع) "الملک لله" بود و در دست چپش بود و با آن استنجاء می کرد. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۱ , صفحه۳۳۲ 💠💠 ❕مستند اصلی این روایت , نقل شیخ طوسی است و شیخ طوسی این روایت را به خاطر راوی آن که وهب بن وهب است , قابل استدلال نمی داند , زیرا او از اهلسنت بوده است : " لِأَنَّ رَاوِيَهُ وَهْبُ بْنُ وَهْبٍ وَ هُوَ عَامِّيٌّ مَتْرُوكُ الْعَمَلِ بِمَا يَخْتَصُّ بِرِوَايَتِه‏ " 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏1، ص: 32 ❕بر همین اساس , علمای شیعه این روایت را حمل می کنند بر تقیه , یعنی امام علیه السلام بر پایه فشاری که از سوی مخالفین بر او بوده است , مضمون فوق را از روی تقیه بیان داشته است , زیرا انگشتر به دست چپ کردن و نیز استنجاء کردن با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده است , در میان علمای اهلسنت رواج دارد و این گروه از اهلسنت امام علیه السلام را بر آن داشته اند تا از روی تقیه , موافق با عقیده آنان سخن بگوید و الا دیدگاه امامان اهلبیت ع انگشتر به دست راست کردن و عدم استنجاء با انگشتری است که نام خدا بر آن است : " أَقُولُ: هَذَا مَحْمُولٌ إِمَّا عَلَى التَّقِيَّةِ لِمُوَافَقَتِهِ لَهَا وَ كَوْنِ رَاوِيهِ عَامِّيّا " 📚وسائل الشيعة، ج‏1، ص: 333 ❕"أقول: مما يؤيد التقية ذكر التختم باليسار، لأنه من شعار المخالفين، و شعارهم و شيمتهم التختم باليمين‏ _ أقول و يؤيد الحمل على التقية أنهم ع كانوا لا يتختمون بغير اليمين إلا في التقية و ذكروا أنه من علامات المؤمنين. " 📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏1، ص: 148 _ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏77، ص: 201 ❕چنان که گفتیم سنت اهلسنت انگشتر به دست چپ کردن است تا از این طریق با شیعه و امامان شیعه ع مخالفت کنند , چنان که علمای اهلسنت می گویند که سنت پیامبر آن بوده است که انگشتر به دست راست شود , اما چون شیعه انگشتر به دست راست می کند , ما اهلسنت انگشتر به دست چپ می کنیم تا با شیعه مخالفت کنیم : "المشروع التختم في اليمين، لكن لما اتّخذته الرافضة عادةً جعلنا التختم في اليسار! " 📚الصراط المستقیم , البیاضی , ج ٣ ص ٢٠٦ ❕همینطور در نقلهای علمای اهلسنت آمده است: اشکالی ندارد که انسان با انگشتری که نام خدا در آن است به بیت الخلاء رود و با همسرش جماع کند : " البخاري بإسناده: قال عطاء: وفي الخاتم فيه ذكر الله عز وجل، يدخل الإنسان الكنيف أو يلمّ بأهله وهو بيده، لا بأس به.وروي عن الحسن وابن سيرين مثله. " 📚. خلق أفعال العباد: ص 95 ح 377، المصنّف لابن أبي شيبة: ج 1 ص 136 ح 1. المصنّف لابن أبي شيبة: ج 1 ص 136 ح 3. ❕به هر حال روایت مورد استناد وهابی سندا ضعیف است , زیرا علمای رجال راوی روایت یعنی وهب بن وهب را کذاب و دروغگو و از اهلسنت شمرده اند که روایاتش مردود است : " كان كذابا قاضيا عاميا إلا أن له أحاديث عن جعفر بن محمد عليه السلام كلها لا يوثق بها _ كان كذابا " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 262 _ رجال النجاشي، ص: 430 👌و در روایات دیگری از امام صادق و امام علی علیهما السلام وارد شده است که نباید با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده به دستشویی رفت و با آن دست استنجاء کرد : " قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَدْخُلُ الْخَلَاءَ وَ فِي يَدِي خَاتَمٌ فِيهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَى قَالَ لَا وَ لَا تُجَامِعْ فِيهِ. " _ " قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَنْ نَقَشَ عَلَى خَاتَمِهِ اسْمَ اللَّهِ فَلْيُحَوِّلْهُ عَنِ الْيَدِ الَّتِي يَسْتَنْجِي بِهَا فِي الْمُتَوَضَّإِ. " 📚الکافی ج 3 ص 56 _ ج 6 ص 474 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
مرگ اکثر شیعیان به علت اسهال !!!!! 🤔 : ❓ اســـــہـــــال ، عــــــلـــــت مرگ بیشتر شیعیان ‼️‼️ امام رضا طبق روایتۍ معتبر در ڪـافۍ ڪلینۍ گفته اند: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ أَوْ غَيْرِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَكْثَرُ مَنْ يَمُوتُ مِنْ مَوَالِينَا بِالْبَطَنِ اَلذَّرِيعِ . بيشتر دوستان ما به سبب اسهالى شديد مى‌ميرند. 📚الکافي جلد۳ صفحه۱۱۲ پس اگر ڪسۍ را دیدید ڪـہ بر اثر اسہال شدید مرده است ، بدانیـــد ڪه شیعہ اهل بیت بوده !!!!! 💠💠 🔸١ _ این روایت از نظر سندی ضعیف است . راوی روایت علی بن حدید است که علامه حلی از شیخ طوسی ضعیف بودن و عدم اعتماد به روایت او را نقل می کند و این که او فطحی مذهب بوده است : " ضعفه شيخنا في كتاب الاستبصار و التهذيب لا يعول على ما ينفرد بنقله و قال الكشي قال نصر بن الصباح إنه فطحي من أهل الكوفة " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 234 ❕بر همین اساس علامه مجلسی تصریح می کند که این روایت ضعیف است : " الحديث السادس: ضعيف‏ " 📚مراه العقول ج 13 ص 260 🔸٢ _ طبق بیان شیخ صدوق , یک وجه صدور روایات طبی از ائمه علیهم السلام آن است که موافق با آب و هوا و وضعیت مکه و مدینه صادر شده است و در مورد سایر مناطق مصداق ندارد : "اعتقادنا في الأخبار الواردة في الطب أنّها على وجوه: منها: ما قيل على هواء مكّة و المدينة، فلا يجوز استعماله في سائر الأهوية. " 📚اعتقادات الامامیه ص 115 ❕بر این اساس روایت مورد اشکال وهابی نیز در صورت پذیرش , می تواند ناظر به آب و هوای مکه و مدینه باشد که در آن دوره از زمان امام رضا علیه السلام , اکثر شیعیان مناطق مکه و مدینه با درد شکم و اسهال شدید از دنیا می رفتند , لذا در برخی از روایات طبی , ائمه علیهم السلام توصیه های درمانی برای شکم درد و اسهال داشتند تا این مشکل از شیعیان برطرف شود , مثلا توصیه می کردند به مصرف عسل و شونیز و آرد برنج و آرد گاورس و شیر شتر : 📚دانش نامه احادیث پزشکی ج ١ ص ٤٣١ _ ٤٣٥ _ ٤٣٧ _٤٣٩ 🔸٣ _ وهابیون در کتابهای خوشان نقل می کنند که هرکس از اسهال بمیرد , شهید مرده است , بنابراین بهتر است که این جماعت قبل از اشکال کردن به روایت شیعه , درمورد روایات خودشان پاسخ دهند : " الشُّهَدَاءُ خَمْسَةٌ الْمَطْعُونُ، وَ الْمَبْطُونُ، وَ الْغَرِيقُ، وَ صَاحِبُ الْهَدْمِ، وَ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ الله " 📚صحيح البخاري، ج‏2، ص: 28 طبع مصر @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir