eitaa logo
کانال تخصصی "علم رجال"
1.4هزار دنبال‌کننده
337 عکس
12 ویدیو
88 فایل
◀️ کانال تخصصی "علم رجال" 1⃣ صوت 2⃣ کتاب 3⃣ مقاله 4⃣ معرفی... 🌐 لینک پیام رسان‌ها: 🔼 تلگرام T.me/Rejal_science 🔼 ایتا Eitaa.com/Rejal_science 📲 ارتباط با ادمین @aarazavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 عصرانه علمی(5) 🔹موضوع: معیار اعتبارسنجی روایات نزد قدما 👤 با حضور: حجت الاسلام علی شاه حسینی (استاد مرکز تخصصی حدیث حوزه) و حجت‌الاسلام سید رضا شیرازی (عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی) 📅 زمان: چهارشنبه 15 بهمن 1399، ساعت 15:30 تا 17 🌐 لینک وبینار : webinar.razavi.ir/irb 🆔 @pazhuheshkade
🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
📘 معرفی کتاب 📚 "تعويض الأسانيد في علم الرجال" 🖌 الشيخ مصطفى الإمامي الأهوازي 🔗 دانلود کتاب #️⃣ 🆔 @Rejal_science
تعویض الاسناد.pdf
2.92M
📘 دانلود کتاب 📚 "تعويض الأسانيد في علم الرجال" 🖌 الشيخ مصطفى الإمامي الأهوازي #️⃣ 🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب 📚 "اوجز الحواشی علی رجال النجاشی" 🖌 السیّد عبدالستّار الحسنی 🔖 القسم الاوّل 🔗 دانلود #️⃣ 🆔 @Rejal_science
اوجز الحواشی علی رجال النجاشی.pdf
1.21M
📘 دانلود کتاب 📚 "اوجز الحواشی علی رجال النجاشی" 🖌 السیّد عبدالستّار الحسنی 🔖 القسم الاوّل #️⃣ 🆔 @Rejal_science
🔸 نکته‌ای در دعای ماه رجب 🔹محمدباقر ملکیان 🔺ساليان درازی است در مورد دعايی که در ماه رجب بعد از نمازهای يوميه خوانده می شود بحث های مختلفی شده است. اين دعا را سيد بن طاوس را با اين سند نقل کرده است: «روى أبو الحسن عليّ بن محمّد البرسي رضي اللّه عنه، قال: أخبرنا الحسين بن أحمد بن شيبان، قال: حدّثنا حمزة بن القاسم العلويّ العباسي، قال: حدّثنا محمّد بن عبد اللّه بن عمران البرقي، عن محمّد بن عليّ الهمداني، قال: أخبرني محمّد بن سنان، عن محمّد السجاد في حديث طويل، قال: قلت لأبي عبد اللّه (عليه السلام)‏»، الحديث. (الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‏3، ص211) سخن در تکه آخر دعاست: ثمّ مدّ أبو عبد اللّه (عليه السلام) يده اليسرى فقبض على لحيته و دعا بهذا الدّعاء و هو يلوذ بسبّابته اليمنى، ثمّ قال بعد ذلك: يا ذَا الْجَلالِ وَ الإِكْرامِ يا ذَا النَّعْماءِ وَ الْجُودِ، يا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النّار. (الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‏3، ص211) اما به نظر می رسد نقل رجال کشی ـ که هم سندش بهتر وکاملتر است وهم متنش بی دغدغه تر ـ برای فهم اين تکه راهگشاست. نقل کشی اين گونه است: طَاهِرُ بْنُ عِيسَى الْوَرَّاقُ، قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَيُّوبَ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ صَالِحُ بْنُ أَبِي حَمَّادٍ الرَّازِيُّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زَيْدٍ الشَّحَّامِ، قَالَ: رَءَانِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) وَ أَنَا أُصَلِّي فَأَرْسَلَ إِلَيَّ وَ دَعَانِي، فَقَالَ لِي: مِنْ أَيْنَ أَنْتَ؟ قُلْتُ: مِنْ مَوَالِيكَ، قَالَ: فَأَيُّ مَوَالِي؟ قُلْتُ: مِنَ الْكُوفَةِ، فَقَالَ: مَنْ تَعْرِفُ مِنَ الْكُوفَةِ؟ ... قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ عَلِّمْنِي دُعَاءً! قَالَ: اكْتُبْ: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏، يَا مَنْ‏ أَرْجُوهُ‏ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ عَثْرَةٍ، يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ وَ يَا مَنْ أَعْطَى مَنْ سَأَلَهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً، يَا مَنْ أَعْطَى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ‏ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَ أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعِ خَيْرِ الْآخِرَةِ، فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ لِمَا أَعْطَيْتَ وَ زِدْنِي مِنْ سَعَةِ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ، ثُمَّ رَفَعَ يَدَيْهِ، فَقَالَ: يَا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ ارْحَمْ شَيْبَتِي مِنَ النَّارِ، ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ لَمْ يَرْفَعْهَا إِلَّا وَ قَدِ امْتَلَأَ ظَهْرُ كَفِّهِ دُمُوعاً. (اختيار معرفة الرجال، ص: 370، الرقم: 689) https://t.me/derasatfielmrejal 🆔 @Rejal_science
🔶️ بازبینی در خوانش دعای «یا من ارجوه» 🔹️دعای «یا من ارجوه»، از ادعیه‌ی معروفه‌ی ماه رجب است که پس از نمازهای روز و شب خوانده می‌شود. صاحب این صفحه کلید پس از مرور روایات این دعا، نوع خواندن آن را این گونه یافته است: یا من ارجوه ...[تا این عبارت:] و زدنی من فضلک یا کریم (بدون اخذ محاسن و حرکت دست). (اقبال الاعمال، ج۲، ص۶۴۴). 🔸️توضیح: حضرت در پاسخ به سائل که می‌پرسد چه دعایی در این ماه بخواند، به او فرمود این دعا را بنویس: یا من ارجوه ... و زدنی من فضلک یا کریم. پس از آموزش دعا، امام خود شروع به خواندن دعا کرد در حالی که با دست چپ محاسن مبارک را گرفته و انگشت سبابه‌ی دست راست را حرکت می‌داد. وقتی به پایان آن دعا رسید، این دعا را نیز خواند: يا ذا الجلال و الإكرام يا ذا النعماء و الجود يا ذا المن و الطول حرم شيبتي على النار. در نتیجه آن چه حضرت در مقام پاسخ به سائل و تعلیم دعا فرمود، تا عبارت «و زدنی من فضلک یا کریم» بود و نه بیشتر. کیفیت ویژه‌ای را نیز در آن بیان نکردند (اخذ لحیه و حرکت سبابه). آری؛ در این لحظه برای وجود مبارک امام، حالتی معنوی حاصل شد و حضرت برای خودش و نه تعلیم شروع به خواندن دعا کرد و از ابتدای دعا دستی بر محاسن و سبابه‌ی دست دیگر به حالت مناجات به حرکت درآورد (یلوذ) و عبارتی نیز غیر از آن چه تعلیم داده بود ضمیمه فرمود. از شواهد مهم در تایید این فقه الحدیث: ۱. در عبارت پایانی، واژه‌ی «شیبة» نشان دهنده‌ی سپیدی موی خواننده (امام) است؛ در حالی که اصل دعا برای همه و تعلیم به پیر و جوان و نوجوان است. در نتیجه عبارت پایانی، نمی‌تواند بخشی از دعایی همگانی باشد. اگر گفته شود شاید به دلیل پیر بودن سائل (محمد بن ذکوان) است که حضرت از واژه‌ی شیبه استفاده کرده، شخصی بودن اصل دعا از اساس رقم می خورد و باز هم کمکی به مدافع خوانش معروف دعا برای همگان نمی‌کند. ۲. اینکه امام دست بر محاسن گرفت، در مورد بانوان چگونه است؟ در مورد نوجوانان چگونه است؟ این پرسش‌های بی‌پاسخ نیز شاهدی بر شخصی بودن بخش انتهایی و برخاسته از حالت شخصی امام است. ۳. این دعای مبارک، در طول سال نیز توصیه شده و در آن نیز از بخش پایانی و کیفیت دست‌ها خبری نیست (الکافی، ج۲، ص۵۸). 🔸️پ.ن: اینکه حالت ویژه‌ی دو دست در هنگام خواندن عبارت پایانی (که بیان شد جزء دعا نیست) و نه از ابتدا از سوی امام پدید آمد، تنها در زاد المعاد مجلسی است. مجلسی منبع جدیدی برای دعا ارائه نداده تا ما از این اختلاف، پی به اختلاف نسخه ببریم. گویا این مورد، خطای مجلسی بوده که در نقل به معنای ایشان از اقبال سر زده است (زاد المعاد، ص۱۶). حتی با عنایت به متن زاد المعاد نیز، این بخش انتهایی، جزء دعا نیست و حضرت تعلیم نداد و امر به کتابت ننمود و برآمده از حالت شخصی حضرت است. ▪️@tavanerejal
♨️ اسفندماه با 8 نشست علمی ♨️ ⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان 〽️ نمایندگی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی؛ ۵ نشست علمی در قالب وبینار برگزار می نماید. ✳️ موضوعات: 1️⃣ «حقوق عمومی و کتاب عیون اخبارالرضا(ع)» 2️⃣ «فرهنگ نیایش و دعا در کتاب عیون اخبار الرضا(ع)» 3️⃣ «احادیث سلسلة الذهب در عیون اخبار الرضا(ع)» 4️⃣ «احادیث عیون اخبارالرضا(ع)؛ آسیب‌ها و نقدها» 5️⃣ «اعتبارسنجی احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان ❇️ نشست پنجاهم 📌 «اعتبارسنجی احادیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین مسجدی 🗓 چهار شنبه / 20 اسفند ۹۹ ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
♨️ نشست علمی 〽️ اعتباریابی روایات فقهی «علی بن حدید مدائنی» بر پایه دو نگره اعتبارسنجی قدمایی (کتاب‌محور) و متأخرینی (سندمحور)» 🗓 چهارشنبه - 99/12/27 ⏰ ساعت ۱۶ 🌐 لینک نشست 🔗 https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ 🆔 @pnesm_ir
14 pnesm.mp3
21.36M
🎧 صوت نشست ⭕️نشست علمی 〽️ اعتباریابی روایات فقهی «علی بن حدید مدائنی» 🔸بر پایه دو نگره اعتبارسنجی قدمایی (کتاب‌محور) و متأخرینی (سندمحور) 🎙 حجت الاسلام و المسلمین حیدری فطرت 🗓 چهارشنبه - 99/12/27 #️⃣ 🆔 @pnesm_ir
انجمن علمی حدیث حوزه و دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌کنند: نشست علمی: روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت«عج» ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد کاظم طباطبایی عضو هیئت مدیره انجمن علمی حدیث حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث زمان نشست: جمعه 6فروردین 1400 ساعت 18 بصورت آنلاین لینک حضور در نشست: https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ گواهی حضور برای شرکت کنندگان محترم ارائه می گردد.
نشست روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور ۲۰۲۱۰۳۲۶_۱۹۵۷۵۳.m4a
20.62M
🎧 صوت نشست ⭕️نشست علمی 〽️ «روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت» 🎙 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم طباطبایی 🗓 جمعه - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ 🆔 @Rejal_science
ملاک های نقد الحدیثی علامه مجلسي در بحار الانوار.pdf
352.9K
📕مقاله 〽️ "ملاک‌های نقد الحدیثی علامه مجلسی در بحار الانوار" 👤 مریم السادات زبرجد 👤 نهله غروی نائینی 🖇 پژوهش‌نامه قرآن و حدیث، شماره ۲۵، تابستان ۹۸ 📝 چکیده: ورود احادیث موضوعه به مجموعه نقل های معصومان علیهم السلام و صحابه کبار از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع شد. معصومان علیهم السلام و به تبع آنها دانشمندان اسلامی در صدد تنقیح و پاک سازی احادیث نبوی از این احادیث بر آمدند و تالیفات و تحقیقات بسیاری در شناخت احادیث جعلی و جاعلان و عوامل و انگیزه های جعل انجام شد. در میان تالیفات شیعه، علامه مجلسی در کتاب گراسنگ بحار الانوار به فراخور جامعیت اثر به بررسی احادیث موضوعه پرداخته و با معرفی ملاک های سنجش احادیث موضوع و شناساندن انگیزه های جعل و بحث های علمی دامنه دار، موفقیت چشمگیری در این زمینه کسب کرده است. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوایی روش ها و ملاک های تشخیص احادیث جعلی در کتاب بحارالانوار را استخراج کرده و موضع گیری و شیوه علامه مجلسی در مواجهه با احادیث موضوعه را بررسی نموده و نمونه هایی از روش ایشان در معرفی روایات موضوع مانند: عرضه بر قرآن کریم، تعارض با احادیث متواتر، عرضه بر سنت، عرضه بر عقل، اتهام به غلو در معرفی سند، توجه به تقیه و داشتن عداوت به اهل بیت عرضه کرده است . #️⃣ 🆔 @Rejal_science
♨️ وبینار علمی 〽️ تحلیل فهرستی: بازسازی آثار متقدم حدیث شیعه 🎙ارائه: استاد سید احمد مددی (حوزه علمیه قم) 👥 گفت‌وگو کنندگان: پروفسور اندرو نیومن (دانشگاه ادینبرو) و پروفسور رابرت گلیو (دانشگاه اگزتر) 🗓 تاریخ: شنبه 21 فروردین | 10th of April ⏰ ساعت 20:30 - 23:00 (به وقت تهران) | 5:00 - 7:30 pm (به وقت لندن) 🌐 https://zoom.us/j/3131107214 Passcode: 2021 🆔 @Rejal_science
🔊 اطلاعیه ♨️ برگزاری درس ویژه در ماه مبارک رمضان 〽️ مبادی رجالی اجتهاد 🎙 آیت‌الله ملک زاده 🗓 از دوشنبه، ۲۹ شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان؛ ⏰ هر شب، ساعت 23 📌 مکان: صفائیه، کوچه۲۳، پلاک۲۱ 💥 شرکت در این درس برای عموم طلاب و فضلا آزاد می باشد؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 🆔 @Rejal_science
⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان ❇️ نشست پنجاه و دوم 📌 «شیوه‌های حل مشکل الحدیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر یاسین پورعلی 🗓 پنج شنبه / 19 فروردین 1400 ⏰ ساعت ۱۰:۰۰ 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 webinar.razavi.ir/qom و 🌐 instagram.com/qomislamic و 🌐aparat.com/qomislamic/live #️⃣ 🆔 @qomislamic
52 Uyun Akhbar Al Reza.mp3
20.28M
🎧 صوت نشست ⭕️ همایش علمی 〽️ کتاب عیون اخبار الرضا (ع) از نگاه فرهیختگان ❇️ نشست پنجاه و دوم 📌 «شیوه‌های حل مشکل الحدیث عیون اخبار الرضا(ع)» 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر یاسین پورعلی 🗓 پنج شنبه / 19 فروردین 1400 #️⃣ 🆔 @qomislamic
هدایت شده از A F
انجمن علمی حدیث حوزه و دانشگاه قرآن و حدیث با همکاری شبکه اینترنتی عبرات برگزار می‌کنند: نشست علمی: روایات کتاب کافی ؛از ضعف تا اعتبار : دیدگاه ها و معیارها ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلمین حیدر مسجدی عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث زمان نشست: دوشنبه 23فروردین 1400 ساعت 18 بصورت آنلاین لینک نشست: https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah/ پخش با ترافیک رایگان ازشبکه اینترنتی abarat.tv
♨️ رساله ذهبیه و نحوه ورود آن به اسانید شیعه 🎙 حضرت آیت الله مددی مقدمه بعضی افراد با معلومات طبی‌ای که داشتند، برای ترویج طب، کتب طبی را به امامان معصوم نسبت می‌دادند. این افراد چون شخصیت سرشناسی نبودند این کار را انجام می‌دادند تا بگویند علم با دین منافات ندارد. مثلا همین طب الرضا سلام الله علیه کاملا از معلوماتش قابل تفکیک است، چون کتب طبی که تا آن زمان نوشته شده است واضح و مبرهن وجود دارد، لذا این طب الرضا هم واضح است که از کجا آمده. این مسئله برای ما ابهامی ندارد… استاد سید احمد مددی دام ظله در درس خارج فقه کتاب مکاسب سال ۹۱-۱۳۹۰ به موضوع ورود علوم غربی به دنیای اسلام و مقابله با آن و اصالت «رساله ذهبیه» می‌پردازد. متن پیش رو بخشی از سخنان این استاد معظم می‌باشد که با کمی تلخیص و اصلاح از سوی موسسه طبنا به همراه صوت انتشار یافته است. متن اصلی یادداشت از حدود سال ۷۰ -۸۰ قمری دوره ترجمه در دنیای اسلام آغاز شد و علوم غربی یعنی علوم یونانی برای اولین بار توسط خالد بن معاویه بن یزید بن معاویه، نوه یزید ملعون، ترجمه شد و به جهان اسلام راه یافت. از آنجا که شام نزدیک مسیحی‌ها بود و آنها هم با کتب یونانی، سریانی و لاتینی آشنا بودند (مصادر اولیه به یکی از این سه لغت بود، البته لغت سنسکریت هم بود اما در اختیار هندی‌ها بود و ربطی به اینها نداشت) دورة ترجمه از شام آغاز شد. خالد بن معاویه، آثار یونانی و لاتینی را به عربی برگرداند، و بعدها این آثار در نهضت ترجمه و در دورة خلافت عباسی‌ها در دنیای اسلام انتشار یافت. در این دوره چون عظمت ظاهری اسلام، زیاد شده بود این علوم نمی‌توانستند در برابر اسلام بایستند. از نظر تاریخی اولین ایستادگی‌ها در مقابل اسلام توسط زنادقه و ملاحده حدود سال 128 قمری یعنی در زمان امام صادق ع در کوفه شروع شد. اینها عمدتا عِدّه و عُدّه فراوانی نیز داشتند و حتی برنامه‌شان این بود که به صورت گروهی به مکه می‌آمدند و ایام حج در برابر کعبه می‌ایستادند و سخنان ضد اسلامی می‌گفتند. پس از سال ۱۲۸ ق، این حرکت الحادی رسمی شد، و به دنبال بهانه می‌گشتند تا حرکت خود را سازماندهی کنند، لذا مقداری از سخنان یونانی‌ها و بعضا اشراقی‌های هند را در علم نجوم، فلسفه و ریاضی را می‌گرفتند و در برابر دین و اسلام قرار می‌دادند. در مقابل این حرکت، حرکت دیگری شروع شد، که می‌گفت اسلام حکومتی با علم مخالف است وگرنه اسلام حقیقی با علوم مختلف مخالف نیست. به همین دلیل سعی می‌کرد برای نشر اسلام حتی بخشی از مطالب علمی را به اسم ائمه علیهم السلام نشر بدهند. پس یک طرف می‌گفتند: «این علوم ریاضی، نجوم و طب و جز آن کفر و ارتداد است» و این طرف می‌گفتند: «خیر، اینها حرف خود اهل بیت علیهم السلام است و اشکالی ندارد». مثلا الصحیفه الذهبیه یا طب الرضا علیه السلام، ـ از راه غلو بصره به ما رسیده است. این رساله شبیه رساله بختیشوع است. واقعیت این است که یک طبیب برخی مطالب طبی را که خیلی هم زننده نبوده در این رساله جمع کرده و بعد هم، به دروغ ابتدای آن نوشته است که مثلا این رساله حضرت را، با آب طلا نوشتند. مقدمه رساله ذهبیه از سر تا ته همه جعلی است.پس برخی افراد برای ترویج طب با معلومات طبی خود، کتب طبی را به معصومین نسبت می‌دادند، این افراد چون خودشان چهره‌های سرشناسی نبودند این کار را انجام می‌دادند و کلی هم از آن تعریف می‌کردند تا بگویند علم و دین با هم منافات ندارد. در مرحلة بعد واسطة نقل رساله هم – که عمدتا مبنایشان در تحمل حدیث این بوده است که اگر کتابی به نحو وجاده هم رسید اشکالی در اخذ آن نیست و نیازی ندارد که سماع و قرائت شود – کتاب را اخذ می‌کرده، و با ساده‌لوحی و بدون رعایت ضوابط تحمل حدیث به آن شخص اول اعتماد می‌کرده و آن را در اسانید حدیثی وارد می‌کرده است. سرّ ورود برخی اسانید نامعتبر در منابع حدیثی این بوده است.اما ما امروزه به لحاظ علمی می‌توانیم با یک نظر از بالا به پایین، دقیقا کتاب طب الرضا سلام الله علیه و کتب مشابه آن را تحلیل طبی کنیم و معلوماتش را از هم تفکیک کنیم، چون کتب طبی که تا آن زمان نوشته شده واضح است. 🆔 @Rejal_science 🌐 http://www.ostadmadadi.ir/persian/article/13490/
رساله ذهبیه و نحوه ورود آن به اسانید شیعه.mp3
2M
🎧 صوت ♨️ رساله ذهبیه و نحوه ورود آن به اسانید شیعه 🎙 حضرت آیت الله مددی #️⃣ 🆔 @Rejal_science
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وبینار تحلیل فهرستی💢 🔰 ارائه: استاد مددی (حوزه علمیه قم) 🔰 گفت‌وگو کنندگان: پروفسور نیومن (ادینبرو) و پروفسور گلیو (اگزتر) 🌐 برگزارکننده: کالج اسلامی لندن فهرست: 00:03 خوشآمدگویی 03:53 مقدمه دکتر جهانگیری درباره کالج اسلامی لندن 10:48 مقدمه کمیل راجانی درباره تحلیل فهرستی 16:15 ارائه استاد مددی (1) 26:47 ترجمه 31:50 ارائه استاد مددی (2) 36:55 ترجمه 41:47 ارائه استاد مددی (3) 48:12 ترجمه 53:43 ارائه استاد مددی (4) 1:00:09 ترجمه 1:08:22 ارائه استاد مددی (5) 1:11:07 ترجمه 1:15:01 پرسش پرفسور گلیو 1:23:48 ترجمه (فارسی) 1:29:21 پاسخ استاد مددی به سوال اول 1:37:31 ترجمه 1:42:42 پاسخ استاد مددی به سوال دوم 1:45:20 ترجمه 1:47:34 پرسش پرفسور نیومن 1:58:58 ترجمه (فارسی) 2:02:04 پاسخ استاد مددی به سوال 2:14:10 ترجمه 2:21:00 پرسش یکی از حضار و پاسخ استاد مددی 2:23:49 ترجمه 2:25:58 صحبت دوم پرفسور نیومن 2:30:58 ترجمه 2:33:31 صحبت دوم پرفسور گلیو 2:37:20 ترجمه 2:40:16 نکات پایانی پرفسور گلیو 2:41:05 ترجمه 2:42:42 نکات پایانی پرفسور نیومن 2:43:02 ترجمه 2:43:46 نکات پایانی استاد مددی 2:48:10 ترجمه و خاتمه بحث @sulaym #️⃣ 🆔 @Rejal_science
♨️ دوره تخصصی 〽️ "آشنایی با رجال مرحوم نجاشی" 🎙 استاد حاج شیخ محمد حسن ربانی بیرجندی 🔸️در ماه مبارک رمضان / بصورت آفلاین 🆔eitaa.com/rabbanibirjandi
RijalNajashi_RB_1.mp3
8.64M
💠 آشنایی با رجال نجاشی 🔸دوره تخصصی آشنایی با رجال نجاشی 🔰 جلسه اول 🎙استاد معظم ربانی بیرجندی 🆔eitaa.com/rabbanibirjandi