eitaa logo
روزی حلال
36.4هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
3.8هزار ویدیو
56 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
✅استواری دنیا به چهار چیز است ✍️حضرت علی(ع): استواری دنیا به چهار چیز است، عالمی که به علم خود عمل کند، و جاهلی که از آموختن سر باز نزند، و بخشنده‌ای که در بخشش بخل نورزد، و فقیری که آخرت خود را به دنیا نفروشد، پس هرگاه عالم علم خود را تباه کند، نادان به آموختن روی نیاورد، هرگاه بی نیاز در بخشش بخل ورزد، تهیدست آخرت خویش را به دنیا فروشد. ای جابر! کسی که نعمت‌های فراوان خدا به او روی آورد، نیازهای فراوان مردم نیز به او روی آورد، پس اگر صاحب نعمتی حقوق واجب الهی را بپردازد، خداوند نعمت‌ها را بر او جاودانه سازد. و آن کس که حقوق واجب الهی در نعمت‌ها را نپردازد، خداوند آن را به زوال و نابودی کشاند. 📚حکمت 372 🍃🍃⚡️⚡️⚡️🍃🍃 💠 @RoozieHalal 💠
❣ 🌱هزار بار هم که بهار بیاید کافی نیست! 🌱تویی...ربیع الأنام همان بهار که قرار است تیشه ای باشد برای شکستنِ انجماد دل هایی، که سالهاست یخ زده اند! به گمانم حلول تو،نزدیک است! 💠 @RoozieHalal 💠
💎امام صادق عليه‏ السلام: اِنَّ الْقَلْبَ لَيَـتَجَلْجَلُ فِى الْجَوْفِ يَطْلُبُ الحَقَّ فَاِذا اَصابَهُ اطْمَاَنَّ وَ قَرَّ؛ به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏ گردد و چون به آن رسيد، آرام و قرار مى‏ گيرد 📗[كافى : ج 2 ، ص 421] 💠 @RoozieHalal 💠
🦋دعای روزجمعه 🔆بسم الله الرحمن الرحیم 🍃الْحَمْدُ للهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشاءِ وَ الْإِحْیاءِ وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَناءِ الْأَشْیاءِ 🍃الْعَلِیمِ الَّذِی لا یَنْسَى مَنْ ذَکَرَهُ وَ لا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ وَ لا یَخِیبُ مَنْ دَعاهُ وَ لا یَقْطَعُ رَجاءَ مَنْ رَجاهُ 🍃اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ وَ کَفَى بِکَ شَهِیداً وَ أُشْهِدُ جَمِیعَ مَلائِکَتِکَ وَ سُکّانَ سَماواتِکَ وَ حَمَلَةَ عَرْشِکَ وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ وَ أَنْشاتَ مِنْ أَصْنافِ خَلْقِکَ 🍃أَنِّی أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللهُ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ،وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ وَ لا عَدِیلَ وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَ لا تَبْدِیلَ 🍃وَ أَنَّ مُحَمَّدا صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ أَدَّى ما حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبادِ وَ جاهَدَ فِی اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَقَّ الْجِهادِ 🍃وَ أَنَّهُ بَشَّرَ بِما هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوابِ وَ أَنْذَرَ بِما هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقابِ 🍃اللهُمَّ ثَبِّتْنِی عَلَى دِینِکَ ما أَحْیَیْتَنِی،وَ لا تُزِغْ قَلْبِی بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِی وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهّابُ 🍃صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ احْشُرْنِی فِی زُمْرَتِهِ 🍃وَ وَفِّقْنِی لِأَداءِ فَرْضِ الْجُمُعاتِ وَ ما أَوْجَبْتَ عَلَیَّ فِیها مِنَ الطّاعاتِ وَ قَسَمْتَ لِأَهْلِها مِنَ الْعَطاءِ فِی یَوْمِ الْجَزاءِ ✨✨إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ 🚩 💠 @RoozieHalal 💠
✍امام رضا (ع): براى خودتـان بهره اى از دنيـا قرار دهـيد، به اينكه خواسته هاى دل را از به آن بدهيد، تا حدّى كه را از بين نبرد و در آن نباشد، و بدين وسيله، بر ، كمك بجوييد. 📚فقه الرضا عليه السلام، ص 337 💠 @RoozieHalal 💠
💢 رفع نیاز صحیح از مردم 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:‌ ‌‌ 🔹 برآوردن حاجا ت مردم كامل نمى شود مگر به سه چيز: 📌به كوچك شمردن آن تا نزد حق بزرگ شود، 📌به پنهان داشتن آن تا ظاهر گردد، 📌به تعجيل در آن تا گوارا گردد. 🍃 لا يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ: بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ، وَ بِاسْتِكْتَامِهَا لِتَظْهَرَ، وَ بِتَعْجِيلِهَا لِتَهْنُؤَ. 🍁لام در جمله «لِتَعْظُمَ» و «لِتَظْهَرَ» و «لِتَهْنُؤَ» به اصطلاح لام عاقبت است نه لام علت; يعنى اين سه كار، اين سه نتيجه را در پى دارد. 🍁اصل و اساس بر اين است كه انفاق و قضاى حوايج مكتوم باشد جز در موارد استثنايى مثل آنچه در بالا آمد.از اين رو در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است كه «إِنَّ صَدَقَةَ السِّرِّ فِي التَّطَوُّعِ تَفْضُلُ عَلاَنِيَتَهَا بِسَبْعِينَ ضِعْفاً وَصَدَقَةَ الْفَرِيضَةِ عَلاَنِيَتُهَا أَفْضَلُ مِنْ سِرِّهَا بِخَمْسَة وَعِشْرِينَ ضِعْفاً; صدقه مستحب اگر پنهان باشد از صدقه آشكار هفتاد مرتبه بالاتر است و صدقه واجب اگر آشكار باشد از صدقه پنهان بيست و پنج بار افضل است»مستدرک الوسائل ج۷ ص ۱۳۳ ح۳ ☀️ 🔸️ 🔹️ ☀️ 💠 @RoozieHalal 💠
🛑 ✨انفاق از ماده «نفق» به معنای خارج کردن مال از ملک خویش است. نفقه، عبارت است از بخشش و هزینه زندگی.(1) انفاق، در اسلام، معنای وسیعی دارد؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آلهفرمود: هر کار نیکی، به هر صورتی که باشد (هنگامی که خالصانه انجام گیرد) صدقه و انفاق در راه خدا به حساب می آید (و اختصاص به انفاق مالی ندارد). 👈یکی از جلوه های انفاق، همان است که از آن به نام نفع رسانی یاد می شود و مصادیق مختلفی دارد که یکی از آنها عبارت از نفع رسانی مالی است. 🔅امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «أفضل النّاس أنفعهم للنّاس»: برترین مردم کسی است که نسبت به مردم نفع رسان تر باشد. 💥(انفاقی که مورد رضای خداوند متعال بوده و تأمین توشه آخرت را در برداشته باشد، به نوبه خود، برترین نعمت الهی است). ❄️و نیز آن حضرت فرمود: «لیس لأحد من دنیاه إلاّ ما أنفقه علی النّاس». 🗯همچنین آن حضرت فرمود: «إنّ إنفاق هذا المال فی طاعة اللّه أعظم نعمة و إنّ إنفاقه فی معصیة اللّه أعظم محنة». 💥همچنین در پاره ای از موارد، انفاق کفاره گناهان به حساب می آید؛ چنانکه امیرالمؤمنین علیه السلامفرمود: «من کفّارات الذنوب الغطام اغاثة الملهوف»: عبارت است از: . در تفسیر پرارج «نمونه» ذیل آیه فوق آمده است: «وَأَنْفِقُوْا فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَةِ»: و در راه خدا انفاق کنید (و با ترک انفاق) خود را با دست خود به هلاکت نیفکنید. 👌انفاق مانع هلاکت اجتماع می شود، گرچه آیه مورد بحث در ذیل آیات جهاد آمده؛ ولی یک حقیقت کلی و اجتماعی را می توان از آن استفاده کرد و آن اینکه انفاق به طور کلی سبب می شود افراد اجتماع از هلاکت رهایی یابند و به عکس، هنگامی که مسأله انفاق فراموش شود و ثروت ها در یک قطب اجتماع جمع شود، اکثریتی محروم و بینوا به وجود می آیند و دیری نخواهد گذشت که یک انفجار عظیم در اجتماع به وجود آمده و نفوس و اموال سرمایه داران در آتش این انقلاب خواهد سوخت. از اینجا ارتباط مسأله انفاق و «پیشگیری از هلاکت» روشن می شود. 👈بنابراین انفاق قبل از آنکه به حال محرومان مفید باشد به نفع سرمایه داران خواهد بود؛ یعنی تعدیل ثروت، است. 🔷بعضی از مردم عادت کرده اند که همیشه از اموال بی ارزش و آنچه تقریبا از مصرف افتاده است و قابل استفاده نیست انفاق کنند؛ این گونه انفاق ها نه موجب تربیت معنوی و پرورش روح انسانی در انفاق کننده است و نه سود چندانی به حال نیازمندان دارد، بلکه یک نوع اهانت و تحقیر نسبت به آنها محسوب می شود و قرآن مردم را از این کار نهی می کند و می گوید: «چگونه از این گونه اموال انفاق می کنید در حالی که خودتان حاضر به پذیرش آن نیستید مگر از روی کراهت» 🍁زیرا انفاق هایی که در راه خدا می شود یک طرف آن مستمندان هستند و طرف دیگر خداوند متعال است، در این حال اگر و بی ارزش انتخاب شود؛ از یک سو توهین به مقام شامخ پروردگار است که او را شایسته اجناس خوب و طیب نشمرده و از سوی دیگر تحقیری است نسبت به نیازمندان که روح آنها بر اثر چنین انفاقی آزرده می شود. 💥💥شیطان در هنگام یا ادای ، شما را از می ترساند، بخصوص اگر از اموال خوب و قابل توجه بخواهید انفاق کنید و چه زیاد این وسوسه شیطانی مانع از انفاق و بخشش می شود! بدیهی است خودداری از انفاق به جهت ترس از تهیدستی، فکر غلط و از وسوسه های شیطان است و وسوسه های شیطانی برخلاف قوانین آفرینش و سنت الهی است و فرمان های پروردگار، هماهنگ و همدوش با آفرینش و فطرت است؛ چرا که انفاق، ضامن بقای اجتماع، تحکیم عدالت اجتماعی و سبب کم کردن فاصله طبقاتی و پیشرفت همگانی و عمومی می باشد. .📚 اقتصاد خانواده: اخلاق معیشتی در قرآن و سنت/ محمد شفیعی مازندرانی.ص: 90،91 💠 @RoozieHalal 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 گله کرد و گفت: «یا صاحب‌الزمان شما هم به فکر ما نیستید...» 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین عالی 💠 @RoozieHalal 💠
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 📍 در خواستن از خداوند انسان نفع و ضرر خود را نمی‌داند❗️ 〰〰〰〰〰 📚 📕 🎞 💠 @RoozieHalal 💠
﷽ 📍 خداوند می‌فرماید: تو از خواستن از من خسته نشو، من از اجابت خسته نمی‌شوم❗️ 📌اگر بخواهیم تعیین تكلیف و اصرار بکنیم، خدا حكمتش را به ما نشان می‏دهد، چون حكمت او اقتضا می‏كند تا آن را به ما بفهماند، و الّا بعداً در مقابل خداوند می‏ایستیم. مسئله این است. لذا خدا می‏گوید: از نظر درخواست، از من خسته نشو و مرتّب از من بخواه که خوشم می‏آید. امّا تعیین تكلیف نکن. مسئله این است، و الّا تمام مطالبی در روایتی دارد: «لَا تَمَلَّ‏ مِنَ‏ الدُّعَاءِ فَإِنِّی لَا أَمَلُّ مِنَ الْإِجَابَةِ»1️⃣؛ تو از دعا خسته نشو، من هیچ‏وقت از اجابت خسته نمی‏شوم. هیچ‏وقت فكر نكنی که من خسته می‏شوم، چه در تعجیل در اجابت، چه تأخیر در اجابت و چه در اصل عدم اجابت. اینکه امروز خواندیم، در اصل عدم اجابت بود. البتّه این را بگویم که ممكن است شخص در اصلِ مسیر زندگی خود راه بهتری را برود تا مقداری سر به راه‏تر بشود، تا مثلاً اگر پول بیشتری به او بدهند در راه رضای خدا مصرف یا انفاق كند. اگر عوض بشوی، اوضاع عوض می‏شود، .2️⃣ 1️⃣بحارالأنوار، ج‏90، ص373 2️⃣خدا آنچه را بخواهد محو يا اثبات مى‏كند، و اصل كتاب نزد اوست. سورۀ مبارکۀ رعد، آیۀ39 〰〰〰〰〰 📚 📕 💠 @RoozieHalal 💠
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توسل به امام زمان ارواحنافداه 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 💠 @RoozieHalal 💠