eitaa logo
💕ارتباط باخدا💕☝
1.3هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ༺⃟👌🏼 ختم بسیارمجرب آیةالکرسـی 🔮در کتاب جواهر مکنونه آمده است که 🔰مرحوم مجلسی اول در شرح بر کتاب فقیه حدیثی از اهل‌بیت آورده که در شدائد و سختی‌ها و در امور مهم و عظیم 🧮 ۱۲ مرتبه قرآئت آیة الکرسی باعث دفع و رفع شدائد و بسیار نجات بخش است و بعد فرموده‌اند که من مضمون این حدیث شریف را بارها تجربه کرده و آزموده‌ام و تخلف ندیده‌ام. 📚 هزار و یک ختم/ ختم ۲۲۴ 𖥡𖥡𖥡𖥡𖥡𖥡𖥡𖥡
🌸✨ هرکس 📖《آیةالکرسـے》 را بر آستانہ بالاے مغازه یا خانہ آویزان کند موجب خیر و برکت و فزونے خواهد شد✨ 📚 خواص الآیات ۷۶ ┄┅┅❅🌸❅┅┅┄ 🤲🏼
:: 💫از عجایب 💫 🔰مرحوم آیت‌الله کشمیری، عارف دلسوخته فرمودند: 💎✨قرائتِ 🧮 ۲۱ مرتبه 📖 آیةالکرسی در روز، برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. 💎✨و مراد از آیة الکرسی، سه آیه از سوره بقره است (تا هم فیها خالدون) نه تنها یک آیه؛ که برخی می‌گویند. 📚 اسوه عارفان ، ص۲۰۱ در ثواب انتشار این مطلب شریک باشید ⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑ 🤲🏼
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
༺⃟🌸 دفع خطر شیطان از انسان، دعا و استغفار ۷۰ هزار فرشته برای حفظ ایمان او و از بین بردن فقر، فقط با مداومت بر این ذکر شریف...! 🎙حجت‌الاسلام فرحزاد ⬚▧⬚▧⬚▧⬚▧⬚▧⬚
آیت‌الله سیستانی زمان آغاز ماه رمضان را اعلام کرد دفتر آیت‌الله سیستانی، با انتشار بیانیه‌ای، روز آغاز و پایان ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۶ هجری قمری را پیش‌بینی کرد: 🗯براساس بیانیه‌ای که توسط دفتر ایشان منتشر شده، انتظار می‌رود، روز یکشنبه، دوم مارس ۲۰۲۵ برابر ۱۲ اسفند نخستین روز ماه مبارک خواهد بود. 🗯دفتر آیت‌الله سیستانی همچنین پیش‌بینی کرد هلال ماه شوال عصر روز یکشنبه ۳۰ مارس مشاهده شود. 🗯بدین ترتیب ماه رمضان ۱۴۴۶ هجری قمری ۲۹ روزه خواهد بود. .
:: ✨ حسـاب و کتـاب ✨ راه غلبه بر نفس، محاسبه است. ✍🏼 بعضی اولیای خدا یک دفتری همراه خود داشتند و هر کاری که می کردند می‌نوشتند، در آخر روز هم نشسته و حساب کارهای خود را می‌کردند که ما در این روز چه کردیم، چه مقدار اطاعت ♥️ خداوند متعال را نمودیم، چه مقدار سرپیچی و نافرمانی کردیم. ◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌ 🟩 امام موسی کاظم عليه‌السّلام فرمودند: از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود نرسد؛ 🪞پس ◽️ اگـر کار خوبی انجام داده بود خدا را شکر کند و از خدا بخواهد که آن کار را بیشتر و بهتر بتواند انجام دهد و ◽️ اگـر کار بدی انجام داده بود استغفار و توبه نماید. 📚 بحار الأنوار، ج‏۶۷ / ۷۲ ◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌ 🕋 حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: انسان مؤمن نخواهد بود، تا این که به حساب نفسش برسد؛ شدیدتر از حساب‌رسی شریک با شریکش و مولی با بنده‌اش 📚 بحار الأنوار، ج‏۶۷ / ۷۲ ◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌ 🟩 امام‌صادق‌علیه‌السّلام نیز فرمودند: قلب، حرم خداوند متعال است پس در حرم او غیر او را ساکن نکن. 📚 بحار الأنوار ج‏۶۷ /۲۵ 📚جامع الاخبار ۵۱۸ ◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌◌
﷽ 🟡در قنوت و سجده نماز در روزهای باقیمانده 🧮 بسیار بگو 💠اَلْـݪّٰـهُـمَّ ✨ اِنْ لَـمْ تَـکُـنْ غَـفَـرْتَ لَـنـٰا فِـیـمـٰا مَـضـیٰ مِـنْ شَـعْـبـٰانَ فَـاْغْـفِـرْ لَـنـٰا فِـیـمـٰا بَـقِـیَ مِـنْـهُ ♥️خدایا اگر درروزهای گذشته شعبان ما رانیامرزیدی،پس درروزهای باقیمانده بیامرز 🌱---------🌱 🕋پیامبـراکـرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌: 🔮هرکس در شب بیست و هشتم ماه شعبان ⃢⃢⃢⃢🧎🏻چهاررکعت نماز 🔻 ۲نماز⓶رکعتی بخواند ♦️درهررکعت: 🧎🏻⇇ حمـد ✙ سـوره توحیـد ✙ سـوره فلق ✙ سـوره ناس ⇉ ♥️خـداوند متعال او را در حالی که صورتش مانند ماه شب چهاردهم می‌درخشد، از قبر برمی‌انگیزد و نیز ♥️ خـداوند امور هولناک روز قیامت را از او دفع می‌کند. 📚اقبال‌الاعمال -----------------🌱 🎁این‌نماز پرفضیلت را به امام‌عصر ارواحنافداه هـدیه کنیم 🌱----------------- ⏳وقت خواندن این نماز ازبعد نماز مغرب و عشاء تا اذان صبح 🌱--------------🌱 🛡خلاصه نکات نمازهای مستحبی ⬜️بدون اذان و اقامه با 🟣☜ اَسْـتَـغْـفِـرُٱللّٰـهَ رَبّـیٖ وَ اَتُـوبُ‏ اِلَـيْـهِ‏ شروع کرده و ◽️بدون اینکه نيت را به زبان بیاوریم، در دل و ذهن گذرانده نماز شب بیست‌وهشتم شعبان می‌خوانم قُربَةًاِلی‌ٱللّٰه [اگـر هم به زبان آوردیم، اشکالی ندارد] ▫️هرچند درحالت ایستاده ثواب نماز بیشتر است، ولی هرجور راحت هستید،یک رکعت بایستید و رکعت دیگه بنشینید یا اصلاً نشسته بخوانید‌ -----------------🌱 ♥️خـدایا توفیق خواندن این نماز را به ما عنایت فرما آمین 🌱----------------- ▧݊⃟⃪࣭۪۪۪۪ۨ🤲🏼 دعا به دیگران 🤔 یادمون نره -----------------🌱 📢نشر صدقه جاریه است 🌱-----------------
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم🌺 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ سلام و ادب روز چهارشنبه تان به خیر ✅ ذکر روز چهارشنبه : یا حی و یا قیوم ( ای زنده و پاینده ) (۱۰۰مرتبه) 🍂🍂🍂🍂 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن 🌹🌷🌼 آیات صفحه🌹(۵۸۸ )🌹 نیت: بر طرف شدن موانع ظهور آقاجانمان امام زمان(عج) ☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
صفحه ۵۸۸ مصحف شریف سوره مبارکه المطففین
4_6032926052844570147.mp3
2.15M
🔸ترتیل صفحه 588 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
قرآن ترجمه المیزان سوره 83 سوره مبارکه المطففين صفحه 588 كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الْفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ (7) چنين نيست [که مى پندارند]، همانا نامه[اعمال ]فاجران در <سِجّين> ثبت است. (7) وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ (8) و چه چيز تو را آگاه ساخت که سجّين چيست؟ (8) كِتَابٌ مَرْقُومٌ (9) کتابى است که نوشته شده. (9) وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ (10) آن روز واى بر تکذيب کنندگان! (10) الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ (11) همانان که روز جزا را تکذيب مى کنند. (11) وَمَا يُكَذِّبُ بِهِ إِلَّا كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ (12) و آن را جز هر تجاوزگر گناه پيشه اى تکذيب نمى کند. (12) إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (13) [همان که] چون آيات ما بر او خوانده شود، مى گويد: افسانه هاى پيشينيان است. (13) كَلَّا ۖ بَلْ ۜ رَانَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ مَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (14) چنين نيست، بلکه آنچه کسب مى کردند بر قلب هايشان زنگار نشانده است. (14) كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ (15) نخير، آنان در آن روز حتماً از پروردگارشان محجوب اند. (15) ثُمَّ إِنَّهُمْ لَصَالُو الْجَحِيمِ (16) سپس آنان قطعاً به آتش جهنّم خواهند سوخت. (16) ثُمَّ يُقَالُ هَٰذَا الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (17) آن گاه [به آنان ] گفته مى شود: اين است آنچه شما آن را تکذيب مى کرديد. (17) كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الْأَبْرَارِ لَفِي عِلِّيِّينَ (18) چنين نيست [که مى پندارند]، همانا نامه[اعمال ]نيکوکاران در <علّيّين> <ثبت> است. (18) وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ (19) و تو را چه چيز آگاه کرده است که علّيّين چيست؟ (19) كِتَابٌ مَرْقُومٌ (20) کتابى است نوشته شده; (20) يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ (21) که مقرّبان آن را مشاهده مى کنند. (21) إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ (22) همانا نيکوکاران در نعمتى [وصف ناپذير ]خواهند بود. (22) عَلَى الْأَرَائِكِ يَنْظُرُونَ (23) بر تخت هاى آراسته نظاره مى کنند. (23) تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ (24) در چهره هايشان شادابى نعمت را مى بينى. (24) يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ (25) و از شرابى ناب و مُهر شده به آنان مى نوشانند، (25) خِتَامُهُ مِسْكٌ ۚ وَفِي ذَٰلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ (26) که مُهر آن مشک است، و در اين [نعمت ها ]است که رقابت کنندگان بايد به رقابت بپردازند. (26) وَمِزَاجُهُ مِنْ تَسْنِيمٍ (27) و آميزه آن از <تسنيم> است. (27) عَيْنًا يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ (28) چشمه اى که مقرّبان از آن مى نوشند. (28) إِنَّ الَّذِينَ أَجْرَمُوا كَانُوا مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا يَضْحَكُونَ (29) همانا آنان که مجرم بودند به آنان که ايمان داشتند مى خنديدند. (29) وَإِذَا مَرُّوا بِهِمْ يَتَغَامَزُونَ (30) و چون بر آنان مى گذشتند [به تمسخر ]چشمک مى زدند. (30) وَإِذَا انْقَلَبُوا إِلَىٰ أَهْلِهِمُ انْقَلَبُوا فَكِهِينَ (31) و چون به سوى کسان خود بازمى گشتند، شيرين کام بازمى گشتند. (31) وَإِذَا رَأَوْهُمْ قَالُوا إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَضَالُّونَ (32) و چون مؤمنان را مى ديدند مى گفتند: اينان قطعاً گمراه اند; (32) وَمَا أُرْسِلُوا عَلَيْهِمْ حَافِظِينَ (33) در حالى که به نگهبانى آنان فرستاده نشده بودند. (33) فَالْيَوْمَ الَّذِينَ آمَنُوا مِنَ الْكُفَّارِ يَضْحَكُونَ (34) پس امروز اهل ايمان به کافران مى خندند. (34)
نکته تفسیری صفحه ۵۸۸: زنگار دل: شاید تا به حال طلا و گوهری را دیده باشید که با گذشت زمان و استفاده‏ ی زیاد، زنگار گرفته و کدر شده است. در این حالت، طلا و گوهر، جلا و درخشش خود را از دست می­ دهد و مانند فلزی بی­ ارزش می­ شود که باید برای بازگرداندن درخشش اولیّه­ اش، برای «پرداخت»، به زرگری برده شود. در وجود ما انسان­ ها نیز گوهر بسیار قیمتی و باارزشی نهفته شده که نمی­ توان آن را قیمت­ گذاری کرد. این گوهر ارزشمند، «دل و جان» ماست؛ موهبتی الهی که ما را از دیگر موجودات جدا کرده و خداوند آن را چنان گرامی داشته که در بیان پیشوایان معصوم ما، قلب انسان را حرم خود نامیده است[1]. این گوهر ارزشمند اما به سببی زنگار می­ گیرد و ارزش خود را از دست می­ دهد. آن سبب شوم، «گناه و نافرمانی خدا» است. آری، به فرموده‏ی این آیه، گناه، همچون زنگاری بر صفحه‏ ی دل می­ نشیند و درخشش و نورانیتِ آن را از بین می­برد. در روایات اهل­بیت علیهم السلام نیز می­ خوانیم که گناه، همچون نقطه‏ ی سیاهی بر صفحه‏ ی سپیدِ دل می­ نشیند، و در صورت اضافه شدن، کم­کم تمام صفحه‏ ی دل را تاریک و سیاه می­ کند.[2] در این حالت، قدرت تشخیصِ خوبی و بدی در وجود انسان از بین می­رود[3] و انسان با کمال بی­شرمی به گناه و نافرمانی خدا رو می­ کند و حتّی خودش را صاحب حق نیز می­ شمرد! در این هنگام، بزرگ­ترین نعمت خدا به انسان، به دست خود او از کار می­ افتد و توانایی ارتباط با خدا، پذیرش لطف و عنایت او و درک حقایق والای جهان هستی از دست می­ رود، و چنین کسی در روز قیامت از لطف و عنایت خدا محروم خواهد ماند(کَلّاِّ اِنَّهُم عَن رَبِّهِم یَومَئِذٍ لَمَحجوبون). البته زنگارِ گوهرِ جان نیز مانند زنگارِ جواهر مادّی، پرداخت شدنی­ است. پیشوایان دانشمند و معصوم ما، توصیه­ های مهم و ارزشمندی برای پرداخت قلب کرده­ اند. بر اساس روایات، زنگار دل به وسیله‏ ی این کارها برطرف می­ شود: 1ـ توبه: در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده که لکه­ های سیاهی که با گناه بر صفحه‏ ی قلب می­ نشیند، با توبه پاک می­ شود.[4] 2ـ یاد خدا و تلاوت قرآن: در حدیثی از پیامبر صلوات الله علیه می­ خوانیم: «این دل­ها زنگار می­ گیرد؛ همان­طور که آهن زنگار می­ گیرد.» به ایشان عرض کردند: «جلای آن چگونه است؟» فرمود: «یاد خدا و تلاوت قرآن.»[5] 3ـ شنیدن روایات اهل­بیت علیهم السلام : امام باقر علیه السلام فرموده است: «حدیث ما، دل­ها را زنده می­ کند.»[6] 4ـ یادآوری و توجّه به نعمت­های بی­شمار خدا: امام صادق علیه السلام فرموده است: «دل زنگار می­ گیرد؛ پس هنگامی که نعمت­ های خدا را به آن یادآوری کنی، از زنگار پاک می­ شود.»[7] 5ـ یاد مرگ: پیامبر صلوات الله علیه فرموده است: «این دل­ها زنگار می­ گیرد؛ همان­طور که آهن زنگار می­گیرد.» به ایشان عرض کردند: «جلای آن با چیست؟» فرمود: «قرائت قرآن و یاد مرگ.»[8] [1] - برگرفته از روایتی از امام صادق(ع) در کتاب جامع­الاخبار، ص185 [2] - برگرفته از روایتی از امام باقر(ع) در کتاب مجمع­البیان، ج10، ص689 [3] - برگرفته از روایتی از امام باقر(ع) در کتاب الکافی، ج2، ص268   [4] - پاورقی 2 [5] - دعوات راوندی، ص237 [6] - الکافی، ج1، ص41 [7] - وسائل الشیعه، ج27، ص 93 [8] - مستدرک­ الوسائل،