eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
481 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحه یک عربی روزنامه همشهری 🔘 تیتر یک: چهار سناریو درباره لشکرکشی صهیونیست‌ها به جنوب غزه 🔺این صفحه هر روز در آخرین صفحه روزنامه ویژه طوفان‌الاقصی و تحولات منطقه به زبان عربی منتشر می‌شود. ⬅️الصفحة الأولى من جريدة همشهري العربية 🔘  السیناریوهات الأربعة لتل أبیت بعد التوجه الی الجنوب 🔺 تنشر هذه الصفحة باللغة العربية كل يوم في الصفحة الأخيرة من ملحق خاص تحت عنوان طوفان الأقصى والتطورات الإقليمية نسخه PDF همشهری عربی را در لینک زیر بخوانید newspaper.hamshahrionline.ir//img/newspaper_pages/1402/09-Azar/15/cover/08.pdf 🔴 @hamshahrinews
هدایت شده از راهبری فرهنگ
🔻 طرح لباس -تاثیر غیر مستقیم بر ناخودآگاه انسان(شیطان پرستی) 🔸 عکس، فیلم، موسیقی، پوشاک و … به مثابه‌ی رسانه‌هایی هستند که خواه ناخواه، آگاهانه یا ناآگاهانه بر مصرف‌کننده‌ی خود تاثیر می‌گذارند. گاهی بعضی از مصرف کنندگان بر اثرات مستقیم و غیر مستقیم این رسانه‌ها واقف هستند و گاهی تعدادی از افراد ناخواسته و ناآگاهانه طعمه‌ی تاثیرات غیر مستقیم آن‌ها می‌شوند. در پژوهش انجام شده در ایران با موضوع تبلیغات رسانه‌ای شیطان پرستی با تاکید بر رسانه‌ی پوشاک، با توجه به مشاهدات و مصاحبه‌های صورت گرفته، می‌توان چنین نتیجه گرفت که متاسفانه در ایران افراد (چه مصرف کنندگان و چه فروشندگان لباس) اطلاعات کم و ناقصی از نمادهای مندرج بر پوشاک داشته و افرادی که اطلاعات کافی و مناسبی از این نمادها دارند نیز صرفا برای جذاب بودن و یا سود بیشتر (بدون اعتقاد به شیطان پرستی) اقدام به مصرف یا فروش این پوشاک می‌کنند. درحالی که ذات این رسانه (لباس) این گونه است که در وهله‌ی اول و با برخوردی کوتاه و گذرا از سوی مخاطبان و رهگذران، سعی دارد اعتقادات و باورهای مصرف کننده‌ی خود را به نمایش بگذارد، ولی متاسفانه مصرف کنندگان تا حد زیادی نسبت به تاثیراتی که این نوع از رسانه بر خودآگاه و ناخودآگاه ذهن آدمی می‌گذارد، غافل اند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
هدایت شده از صابرین نیــوز
☑️️🚨 |جدیدترین کپسول زیستی ایران با موفقیت پرتاب شد 🔹ساعاتی پیش جدیدترین کپسول زیست فضایی کشورمان با پرتابگر بومی سلمان، با موفقیت پرتاب شد. 🔸این کپسول زیستی محموله علمي، پژوهشي و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا است كه به منظور توسعه و اکتساب فناوری‌های مورد نياز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ كيلومتری از سطح زمين پرتاب شد. 🔹با پرتاب موفق این کپسول ۵۰۰ کیلوگرمی که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده، توسعه فناوری‌های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه‌های کنترل سرعت و سپر ضربه‌گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه‌های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی و ... مورد آزمایش قرار گرفت. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
علامت اهل بهشت چهار چیزاست
...شانزدهم آذرماه روز دانشجو مبارک باد...💐
♦️استاد پناهیان: امروز باید ارتباط با مجموعه شباب‌ المقاومة یک فرهنگ شود، اگر جوانی با شباب‌ المقاومة در ارتباط نیست باید برایش سوال شود که چرا در ارتباط نیستم ‌حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: 🔹تنوعی که از جهت فرهنگی و جغرافیایی بین این جوانان هست شگفت‌آور است‌. ایمان، شباب‌المقاومة را در کنار هم جمع کرده است و شباب‌المقاومة قدرتمندترین جامعه جهانی ست. 🔹‌من از شباب‌المقاومة تقاضا می‌کنم از این ارتباط و پیوندی که با جوانان کشورهای مختلف دارند بیشتر با مردم سخن بگویند، چون که این اتحاد باعث رعب در دل دشمنان می‌شود. 🔹‌از فرصت شباب المقاومة باید برای نجات مظلومان جهان، ریشه کن کردن ظلم در جهان استفاده کنیم. 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از دانستنی ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه مرحله دیگه از آدرنالین رو آنلاک کرد😄 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 @fact_iw 💡
هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ حاج_قاسم: دخترم ..... 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از بسیج اساتیدونخبگان جامعه الزهرا(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️زنان ‎یمنی پول و جواهرات خودشونو برا حمایت از فلسطینیان اهدا کردن 🔹وقتی میگویند در زمان ظهور پرچم یمانی در صدر پرچم ها و مقدس تراست به این علت است . ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🇮🇷کانال بسيج اساتيد و نخبگان جامعه الزهراء(سلام الله علیها) وحوزه های علمیه خواهران قم B2n.ir/n56337
هدایت شده از اجتهاد
🔔 همایش خوانش تمدنی تاریخ و سیره حضرت زهرا (س) 🖼 خیر مقدم و سخنران افتتاحیه 🎙حجت‌الاسلام والمسلیمن حمید پارسانیا 🔻 نشست اول: (ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰) 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری 🎙 دکتر ناهید طیبی 🎙 دکتر راحله ضائفی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین حامد قرائتی 🔻نشست دوم: (ساعت: ۱۰:۱۵ الی ۱۲) 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر اسلامی‌تنها 🎙 دکتر شهلا بختیاری 🎙 دکتر زهرا روح الهی امیری 🎙 دکتر صدیقه شاکری 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد 🍃 جمع بندی نهایی همایش 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین محسن الویری 🗓 زمان: پنجشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ 🏢 مکان: قم، چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه،سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی قم، سالن شیخ طوسی. 🔗 لینک ورود به جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢تعبير «غير واحد» در روايات حسن بن محمّد بن سماعه ✍️محمدباقر ملکیان حسن بن محمّد بن سماعه فقيه واقفی ای است (نک: رجال النجاشی، رقم: ۸۴) که نامش در اسانيد روايات زيادی آمده است، و طبيعتا مشايخ او هم زيادند (نک: مشايخ الثقات، ص ۱۹۰ به بعد). در بسياری از روايات، او از جماعتی مبهم، حديث نقل می‌کند، تعابيری مانند «غير واحد»، «عدّة»، و «عدّة من أصحابنا». در اين گونه موارد، روايات او (به غير از تعداد بسيار کمی) از ابان بن عثمان است. برخی با توجه به اين که واسطه حسن بن محمّد بن سماعه در بيشتر رواياتی که او از ابان بن عثمان نقل می‌کند، مشايخ ثقه او هستند، در صدد تصحيح اين دسته روايات برآمده اند (نک: قبسات، ج۲، ص ۵۰ـ ۵۱). از جمله اين مشايخ که واسطه بين حسن بن محمّد بن سماعه و ابان بن عثمان اند می‌توان به اين افراد اشاره کرد: ۱. فضالة بن أيوب. ۲. جعفر بن محمّد بن سماعة. ۳. أحمد بن الحسن بن اسماعيل الميثمی. ۴. أحمد بن عديس. ۵. حسن بن حمّاد. ۶. محسن بن أحمد. برای تصحيح اين روايات وجوه ديگری هم بيان شده است (نک: قبسات، ج۲، ص۴۸ ـ ۴۹؛ الحديث الشريف، ج۱، ص ۳۹۶ ـ ۳۹۹؛ مشايخ الثقات، ص ۱۸۸ ـ ۱۹۰) اما به نظر می‌رسد منظور حسن بن محمّد بن سماعه از بکار گيری اين تعابير در نقل از ابان بن عثمان، نه مبهم گذاشتن سند، بلکه چيز ديگری است. اگر به فهارس اماميه ـ خصوصاً فهرست نجاشی ـ مراجعه کنيم می‌بينيم که گزارش‌های متعددی از اختلاف نسخ يک کتاب نقل شده است. اين اختلاف نسخ گاه باعث بی اعتباری روايات کتاب (يا بخشی از روايات آن) می‌شود. حسن بن محمّد بن سماعه با بکار گيری تعبير «غير واحد» و تعابير شبيه به آن در نقل از ابان بن عثمان، در حقيقت اين نکته را گوشزد می‌کند که او به اختلاف نسخ کتاب ابان بن عثمان واقف است (و يا اصلا در صدد گزارش اختلاف نسخ کتاب ابان بن عثمان است)، و از اين رو در موارد متعددی، تنها به يک نسخه از کتاب ـ و لو از طريق مشايخ ثقات او به او رسيده باشد ـ بسنده نمی‌کند، بلکه همه نسخه‌های کتاب را با هم مقابله کرده، و با بکارگيری تعبير «غير واحد» به ما می‌گويد که اين روايت در همه نسخ کتاب ابان بن عثمان آمده است. بنابراين تعبير «غير واحد» در روايات حسن بن محمّد بن سماعه از ابان بن عثمان نه تنها از ارزش آن نمی‌کاهد، بلکه بر اعتبار و ارزش آن می‌افزايد. نکته آخر اين که تعبير «غير واحد» در اسانيد بسياری ديگر از راويان هم آمده است، اما در همه جا بدين معنا و منظور نيست، بلکه گاه ـ خصوصاً وقتی اين تعبير بين راوی و امام معصوم آمده (مثل: «يونس بن عبد الرحمن عن غير واحد عن أبي جعفر و أبي عبد الله عليهما السلام» يا «عمر بن أذينة عن غير واحد عن أبي جعفر و أبي عبد الله عليهما السلام») ـ نشان دهنده اين است که راوی، دسته‌ای از روايات مشابه را جمع کرده، و مضمون آنها را اين گونه گزارش کرده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad