eitaa logo
أصحاب حق
195 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
141 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صدای ایران | VOI
🔻 طرماح، نرو! حسین تنهاست... 🔸 طرماح آدم بدی نبود؛ از یاران علی علیه‌السلام بود. در مقابل معاویه خضوع نکرد و او را امیر مومنان ندانست. در میانه راه، حق را تشخیص داد و به امامش پیوست؛ 🔹 خبر شهادت "قیس‌بن‌مسهر صیداوی" را او به حسین علیه‌السلام رساند. راه بلد حسین به سمت کوفه بود. در حق حسین خیرخواهی کرد و گفت به کوفه مرو! 🔸 طرماح به قصد شهادت آمده بود و لشکر عظیم کوفه را قبل از حسین دیده بود و می دانست پایان همراهی حسین شهادت است. 🔹 طرماح اولین اشعار روضه برای حسین را قبل از واقعه گفت. که هنوز که هنوز است اشعارش خوانده می‌شود. 🔸 طرماح ادب هم کرد و برای بردن آذوقه برای عیالش از امام اجازه گرفت. طرماح بعد از اجازه امام علیه‌السلام اشکانش جاری شد و گفت: "من این خانواده را می‌شناسم، به این راحتی‌ها به کسی رو نمی‌زنند، ببین حسین چقدر غریب شده است که به من می‌گوید زود برگرد" 🔹 طرماح فقط و فقط حرف دل امامش را نفهمید و از قافله شهدای کربلا باز ماند؛ 🔸 حسین علیه‌السلام به طرماح گفت، برو فقط زود برگرد و طرماح از احوالات حسین باید می‌فهمید که این حرف یعنی: "طرماح، نرو، حسین تنهاست" سید مصطفی آل‌علی 🏴صدای ایران، صدای ملت بیدار👇 https://eitaa.com/joinchat/1564672000Cd58b0df75b
هدایت شده از استاد عابدینی
🔰عاشورا، راه رسیدن به باطن عالم در روایات آمده است که هر شب همه ملائکه بر بیت الله نازل می شوند، بعد به زیارت حضرت رسول(ص) می روند و سپس به زیارت امیر مومنان علی (ع) رفته و از آنجا به کربلا سفر می کنند و در نهایت به معراج بر می گردند. این روایات به ما نشان می دهد که فطرت اولیه بشریت فطرت توحیدی است که به ملاقات بیت الله الحرام می روند و بعد از آن فطرت انسان به سمت واسطه محض خلقت یعنی نبی اکرم (ص) می رود و سپس این حقیقت فطرت با رسیدن به محضر امیرالمومنین نوعی می شود و در نهایت معراج آنها از کربلاست. پس معلوم است که نظام عود از امام حسین (ع) محقق می شود و شاید به همین خاطر است که اهل معرفت می گویند: راه رسیدن به باطن عالم عمدتاً در حال زیارت امام حسین (علیه السلام) یا در مجالس امام حسین (علیه السلام) محقق می شود، چون این مسیری است که خداوند متعال فطرتاً در درون ما قرار داده است و اگر ما می خواهیم در سلوک قرار بگیریم باید از این مسیر حرکت کنیم. 📌 استاد عابدینی/ جلسه ۱۹ انسان شناسی ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
12.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ هیأت اگر نباشد، هیئت نیست... کل یوم عاشورا یعنی مطالبه‌گری... تریبون هیئت، در کنار بیان معارف اهل‌بیت، باید محل بیان حقوق و باشد نه محلی برای تخدیر مردم... دخالت نکردن در یک حرف مفت است... 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را   (اینجا)   بخوانید
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عزادارن حسینی در عربستان سعودی ♦️با وجود سرکوب و اعدام وحشیانه، شیعیان در عربستان‌سعودی همچنان شجاعانه در برابر زورگویی‌ها، برای بزرگداشت مراسم عاشورای امام حسین‌ علیه‌السلام ایستادگی می‌کنند. آنها شجاعت و عزم بی‌نظیری برای حفظ ایمان خود نشان می‌دهند و یقین دارند که عدالت و حقیقت همیشه بر بی‌عدالتی و ظلم غلبه می‌کند 📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️ 🆔️ @iranictv
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امام خمینی با کدام روضه بیش‌تر منقلب می‌شدند؟ 🔳روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد 🆔 @Bonyadtarikh
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
زیارت عاشورا گزیده ای از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره زیارت عاشورا 📎 به همراه متن زیارت عاشورا ▪️علامه مصباح یزدی(قدس سره): در ايام سوگوارى سيدالشهداء(علیه السلام)، مخصوصا از روز عاشورا تا روز اربعين، اين چهل روز را زيارت عاشورا بخوانيد و در روز اربعين زيارت اربعين بخوانيد. ▪️اينها همه به خاطر اين است كه در خواندن فقرات زيارت، توجه به اهداف آن شخصى كه زيارتش می ‏كنيد، پيدا كنيد. ۱۳۷۸/۰۳/۱۵ 🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
زیارت عاشورا بخوانیم.pdf
16.34M
زیارت عاشورا بخوانیم! گزیده ای از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره زیارت عاشورا+به همراه متن زیارت عاشورا 🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
زیارت عاشورا-.MP3
11.41M
صوت زیارت عاشورا 🔰علامه مصباح یزدی(قدس سره): در ايام سوگوارى سيدالشهداء(علیه السلام)، مخصوصا از روز عاشورا تا روز اربعين، اين چهل روز را زيارت عاشورا بخوانيد و در روز اربعين زيارت اربعين بخوانيد. ۱۳۷۸/۰۳/۱۵ 📿 08:43 صد مرتبه بگوید: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ. اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعًا 📿 09:20 سپس صد مرتبه بگویید: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🕋 11:02 سپس به سجده رفته و بگویید: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلحَمْدُ لِلّهِ عَلى عَظیمِ رَزِ یَّتى. اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ ⏳زمان تقریبی: 40دقیقه *از ابتدا تا «اللهم العن...»، حدود 9 دقیقه *صد لعن و صد سلام(حین انجام کارها می توان خواند)، حدود 30 دقیقه 🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از مرکز خدمات‌ حوزه‌
سفارش امام باقر علیه السلام برای تسلیت گویی در روز عاشورا 👇 ⚫️ اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَ اُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ‌السَّلامُ وَ جَعَلَنا وَ اِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ آل محمّد علیهمُ‌السّلام مصباح المتهجد،صفحه772 ▪️◾️🔳◾️▪️ 📢 کانال رسمی روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/3359965196C1263113437
هدایت شده از علامه عسکری
🏴 معرفی کتاب مقتل الحسین علامه عسکری ✔️ کتاب کتابی است به سبک نگارشی سایر مقاتل که توسط این عالم بزرگوار به رشته تحریر درآمده است. این کتاب در مقایسه با سایر مقاتل از ویژگی های خاصی چون کثرت استناد به کتب دست اول تاریخی و استفاده وسیع از منابع و کتب اهل سنت. ✔️ مرحوم علامه عسکری نیز خود مورخی برجسته و متخصص درزمینه تاریخ اسلام بوده اند و از این رو مطالب این کتاب با نگاه خاص و دقیقی نوشته شده است. حتی چگونگی ذکر ترتیب حوادث نیز آگاهانه و با نگاهی محققانه صورت گرفته است. ✔️ویژگی های دیگر این مقتل اظهاراتی است که خود مولف گه گاه لا بلای نقل حوادث و معمولا با عبارت : مولف گوید.... ابراز می کند. این اظهارات غالبا نکاتی دقیق و تذکراتی محققانه اند. ✔️این کتاب نقل و بررسی حوادث منجر به عاشورا را از زمان مرگ معاویه و جانشینی فرزندش یزید آغاز می کند ، و سپس ماجرای عدم بیعت امام علیه السلام ، دعوت مردم کوفه، پیمان شکنی آنان ماجرای حر بن یزید ریاحی، حوادث شب عاشورا ، ظهر عاشورا و سرانجام حرکت پیامبر گونه امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام پس از حادثه عاشورا را با دقت علمی بسیار نقل و بررسی می کند. 📓سفارش این کتاب👇🏻 @Aghayabnalhasan 🔲 @Allameaskari
هدایت شده از اجتهاد
📘مقتل جامع سید الشهدا، منبعی برای اهل تحقیق و عاشورا پژوهان ✔️یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از ابزار فناورانه و نوآورانه موفق به ارائه یک پایگاه اطلاعاتی در حوزه وقایع نگاری قیام امام حسین (ع) شده که در مستندنگاری از این واقعه تاریخی برای اهل تحقیق راهگشا است. 🔻نرم‌افزارهای آموزش از راه دور، ارتباط شیعی، راهنمای بر خط، پرسش و پاسخ زنده، ارتباط الکترونیکی و مسنجر ایرانی از جمله محصولات صدای بهار است که با تکیه بر دانش فنی داخل کشور ساخته است. 👈برای مشاهده این اثر، اینجا را کلیک کنید. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad