eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
414 عکس
640 ویدیو
72 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قربانی کردن نقش همسری ومادری مولود تمدن غرب است که بر زخم آسیب های سنت نشست 🔹 این همه دختر مجرد دهه شصت فدای همین فدا کردن نقش مادری و همسری به نقش اجتماعی زن شدند، هیچ کس هم از خودش نپرسید چرا باید ازدواج دختران به تحصیل و اشتغال گره بخورد، چرا باید دختران صبر کنند برای ازدواج که جای پایی در جامعه برای خود پیدا کنند؟؟ ❓ کدام یک زنان اثر گذار تمدنی ما منتظر ایفای نقش اجتماعی خود برای ازدواج بودند؟ حضرت زهرا، حضرت زینب؟ کدامشان؟ ⁉️ مگر ما می‌خواهیم چقدر در جامعه اثر گذار باشیم که اثرمان بیشتر از حضرت زینب باشد؟ پس چرا این بانو مادری و همسری را قربانی نقش سیاسی خود در عاشورا نکردند؟ چه خیانتی که به دختران شیعه به اسم تحصیل و اشتغال شد؟ 🔻خیلی از مادرانی که مهارت مدیریت زندگی مشترک را نداشته اند، به دنبال تربیت دخترانی برآمدند که حقوق بگیر و مستقل و تحصیل کرده و جایگاه اجتماعی دارد و اینگونه بود که بلای بدتری بر سر زن آمد ‌و مولود آن دختران مجرد تنها شد. 🔻اینجور که میبینم باید یه دوره ویژه روی اقتصاد اسلامی و اقتصاد زن مسلمان یادداشت بنویسم‌ تا هویت زن مسلمان فدای اقتصاد نشه. 🔻نمیشه با مدل اقتصاد غربی توقع داشت زن اسلامی فکر کنه و اسلامی عمل کنه‌ 🔻اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد اقتصاد امانیست غربی است‌. هم ماهیتا، هم کارکرد و هم اجرا. اما دنیا فعلا بر اساس اقتصاد غرب داره میگرده، و زنان بین هویت اسلامی خودشان و کارکرد اقتصادی غربی سردرگم هستند و این خیلی تنش ها و شبهات ایجاد می‌کند. ✍️ عالیه سادات 🔴 👇 @bidariymelat
🔥ممنون، دکتر غنی نژاد عزبز❗️ 🔻در مناظره اخیر دکتر غنی نژاد و دکتر درخشان صحبت های دکتر غنی نژاد برای بنده واقعا انگیزه بخش بود. 🔻واقعیت این است که نهال اقتصاد اسلامی هرچند تا پختگی فاصله قابل توجهی دارد اما در حال حاضر، خیلی جلوتر از بسیاری از دانش های دیگر علوم انسانی مانند مدیریت، علوم سیاسی و جامعه شناسی و ... است و در سالهای اخیر در مجموع تلاش کرده است که به تدریج جای خود را باز کرده و در مسائل ورود جدی کند. 🔻با دکتر غتی نژاد آشنا نبودم چون رشته تخصصی ام اقتصاد نیست هرچند در رشته مدیریت از لیبرالهای غربزده و تسبیح بدست های باطنا سکولار تازیانه‌ها خورده بودم. 🔻صحبت های غنی نژاد برای ما مهم بود؛ می خواستیم بدانیم سخن کسانی که نظام اسلامی چهاردهه به آنان اعتماد کرده و تربیت دهها هزار دانشجو و خیلی از میزهای مدیریت را دهه ها به آنها سپرده و میلیاردها تومان در قالب حق التدریس، پایان نامه و گرنت و هزینه پژوهش و سفر و ... را خرج آنها کرده چقدر از اهداف بنیادین این نظام را برآورده کرده اند. 🔻فکر می کردم دکتر، صداقت دارد ولی وقتی دیدم حرف های کاملا غیرواقعی در مورد تدوین می زند و شهید مظلوم دکتر را در جرگه کمونیست ها معرفی می کند! و واقعیات روشن را انکار می کند، از فکر خود برگشتم. 🔻فکر می کردم ایشان انسان دانشمندی باشد ولی وقتی دیدم یک استاد درجه یک، هنوز نمی داند که دانش علوم انسانی در هر جای دنیا که تولید می شود مبتنی ارزش شناسی، پیش از آن انسان شناسی، پیش از آن جهان بینی و پیش از آن شناخت شناسی است؛ حیرت زده شدم!! 🔻مگر می شود استاد برجسته‌ای سخن از روش بگوید و هی تکرار کند اما به شناخت شناسی بی توجه باشد؟ یا اگر توجه دارد با حذف مرموز در شناخت شناسی، دربست تجربه گرایی غرب را ملاک تولید علم اقتصاد در یک کشور مسلمان قرار دهد و با بی ادبی علمی، بی شرمانه به بزرگترین فقهای عصر توهین کند که متخصص نیستند!! 🔻مگر می شود یک استاد چهاردهه در سیستم آموزشی یک کشور اسلامی خدایی کند و بعد لیبرالیسم خشن غربی را چنان ملوس معنا کند که خلاف واضح تاریخ خود غرب است؟ 🔻مگر در قرن هیجده دقیقا با همین معنای لیبرالیسم و اینکه انسانها صدرصد آزادند موجب نشدند که کارگران به شدت فرسوده و فقیر شوند و سرمایه داران دچار انفجار ثروت گردند؟ آیا بعد از مسائل قیامهای سنگین قرن هجده و نوزده کارگری در اعتراض به دوران سیاه لیبرالیسم اقتصادی در غرب شکل نگرفت که منجر به تصویب دخالت دولتها در روابط کار و تشکیل سندیکاها شد؟ 🔻اصلا مگر و یادمان کشته شدن کارگران در دوران لیبرالیسم اقتصادی غرب نیست؟ 🔻دکتر غنی نژاد فلاسفه بنیان گذار لیبرالیسم در انگلیس و آمریکا را می ستاید و اقتصاد برآمده از لیبرالیسم را تقدیس می کند؛ اما به اقتصاد اسلامی که می رسد با غیرت لیبرالیستی و سکولاریسم افراطی به بصورت عوامانه حمله می کند؟ 🔻چطور می شود که جوانان معصوم مسلمان را در اختیار کسانی قرار می دهیم که اول لیبرالیسم را قبول دارند بعد اسلام را!! و اسلام را با لیبرالیسم متر می کنند؟ 🔻صحبت های دکتر غنی نژاد، چهره خشن لیبرالیسم پنهان شده در نظام آموزشی و سیاسی کشور را عریان کرد. 🔻از این بابت از ایشان ممنونیم. از ایشان ممنونیم که باعث شد انگیزه ما برای مبارزه علمی و پاکسازی فضای آموزشی و مدیریتی کشور از لیبرالها چند برابر شود. 🔻مبارزه ای که دامنه آن نباید محدود به دانشگاه باشد بلکه تا وسط حوزه و تا بیت آن خود مرجع پنداری که اقتصاد اسلامی را هجو می کند باید امتداد داشته باشد. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
🔴اما دکتر غنی نژاد کیست و چه نقشی در بوجود آمدن شرایط فعلی دارد؟ ▪️مشاور عباس آخوندی در وزارت مسکن‌ روحانی بودند که اعتقاد داشتند دولت نبايد مسکن بسازه و نساختند و وضع مسکن این شد. البته با افتخار هم گفت من لیبرال هستم و تمام قد از لیبرالیسم دفاع کرد. ▪️پس مراقبت کنید که لیبرالیسم رو به خوردتون ندن چون مثلا دکتر غنی نژاد ۴تا فن مناظره پیاده کرد و اصطلاحا ژورنالیستی بحث کرد. ▪️بزرگترین اعتراف دکتر غنی‌نژاد این بود که: دعوای ما علمی نیست! ایدئولوژیک است! ما با قانون اساسی که ۷۰ فقیه شیعه آن را نوشتند و با شهید بهشتی و امام و مردمی که به آن رای دادند مشکل داریم. ▪️همین که غنی‌نژاد از این بانکهای خصوصی دزد و غارتگر دفاع کرد برای اهل علم کافی بود. ▪️ غنی نژادها سالهاست که در نظام دانشگاهی و نظامات کارشناسی کشور ما لانه کرده اند و نه اجازه دادند علوم انسانی مملکت بومی سازی و اسلامی سازی شود و نه اجازه دادند نظام کارشناسی کشور راهی غیر از لیبرالیزم را برای مدیریت کشور انتخاب کند. مشکل دولت فعلی هم حضور پر قدرت امثال غنی نژاد ها در نظامات کارشناسی و مشاوره ای آن است و متاسفانه در این دولت به اقتصاد دانان و نظریه پردازان انقلابی ضد لیبرال فرصتی درخوری داده نشده است. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از دکتر مرعشی
تمدن و رفتار متمدنانه -------------------------------------------------- بی شک از مظاهر بارز رفتار انسان متمدن، نظم، دیسیپلین، رعایت قواعد و حدومرزهاست. این یکی از همان ویژگی هایی است که ما انسان ها را از حیوانات متمایز می کند، با وجود آنکه ما با حیوانات مشترکات زیادی هم داریم. برای مثال ما و حیوانات هر دو نیاز به خوردن غذا داریم. اما رفتار متمدنانه در انسان چنین است که برای غذا خوردن خود محدودیت های زیاد و ضوابطی را مراعات می کند. ما رعایت بهداشت، استفاده از ظروف مناسب، داشتن تاریخ مصرف، داشتن پروانه بهداشت، داشتن آرم استاندارد، سازگاری محتوی و ترکیب غذا با وضع مزاجی خود، و ... را شرط مصرف غذا قرار می دهیم و بر خلاف حیوانات که اینهمه قاعده را رعایت نمی کنند، ما اگر انسان متمدنی باشیم هر غذایی را نمی خوریم. انسان متمدن می فهمد برای آنکه از فواید غذا بهره ببرد و در عین حال از مضرات غذا در امان باشد باید یک مجموعه از محدودیت ها را تحمل کند و اگر نکند ناچار خواهد بود محدودیت های بیشتری را که ناشی از بیماری است بپذیرد، که عاقلانه اولی را ترجیح می دهد و این را تمدن می نامد. همچنین انسان متمدن و حیوان هر دو در نیاز به جابجایی مشترک هستند. اما هیچ گاو و گوسفندی پشت چراغ قرمز نمی ایستد و درکی از ورود ممنوع و سرعت مجاز و امثال آنها ندارد. این انسان متمدن است که برای خود محدودیت هایی در تردد قائل می شود و سنگ به دل خود می زند و این ضوابط را تحمل می کند. او می فهمد که اگر این محدودیت ها را نپذیرد ناچار خواهد بود که محدویت های بسیار شدیدتری را که ناشی از هرج و مرج و ترافیک و ازدحام است تحمل کند که عاقلانه اولی را ترجیح می دهد و این نامش تمدن است. من یک سؤال از برخی مدعیان دوآتشه روشنفکری اما مقلد تمدن غرب و بلکه از کل تمدن غرب دارم که آنها را گریزی از پاسخ به این سؤال نیست: چرا در همه نیازهای طبیعی و مشترک انسان و حیوان پذیرفتن چارچوب و حدومرز و قواعد و اصول را تمدن می نامید، اما تنها و تنها وقتی به نیاز جنسی می رسید، هرج و مرج و بی قاعده عمل کردن و چارچوب نداشتن را نشانه تمدن می دانید؟ هر آدم عاقلی می داند که هرج و مرج جنسی خطرش کمتر از هرج و مرج در تردد خیابانی و کمتر از بی ضابطه غذا خوردن نیست، اما چه ریگی در کفشتان هست که اینجا ناگهان فرمول عوض می کنید؟ چرا به اینجا که می رسید حتی در حدی که برخی حیوانات حد و مرز نگه می دارند هم رعایت حدومرز و چارچوب را لازمه تمدن نمی دانید و بلکه بی نظمی را تمدن جا می زنید؟ پس از مدتها قیافه حق به جانب گرفتن، وقت آن رسیده است که در این محاکمه اجتناب ناپذیر پاسخی بدهید، محاکمه ای که دیر یا زود فرا می رسید و اینک فرارسیده است. این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
🔻پاکسازی نظام تعلیم و تربیت از عناصر ضدانقلاب و دین، از اوجب واجبات است ـــــــــــــــــــــــ
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚سه دقیقه کلاس امر به معروف به زبان ساده ☝️3⃣ نکته ای که باید بدونی از امر به معروف واهمه داری⁉️ این کلیپ رو چندبار ببین 🏴 تو عضوی از ملت امام حسینی 🚩 📨 انتشار حداکثری با شما 📲 ➕عضو کانال رسانه انقلابی شوید ↘️ 🇮🇷 @resane_enghelabi
تعدد زوجات در اسلام.pdf
662.3K
مجوز تعدد زوجات در اسلام، چرا؟ https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از گفتار پسندیده
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ارائه کرد: 🔶 خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب (بخش دوم) 🔵 اصول هشت گانه خویشتنداری در سند پنجم قانون تأمین اجتماعی ✳️ مهم‌ترین NGOهای برنامه خویشتنداری در آمریکا: 🔹 حلقه نقره‌ای(silver ring) 🔸 بهترین دوست (Best friend) و اصول آن 🔹 عشق حقیقی‌ منتظر می‌ماند (true love Waits) و اصول شش‌گانه آن بخش‌های دیگر را در ( مفدا ) پیگیری کنید 👈 ادامه دارد 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
47.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا «ژن های خوب» دوباره برمی گردند؟ ▪️آیا تصمیم گیران در انتخابات امسال دچار خطا خواهند شد؟ ژن خوبی که علیزاده نداشت. نقش جدید فائزه هاشمی. ✅کانال علی علیزاده👇 https://eitaa.com/joinchat/2508259340C851b3b60c7
پویش درخواست برخورد با هتاکان به آمران به معروف و ناهیان از منکر https://farsnews.ir/my/c/191603
🔴هشدار🔴عذاب دسته جمعی بعلت 🔴 ✅- امام صادق علیه السلام : «ما أقَرَّ قَومٌ بِالمُنکَرِ بَینَ أظهُرِهِم لا یُغیِّرونَهُ إلاّ أوشَکَ أن یَعُمَّهُمُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِعِقابٍ مِن عِندِهِ .» هر گاه مردمى در برابر زشت کاریهایى که در میانشان صورت مى گیرد دم فرو بندند و آن را تغییر ندهند، زود باشد که خداوند عزّ و جلّ کیفر خود را شامل همه آنان سازد
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
🔴 دکتر غنی نژاد، یک اعتراف بزرگ و چند پرسش بی جواب... ▫️مناظره دکتر غنی نژاد به عنوان نماد اقتصاد سرمایه داری و دکتر درخشان، یک اتفاق نادر در عرصه رسانه ملی بود که از زوایای متعددی می تواند جالب و شنیدنی باشد. سالهای متمادی هرچه فریاد زده می شد که اندیشه حاکم بر اقتصاد کشور، تفکرات اقتصادی جان لاک و متفکران سرمایه سالار غربی است، پاسخ روشنی دریافت نمی شد و دولت های اصلاح طلب و اصولگرا یکی پس از دیگری با قیافه های متفاوت، امّا مصمم در اجرای دستورالعمل های اقتصادی بانک جهانی، بن بست مخوفی در عرصه اقتصادی ایجاد کرده اند که وضعیت فعلی کشور، نمایانگر همین بن بست است. ▫️دکتر غنی نژاد با این ادعا به میدان آمد که اقتصاد، یک علم است و فقط اقتصاددانان مجاز به تحلیل پیرامون کارکردهای آن هستند و فقهاء و فقه حق اظهار نظر در این زمینه را ندارند و مدعی شد مرحوم امام (ره) و مقام معظم رهبری هم اگر سخنی در این زمینه گفته باشند، مبتنی بر رویکردهای علمی نیست و نمی تواند قابل پذیرش باشد. ▫️اینک ضمن تشکر از آقای غنی نژاد که صادقانه سخن گفته و چهره جریان مدافع اقتصاد لیبرالی را آشکار کرد، نکاتی را متذکر می شوم. بنده اقتصاددان نیستم، اما ترکش های اقتصاد مورد ادعای جریان غربگرا را بر سراسر وجودم احساس می کنم، لذا از زاویه یک شهروند درگیر و گرفتار نکاتی را متذکر می شوم: ۱. فرمودند علم اقتصاد، اقتصاد رقابتی را می پذیرد و اقتصاد رفاقتی و خصولتی از گردونه اقتصاد لیبرالی جداست و مورد تأیید نیست. پرسش اینجاست که اقتصاد رفاقتی و خصولتی از لوازم اقتصاد سرمایه داری است؛ وقتی ثروت مندان با عرق جبین فرودستان جامعه، ثروت های انبوه جمع کرده اند، در عین این که یک نوع رقابت برای خود تعریف می کنند، سازمان رفاقت را نیز تشکیل داده و با خریدن سیاستمداران و وضع قوانین مناسب، جریان خصولتی را شکل می دهند و با ایجاد شبکه های پیچیده، نظام های سیاسی را تابع خود می کنند. بنابراین، رفاقت و خصولت، لازمه اقتصاد سرمایه داری است و شما نمی توانید از پاسخگویی به فسادی این چنینی سر باززنید! ۲. فرمودید کسانی که علم اقتصاد نخوانده اند، اظهار نظرشان غیرعالمانه است؛ اینک باید به این پرسش پاسخ دهید که مگر بافته های ذهنی جان لاک پزشک، وحی مُنزل است که نتوان به نقد آن پرداخت؟ دوستان تحوّل خواه شما در حوزه های معرفتی، حتی به وحی الهی نیز رحم نکرده اند و هر امر مقدسی را به چوب نقد، تخریب و تضعیف کرده اند، حال وقتی به اقتصاد سرمایه داری رسید، منتقدان، عامی و حق اظهار نظر ندارند! انقلاب اسلامی بر اساس یک منظومه توحیدی شکل گرفته است و اگر جریان لیبرال فریفته تمدن غرب، فرصت می داد، اندیشه های مترقی خود را در حوزه های مختلف نشان می داد، اما حیف که نماینده های فکری بیگانگان، عرصه بر نیروهای اصیل تنگ کرده و با فریفتن سابقه داران انقلاب، نسخه اقتصاد سرمایه داری را بر نظام الهی ما تحمیل نموده اند! ۳. جناب غنی نژاد، مشکل اینجا بود که دوستان لیبرال شما با شناسنامه خود، به میدان نیامدند، تا تبعات اشتباه فکری آنها به پای خودشان نوشته شود، بلکه به صورت انگل، بر درخت انقلاب اسلامی چسبیده اند و لذا موفقیت اندک را به پای خود تبلیغ می کردند، و مضرّات فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری را به پای انقلاب می نوشته اند و امروزه آنچه در اذهان مردم وجود دارد، ناکآرمدی نظام در حوزه اقتصاد است و کمتر کسی است که بداند، منشأ همه شکست های اقتصادی، انگلی به نام اندیشه لیبرال سرمایه داری است که درخت تنومند دینی را همچون موریانه می زند و او را تضعیف می کند. ۵. تمدن غرب، یک تمدن تمام عیار است و هیچ بخشی از این تمدن، در تعارض با بخشی دیگر نیست. به تعبیری اقتصاد با فرهنگ، و هنر با ورزش، و مباحث اجتماعی با حوزه های شهرسازی و همه اینها با سیاست همپوشانی عمیق دارند. معنای واضح این حرف آن است که اگر شما اقتصاد سرمایه داری را از تمدن غرب گرفته اید و نسخه آن را در جامعه ایران اجرا کردید، باید آماده پذیرش بخش های همراه آن نیز باشید. یعنی اگر اقتصاد، مدل سرمایه داری شد، فرهنگ لیبرال نیز جایگزین فرهنگ ایرانی اسلامی می شود، مدل شهرسازی تغییر می کند و سبک زندگی، سبک غربی به خود می گیرد و قس علی هذا و این امر چیزی نیست که کسی بخواهد برای فهم آن، از دسته خواص باشد، یا عوام. ▫️پایان سخن این که در دولت انقلابی سیزدهم نیز مأموران جریان اقتصاد آزاد و سرمایه داری با خاطری آسوده به فعالیت مشغول اند و گویا این قصه پُر غُصه، سر دراز دارد. ✍حوزه علمیه قم؛ شکریان آملی 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a