eitaa logo
رجعت عیسی ع
298 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
235 ویدیو
374 فایل
اهداف: 🌐 اخبار از دنیای مسیحیت 🕍 شناخت ادیان ابراهیمی ⛪ 🗣 پاسخ به شبهات مسیحیت تبشیری 💥شناخت فرقه های سری و خطرناک💥 مدیریت: @Khodakarami313
مشاهده در ایتا
دانلود
3. اعتقاد به ظهور منجی یهود اعتقاد به ظهور منجی در بین طرفداران این جنبش حسیدی، اعتقادی رایج و در خور توجه است و آنها یکی از اهداف خود را افزایش آگاهی یهودیان به قریب‌الوقوع بودن ظهور منجی‌شان می‌دانند. این باور در میان طرفداران خباد به حدی قوی بود که عده‌ای از پیروان این جنبش، آخرین رهبر جنبش، حاخام مناخم مندل شنرسان را منجی وعده داده شده، می‌دانستند؛ البته مناخم مندل شنرسان این ادعا را قویّاً رد می‌کرد (۱۹). [۲۷] 🕊 @bazgashteeisamasih
ساختار سازمانی سازمان و تشکیلات کنونی و عریض و طویل جنبش مذهبی خباد مرهون تلاش‌های حاخام یوسف یتسخاک و مناخم مندل شنرسان است. بعد از انتقال مرکز فعالیت‌های این جنبش از اروپای شرقی به ایالات متحده آمریکا و به‌طور خاص به نیویورک سیتی، مرکز یهودیان آمریکا، این نهاد توسعه شگرفی پیدا کرد و میزان فعالیت‌هایش چندین برابر شد. سازمان مرکزی جنبش خباد، «اتحادیه/ انجمن حسیدی خباد» [۲۸] نام دارد؛ این سازمان هدایت کلان جنبش خباد را در سطح جهان برعهده دارد؛ این مرکز در سال ۱۹۲۳ و در دوره رهبری حاخام یوسف یتسخاک شنرسان تأسیس شد. در حال حاضر مدیریت این مرکز با حاخام یهودا کرینسکی و مدیریت کمیته اجرایی آن برعهده حاخام آبراهام شمتو است. سه نهاد اصلی زیر نظر سازمان مرکزی جنبش خباد فعالیت دارند و زیرمجموعه «انجمن حسیدی خباد» به‌شمار می‌روند. این نهادها عبارتند از: 1. ماخنه اسرائیل [۲۹] این مرکز در سال ۱۹۴۲ تأسیس شد و به‌عنوان یک نهاد تأمین اجتماعی فعالیت کرده و به یهودیان خدمات ارائه می‌کند. (۲۰) در واقع این نهاد به تأمین نیازهای رفاهی و مادی یهودیان اقصی نقاط دنیا اشتغال دارد و هدف از آن بهبود کیفیت مادی زندگی یهودیان است. در ذیل این نهاد چندین صندوق خیریه، صندوقی برای توسعه زندگی یهودیان در اقصی نقاط دنیا، سازمانی برای ارتقاء کیفیت آموزشی کودکان ۱۲ ـ ۱۳ ساله یهودی و سازمان مرکزی زنان مربوط به جنبش خباد فعالیت دارند. این شاخه را می‌توان بازوی امور خیریه خباد قلمداد نمود. 2. سازمان مرکزی آموزش [۳۰] این نهاد، شاخه‌ی آموزشی جنبش خباد لوباویچ به‌شمار می‌رود و در سال ۱۹۴۲ و در دوره رهبری یوسف یتسخاک شنرسان تأسیس شد (۲۱). این نهاد در حال حاضر تحت مدیریت حاخام یهودا کرینسکی قرار دارد. از جمله وظایف اصلی این شاخه می‌توان به تأسیس مراکز و دوره‌های آموزشی در سطح جهان و زیر نظر جنبش اشاره کرد. دفتر انتشارات جنبش، کتابخانه اصلی جنبش (که دربردارنده آثار، کتب و فایل‌های آموزشی کامپیوتری است)، وب‌سایت جنبش (دربردارنده هزاران مقاله و…)، مرکزی آموزشی برای محصّلین و والدین آنها، کمیته‌ای برای برگزارهای اردوهای تابستانی و برنامه‌های آموزشی برای کودکان یهودی در اوقات فراغت، نهادی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان، مرکزی برای اعزام مبلّغ، مرکزی دربردارنده مجموعه‌های آموزشی و تصویری و همچنین یک شبکه اجتماعی برای مبلغین جنبش از جمله نهادها، سازمان‌ها و مراکزی هستند که زیر نظیر «سازمان مرکزی آموزش» فعالیت می‌کنند. 3. جامعه انتشارات کیهوت [۳۱] مرکز اصلی انتشارات جنبش خباد در سال ۱۹۴۲ توسط حاخام یوسف یتسخاک شنرسان تأسیس شد. از سال ۱۹۴۲ تا سال ۱۹۹۴ داماد و جانشین وی، حاخام مناخم مندل شنرسان مدیریت انتشارات جنبش خباد را عهده‌دار بود. این انتشارات از آن زمان تاکنون، بزرگترین انتشارات آثار یهودی با انتشار بیش از ۱۰۰ میلیون جلد کتاب به زبان‌های عبری، یدیشی، انگلیسی، روسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، اتریشی، آلمانی، فارسی و عربی بوده است. (۲۲) 🕊 @bazgashteeisamasih
سازمان‌ها عبارتند از: 1. تومخی تامیمیم / حامیان افراد خالص [۳۲] این سازمان، اصلی‌ترین نهاد هدایت‌کننده مدارس مذهبی خباد است و در سال ۱۸۹۷ تأسیس شد و قدمت بیشتری نسبت به «انجمن حسیدی خباد» دارد و تحت نظارت این انجمن نیز قرار ندارد. این نهاد در حال حاضر یک شبکه از مؤسسات مطالعه تورات را در سطح جهان در بر می‌­گیرد. 2. وعد تلمیدی هاتامیمیم هاعولامی [۳۳] سازمان دانشجویی مرکزی که به شبکه مدارس مذهبی جنبش خباد در سطح جهان خدمات‌رسانی می‌کند. این نهاد در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. 3. فدراسیون جوامع یهودی روسیه [۳۴] این سازمان نماینده یهودیان روسیه به‌شمار می‌رود. این سازمان تحت نظارت مبلّغین خباد و حامیان آنها قرار دارد و ارتباطی با «انجمن حسیدی خباد» نیز ندارد. (۲۳) جنبش خباد از سال ۲۰۰۶م در ۷۵ کشور دنیا دارای مراکزی بوده (۲۴)، و از سال ۲۰۰۷ به بعد دارای ۳۳۰۰ مؤسسه در سطح جهان بوده است. (۲۵) این مراکز شامل مدارس و سایر سازمان‌ها و تشکیلات وابسته به خباد بوده و غالباً در خاک ایالات متحده آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین فعالیت دارند. در مجموع خباد در ۹۵۰ شهر در سطح دنیا دارای مرکز است: ۱۷۸ مرکز در اروپا، ۱۴ مرکز در آفریقا، ۲۰۰ مرکز در سرزمین‌های اشغالی، ۴۰۰ مرکز در آمریکای شمالی، ۳۸ مرکز در آمریکای جنوبی و حدود ۷۰ مرکز در آسیا. (۲۶) فعالیت‌های این جنبش بعد از تشکیل رژیم صیهونیستی و با انتقال مرکز فعالیت‌های جنبش به آمریکا در قرن اخیر، رشد و گسترش چشمگیری پیدا کرده است. فعالیت‌های جنبش خباد وظایفی که جنبش برای خود تعریف کرده است به‌طور عمده ناظر بر فعالیت‌های فرهنگی (آموزشی، تبلیغاتی) و اقدامات رفاهی و امور خیریه است. در واقع می‌توان گفت عمده فعالیت‌های جنبش در دو حوزه فرهنگی و امدادرسانی به‌منظور خدمات‌رسانی به همه یهودیان در اقصی نقاط دنیا صورت می‌گیرد. در ادامه به این دو دسته از فعالیت‌ها اشاره خواهیم نمود. 1. فعالیت‌های فرهنگی الف. فعالیت‌های آموزشی جنبش خباد مؤسسات آموزشی متعددی را تحت هدایت و مدیریت خود دارد. دسته‌ای از این مؤسسات مدارس روزانه یهودی بوده و سایر مؤسسات، مؤسسات آموزشی فرعی و مؤسسات آموزشی مربوط به بزرگسالان هستند. در خصوص ویژگی‌های مدارس روزانه یهودی باید گفت این نوع مدارس مؤسساتی تمام‌وقت بوده و در آنها آموزه‌های دین یهود و آموزه‌های غیردینی و عمومی به کودکان تعلیم داده می‌شود. کودکان در این مدارس در کنار آموزش و تعلیم تورات و آموزه‌های دین یهود، با تاریخ آبا و اجدادی، زبان عبری، فرهنگ غیردینی یهودی و صهیونیسم آشنا می‌شوند. در ایالات متحده آمریکا نزدیک به ۳۰۰ مدرسه روزانه یهودی مشغول فعالیت است. (۲۷) البته فعالیت‌های آموزشی خباد صرفاً منحصر به آموزش کودکان یهودی نیست بلکه آموزش افراد بزرگسال نیز در قالب شبکه یادگیری یهودی و زیر نظر این جنبش صورت می‌گیرد. (۲۸) به‌عبارت دیگر سیستم‌های آموزشی خباد رده‌های سنی مختلف، از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال را شامل می‌شود. ب. فعالیت‌های تبلیغی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جنبش خباد را می‌توان در فعالیت‌های تبلیغی خلاصه کرد. جرقه چنین فعالیت‌هایی با حاخام مناخم مندل شنرسان زده شد. وی پیروان خود را تشویق کرد تا برای تبلیغ سراغ سایر یهودیان بروند. (۲۹) فعالیت‌های تبلیغی این جنبش با هدف توسعه و گسترش عمل به دستورات آیین یهود صورت می‌گیرد. مبلّغین جنبش به اقصی نقاط دنیا سفر می‌کنند تا یهودیان را به رعایت احکام و دستورات دینی آیین یهود ترغیب کنند. این مبلّغین با فعالیت‌های خود نیازهای دینی و بعضاً معنوی یهودیان را تأمین می‌کنند. هدف اصلی آنها را می‌توان، تشویق یهودیان به یادگیری میراث و آموزه‌های یهودی دانست. (۳۰) 2. فعالیت‌های امدادی و امور خیریه جنبش مذهبی خباد در تمام مناطقی که به ارائه خدمات فرهنگی (آموزشی، تبلیغاتی) می‌پردازد، خدمات امدادی نیز به ساکنان یهودی ارائه می‌کند. این بخش از فعالیت‌های خباد ناظر بر خدمات‌دهی، امدادرسانی و تأمین مالی یهودیان فقیر و رسیدگی به زندگی آنهاست تا به این طریق کیفیت و شرایط زندگی آنها را به وضع مطلوبی برساند. جنبش همزمان با اعزام مبلّغ به اقصی نقاط دنیا به آنها خدمات رفاهی و تأمینی نیز ارائه می‌کند. 🕊 @bazgashteeisamasih
اهداف جنبش خباد کلیه فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، تبلیغاتی و امدادی جنبش خباد نهایتاً یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم نزدیک کردن ظهور منجی یهودیان است؛ باوری انحرافی که در کتب تحریف شده یهودیان آمده و علمای یهود و از آن جمله رهبران جنبش خباد بر طبل آن می‌کوبند. حاخام‌های جنبش مذهبی خباد در قالب فعالیت‌های فرهنگی و امدادی، از همه یهودیان می‌خواهند تا آن دسته از یهودیانی که نسبت به احکام آیین یهود بی‌توجه هستند را نسبت به مراعات این احکام ترغیب نمایند و اعلام کرده‌اند که این کار بخشی از پروسه نزدیک کردن ظهور منجی یهودیان است. در همین زمینه حاخام مناخم مندل شنرسان از همه یهودیان درخواست می‌کند: «حتی اگر به آموزه‌های تورات در زندگی چندان پای‌بند نیستید، کاری بکنید. ارزش عمل به دستورات تورات با این حقیقت که اگر شما به آن عمل نکنید دیگرانی هستند که به آن عمل می‌کنند، کم نمی‌شود». (۳۱) وی بر گسترش آگاهی نسبت به «یسوع مسیح» یا همان منجی یهودیان و آمدن او تأکید کرده است. او ضمن این‌که عاجزانه از همه یهودیان می‌خواهد که به ظهور قریب‌الوقوع منجی خود، باور و ایمان داشته باشند، از مبلّغین می‌خواهد که یهودیان را نسبت به این امر خطیر آگاه نمایند. وی حتی در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی از پیروان خود خواست تا با فعالیت‌های تبلیغی، امدادی و خیریه به ظهور منجی یهودیان، «یسوع مسیح» کمک کنند. (۳۲) حامیان مالی خباد باید گفت هرگونه فعالیت‌ فرهنگی بدون حمایت مالی بی‌نتیجه خواهد ماند. جنبش خباد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است؛ از این جهت تأمین مالی این جنبش برای رهبران آن و به‌منظور گسترش فعالیت‌های آن در سطح جهان، امری اجتناب‌ناپذیر بوده است. حامیان مالی این جنبش را می‌توان در دو بخش خلاصه کرد: 1. صندوق توسعه ماخنه اسرائیل [۳۵] مهمترین منبع مالی شبکه سازمانی جنبش خباد لوباویچ، «صندوق توسعه ماخنه اسرائیل» است که در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد. این صندوق توسط تعدادی از یهودیان مشهور و ثروتمند شکل گرفت تا از این طریق ضمن بهبود کیفیت زندگی یهودیان، استمرار و بقاء این قوم را تضمین نمایند. این صندوق در دهه اخیر، مبالغ هنگفتی را برای حمایت از مراکز جنبش در سطح جهان پرداخت کرده است. از زمانی‌که جنبش مذهبی خباد ظرفیت خود را توسعه داد و به تعداد یهودیان بیشتری در مناطق متعدد و با نیازمندی‌های منحصر به‌فرد خدمات‌دهی کرد، تقاضای افراد مستعد برای پیوستن به صندوق نیز افزایش یافت و یهودیان ثروتمند فرصت شرکت در تأمین نیازمندهای جوامع خاص یهودی، گروه‌های هدف، برنامه‌های خاص و… را از طریق این صندوق پیدا کردند. (۳۳) 2. حمایت‌های مالی یهودیان علاوه بر صندوق توسعه، خود یهودیان ساکن در جوامع اشتراکی نیز به‌صورت خودجوش به حمایت‌مالی از یهودیان فقیرتر اقدام می‌کنند. تأمین مالی فعالیت‌های مراکز جنبش خباد تا حدی وابسته به خود یهودیان است. گاهی اوقات مبلّغینی که خباد برای تبلیغ شریعت یهود به مناطق محروم اعزام می‌کند از یهودیان محل تقاضای حمایت مالی دارند (۳۴) این حمایت‌ها به‌منظور خرید و یا بازسازی مراکز، کنیسه‌ها و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. (۳۵) هدف اصلی این حمایت‌ها بهبود کیفیت زندگی یهودیان ساکن مناطق محروم است تا به این وسیله یک زندگی در خور یک یهودی را تجربه کنند! هرچند دو منبع مالی مذکور منابع رسمی مالی جنبش ذکر می‌شوند، اما با توجه به نفوذ بالایی که رهبران این جنبش علی‌الخصوص مناخم مندل شنرسان در ایالات متحده آمریکا داشت، نمی‌توان حمایت‌ مادی و معنوی دولت آمریکا را از این جنبش نادیده گرفت. همان‌طور که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا ارتباط نزدیکی با این جنبش و رهبر آن، مناخم مندل شنرسان داشتند. قطعاً بخش عمده‌ای از این حمایت‌های مالی، از سوی دولتمردان آمریکا تقبّل شده و می‌شود. 🕊 @bazgashteeisamasih
نفوذ در ایالات متحده آمریکا با نگاهی به تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم و سیاست‌های آمریکا، به آسانی می‌توان ردپای لابی یهودی را در تصمیمات این کشور در حوزه سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی شناسایی کرد. در حمایت‌های بی‌دریغ این دولت از رژیم صهیونیستی، وتوی قطعنامه‌های مختلف علیه این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، جنگ‌های مختلفی که به بهانه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه به راه انداخت، به خوبی می‌توان شاهد نفوذ کانون‌های یهودی در عرصه تصمیم‌سازی آمریکا بود. دیدار حاخام‌های خباد با رونالد ریگان از طرفی با نگاهی به تاریخچه جنبش خباد به‌وضوح مشخص است که این جنبش مذهبی با شروع رهبری آخرین رهبر این جنبش، حاخام مناخم مندل شنرسان (که تقریباً مقارن با تشکیل رژیم صهیونیستی بود) از حالت یک جنبش کوچک مذهبی خارج و ماهیّتی جهانی به خود می‌گیرد و فعالیت‌های آن صبغه بین‌المللی پیدا می‌کند. این همه خود حاکی از نفوذ بالای رهبران این جنبش یهودی و نزدیکی اعضای آن به دولتمردان آمریکایی است. دیدار حاخام‌های خباد با جرج بوش پدر این نفوذ تا حدی بوده است که رهبر این جنبش با رؤسای جمهور آمریکا نشست و برخاست داشته و حتی دولتمردان آمریکایی از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات وی استفاده می‌کردند. رفتارها و صحبت‌های مناخم مندل به‌خوبی گواه این است که ثبات آمریکای قدرتمند به‌عنوان یک ضرورت برای یهودیان دنیا تلقی می‌شده است. در واقع برای بررسی نفوذ خباد در آمریکا باید سراغ فعالیت‌ها و اقدامات رهبر آن مناخم مندل شنرسان رفت. دیدار حاخام‌های خباد با جرج دبلیو بوش به‌عنوان مثال وی از دولتمردان آمریکایی می‌خواست تا وابستگی در حوزه انرژی را خاتمه دهند؛ از نگاه وی نیازمندی آمریکا به انرژی، وابستگی این کشور را به رژیم‌هایی که منافع ملی آنها با ایالات متحده آمریکا در تعارض بود، به همراه داشت. (۳۶) منظور حاخام مناخم مندل از این رژیم‌ها، حکومت‌های عربی منطقه خاورمیانه بود که در ۴ دهه ابتدایی تأسیس رژیم صهیونیستی با آن وارد جنگ شده بودند و تهدید این رژیم نیز به منزله تهدید منافع ملی آمریکا بوده است. علاوه بر این شنرسان از دولت آمریکا می‌خواست تا از نفوذ خود در کشورهایی که از حمایت‌های خارجی آمریکا برخوردار بودند، استفاده کند تا مبلّغان جنبش بتوانند فعالیت‌های بیشتری برای تأمین نیازهای یهودیان آن کشورها انجام دهند. (۳۷) دیدار حاخام‌های خباد با باراک اوباما نفوذ رهبر جنبش خباد در آمریکا به حدی بود که وی را می‌توان یکی از عوامل تأثیرگذار، در ایجاد «وزارت آموزش و پرورش» آمریکا دانست؛ وزارتخانه‌ای که از دل «وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه» بیرون آمد. (۳۸) تأکید بیش از حد این جنبش یهودی بر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، و تأسیس یک وزارتخانه مجزا در همین زمینه در آمریکا را که با اصرار رهبر این جنبش صورت پذیرفت، می‌توان حاکی از دغدغه‌های فرهنگی رهبران این جنبش دانست. تأکید وی بر تأسیس این وزارتخانه تا جایی بود که وی سال ۱۹۷۷ میلادی را به‌عنوان «سال آموزش و پرورش» اعلام کرد و از کنگره آمریکا نیز خواست تا همین کار را کند. (۳۹) همین عامل سبب شد تا کنگره و دولت آمریکا قانون مشترکی را به تصویب برسانند و سال ۱۹۷۸ را به‌عنوان سال آموزش و پرورش اعلام نمایند. از آن پس ۱۸ آوریل ۱۹۷۸ به‌عنوان روز آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا نام گرفت. (۴۰) دیدار حاخام‌های خباد با دونالد ترامپ حاخام مناخم مندل نفوذ بالایی بر رهبران سیاسی جناح‌های مختلف آمریکا داشت تا جایی‌که بسیاری از سناتورها، افراد کنگره و رؤسای جمهور آمریکا با وی دیدار می‌کردند؛ از میان آنها می‌توان به شخصیت‌هایی نظیر جان اف کندی، فرانکلین روزولت، رونالد ریگان، جیمی کارتر و… اشاره نمود. (۴۱) خدمات جنبش به رژیم صهیونیستی آرمان تشکیل یک دولت یهودی در فلسطین منحصر به طیف خاصی از یهودیان نبوده و این مسأله برای جنبش خباد و رهبران نیز به‌عنوان یک هدف و آرمان حائز اهمیت بوده است؛ تا جایی‌که می‌توان گفت فعالیت‌ها و اقدامات این جنبش، تماماً برای تأمین منافع این رژیم منحوس صورت می‌گیرد. در ادامه ضمن اشاره به اظهارات و عملکردهای رهبر جنبش خباد، مناخم مندل شنرسان، به فعالیت‌های جنبش در فلسطین اشغالی اشاره خواهیم نمود. اظهارات و عمکرد رهبر جنبش مناخم مندل شنرسان (اشنیرسون) به‌عنوان آخرین رهبر این جنبش علاقه فراوانی به مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی داشت و از هیچ کاری برای حمایت از این رژیم و پیشبرد اهداف و تأمین موفقیت‌هاش فروگذار نکرد. (۴۲) او نسبت به شرایط صنعتی و کشاورزی این رژیم (۴۳) و در مجموع نسبت به وضعیت اقتصادی آن بی‌تفاوت نبود (۴۴) و به دنبال پیشبرد اهداف علمی و ثبات این رژیم در خاورمیانه و عرصه بین‌الملل بود. (۴۵) وی حتی به‌طور مکرر نیروهای دفاعی و ارتش این رژیم غاصب را مورد تأیید قرار داده و اعتقاد داشت افرا
دی که در ارتش انجام وظیفه می‌کنند در واقع خداوند را عبادت می‌کنند. (۴۶) علیرغم این‌که مناخم مندل هیچ‌وقت در فلسطین اشغالی زندگی نکرد اما به‌عنوان رهبر جنبش خباد خدمات فراوانی به یهودیان مهاجر ارائه نمود؛ تأسیس شبکه‌ای از مدارس تجاری برای جوانان و مهاجران یهودی همراه با آموزش مشاغل و حرفه‌های خاص، تأسیس مدرسه نجاری، کشاورزی و چاپ و نشر و همچنین منسوجات در دهه ۱۹۵۰ از جمله خدمات این جنبش به رهبری مناخم مندل در فلسطین اشغالی بود. (۴۷) رهبران رژیم صهیونیستی با وی به‌عنوان پدر معنوی این رژیم ملاقات داشته و از توصیه‌های وی نهایت استفاده را می‌کردند. مناخیم بگین، اسحاق رابین، آریل شارون، شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو از جمله چهره‌های برجسته‌ای بودند که با وی دیدار و ملاقات داشتند و از توصیه‌های وی بهره‌مند می‌شدند. این سیاسمداران و کارشناسان نظامی که برای مشاوره با وی به آمریکا سفر می‌کردند، از اطلاعات عمیق وی نسبت به امور داخلی رژیم صهیونیستی و شرایط بین‌المللی و… حیرت‌زده می‌شدند. (۴۸) نکته قابل توجه این است که آرمان یهود برای رهبران این جنبش و از جمله مناخم مندل مانع از برخورد حزبی و جناحی با مقامات این رژیم می‌شد. (۴۹) 🕊 @bazgashteeisamasih
مراسم دعا موسوم به تفیلین [۳۶] نمایند و اطمینان داد که رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز خواهد شد. (۵۰) او از همان ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی از رهبران سیاسی آن خواست تا فلسطین اشغالی یهودی باقی بماند. وی عنوان کرد که طبق احکام و قوانین یهودی (۵۱) [اعطای] هرگونه امتیازِ سرزمینی از سوی این رژیم، زندگی همه یهودیان این سرزمین را به خطر خواهد انداخت. او همچنین بر این نکته اصرار داشت که حتی بحث راجع به امکان اعطای چنین امتیازاتی، حاکی از ضعف رژیم غاصب بوده و اَعراب را برای حمله جری خواهد نمود و رهاورد آن به خطر افتادن زندگی یهودیان خواهد بود. (۵۲) مواضع این‌چنینی سران جنبش خباد چیزی جز پای‌بندی این جنبش به آرمان یهود بین‌الملل (که همان تسلط بر همه جهان است) نیست؛ آرمانی که تنها با استقرار یهودیان در سرزمین‌های اشغالی میسّر خواهد شد. خدمات جنبش در داخل رژیم صهیونیستی فعالیت‌های جنبش خباد در خاک سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت متمرکز و زیر نظر مرکزی تحت عنوان «کولل خباد» [۳۷] انجام می‌شود. این مرکز شبکه‌ای از سالن‌های غذاخوری، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، مراکز بهداشتی روزانه، حمایت از بچه‌های یتیم و زنان بیوه را مدیریت کرده و برنامه‌هایی در زمینه حمایت از مهاجرین را در دستور کار خود دارد. علاوه بر این، مرکز به ارائه وام‌های بدون بهره، آموزش مشاغل حرفه‌ای، حمایت مالی از یهودیان مستمند برای ازدواج و پروژه‌های متعدد تأمین اجتماعی می‌پردازد. (۵۳) در ادامه به بخشی از فعالیت‌های این مرکز در خاک فلسطین اشاره خواهد شد. وام‌های بدون بهره این نهاد تأمین‌کننده نیازهای مالی زنان بیوه و بچه‌های یتیم، تازه‌عروس‌ها، مالکین کسب و کارهای کوچک و… است. (۵۴) این مرکز وابسته به خباد از سال ۱۹۹۷ به بعد، به‌منظور برگزاری مراسم عروسی در نزدیکی بیت‌المقدس، سالن‌های پذیرایی در اختیار زوج‌های یهودی قرار می‌دهد. (۵۵) علاوه بر این ۴۰ درصد هزینه‌های مربوط به زوج‌های فقیر و ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به بچه‌های زنان بیوه را پرداخت می‌کند. (۵۶) این مرکز بخش مجزایی برای تأمین نیازهای زنان بیوه و بچه‌های بی‌سرپرست در اختیار دارد و خوراک، پوشاک و خدمات اجتماعی نزدیک به ۳۰۰ زن بیوه و بالغ بر ۶۲۰ کودک یتیم را به‌طور سالانه تأمین می‌کند. حمایت از کودکان در خانه توسط مددکاران اجتماعی را باید از دیگر خدمات این مرکز به بچه‌های یتیم برشمرد. (۵۷) فعالیت‌های جنبش خباد در خاک سرزمین‌های اشغالی بیشتر رسیدگی به یهودیان بی‌بضاعت، یتیم و بی‌سرپرست و اقشار ضعیف است. شاید بتوان علت این امر را نبود دغدغه آموزشی و فرهنگی در خاک این رژیم دانست، دغدغه‌ای که رژیم منحوس صهیونیستی خود متولی این بخش از کار است. 🕊 @bazgashteeisamasih
خدمات جنبش در خارج از رژیم صهیونیستی همان‌طور که پیش از این نیز عنوان شد، جنبش خباد جنبشی مذهبی به‌شمار می‌رود که با فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی خود درصدد حفظ یکپارچگی یهودیان در اقصی نقاط دنیا و آشنا نمودن ایشان با فرهنگ و میراث یهودیت بوده است. با این وجود مراکز متعدد این جنبش مذهبی در اقصی نقاط دنیا، زمینه مناسبی را برای دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به‌منظور استفاده ابزاری از آن فراهم کرده است. در همین رابطه در نشستی که در سال ۲۰۱۴ در بیت‌المقدس با حضور مئیر داگان، مسئول پیشین اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی برگزار شد، از وی سؤال شد: «آیا اعضای جنبش حسیدی لوباویچ در موساد فعالیت می‌کنند؟» وی در جواب گفت: «شما از این‌که بدانید چه تعداد از آنها در موساد فعالیت می‌کنند، تعجب خواهید کرد»؛ علاوه بر این وی می‌افزاید: «سازمان خباد حامی معنوی فرماندهی مرکزی موساد در تل‌آویو است». (۵۸) پیش از این اظهارات، در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۴ قانونی به تصویب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رسید که طی آن یهودیان ارتدوکس ساکن سرزمین‌های اشغالی از خدمت سربازی معاف می‌شوند و در ازای آن به‌عنوان مبلّغین جنبش خباد به‌دلیل اهمیت ملی و دیپلماتیک آن به انجام وظیفه می‌پردازند. کنست در این قانون، اعتراف کرده است که مراکز خباد در سایر کشورها به‌عنوان بخشی از خاک این رژیم محسوب می‌شوند. اما اهمیت بیشتر مراکز این جنبش که در این قانون به آن اشاره شده است این واقعیت است که مراکز خباد به‌عنوان دستگاه جمع‌آوری اطلاعات در خارج از سرزمین‌های اشغالی مورد توجه قرار گرفته است؛ مراکزی که می‌تواند مکان امنی برای فعالیت سروریس جاسوسی موساد در خارج از سرزمین‌های اشغالی فراهم نماید. (۵۹) نتیجه‌گیری جنبش خباد که بیش از دو قرن از حیات آن می‌گذرد، در واقع نوعی مکتب فکری است که از دل جنبش حسیدی و یهودیت ارتدوکس برآمده است. تأکید اصلی این جنبش بر گسترش آموزه‌های عرفانی حسیدی با تکیه بر برهان‌های عقلانی و منطقی است. در حقیقت این جنبش را به لحاظ مبانی فکری می‌توان نوعی دریافت عرفانی ـ عقلانی از دین یهود دانست. از این جهت مخاطب اصلی این جنبش را، یهودیان سرتاسر دنیا تشکیل می‌دهند. با شروع جنگ جهانی دوم و انتقال مرکز فعالیت و رهبری جنبش به خاک آمریکا، دامنه فعالیت‌ها و ساختار سازمانی این جنبش رشد و گسترش چشمگیری یافت و از حالت یک جنبش صرفاً عرفانی خارج شد و صبغه اجتماعی به خود گرفت. در حال حاضر این جنبش را می‌توان بازوی فرهنگی یهود و رژیم صیهونیستی و به‌عبارت دقیق‌تر، سیستم مشروعیت‌بخش رژیم، برای یهودیان غیرساکن در فلسطین دانست. نکته قابل ملاحظه در رابطه با فعالیت‌های این جنبش، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی در خلال فعالیت‌های فرهنگی به یهودیان است. در واقع خباد همزمان با اعزام مبلّغ به مناطق محروم، ضمن آشنا کردن یهودیان آن مناطق با آداب و آموزه‌های آیین یهود و تاریخ قومی ـ نژادی خود، به ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی می‌پردازد. چنین کاری ضمن تأمین اهداف تبلیغاتی، پای‌بندی یهودیانی که توجه چندانی به مراعات آداب و رسوم مذهبی ندارند را بیشتر خواهد ساخت؛ و به این وسیله خباد ضمن ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی، فعالیت‌ها و اهداف فرهنگی و تبلیغاتی خود را که کاملاً در راستای با منافع رژیم صهیونیستی است، محقّق می‌سازد. در کنار ارائه خدمات رفاهی، مراکز متعدد خباد در اقصی نقاط دنیا به‌صورت غیررسمی و غیرمستقیم به گردآوری اطلاعات برای رژیم صهیونیستی می‌پردازند و به سرویس‌های جاسوسی این رژیم منحوس خدمات‌رسانی می‌کنند. منابع: (1) Agudas Chasidei Chabad of United States v. Gourary NO. CV-85-2909 (2) Altein, R, Zaklikofsky, E, Jacobson, I: Out of the Inferno: The Efforts That Led to the Rescue of Rabbi Yosef Yitzchak Schneersohn of Lubavitch from War Torn Europe in 1939–۴۰, p. 270. Merkos L’Inyonei Chinuch, 2002 (3) Ronn Torossian (May 14, 2012). “The First Jewish Start-Up Nation ? Chabad: Marketing Genius”. Jewocity. Retrieved January 13, 2015. (4) The Encyclopedia of Hasidism, “Habad”, Jonathan Sacks, pp. 161–۱۶۴٫ (5) Leadership in the Chabad movement, Avrum Erlich, Jason Aronson, 2000. (6) Chanoch Glitzenshtein, Sefer Hatoldos Tzemach Tzedek. (7) “Sefer HaToldos Admur Maharash”. Retrieved March 8, ۲۰۰۸٫ (8) Hayom Yom, pp. 15–۱۶٫ (9) Encyclopedia of Hasidism, “Schneersohn, Joseph Isaac”. Naftali Lowenthal. Aronson, London 1996. (10) Gelbwasser, Michael, Sun Chronicle, March 31, 2007 (11) “Testimony :: Rabbi Yehuda Krinsky”. Commission on Security and Cooperation in Europe. Retrieved ۹ May ۲۰۱۱٫ (12) Ehrlich, M. Avrum. The Messiah of Brooklyn: Understanding Lubavitch Hasidim Past and
Present. Ktav Publishing (Chapter 20). (13) “Newsweek’s ‘Top 50 Rabbis’ List Is Ending After Seven Years.”The Huffington Post. Feb. 25, 2014. (14) http://en.wikipedia.org/wiki/Chabad_philosophy (15) “About Chabad-Lubavitch on”. Chabad.org. Retrieved 2010-05-12. (16) Tanya, Shneur Zalman of Liadi, Chapter 13. (17) The Encyclopedia of Hasidism, entry: Habad, Jonathan Sacks, pp. 161–۱۶۴ (18) Tanya’, Shneur Zalman of Liadi, Chapter 12. (19) Susan Handelman, The Lubavitcher Rebbe Died 20 Years Ago Today. Who Was He?, Tablet Magazine (20) http://lubavitch.com/departments.html (21) http://lubavitch.com/departments.html (22) the Rebbe’s Army, page 299. (23) http://en.wikipedia.org/wiki/Chabad_affiliated_organizations (24) About Chabad-Lubavitchon the official Chabad website,org. (25) Drake, Carolyn (February 2006). “A Faith Grows in Brooklyn”.National Geographic. (26) “The directory of Chabad Institutions throughout the world”. Chabad.org. (27) “Comparing Full Time and Part Time Numbers at Chabad Schools”. The Chabad Sociologist. August 6, 2013. Retrieved January 13, ۲۰۱۵٫ (28) “Jnet – Jewish Learning Network”. Lubavitch.com. (29) Hayom Yom, p. A38 (30) Fishkoff, Sue, The Rebbe’s Army, Schocken books 2003 (31) “The Rebbe’s 10-Point Mitzvah Campaign”. Chabad. (32) The Encyclopedia of Hasidism, “Habad”, Jonathan Sacks, pp. 161–۱۶۴ (33) http://lubavitch.com/department.html?h=679 (34) Avrum Ehrlich. The Messiah of Brooklyn: Understanding Lubavitch Hasidim Past and Present. p. 134. (35) Fishkoff, Sue, ‘’The Rebbe’s Army’’, Schoken books 2003 (ISBN 08052 11381) pages 160–۱۶۱٫ (36) Yosef Abramowitz, “Better Energy, The Rebbe’s Energy”. The Jerusalem Post, 07/01/2014. (37) Joseph Telushkin, Rebbe: The Life and Teachings of Menachem M. Schneerson, the Most Influential Rabbi in Modern History. HarperCollins, 2014. Page 162. (38) Sue Fishkoff, The Rebbe’s Army. Random House, 2003. Pages 192-193. (39) Menachem M. Schneerson, “Education is the Cornerstone of Humanity”. April 18, 1978. (40) ۹۵th Congress, Public Law 95-262. Apr. 17. 1978. (41) Ehrlich, M. Avrum, The Messiah of Brooklyn: Understanding Lubavitch Hasidim Past and Present, (KTAV Publishing, January 2005) p. 109. (42) The Messiah of Brooklyn: Understanding Lubavitch Hasidim Past and Present, M. Avrum Ehrlich, p. 105. KTAV Publishing (43) The Letter and the Spirit, pages 251-252 (44) The Messiah of Brooklyn: Understanding Lubavitch Hasidim Past and Present, M. Avrum Ehrlich, p. 105. KTAV Publishing (45) Letters from the Lubavitcher Rebbe vol. 5, page 234 (46) The Afterlife of Scholarship Page 106 (Oporto Press, 2011) (47) Joseph Telushkin, Rebbe: The Life and Teachings of Menachem M. Schneerson, the Most Influential Rabbi in Modern History. HarperCollins, 2014. Page 478. (48) Ruth R. Wisse (2014-06-01), “The Rebbe, Twenty Years After”, Commentary Magazine. (49) Joseph Telushkin, Rebbe: The Life and Teachings of Menachem M. Schneerson, the Most Influential Rabbi in Modern History. HarperCollins, 2014. Page 563. (50) Challenge, page 144, Jerrold & Sons (51) Based on Shulchan Aruch Orach Chayim, 328 (52) Essentially his argument sought merely the position that would prevent loss of life, rather than taking a stance in the nature of the Land of Israel and Zionism. Freeman, Tzvi. “Should I Pray for the Death of Terrorists?” Retrieved 2010-05-12. (53) http://en.wikipedia.org/wiki/Colel_Chabad (54) “Free Loan Funds – Gemachs”. Colel Chabad sidebar. 2010. Retrieved ۲۶ September ۲۰۱۰٫ (55) “Colel Chabad: The 221st Year”. Colel Chabad sidebar. 2009. Retrieved ۲۶ September ۲۰۱۰٫ (56) “Colel Chabad International Awards Dinner, December 17”. ۵ Towns Jewish Times. 16 December 2009. Retrieved ۲۶ September ۲۰۱۰٫ (57) “Widows and Orphans”. Colel Chabad sidebar. 2010. Retrieved ۲۶ September ۲۰۱۰٫ (58) https://wideawakegentile.wordpress.com/2014/04/06/are-chabad-centers-used-as-mossad-safe-houses/ (59) http://www.roitov.com/articles/chabad.htm پی‌نوشت‌ها: [۱] Chabad-Lubavitch : وجه تسمیه این گروه، شهر لوباویچ در بلاروس است که برای مدت بیش از یک قرن، مرکز فعالیت این جنبش مذهبی بوده است و با این وجو
د همچنان به حیات خود ادامه داده است. [۲] یهودیت ارتدوکس دریافت و قرائتی از دین یهود است که پایبندی فراوانی به تفسیر و عمل به احکام و دستورات اخلاقی تورات دارد؛ احکام و دستوراتی که بصورت منظم در متون تلمودی تدوین شده است. یهودیت ارتدوکس تا قبل از قرن نوزدهم قرائت اصلی و عمده از یهودیت به شمار می‌رفت. [۳] یهودیت حسیدی شاخه‌ای از قرائت ارتدوکسی یهودیت است که معنویت را از طریق عمومی‌سازی و درونی‌سازی عرفان‌گرایی یهودی به عنوان مهمترین بنیاد اعتقادی یهودیت تبلیغ می‌کند. [۴] Liozna: تلفظ یدیشی (زبان عبری یهودیان ساکن در شرق اروپا) واژه لوباویچ است. [۵] Shneur Zalman [۶] Liadi [۷] Dovber ben Avraham [۸] Baal Shem Tov [۹] Tanya [۱۰] Shulchan Aruch HaRav [۱۱] Rabbi Dovber Schneuri [۱۲] Aaron Halevi [۱۳] Menachem Mendel Schneersohn [۱۴] Rabbi Shmuel Schneersohn [۱۵] Shalom Dovber Schneersohn [۱۶] Zalman Aaron [۱۷] Rostov-on-Don [۱۸] Yosef Yitzchak Schneersohn [۱۹] Rabbi Menachem Mendel Schneerson [۲۰] در ادامه به تفصیل راجع به اقدامات و فعالیت‌هایی که در دوره وی صورت گرفت، بحث خواهیم نمود. [۲۱] Yehuda Krinsky [۲۲] Isaac Luria [۲۳] Zohar [۲۴] wisdom [۲۵] understanding [۲۶] knowledge [۲۷] طبق اعتقادات و باور یهودیان منجی آخرالزمان، حضرت مسیح (ع)، پیامبری از قوم یهود و از نسل حضرت داوود (ع) است که پس از ظهور، زمینه اتحاد قوم یهود را فراهم کرده و در سرزمین فلسطین سکنی می‌دهد. از آن به بعد زمینه سلطنت یهودیان در جهان فراهم خواهد شد. به اعتقاد ایشان در دوره ظهور منجی دوره‌ای از صلح، ثبات و آرامش دنیا را فراخواهد گرفت. از نظر ایشان لازمه ظهور منجی و نجات قوم یهود از پراکندگی، مهاجرت و ساکن شدن یهودیان در سرزمین فلسطین است. این اعتقادات یهودیان با مسیحیت تحریف شده صهیونیستی که قائل به بازگشت دوباره حضرت مسیح (ع) برای نجات قوم یهود هستند، بسیار نزدیک است. [۲۸] Agudas Chasidei Chabad/Association of Chabad Chassidim [۲۹] Machneh Israel [۳۰] Merkos L’Inyonei Chinuch/Central Organization for Education [۳۱] Kehot Publication Society [۳۲] Tomchei Temimim /supporters of the pure ones [۳۳] Vaad Talmidei Hatmimim Haolami [۳۴] Federation of Jewish Communities of Russia [۳۵] Machne Israel Development Fund [۳۶] Teffilin [۳۷] Colel Chabad ….. 🕊 @bazgashteeisamasih
امیدوارم مطالعه 👆 این مقاله که درمورد خباد هست، برای شما سروران مثمرثمر باشد. موفق باشید
13920118000090_PhotoA.jpg
33.3K
گروه بازگشت عیسی مسیح علیه السلام اهداف: 🔹شناخت یهودیت و مسیحیت 🔹پاسخ به شبهات مسیحیت صهیونیستی 🔹جنگهای آخرالزمانی 🔹ظهور عیسی و مهدی موعود 🌼زیر نظر حوزه علمیه قم🌼 گروه: http://eitaa.com/joinchat/2144206859C7166aa943d کانال: 🌹 @bazgashteeisamasih 🕊🕊🕊
IMG_20200102_141033_711.jpg
40.3K
💠💠 دولت اسرائیل و تبعیض بر ضد غیریهودیان ✡ بررسی موردیِ حق اقامت، حق کار و حق برابری در اسرائیل 1⃣ تبعیض در حق اقامت حدود 92 درصد از سرزمین غصبی #اسرائیل متعلق به دولت است و توسط «هیأت زمین اسرائیل» بر اساس مقررات وضع شده از سوی «صندوق ملی یهود» اداره می‌شود. صندوق ملی یهود، حق اقامت، حق اقدام به هر نوع تجارت و غالباً حق کار را برای #غیریهودیان صرفاً به خاطر آن‌که #یهودی نیستند، به رسمیت نمی‌شناسد. در صورتی که یهودیان مجاز به اقامت، تجارت و کار در هر نقطه‌ی اسرائیل می‌باشند! 2⃣ تبعیض در حق کار نپذیرفتن حق کار به معنای این است که غیریهودیان در سرزمین‌های تحت مسؤولیت هیأت زمین اسرائیل، برابر مقررات صندوق ملی یهود، رسماً حق کارکردن ندارند. بدون شک این مقررات همیشه یا غالباً به اجرا درنمی‌آیند اما به هرحال وجود دارند. اسرائیل همچنین #یهودیان ساکن سرزمین ملی را از این‌که بخشی از زمین خود را حتی برای مدتی کوتاه به اعراب اجاره دهند نیز اکیداً منع کرده و متخلفین را با جریمه‌های سنگین مجازات می‌کند، در حالی که برای غیریهودیان مانعی ندارد که زمین خود را به یهودیان اجاره بدهند. 3⃣ تبعیض در حق برابری در قبال قانون شهروندان غیریهودی اسرائیل در برابر #قانون با دیگران یکسان نیستند. ابزار معمول اعمال تبعیض در هر زمان، کارت شناسایی افراد است که باید در همه اوقات همراهشان باشد. در کارت‌های شناسایی، ملیّت فرد نوشته شده است که می‌تواند یهودی، عرب، دروزی و نظایر آن باشد. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
139408071606265276409334.jpeg
51.2K
در سال‌های اخیر موضوع فساد طبقه سیاسی "اسرائیل"، در رسانه‌ها، افکار عمومی و نیز سازمان‌های مختلف  این رژیم بازتاب گسترده‌ای داشته است تا جایی که جمعیت "شفیل" که نماینده سازمان شفافیت بین المللی در "اسرائیل" است سال 2000 را تاریخ آغاز گسترش فساد در زیرساخت‌های سیاسی اسرائیل و بین مسئولان بلندپایه این رژیم برشمرد. فساد چنان دامن بسیاری از سران درجه یک رژیم اسرائیل را گرفته که دیگر کار از اتهام و محکومیت آنان گذشته است تا جایی که کارشناسان داخلی این وضعیت را خطرناک‌تر از تهدیدهای خارجی دانسته‌اند و به این ترتیب این وضعیت به یک بار اخلاقی و سیاسی به‌ویژه برای طبقه سیاسی حاکم این رژیم تبدیل شده است. وخامت این و ضعیت تا آنجا است که ژنرال "عوزی دیان" از فرماندهان نظامی صهیونیستی در این باره گفت، آنچه بیش از تروریسم و بمب اتمی جامعه اسرائیل را تهدید می‌کند، فساد است. 🕊 @bazgashteeisamasih
139308171130092234032344.jpg
42.1K
اولمرت، آقای فساد در اسرائیل رسوایی "ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل که از او تحت عنوان سردمدار فساد در این رژیم یاد می‌شود، در حالی بود که وی در فساد مالی و دریافت رشوه تا آنجا پیش رفت که دادگاه او را به 18 ماه حبس محکوم کرد. البته فساد بین مسئولان بلندپایه صهیونیستی موضوعی تازه و بی‌سابقه نبوده و اولمرت اولین و آخرین مورد آن به‌شمار نمی‌آید، بلکه پیش از او نیز سایر سران صهیونیستی در این خصوص پرونده داشته‌اند که نمونه آن "عزر وایزمن" رئیس پیشین اسرائیل است که در سال 1999 زمانی که نماینده کنیست و از وزیران کابینه بود از یکی از تاجران پول دریافت کرد و به همین دلیل بعدها با وجود بسته شدن پرونده تحقیق در مورد او، مجبور به استعفا شد. همان‌طور که فساد "آریل شارون" و دو فرزندش آن‌قدر سروصدا به‌پا کرد که دادگاه در نهایت برای آرام کردن خشم عمومی، در سال 2006 یکی از پسران او را گناهکار اعلام و به 9 ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. به‌عبارت بهتر فساد مالی در اسرائیل سابقه طولانی دارد و در این خصوص می‌توان به نام افرادی مانند "موشه کتساو"  رئیس پیشین رژیم صهیونیستی، "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ کنونی، "شلومو بنیزری" وزیر پیشین بهداشت و "یوسی کوهن" رئیس موساد، اشاره کرد. سه سال زندان برای "آریه درعی" از اعضای کابینه اسرائیل و وزیر اقتصاد پیشین این رژیم در سال 1999 به‌جرم رشوه‌خواری و کلاهبرداری، پنج سال زندان برای "آوراهام هرشسان" وزیر دارایی پیشین رژیم صهیونیستی به‌جرم سرقت آشکار و اختلاس از دیگر موارد فساد مالی و اداری بین کابینه اسرائیل است. 🕊 @bazgashteeisamasih
13950623180817558651854.jpg
41.8K
فساد و رسوایی نتانیاهو و همسرش در سال 1999 یعنی همان سال که وایزمن استعفا کرد، بنیامین نتانیاهو و همسرش در دو پرونده رسوا شدند؛ یکی دریافت غیرقانونی و بدون مجوز هدایا از رهبران مختلف جهان و دیگری سوء استفاده مالی از پست دولتی و دریافت رشوه از یک تاجر اسرائیلی اما دادستانی‌کل درصدد برآمد توصیه پلیس را نادیده گرفته و کیفرخواستی را در این زمینه ارائه ندهد. فاکتورسازی به‌عنوان هزینه‌های رسمی نخست وزیر، سوء استفاده از حساب رسمی نخست ‌وزیری برای اداره و تعمیرات خانه‌های شخصی، استخدام پرستار خصوصی برای پدرش با بودجه حکومتی، استخدام برخی افراد با حقوق‌های نامتعارف و سوءاستفاده از جایگاهش از جمله مواردی است که پرونده  فساد مالی "سارا نتانیاهو" همسر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را سنگین کرده است. او درحالی پول پرستار پدرش را از جیب دولت حساب کرده بود که بیش از 360 هزار نفر از شهروندانش نتوانستند داروهای کافی را برای بیماری‌شان تهیه کنند. بر اساس گزارش وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، کیفرخواستی تنظیم شده که سارا نتانیاهو در آن متهم است در طول سه سال  350 هزار شِگل (تقریباً 100 هزار دلار) از اموال دولتی را برای سفارش غذا از رستوران‌های گران‌قیمت هزینه کرده است در حالی که با توجه به اینکه اقامتگاه نخست‌وزیری، آشپز رسمی دارد، تهیه غذا از هر مکانی به‌دلایلی امنیتی و تشریفاتی ممنوع است. 🕊 @bazgashteeisamasih
اعتراض‌های گسترده شهرک‌نشینان علیه فساد نتانیاهو این در حالی است که شخص بنیامین نتانیاهو نیز در سه پرونده دیگر به فساد و رشوه‌خواری متهم است و سال گذشته اعتراض‌های گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با او برگزار شد و شهرک‌نشینان صهیونیست خواهان استعفای او و محاکمه‌اش شدند. بااین‌همه نتانیاهو اتهامات خود و همسرش را رد کرده و مدعی است مخالفانش با این اقدامات به‌دنبال تخریب او و کابینه‌اش هستند. زلزله سیاسی در رژیم صهیونیستی آیا نتانیاهو سقوط می‌کند و کابینه راستگرای افراطی او نیز به‌دلیل ارتباط با فساد که به‌مثابه زلزله سیاسی موجودیت رژیم صهیونیستی را در معرض تهدید قرار داده است، سرنگون می‌شود؟ این سؤالی است که به‌دلیل مسائل مختلف مطرح است، از جمله اتهام فساد به نتانیاهو، ایجاد شکاف و دسته‌بندی در اسرائیل، سیاست افراطی کابینه او در قبال الاقصی و قدس و صلح و مسائل دیگر. ماجرای زیردریایی‌های آلمانی این موضوع خطرناک‌ترین قضیه‌ای است که نتانیاهو و کابینه‌اش با آن دست به گریبان هستند نه‌فقط به‌دلیل ابعاد خارجی آن در ارتباط با کشوری در جایگاه آلمان بلکه به‌دلیل جایگاه شخصیت‌های نظامی که در این قضیه دست دارند. این قضیه در اسرائیل به قضیه 3000 معروف شد. به‌نوشته یدیعوت آحارانوت "یعکوف هداس" سفیر اسرائیل در آلمان پیش‌بینی می‌کرد که خود این معامله را امضا کند اما از سوی دولت آلمان نامه‌ای با این مضمون دریافت کرد که امضای این قرارداد تا مدت نامعلوم به‌تأخیر افتاده است. دستگاه قضایی اسرائیل بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار دارد معتقد است سفارش و خرید این زیردریایی‌ها با فساد مالی همراه بوده است و مهم‌ترین دلیل این که وکیل شخصی بنیامین نتانیاهو در عین حال مشاور حقوقی شرکت تیسن‌کروپ آلمان در اسرائیل است. ریشه‌های فساد در ارتش اسرائیل "فساد از بالا شروع می‌شود"، توصیفی است که رسانه‌های عبری در مورد فساد فرماندهان امنیتی از آن استفاده کردند. بسیاری از فرماندهان بلندپایه امنیتی به‌دلیل فساد و سوء استفاده از جایگاه شغلی خود مجبور به استعفا و یا راهی زندان شدند با وجود این، همچنان رسانه‌های اسرائیلی هر روز از فساد جدید و فرماندهان فاسد جدید خبر می‌دهند. پایگاه خبری عبری‌زبان "the marker"در اوت 2017 اعلام کرد ارتش اسرائیل با افزایش بودجه خود در نهایت بودجه دریافتی را به جیب ژنرال‌های بلندپایه می‌ریزد و آخرین مورد آن در گزارش شبکه دوم اسرائیل فاش شد با این مضمون که ارتش به سربازان لباس‌های کهنه می‌دهد تا ذخیره پول حاصل از این کار را نصیب برخی افسران کند. در همین ارتباط پایگاه اقتصادی "گلوبوس"، "فساد 630" را فساد ریشه‌دار و یکی از بزرگترین موارد فساد در شرکت صنایع هوا و فضای اسرائیل IAI به‌عنوان یکی از بزرگترین مؤسسات اسرائیلی دانست که در آن حدود 20 هزار کارمند و نیروهای فنی و مهندسی و کارشناس فعالیت دارند و سود سالانه آن بالغ بر 3.5 میلیارد دلار است. اما 16 نفر از کارکنان این شرکت از جمله تعدادی از مسئولان بلندپایه و افسران ذخیره ارتش اسرائیل و نیز مدیران اجرایی و اعضای شورای اداری و کارمندان آن در ارتباط با فساد، دزدی، خیانت در امانت و مشکوک بودن به فساد دستگیر شدند و پس از چند ماه تحقیقات محرمانه، 13 فرد مشکوک به فساد نیز بازداشت شدند که "حاییم کاتس" وزیر رفاه اسرائیل از جمله این افراد بود. 🕊 @bazgashteeisamasih
افسران بی‌اخلاق، روابط جنسی نظامیان با زیردستان خود روزنامه "یدیعوت آحارانوت" نیز در گزارشی که در ژوئیه 2017 منتشر کرد، از بازداشت 30روزه "العاد کوهین" فرمانده گردان "کاراکال" خبر داد. ماجرا از آنجا آغاز شد که وی به سوء استفاده از پست خود در برقراری روابط جنسی مشکوک بود و علاوه بر او بسیاری از افسران نیز به‌دلیل چنین روابطی بازداشت شدند. روابط نامشروعی که به‌قیمت کناررفتن از صحنه سیاست تمام شد به‌نوشته این روزنامه در سال 2016، 30 کیفرخواست علیه افسران اسرائیلی در ارتباط با تجاوزات جنسی تهیه شد که در آن 227 سرباز و افسر به‌اتهام برقراری این نوع روابط در طول 9 سال اخیر با کسانی که با آنان کار می‌کردند، محکوم شدند. "یتسحاق مردخای" که در واحد چتربازان پست‌های عالی نظامی داشته و تا درجه سرلشگری نیز پیش رفت و به معاونت نخست وزیر و وزیر جنگ رسید از جمله این افراد است که در نهایت به‌دلیل تجاوز جنسی به سه دختر مجبور شد از صحنه سیاسی کنار برود و دادگاه او را به 18 ماه زندان تعلیقی محکوم کرد. 🕊 @bazgashteeisamasih
139109280001604.jpg
57K
زنان و کودکان فقیر در رژیم صهیونیستی دومیلیون و پانصد هزار نفر از مجموع جمعیت هشت‌میلیونی که در"اسرائیل" زندگی می‌کنند، فقیر هستند و این یعنی 29 درصد جامعه در فقر به‌سر می‌برند و بر اساس اعلام مؤسسه بیمه اسرائیل با وجود کاهش ناچیز میانگین فقر اسرائیل همچنان به‌میزان زیادی گرفتار فقر و نداری است. گزارش‌ها و آمارها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون کودک فقیر در اسرائیل وجود دارد و بر اساس گزارش یک سازمان یهودی 29 درصد از به‌اصطلاح اسرائیلی‌ها تا پایان سال 2016 با رنج دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حدود 13 درصد جامعه آماری آن، از شدت فقر اقدام به خودکشی کرده‌اند. اما گزارش مرکز آمار مرکزی رژیم صهیونیستی در سال 2014 حاکی از این بود که 47 درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وضعیت اقتصادی خود راضی نیستند. 🕊 @bazgashteeisamasih
1396120411573090513429224.jpg
79.7K
مهاجران یهودی آفریقایی‌تبار به سرزمین‌های اشغالی وضعیت اسفباری دارند و تبعیض علیه آنان تا آنجاست که نتانیاهو دو گزینه را به آنان پیشنهاد کرد یا دریافت 350 دلار و ترک "اسرائیل" و یا زندان. همچنین کابینه اسرائیل برای خلاص‌شدن از 60 هزار مهاجر آفریقایی برنامه‌ای تدوین کرد که مبتنی بر انتقال آنان به رواندا و اوگاندا است. یکی دیگر از اقدامات رژیم صهیونیستی ساخت دیواری در مرز با مصر برای جلوگیری از ورود مهاجران است و اکنون صدها مهاجر آفریقایی در زندان‌های اسرائیل به‌سر می‌برند. این در حالی است که نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش مهاجران آفریقایی را خطری برای بافت اجتماعی و تهدیدی علیه هویت یهودی می‌دانند. به این ترتیب پرواضح است که اسرائیل به‌دنبال تقویت سیاست تبعیض نژادی بر اساس هویت یهودی است. قانون تابعیت، نمایش تبعیض نژادی تمام‌عیار بر اساس قانون تابعیت اسرائیلی به هر یهودی در دنیا تحت عنوان قانون بازگشت تابعیت مستقیم داده می‌شود. قانون تابعیت قانون نژادپرستانه‌ای است که کابینه رژیم اسرائیل در سال 1950 به کنیست ارائه کرده و چند ماه بعد به‌تصویب رسید و به‌موجب این قانون هر یهودی که به "اسرائیل" بازگردد شهروند اسرائیلی به‌شمار می‌آید. قانون تابعیت اسرائیلی یکی از قوانینی است که به‌دلایل مختلف سراسر نژادپرستی است از جمله اینکه بر اساس آن یهودیان به‌شکل کلی و فارغ از تابعیت و قومیتشان در نظر گرفته می‌شوند و به‌محض ورود به "اسرائیل" می‌توانند تابعیت بگیرند حتی اگر هدف آنان تجاری و جهانگردی باشد مگر اینکه قبل از ورود اعلام کنند تمایلی به گرفتن تابعیت ندارند. 🕊 @bazgashteeisamasih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ◾️‏شهادت جامه‌ای بود که جز آن برازنده حاج قاسم نبود. اما آمریکا باید بداند بهایی را بابت این حماقت خواهد پرداخت که در مخیله سران کاخ سفید نمی‌گنجد. 🌷شهادت مالک اشتر علی تبریک و تسلیت باد. ◾️ إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ... 🌹 @bazgashteeisamasih
images (8).jpeg
13K
💠 یهودی کیست؟ ✡ جستاری در تعریف رسمی اسرائیل از اصطلاح یهودی 1⃣ براساس تعریف رسمی از اصطلاح #یهودی ، اسرائیل منحصراً «متعلق» به اشخاصی است که صرف‌نظر از محل زندگی‌شان، توسط مقامات اسرائیل به عنوان یهودی شناخته شوند، ولاغیر. به عبارت دیگر #اسرائیل به شهروندان غیریهودیِ آن که رسماً از نظر طبقه‌ی اجتماعی، شهروند درجه‌ی دو شناخته شده‌اند، تعلق ندارد، این عملاً بدین معناست که اگر اعضاء یک قبیله‌ی پروئی به #آیین_یهود درآیند و بر این اساس یهودی محسوب شوند، بلافاصله شهروند اسرائیل شناخته خواهند شد و تقریباً از 70 درصد اراضی ساحل غربی (معادل 92 درصد مساحت کل اسرائیل) که رسماً فقط به یهودیان اختصاص دارد، می‌توانند استفاده کنند. 2⃣ طبق قوانین اسرائیل، یهودی کسی است که مادر، مادربزرگ، مادر مادربزرگ و جد مادری او پیرو آیین یهود باشند و یا این‌که به روش مورد قبول مقامات اسرائیل، به #یهودیت گرویده باشد، به شرطی که از دین یهود به آیین دیگری که موجب شود اسرائیل دیگر او را یهودی نداند، درنیامده باشد. 3⃣ در میان سه شرطی که تعیین می‌کند «چه کسی یهودی است؟» اولین شرط، تعریف قانون #تلمود از یهودی است که مورد قبول ارتدکس‌های یهودی است. تلمود و قوانین شرع یهود بعد از تلمود نیز تغییر مذهب یک غیریهودی به یهودیت را به عنوان یک روش یهودی‌شدن به رسمیت می‌شناسند. مشروط بر این‌که این تغییر مذهب توسط ربّی‌های مجاز و به «روشی صحیح» انجام شده باشد. 🕊 @bazgashteeisamasih