خدا به ابراهیم وحی میفرسته که چون ساره تو این سخن تردید کرد، ۴۰۰ سال، فرزندانش در عذاب خواهند بود. امام صادق علیه السلام می فرمایند اون هنگام که عذاب سختی بر بنی اسرائیل نازل شد و بسیار طولانی شد، آنها ۴۰ روز گریه کردند؛ خداوند به موسی و هارون وحی کرد که بنی اسرائیل را خلاص کنن و از ۱۷۰ سال صرف نظر کنن. البته که این حدیث یک حدیث مرسل هستش و سلسله راویان اون مشخص نیست اما به هر جهت مفهوم این حدیث مطلب درستیه همونطور که بسیاری از آقایان و بزرگان، در سخنرانیهای مختلف، این مطلب را میگن که بیاید دعا کنید همونطورب که با دعا کردن، خدا اونها رو نجات داد.
بنابراین محتوای این روایت درست و قابل قبوله غیر از این همونطور که گفته شد خود امام هم تاکید میکنه که برای تعجیل فرج دعا کنید که آن فرج شماست. بنابراین هم در دعا کردن تردیدی نیست هم اینکه امامان ما به مقتضای وضع انسانی خود، بیماری و غم و اندوه دارن و برای دفع اونها وسایلی که برخی از این وسایل از عهده مومنین برمیاد. از مهمترین وسایل دفع بلا و گرفتاری، جدیت و اهتمام در دعاست که با کوشش تمام از خدا بخوایم؛ نه اینکه فقط یک دعا را به لفظ بخونیم. چنانچه تو اصول کافی به سند صحیح داریم از حماد بن عثمان که میگوید: شنیدم از حضرت که میفرمود به درستی که دعا، قضا را برمیگردونه و پیچیدگی آن را باز میکنه مثل رشته نخی که به سختی در هم تابیده شده باشه
دعا این طوریه. زراره جای دیگ میگه امام باقر علیه السلام فرمودن:«آیا تو را راهنمایی نکنم در چیزی که رسول الله صلوات الله علیه در آن استثنایی نزده؟» عرض کرد چرا. فرمودند:«دعا که قضایای پیچیده سخت را برمیگرداند.» مهم اینع که ما اهمیت بدیم
توجه به اینکه ما به هرجهت یه هدف بزرگ و با ارزشی داریم و اون #ظهور_امام ا
هستش و قبول داریم این مطلب و،
برای ما واجب که در دفع و رفع موانع جئیت داشته باشیم و چون به حقیقت تاخیر در ظهور امام زمان بخاطر موانعی هست که از طرف ما ایجاد. شده و باعث و بانیش ماییم؛ برای ما واجبه که از خدا بخوایم موانع را برطرف کنه. پس دعاکردن برای تعجیل فرج ،دعا برای خودمونه و سودش به حال خودمون هستش