هدایت شده از مطرا
⚜ ۲۰ فروردین،سالروز شهادت، شهید سیدمرتضی آوینی
🔰هفت راز آوینی
🔹تاریخ فرهنگ و هنر این کشور پر است از نام کسانی که میخواستند کاری بزرگ رقم بزنند، اما به توفیق نرسیدند؛ کسانی که شاید «مشهور» شده باشند اما «معروف» نه. معروفشدن چیزی ورای شهرت است. آدمِ معروف را میشود الگو کرد، میشود روی حرفهایش حساب کرد، میشود جدیاش گرفت و حتی میشود دیگران را به راهِ او امر کرد، امر به معروف.
🔸 در میانِ اهالی فرهنگِ این سرزمین معروفها معدودند و یکی از این معروفهای معدود، سیدمرتضی آوینی است؛ کسی که مصداق مفهوم «هنر انقلاب» است و تجسدِ رویاهای کسانی که در این سالها، خدمت به انقلاب اسلامی از مسیر پرپیچوخم فرهنگ را انتخاب کردهاند. اما چرا آوینی از پل شهرت عبور میکند، معروف و این چنین خواستنی میشود؟
♦️ادامه یادداشت در عکسنوشتهها
✍🏻سعید لشکری - کارشناس نظام معرفتی راهیان نور گام دوم
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی میاندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
#جهاد_تبیین #جنگ_روایت_ها
#گذشته_آینده_ساز #آینده_از_آن_ماست
@matra_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانمی بدون روسری به حضور امام خمینی میرسد و میگوید:
"اینکه مرا بدون حجاب پذیرفتید، نشان میدهد نهضت شما عقب مانده نیست."
🔰 جواب یک دقیقهای امام راحل را بشنوید!
🌏 #روشنای_انقلاب_اسلامی 👇
🆔 @roshana1357
هدایت شده از پاتوق پیشرفت و نوآوری
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زیباکلام:
🔹شما اساس کارتان جنگیدن و نابودی است. آمریکا ستیزی میکنید. مرگ بر آمریکا میگویید.
🔹چرا ما داریم در سوریه میجنگیم چون به جای اینکه اسراییل بیاید در مرزهای ما بجنگند ما باید برویم در مرزهای اسراییل بجنگیم.
👤 علیزاده:
🔸 آقای زیبا کلام حالا که شما سخنگوی اسرائیلی، من چند سوال از شما دارم، اسرائیل در آذربایجان چه غلطی میکند که پهباد آورده که پایگاه نظامی چیده؟
🔸 اسراییل در مرز ایران و آذربایجان چه غلطی میکند؟ توسعه طلبی اسراییل خوب است؟
🔸 چرا شما دنبال تجزیه و نابودی ایران هستید؟چرا انقدر از ایران متنفرید؟مشکل شما باایران چیست؟
هدایت شده از آرا
🔷 گزارش تفصیلی هماندیشی بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
🔸 به همراه جمع بندی
🔹با ارائه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی مردمی و با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر خسروپناهدزفولی (دبیر شورای عالیانقلابفرهنگی) و سیداحمدعبودتیان (دستیار رئیسجمهور در امر مردمیسازی دولت)
🔻۲۵بهمن ۱۴۰۱ تهران، سرچشمه
🔹 دانلود گزارش از طریق لینک:
🔗https://my.uupload.ir/dl/dxVyKBYr
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#جبهه_فرهنگی_انقلاب_اسلامی
🔅آرا|تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل اندیشهورزان
🆔 ble.ir/ara_ir
🆔 Eitaa.com/araa_ir
هدایت شده از ..:: ایرانیوم ::..
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نهضت بیدارشدگان...ملت همیشه بده کار...
این صدای #حاج_نادر_طالب_زاده است که میشنوید!
✅پایگاه هنری محتوایی ایرانیوم
https://eitaa.com/joinchat/3966697678C91c46872d9
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
◀️فتحِ درخشان
✅علمورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است
✍حمید ابدی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش
1⃣ از 2⃣
عمده واکنشها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنینژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشتهای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهینآمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقهمندان مانع نمودار شدن بیسوادی و پوپولیسم علمی او شده است. من چنین نوشتهای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه میدانم.
فرآیند علمورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمیرود. ما که عادت کردهایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیهای در تصمیمگیریهای جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روششناختی و معرفتشناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیمگیریهای اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایهداری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربهای چند دههای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود.
همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشتهای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانهای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگتر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایشدهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد.
@social_theory
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
◀️فتحِ درخشان
✅علمورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است
✍حمید ابدی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش
2⃣ از 2⃣
حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادیام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار میکنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقهمندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسهای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت میکنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زدهاند. لذا اگر اشارهای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست.
برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آنکه بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحلههای اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریهپرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. اینکه درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانکهای خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگیهای اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینهسازی برای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
در پایان، به نکتهای که در آغاز اشاره شد برمیگردم. نیروهای تحوّلخواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیمگیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکشهای خشنی است که با پز علمی و ژستهای علمورزانه نمیتوان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، میفهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هممیهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهههای اخیر کشیده شده است.
@social_theory