eitaa logo
کانال تخصصی "علم رجال"
1.4هزار دنبال‌کننده
337 عکس
12 ویدیو
88 فایل
◀️ کانال تخصصی "علم رجال" 1⃣ صوت 2⃣ کتاب 3⃣ مقاله 4⃣ معرفی... 🌐 لینک پیام رسان‌ها: 🔼 تلگرام T.me/Rejal_science 🔼 ایتا Eitaa.com/Rejal_science 📲 ارتباط با ادمین @aarazavi
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️همایش ملی «هزاره شیخ طبرسی» ❇️ این محورها عبارتند از: 🔹1. معرفی، زندگی و آثار شیخ طبرسی؛ 🔹2. شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب؛ 🔹3. شیخ طبرسی و علمای دینی مازندران؛ 🔹4. استادان و شاگردان شیخ طبرسی؛ 🔹5. اندیشه های کلامی شیخ طبرسی در «الاحتجاج»؛ 🔹6. اندیشه های فقهی شیخ طبرسی ومسائل فقهی در «الاحتجاج»؛ 🔹7. تحلیل احادیث منقول در «الاحتجاج»؛ 🔹8. بررسی مناظرات بین الادیانی در «الاحتجاج»؛ 🔹9. تاثیر شیخ طبرسی بر عالمان پس از خود و معرفی معارف شیعی؛ 🔹10. مسائل حقوقی در «الاحتجاج»؛ 🔹11. محور مرحوم دکتر ابراهیم حلاجیان ( محور دانش آموزی با فرازهایی چون:مسابقه، مقاله نویسی ، پوستر، روزنامه دیواری، نقاشی ، عکاسی و ...)؛ 🔹12. احداث، توسعه، تکمیل، تجهیز سالن ها و اماکن و فضاهای ورزشی به یادمان شیخ طبرسی. 🔸🔸🔸 🌐 توضیحات تکمیلی 🆔 @Rejal_science
♨️ همایش ملی 〽️ "وقف و توسعه اجتماعی با تاکید بر قرآن و روایات" 🗓 ۸ بهمن ۹۹ 📍دانشگاه شهید چمران اهواز 📍اداره کل اوقاف و امورخیریه خوزستان ⚠️ آخرین مهلت ارسال مقالات: ۳۰ دیماه ۹۹ ❗️این دوره از کنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌گردد. 🆔 @Rejal_science
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
✅ دهمین شماره از فصلنامه «دانش ها و آموزه های قرآن و حدیث» منتشر شد. این مجله نگاشته های علمی را در 28 قالب مختلف چاپ می کند؛ تنوع قالب ها علمی، از نکات بی نظیری است که علاوه بر مزیت های فراوان آن، برای اولین بار در این مجله به آن پرداخته شده است. ❓ تعریف و توضیح این قالب ها در شماره یکم (برای مطالعه اینجا کلیک کنید) و ششم (برای مطالعه اینجا کلیک کنید) مجله منتشر گردیده است. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ ◀️ در شماره دهم، نگاشته هایی در قالب های: سرمقاله، مقاله سفید، مقاله شناختی، مقاله طرح علمی با این عناوین ذیل چاپ شده است: 👇👇👇 • نظام‌واره مدیریت تحصیلی طلبه • گزارش رویدادهای مرتبط با جراحات امام حسین علیه السلام در روز عاشورا • محدودیتِ تغییر شکل شیاطین جن بر مبنای متون ثقلین • روش نیازسنجی و نظام موضوعات در کتاب «اولویتهای پژوهشی علوم و معارف حدیث» • کارکرد «سیاق» در تفسیر قرآن با بررسی تطبیقیِ «المیزان» و «مجمع البیان» مطالعه نمونه ای جزء سی ام • ضرورت تصویب درس «تحقیق و تصحیح نسخه های خطّی قرآنی و حدیثی» ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📡 تارنمای مجلّه www.majaleh-a.ir 💻 رایانامه majaleh.d.a@gmail.com ☎️ شماره 09214312651 @MaarefHadith
هدایت شده از .......
⭕️ کنگره بین‌المللی 〽️ "سیدمرتضی ره، علم الهدی" 📚 پنل سوم: آثار و اندیشه های حدیثی سیدمرتضی(ره) 〽️ نمایندگی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛ در این پنل 3 نشست علمی در قالب وبینار برگزار می نماید. ✳️ موضوعات: 1️⃣ «ابداع السیدالمرتضی (ره) شعرا و نثرا» 2️⃣ «امالی سیدمرتضی(ره) الگویی برای روشنفکری دینی» 3️⃣ «اندیشه‌های ادبی سید مرتضی (ره)» 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @cbs_mortaza
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
🔰 دوازدهمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص) 🔸"شعب ابی طالب (ع)، نماد مقاومت هوشمندانه" 🔹با ارائه : 🔘حجت الاسلام محمد مهدی احسانی فر ⏱زمان : چهارشنبه 99/10/24 ساعت 10 الی 12 🏢 مکان: قم، شهرک مهدیه، مجتمع علمی تربیتی شهید حقانی علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند 🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib @MaarefHadith
♨️ دومین نشست از سلسله گفتگوهای علمی با عنوان: 〽️ "بررسی دیدگاه های حدیثی معاصر" 👤 با حضور پروفسور دکتر هایری قرباش اغلو 🗓 چهارشنبه ⏰ ساعت ۲۰:۰۰ به وقت استانبول ⏰ ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران 📍 اقای پروفسور دکتر هایری قرباش اغلو عضو هیات علمی دانشگاه آنکارا و از شخصیت های برجسته حدیثی در کشور ترکیه می باشد. 🆔 @Rejal_science
🎧 مجموعه صوت‌های ⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان 🌐 لینک صفحه 🔗 http://taraef.ir 🆔 @taraef_ir
♨️ بهمن ماه گرم با 8 نشست علمی ♨️ ⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان 〽️ نمایندگی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛ 8 نشست علمی در قالب وبینار برگزار می نماید. ✳️ موضوعات: 1️⃣ «یادمهدی «عج» و نفی اخبار از زمان ظهور در عیون اخبارالرضا(ع)» 2️⃣ «نظام مقدرات الهی و نقش انسان در احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 3️⃣ «تحلیل ارتباط های سیاسی اجتماعی شیخ صدوق با حاکمان و صاحبان قدرت بر پایه عیون اخبار الرضا(ع)» 4️⃣ «بررسی اندیشه های اعتقادی فرزندان امامان در کتاب عیون اخبارالرضا(ع)» 5️⃣ «بن مایه های ادبی واژگان قرآن در احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 6️⃣ «روایت پژوهی تربیت اعتقادی بر بنیان عیون اخبار الرضا(ع)» 7️⃣ «آسیب شناسی احادیث عیون اخبار الرضا(ع) گونه ها و زمینه ها» 8️⃣ «علوم انسانی و کتاب عیون اخبار الرضا(ع)» 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
هدایت شده از .......
⭕️ کنگره بین‌المللی 〽️ "سیدمرتضی ره، علم الهدی" 📚 پنل ششم: آثار و اندیشه های کلامی سیدمرتضی(ره) 〽️ نمایندگی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛ در این پنل 6 نشست علمی در قالب وبینار برگزار می نماید. ✳️ موضوعات: 1️⃣ «نسبت کلام و حکمت در اندیشه سیدمرتضی(ره)» 2️⃣ «قواعد کلامی عدل الهی از دیدگاه سیدمرتضی(ره)» 3️⃣ «میراث کلامی سیدمرتضی(ره)؛ گونه ها و بن مایه ها» 4️⃣ «اصول الدین نزد سیدمرتضی(ره)» 5️⃣ «سیدمرتضی(ره) و کتاب المخلص، کتاب الذخیرة» 6️⃣ «سیدمرتضی(ره) و کتاب الشافی فی الامامة » 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @cbs_mortaza
💢 عصرانه علمی 🔹موضوع: مبانی تحلیل فهرستی: عدم حجیت خبر واحد 👤 با حضور: حجت‌الاسلام امین حسین پوری (پژوهشگر سطح چهار حوزه علمیه قم) و حجت‌الاسلام سید رضا شیرازی (عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی) 📅 زمان: چهارشنبه 1 بهمن 1399، ساعت 15 تا 16:30 🌐 لینک وبینار : webinar.razavi.ir/irb 🆔 @pazhuheshkade
🌺 حمایت از پایان نامه ها 🌺 🔰 مرکز رسيدگی به امور مساجد با هدف توسعه گفتمان مسجد و تولید ادبیات لازم در این حوزه تصميم دارد از تعداد محدودی از پایان نامه های دکتری و رساله های علمی سطح ۳ و ۴ حوزه های علمیه در موضوع مسجد، حمایت مادی و معنوی به عمل آورد. ✅ علاقه‌مندان می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست به پایگاه اطلاع رسانی زیر مراجعه نمایند: 🌐 http://masjedpajoh.ir ➖ دفتر مطالعات، پژوهش‌ها و ارتباطات حوزوی مرکز رسيدگی به امور مساجد ☎️ 02532923835
💢 عصرانه علمی(۴) 🔹موضوع: زیرساخت های کاربست تحلیل فهرستی: بازیابی منابع 👤 با حضور: دکتر محمود ملکی تراکمه ای (عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی) و حجت‌الاسلام سید رضا شیرازی (عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی) 📅 زمان: چهارشنبه 8 بهمن 1399، ساعت 15:30 تا 17 🌐 لینک وبینار : webinar.razavi.ir/irb 🆔 @pazhuheshkade 🆔 @Rejal_science
⭕️ نشست علمی ترویجی 〽️ «علامه حلی، اعتبارسنجی رجال محورِ احادیث و پیامدهای آن» 🎙حجت الاسلام و المسلمین احسان سرخه ای ✅ناقد اول: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی غلامعلی ✅ناقد دوم: حجت الاسلام و المسلمین جمال الدین حیدری فطرت 🗓 پنج شنبه / 16 بهمن ۹۹ ⏰ ساعت ١٠:٠٠ 🏢مکان: قم، خیابان صفائیه، کوچه 19، مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام 🔗 لینک پخش زنده 🌐 https://www.instagram.com/mfeb.ir #️⃣ 🆔 @Rejal_science
انجمن علمی شهید میثمی مدرسه عالی انوار طاها ص برگزار می کند: سلسله نشست های علمی تا اجتهاد نشست چهارم: علمی - تخصصی موضوع: بررسی شیوه های گزارش متن و سند در وسائل الشیعة ارائه توسط: حجت الاسلام و المسلمین استاد صفرزاده زید عزه زمان: چهارشنبه 15 بهمن 1399 / ساعت: 19 الی 20:30 لینک ورود به جلسه: http://yun.ir/68csqf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 عصرانه علمی(5) 🔹موضوع: معیار اعتبارسنجی روایات نزد قدما 👤 با حضور: حجت الاسلام علی شاه حسینی (استاد مرکز تخصصی حدیث حوزه) و حجت‌الاسلام سید رضا شیرازی (عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی) 📅 زمان: چهارشنبه 15 بهمن 1399، ساعت 15:30 تا 17 🌐 لینک وبینار : webinar.razavi.ir/irb 🆔 @pazhuheshkade
🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
📘 معرفی کتاب 📚 "تعويض الأسانيد في علم الرجال" 🖌 الشيخ مصطفى الإمامي الأهوازي 🔗 دانلود کتاب #️⃣ 🆔 @Rejal_science
تعویض الاسناد.pdf
2.92M
📘 دانلود کتاب 📚 "تعويض الأسانيد في علم الرجال" 🖌 الشيخ مصطفى الإمامي الأهوازي #️⃣ 🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب 📚 "اوجز الحواشی علی رجال النجاشی" 🖌 السیّد عبدالستّار الحسنی 🔖 القسم الاوّل 🔗 دانلود #️⃣ 🆔 @Rejal_science
اوجز الحواشی علی رجال النجاشی.pdf
1.21M
📘 دانلود کتاب 📚 "اوجز الحواشی علی رجال النجاشی" 🖌 السیّد عبدالستّار الحسنی 🔖 القسم الاوّل #️⃣ 🆔 @Rejal_science
🔸 نکته‌ای در دعای ماه رجب 🔹محمدباقر ملکیان 🔺ساليان درازی است در مورد دعايی که در ماه رجب بعد از نمازهای يوميه خوانده می شود بحث های مختلفی شده است. اين دعا را سيد بن طاوس را با اين سند نقل کرده است: «روى أبو الحسن عليّ بن محمّد البرسي رضي اللّه عنه، قال: أخبرنا الحسين بن أحمد بن شيبان، قال: حدّثنا حمزة بن القاسم العلويّ العباسي، قال: حدّثنا محمّد بن عبد اللّه بن عمران البرقي، عن محمّد بن عليّ الهمداني، قال: أخبرني محمّد بن سنان، عن محمّد السجاد في حديث طويل، قال: قلت لأبي عبد اللّه (عليه السلام)‏»، الحديث. (الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‏3، ص211) سخن در تکه آخر دعاست: ثمّ مدّ أبو عبد اللّه (عليه السلام) يده اليسرى فقبض على لحيته و دعا بهذا الدّعاء و هو يلوذ بسبّابته اليمنى، ثمّ قال بعد ذلك: يا ذَا الْجَلالِ وَ الإِكْرامِ يا ذَا النَّعْماءِ وَ الْجُودِ، يا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النّار. (الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‏3، ص211) اما به نظر می رسد نقل رجال کشی ـ که هم سندش بهتر وکاملتر است وهم متنش بی دغدغه تر ـ برای فهم اين تکه راهگشاست. نقل کشی اين گونه است: طَاهِرُ بْنُ عِيسَى الْوَرَّاقُ، قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَيُّوبَ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ صَالِحُ بْنُ أَبِي حَمَّادٍ الرَّازِيُّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زَيْدٍ الشَّحَّامِ، قَالَ: رَءَانِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) وَ أَنَا أُصَلِّي فَأَرْسَلَ إِلَيَّ وَ دَعَانِي، فَقَالَ لِي: مِنْ أَيْنَ أَنْتَ؟ قُلْتُ: مِنْ مَوَالِيكَ، قَالَ: فَأَيُّ مَوَالِي؟ قُلْتُ: مِنَ الْكُوفَةِ، فَقَالَ: مَنْ تَعْرِفُ مِنَ الْكُوفَةِ؟ ... قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ عَلِّمْنِي دُعَاءً! قَالَ: اكْتُبْ: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏، يَا مَنْ‏ أَرْجُوهُ‏ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ عَثْرَةٍ، يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ وَ يَا مَنْ أَعْطَى مَنْ سَأَلَهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً، يَا مَنْ أَعْطَى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ‏ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَ أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعِ خَيْرِ الْآخِرَةِ، فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ لِمَا أَعْطَيْتَ وَ زِدْنِي مِنْ سَعَةِ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ، ثُمَّ رَفَعَ يَدَيْهِ، فَقَالَ: يَا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ ارْحَمْ شَيْبَتِي مِنَ النَّارِ، ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ لَمْ يَرْفَعْهَا إِلَّا وَ قَدِ امْتَلَأَ ظَهْرُ كَفِّهِ دُمُوعاً. (اختيار معرفة الرجال، ص: 370، الرقم: 689) https://t.me/derasatfielmrejal 🆔 @Rejal_science
🔶️ بازبینی در خوانش دعای «یا من ارجوه» 🔹️دعای «یا من ارجوه»، از ادعیه‌ی معروفه‌ی ماه رجب است که پس از نمازهای روز و شب خوانده می‌شود. صاحب این صفحه کلید پس از مرور روایات این دعا، نوع خواندن آن را این گونه یافته است: یا من ارجوه ...[تا این عبارت:] و زدنی من فضلک یا کریم (بدون اخذ محاسن و حرکت دست). (اقبال الاعمال، ج۲، ص۶۴۴). 🔸️توضیح: حضرت در پاسخ به سائل که می‌پرسد چه دعایی در این ماه بخواند، به او فرمود این دعا را بنویس: یا من ارجوه ... و زدنی من فضلک یا کریم. پس از آموزش دعا، امام خود شروع به خواندن دعا کرد در حالی که با دست چپ محاسن مبارک را گرفته و انگشت سبابه‌ی دست راست را حرکت می‌داد. وقتی به پایان آن دعا رسید، این دعا را نیز خواند: يا ذا الجلال و الإكرام يا ذا النعماء و الجود يا ذا المن و الطول حرم شيبتي على النار. در نتیجه آن چه حضرت در مقام پاسخ به سائل و تعلیم دعا فرمود، تا عبارت «و زدنی من فضلک یا کریم» بود و نه بیشتر. کیفیت ویژه‌ای را نیز در آن بیان نکردند (اخذ لحیه و حرکت سبابه). آری؛ در این لحظه برای وجود مبارک امام، حالتی معنوی حاصل شد و حضرت برای خودش و نه تعلیم شروع به خواندن دعا کرد و از ابتدای دعا دستی بر محاسن و سبابه‌ی دست دیگر به حالت مناجات به حرکت درآورد (یلوذ) و عبارتی نیز غیر از آن چه تعلیم داده بود ضمیمه فرمود. از شواهد مهم در تایید این فقه الحدیث: ۱. در عبارت پایانی، واژه‌ی «شیبة» نشان دهنده‌ی سپیدی موی خواننده (امام) است؛ در حالی که اصل دعا برای همه و تعلیم به پیر و جوان و نوجوان است. در نتیجه عبارت پایانی، نمی‌تواند بخشی از دعایی همگانی باشد. اگر گفته شود شاید به دلیل پیر بودن سائل (محمد بن ذکوان) است که حضرت از واژه‌ی شیبه استفاده کرده، شخصی بودن اصل دعا از اساس رقم می خورد و باز هم کمکی به مدافع خوانش معروف دعا برای همگان نمی‌کند. ۲. اینکه امام دست بر محاسن گرفت، در مورد بانوان چگونه است؟ در مورد نوجوانان چگونه است؟ این پرسش‌های بی‌پاسخ نیز شاهدی بر شخصی بودن بخش انتهایی و برخاسته از حالت شخصی امام است. ۳. این دعای مبارک، در طول سال نیز توصیه شده و در آن نیز از بخش پایانی و کیفیت دست‌ها خبری نیست (الکافی، ج۲، ص۵۸). 🔸️پ.ن: اینکه حالت ویژه‌ی دو دست در هنگام خواندن عبارت پایانی (که بیان شد جزء دعا نیست) و نه از ابتدا از سوی امام پدید آمد، تنها در زاد المعاد مجلسی است. مجلسی منبع جدیدی برای دعا ارائه نداده تا ما از این اختلاف، پی به اختلاف نسخه ببریم. گویا این مورد، خطای مجلسی بوده که در نقل به معنای ایشان از اقبال سر زده است (زاد المعاد، ص۱۶). حتی با عنایت به متن زاد المعاد نیز، این بخش انتهایی، جزء دعا نیست و حضرت تعلیم نداد و امر به کتابت ننمود و برآمده از حالت شخصی حضرت است. ▪️@tavanerejal
♨️ اسفندماه با 8 نشست علمی ♨️ ⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان 〽️ نمایندگی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛ ۵ نشست علمی در قالب وبینار برگزار می نماید. ✳️ موضوعات: 1️⃣ «حقوق عمومی و کتاب عیون اخبارالرضا(ع)» 2️⃣ «فرهنگ نیایش و دعا در کتاب عیون اخبار الرضا(ع)» 3️⃣ «احادیث سلسلة الذهب در عیون اخبار الرضا(ع)» 4️⃣ «احادیث عیون اخبارالرضا(ع)؛ آسیب‌ها و نقدها» 5️⃣ «اعتبارسنجی احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان ❇️ نشست پنجاهم 📌 «اعتبارسنجی احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین مسجدی 🗓 چهار شنبه / 20 اسفند ۹۹ ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
♨️ نشست علمی 〽️ اعتباریابی روایات فقهی «علی بن حدید مدائنی» بر پایه دو نگره اعتبارسنجی قدمایی (کتاب‌محور) و متأخرینی (سندمحور)» 🗓 چهارشنبه - 99/12/27 ⏰ ساعت ۱۶ 🌐 لینک نشست 🔗 https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ 🆔 @pnesm_ir
14 pnesm.mp3
21.36M
🎧 صوت نشست ⭕️نشست علمی 〽️ اعتباریابی روایات فقهی «علی بن حدید مدائنی» 🔸بر پایه دو نگره اعتبارسنجی قدمایی (کتاب‌محور) و متأخرینی (سندمحور) 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حیدری فطرت 🗓 چهارشنبه - 99/12/27 #️⃣ 🆔 @pnesm_ir