هدایت شده از 🔸مهمآت🔸
📚فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری
🔹بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است.
♻️لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی میتوان موارد زیر را برشمرد:
✅ تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها
✅ درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب
✅ حجم پایین اغلب فایل ها
برای دریافت فایل PDF کتاب های آیت الله مرتضی مطهری به لینک ذیل بروید:⬇️⬇️⬇️
https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/
🆔@mizegerd_313
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
⬇️ ۳ پایاننامه مفید ⬇️
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
بررسی فقهی آموزش مقایسهای ادیان و مذاهب در تربیت دینی - سید نقی موسوی.pdf
5.06M
بررسی فقهی آموزش مقایسهای ادیان و مذاهب در تربیت دینی
حجةالاسلام دکتر سید نقی موسوی
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
روش شناسی نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه - علی لطیفی.pdf
6.38M
روش نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه
حجةالاسلام دکتر میثم لطیفی
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی.pdf
2.31M
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی دکتر فرخنده مفیدی
هدایت شده از خانه اخلاقپژوهان جوان
📚 #تازههای_کتاب
🗓 مدخلهای دائرةالمعارف فلسفه اخلاق | نویسنده: جمعی از نویسندگان | ناشر: مركز پژوهشی دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) | نوبت چاپ: اول ۱۴۰۰ | ۱۶۸ صفحه
◾️ دائرةالمعارف فلسفه اخلاق ازجمله دائرةالمعارفهای تخصصی است که مرکز پژوهشی دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی در دست تدوین دارد و اين کتاب دربردارنده مدخلهای این دائرةالمعارف است. مدخلهای هر دائرةالمعارف از انواعی همچون اصطلاحات، اعلام و مکاتب تشکیل شده است، ولی در این کتاب تنها مدخلهای اصطلاحات و اعلام فلسفه اخلاق آمده و سایر مدخلها پس از گزینش، در ویراستهای بعد به این مجموعه افزوده خواهند شد.
اینجا چراغی روشن است...!
به کانال خانۀ اخلاقپژوهان جوان بپیوندید:
@EthicsHouse
هدایت شده از طلبه بانو
991127.jensiyat~1.mp3
26.36M
✔️صوت جلسه نشست علمی " انقلاب اسلامی و الهیات جنسیتی "🔻
@talabebanooeitaa
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
نشست نقد کتاب «نظریه های ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» نوشته جناب آقای دکتر مرزوقی با حضور مولف و ناقدین محترم حجج اسلام آقایان دکتر نوذری، دکتر صادق زاده و همچنین سرکار خانم کشاورز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.
⏺ آشنایی اجمالی با این اثر:
در این کتاب، زمینه طرح نظریهها و دیدگاههای متنوعی در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی همچون نظریههای تربیتی تزکیه محور، اختیار محور، فطرت محور، دل محور، عقل محور، نفس لوّامه محور، نفس مطمئنه محور، فلسفه تربیتی مبتنی بر رویکرد امّت- امامت و فلسفه تربیتی انتظار، فراهم شده است.
این کتاب مباحث خود را در سه بخش، «رویکردهای روش¬شناختی در حوزه مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی»، «مطالعات مفهومی و بررسیهای انسانپژوهانه همراه با طرح دلالتهای تربیتی مبتنی بر بررسی مفردات انسان-شناختی اسلامی» و «نظریههای ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» ارائه نموده است.
◀️ ناقدین محترم نیز در دو حوزه محتوایی و صوری به نقد این اثر خواهند پرداخت.
⏪ این نشست توسط «گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی» و با همکاری مشترک «گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه» برگزار می گردد.
✅ زمان: پنج شنبه 6 خردادماه 1400 ساعت 16 الی 19
✅ لینک پیوستن به نشست: https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-at3-k6n-nkm
✅ جهت آشنایی بیشتر با این اثر، تصویر فهرست مطالب این کتاب تقدیم می شود.
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمیگفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!»
🔴 ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
🔴 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. آیا چنین کسی، بهتر کار میکند؟!
🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵
➖در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقههای سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سالها کار کردهاند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است».
➖شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، میفرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» میدانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفهات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان میفرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم میتواند از حق خودش صرفنظر کند.
➖در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرفنظر میکنیم، یا ما دلمان نمیخواهد از حقمان استفاده کنیم، یا ما دلمان میخواهد از این حقمان اینجوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبهها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم.
➖اینقدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بیکلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمیخواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دلبخواهیها در انتخابات تعیینکننده باشد.
➖ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان میکنند و انتخابکردن را امری عقلانی معرفی نمیکنند، تا بتوانند به موقع، با عوامفریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایههایی است که باید درست بشود.
➖انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف میخواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید میتوانید دلبخواهی از روی قیافه یا هنر سخنوریِ او انتخاب کنید؟
➖الان طوری شده که میگویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین میآید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
➖حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکمتر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار میکند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکهبینداز و عوامفریب به چه روزی رساندند.
➖اگر در مناظرهها، تیکه انداختن و فحشدادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظرهگری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیدهایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقههای سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیدهایم.
➖در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چهرسد به دوقطبیسازیهای کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید.
➖اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آنوقت دچار خیلی از این چالشها نمیشویم، مثلاً اینکه الان برخی میگویند «از همۀ فرقههای سیاسی حضور ندارند!»
➖خب همۀ فرقههای سیاسی آدمهای دارای صلاحیت میفرستادند! آیا نمیتوانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسانشان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند!
➖اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقههای سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد.
#انتخابات
@Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴 این انتخابات، فصلی ایجاد کرده برای انتخاب حقیقیتر؛ یعنی انتخابی که دوقطبیسازی دروغین در آن نباشد
🔴 انتخاباتی که رقابت تندِ جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمیشود
🔴 دشمنان جمهوریت نظام، همانها هستند که میگویند «اگر ما یکبار در انتخابات نباشیم، دیگر دموکراسی نیست!»
🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ - قسمت دوم
➖اتفاق خوبی که در این انتخابات افتاده این است که رقابت بین نامزدها، رقابت تند دوقطبی نیست. اگرچه رقابت بین برخی جریانهای مختلف سیاسی هست. چرا این خوب است؟ برای اینکه انتخاباتی که رقابت تند جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمیشود؛ به دلائل مختلف.
➖جناحکشی سیاسی، دو قطبیسازی کاذب و دروغین، مثل دوقطبی اصلاحطلب و اصولگرا-که کاملاً دروغین است- موجب میشود هیچوقت از مردم جامعه، رأی خوب بیرون نیاید. چون طرفداران هر دو جناح مجبورند به «مقبولترین» فرد رأی بدهند نه لزوماً «شایستهترین» فرد.
➖در صورتی که انتخابات، شدیداً دو قطبی شود، مردم برای پیروزی بر رقیب رأی میدهند نه بر اساس شایستهسالاری. خُب این چه طرز رأیدادن است؟ بگذارید مردم واقعاً تشخیص بدهند کدام فرد برای مدیریت کشور شایستهتر است؟
➖این انتخابات یک فصلی را ایجاد کرده برای انتخاب حقیقیتر؛ یعنی انتخابی که دعواهای جناحی و دوقطبیسازیهای کاذب و دروغین در آن نباشد.
➖هرچند اگر دعواهای انتخاباتی شدید باشد، نامزدها جنجالآفرینی میکنند و هیجان انتخابات بیشتر میشود، اما نوعاً انتخابهای خوبی را بهدنبال نخواهد داشت. در هیجانات برآمده از منازعات تند انتخاباتی، هم رشد سیاسی اتفاق نمیافتد و هم معمولاً هر کسی بیشتر دیگران و یا نظام را تخریب کند، رأی میآورد، نه کسی که توان بیشتری برای حل مشکلات دارد.
➖متاسفانه برخی افراد دلسوز هم میگویند که الان انتخابات رقابتی نیست! درحالیکه واقعاً رقابت بین افراد دارای سلایق مختلف هست. بله، برخی جریانها نماینده در بین کاندیداها ندارند که باید به فکر میبودند و اشخاص واجد صلاحیتهای اولیه را وارد انتخابات میکردند.
➖بله؛ اینبار رقابت بین جناحهای کاذب، و بین کسانی که میخواهند با اغواگری و تخریب در مناظرات شرکت کنند، وجود ندارد، اما باز هم اختلاف نظر بین نامزدها و اختلاف بین مشیِ مدیریتی آنها بهطور جدی وجود دارد.
➖اگر ما بدون این دوقطبیهای کاذب و هیجانهای تند جناحی، و علیرغم عملیات روانی دشمن، یک انتخابات پرشور داشته باشیم برای ایجاد تحول در جامعه، واقعاً بُرد کردهایم و مردم پیروز شدهاند.
➖اینبار رقیب اصلی همه نامزدها، دشمنان انتخابات هستند که میخواهند به بهانۀ نبود رقابت شدید و تندِ دوقطبی، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند. دشمنان جمهوریت نظام همانها هستند که میگویند اگر ما یکبار در انتخابات نباشیم دیگر دمکراسی نیست.
➖همه میدانند اینهایی که فریادشان درآمده است که «وای جمهوریت نظام از بین رفت!»، نامزدهای مورد نظرشان که تایید صلاحیت نشدند، در نظرسنجیها مجموعاً ده درصد آراء را هم ندارند.
#انتخابات
@Panahian_ir
♦ سلسله جلسات وبیناری دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید فقه و اصول حوزه علمیه خراسان
🔻روش نظامسازی فقهی برای تحقق دولت اسلامی/ استاد قوامی
🔻 قواعد فقهی کاربردی در فقه سیاسی/ استاد اراکی
🔻 تبیین کیفیت ارتباط فقه، اصول و فلسفه در نظام سازی دینی/ استاد زمانی
🔻 تحلیل بررسی جریانهای فقهی معاصر برای نظام سازی دینی/ استاد خسروپناه
🔻 بررسی رابطه فقه، سیاست و حکومت همراه با نقد ادله موهمه منع تشکیل حکومت اسلامی/ استاد باقریکیا
🔻 نقش زمان و مکان در اجتهاد در اندیشه امام خمینی/ استاد نوروزی
:📅 زمان: ۵ تا ۱۲ خرداد ماه، ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰
💠 لینک ورود به جلسه
asatid.lms2.hozehkh.com
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
✅ دانلود رایگان نرمافزار «مشكات» (مجموعه آثار علامه مصباح یزدی)
📚متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدسسره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی.
🛒جهت دانلود نرم افزار به صورت رایگان:
http://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip
#علامه_مصباح
🌹
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨مناسبتی
📢تاکید مقام معظم رهبری خوب درس خواندن:
📃لازم ترین لازم...
"آن چیزی که من توصیه میکنم این است که بچهها از استعداد و وقت خودشان استفاده کنند؛ خوب درس بخوانند. ما بیشترین چیزی که امروز لازم داریم، این است که بچهها به طور جدی درس بخوانند. "
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
🔻در این کتاب میتوانید با دیدگاههای دو دسته از صاحبنظران درباره اخلاق فناوری اطلاعات (#اخفا) آشنا شوید. کسانی چون جانسون که اخلاق سنتی را کافی می دانند و کسانی چون منر که معتقد به انقلاب اخلاقی در عصر فناوری اطلاعات هستند.
🔻 انتشارات دانشگاه قم، ۱۳۹۳
مطالعه این کتاب را به علاقمندان پیشنهاد میکنم. از معدود آثار مهمی است که در باره #اخفا (اخلاق فناوری اطلاعات) به فارسی منتشر شده است.
انتشارات دانشگاه قم، ۱۳۹۳
👈🏾شما هم اگر منبعی می شناسید معرفی کنید
@harahmati
*#تکریم_زنان* ✨🌸
رهبر انقلاب اسلامی:
🧕 "اسلام به معنای واقعی زن را تکریم کرده است. اگر روی نقش مادر و حرمت مادر در درون خانواده تکیه میکند، یا روی نقش زن و تأثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیتهای زن در داخل خانواده تکیه میکند، به هیچ وجه به معنای این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعی و دخالت در مبارزات و فعالیتهای عمومی مردم منع کند."
۱۳۸۴/۰۵/۰۵
🌷🇮🇷🌷