eitaa logo
أصحاب حق
195 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
140 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
21.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | سکوت تاریخی دنیا 🔸از نجات دادن جان یک گربه دربرابر دوربین تا بایکوت کشتار شیمیایی مردم یک شهر 🔸 کسانی که امروز برای برخی مسائل ایران ابراز نگرانی می‌کنند، زمانی که مردم سردشت با سلاح‌های شیمیایی آن‌ها بمباران می‌شدند، نه‌تنها یک قطعنامه بلکه یک بیانیه هم صادر نمی‌کردند ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰بدون لکنت میان جنگ سه ساله/بخش اول 🔹دوباره تیرماه شصت پس از چهل و دو سال سعید جلیلی در سالگرد شهدای هفتم تیر به مرور صحنۀ بزرگ رویارویی ابتدای انقلاب پرداخت و از عبرت‌های آن جهاد تبیین تمام عیار برای جنگ ترکیبی امروز گفت. متن پیش رو گزارشی از این سخنرانی است. انقلاب اسلامی چطور به عاقبت مشروطه و نهضت نفت دچار نشد؟ 🔸یکی از مقاطع بسیار پراهمیت، سه سال اول انقلاب است. از فردای انقلاب اسلامی، یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی، هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری، از حرکت‌های آشوبگرانه و سخت تا مباحث فکری و نظری، علیه انقلاب شروع شد؛ از شب‌نامه، روزنامه، اطلاعیه و همۀ امکانات استفاده می‌کردند. در طول تاریخ هر حرکت حقی که شروع شده است، شیاطین در برابر آن ساکت ننشستند «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ». این باور قرآنی در انقلاب اسلامی تجربه هم شد؛ در این چهل‌وچهارسال، دشمنان با هر چه در توان آن‌ها بود در برابر انقلاب ایستادند اما چرا در عرصه‌های سیاسی و نرم با همه‌ی امکاناتی که بسیج کرده بودند، نتوانستند در آن سه سال موفق بشوند؟ چرا نتوانستند تجربه‌ی مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ 🔸احزابی مثل قارچ، رویش داشتند تا مسیر اصلی انقلاب را دچار انحراف کنند؛ یا در برخی از مفاهیم تحریف ایجاد کنند، یا با التقاط مفاهیم بدلی ارائه بدهند، همان کاری که در مشروطه کردند. اما در کنار انحراف و تحریف و التقاط، چیزی که برای آن‌ها خیلی اهمیت داشت، طرح ادعا بود. ادعای آزادی، ادعای عدالت، ادعای طرفداری از محرومین، ادعای طرفداری از طبقات کارگر، کشاورز، ادعای مبارزه با امپریالیسم و ادعای مردمی بودن. 🔸دشمن فقط با ابزار سخت به میدان نیامد، بلکه تمام ابزار نرم خود را نیز به‌کار گرفت. در آن فضا، کسانی وارد شدند که در عرصۀ نرم، سوابق طولانی داشتند. چه جبهۀ ملی و حزب توده‌ای که چند دهه سابقه فعالیت داشتند، چه سازمان‌های چریکی با سوابق تشکیلاتی؛ عده‌ای وابسته یا متمایل به اردوگاه شرق و عده‌ای دیگر به اردوگاه غرب، یک صحنۀ بزرگ رویارویی شکل گرفت. چرا با این هجمه نتوانستند تجربۀ مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ آن جنگ سه‌ساله: جهاد تبیین علیه تبیین جهان 🔸چرا با این هجمه نتوانستند تجربۀ مشروطه را دوباره تکرار کنند؟ چرا نتوانستند تجربه‌ی ملی شدن نفت را تکرار کنند؟ چون اگر دشمن در یک جنگ ترکیبی با همه‌ی تلاش و با همه‌ی ابزار نرم و سخت خود به میدان آمد، از این طرف نیز در آن جنگ سه ساله، سرداران و سربازانی با همه‌ی وجود به صحنه آمدند و متناسب با جنگی که آن‌ها شروع کرده بودند، با قوت وارد میدان شدند و یک حرکت بزرگ شکل گرفت. 🔸جهاد تبیینی که امروز مقام معظم رهبری، برروی آن تاکید می‌فرمایند، به‌اصطلاح باطل السحری بود که در آن زمان به‌خوبی به کار گرفته شد. انقلاب چون یک انقلاب فکری و مبتنی بر اندیشه بود، می‌دانست که تداومش نیز نیازمند این است که بتوان به‌خوبی از آن دفاع کرد. یک حرکت تبیینی بزرگ شروع شد. مثلاً همین سرکردۀ مفلوک و منحوس منافقین، یک سلسله جلسات داشت، تحت عنوان مثلاً تبیین جهان. شهید دیالمه از همین شهدای هفت تیر، دو روز بعد از جلسات او، نقدی بر تبیین جهان را مطرح می‌کرد و نشان می‌داد که این حرف‌ها چقدر غلط، ضعیف و سست است. 🔸شهید بزرگوار بهشتی، شخصاً در خط مقدم این جبهه قرار می‌گرفت. در مناظرات شرکت می‌کرد. یعنی اگر حزب توده با چند دهه سابقه، دبیرکل خود را برای مناظره می‌آورد، خود شهید بهشتی شخصاً در آن مناظرات شرکت می‌کرد. اگر آن‌ها تئوریسینی مثل احسان طبری را به صحنه می‌آوردند، از این طرف امثال مرحوم آیت الله مصباح یزدی در دفاع از حقانیت انقلاب، در صحنه و میدان مناظرات حضور پیدا می‌کردند. شکست در آرا، انتقام از تبیین، پایان منطق 🔸اگر آن‌ها ادعای مردمی بودن، و با ادبیات آن زمان شعار دفاع از خلق داشتند، کمتر از دو ماه، همه پرسی جمهوری اسلامی برگزار شد و بعد، انتخابات خبرگان قانون اساسی و بعد، همه‌پرسی قانون اساسی، بعد، انتخابات ریاست جمهوری و بعد، مجلس شکل گرفت. 🔸همین سرکرده‌های گروهک‌ها، از حزب توده و منافقین، همه در انتخابات شرکت می‌کردند، اما چه شد؟ می‌دیدند که نمی‌توانند موفق بشوند، نمی‌توانند پیروزی به دست بیاورند. در انتخابات خبرگان قانون اساسی، شهید بهشتی بود که انتخاب شد و بعد از انتخاب، آن مجلس را با قوت اداره کرد. در مجلس شورا، همین سرکردۀ منحوس گروهک منافقین کاندیدا بود، اما حتی سرکردۀ آن‌ها نیز نتوانست رأی بیاورد. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰بدون لکنت میان جنگ سه ساله/بخش دوم 🔸چه در تبیین، چه در مناظره و چه در انتخاباتی که بود، یک حضور موثر واقعی از افرادی که ماهیت میدان و جنگ را می‌فهمیدند، می‌دیدید. کسانی که به خوبی می‌دانستند این جنگ از چه جنسی است؟ چگونه باید مقابله کرد؟ با همۀ قوت وارد می‌شدند، و آن موفقیت‌ها به‌دست می‌آمد. 🔸چرا وقتی به تیرماه سال شصت می‌رسیم، دشمن به ترور روی می‌آورد؟ ترور، پایان منطق و استدلال یک اندیشه است. وقتی عجز آن‌ها در استدلال و منطق رو شود و مردم، آن‌ها را پس بزنند و بارها به آن‌ها «نه» بگویند، اینجا تازه واقعیت آن‌ها ظهور پیدا می‌کند، صداقت ادعاها مشخص می‌شود. کسانی که ادعای آزادی می‌کردند، دیکتاتورترین رفتارها را بروز می‌دهند. کسانی که ادعای مبارزه با شکنجه می‌کردند، جزء شکنجه‌گرترین افراد تاریخ محسوب شدند. خاطرات منافقین را بخوانید، آن‌هایی که حتی هنوز با جمهوری اسلامی موافق نیستند و در اروپا هستند، ببینید از همین دورانی که در این پادگان‌هایی همچون اشرف بودند، چه مطالب مخوفی می‌نویسند؟ کسانی که مدعی بودند فقط ما می‌توانیم پیچیدگی های امپریالیسم و آمریکا را بفهمیم و با آن مبارزه کنیم، از دل کنگرۀ آمریکا سر درآوردند. نه به لکنت میان جنگ ترکیبی 🔸شهید بهشتی نه تنها در دفاع از لایحه‌ی قصاص دچار لکنت زبان نشد بلکه تمام مخالفین را به مناظره دعوت کرد. وقتی در یک جبهه‌ی حق هستید، طرف مقابل حتی اگر بهترین شعارها را دست بگیرد، دردفاع از ارزشی که دارید، نباید دچار تردید و لکنت زبان بشوید. موفقیت آن سال‌ها در باور و اعتقاد جدی به حقیقت انقلاب اسلامی بود. 🔸حدود کمتر از یک ماه قبل از هفت تیر، شهید بهشتی که آن زمان رییس دیوان عالی کشور و قوه قضاییه بود، بحث لایحۀ قصاص را مطرح کرد. موجی راه انداختند و نسبت به این حکم و حقیقت قرآنی، تعبیر شرم‌آوری را آوردند. تحت این عنوان که این حکم، غیرانسانی‌ست. اما چرا موفق نشدند؟ چون شهید بهشتی در دفاع از لایحۀ قصاص دچار لکنت زبان نشد. اگر لایحۀ قصاص را ارائه داد، با قوت، همۀ حقوقدان‌ها را دعوت به مناظره دربارۀ این لایحه کرد. اینکه بعد از چند روز از این دعوت به مناظره، می‌بینید در همین ساختمان بمب می‌گذارند و او را به شهادت می‌رسانند، جایی‌ست که دیگرمنطقی برای ارائه ندارند. 🔸تمام تلاش دشمن برای چیست؟ این است که نقاط قوت شما را چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم در مقاطع مختلف، چه در سه سال اول انقلاب، چه در هشت سال دفاع مقدس، چه در دفاع از حقوق هسته‌ای چه در مقابله با تحریم‌ها داشتید و در دفاع از آن دچار تردید و لکنت زبان نبودید را یا تضعیف کند و یا بپوشاند. او می‌فهمد اگر ایمان و آرمان در یک جا جمع شود، تولید قدرت می‌کند. او امروز تمام توان خود را روی چه موضوعاتی بسیج می‌کند؟ روی نقطه‌ی قوت شما. او می‌فهمد نقطۀ قوت چیست. این که شعار زن-زندگی-آزادی می‌دهد، برای چیست؟ چون او می‌داند نقطۀ قوت شما، که می‌تواند تمدن غرب را به چالش بکشد، رویکرد شما در احترام به زن، در دفاع از حقوق زن و جایگاه و کرامت واقعی اوست. می‌فهمد که این الگو و تمدنی که از آن ساخته می‌شود، تمام تمدن غرب را به چالش می‌کشاند. آن وقت از همه بدتر این است که در دفاع از چنین نقطۀ قوتی، دچار لکنت و تردید بشوید. 🔸در همین حرکت‌های اخیر، دوباره همان فرمول تکرار می‌شود و یک جنگ ترکیبی با ادعاهای فراوان شروع می‌شود. کسانی که مدعی علم هستند، دانشمند فیزیک هسته‌ای شما را هدف قرار می‌دهند، این یعنی پایان منطق. کسانی که مدعی آزادی و زندگی هستند، وحشیانه ترین رفتارها را با شهید عزیز ما، آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان و سایر شهدا داشتند. رفتار های وحشیانه نشان گر پایان منطق و شکست دوباره ادعاهای دشمن در جنگ ترکیبی است. نشانگر توانمندی نرم‌افزاری است که توانسته این قدرت را تولید کند. دشمنی که روزی به شما سیم‌خاردار نمی‌داد، امروز می‌فهمد با این نرم‌افزار، قدرتی تولید شده که او نگران صادرات سلاح‌های شماست. اگر با همه این دشمنی ها بعد از چهل‌وچهار سال به این نقطه از موفقیت‌ها رسیده‌ایم، بدانید چه آینده‌ی بزرگی در انتظار این ملت است که این هنوز از نتایج سحر است «تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذنِ رَبِّها». ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب اسلامی چطور به عاقبت مشروطه و نهضت نفت دچار نشد؟ 🔸از فردای انقلاب اسلامی، یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی، هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری علیه انقلاب شروع شد 🔸احزابی مثل قارچ، رویش داشتند تا مسیر اصلی انقلاب را دچار انحراف کنند؛ یا در برخی از مفاهیم تحریف ایجاد کنند،  یا با التقاط مفاهیم بدلی ارائه بدهند، همان کاری که در مشروطه کردند ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شکست در آرا، انتقام از تبیین، پایان منطق 🔸انقلاب چون یک انقلاب فکری و مبتنی بر اندیشه بود، می‌دانست که تداومش نیز نیازمند این است که بتوان به‌خوبی از آن دفاع کرد. یک حرکت تبیینی بزرگ شروع شد 🔸همین سرکرده‌های گروهک‌ها، از حزب توده و منافقین، همه در انتخابات شرکت می‌کردند، اما چه شد؟ می‌دیدند که نمی‌توانند موفق بشوند، نمی‌توانند پیروزی به دست بیاورند ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 اخلاق بهشتی 📹 نماهنگی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره 🌷 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 | احیای حقوق عامه، تکلیف قانون اساسی بر دوش قوه قضائیه است 🎤 گفتگوی رسانه KHAMENEI.IR با آقای علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به مناسبت دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 | تأمین آزادی مشروع ✏️ رهبر انقلاب: یکی از وظایف قوّه‌ی قضائیّه تأمین آزادی‌های مشروع است. خیلی دقیق نوشته‌اند؛ آزادی مطلق نیست، آزادی مشروع. آزادی مشروع همان است که شرع اجازه میدهد. قانون اساسی این است. در ذیل حکم شرع، آزادی‌های مردم باید تأمین بشود. خب، دستگاه‌های قدرت به طور طبیعی در یک مواردی دچار معارضه میشوند؛ چه کسی باید در این زمینه به داد مردم برسد؟ قوّه‌ی قضائیّه؛ یعنی یکی از کارهای مهمّ قوّه‌ی قضائیّه همین است. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب کلیپ صوتی «تأمین آزادی مشروع» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5839050855440978196.pdf
1.48M
📝 | متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۲/۴/۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📗 | جهاد اکبر یعنی مبارزه با احساسات درونی 🔺️ مروری بر حدیث استفاده شده در بیانات حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای در دیدار خانواده‌های شهدا ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 مسأله غدیر یعنی اسلام نسبت به مدیریت جامعه بی‌اعتنا نیست ✏️ رهبر انقلاب: مسأله‌ی غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه الصّلاةوالسّلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلّی الله علیه واله وسلّم) یک حادثه‌ی بسیار بزرگ و پُرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است. معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ی مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه می‌کند. این طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، رها و بی‌اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰ 💗 ۵روز تا 🌷 Farsi.Khamenei.ir
💠غدیر باید در همه اعصار باشد ♦️امام خمینی(ره): ☘ زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. 📚صحیفه نور ،جلد ٢٠،صفحه ٢٨ 👥 @sahifeh_noor
💠غدیر،عیدی است که مال مستضعفان است،عید محرومان است عید مظلومان جهان است. 📚صحیفه نور ،جلد ١٩،صفحه ۶١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💢 حکومت بدون سیاست ممکن نیست ♦️ امام خمینی(ره): حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خدای تبارک و تعالی او را حاکم قرار بدهد. مسأله، مسأله حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است، حکومت عدل سیاست است، تمام معنای سیاست است. خدای تبارک و تعالی این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند، چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت و حکومت بدون سیاست ممکن نیست، این سیاست و این حکومتی که عجین با سیاست است، در روز عید غدیر برای حضرت امیر ثابت شد صحیفه امام؛ جلد ۲۰؛ صفحه ۱۱۳ مورخ: ۲ شهریور ۱۳۶۵ @sahifeh_noor
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
💠 ما از لحظه ای كه در آغوش مادر بوديم، با نام ائمه آشنا شديم؛ آن وقتى كه ما را در لحد مى‏گذارند، نام ائمه را مى‏برند. 💠 اگر ما كه گوشت و پوستمان از نام امام و بركات امام رشد كرده به ياد امام نباشيم ، پس چه كسى مى‏خواهد به يادش باشد؟ اگر به يادش نباشيم، كى ضرر كرده؟ دوست نداريد امام زمان به ياد شما باشد؟ ۱۳۷۴/۱۲/۲۶ 🌐 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاهَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاهَ وَهُمْ رَاكِعُونَ * وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلغالِبُونَ (مائده۵۵،۵۶) ترجمه:جز این نیست که سرپرست و ولیّ امر شما خدا و فرستاده اوست و کسانی که ایمان آورده اند، آنها که نماز را برپا می دارند و در حالی که در رکوع‎‌اند زکات می دهند‌* و کسی که خدا و فرستاده او و کسانی را که ایمان آورده اند به ولایت و سرپرستی بپذیرد ( از حزب خداست و ) بی تردید حزب خدا پیروزند. 🕋 | شرط حزب‎اللهی بودن 🔸️اين آيه در شأن اميرالمؤمنين علیه ‎السلام نازل شد...[بر اساس این آیه شریفه] فقط خدا(جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهماالصلاة ‎و السلام) صلاحیت ولایت بر شما را دارند. اگر کسانی موفق شدند این ولایت را در خودشان به وجود بیاورند و رابطه قلبی با آن‎ها برقرار کردند، خداوند یک لقب به آن‎ها می دهد؛ آن لقب چیست؟ حزب الله. 🔸️...آن‎ هایی که می خواهند حزب ‎‎اللهی باشند، [می بایست پیوند قلبی‎ شان] با خدا(جل‎ و علا) و رسول و علی (علیهما الصلاة ‎و السلام) محکم‎ تر باشد. گویا باشند کسانی که این رابطه را احساس می کنند و می فهمند که قلبشان با قلب مقدس ولی‎عصر (علیه‎السلام) ارتباط دارد. آن کسانی که این محور را داشته باشند [و حزب اللهی باشند،] آن وقت خداوند می فرماید: مطمئن باشید که پیروز، همین ها هستند. ۱۳۸۳/۱۱/۰۸ 💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
مراقب ریشه‎های این درخت باش! 🔸️[اعتقادات اساسی] اصلی ترین پایه‎های مربوط به سعادت بشر است. امور اعتقادی، بنیادی‌ترین و ریشه‌ای‏ترین مسائل در ساختمان روحی و ایمانی انسان است؛ درست مانند ریشه‌های درختی تناور که حیات درخت بسته به حیات و زنده بودن آن است. به همین جهت، به این امور «اصول» می‎گویند [که در عربی] به معنی«ریشه‌‏ها» است. 🔸️چراییِ تشبیه این‌گونه امور به ریشه درخت و «اصول» نامیدن آن، [با] توجه به ویژگی‌های موجود در ریشه درخت است. ریشه درخت اگر سالم باشد و مواد مُغذّی به درخت برساند، درختْ زنده خواهد بود. حتی اگر شاخ‌و‌برگ‌های درخت خشک و سوخته باشد، ولی ریشه سالمی داشته باشد، باز هم امید به سبز شدن مجدد آن هست. ولی اگر ریشه‌اش به‌كلی پوسیده شود یا سوخته و از بین رفته باشد، دیگر هیچ امیدی به حیات و سبز شدن و میوه دادن آن درخت نیست. 🔸️اعتقادات اصلی، همچون توحید، شناخت صفات الهی، اثبات عدل خداوند، نبوت، معاد، و اعتقاد به امامت، ازجمله ریشه‌های حیاتی دین ماست. در میان این امورِ اصلی، ریشه‌ای‏ترین و اصلی‎ترین آن‎ها، توحید است. اعتقادات دیگر، جلوه‌ای از همان توحید است. 🔸️توحید، اساس دین است. به بیان علامه طباطبایی‎رضی‎الله‎عنه، اگر ما همه دین را خلاصه كنیم، در یك كلمه، می‌شود «توحید» و اگر «توحید» را بسطش بدهیم، می‌شود همه دین. بنابراین، قبل از هر‌چیز باید تمام تلاش‌ها معطوف به این اصلی‏ترین اعتقاد باشد و آن را از هر گزند و انحرافی، سالم و زنده نگه داریم و موانع تحقق آن را برطرف سازیم. 🔸️اگر توحید، سالم بوده و حیات داشته باشد، می‌توان سلامت دیگر اعتقادات را انتظار داشت؛ چرا‌که سلامت آن اعتقادات و سپس همه شاخ‌و‌برگ‏ها، از سلامت توحید سرچشمه می‌گیرد. اگر این اصل (ریشه) ضربه خورد و خشكید، سایر عقاید و شاخ‌ و‌ برگ‌های درختِ دین نیز از بین خواهد رفت. 📚 ‌صهبای حضور، صفحه ۳۱۲ 💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
یک شادباشِ پر برکت 🔸️اگر روز عيد غدير، يک اسکناس نو [به یک بچه] بدهيد، محبت به اين روز، در دل او رشد می کند. اين يک حرکت نمادين است؛ اما همين‌ است که مغز ولايت را حفظ مي‌کند. بچه وقتي بزرگ می شود، همين‌ها در درونش رشد می کند و وابستگی اش به اهل‌بيت(علیهم ‎السلام) زياد می شود. ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ 🌸 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از استاد عابدینی
| حقیقت کعبه، امام است... 🔖 تولد امیرالمومنین (ع) در کعبه نشان می‌دهد که میوه و ثمره‌ی کعبه امام است. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 تمسک به ولایت امیرالمؤمنین (ع) یعنی در جهت صفات بشری و حکومتی ایشان حرکت بکنیم ✏️ رهبر انقلاب: [وقتی میگوییم‌] «اَلحَمدُ للهِ‌ِ الَّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ اَمیرِالمُؤمِنینَ وَ اَولادِهِ المَعصومین»، این تمسّک به ولایت چه‌جوری است؟ بله، یک بخشی از این تمسّک به ولایت، قلبی است یعنی شما قبول دارید ولایت را؛ خیلی هم خوب است، خیلی هم لازم است، بلاشک مؤثّر هم هست امّا همه‌ی تمسّک، این نیست؛ تمسّک این است که ما نگاه کنیم و این صفاتی که برای ما قابل دنبال‌گیری است، در زمینه‌ی صفات بشری، در زمینه‌ی صفات مربوط به اداره‌ی جامعه و حکومت و غیره، و اینها از ما برمی‌آید، [البتّه] در حدّ آن بزرگوار و کمتر از او نمیرسیم امّا میتوانیم در این جهت حرکت بکنیم؛ این کارها را باید بکنیم؛ آن‌وقت این شد تمسّک به ولایت امیرالمؤمنین. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ❤️ ۴روز تا | 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ لوح | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در روز عید غدیر،پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسّم پیدا کرد و دین کامل شد؛ بدون تعیین و تبیین این مسئله، دین واقعاً ناقص میماند و لذا بود که نعمت اسلام بر مردم تمام شد.» ۱۳۶۹/۴/۲۰ 🖼 🌷 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | رهبرانقلاب: ملت ما جنايت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کند! 👈 رئيس جمهور آمريكا فرمانده ناوی كه هواپيمای مسافربری ايران را ساقط كرد،مدال داد! 🗓 به‌مناسبت سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻دوازدهم تیرماه سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافری ایرباس ایران 🔹از مهمترین وقایع هفته دوم تیرماه که استکبار جهانی به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد، حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در آبهای نیلگون خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی است. این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به خوبی بی‌صداقتی مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد. 🔹در اقدام تروریستی ۱۲ تیر ۶۷، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر شناسه پروازی R۶۵۵ از مبدأ بندرعباس به مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس.جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام در فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد. 🔹در پی این حمله تروریستی، همه ۲۹۰ سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ کودک زیر دو سال و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند. ✅ @Rajanews
هدایت شده از اخبار رهبر انقلاب
✍رهبر انقلاب در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. 🌷میلاد امام هادی (ع)مبارک ۱۳۸۳/۰۵/۳ 💠 @akhbar_rahbar
هدایت شده از عموفیدل 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت دهمین ستاره تابناک امامت و ولایت امام علی‌النقی الهادی علیه السلام مبارک باد @amoofidel
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
13861012_8716_32k.mp3
682.6K
من فراموش نمی‌کنم آن روزهائی که هنوز ملت ایران شهد پیروزی را نچشیده بود؛ مردم شهرهای مختلف این کشور هر کدام به قدر توانائیشان، به قدر همتشان برای به سرانجام رساندن این حرکت عظیم کاری می‌کردند، من آمدم یزد. وضعیتی که در شهر یزد من دیدم، برای من شگفت‌آور بود. آن روحیه‌ی پرتپش انقلابی در کنار نظم و انضباط و آرامش و متانت. در این شهر من مرحوم آیةاللَّه شهید صدوقی را - در آن دوره نه به عنوان فقط یک روحانی برجسته در یک شهر بلکه به عنوان یک رهبر دینی و سیاسی و فرهنگی؛ یک رهبر انقلابی تمام‌عیار در این شهر یزد و در شهرهای سرتاسر استان - مشاهده کردم و احساس کردم. ۱۳۸۶/۱۰/۱۲ (مدظله‌العالی) کانال رسانه انقلاب اسلامی🔻 @rasaneh_enqelab •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈• @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نه به لکنت میان جنگ ترکیبی 🔸وقتی در یک جبهه‌ی حق هستید، طرف مقابل حتی اگر بهترین شعارها را دست بگیرد، دردفاع از ارزشی که دارید، نباید دچار تردید و لکنت زبان بشوید ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 یکه‌سالاری یا ترکیب ولایت و مردم؟! 👤 1️⃣ هنگامی که در آغاز انقلاب، سخن از گنجاندن اصل «ولایت فقیه» در قانون اساسی گفته شد، برجسته‌ترین دلیلی که نیروهای لیبرال برای مخالفت با آن در دست داشتند، این بود که ولایت فقیه، قدرت متمرکز و انحصاری پدید می‌آورد و همۀ امور حاکمیتی را به ارادۀ یک نفر گره می‌زند و حقوق سیاسی مردم را از میان می‌برد. 🔹 آنها معتقد بودند که ولایت فقیه، با وعده‌های انقلاب در دورۀ نهضت، تعارض دارد و نوعی شاه‌سالاریِ دینی به وجود می‌آورد که حاصلش تبدیل استبداد سطلنتی به استبداد دینی است. امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه، مهدی نصیری همان منطق را - البته با بیانی ضعیف و سطحی نسبت به گذشته - مطرح می‌کند و نظام جمهوری اسلامی را از لحاظ این‌که در آن ولی فقیه حضور دارد، مبتلا به یکه‌سالاری می‌انگارد. 🔸 او در یادداشت اخیرش نیز مانند گذشته، کوشیده همۀ چالش‌های واقعی و موهوم را به «یک شخص» نسبت بدهد و او را «علت‌العلل مشکلات» معرفی کند؛ این شخص، ولی فقیه است. 2️⃣ کسانی که «تصویر استبدادی» از ولایت فقیه دارند و از این جهت، این آموزه را برنمی‌تابند، در حقیقت از عنصر جوهری و ذاتی انقلاب عبور کردند و پرچم «سکولاریسم سیاسی» را به دست گرفته‌اند. در اینجا دیگر سخن از «نقد عملکردها» در میان نیست، بلکه آشکارا، اینان در مسیر «نفی بنیان‌ها»یی قرار گرفته‌اند که سازۀ هویت‌بخش و تمایزآفرین در نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند. ✅ روشن است در این حال، دیگر نمی‌توان چنین اشخاصی را خودی و در زمرۀ نیروهای انقلابی انگاشت. نقادی اینان از «مرزهای هویتی» و «خطوط قرمز ارزشی» عبور کرده است و آنها به «دیگریِ انقلاب» تبدیل شده‌اند. نقدهای میدانی و عینی، چه درست و چه نادرست، یک سخن است و نقدهای معرفتی و نظری که با ماهیت نظام، سرِ ناسازگاری دارند سخن دیگری است. 🔹 این دومی، حکایت از آن دارد که برخی نیروهای سیاسی از قبیل نصیری، دچار «فرسایش اعتقادی» و «زوال هویتی» شده‌اند و به اردوگاه لیبرالیسم سیاسی پیوسته‌اند. نقدهای اینان، دیگر نقد نیست، بلکه «ساختارشکنی» و «هویت‌ستیزی» است. 🔸 نزاع وی از پاره‌ای مفاسد اقتصادی آغاز شد و اینک به تضاد ایدئولوژیک رسیده است؛ تا آنجا که او در یک سیر قهقرایی به ورطۀ لیبرالیسم سیاسی فرو غلتیده است. این در حالی است که حتی بخش مرکزی جبهۀ اصلاحات نیز که ماهیت لیبرال داشت، دست‌کم این‌گونه رسوا و عیان، در برابر ولایت فقیه به صف‌آرایی نپرداخت. هنگامی که او از «جمهوری اسلامی» به «جمهوری سکولار» رسیده است، طبیعی است که خواهان برچیدن نظریۀ ولایت فقیه باشد. شیب دگردیسی او، بسیار تند و ناموجّه بود. آن تب آتشین کجا و این تجدیدنظر واپسین کجا؟! 3️⃣ معنی مطلقه‌بودن ولایت فقیه، مداخلۀ ولی فقیه در همۀ شئون و ساحات نیست. در عمل نیز، آیت‌الله خامنه‌ای همواره از حضور در «اجرائیات»، پرهیز داشته و حتی در قلمرو اختیارهای خویش نیز، اغلب به «تفویض» رو آورده است. ایشان کوشیده است حضور حداکثری و جدی‌اش در طراحی «سیاست‌های کلّی نظام» باشد، ولی جالب است که حتی در اینجا نیز ایشان، نگاشتن سیاست‌ها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده است و خود در نهایت، آن را ملاحظه می‌کند. ولی فقیه، از «روح معنوی و انقلابیِ نظام»، پاسداری می‌کند و اهتمام دارد که نظام، استحاله نشود و با اصالت‌های اسلامی و انقلابی، زاویه و فاصله پیدا نکند، اما با این قید که «اجرائیات» در اختیار نیروها و جریان‌هایی است که خود «مردم» در قالب مردم‌سالاری دینی، آنها را به قدرت می‌رسانند. ✅ ولایت فقیه، در برابر مردم‌سالاری دینی نیست، چون ولایت فقیه یعنی کوشش برای استمرار هویت اسلامی و انقلابیِ نظام، و مردم‌سالاری دینی یعنی مردم بتوانند کارگزاران را انتخاب کنند و «چرخش قدرت سیاسی» در اختیار مردم باشد. این امر به خصوص از این جهت اهمیت دارد که دولت به‌عنوان گرانیگاه بودجه و اختیار در حاکمیت، جملگی برآمده از «انتخاب مستقیم و مستقل مردم» بوده است و ازاین‌رو، همواره «نوسان‌های بزرگ» و «دگرگونی‌های فراوان» را تجربه کرده است. 💢 دهه‌های گذشته، دهه‌های تلاطم‌های سیاسی در دولت‌ها بود و کسانی در دولت‌ها حضور داشتند که نقطه‌های مقابل یکدیگر بوده‌اند. در عمل نیز هر یک از دولت‌ها، سیاست‌های خاص خودشان را به اجرا نهاده‌اند. این سعۀ صدر تا آنجاست که حتی دولتی که چشم به غرب دارد، می‌تواند هشت سال، حاکمیت و جامعه را در ایران به معادله‌های غربی، مشروط کند و به این ترتیب، از ارادۀ آیت‌الله خامنه‌ای تبعیت نکند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📲 مهم‌ترین تحلیل‌های روز 👇 🆔