eitaa logo
روزی حلال
36.6هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
56 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
استفاده از و فروهر در نماز و غیر نماز چه حكمی داره؟ ✅ پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای:اگر استفاده از این گردنبند ها باعث ترویج یك گروه یا فرقه خاص باشد ،جایز نیست. 💠 آیت‌الله مکارم شیرازی: به گردن داشتن صلیب چه در حال نماز چه در غیر حال نماز حرام است. 💠 آیت الله سیستانی: استفاده از گردن فروهر یا فبهر که به عنوان نماد آیین زرتشت حساب می شود، برای مسلمان حرام است، همان طوری که استفاده از گردن بند صلیب که نشانه مسیحیت است، حرام است، گردن بندی که نماد آیین زرتشت یا هر آئینی دیگری غیر از اسلام باشد حرام است. 💠 @RoozieHalal 💠
✨ 💎راهکاری برای 🔻پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: یا أنسُ! أَکثِرْ مِنَ الطَّهُورِ یَزِدِ اللهُ فی عُمرِکَ و إنِ اسْتَطَعْتَ أن تَکُونَ بِاللَّیلِ وَ النَّهارِ عَلَی الطَّهارَةِ فَافْعَلْ فَإنَّکَ إذا مِتَّ عَلَی الطَّهارَةِ شَهیداً. ✳️ ای انس! همواره با طهارت باش (وضو) تا خدا عمرت را زیاد کند و اگر می توانی شب و روز با طهارت باشی چنین کن زیرا اگر تو با طهارت بمیری شهید به حساب می آیی. 📚امالی مفید ، ص ۶۰، ح ۵ . 💠 @RoozieHalal 💠
♨️♨️ 🍃✨ضد عدم اجتناب از مال حرام، اجتناب و احتراز از آن است.و آن يك معنى ورع‏است.و معنى ديگر آن، نگاه داشتن خود است از مطلق معاصى.و منع نفس، از هر چه‏سزاوار نيست.و تقوى نيز با ورع، يك معنى دارد.و آن نيز بر دو معنى اطلاق مى‏شود. پس ضد گرفتن ، ورع و تقوى است، به يك معنى كه معنى اخص باشد. 🍂و اما ورع و تقوى به معنى اعم، ضد معصيت است.و به هر حال شبهه نيست در اينكه‏ورع و تقوى، اعظم بواعث نجات، و عمده چيزى است كه آدمى را به سعادات‏مى‏رساند. 🌸از حضرت پيغمبر - صلى الله عليه و آله - مروى است كه: «هر كه ملاقات كند خدا رادر حالتى كه از اهل ورع باشد، خداى - تعالى - به او عطا مى‏فرمايد كل ثواب اسلام را» . ❄️و در بعضى از كتب سماويه وارد است كه: «حق - تعالى - فرمود كه: اما اهل ورع رامن شرم مى‏كنم كه محاسبه ايشان را بكشم. 🗯و از حضرت امام محمد باقر - عليه السلام - مروى است كه: «نيست‏شيعه ما مگركسى كه پرهيزكارى را شعار خود كند.و خدا را اطاعت كند.پس بپرهيزيد و عمل كنيدبه جهت اميد آنچه در نزد خداست.نيست در ميان خدا و ميان كسى خويشى و قرابتى، دوست‏ترين بنده در نزد خدا پرهيزكارترين و مطيع‏ترين ايشان است‏» . 🌺و حضرت صادق - عليه السلام - فرمود: «كسى نمى‏رسد به آنچه در نزد خداست،مگر به ورع‏» . 👈و فرمود: «به درستى كه: خدا ضامن شده است از براى كسى كه بپرهيزد از معصيت او،اينكه او را از حالتى كه مكروه دارد نقل كند به آن حالى كه دوست دارد.و روزى او رابرساند از جائى كه گمان نداشته باشد» . 👈و فرمود: «عمل كم با تقوى، بهتر است از عمل بسيار بدون تقوى‏» . 🔅و نيز از آن حضرت مروى است كه: «خداى - تعالى - هيچ بنده‏اى را نقل نكرد ازذلت معاصى به عزت تقوى، مگر اينكه او را بى‏مال غنى گردانيد.و بى‏عشيره و قبيله‏عزيز كرد.و بى‏گشاده روئى به دلها نزديك گردانيد» . 💥💥و از آنجا كه خوردن مال حرام، و احتراز نكردن از آن، باعث هلاكت، و وصول به‏سعادت، موقوف به تقوى و ورع بود و آدمى كه در دنيا هست محتاج به خوراك وپوشاك و مسكن و ماوى بود، اخبار بسيار در فضيلت تحصيل مال حلال وارد شده. 🌱حتى اينكه حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - فرمود كه: «طلب حلال، واجب است‏بر هر مرد مسلم و زن مسلمه‏» . 🌻«و هر كه داخل شب شود در حالتى كه خسته باشد به جهت طلب حلال، داخل شب‏شده است آمرزيده‏» . 🌱و فرمود كه: «عبادت، هفتاد جزء است، و افضل همه اجزاء، طلب حلال است‏» . و در حديثى ديگر وارد است كه: «عبادت، ده جزء است، نه جزء آن در طلب حلال‏است‏» . 🍃و فرمود كه: «هر كه از رنج دست‏خود بخورد چون برق خاطف از صراط بگذرد» . 🍃«و هر كه از ‏خود بخورد خدا به نظر رحمت‏به او نظر مى‏كند، و هرگز اورا عذاب نمى‏كند» . 🥀«و هر كه از رنج دست‏خود بخورد خدا درهاى بهشت را بر روى او مى‏گشايد، تا ازهر درى كه خواهد داخل بهشت‏شود» . 🍃«و هر كه از رنج دست‏خود بخورد روز قيامت در شمار پيغمبران خواهد بود، و اجرپيغمبران خواهد گرفت‏» . 🌱«و حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - هرگاه مردى را مى‏ديد و او را از او خوش‏مى‏آمد مى‏فرمود: آيا كسبى دارد؟ پس اگر مى‏گفتند نه مى‏فرمود از چشم من افتاد. 🍃عرض مى‏كردند: به چه سبب؟ مى‏فرمود كه: چون مؤمن را كسبى نباشد به دين خودمدارا و معاش مى‏كند» . ✨و از آن حضرت مروى است كه: «هر كه چهل روز حلال بخورد خداى - تعالى - دل‏او را روشن مى‏كند، و چشمه‏هاى حكمت را از دل او بر زبانش جارى مى‏سازد» . 🍃روزى بعضى از صحابه از آن جناب طلب كرد كه: «از خدا بخواهد او رامستجاب الدعوه نمايد.حضرت به او فرمود كه: خوراك خود را پاك و حلال كن تادعاى تو مستجاب شود» . 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) 💠 @RoozieHalal 💠
✅دلال بازار حضرت سلیمان علیه السلام عرض کرد: خدایا تو مرا بر جن و انس و وحوش و طیور وملائکه و دیوها مسلّط کردی، ولی یک خواهشی از تو دارم و آن اینکه اجازه دهی بر شیطان هم مسلّط شوم و او را زندانی و حبس کنم و به غل و زنجیرش بکشم که این قدر مردم را به گناه و معصیت نیندازد. خطاب رسید: ای سلیمان مصلحت نیست. عرض کرد: خدایا وجود این معلون برای چه خوبست؟! ندا آمد: اگر شیطان نباشد کارهای مردم معوق و معطل می ماند، عقب می افتد، کار مردم پیش نمی رود... عرض کرد: خدایا من میل دارم این ملعون را چند روزی حبس کنم. خطاب رسید: حالا که اصرار داری؛ بسم اللّه، او را بگیر. حضرت سلیمان علیه السلام فرستاد او را آوردند، غل و زنجیر کردند و به زندان انداختند. حضرت کارش زنبیل بافی بود، زنبیل درست می کرد و می برد بازار می فروخت و از این راه نان خود را در می آورد. یک روز زنبیل درست کرد و به نوکرها داد که ببرند بازار بفروشند و قدری آرد جو با پولش بخرند تا نان بپزد و تناول کند. (در حالی که در خبر است که هر روز چهار هزار شتر و پنج هزار گاو و شش هزار گوسفند در آشپزخانه حضرت طبخ می شد، با وجود این خودش زنبیل بافی می کرد و نان می خورد. حضرت سلیمان علیه السلام فرستاد زنبیل را بردند بازار بفروشند، خدمتگذاران دیدند، بازارها بسته، خبر آوردند: آقا بازارها بسته است، حضرت فرمود: مگر چه شده؟! برای چه بسته است؟! گفتند: نمی دانیم، زنبیل ها ماند، و حضرت آن روز را با آب افطار کرد. روز بعد غلامان را فرستاد زنبیل ها را به بازار ببرند و بفروشند. باز خبر آوردند که بازارها بسته و مردم به قبرستانها رفته و مشغول گریه و زاری هستند و تهیه سفر آخرت را می بینند. خدایا چه شده مردم چرا دل به کاسبی نمی دهند؟! خطاب رسید: ای سلیمان تو دلال بازار را گرفتی و زندان کردی، نگفتم: مصلحت نیست شیطان را زندانی کنی؟ حضرت سلیمان دستور داد، شیطان را آزاد کردند، صبح که شد، دید مردم صبح زود به در مغازه هایشان رفته اند و مشغول کسب و کار شده اند. پس اگر شیطان نباشد امورات دنیا نظم نمی گیرد، قدرت پروردگار را مشاهده می کنی، از همین دشمن هم جهت نظم امور استفاده کرده. 📚ثمرات_الحیوة، ج 3 💠 @RoozieHalal 💠
📚 پیش از تحویل گرفتن آن 💠 سؤال: آیا می توان را قبل از تحویل گرفتن، به دیگران فروخت؟ مثلًا اینترنتی خرید کنیم و قبل از تحویل آن، اینترنتی بفروشیم. ✅ جواب: اگر بوده و شرط ضمن عقدی در این زمینه نشده باشد، اشکال ندارد اما اگر معامله سلف باشد (یعنی تحویل کالا مدت دار باشد)، در صورتی جایز است که کالا را تحویل گرفته باشید یا زمان تحویل رسیده باشد. 💠 @RoozieHalal 💠
✨﷽✨ 🔰بی‌انصافی در خرید و فروش مال ✍️استاد رفیعی: اگر کسی روز قبل یک جنسی را پانصد تومان خریده، باید ده درصد به روی آن اضافه کرده و بفروشد. نباید نگاه کند که فردا قیمت آن ششصد تومان خواهد شد. فردی می‌گفت که گرفتن پول از دست مردم راحت است اما خوردن آن سخت است. یک نفر نزد آیت الله احمد خوانساری که از علمای بازار تهران بودند آمد و گفت: من یک جنسی را به قیمت صد تومان می‌خرم. ولی چون بازار کشش دارد آن را دویست تومان می‌فروشم. آیا این کار اشکال دارد؟ ایشان فرمودند که این مال متعلق به تو است و می‌توانی هر قیمتی که می‌خواهی بفروشی ولی این کار بی‌انصافی است. آن فرد گفت: حرام نباشد، بی‌انصافی اشکالی ندارد. آقای خوانساری ایشان را صدا کردند و گفتند: بی‌انصافی یعنی آن کاری که شمر با امام حسین (ع) کرد. در حدیث داریم که سه کار خیلی مشکل است: 1- ذکر خدا در همه حال 2- رسیدگی به مشکلات مردم 3- انصاف با خود. 💠 @RoozieHalal 💠
🌟 آیت‌الله : 💎افراد زیادی تحت شیطانند، ولی خود را مخلص می پندارند؛ مثلا، ما گاهی کارهای خوبی می کنیم، ولی هنگامی که آن کار را از ما می گیرند و به دیگری می دهند، نگران می‌شویم. معلوم می شود ما کار خوبی را می خواهیم که به ما ارتباط داشته باشد و از ما صادر شود، نه اصل کار خوب را و این، خطر بزرگی است و در این صورت ما خودخواهیم، نه خیر خواه. 📚 ، ج۱۱ (مراحل اخلاق در قرآن)، ص۲۵۸ 🌿🌿🌿🌿🌿 💠 @RoozieHalal 💠
✨ 💫💫آرزو می کنــم 💞💞لحظه لحظه ی 💫💫زندگی شمــــا 💞💞قــــــرین این 💫💫پنج حرف ساده باشد. 💞💞💞آرامــــــــــش… 💫💫صبح تون بخیر…😊 💠 @RoozieHalal 💠
💎امام صادق علیه السلام: الخُلقُ الحَسنُ يَميثُ الخَطيئةَ كما تَميثُ الشَّمسُ الجَليدَ؛ خوش‌خويى گناه را ذوب مى كند، همچنان كه آفتاب يخ را. 📗 [الكافي: ج2، ص100، ح7] 💠 @RoozieHalal 💠