هدایت شده از خبردار 🚨
سلام
کارزار حمایت از لایحه عفاف و حجاب رو امضا کنید
نامه به آقای پزشکیان است.
توجه داشته باشید که حمایت از مخالفت با لایحه به حدود27هزار امضا رسیده است.
https://www.karzar.net/170511
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و #مستدل جمعی از #روانشناسان به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻
در این نامه سرگشاده براساس #مقالات_بروز_دنیا و #شواهد_علمی عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیدهای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: "#مطالعات_متعدد نشان میدهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانهای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد"
این نامه هنگام انتشار بامضای 32 نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد.
لینک امضا:
https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5
مطالعه متن کامل نامه:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📣 کانال #جواهرانه،
زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
*در حمایت از بیانیه اساتید در خصوص قانون حجاب و طرح ۶ سوال برای خانواده ایرانی*
*قابل توجه روانشناسان، مشاوران و دانشجویان رشته های مرتبط با سلامت روان*
❇️ نظر به اهمیت اقدام هوشمندانه و شجاعانه تعدادی از اساتید روانشناسی و مشاوره کشور در حمایت از ضابطه مند شدن پوشش در سطح کشور، ما نیز بر آن شدیم در این زمانه ای که جنگ شناختی دشمن، عرصه را برای خانواده ها تنگ نموده است، در کنار خانواده های ایرانی بوده و صدایی برای دغدغه ها و نگرانی های ایشان پیرامون وضعیت عفاف و حجاب کشور باشیم.
❇️ *از کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی و مرتبط با سلامت روان خواهشمندیم در عمل به رسالت اجتماعی خود در حفظ امنیت روان خانواده ها، با امضای این بیانیه، پشتوانه ای برای حمایت از خانواده ایرانی فراهم سازید.
https://B2n.ir/r15431
سلامت روان بدون مرز 🦋
https://ble.ir/salamtravanbedunemarz
هدایت شده از جنسیت و عدالت(ابوالفضل اقبالی)
من به عنوان یک فعال حوزه حجاب از مسیح علینژاد ممنونم
🖊 دکتر ابوالفضل اقبالی مدیر اندیشکده زوج
❎ مسیح علینژاد تا به امروز هیچ عکس برهنهای را از خود منتشر نکرده بود و همواره روی حجاب سر تاکید داشت. اما اکنون عکسهای عریان خود را با کپشنی عریانتر پست کرده است که حاوی نکات مهمی هستند. مسیح علینژاد تا به امروز یک پروژه داشت: "کشف حجاب دختران در ایران" اما از امروز میگوید پروژه جدیدی را استارت زدم: "برهنگی دختران در ایران" تا دیروز به کشف حجاب سر میگفت: پوشش دلخواه و امروز این عبارت را برای بیکینی و تاپ بهکار میبرد!
❎ واقعیت این است که مسیح علینژاد کارش را خوب بلد است. او یک کمپینر حرفهایست. برای گام به گام پروژهاش استراتژی و برنامه دارد. کارگزاران و شرکای متعددی هم در داخل کشور دارد که در تکمیل و پیشروی پروژه او کارسازی و همافزایی میکنند. تردیدی ندارم که به زودی مناقشات درباره حجاب در کشور جمع خواهد شد و چند سال آینده گفتگو درباره مرزهای جدید نمایش بدن جای آن را خواهد گرفت. زمان صحت این مدعا را ثابت خواهد کرد.
❎ مسیح علینژاد زمان خوبی را هم برای شروع پروژه جدیدش انتخاب کرده است. دقیقا زمانی که ما در آستانهی ابلاغ قانون حجاب قرار داشتیم و مسئولان با تردید و ترس تصمیم به تعلیق قانونی گرفتند که مستظهر به ارادهی مردم و محصول سازوکارهای تقنینی نظام جمهوری اسلامی بود. حالا مسیح علینژاد هوشمندانه این سیگنال را از مسئولان ما دریافت کرد که حاکمیت ایران از حجاب سر عبور کرد و اکنون زمان آغاز پروژه برهنگی دختران در ایران است.
❎ مسیح علینژاد دقیقا همان استراتژی و خطی را دنبال میکند که رژیم صهیونیستی درباره مقاومت و در نسبت با محور اصلی آن یعنی ایران دارد پیگیری میکند. آن خط چیست؟ ۱. تعرض به خطوط قرمز و تست کردن واکنش ایران، ۲. عدم واکنش ایران و دریافت سیگنال ضعف از مسئولان، ۳. تعرض به خطوط قرمز جدید! مسیری که اکنون منتهی به همسایگی دیوار به دیوار ما با اسرائیل شده و عنقریب به یمن نیز سرایت خواهد کرد.
❎ مسیح علینژاد وقتی میبیند واکنش ما نسبت به عریانی دختر علوم تحقیقات پاک کردن صورت مساله با احاله آن به بیماری روانی او بود و پرستو احمدی نیز پس از برگزاری کنسرتی با آن وضعیت صرفا به صرف چای و شیرینی به پلیس دعوت میشود و خیلی شیک مهمانی پلیس را ترک میکند، مطمئن میشود که هیچ ارادهای در جهت تعرضهای پروژهای به خطوط قرمز اخلاقی و فرهنگی جامعه ایران وجود ندارد. خب پس اکنون بهترین زمان برای رونمایی از بدن خود با کپشنِ پوشش دلخواه است!
❎ من اما بینهایت خوشحالم و از مسیح علینژاد سپاسگذارم! در این لحظه او تمام قد به کمک گفتاری آمده است که من و امثال سالها مروج و مبیّن آن بودهایم. ما سالها و بهویژه بعد از فتنه زن، زندگی، آزادی این سخن را مطرح میکردیم که روند مبارزاتِ مدنی علیه حجاب و کنشِ سیاسی و براندازانهی کشف حجاب به هیچ وجه به این نقطه(کشف حجاب سر) اکتفا نخواهد کرد و پس از تثبیت آن به سوی کشف سایر نقاط بدن! نیز حرکت خواهد کرد. این صحنه خیلی روشن بود.
❎ عدهای اما نمیخواستند این گفتار را همراهی کنند و همواره بر جامعهی خودتنظیمگرِ ایرانی تاکید میکردند. گویی ما مخالف یا منکِر سهم سازوکارهای اخلاقیِ مقاوم جامعه ایران بودیم. ما داشتیم به نقطه دیگری اشاره میکردیم و موضوع دیگری را مطرح میکردیم و دوستان داشتند از موضوع دیگری با ما محاجه میکردند. امروز اما مسیح علینژاد با عکسهای جدیدش به کمک تثبیت این آگاهی تاریخی ما ایرانیان در نسبت با "دشمن" آمده است.
❎ ذهنیتِ مسئولان و نخبگان اجتماعی سیاسی ما در لحظهی عقبنشینی از ابلاغ قانون حجاب چه بود؟ آنها معتقد بودند که نباید در میانهی جنگِ نظامی و امنیتی با اسرائیل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور فضای جدیدی را برای تنش با مردم ایجاد کرد. این ذهنِ بسیط گمان میکرد که با تعلیق قانون حجاب، دشمن به پشت دست خود زده و با حسرت میگوید: حیف که مسئولان حازم و باتدبیر ایران تمام نقشههای من برای ایجاد آشوب اجتماعی در ایران را نقش بر آب کردند!!
❎ در حالی که پیام دریافتی دشمن از این عقبنشینی، تدبیر مسئولان نبود بلکه ضعف و استمهال بود! دشمن نیز در پاسخ به استمهال ما لحظهای درنگ نمیکند و گام بعدی را محکمتر برمیدارد. در حالی که میشد با ابلاغ و اجرای مدبرانه و هوشمندانهی قانونی که از قضا برای رفع تنشهای محتمل جامعه ایرانی تنظیم شده بود مانع از جسارت بیشتر و پیشروی دشمن به سمت تنشزاییهای اجتماعی بیشتر شد. اما امان از ضعف و تردید...
لینک کانال جنسیت و عدالت(دکتر ابوالفضل اقبالی)
@eqbali62
هدایت شده از دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
توشیح یک قضاوت.pdf
900.5K
توضیحات مفید یکی از اساتید در پاسخ به قضاوت دکتر جوکار از نامه اخیر جمعی از روانشناسان به سران قوا پیرامون موضوع عفاف و حجاب
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
انسانها را از یک نظر میتوان به دو گروه تقسیم کرد:
۱. کسانی که در برابر ضعفا گردن فرازند و در برابر اقویا گردنشان خم است.
۲. کسانی که در برابر ضعفا گردنشان خم است و در برابر اقویا گردن فرازند.
گروه اول افرادی پست و نانجیبند و گروه دوم افرادی متعالی و نجیب.
امام سجاد علیهالسلام در دعای صحیفه سجادیه اینگونه مناجات میکنند: اللهم انی اعوذ بک ان اظن بذی عدم خساسه او بذی ثروه فضلا. خداوندا به تو پناه میبرم از اینکه به شخص ناداری گمان کهتری ببرم یا به شخص دارایی گمان برتری.
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از 🇮🇷 یازهــــــــرا 🇵🇸
🔴آیندگان خواهند پرسید با چه منطقی در حکومت اسلامی، قانون مصوب الهی، عقلی و علمیِ #عفاف_و_حجاب ابلاغ نشد؟!
مگر غیر از این است که عفاف و حجاب از ارزشهای الهی و انسانی است؟
#اشتباه_کردید
۱۴۰۳/۹/۲۹
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
@yaazahra_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/SAmarashi
نقدی بر سخنرانی وزیر محترم علوم
آیا علم آزاد و بیطرف نسبت به ایدئولوژیها و ارزشها وجود خارجی دارد؟
ساپینگتون (1989) مینویسد: نظریههای علمی همواره یک رشته پیشفرضهای متافیزیکی و زیربنایی دارند که قرار نیست مورد آزمون قرار گیرند.
وقتی یک شیمیست با تاثیر دو ماده به ماده سومی میرسد و آن را به عنوان یک یافته منتشر میکند، این سخن را بر اساس پیشفرضهای متافیزیکی اثبات نشده و بهعبارتدیگر بر اساس نوعی جهانبینی عقیدتی میگوید شامل:
1) پدیدهها تابع جبر علّیاند (دترمینیسم)
2) قوانین حاکم بر طبیعت ثابتاند
3) هرچه قابل مشاهده و اندازهگیری باشد واقعی است (پوزیتیویسم)
4) هرچه واقعی باشد حتما قابل اندازهگیری و مشاهده است (ماتریالیسم)
5) جهان واقعیتی مستقل از ذهن ما دارد (رئالیسم)
اما می بینیم که اینها عقاید پیشفرض هستند و نه علم.
در علوم انسانی پیشفرضهای ایدئولوژیک و ارزشی بسیار غلیظترند. علوم انسانی غربی صحت ایدئولوژیها و ارزشهای اومانیستی، ماتریالیستی، لیبرالیستی، پستمدرنیستی و فمینیستی را مفروض میگیرند.
پوزیتیویسم این <عقیده> است که تنها چیزی را باید واقعی دانست که قابلمشاهده و اندازهگیری باشد، این که چنین دیدگاهی یک عقیده یا ایدئولوژی است و نه علم، به وسیله یک سوال ساده روشن شد که توانست کاخ با شکوه پوزیتیویسم را فروبپاشد و آن سوال این بود: آیا گزارهی <فقط امور قابل مشاهده و اندازه گیری واقعی هستند> خود از طریق مشاهده و اندازهگیری به دست آمده و یا یک پیشفرض اعتقادی است؟ جناب وزیر <میبینید که علم منهای عقیده وجود خارجی ندارد>.
هدایت شده از بیداری ملت
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری دکتر زرشناس از ایجاد فضای اختناق و استبداد لیبرالها و اساتید علوم انسانی غربی در دانشگاه های کشور....
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
✔️ گذری و نظری :
محقق محترم حجة الاسلام آقای محمد سروش محلاتی در دیداری که با اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها به بهانه روز وحدت حوزه و دانشگاه داشته اند چنین اظهار نظر کرده اند ؛
« حجاب حکم خدا هست و فتوای فقها هم هست ولی اصلا ظرفیت تبدیل شدن به قانون را ندارد. یکی از دلایلش این است که حجاب بر زنان مسلمان واجب است و بر غیر زن مسلمان واجب نیست و در جامعه اسلامی نمیشود زن مسلمان و غیر مسلمان را از یکدیگر تفکیک کرد.
∆ ملاحظه :
# این که حجاب و عفاف امروز یک مساله بلکه معضل مهم اجتماعی است و ابعاد مختلف نظری عملی و اجرایی دارد مقوله ای جداست و حتی نحوه تلقی و تفاسی از آیات و روایات هم ممکن است متنوع باشد اما وقتی محقق محترمی اذعان دارد که حجاب هم حکم خداست و هم فقها به آن فتوا داده اند باید عنایت بفرماید که
√ ذکر دلیل ذیل حکم بدان معناست که اگر دلیل نادرست و مخدوش باشد حکم هم متاثر خواهد شد .
√ این که اقلیتی کمتر از یک درصد غیر مسلمان در کشوری با اکثریت قاطع مسلمان و حاکمیت اسلامی چگونه باعث می شود که از حکم خداوند صرف نظر کرد آیا مبنای فقاهتی دارد ؟
- آیا سیره پیامبر ص در مدینة النبی ص ، صرف نظر کردن از اجرای احکام الهی به خاطر وجود اقلیت اهل کتاب و غیر مسلم بوده است ؟
- آیا گوینده محترم در سایر موضوعات مثل منع دایر کردن مراکز قمار، مشروب فروشی ، روسپی خانه ها کازینوها، پارتی ها ، استخرهای مختلط و ..هم ناظر به اینکه تفکیک فروشنده ، مشتری و شارب خمر و.. به مسلم و غیر مسلم مشکل است همین مبنا را دارند ؟
√ این که برخی احکام مثل وجوب روزه مخاطب خاص دارد و ذوی الاعذار را شامل نمی شود آیا افطار آشکار و تجاهر به روزه خواری در ماه رمضان را نیز به دلیل عدم امکان تفکیک مکلفین و معذورین جایز می شمارند ؟
√ آیا این مبنای فقهی منجر به تعطیلی اکثریت قریب به تمام احکام دین نمی شود ؟
و..
√ نکته دیگر این که آیا خطابات شارع فقط مختص مشافهان ، حاضران معتنقان است ؟ به عبارتی آیا در قیامت غیر معتقدان بابت ترک فرائض و ارتکاب محرمات نباید پاسخ دهند ؟
√ از سویی آیا مسأله ای مثل حجاب ، صوم و..دو جنبه ای نیست ؛ به عبارتی آیا نمی شود جنبه فردانی و اجتماعی این پدیده را از هم تفکیک کرد و در بعد فردی کار فرد را به خدا و حساب یوم موعود واگذار نمود و بعد اجتماعی را به الزام حاکمیتی و قانونی سپرد ؟ خلاصه این که گذاره « مساله حجاب به رغم حکم خدا بودن و وجود فتوای فقها ، ظرفیت قانون شدن ندارد » خود اول بحث نیست ؟
# نکته جالب و عجیب آن است که از حاضران درخواست تبلیغ تشهیر و برجسته سازی شخصیت هایی را برای پیشبرد قرائت های خاص مورد نظر ایشان از احکام می نماید !
منتظر تکمیل و ارشاد این طلبه دانشجو از جانب صاحبنظران و ارباب فضل می مانم .
هدانا الله جمیعا الی الرشاد .
قاسم جعفری / معلم گروه فقه دانشگاه .۱۴۰۳.۹.۳۰
✅https://eitaa.com/ghasemjafari✔️
بسمه تعالی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی سلام علیکم
بنده به عنوان استاد تمام دانشگاه و حاضر در جشنواره فارابی، مطالب مختلفی از جمله لزوم تغییر سیاستهای فرهنگی و نیز سیاست های حجاب و فیلترینگ از دکتر سیمایی صراف وزیر علوم شنیدم، آیا شما موافق تغییر سیاست های مصوب علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستید؟
پاسخ: علیکم السلام و به نام حکیم مطلق
بنده مطالب وزیر محترم در این زمینه را استماع کردم و ملاحظاتی به شرح ذیل ارائه می کنم.
اول: وزیر علوم بهتر بود با روش علمی نمره پدیده های علم و فرهنگ را از مراکز معتبر رصدی بدست می آورد و به کلی گویی بسنده نمی کرد.
دوم: موفقیت یا عدم موفقیت یک سیاست، تنها از خروجی موفق یا ناموفق مساله بدست نمی آید. گاهی سیاستی، دقیق نوشته شده اما قانون درستی مبتنی بر آن سیاست مصوب نشده و گاهی سیاست و قانون درستی نوشته شده، دستگاه اجرایی آن مصوبات را به آیین نامه اجرایی تبدیل نکردند و یا کارگزاران ترک فعل کردند.
پس سخنان وزیر محترم علوم، گرفتار مغالطه انتساب است.
سوم: آری اگر محرز شود به نتیجه نرسیدن یک سیاستی، مستند به نادرست بودن آن سیاست است، باید سیاست را تغییر داد اما تغییر سیاست نباید به معنای تغییر ارزش ها و اهداف باشد.
حراست از فرهنگ اسلامی و رشد علم و فن آوری، یک ارزش تمدنی است که نباید از آنها عدول کرد.
چهارم: سطوح سیاست ها در کشورها، یکسان نیست سیاست های کلان و بسیاری از سیاست های تقنینی و قضایی و اجرایی در کشورها به راحتی تغییر پذیر نیست و سیاست های متغیر و معطوف به امور جزئی، تغییر می کنند آن هم نه سالانه که وزیر علوم بدون ذکر منبع علمی، ادعا کرده است.
پنجم: توصیه ایشان به موسسه ها، توصیه خوبی است و شورای عالی هم از دستاوردهای سیاستی این موسسه ها استقبال می کند و لکن نباید به بیان توصیه در جشنواره فارابی بسنده شود و باید ابلاغ کند تا ماموریت دستگاهی تلقی شود.
ششم: بکارگیری مفاهیم شعاری مانند صدای رسای علم آزاد، پژوهشهای اصیل و غیر سفارشی در کنار میز خطابه، مطالب را از خطابه به برهان بدل نمی سازد. فلسفه علوم انسانی و تاریخ علوم انسانی نشان داده است که علم مبتنی بر شواهد محض و علم آزاد وجود ندارد و وجود نداشته است. تفسیرهای مبتنی بر بنیان های نظری بر فهم داده های تجربی و سپس نظریه ها و بعد سیاست ها اثر می گذارد. (لطفا دقت شود).
هفتم: شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا خانه گفتگوی آزاد را مصوب کرده و بهتر است موضوعات مختلف حکمرانی از جمله قانون فیلترینگ و لایحه حجاب در آنجا به بحث گذاشته شود.
هشتم: پیشنهاد بنده به همه حکمرانان کشور از جمله وزیر علوم این است که درباره حکمرانی (الحوکمه و governance)، مطالعه علمی و فنی داشته باشند یا از صاحب نظران این دانش استفاده کنند، آنگاه در باب سیاست گذاری و حکمرانی سخن برانند و مطالب غیر علمی و غیر تخصصی و چالش های جدیدی در حوزه علم و فرهنگ کشور ایجاد نکنند.
موفق و موید باشید.
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
◻️بیحجابی؛ معضلی فرهنگی یا سیاسی؟
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸مدتهاست که پیوند نامبارک و توافق نانوشتهای از «سادهلوحان مذهبی»، «سیاستبازان لیبرالی» و «نفوذیهای فرهنگی» همسو با «رسانههای دشمن» و پشتیبانی «سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری» به گونههای مختلف به تصمیمگیران و متصدیان امور در جامعه ما چنین القاء کرده و میکنند که تنها راه مواجهه با معضلات فرهنگی و اجتماعی و ناهنجاریهایی مثل بیحجابی «کار فرهنگی» است! و به شدت و به صورت جبههای هماهنگ از مواجهه سخت و قانونی با چنین ناهنجاریهایی برحذر میدارند و بلکه علیه هر اقدامی عملی برای مواجهه با این «گناه سیاسی» موضعگیری میکنند!
🔻در حالی که این یک «بیصداقتی آشکار» و «نگاه ضد فرهنگی» است. هرگز نمیتوان انتظار داشت که با ساخت پویانماییهایی مثل «سیاه ساکتی» و «بابا برقی» و امثال آن، یک ناهنجاری اخلاقی یا اجتماعی را برطرف کرد.
🔸این یک اصل مسلمِ علمی، تجربی، عقلی و دینی است که بدون در نظر گرفتن مجموعهای از «تشویقها» و «تنبیهها» و بدون توجه همزمان و هماهنگ به ابعاد «نرمافزاری» و «سختافزاری»، هرگز نمیتوان هیچ هنجاری را در هیچ جامعهای نهادینه کرد.
🔻لطفاً به این پرسشها دقت کنید:
✔️کدام کار فرهنگی است که در طول پنج دهه گذشته برای هنجارسازی انجام نگرفته است؟!
✔️مراکز فرهنگی ما و مراکز رسمی آموزشی و تربیتی چه کار یا کارهایی باید انجام میدادند که انجام ندادهاند؟!
✔️آیا واقعاً پدیده بیحجابی و رواج بیعفتی در جامعه ما محصول کمکاریهای فرهنگی ماست؟!
🔸هرگز ادعا نمیکنم که کارهای فرهنگی معصومانهای درباره حجاب انجام گرفته یا از همه ظرفیتهای در اختیار بهره گرفتهایم؛ اما به یقین بیش از هنجارهای دیگر در خصوص مسأله حجاب کار شده است. اما باید دانست که اساساً مسأله بیحجابی و بیعفتی مسألهای صرفاً «فرهنگی» نیست؛ جنگی «امنیتی» و «سیاسی» است. ترویج بیحجابی بخشی از هجوم همهجانبه علیه بنیانهای نظام اسلامی است. هدف از این هجوم، تخریب زیرساختهای ایمانی دفاع از انقلاب است.
#فرهنگ
#حجاب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹