11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺آیا شیعیان قاتلان امام حسین علیه السلام بودند ?
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
" شیعیان خودشان امام حسین علیه السلام را دعوت کردند و خودشان او را کشتند و خودشان برایش نیز عزاداری می کنند "
@Rahnamye_Behesht
مبارزه امام سجاد علیه السلام با حکومت یزید !!!!
🤔#پرسش :
آخوندهاى شيعه: امام حسين براى امر به معروف و نهى از منكر، قيام كرد و در اين راه، جان خود و عزيزانش را از دست داد.
▪️سئوال از متوليان تشيع:
اگر امر به معروف و نهى از منكر، يك واجب دينى است كه يك امام براى انجام آن، جان خود و خانواده اش را به خطر انداخته است، پس چرا فرزند او يعنى على بن الحسين، اين واجب دينى را انجام نداد؟
١) آيا يزيد عوض شده بود و ديگر نياز به امر به معروف نداشت؟
٢) آيا حسين با اشتباه خود، اين همه انسان را به كشتن داد؟ !!!!
💠#پاسخ💠
👌یزید هیچ گونه اعتقادی به نبوت پیامبر گرامی اسلام نداشت و غرض او این بود که آیین پیامبر اسلام را نابود کند و از بین ببرد , چنانچه که مرحوم طبرسی نقل می کند :
" هنگامى كه زين العابدين عليه السلام و اهل حرمش بر يزيد، وارد شدند و سرِ امام حسين عليه السلام را آوردند و پيشِ رويش در تَشت گذاشتند، يزيد با چوبدستىاش بر دندانهاى پيشِ امام حسين عليه السلام مىزد و مىخواند:
هاشميان، با فرمانروايى، بازى كردند، و گر نه
نه خبرى آمده و نه وحيى نازل شده است.
كاش پدرانم در بدر، اكنون بودند
و بىتابى خزرج را از زخم سلاح مىديدند!
هلهله مىكردند و از شادى، فرياد مىكشيدند
و مىگفتند: اى يزيد! پاينده و سربلند باشى.
ما جزاى بدر را به آنها داديم
و مانند آن را بر سرشان در آورديم و اكنون، برابريم.
من از خِندِف نيستم، اگر
انتقام آنچه را خاندان احمد كردهاند، از آنها نگيرم. "
"فَجَعَلَ يَضرِبُ ثَناياهُ بِمِخصَرَةٍ كانَت في يَدِهِ، وهُوَ يَقولُ:
لَعِبَت هاشِمُ بِالمُلكِ فَلاخَبَرٌ جاءَ ولا وَحيٌ نَزَلَ لَيتَ أشياخي بِبَدرٍ شَهِدوا جَزَعَ الخَزرَجِ مِن وَقعِ الأَسَل لَأَهَلّوا وَاستَهَلّوا فَرَحا ولَقالوا يا يَزيدُ لا تُشَل فَجَزَيناهُم بِبَدرٍ مَثَلًاو أقمَنا مِثلَ بَدرٍ فَاعتَدَل لَستُ مِن خِندِفَ إن لَم أنتَقِم مِن بَني أحمَدَ ما كانَ فَعَل "
📚الاحتجاج: ج 2 ص 122 الرقم 173، الملهوف: ص 214، مثير الأحزان: ص 101، المناقب لابن شهرآشوب: ج 4 ص 114 و ...
▫️علمای اهلسنت هم جریان فوق و کفر گویی یزید را نقل کرده اند :
📚تاریخ طبری ج 5 ص 623 _ انساب الاشراف ج 2 ص 196 _ بلاغات النساء ج 1 ص 10 _ مقاتل الطالبیین ج 1 ص 34 _ المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم ج 5 ص 343_ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 15 ص 103
❗️امام حسین علیه السلام برای جلوگیری از نابودی اسلام توسط یزید قیام کرد و هر چند آن حضرت و ياران باوفايش به شهادت رسيدند، ولى تكانى به افكار خفته مسلمين دادند و لرزه بر اندام حكومت جبّاران افكندند، در نتيجه اسلام را زنده ساختند و از اضمحلال دستاوردهاى نهضت نبوى جلوگيرى كردند و مسلمانان را از حيرت و گمراهى نجات دادند.
▫️علمای شیعه و سنی نقل می کنند که عبدالملك بن مروان خلیفه وقت به «حجاج» كه از طرف وى حاكم حجاز بود، نوشت: " مرا به خون فرزندان ابوطالب آلوده نكن، زيرا خود ديدم كه چون خاندان حرب (ابوسفيان) با آنان در افتادند , نصرت نشدند و برافتادند و قدرت را از دست دادند " " كان عبد الملك قد كتب إلى الحجاج، و هو على الحجاز: جنبني دماء آل بني أبي طالب فإني رأيت آل حرب لما تهجموا بها لم ينصروا _ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ مَرْوَانَ إِلَى الْحَجَّاجِ بْنِ يُوسُفَ أَمَّا بَعْدَ فَحَسْبِي دِمَاءُ بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَإِنِّي رَأَيْتُ آلَ أَبِي سُفْيَانَ لَمَّا وَلَغُوا فِيهَا لَمْ يَلْبَثُوا بَعْدَهَا إِلَّا قَلِيلا "
📚تاریخ یعقوبی ج 2 ص 304 _ الاختصاص , شیخ مفید ص 315
❗️بر همین اساس در روايتى از امام صادق عليه السلام آمده است:
" پس از شهادت امام حسين عليه السلام وقتى كه ابراهيم بن طلحة بن عبيدالله خطاب به امام سجاد عليه السلام گفت: «يا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ مَنْ غَلَبَ؟ " اى على بن الحسين! چه كسى (در اين مبارزه) پيروز شد؟!»امام عليه السلام فرمود: «اذا ارَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلاةِ فَاذِّنَ ثُمَّ اقِمْ " اگر مىخواهى بدانى چه كسى (يزيد يا امام حسين عليه السلام) پيروز شده است، هنگامى كه وقت نماز فرا رسيد، اذان و اقامه بگو (آنگاه ببين چه كسانى ماندند و چه كسانى رفتند)». "
📚امالی طوسی ص 677
▫️امام چهارم عليه السلام مىخواهد بگويد، هدف حكومت يزيد محو نام رسولخدا بود، ولى امام حسين عليه السلام با شهادتش از اين كار جلوگيرى كرد، به هنگام اذان و اقامه همچنان نام محمد كه نشانه بقاى مكتب اوست برده مىشود لذا در زيارت معروف اربعين مىخوانيم:
«وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَيْرَةِ الضَّلالَةِ " او (حسين) خون پاكش را در راه تو نثار كرد، تا بندگانت را از جهالت و حيرت گمراهى نجات دهد "
📚تهذیب الاحکام ج 6 ص 113
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕موفقیت امام حسین علیه السلام در مقابله با خاندان ابی سفیان و حفظ اسلام از چنگال یزید ملعون , مرهون زحمات و روشنگری های امام سجاد علیه السلام بوده است , چنانچه که برخی می نویسند :
"با توجه به تبليغات بسيار گسترده و دامنهدارى كه حكومت اموى از زمان معاويه به بعد، بر ضد خاندان پيامبر (بهويژه در منطقۀ شام) به عمل آورده بود، بىشك اگر بازماندگان امام حسين عليه السلام به افشاگرى و بيدارسازى نمىپرداختند، دشمنان اسلام و مزدوران قدرتهاى وقت، قيام و نهضت بزرگ و جاويد آن حضرت را در طول تاريخ لوث مىكردند و چهرۀ آن را وارونه نشان مىدادند، اما تبليغات گستردۀ امام سجاد و ديگر بازماندگان حضرت سيدالشهدا عليه السلام در دوران اسيرى - كه حماقت و كينهتوزى يزيد چنين فرصتى را براى آنان پيش آورده بود - اجازۀ چنين تحريف و خيانتى را به دشمنان حسين عليه السلام نداد و طبل رسوايى يزيد را به صدا در آورد. "
📚سیره پیشوایان ص 251
▫️و می نویسند :
"هر قيام و نهضتى عمدتاً از دو بخش «خون» و «پيام» تشكيل مىگردد. مقصود از بخش خون، مبارزات خونين و قيام مسلحانه است كه مستلزم كشتن و كشته شدن و جانبازى در راه آرمان مقدس است.
❕مقصود از بخش پيام نيز، رساندن و ابلاغ پيام انقلاب و بيان آرمانها و اهداف آن است.
👌 در پيروزى يك انقلاب، اهميت بخش دوم كمتر از بخش اول نيست، زيرا اگر اهداف و آرمانهاى يك انقلاب در سطح جامعه تبيين نشود، انقلاب از حمايت و پشتيبانى مردم برخوردار نمىگردد و در كانون اصلى خود به دست فراموشى سپرده مىشود، و چه بسا گرفتار تحريفها و دگرگونىها توسط دشمنان انقلاب مىگردد.
👈با بررسى قيام مقدس امام حسين عليه السلام اين دو بخش كاملاً در آن به چشم مىخورد، زيرا انقلاب امام حسين عليه السلام تا عصر عاشورا مظهر بخش اول، يعنى بخش خون و شهادت و ايثار خون بود و رهبر و پرچمدار آن نيز خود حسين بن على عليه السلام، در حالى كه بخش دوم آن از عصر عاشورا آغاز گرديد و پرچمدار آن امام زينالعابدين عليه السلام و زينب كبرىٰ عليها السلام بودند كه پيام انقلاب و شهادت سرخ آن حضرت و يارانش را با سخنان آتشين خود به اطلاع افكار عمومى رساندند و طبل رسوايى حكومت پليد اموى را به صدا در آوردند. "👉
📚همان منبع ص 197
👌بنابراین امام سجاد علیه السلام قیام و مبارزه با حکومت فاسد یزید را رها نکرد و با روشنگری ها و خطبه های آتشین خود سبب به نتیجه نشستن قیام امام حسین ع و حفظ اسلام از نابودی شدند , در این رابطه و نقش چشمگیر امام سجاد ع در روشنگری علیه حکومت فاسد یزید , باب ذیل از کتاب شریف بحار الانوار را مطالعه فرمایید :
📚بحار الانوار ج 45 ص 107 باب 39 _ ج 46 ص 108 باب 6
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
خواندن زیارت عاشوراء بدون صد لعن و صد سلام !!!!
🤔#پرسش :
❓موضوع نحوه خواندن زیارت عاشوراء برای بسیاری از متدینین محل سوال هست یعنی نحوه خواندن صد لعن و صد سلام . بعضی روایات اللهم العنهم جمیعا را صد بار ذکر کردند و السلام علی الحسین و .... را صد بار . کدام نقل مستندتر و بهتر هست؟❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌آنچه که در نقل ماثور از ائمه علیهم السلام وارد شده است , خواندن زیارت عاشوراء با صد لعن و صد سلام است , صد لعن از " اللهم اللعن اول ظالم ... " شروع می شود و صد سلام از " السلام علیک یا ابا عبد الله و علی الارواح التی .... " " ثُمَّ تَقُولُ مِائَةَ مَرَّةٍ- اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ [آلِ مُحَمَّدٍ حُقُوقَهُمْ] وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِي حَارَبَتِ [جَاهَدَتِ] الْحُسَيْنَ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ [تَابَعَتْ] أَعْدَاءَهُ عَلَى قَتْلِهِ وَ قَتْلِ أَنْصَارِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً- ثُمَّ قُلْ مِائَةَ مَرَّةٍ- السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيَارَتِكُمْ السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِين "
📚کامل الزیارات ص 179 _ مصباح المتهجد ج 2 ص 776 _ المزار الکبیر ص 484 _ المزار شهید اول ص 183 _ البلد الامین ص 271 _ المصباح کفعمی ص 484 _ زاد المعاد ص 236
👌بنابراین اگر انسان می خواهد به ثواب خاصه زیارت عاشوراء برسد , باید این زیارت را همراه صد لعن و صد سلام به کیفیت فوق بخواند اما از آنجایی که مطلقا زیارت امام حسین ع از راه دور دارای ثواب است , چنانچه که در ذیل توضیح داده ایم :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1518
▫️انسان می تواند به قصد مطلق زیارت امام حسین علیه السلام , زیارت عاشوراء را بدون صد لعن و صد سلام بخواند و ثواب زیارت امام حسین ع را ببرد , اما اگر بخواهد ثواب زیارت عاشوراء بالخصوص را ببرد , باید صد لعن و صد سلام را بخواند , چنانچه که از مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی سوال شد :
" آيا خواندن زيارت عاشورا بدون صد لعن و سلام ثواب و اثرى دارد يا حتماً بايد زيارت به همراه صد لعن و صد سلام خوانده شود. ?
▫️جواب :
❕ترتب ثوابهاى خاصى كه در روايات مربوط به زيارت عاشورا وارد است توقف دارد بر خواندن آن بنحوى كه وارد شده و مأثور است و خواندن آن بقصد مطلق زيارت حضرت سيدالشهداء عليهالسلام ... كه اجر و ثواب بسيار دارد، موجب ترتّب آن ثوابهاى عام است. "
📚معارف دين، ج2، ص: 250
👌البته از حکم فوق الذکر یک مورد استثناء شده است و مورد استثناء در بیان فقیه ارجمند آیت الله مکارم شیرازی چنین است که می گوید :
" كسانى كه موفّق به گفتن صد مرتبه لعن و سلام نباشند، مىتوانند به يك مرتبه (به قصد رجا) قناعت كنند و در روايتى از امام هادى عليه السلام در مورد چنين اشخاصى آمده است كه هر كس لعن و سلام زيارت عاشورا را يكبار بخواند و پس از لعن نود و نه بار بگويد: "اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً " و پس از سلام نيز نود و نه بار بگويد: «السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلَى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلَى اوْلَادِ الْحُسَيْنِ وَعَلَى اصْحابِ الْحُسَيْنِ
» كفايت مىكند. "
📚رجوع شود به: الذريعه، ج 15، ص 29؛ كتاب «ربع قرن مع العلامة الأمينى»، ص 231؛ ادب الزائر، نوشته علامه امينى، ص 127.
▫️" برخى چنين تصوّر كردهاند كه اگر يك بار لعن و سلام را بگويند، سپس به دنبال هر كدام از لعن و سلام، جمله «تِسْعاً وَتِسْعينَ مَرَّةً» را اضافه كنند كفايت مىكند، در حالى كه ظاهر روايت همان است كه در بالا ذكر شد "
📚همراه زائران قم و جمكران، مکارم شیرازی ص: 143
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺حضور امام حسین (ع) در فتح ایران !!!
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
" امام حسین در فتح ایران و کشتار ایرانیان توسط اعراب حاضر بوده است , حال چگونه ما ایرانیان برای امام حسین گریه کنیم ? "
@Rahnamye_Behesht
کشتن مورچگان در روایات شیعه !!!!
🤔#پرسش :
❓کشتن مورچه بیگناه در روایات شیعه :
قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام مَا تَقُولُ فِي قَتْلِ الذَّرِّ قَالَ فَقَالَ اقْتُلْهُنَّ آذَيْنَكَ أَوْ لَمْ يُؤْذِينَكَ
عبید بن زراره میگوید از امام صادق در مورد کشتن مورچگان سوال کردم ایشان گفت که مورچه ها را بکش چه اذیت کردند چه نکردند باز آنها را بکش
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللهِ لَا بَأْسَ بِقَتْلِ النَّمْلِ آذَيْنَكَ أَوْ لَمْ يُؤْذِينَكَ
عبدالله بن سنان از امام صادق روایت کرده که گفته است کشتن مورچگان چه اذیت کنند چه نکنند اشکالی ندارد.
نام کتاب : كتاب السرائر نویسنده : ابن إدريس الحلي جلد : 3 صفحه : 563 ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ملاک پی بردن به صحت یک روایت , همخوانی آن با قرآن کریم و سنت پیامبر گرامی اسلام است , چنانچه امام صادق علیه السلام فرمود :
« روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا و سنت پیامبرش باشد » « لا تصدق علینا الا ما وافق کتاب الله و سنه نبیه »
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123
❗️در روایاتی که از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام به ما رسیده است , تصریح شده است که کشتن مورچگان جایز نیست مگر در صورتی که خطر مهمی از جانب آنان انسان را تهدید کند .
▫️در روایاتی آمده است که پیامبر گرامی اسلام بالخصوص از کشتن پنج چیز یا شش چیز از حیوانات نهی کرد که یکی از آنها مورچگان بود که پیامبر اسلام از کشتن آنان نهی کرد :
"عَنْ عَلِيٍّ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص نَهَى عَنْ قَتْلِ خَمْسَةٍ ... النَّمْلَةِ ..." _أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص نَهَى عَنْ قَتْلِ السِّتَّةِ ... النَّمْلَةِ ..."
📚الخصال ج 1 ص 297 _ تهذيب الأحكام ج9، ص 20
❗️یا در روایتی راوی از امام کاظم علیه السلام در مورد کشتن مورچگان سوال کرد که امام از این کار و کشتن آنان نهی کرد مگر در صورتی که مورچگان بخواهند به انسان ضرر و آزاری برسانند : " سَأَلْتُهُ عَنْ قَتْلِ النَّمْلَةِ أَ يَصْلُحُ قَالَ لَا تَقْتُلْهَا إِلَّا أَنْ تُؤْذِيَكَ "
📚مسائل علي بن جعفر و مستدركاتها، ص: 157
❗️از قرآن نیز استفاده می شود که کشتن بی دلیل مورچگان کاری ناشایست و خلاف عدالت است , چنانچه که خداوند در جریان سلیمان نبی ع می فرماید :
" لشكريان سليمان از جن و انس و پرندگان نزد او جمع شدند آن قدر زياد بودند كه بايد توقف كنند تا به هم ملحق شوند - تا به سرزمين مورچگان رسيدند، مورچهاى گفت: اى مورچگان! به لانههاى خود برويد تا سليمان و لشكرش شما را پايمال نكنند در حالى كه نمىفهمند! "
" ... حَتَّى إِذا أَتَوْا عَلى وادِ النَّمْلِ قالَتْ نَمْلَةٌ يا أَيُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَساكِنَكُمْ لا يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا يَشْعُرُون " ( سوره نمل آیه 17 _ 18 )
▫️مفسرین در تفسیر آیه فوق می نویسند :
" ضمنا از اين جمله استفاده مىشود كه عدالت سليمان حتى بر مورچگان ظاهر و آشكار بود چرا كه مفهومش اين است كه اگر آنها متوجه باشند حتى مورچه ضعيفى را پايمال نمىكنند، و اگر پايمال كنند بر اثر عدم توجه آنها است. "
📚تفسير نمونه، ج15، ص: 433
❗️بر همین اساس فقهای شیعه فتوا می دهند :
"اگر حيواناتى مثل مورچه در بيابان باشد و ضررى هم براى انسان نداشته باشد، آزار آنها صحيح نيست. "
📚كتاب النكاح، مکارم شیرازی , ج7، ص: 118
▫️بنابراین دو روایتی که شبهه افکن به آنها استناد کرد تا ثابت کند که کشتن بی دلیل مورچه در روایات شیعه جایز است از آنجایی که خلاف قرآن و سنت می باشد مردود و غیر قابل احتجاج است , خصوصا آنکه راوی آن دو روایت افرادی به مانند قاسم بن عروه و محمد بن عبد الله بن غالب هستند که اولی توثیقی ندارد و دومی نیز از واقفیه و دشمنان امام رضا علیه السلام بوده و روایتش در جایی که ضدیت تام با قرآن و سنت دارد , نمی تواند مقبول باشد :
📚معجم الرجال الحدیث ج 15 ص 29 _ ج 17ص 259
▫️ در سایت اسلام کوئست در مورد دو روایت مورد شبهه بر جواز کشتن مورچگان و روایاتی که از کشتن بدون دلیل آنان نهی می کند , چنین جمع شده است که می گوید :
"البته برخی روایات، کشتن حیوانات موذی - حتی در صورتی که فعلاً آزاری به انسان نرسانند - را مجاز دانستهاند: «کشتن مورچه؛ چه اذیت کند و چه اذیت نکند؛ اشکال ندارد».
در جمعبندی چنین روایتی با روایات گذشته باید گفت، با فرض پذیرش این روایت، این جواز مخصوص به مواردی است که گرچه این حیوانات موذی ( مانند مورچه ) فعلاً موجب آزار و اذیت نیستند، اما در صورتی که آنان را ازبین نبریم، در آینده با تولید نسل موجبات آزار انسان را فراهم خواهند کرد و مجاز دانستن کشتن این دسته از حیوانات به دلیل نوعی پیشگیری اولیه است. "
https://b2n.ir/r00163
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️پاسخی به حسن آقامیری در مورد بیزاری جستن از قاتلین امام حسین علیه السلام 👇👇👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
▫️پاسخی به حسن آقامیری در مورد بیزاری جستن از قاتلین امام حسین علیه السلام 👇👇👇
پاسخی به حسن آقامیری در مورد بیزاری جستن از قاتلین امام حسین علیه السلام !!!!
❕اخیرا کلیپی از حسن آقامیری پیرامون واقعه کربلا منتشر شده است که می گوید :
" ما حق بدگویی از قاتلین امام حسین علیه السلام و فرزندانش را نداریم زیرا ما ولی دم آنان نیستیم و نمی توانیم در مورد آنان حکمی صادر کنیم و مجازاتشان کنیم !!! در مورد آنان دادگاه باید تشکیل داد و با شکایت اولیاء دم به این شکایت رسیدگی کرد اما ما در این ماجرا هیچ طرفی نیستیم و حق حتی یک بدگویی را از قاتلین امام حسین علیه السلام نداریم " !!!!
▫️این سخنان نشان دهنده نهایت نادانی و جهل فرد مذکور است چرا که خداوند عالم برای قاتلین امام حسین علیه السلام دادگاه تشکیل داده و حکمشان را هم بیان کرده است , خداوندی که در عدالتش هیچ شکی نیست , چنانچه که خودش در قرآنش فرمود :
" خداوند به بندگان (خود) ستم نمىكند. " " أَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبِيد " ( آل عمران 182) _ " خداوند، گواهى مىدهد كه معبودى جز او نيست، و فرشتگان و صاحبان دانش، گواهى مىدهند، در حالى كه (خداوند در تمام عالم) قيام به عدالت دارد، معبودى جز او نيست، كه هم توانا و هم حكيم است. " " شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ " ( آل عمران 18 )
❗️حکم اخروی خداوند در مورد قاتلین امام حسین علیه السلام همان است که پیامبرش فرمود :
" قاتل حسین بن علی در تابوتی است از آتش، و عذاب نصف اهل دنیا نصیب او خواهد بود. دست و پای او با زنجیرهای آتشین بسته شده و در جهنم سرازیر میشود تا اینکه به قعر جهنم میرسد. او بوی متعفنی خواهد داشت که اهل جهنم از بوی تعفن او به پروردگار خود پناهنده خواهند شد. او با همه افرادی که در قتل امام حسین دخالت داشتند، در جهنم دچار عذابی دردناک خواهند بود. هر گاه پوست بدن آنان بریان شود، خداوند عز و جل پوست دیگری برای بدن ایشان میآفریند تا دوباره عذاب دردناک را بچشند و حتی یک ساعت از آن عذاب آزاد نباشند. آنان از آب جوش جهنم سیراب میشوند، وای بر ایشان از عذاب آتش "
" قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ قَاتِلَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فِي تَابُوتٍ مِنْ نَارٍ عَلَيْهِ نِصْفُ عَذَابِ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ قَدْ شُدَّ يَدَاهُ وَ رِجْلَاهُ بِسَلَاسِلَ مِنْ نَارٍ مُنَكَّسٌ فِي النَّارِ حَتَّى يَقَعَ فِي قَعْرِ جَهَنَّمَ وَ لَهُ رِيحٌ يَتَعَوَّذُ أَهْلُ النَّارِ إِلَى رَبِّهِمْ مِنْ شِدَّةِ نَتْنِهِ وَ هُوَ فِيهَا خَالِدٌ ذَائِقُ الْعَذَابِ الْأَلِيمِ مَعَ جَمِيعِ مَنْ شَايَعَ عَلَى قَتْلِهِ- كُلَّما نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِمُ الْجُلُودَ غَيْرَهَا حَتَّى يَذُوقُوا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ لا يُفَتَّرُ عَنْهُمْ سَاعَةً وَ يُسْقَوْنَ مِنْ حَمِيمِ جَهَنَّمَ فَالْوَيْلُ لَهُمْ مِنْ عَذَابِ النَّار "
📚عیون اخبار الرضا ج 2 ص 47 _ تاویل الایات ص 743
❗️مجازات دنیوی قاتلان امام حسین علیه السلام هم به حکم خداوند آن است که مهدور الدم بودند و کشتنشان برای همگان حلال بوده است , چنانچه که ولی دم امام حسین ع یعنی امام صادق ع این حکم خداوند در مورد آنان را چنین بیان کرد که راوی می گوید :
" به امام صادق علیه السّلام عرض کردم: درباره کشتن ناصبی و دشمن اهلبیت ع چه میفرمایید؟ امام ع فرمود :
" خونش حلال است.... اگر توانستی دیواری را به رویش خراب کنی یا در آب غرقش نمایی تا کسی گواهی بر ضد تو ندهد، این کار را بکن. عرض کردم: درباره مال او چه میفرمایی؟ فرمود: آن را از بین ببر، هر چه میتوانی! "
" قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام مَا تَقُولُ فِی قَتْلِ النَّاصِبِ قَالَ حَلَالُ الدَّمِ... فَإِنْ قَدَرْتَ أَنْ تَقْلِبَ عَلَیْهِ حَائِطاً أَوْ تُغْرِقَهُ فِی مَاءٍ لِکَیْ لَا یُشْهَدَ بِهِ عَلَیْکَ فَافْعَلْ قُلْتُ فَمَا تَرَی فِی مَالِهِ قَالَ تَوِّهْ مَا قَدَرْتَ عَلَیه "
📚علل الشرایع ج 2 ص 601 _ وسائل الشیعه ج 28 ص 217
▫️لذا می بینیم که امامان علیهم السلام از مختار ثقفی که دشمنان و قاتلین مهدور الدم امام حسین ع را مجازات کرد و آنان را به قتل رساند , در موارد متعددی مدح کرده اند که در ذیل این موارد را آورده ایم :
https://t.me/Rahnamye_Behesht/9335
▫️ادامه 👇👇👇
▫️ادامه 👇
▫️همینطور حکم خداوند و امامان علیهم السلام که اولیاء دم هستند , چنین است که ما هم وظیفه داریم که از قاتلین امام حسین علیه السلام بیزاری بجوییم و همواره آنان را مورد لعن و نفرین قرار دهیم , چنانچه که امام صادق علیه السلام فرمود :
" هیچ کس نیست که آب بیاشامد و قاتل امام حسین را لعنت کند، مگر اینکه خدا صد هزار حسنه در نامه عملش مینویسد و صد هزار گناه او را محو کرده و صد هزار درجه برایش بالا میبرد و گویا چنین شخصی صد هزار غلام آزاد کرده است و خداوند فردای قیامت او را در حالی محشور میکند که قلبش مطمئن و آسوده است "
" فَمَا مِنْ عَبْدٍ شَرِبَ الْمَاءَ فَذَكَرَ الْحُسَيْنَ وَ لَعَنَ قَاتِلَهُ إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ حَطَّ عَنْهُ مِائَةَ أَلْفِ سَيِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ دَرَجَةٍ وَ كَأَنَّمَا أَعْتَقَ مِائَةَ أَلْفِ نَسَمَةٍ وَ حَشَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثَلِجَ الْفُؤَاد"
📚کامل الزیارات ص 106
▫️بر همین اساس امام رضا علیه السلام فرمود :
" حب اولیاء الهی ( امامان ) واجب است و بغض دشمنان آنان و برائت از آنان و از رهبران آنان هم واجب است " " حُبُّ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ تَعَالَى وَاجِبٌ وَ كَذَلِكَ بُغْضُ أَعْدَاءِ اللَّهِ وَ الْبَرَاءَةُ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَئِمَّتِهِم "
📚عیون اخبار الرضا ج 2 ص 624 _ تحف العقول ص 420
▫️یا امام باقر علیه السلام فرمود :
" هر که مایل است بین او و خدا حجابی نباشد تا به خدا نظر کند و خدا به او توجه نماید، باید دوست بدارد آل محمّد را و از دشمنان آنها بیزاری جوید و پیرو ائمه از آل محمّد باشد. وقتی چنین بود، توجه به خدا نموده و خدا نیز متوجه اوست. " " مَنْ سَرَّهُ أَنْ لَا يَكُونَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ حِجَابٌ حَتَّى يَنْظُرَ إِلَى اللَّهِ وَ يَنْظُرَ اللَّهُ إِلَيْهِ، فَلْيَتَوَلَّ آلَ مُحَمَّدٍ وَ يَبْرَأَ مِنْ عَدُوِّهِمْ، وَ يَأْتَمَّ بِالْإِمَامِ مِنْهُمْ، فَإِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ نَظَرَ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ نَظَرَ إِلَى اللَّه "
📚قرب الاسناد ص 351
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
▫️یا باز امام صادق علیه السلام فرمود :
" دوستی اولیای خدا واجب است؛ ولایت آنها لازم است و بیزاری از دشمنان آنها واجب است، و هم از کسانی که به آل محمّد ستم کرده اند و حجاب ایشان را هتک نموده و از فاطمه زهرا فدک را گرفته اند و او را از میراثش بازداشته و حق او و شوهرش را غصب کرده اند و کوشش برای سوختن خانه اش کردند و بنیاد ظلم را نهاده و سنت پیامبر را تغییر دادند. و بیزاری از پیمان شکنان و ستمگران و منحرفان لازم است و بیزاری از انصاب و ازلام پیشوایان گمراهی و رهبران ستم، همه آنها اولین و آخرینشان واجب است. و بیزاری از شقی ترین فرد گذشتگان و آیندگان، همتای پی کننده شتر ثمود، کشنده امیرالمؤمنین علیه السّلام لازم است. همچنین بیزاری از تمام کشندگان اهل بیت واجب است "
" حُبُّ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ وَ الْوَلَايَةُ لَهُمْ وَاجِبَةٌ وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَاجِبَةٌ وَ مِنَ الَّذِينَ ظَلَمُوا آلَ مُحَمَّدٍ ع وَ هَتَكُوا حِجَابَهُ فَأَخَذُوا مِنْ فَاطِمَةَ ع فَدَكَ وَ مَنَعُوهَا مِيرَاثَهَا وَ غَصَبُوهَا وَ زَوْجَهَا حُقُوقَهُمَا وَ هَمُّوا بِإِحْرَاقِ بَيْتِهَا وَ أَسَّسُوا الظُّلْمَ وَ غَيَّرُوا سُنَّةَ رَسُولِ اللَّهِ وَ الْبَرَاءَةُ مِنَ النَّاكِثِينَ وَ الْقَاسِطِينَ وَ الْمَارِقِينَ وَاجِبَةٌ وَ الْبَرَاءَةُ مِنَ الْأَنْصَابِ وَ الْأَزْلَامِ أَئِمَّةِ الضَّلَالِ وَ قَادَةِ الْجَوْرِ كُلِّهِمْ أَوَّلِهِمْ وَ آخِرِهِمْ وَاجِبَةٌ وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَشْقَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ شَقِيقِ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ قَاتِلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَاجِبَةٌ وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ جَمِيعِ قَتَلَةِ أَهْلِ الْبَيْتِ ع وَاجِبَة "
📚خصال ج 2 ص 607
▫️و فرمود :
" هر کس ناتوان باشد از یاری ما اهل بیت، ولی در خلوتش دشمنان ما را لعنت کند، خداوند صدای او را به تمام ملائکه جهان از زمین تا عرش میرساند و هر وقت او لعنت کند، با او هم زبان میشوند و کسی را که او لعنت میکند، آنها نیز لعنت میکنند، بعد او را میستایند و میگویند: خدایا! از جانب خود درود فرست بر این شخصی که به اندازه قدرت خود خدمت کرد و اگر بیشتر میتوانست، انجام میداد. ندایی از جانب پروردگار بلند میشود که: دعای شما را پذیرفتم و صدایتان را شنیدم! درود بر روح او فرستادم در میان ارواح و او را در نزد خود از برگزیدگان نیک سیرت قرار دادم. " ...فَلَعَنَ فِی خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ جَمِیعَ الْأَمْلَاکِ مِنَ الثَّرَی إِلَی الْعَرْشِ فَکُلَّمَا لَعَنَ هَذَا الرَّجُلُ أَعْدَاءَنَا لَعْناً سَاعَدُوهُ وَ لَعَنُوا مَنْ یَلْعَنُهُ ثُمَّ ثَنَّوْا فَقَالُوا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَبْدِکَ هَذَا الَّذِی قَدْ بَذَلَ مَا فِی وُسْعِهِ وَ لَوْ قَدَرَ عَلَی أَکْثَرَ مِنْهُ لَفَعَلَ فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ أَجَبْتُ دُعَاءَکُمْ وَ سَمِعْتُ نِدَاءَکُمْ وَ صَلَّیْتُ عَلَی رُوحِهِ فِی الْأَرْوَاحِ وَ جَعَلْتُهُ عِنْدِی مِنَ الْمُصْطَفَیْنَ الْأَخْیارِ "
📚تفسیر الامام العسکری ص 47 _ بحار الانوار ج 27 ص 223
▫️لذا در نقل دیگر آمد :
"اولین کس از مردم که قاتل امام حسین را لعنت کرد حضرت ابراهیم خلیل بود. آن حضرت از فرزندان خود نیز تعهد گرفت که قاتل حسین را لعنت کنند. پس از حضرت ابراهیم، حضرت موسی قاتل امام حسین را لعنت کرد و به امت خود دستور داد تا او را لعنت کنند. سپس حضرت داود این کار را انجام داد و به بنی اسرائیل فرمود: قاتل امام حسین را لعنت کنند. پس از داود، حضرت عیسی بن مریم قاتل حسین علیه السّلام را لعنت کرد و به بنی اسرائیل دستور داد تا قاتل حسین را لعنت کنند.... " "أَوَّلُ مَنْ لَعَنَ قَاتِلَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ الرَّحْمَنِ وَ أَمَرَ وُلْدَهُ بِذَلِكَ وَ أَخَذَ عَلَيْهِمُ الْعَهْدَ وَ الْمِيثَاقَ ثُمَّ لَعَنَهُ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ وَ أَمَرَ أُمَّتَهُ بِذَلِكَ ثُمَّ لَعَنَهُ دَاوُدُ وَ أَمَرَ بَنِي إِسْرَائِيلَ بِذَلِكَ ثُمَّ لَعَنَهُ عِيسَى وَ أَكْثَرَ أَنْ قَالَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْعَنُوا قَاتِلَهُ "
📚کامل الزیارات ص 67 _ بحار الانوار ج 44 ص 301
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
▫️پاسخی به حسن آقامیری در مورد بیزاری جستن از قاتلین امام حسین علیه السلام 👇👇👇
پاسخی به آقامیری در مورد قاتلین امام حسین (ع).pdf
3.63M
اخیرا کلیپی از حسن آقامیری پیرامون واقعه کربلا منتشر شده است که می گوید :
" ما حق بدگویی از قاتلین امام حسین علیه السلام و فرزندانش را نداریم زیرا ما ولی دم آنان نیستیم و نمی توانیم در مورد آنان حکمی صادر کنیم و مجازاتشان کنیم !!! در مورد آنان دادگاه باید تشکیل داد و با شکایت اولیاء دم به این شکایت رسیدگی کرد اما ما در این ماجرا هیچ طرفی نیستیم و حق حتی یک بدگویی را از قاتلین امام حسین علیه السلام نداریم " !!!!
👌ما در مقاله فوق به این ادعای او پاسخ گفته ایم .
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
زنده کردن کِرْم توسط دانشمندان و قدرت خداوند !!!
🤔#پرسش :
❓گفته میشود چیزی که مرد دیگر زنده نمیشود ومرگ و زندگی بدست خداست ولی دانشمندان توانستند یک کرمی را که ۴۶ هزارسال پیش منجمد شده بود را زنده کنند . آیا این منافاتی با مرگ و معاد و زندگی پس از مرگ ندارد؟؟ امکان دارد انسان هم در آینده زنده شود و جاودانه باشد و معاد زیر سوال برود !!!!
💠#پاسخ💠
👌در این شکی نیست که حیات و ممات همه مخلوقات به دست خالق آنان است و مخلوقات از خود چیزی ندارند که به دیگران حیات دهند بلکه کاملا تحت مدیریت خالق هستند , این همان نکته ای است که ما تحت عنوان توحید در خالقیت و توحید افعالی از آن یاد می کنیم , چنانچه که برخی می نویسند :
" خداوند واجب الوجود و غنی بالذات است و مخلوقات همه ممکن الوجود و فقیر بالذات , چنین مخلوقاتی هم در اصل وجودشان و هم در افعالشان وابسته به واجب الوجود و خداوند هستند , زیرا از خود چیزی ندارند و کاملا نیازمند خالقشان هستند . این است معنای توحید در خالقیت " " من أنَّه سبحانه هو الواجب الغني، وغيره ممكن بالذات ولا يُعْقَل أنْ يكون الممكن غنياً في فعله وذاته عن الواجب، فكما أنَّ ذاته قائمة باللَّه سبحانه، فهكذا فعله. والحاجة في الذات إلى الواجب آية الحاجة في الفعل أيضاً. ومن عرف الممكن حق المعرفة وانه الفقير الفاقد لكل شيء، والواجد- في ظل خالقه- فعلَهُ وأَثَرَهُ، لا يشك في استناد الأَفعال والآثار إلى اللَّه سبحانه، وهذا ما يعبر عنه بالتوحيد في الخالقية وأنَّ هنا خالقاً واحداً أصيلًا وهو اللَّه سبحانه وأمَّا غيره فبين غير خالق لشيء إلى خالق بإذنه ومشيئته وإقداره سبحانه. "
📚الالهیات , سبحانی , ج 2 ص 43
▫️لذا خداوند فرمود :
"«او است كه زنده مىكند و مىميراند، و به سوى او باز مىگرديد.» _ " «مائيم كه زنده مىكنيم و مىميرانيم، و بازگشت تنها به سوى ما است.»" "هُوَ يُحْيِىْ وَ يُمِيْتُ وَلإلَيْهِ تُرْجَعُونَ " _ "انّا نَحْنُ نُحْيِى وَ نُمِيْتُ وَ الَيْنَا الْمَصِيْر " (یونس 56 _ ق 43 )
▫️این معنا در آیات متعدد دیگری نیز مورد تاکید قرار گرفته است : ( " سوره بقره، آيه 28. سوره مؤمنون، آيه 80. سوره توبه، آيه 116. سوره دخان، آيه 8. سوره بقره، آيه 258. سوره روم، آيه 40. سوره نحل، آيه 65. ) "
❗️برخی از محققین در این رابطه می نویسند :
"پديده حيات و زندگى تا آنجا كه مىدانيم از پيچيدهترين پديدههاى اين جهان است. پديدهاى است كه عقلهاى همه دانشمندان در آن حيران مانده، و هزاران سال است كه متفكّران روى آن انديشه مىكنند ولى هنوز اين معمّا گشود نشده است.
چه عاملى سبب شده كه موجودات بىجان با يك جهش عجيب، در مرحله حيات و زندگى گام بگذارند، تغذيه داشته باشند، نمو كنند، توليد مثل نمايند؟!
ممكن است انسان يك ابزار بسيار پيچيده (مانند مغزهاى الكترونيكى فوقالعاده پيشرفته) بعد از قرنها تجربه بسازد؛ كه آن نيز به نوبه خود دليل بر وسعت علم و دانش پديد آورندگان آن است. ولى اين دستگاه بسيار ظريف و پيچيده هرگز نمو نمىكند، شكستگىها و عيوب خود را ترميم و درمان نمىنمايد، و به طريق اولى هرگز توليد مثل ندارد.
ولى موجودات زنده، علاوه بر ساختمان فوقالعاده ظريف و پيچيده و حيرتانگيز، تمام اين كارها و كارهاى فراوان ديگرى را انجام مىدهند كه مختصر مطالعه در وضع آنها، نشانه روشن و دليل آشكار بر علم و قدرت بىانتهاى آفريننده آنها است.
قرآن در مسأله اثبات وجود خداوند، و نفى هرگونه شريك و همتا، روى موضوع حيات و مرگ در آيات مختلف تكيه كرده است؛ و از آن با اهميّت زياد ياد نموده، و به راستى چنين است. "
📚پيام قرآن، ج2، ص: 93
▫️ادامه 👇