eitaa logo
أصحاب حق
195 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
141 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5811947395600094966.mp3
16.24M
🎧 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5811947395600094967.mp3
16.52M
🎧 بشنوید | صوت کامل روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
37.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژهحسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
40.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۵ 🏴 🔹️صفحه ویژهحسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏠 متفاوتی به مراسم شب عاشورا در حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی. 🏴 🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره) 💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
34.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سخنرانی قدیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره قیام سیدالشهدا در جمع سپاهیان لشکر ۳۱ عاشورا در محرم سال ۱۳۶۷ 🏴 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید رئیسی: اگر برای هرچیزی خواستید گریه کنید، برای حسین(ع) گریه کنید ✅ @Rajanews_com
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
4_5933973506743076990.mp3
10.15M
🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از صدای ایران | VOI
🔻 طرماح، نرو! حسین تنهاست... 🔸 طرماح آدم بدی نبود؛ از یاران علی علیه‌السلام بود. در مقابل معاویه خضوع نکرد و او را امیر مومنان ندانست. در میانه راه، حق را تشخیص داد و به امامش پیوست؛ 🔹 خبر شهادت "قیس‌بن‌مسهر صیداوی" را او به حسین علیه‌السلام رساند. راه بلد حسین به سمت کوفه بود. در حق حسین خیرخواهی کرد و گفت به کوفه مرو! 🔸 طرماح به قصد شهادت آمده بود و لشکر عظیم کوفه را قبل از حسین دیده بود و می دانست پایان همراهی حسین شهادت است. 🔹 طرماح اولین اشعار روضه برای حسین را قبل از واقعه گفت. که هنوز که هنوز است اشعارش خوانده می‌شود. 🔸 طرماح ادب هم کرد و برای بردن آذوقه برای عیالش از امام اجازه گرفت. طرماح بعد از اجازه امام علیه‌السلام اشکانش جاری شد و گفت: "من این خانواده را می‌شناسم، به این راحتی‌ها به کسی رو نمی‌زنند، ببین حسین چقدر غریب شده است که به من می‌گوید زود برگرد" 🔹 طرماح فقط و فقط حرف دل امامش را نفهمید و از قافله شهدای کربلا باز ماند؛ 🔸 حسین علیه‌السلام به طرماح گفت، برو فقط زود برگرد و طرماح از احوالات حسین باید می‌فهمید که این حرف یعنی: "طرماح، نرو، حسین تنهاست" سید مصطفی آل‌علی 🏴صدای ایران، صدای ملت بیدار👇 https://eitaa.com/joinchat/1564672000Cd58b0df75b
هدایت شده از استاد عابدینی
🔰عاشورا، راه رسیدن به باطن عالم در روایات آمده است که هر شب همه ملائکه بر بیت الله نازل می شوند، بعد به زیارت حضرت رسول(ص) می روند و سپس به زیارت امیر مومنان علی (ع) رفته و از آنجا به کربلا سفر می کنند و در نهایت به معراج بر می گردند. این روایات به ما نشان می دهد که فطرت اولیه بشریت فطرت توحیدی است که به ملاقات بیت الله الحرام می روند و بعد از آن فطرت انسان به سمت واسطه محض خلقت یعنی نبی اکرم (ص) می رود و سپس این حقیقت فطرت با رسیدن به محضر امیرالمومنین نوعی می شود و در نهایت معراج آنها از کربلاست. پس معلوم است که نظام عود از امام حسین (ع) محقق می شود و شاید به همین خاطر است که اهل معرفت می گویند: راه رسیدن به باطن عالم عمدتاً در حال زیارت امام حسین (علیه السلام) یا در مجالس امام حسین (علیه السلام) محقق می شود، چون این مسیری است که خداوند متعال فطرتاً در درون ما قرار داده است و اگر ما می خواهیم در سلوک قرار بگیریم باید از این مسیر حرکت کنیم. 📌 استاد عابدینی/ جلسه ۱۹ انسان شناسی ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
12.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ هیأت اگر نباشد، هیئت نیست... کل یوم عاشورا یعنی مطالبه‌گری... تریبون هیئت، در کنار بیان معارف اهل‌بیت، باید محل بیان حقوق و باشد نه محلی برای تخدیر مردم... دخالت نکردن در یک حرف مفت است... 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را   (اینجا)   بخوانید