🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸کارتان حقّ است؛ به متلکها اعتنا نکنید!🔸
وقتی آدم کارش حق است، نباید به حرفهای نامربوط مردم اعتناء بکند. ممکن است بعضی به لباس شما متلک بگویند. این #لباس_محترمی است؛ #اعتناء_نکنید. گاهی حرفهای نامربوط میزنند؛ اصلاً نباید به اینها توجه کرد. عمامهمان را برداریم که متلک نگویند؟!!
البته بعضیها احترام هم میکنند. این به آن در!! شما که در خیابان میروید یکی به شما #متلک میگوید، خب، یک آقایی هم میآید دست شما را #میبوسد. این را بزنید به آن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸نصیحتی به عمامهپرانها ... !🔸
حالا یک توصیه هم در آخر صحبتم بگویم ...
بعضی بودند که مثلاً در کِنِفت شدن یک روحانی شریک شدند. در خوار شدن او و خفیف شدن او سهیم شدند.
این اثر سوء می گذارد روی انسان. به ایمانتان لطمه وارد می شود. اینهایی که #عاقبتشان سوء شد، از اول اینجور نبودند. افتادند در مقابله با روحانیت و اینطور شدند. گروهکها ابتدا اینجور نبودند. با آخوندها در افتادند. تقابل کردند. هی عقب رفتند. هی عقب رفتند. هی وضعشان خرابتر شد. روز اول، دعوا سر یک نکتۀ [کوچک] بود. بعد اینها سر از چه جاهایی که در آوردند! این شیطان است که به آدم می گوید: این کار را که می کنی، ثواب دارد.
آن هایی که نسبت به روحانیت #گستاخ بودند و #عمامۀ آنها را بر میداشتند، بعدها عاقبت مطلوبی پیدا نکردند. بعضیها را می شناسیم.
شما شنیده اید #دزدهایی بودند که وقتی در قافله ای روحانی بوده، احتراماً یا از مال آن قافله چشم میپوشیدند یا از آن فرد و مال او صرفنظر میکردند یا اگر در قافلهای سیدی بوده، به خاطر آن #سید، آن قافله را عفو می کردند یا مال آن یکی را بر نمیداشتند. همین موجب می شد که پایههای ایمانشان بماند و خیلیشان در آخر عمر #تائب می شدند.
روحانی نه به خاطر خودش، بلکه به خاطر #پیغمبر_اکرم (ص) و به خاطر آن موقعیتی که دارد، حرمت دارد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اين آتش بالاخره سرد خواهد شد🔸
آن كه بيش از هزار و صد سال است به هركس می گويد «اَيُّكُمْ يَاخذُ جَمْرَهُ فِي كَفِّهِ فَيَتْرُكُهَا حَتَّي يَبْرد» (کدام یک از شما یک حبه آتش را در دست میگیرد تا سرد بشود؟)، تا بالاخره امام #جَمَره سلطنت پهلوی را گرفت تا سرد شد، جمره حكومت بعثی را گرفت تا سرد شد. جمره استكبار جهانی در چهره اسرائيل را حزبالله گرفت تا بعد از 33 روز سرد شد. حماس هم گرفت تا بعد از 22 روز سرد شد. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و اين ايام آخرالزمان است كه ايمان در دل نگه داشتن از آتش در دست نگه داشتن سختتر است.
اين همه #شهید، سوختگیهای دست امت است كه #آتش_استكبار را نگه داشته و تاكنون از نگه داشتن آن خم به ابرو نياورده است. اين آتش بالاخره سرد خواهد شد، همان طور كه شاه و صدام سرد شدند.
امام با سرد شدن آتشِ شاه، به ميان ما برگشت و آن منتظر با سرد شدن #آتشِ_استكبار است كه زيارتش خواهیم کرد.
یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
@haerishirazi
🔸شکار بصیرت🔸
امروز دشمن با تمام اطلاعاتش، #بصیرت ما را نشانه رفته است. «جنگ نرم» برای شکار بصیرت است و «جنگ سخت» برای شکار صبر.
کتاب آیینه تمام نما / ص ۴۵
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«اِبراز قانع نشدن»، غیر از «قانع نشدن» است! | خطر خدشه به حجیّت و نافذالحکم بودن رهبری🔸
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک»، اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. آنها که برای امیر المؤمنین #ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف #تسلیم_صد_در_صد بودند.
⛔️ #ابراز_قانع_نشدن ، غیر از #قانع_نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، #سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
@haerishirazi
📸 #عکس_نوشت | اهمیت میدهیم چون نماد دین است!
🔸️ما بايد خودمان را اصلاح کنيم تا بتوانيم اين جايگاه [روحانیت] را تقويت کنيم. ما که عاشق عمامه و ريش نيستيم، ما عاشق دينيم. اگر به روحانيت اهميت میدهيم، به مرجعيت اهميت میدهيم، براي اين است که نماد دين است. مخالفتها هم گاهی برای اين است که اصلا نمیخواهند روحانيت در مسائل اجتماعی و سياسی دخالتی داشته باشد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۳
https://eitaa.com/joinchat/3135045649C06c35507ab
📸 #عکس_نوشت | کاروانی به سوی تباهی
🔸️غرب از نظر اخلاقی و فرهنگی در آستانه سقوط است. از نظر اقتصادی نیز در حال رکود و بحران است و شاهد ورشکستگی کمپانی¬های غربی هستیم. کاروان تمدن غربی بسوی نیستی در حرکت است و در مقابل...گرچه در غرب، اسلام را بد معرفی میکنند و در رسانههای گروهی، فیلم¬های سینمایی و اخبارشان، اسلام را مساوی با خشونت و تروریسم تلقی میکنند اما اسلام [و گرایش به معنویت] در غرب، مخصوصاً در میان قشر تحصیل کرده، در حال توسعه است.
📚 نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی، صفحه۶۵
https://eitaa.com/joinchat/3135045649C06c35507ab