در احادیث آمده که دشمن پیامبر و امام، حرامزاده است.
امّا حرامزاده به چه معنا؟ حرامزاده ی ظاهری یا حرامزاده ی روحی؟
فرمودند: « لَا یَقْتُلُ النَّبِیِّینَ وَ لَا أَوْلَادَهُمْ إِلَّا أَوْلَادُ الزِّنَا ــــ به قتل نمی رساند انبیاء و فرزندان انبیاء را مگر اولاد زنا.» (بحارالأنوار، ج۲۷ ،ص۲۴۰)
توجّه شود! طبق این حدیث، پیامبران و فرزندان آنها را جز زنازادگان نمی کشند. یعنی هر کسی در طول تاریخ، پیامبری یا فرزند پیامبری را کشته، زنازاده بوده است.
از آن طرف، طبق آیات قرآن شکّ نداریم که حضرت آدم علیه السلام نبی بوده، و شکّ نداریم که هابیل فرزند آدم علیه السلام بوده است. و شکّ نداریم که قاتل هابیل، برادرش قابیل بوده است. و شکّ نداریم که قابیل حرامزاده ظاهری نبوده است. چون در آن زمان زن و شوهری جز آدم و حوّا وجود نداشتند. پس منظور روایت فوق نمی تواند زنازادگی متعارف و ظاهری باشد.
امّا اگر منظور از زنازاده کسی باشد که منکر پدر معنوی و روحی خویش یا به تعبیری منکر پدر اختیاری خود باشد، شامل قابیل نیز می شود. چون قابیل اعتقاد درستی به خدا و نبوّت پدرش نداشت. در روایات متعدّدی وارد شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرمومنان علیه السلام پدر امّت می باشند. لذا هر کس از ایشان رویگردان شود، پدر خویش را انکار نموده و بی پدر است. چنین کسی زنازاده است روحاً؛ اگر چه جسماً حلال زاده باشد. و آنکه فضیلت امیرمومنان علیه السلام را بپذیرد و محبّت او را واجب بداند؛ لکن پیرو غیر ایشان باشد، روحاً ولدالحیض است، اگر چه جسماً ولدالحیض نباشد. از چنین کسانی بر می آید که شمشیر بر امام معصوم کشند و در قتل او شتاب کنند. آیا آن همه شامی و آن همه کوفی که بر امام معصوم شوریدند، همگی حرامزاده ی متعارف بودند؟! یقیناً حرامزاده ی متعارف نبوده اند؛ ولی همگی قطعاً حرامزاده ی روحی بوده اند. چون پدر اختیاری خویش را ،که خدا معیّن کرده، منکر بودند. « ... فَبَعَثَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله إِلَى عَلِیِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام أَنِ اصْعَدِ الْمِنْبَرَ وَ ادْعُ النَّاسَ إِلَیْکَ ثُمَّ قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ مَنِ انْتَقَصَ أَجِیراً أَجْرَهُ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ وَ مَنِ انْتَمَى إِلَى غَیْرِ مَوَالِیهِ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ فَمَنِ انْتَفَى مِنْ وَالِدَیْهِ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ قَالَ فَقَامَ رَجُلٌ وَ قَالَ یَا أَبَا الْحَسَنِ مَا لَهُنَّ مِنْ تَأْوِیلٍ فَقَالَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ ثُمَّ أَتَى رَسُولَ اللَّهِ ص فَأَخْبَرَهُ فَقَالَ النَّبِیُّ ص وَیْلٌ لِقُرَیْشٍ مِنْ تَأْوِیلِهِنَّ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ثُمَّ قَالَ یَا عَلِیُّ انْطَلِقْ فَأَخْبِرْهُمْ أَنِّی أَنَا الْأَجِیرُ الَّذِی أَثْبَتَ اللَّهُ مَوَدَّتَهُ مِنَ السَّمَاءِ ثُمَّ قَالَ أَنَا وَ أَنْتَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِینَ وَ أَنَا وَ أَنْتَ أَبَوَا الْمُؤْمِنِین ــــــــ پس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از پى علی بن ابى طالب علیه السّلام فرستاد؛ وقتى علی علیه السلام آمد فرمود: برو منبر و مردم را جمع کن و به آنها بگو: ای مردم! هر کس اُجرت اجیرخود را کم بدهد در آتش خواهد سوخت؛ و هر که خود را نسبت به غیر موالى خویش دهد اهل آتش است؛ و هر که خویش را از والدین خود نفى نماید در آتش خواهد سوخت. امیر المؤمنین مأموریت را انجام داد. مردى از جاى حرکت کرده گفت: یا ابا الحسن! تأویل و تفسیر این جملات چیست؟ علی علیه السلام فرمود: خدا و پیامبرش داناترند. آنگاه خدمت پیغمبر صلی الله علیه و آله رسید و جریان را عرض کرد. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله سه مرتبه فرمودند: واى بر قریش از تأویل این جملات. سپس فرمودند: یا علی! برو به آنها بگو: من همان اجیرم که خداوند مودّت او را از آسمان واجب نموده. سپس فرمودند: من و تو مولاى مؤمنین هستیم؛ من و تو پدر مؤمنانیم.» (بحار الأنوار،ج ۲۳، ص۲۴۳)
پس دو گونه پدر فرزندی داریم؛ پدر و فرزندی جسمانی و پدر و فرزندی روحانی. پس دو گونه هم حرامزادگی داریم؛ حرامزادگی جسمانی و حرامزادگی روحانی. آنکه معصوم کش می شود، حرامزاده ی روحی است نه حرامزاده ی جسمی. هر کس با معصوم دشمنی کند، روحاً حرامزاده است. چرا که معصوم، پدر معنوی است. و منکر پدر معنوی، پدر خود را شیطان و طواغیت قرار داده است.
آیا کسی که جسماً حرامزاده است، می تواند محبّ اهل بیت علیهم السلام باشد؟
طبق احادیث، بلی می تواند محبّ اهل بیت علیهم السلام باشد. « عَنْ أَبِی بَکْرٍ قَالَ کُنَّا عِنْدَهُ وَ مَعَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ مَعَنَا رَجُلٌ یَعْرِفُ مَا نَعْرِفُ وَ یُقَالُ إِنَّهُ وَلَدُ زِنَاءٍ فَقَالَ مَا تَقُولُ فَقُلْتُ إِنَّ ذَلِکَ لَیُقَالُ لَهُ فَقَالَ إِنْ کَانَ ذَلِکَ کَذَلِکَ بُنِیَ لَهُ بَیْتٌ فِی النَّارِ مِنْ صَدْرٍ
یَرُدُّ عَنْهُ وَهَجَ جَهَنَّمَ وَ یُؤْتَى بِرِزْقِهِ ـــــ ابوبکر(یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام)، گوید: نزد امام صادق علیه السلام بودیم و عبد الله بن عجلان هم با ما بود. عبد الله بن عجلان گفت: مردی با ماست که می شناسد آنچه را که ما می شناسیم (مثل ما اعتقادات شیعی دارد)؛ در حالی که گفته می شود ولدالزنا است. امام صادق علیه السلام خطاب به من (ابوبکر) کرد و گفت: تو چه می گویی؟ گفتم: مردم این گونه می گویند (که او حرامزاده است و محبّ شما.) امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر واقعاً این گونه باشد، در آتش، برای او خانه ای بنا می شود از صدر ( از بالای آتش ) که شعله ی جهنّم را از او دور می کند و همانجا رزقش به او می رسد.» (بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج ۵ ؛ ص۲۸۷)
علّامه مجلسی در توضیح این حدیث فرموده اند: مراد از « فِی النَّارِ مِنْ صَدْرٍ» این است که « خانه ای برای او در بالای جهنّم ساخته می شود» همچنین فرموده است: ظاهراً کلمه ی « صَدر» در اصل « صبَر» بوده به معنی برف که در نگارش اشتباه شده است ؛ در این صورت معنی روایت چنین می شود: « خانه ای در آتش برای او ساخته می شود از برف که ...». امّا به نظر حقیر می رسد که همان احتمال اوّل درست باشد؛ یعنی « برای او خانه ای ساخته می شود در جهنّم از بالای آن که آتش را دفع می کند.» یعنی حرامزاده اگر صالح باشد، به بهشت حلال زاده ها نمی رود؛ امّا به جهنّم نیز نمی رود؛ بلکه برای حرامزاده های صالح، بهشتی است پایینتر از بهشت حلال زاده ها و بالاتر از جهنّم. کما اینکه بهشت جنهای صالح و بهشت حیوانات صالح و بهشت دیگر موجودات صالح در سیّارات دیگر نیز جدا از بهشت انسانهای حلال زاده است. در این حدیث، امام صادق علیه السلام به صورت ضمنی تأیید می کنند که زنازاده هم می تواند محبّ اهل بیت علیهم السلام باشد هم می تواند اهل بهشت باشد؛ لکن بهشت مخصوص خودشان.
همچنین امام صادق علیه السلام فرمودند: « إِنَّ وَلَدَ الزِّنَا یُسْتَعْمَلُ إِنْ عَمِلَ خَیْراً جُزِیَ بِهِ وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً جُزِیَ بِهِ . ــــــ زنازاده به کار گماشته مى شود (مورد تکلیف قرار مى گیرد) ، پس اگر کار نیک انجام دهد پاداش مى یابد و اگر کار بد کند کیفر مى بیند.» (الکافی، ج ۸، ص: ۲۳۸)
پس طبق نظر امام صادق علیه السلام چنین نیست که هر زنازاده ای دشمن اهل بیت شود. چون طبق احادیث فراوانی، دشمن اهل بیت علیهم السلام حتّی اگر تمام اعمال خیر جهان را هم انجام دهد، پشیزی ارزش ندارد.
@mhbakhshian
در مجلسی که بنی عباس با اجازه مامون برای آزمایش مقام علمی امام جواد علیه السلام برگزار کرده بودند، یحیی بن اکثم بزرگترین قاضی آن روزگار برای مناظره حضور داشت. امام جواد علیه السلام نیز در حالی که نُه سال بیشتر نداشت وارد مجلس شد و در جایگاه مخصوصی که به سفارش مأمون برایش درست کرده بودند نشست. گروههای مختلف مردم نیز در مجلس حضور داشتند.
یحیی بن اکثم پرسید:« آیا امیر المؤمنین (مأمون) اجازه میدهد که از ابو جعفر (امام جواد علیه السلام) سوالی بکنم؟»
مامون گفت از خود امام جواد علیه السلام اجازه بگیرد.
یحیی از امام پرسید:« به من اجازه سئوال میدهید؟»
امام جواد علیه السلام فرمود:« بپرس.»
یحیی پرسید:« حکم شخص مُحرمی که حیوانی را صید کرده و کشته چیست؟»
امام جواد علیه السلام فرمود:« این صید را در منطقه حَرَم کشته است یا در خارج از حرم؟ حکم کشتن صید را میدانسته یا نمیدانسته؟ عمداً کشته یا غیر عمد؟ شخص محرم، آزاد بوده یا بنده؟ کودک بوده یا بزرگسال؟ بار اولش بوده یا سابقه داشته؟ حیوان کشته شده، پرنده بوده یا خیر؟ کوچک بوده یا بزرگ؟ آیا شخص محرم به کارش اصرار دارد یا پشیمان است؟ صیدش را در شب کشته یا در روز؟ آیا شخص، در احرام عمره بوده یا در احرام حج؟»
یحیی بن اکثم که از این همه تقسیمبندی جا خورده بود، عجز و درماندگی در صورتش پیدا شد و زبانش به لکنت افتاد. همهی حضار متوجه درماندگیاش شدند و مجلس به پایان رسید. وقتی فقط عدهی کمی از خواص ماندند، مامون از امام جواد علیه السلام پاسخ قسمتهای مختلف پرسشهای او را خواست.
پرسش امام و شکست یحیی
در پایان مأمون گفت:« اگر موافقید، شما هم از یحیی سئوالی بکنید.»
امام جواد علیه السلام به یحیی فرمود:« بپرسم؟»
یحیی گفت:« فدایت شوم، هر طور میل شماست. اگر توانستم جواب میدهم و گرنه از شما استفاده میکنم.
امام جواد علیه السلام پرسید:« مردی در ابتدای روز به زنی حرام بود، پیش از ظهر حلال شد، ظهر حرام شد و عصر حلال شد، هنگام غروب حرام شد، پس از عشا حلال شد، نیمه شب حرام شد و هنگام طلوع فجر حلال شد. حکم این زن چیست؟ و چرا پیوسته حلال و حرام میشد؟»
یحیی گفت:« سوگند به خدا جوابش را نمیدانم. اگر مایل هستید، پاسخ بفرمایید تا بهره ببریم.»
پاسخ روشن امام
امام جواد علیه السلام فرمود:« این زن یک کنیز بود. مردی بیگانه او را در ابتدای روز خرید و زن بر او حلال شد. هنگام ظهر او را آزاد کرد و حرام شد. وقت عصر با او ازدواج کرد و حلال شد. وقت غروب او را مظاهره کرد و حرام شد. (مظاهره نوعی طلاق است که شرط رجوع به همسر، دادن کفاره است.) وقت عشا کفارهی ظهار داد و حلال شد. نصف شب او را طلاق داد و حرام شد. وقت طلوع فجر رجوع کرد و حلال شد.
در این هنگام مامون به حاضران از بنی عباس رو کرد و گفت:« آیا در میان شما کسی هست که این مسئله را این طور بتواند جواب دهد یا مسئلهی قبلی را با آن جزییات بداند؟»
گفتند:« نه! به خدا قسم شما جواد _علیه السلام_ را از ما بهتر میشناختید.»
مامون گفت:« اهل بیت رسول صلی الله علیه و آله وسلم در میان مردم فضل و کمال زیادی دارند و کمسالی آنان مانع کمالاتشان نیست.»
سپس برخی دیگر از فضایل امام جواد علیه السلام را بیان کرد.
منابع:
بحار الانوار، ج 50، ص 74 تا 78، ح 3. منتهی الامال.
@mhbakhshian
28.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی از بچه ها یتیم شدند
خیلی از دخترا بی سرپناه شدند
خیلی از همسرا تنها شدند
خیلی از پدرا بی پسر شدند
خیلی از مادرا سوختند
خیلی از بدنها اربا اربا شد
خیلی از سرها بریده شد
خیلی از دست و پاها قطع شد
خیلی از بدنها خاک شد
ولی یک آجر از حرم شما کم نشد بی بی جان
لن تسبی مرتین یا عقیله....
@mhbakhshian
20.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ شبکه منوتو بر ضد دکتر سعید محمد
#انتخابات1400
کی می تونست اینجوری خوب سردار دکتر سعید محمد رو معرفی کنه 😍
@mhbakhshian
⭕️ *سعید محمد کیست + بیوگرافی و سوابق*
🔻۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ فرمانده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا تغییر کرد و با حکم سرلشگر جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران سعید محمد جانشین سردار عبداللهی شد.
کد خبر: ۴۰۸۷۰۰:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
*سعید محمد کیست؟*
سعید محمد، متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۸ است.
محمد از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکتها و مؤسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه است؛ او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ــ وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بود.
سپاسد مهمترین بازوی مهندسی سپاه پاسداران است که پروژههای عظیم سدسازی، تونل سازی، نیروگاههای برق، سازههای بتونی بلند و... را در کشور اجرا میکند. سد مخزنی کرخه و سد گوتوند از جمله پروژههایی است که توسط سپاسد اجرا شده است.
از دیگر سوابق سعید محمد مدیرعاملی گروه ایرانیان اطلس، سازنده چندین مرکز خرید در شهرهای مختلف از جمله اطلس مال در تهران است.
۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تغییر کرد و با حکم سرلشگر جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران سعید محمد جانشین سردار عبداللهی شد. این انتصاب در سپاه با انتصابهای پیشین تفاوتهایی داشت. سعید محمد به عنوان چهرهای جوان و از نسل دوم سپاه به عنوان فرمانده ارشد بازوی مهندسی و عمرانی سپاه منصوب شد.
درجه نظامی سعید محمد سرتیپ دوم پاسدار است. البته او کمتر با لباس نظامی در مجامع عمومی حاضر میشود.
*«سوابق علمی دکترسعید محمد»*
از سوابق علمی او میتوان به عضویت در انجمن تونل ایران از سال ۱۳۸۸ تاکنون، عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال ۱۳۷۵ تاکنون اشاره کرد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب تندیس برنز جایزه بینالمللی پروژه برتر در سطح مگاپروژهها از انجمن بینالمللی مدیریت پروژه (IPMA) شد.
همچنین کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژهها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ دیگر جوایز و افتخارات کسبشده توسط سعید محمد است.
از سوابق علمی و پژوهشی او میتوان به تألیف کتابهای «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترکهای کششی بتن»، «مدیریت طرحهای عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمینشناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.
*«حضور سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری»*
🔹سعید محمد از جمله نامزدهای احتمالی است که شناخت زیادی از او وجود ندارد، اما برخی میگویند به دلیل اینکه چهرهای جوان است و کمتر او را به عنوان شخصیتی نظامی میشناسند والبته سابقه اجرایی در حوزه عمرانی دارد میتواند گزینه مناسبی برای نامزدی در انتخابات باشد.
در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ سعید محمد رسما از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استعفا داد و پس از آن با حکم فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب شد.
در متن استعفای سعید محمد خطاب به فرمانده سپاه نوشته است: "ضمن تشکر از حمایتهای بیدریغ جنابعالی از اینجانب در پیشبرد ماموریتهای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص)، از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبههایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتمالانبیاء، از سمت خود استعفاء میدهم.
@mhbakhshian
⭕️ پاسخ به شبهات ایجاد شده درباره آقای #سعید_محمد
1-اطلس مال
عنوان کردهاند در اطلس مال ایشان برای افراد سرمایهدار شمال شهر مال ساختهاند!
پاسخ: ایشان از سال ۹۵ تا ۹۷ مدیرعامل شرکت اطلس ایرانیان، از شرکتهای وابسته به بانک انصار بودند و در آن سالها هیچ مال جدیدی نساختهاند
بلکه مالهای نیمه کارهای که از قبل به عنوان تهاتر از
شهرداری به این شرکت رسیده و احداث آن از قبل شروع شده بود را به پایان رساندند
2-سد گتوند
در پروژه سد گتوند فقط اجرای کار به عهده قرارگاه خاتم بوده و طراحی اولیه را قرارگاه عهده دار نبوده.
اگر سد گتوند به گنبد نمکی برخورد این قضیه به طراحی مشاور(شرکت مهاب قدس) بر میگردد. سد گتوند با فشار و تحمیل احمدینژاد اجرا شد علیرغم مخالفت قرارگاه خاتم، دکتر سعید محمد و سپاه پاسداران
3-ماجرای جهانگیری
اولا قرارداد بین جهانگیری نبوده بلکه بین قرارگاه خاتم و گروه مالی گردشگری
بوده
ثانیا قرارگاه خاتم هیچگاه با اشخاص حقیقی قرارداد نمی بنده و فقط با مجموعه های حقوقی قرار داد میبنده .
ثالثا قرارگاه خاتم با اینکار مانع از خروج بیش از بیست هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم در بانک گردشگری جلوگیری کرد و به جای طرفهای بد عهد خارجی از تخصص ایرانی، مهندسان
مشاوران، کارگران، محصولات و تکنولوژی ایرانی جهت احداث کارخانه فولاد بناب بهره گرفته.
رابعا این پروژه حدود ۳ هزار شغل برای مردم منطقه ایجاد خواهد کرد و استانهای آذربایجان به قطب تولید فولاد تبدیل خواهند شد.
@mhbakhshian
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسان ها به چهار دسته تقسيم میشوند:
١ـ آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نيستند هم نيستند.
عمده آدم ها حضورشان مبتنی به فيزيک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آن هاست که قابل فهم ميشوند. بنابراين اينان تنها هويت جسمی دارند.
٢ـ آنانی که وقتی هستند، نيستند و وقتی که نيستند هم نيستند.
مردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هويتشان را به ازای چيزی فانی واگذاشته اند. بیشخصيت اند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمیآيند. مرده و زنده شان يکی است.
۳- آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نيستند هم هستند.
آدمهای معتبر و با شخصيت. کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثيرشان را میگذارند. کسانی که همواره به خاطر ما میمانند. دوستشان داريم و برايشان ارزش و احترام قائليم.
٤ـ آنانی که وقتی هستند، نيستند و وقتی که نيستند هستند.
شگفت انگيزترين آدمها.
در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که ما نميتوانيم حضورشان را دريابيم. اما وقتی که از پيش ما ميروند نرم نرم آهسته آهسته درک ميکنيم، باز ميشناسيم، می فهميم که آنان چه بودند. چه میگفتند و چه میخواستند. ما هميشه عاشق اين آدمها هستيم. هزار حرف داريم برايشان. اما وقتی در برابرشان قرار میگيريم قفل بر زبانمان ميزنند. اختيار از ما سلب ميشود. سکوت میکنيم و غرق در حضور آنان مست میشويم و درست در زماني که میروند يادمان میآيد که چه حرفها داشتيم و نگفتيم. شايد تعداد اينها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد.
حاج قاسم نیستی ولی انگار هستی...
@mhbakhshian
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فک کن یه درصد....
@mhbakhshian
فایلمصاحبهافشاءشدهصحبتهایظریفبرعلیهسردارسلیمانی.mp3
2.02M
قسمت اول فایل افشاء شده مصاحبه ظریف بر علیه حاج قاسم
دیپلماسی فدای میدان شد!!!
کدام دیپلماسی؟دیپلماسی وادادگی و انفعال و تحقیر...
@mhbakhshian
MyAudio_2.mp3
435.5K
قسمت دوم صحبت های ظریف بر علیه سردار دلها
حاج قاسم پوتین را وارد جنگ سوریه نکرد بلکه پوتین بود که سرحاج قاسم کلاه گذاشت!!!!عجب
حاج قاسم و دیپلماسی و اتفاقات دیگر برجام را هوا کرد...وقاحت تا کجا دیگه
@mhbakhshian
از میزان رفاقت و بده بستان روحانی و لاریجانی هر چه بگویم کم گفته ام به رغم نگاه بعضی دوستان احتمال این میرود تفکر فقط مذاکره راه حل نهایی است را با یک قالب دیگر به خورد مردم بدهند نقشه روشن است مذاکرات را پیش میبرند و قول رفع همه تحریم هارا یک به یک از آمریکا میگیرند و تا برگزاری انتخابات هم برای توجیه نقشه شان یک به یک گشایش های جدیدی را هم برای مردم ایجاد خواهند کرد و از آن طرف چهره آمریکا را هم با رسانه هایشان حسابی بزک خواهند کرد و همه گشایش ها را هم به نوعی غیرمستقیم به روند موفق مذاکرات ربط خواهند داد تا نزدیک انتخابات همین روند پیش میرود شاید جوری که شیرینی این چند روز آخر به کام مردم حسابی بنشیند که بگویند مذاکره و کنارآمدن خیلی هم بد نیست و مذاکره منفعلانه ظریف باعث شده بود این همه مشکلات پیش بیاید باید مذاکره کرد ولی قوی و ما با مذاکرات قوی میتوانیم امتیازات خوبی هم از طرف مقابل بگیریم بعد پلان آخر نقشه شان را نزدیک انتخابات رو خواهند کرد که ظریف و نوع مذاکراتش که فقط باید با دیپلماسی کار پیش برود (که امروز هم به روشنی در صحبتهای روحانی نمودار بود)از اول غلط بود که نتیجهاش این شد که موضع ما منفعلانه و ذلیلانه و از قبل شکست خورده بود و دیدید که۸سال کار پیش نرفت اما مذاکرات با نگاه جدید که هم نگاه به میدان دارد هم دیپلماسی و به نوعی تعدیل دارد و قدرتمند به میدان مذاکره میرود برای گرفتن امتیازات ملت را با رونمایی از لاریجانی نشانمان خواهند داد لاریجانی که بدنه مدافع در طیف اصول گرا دارد تک گزینه جبهه مقابل است اصلاح طلبان هم چون مایل به شکست مفتضحانه نیستند به او رو خواهند آورد و از همه بدتر اینکه لاریجانی بین علمای قم و بعضا مراجع هم پایگاه دارد نگاه تعدیل گرایانه همیشه شعار خوبی برای جذب رای طیف خاکستری است و همه جا جواب داده اینبار هم مسیر همان مسیر۸ساله روحانی است اما با پوزیشن جدید دیپلماسی معتدل و فعال و پیشرو در جهت گشایش سراسری در معیشت ایرانیان در مقابل نگاه دگم و ضدمذاکره و بسته با تمام جهان که باب مذاکره را با تمام جهان میبندد و تمام گشایش ها را مسدود خواهد کرد
اصلا شاید خود ظریف هم در نقشه باشد من هنوز هم نمیتوانم صددرصد بگویم ظریف در واقع از نقشه های پیش رو باخبر نباشد شاید نقش یک طعمه را دارد بازی میکند ولی در دولت لاریجانی هم او باز مذاکره کننده ارشد ما باشد..
#بقای_روحانیسم_با_لاریجانیسم
@mhbakhshian