eitaa logo
رنگین کمان 🌈
481 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چه کسانی از گمراهی های عصر غیبت نجات می‌یابند؟ ✍ائمه معصومین علیهم‌السلام در روایات متعدد درباره غیبت ، کیفیت آن و منتظران راستین سخن گفته‌اند که می‌تواند نقشه‌ی راهی برای ما در این دوران باشد. 🌸 امام حسن عسکری علیه‌‌السلام در روایتی راه نجات از گمراهی و هلاکت در دوران آخرالزمان و غیبت را تشریح کرده اند: «به خدا سوگند؛ مهدی آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت، پایدارشان دارد و در دعا برای فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸، حدیث ۱ ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
💠 آیا حجاب از ضروریات است؟و حکم کسانی که به آن بی اعتنایی می کنند چیست؟! 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای: اصل حجاب ضروری دین محسوب است و بی اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است. 🔹حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: اصل وجوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است ولی بی اعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن فسق است. 🔹حضرت آیت الله تبریزی: اصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است وحکم کسانیکه به آن بی اعتنایی نمایند حکم بی اعتنایی به سایر تکالیف دینی است. 🔹حضرت آیةالله سیستانی: اصل حجاب از مسلّمات شریعت است و در قرآن آمده است ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارند انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی اعتنایی عملی گناه است. 🔹حضرت آیةالله مکارم شیرازی: آری از ضروریات دین است ولی انکار آن برای کسانی که از ضروریات بودند آن آگاهی ندارند موجب ارتداد نمی شود. 🔹حضرت آیت الله بهجت: بی اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است. 📙منبع:مسائل جدید،ص۲۹و۳۰ ✍نویسنده :سید محسن محمودی 🔸
🎯 غصه نخور Join👇 🆔 @Rangiinkaman
💐سوره نور،آیه ۳۱ می فرماید:ای پیامبر به زنان با ایمان بگو:چشم های خود را (از هوس آلود)فرو گیرند،و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است،آشکار ننمایند و اطراف روسری های خود را بر سینه خود افکنند(تا گردن و سینه با آن پوشانده شود).... 🌸حضرت زهرا (سلام الله علیه) فرمودند:بهترین زنان کسانی هستند ،که آنها مردان نامحرم را و نه مردان نامحرم آنها را ببینند.۱ ⁉️حدود حجاب اسلامی برای بانوان چیست؟برای این منظور پوشیدن لباس بلند و آزاد و شلوار و روسری کفایت می کند و اصولا چه کیفیتی در لباس و پوشش زن در برابر افراد نا محرم باید رعایت شود؟ 💠امام خمینی(ره): واجب است تمام بدن زن به جز قرص صورت و دستها تا مچ از نا محرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد ولی پوشیدن چادر بهتر است واز لباس هایی که توجه نا محرم را جلب کند باید اجتناب شود. آنها که زنها رو می خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند جنایت‌کارند. زنها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک کرده بیرون برود،با سرِ باز و لخت،این مقام زن نیست،زن باید شجاع باشد،زن آدم ساز است، زن مربی انسان است.( حضرت امام خمینی قدس سره،صحیفه نور ،ج۱۱،ص۲۵۴) 💠حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حمله آنها قرار گرفت زیرا چادرو حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند. (از پیام حضرت آیه االه گلپایگانی(ره) به گنگره سراسری حجاب) 💠آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش،مدوجلوه گری زیور آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند⁉️امروز سر وسینه را از زیور آلات پر کردن و آرایش مد ولباس را بت قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ننگ است. چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست. ( حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله) ۱:بحار الانوار،۵۴/۴۳ 📙منبع:مسائل جدید،ص۲۷و ۲۸ ✍نویسنده:سید محسن محمودی
سلام علیکم 📗معرفی یک سایت روایی ؛ Alvahy.com روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید ، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" است . تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. دوست خوب پژوهشگرم جناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده دوستان قرار بگیرد. یاعلی
أَيُّهَا النَّاسُ، فِي الْإِنْسَانِ عَشْرُ خِصَالٍ يُظْهِرُهَا لِسَانُهُ: شَاهِدٌ يُخْبِرُ عَنِ الضَّمِيرِ، حَاكِمٌ يَفْصِلُ بَيْنَ الْخِطَابِ، وَ نَاطِقٌ يُرَدُّ بِهِ الْجَوَابُ، وَ شَافِعٌ يُدْرَكُ بِهِ الْحَاجَةُ، وَ وَاصِفٌ يُعْرَفُ بِهِ الْأَشْيَاءُ، وَ أَمِيرٌ يَأْمُرُ بِالْحَسَنِ، وَ وَاعِظٌ يَنْهى‏ عَنِ الْقَبِيحِ، وَ مُعَزٌّ تُسَكَّنُ بِهِ الْأَحْزَانُ، وَ حَاضِرٌ تُجْلى‏ بِهِ الضَّغَائِنُ، وَ مُونِقٌ تَلْتَذُّ بِهِ الْأَسْمَاعُ. ◀️در انسان ده خصلت وجود دارد كه زبان او آنها را آشكار مى سازد، زبان گواهى است كه از درون خبر مى دهد. داورى است، كه به دعواها خاتمه مى دهد. گويايى است كه بوسيله آن به پرسش ها پاسخ داده مى شود. . واسطه اى است كه با آن مشكل برطرف مى شود. وصف كننده اى است كه با آن اشياء شناخته مى شود. فرماندهى است كه به نيكى فرمان مى دهد. اندرزگويى است كه از زشتى باز مى دارد. تسليت دهنده اى است كه غمها به آن تسكين مى يابد. حاضرى است كه بوسيله آن كينه ها برطرف مى شود و دلربايى است كه گوشها بوسيله آن لذّت مى برند. 📗كافى(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 20
💠ترجمه آیه ی مبارکه: ایا کسی که به روی خود برزمین افتاده وبدین قِسم راه می رود، بهتر راه راپیدامیکند! یا آن که مستوی القامه واستوار بر راه راست ایستاده و راه می رود؟!💠 محمّدبن فضیل گوید از امام بن جعفرعلیه السَّلام تفسیراین آیه را پرسیدم فرمودند: خداوند مَثلی می زند؛ کسی که از ولایتِ علی بن ابیطالب انحراف جوید مانند کسی است که به رو افتاده وبدین حال می رود وابدا" راه را نمی یابد وبه جائی پی نمی برد. وقرار داده کسی را که از علی بن ابیطالب پیروی کند، مردصحیح واستواری که ایستاده راه می رود ودرراه راست قدم می گذارد وراه می یابد ومقصدرا ادراک می کند، و مستقیم است. 📗 غایه المرام ص ۴۳۵ باب ۲۱۲ 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۷۷
✨﷽✨ ✍سخنانی از استاد آیت الله فاطمی نیا حفظه الله تعالی: این همه در اينترنت و كتاب ميگردي كه ببيني آيت الله قاضي چه گفت؟! آيت الله بهجت چه دستورالعملي براي سلوك داد؟! فلان عارف چگونه به مقامات رسيد؟! اين همه دنبال استاد هستي و اين در و آن در ميزني، چه شد آخر؟! به كجا رسيدي؟! قدم اول، ترك معصيت است! نميگويم معصوم شويد، اما به اندازه ي خودتان تلاش كنيد. اي جوان عزيز كه به دنبال سير وسلوك ميباشي، تو هنوز با پدر و مادرت تند هستي، به ديگران پرخاش ميكني، آن وقت انتظار داري سالك الي الله هم بشوي؟! اگر ملاحسينقلي همداني (ره) هم از قبر بيرون آيد و استاد سير وسلوكت شود، اگر عاق والدين باشي، به جايي نميرسي! ✅اولياء الله چگونه به مقامات معنوي میرسند؟ .بايد از خودمان سوال كنيم امثال مرحوم ايت الله قاضي و ايت الله بهجت كه به اين مقامات عاليه ي معنوي رسيده اند آيا قرآن و امامان دیگری داشتند که آنها را به این عظمت و بزرگی رسانده است؟ و یا اینکه اعمال عبادی دیگری غیر از آنچه بر همگان واجب و مستحب شده، انجام می‌دادند که به این مقامات دست یافته‌اند ؟بی‌گمان، آنان نیز مانند ما از همین قرآن بهره برده و اعمال عبادی‌شان هم چون دیگر مسلمانان بوده است! آنچه آنها را به این مقامات رسانده است، حفظ نور حاصل شده از اعمال و توجه خالصانه و دقیق ‌شان به تمامي افعالشان بوده است. 👈مرحوم فيض كاشاني در اين مورد مثالي دارد : انسان كه شيريني ميخورد ،اگر شيريني به اطراف دهانش اصابت كرده باشد وآن را تمييز نكند ، مگس ها اطراف او جمع ميشوندو هرچه آنها را براند، باز هم برميگردند.حال اين مگس ها افكار وانديشه هاي ما هستند و آن شيريني ، تعلقات ما به امور دنيوي! وقتي انسان با تعلقات فراوان وارد نماز ميشود، اين مگس هاي تخيلات وافكار ، به دنبال آن ، به دل انسان هجوم مياورند! راه حلش اين است كه از قبل آمادگي نماز داشته باشيم و ذهن خودرا ازاين تعلقات دنيوي پاك كنيم تا جلوي هجوم افكار گرفته شود! اين تعلقات دنيا بد نيست، ما بديم كه از اينها بت ميسازيم! پس بايد هميشه درحالت توجه وحضور باشيم تا درزمان نماز، اين افكار هجوم نياورد. 👈مرحوم كفعمي ميگويد زمانيكه ميخواهي وضوء بگيري،اگر لباست را نزد كودكي بگذاري تا نگه دارد، وقتي بازگردي تالباس را برداري، اگر كودك بگويد در لباست عقربي رفته است، هرچند احتمال كمي هم بدهي كه واقعيت دارد، از پوشيدن لباس اجتناب ميكني! آن وقت خيلي عجيب است كه إخبارِ ١٢٤هزار پيامبر از قيامت و عوالم بعد از مرگ در ما اثر نميكند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی حاج آقا قرائتی 🎬 موضوع: تقریبا تمام عبارات بیانیه گام دوم رهبر انقلاب برگرفته از قرآن است/ مشکلات کشور ناشی از مثلث تحریم بیگانه، بی‌کفایتی برخی از مسئولین و حرص و طمع برخی مردم است
💠 امر به معروف و نهی از منکر 💐 سوره آل عمران،آیه۱۰۴می فرماید: باید از میان شما،جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند. و آنها همان رستگارانند. 🌸 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله)فرمودند: خداوند عزوجل مومن ضعیفی را که دین ندارد، دشمن می دارد، عرض شد :یا رسول الله!مومن ضعیفی که دین نداردکیست؟فرمودند: کسی که نهی از منکر نمی کند.۱ ⁉️آیا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومت است یا آحاد مردم؟و توصیه حضرتعالی در این زمینه چیست؟ 🔸حضرت آیةالله تبریزی: امر به معروف و نهی از منکر بر هر مکلفی که واجد الشرایط امر به معروف و نهی از منکر باشد واجب کفائی است. 🔸حضرت آیة الله صافی گلپایگانی: امر به معروف و نهی از منکر بر احاد مردم در صورت اجتماع شرایط آن،واجب است ولی باید مراتب آن رعایت شود. مثلا در موردی که اگر لحن ملایم امر و نهی شود موثر باشد برخورو با خشونت جایز نیست. و اگر برخورد با خشونت موثر باشد زدن جایز نیست و باید توجه داشت و در بعضی مراتب آن مانند مجروح نمودن محتاج به اجازخ مجتهد است در این مورد به رساله راه اصلاح یا امر به معروف و نهی از منکر نوشته حقیر مراجعه نمایید. 🔸حضرت آیة الله بهجت: با مراعات شرایط آن بر همه واجب است. 🔸حضرت آیة الله سيستاني: وظیفه همه مسلمانان است که در موارد تحقیق شرائط باید به آن بپردازند ودر روایت است که ترک آن مستوجب تسلط ظالمان بر جامعه است. 🔸حضرت آیةالله فاضل لنکرانی: امر به معروف و نهی از منکر زبانی بر عهده همه مردم است اما اگر مستلزم عمل و برخورد فیزیکی باشد باید طبق نظر مسئولین ذیربط باشد. 🔸حضرت آیة الله مکارم شیرازی: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد:اول و دوم مرحله قلب و زبان است؛یعنی متنفر بودن از گناه و علاقه مند بودن به اطاعت و افراد خطاکار را با زبان به ترک خطایشان دعوت نمودن. این دو مرحله وظیفه آحاد مردم است که از طریق صحیح به نصیحت افراد خطاکار بپردازند . مرحله سوم جنبه های عملی است مانند برچیدن مراکز فساد و دستگیر کردن افراد تبهکار و مانند آن. اینها وظیفه حکومت است نه آحاد مردم. ۱:الحکم الزاهره،ص۱۸۲ 📙منبع:مسائل جدید ✍نویسنده:سید محسن محمودی
4_5970041942015215596.mp3
5.23M
🎧 با تو غم ها هم زیباست .... 🎤 حاج میثم مطیعی Join👇 🆔 @Rangiinkaman
🔆 متن شبهه : دیدید یک ویروس چطور تمام هیئت ها، نماز جمعه و ... را به تعطیلی کشاند؟ 🔆 پاسخ شبهه : 1️⃣ همه در اين اتفاق نظر دارند که حفظ الصحه واجب است و اگر امر بر اين دائر شود که مستحبات به خاطر حفظ الصحه ترک شود (تعارض واجب و مستحب) بدون شک واجب اولويت مي يابد و مستحبات ترک مي شود . 2️⃣ از نظر حکم هيچ اختلافی نیست بلکه بحث ، موضوعي است بحث اين است که آيا اجتماع مومنين در حرم و يا هيئت و حسينيه و مسجدو نماز جمعه و ... موجب ضرر به صحت فردي و اجتماعي مي شود يا نه ؟ اگر محرز شود که حضور در اجتماعات ضد حفظ صحت است حتما آن را ترک مي کنند مثلا معانقه کردن از مستحبات مومنان است ولي بدون شک معانقه کردن موجب انتقال ويروس کرونا مي شود بدون شک معانقه کردن در اين شرايط ضد سلامتي و به حکم ثانويه جايز نمي باشد. 3️⃣ پس حکم واضح است و بحث موضوعي است. حال سوال اينجاست که مرجع تشخيص موضوع بهداشتي کيست؟ بدون شک پزشک متخصص و گروه پزشکي در جامعه ما معيار تشخيص اين موضوع است . حال که جامعه پزشکي تشخيص داده که حضور در تجمعات موجب انتقال سريع اين ويروس مي شود حضور در تجمعات مباح و مستحب جايز نمي باشد مگر اين که مصلحتي قوی تر ايجاب کند. 4️⃣ حضور در مجالس مذهبي، هيئت ها، حرم ها ، نماز هاي شلوغ جماعت مانند جمعه و.. به تشخيص جامعه پزشکي موحب انتقال بيشتر ويروس کرونا مي شود پس جايز نيست مگر اين که مصلحتي (نوعي) ايجاب کند. 5️⃣ از طرفي توسل به ائمه اطهار و توجه به آنها و زيارات منحصر به حضور در هيئت ها و حرم ها نيست (گر چه اگر مانعي نباشد حضور ارجح است) بلکه مي توان از راه دور و حتي در منزل توسلات را داشت و هر روزه مجلس روضه خانگي برپا کرد و حال و هواي حرم را در خانه ها ايجاد کرد و از اين تهديد هم فرصت ساخت و توسلات را در محيط زندگي برپا کرد. 6️⃣ به هر حال بايد بدانيم اگر به علت اهمي که مرجع تشخيص اهميت آن گروه پزشکي هستند حضور در حرم ها و هيئت ها محدود شد اولا که جفاي به اهل بيت حساب نمي شود و ثانيا موجب غربت آنها نيست چرا که آن حضرات خود طرفدار عقلانيت بوده و سلامت جامعه در اولويت امور آنها قرار داشته و دارد. ثالثا مي تواند موجب فرصتي براي ايجاد جلسات خانگي در خانه هاي مومنين شود.
صوفیگری پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: ای ابوذر در آخر الزمان قومی پدید می آید در تابستان و زمستان لباس پشمینه می پوشند و این عمل را برای خود فضیلت و نشانه زهد و پارسایی می دانند،آنان را فرشتگان آسمان و زمین لعنت می کنند. امام صادق(علیه السلام)فرمودند: صوفی ها دشمنان ما هستند سپس هر کس به آنها میل کند از آنان است و با آنان محشور خواهد شد و به زودی کسانی پیدا می شوند که ادعّای محبت مارا کنند و با ایشان نیز تمایل نشان می دهند و خود را به آنان شبیه نموده و لقب آنان را بر خود می گذارند و سخنانشان را تاویل و توجیه می کنند،بوان که هر کس به ایشان تمایل نشان دهد از ما نیست و ما از او بیزاریم و هر کس آنان را ردّ و انکار کند مانند کسب است که در حضور پیامبر اکرم با کفار جهاد کرده است.۱ آیا شرکت کردن در مجالس و محافل صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها چه صورت دارد؟ حضرت آیة الله خامنه ای: جایز نیست. و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه(علیه السلام)معتقدند چه بهتر است که اسم جدا گانه و آداب و رفتار جدا گانه را که لازم نیست بلکه مضرّ است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشند. ۱:تحفةالاخبار،ص۲۱. منبع :مسائل جدید،ص ۱۹ نویسنده:سید محسن محمودی
در📗مجمع البیان در تفسیراین از ابن عباس روایت شده است که درباره ی علیه السَّلام نازل شده است. چرا که آنحضرت درهرحال انفاق می نمودند وبانداشتن مال واندوخته درحالی که فقّط چهار درهم داشتند ، یکی از دراهم را درشب و یکی در روز ویک درهم پنهانی و یکی درآشکارا انفاق کردند. 📗تفسیرصافی ج ۱ ص ۲۲۹ 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۱۴۰
🌸وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ ۚ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ست... ⚖ 🖌 در روز حساب درباب ؛ هائی را که انسان در دنیا میکند، به نیّت ومقاصدِ مختلف برای قوم خویش، برای همسایه ، البتّه برای خدا کرده ،،، کم یا زیاد! علنی یامخفیانه! به چه نیتی!!همه را می آورند.. ⚖ ودرکفّه ی ترازوی می ریزند، و درکفّه ی دیگر روح و حقیقتِ انفاق را که صددرصد خالص بوده و"الی الله تعالی بوده است؛ وهیییچ شائبه ی پاداش دنیوی ویا اخروی درآن نبوده است..مانند علیه السلام 👈چون امیرالمومنین امیرمومنان است و # میزان_اعمال است.. انفاقش نیز امیروسالار انفاق هاست؛ ودر روز قیامت ⚖کفّه ی عدل وحقّ انفاق ، انفاق آنحضرت است که " و# مخلصا" لوجه الله الکریم بوده است ودرکفّه ی دیگر انفاق های افراد دیگر را می گذارند و می سنجند؛ و با آن الگو و نمونه و اسوه ی حسنه اندازه گیری می کنند. 🌸هرکس انفاقش بهترباشد، وپاک تر وخالص ترباشد، عقربه ، به انفاق آن حضرت نزدیک می شود، وهرکس بدتر باشد وآلوده ترعقربه دورتر می ایستد. 💠قال الامام الصادق علیه السَّلام: نَحنُ مَوازینَ القِسط،ما ترازو های عدل هستیم💠 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۱۴۳ 📗معانی الاخبارص ۱۳ ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍هر کس کار خود را به خدا واگذار کند همیشه در آسایش است و زندگی اش خوب خواهد بود . تفویض کننده حقیقی کسی است که قصدش غیر خدا نباشد. امیرالمؤمنین (ع) در شعری فرمود: ان چه خدا برای من قسمت کرده راضیم و کار خود را به خالقم تفویض کردم. خداوند دربارۀ مؤمن آل فرعون (حبیب نجّار) فرمود: من کارم را به خدا واگذار میکنم و او به بندگانش بصیر است. خدا بنده خویش را از بدی و مکر فرعون حفظ می کند و آل فرعون را به بدترین عذاب دچار می کند 📚سوره مؤمن آیه ۴۴و ۴۵ 💠تفویض، یعنی ترک تدبیر در دنیا و از بین رفتن هر قصد غیر خدائی و وفا به عهد الهی، دور کردن یأس، یقین به حق و احتیاج تامّ به خدا می باشد. تفویض کننده صبح نمی کند مگر از جمیع آفات سالم می ماند و شب نمی کند مگر دینش در عافیت است. 📚مصباح الشریعه،باب۸۶ 📚گلستان کشمیری، صفحه ۱۰۰ و ۱۰۱
تقلید ۱:تکلیف نوجوانانی که آغاز تکلیف آنهاست در مسئله تقلید چیست؟؟ ۲:آیا در بقاء بر تقلید میت نیز رجوع به حیّ اعلم لازم است؟ حضرت آیة الله خامنه ای: ۱:باید مطابق موازین ووظیفه شرعی تقلید کنند. ۲:در مسئله بقا بر تقلید میت لازم است از حی اعلم تقلید کنند علی الاحوط. حضرت آیة الله فاضل لنکرانی: ۱:باید با تحقیق از اعلم مراجع حیّ تقلید کنند. ۲:بلی حضرت آیةالله بهجت: ۱:شرائط در رساله ذکر شده ۲:لازم است در این مسئله به مجتهد زنده اعلم تقلید نماید. حضرت آیة الله صافي گلپایگانی: ۱:لازم است با تحقیق از اهل علم خبره و امین،اعلم را معلوم کنند و از او تقلید نمایند و اگر تعیزن اعلم متعذّر باشد و چند نفر علی السویه محتمل الاعلمیّه باشند تقلید از هر یک از آنها کافی است. ۲:لازم است به حیّ اعلم مراجعه شود. حضرت آیةالله مکارم شیرازی: ۱:باید تحقیق کنند و از مجتهد جامع الشرایط تقلید کنند. ۲:آری،رجوع به حیّ اعدم لازم است. حضرت آیة الله تبریزی: ۱:چنانکه پدر یا سایر بستگان بطریق معتبر که در رساله مذکور است مجتهد اعلم یا محتمل الاعلمیّه را تشخیص داده اند می توانند فرزند نوجوان را به او ارجاع دهند. ۲:خصوصیات بقاء بر تقلید میت مختلف است و باید به مجتهد حیّ اعلم یا محتمل الاعلمیّه رجوع کرد. منبع:مسائل جدید نویسنده:سید محسن محمودی
📗📗 کتاب "مجمع الفضائل علی علیه السلام" کتابی است درباره ی سیر و سلوک و فضائل امام علی علیه السلام در قالب احادیث،حکایات،اشعار،روایت ها و نکته های ظریف اخلاقی ، مولف کتاب مجمع الفضائل مرحوم علامه سید محمد تقی مقدم است ایشان درباره ی اثرش فرموده است : در صدد برآمدم تا از دریای معرفت امام علی علیه السلام کفی بردارم و از دوجنبه ی لاهوتی و ملکوتی و از جنبه ی بشری وارد شوم. این کتاب شامل مطالبی نظیر : دلایل بر اعلم بودن امام علی علیه السلام بر ما بقی خلفا و اصرار پیامبر بر ولایت ایشان ، علم لایزال حضرت و اخلاق حمیده ایشان و کیفر دشمنان حضرت و اشاره و پیشگوئیهای امام حتی در مورد شهادت فرزند و برخی صحابه ایشان و نیز شامل چکیده‌ای از مواعظ آن حضرت میشود.
▪️‏که سرمایه‌ی خوبان "ادب" است Join👇 🆔 @Rangiinkaman