eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
423 عکس
650 ویدیو
73 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی سلام علیکم بنده به عنوان استاد تمام دانشگاه و حاضر در جشنواره فارابی، مطالب مختلفی از جمله لزوم تغییر سیاستهای فرهنگی و نیز سیاست های حجاب و فیلترینگ از دکتر سیمایی صراف وزیر علوم شنیدم، آیا شما موافق تغییر سیاست های مصوب علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستید؟ پاسخ: علیکم السلام و به نام حکیم مطلق بنده مطالب وزیر محترم در این زمینه را استماع کردم و ملاحظاتی به شرح ذیل ارائه می کنم. اول: وزیر علوم بهتر بود با روش علمی نمره پدیده های علم و فرهنگ را از مراکز معتبر رصدی بدست می آورد و به کلی گویی بسنده نمی کرد. دوم: موفقیت یا عدم موفقیت یک سیاست، تنها از خروجی موفق یا ناموفق مساله بدست نمی آید. گاهی سیاستی، دقیق نوشته شده اما قانون درستی مبتنی بر آن سیاست مصوب نشده و گاهی سیاست و قانون درستی نوشته شده، دستگاه اجرایی آن مصوبات را به آیین نامه اجرایی تبدیل نکردند و یا کارگزاران ترک فعل کردند. پس سخنان وزیر محترم علوم، گرفتار مغالطه انتساب است. سوم: آری اگر محرز شود به نتیجه نرسیدن یک سیاستی، مستند به نادرست بودن آن سیاست است، باید سیاست را تغییر داد اما تغییر سیاست نباید به معنای تغییر ارزش ها و اهداف باشد. حراست از فرهنگ اسلامی و رشد علم و فن آوری، یک ارزش تمدنی است که نباید از آنها عدول کرد. چهارم: سطوح سیاست ها در کشورها، یکسان نیست‌ سیاست های کلان و بسیاری از سیاست های تقنینی و قضایی و اجرایی در کشورها به راحتی تغییر پذیر نیست و سیاست های متغیر و معطوف به امور جزئی، تغییر می کنند آن هم نه سالانه که وزیر علوم بدون ذکر منبع علمی، ادعا کرده است. پنجم: توصیه ایشان به موسسه ها، توصیه خوبی است و شورای عالی هم از دستاوردهای سیاستی این موسسه ها استقبال می کند و لکن نباید به بیان توصیه در جشنواره فارابی بسنده شود و باید ابلاغ کند تا ماموریت دستگاهی تلقی شود. ششم: بکارگیری مفاهیم شعاری مانند صدای رسای علم آزاد، پژوهش‌های اصیل و غیر سفارشی در کنار میز خطابه، مطالب را از خطابه به برهان بدل نمی سازد. فلسفه علوم انسانی و تاریخ علوم انسانی نشان داده است که علم مبتنی بر شواهد محض و علم آزاد وجود ندارد و وجود نداشته است. تفسیرهای مبتنی بر بنیان های نظری بر فهم داده های تجربی و سپس نظریه ها و بعد سیاست ها اثر می گذارد. (لطفا دقت شود). هفتم: شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا خانه گفتگوی آزاد را مصوب کرده و بهتر است موضوعات مختلف حکمرانی از جمله قانون فیلترینگ و لایحه حجاب در آنجا به بحث گذاشته شود. هشتم: پیشنهاد بنده به همه حکمرانان کشور از جمله وزیر علوم این است که درباره حکمرانی (الحوکمه و governance)، مطالعه علمی و فنی داشته باشند یا از صاحب نظران این دانش استفاده کنند، آنگاه در باب سیاست گذاری و حکمرانی سخن برانند و مطالب غیر علمی و غیر تخصصی و چالش های جدیدی در حوزه علم و فرهنگ کشور ایجاد نکنند. موفق و موید باشید. عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم
◻️بی‌حجابی؛ معضلی فرهنگی یا سیاسی؟ 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸مدت‌هاست که پیوند نامبارک و توافق نانوشته‌ای از «ساده‌لوحان مذهبی»، «سیاست‌بازان لیبرالی» و «نفوذی‌های فرهنگی» همسو با «رسانه‌های دشمن» و پشتیبانی «سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری» به گونه‌های مختلف به تصمیم‌‌گیران و متصدیان امور در جامعه ما چنین القاء کرده و می‌کنند که تنها راه مواجهه با معضلات فرهنگی و اجتماعی و ناهنجاری‌هایی مثل بی‌حجابی «کار فرهنگی» است! و به شدت و به صورت جبهه‌ای هماهنگ از مواجهه سخت و قانونی با چنین ناهنجاری‌هایی برحذر می‌دارند و بلکه علیه هر اقدامی عملی برای مواجهه با این «گناه سیاسی» موضع‌گیری‌ می‌کنند! 🔻در حالی که این یک «بی‌صداقتی آشکار» و «نگاه ضد فرهنگی» است. هرگز نمی‌توان انتظار داشت که با ساخت پویانمایی‌هایی مثل «سیاه‌ ساکتی» و «بابا برقی» و امثال آن، یک ناهنجاری اخلاقی یا اجتماعی را برطرف کرد. 🔸این یک اصل مسلمِ علمی، تجربی، عقلی و دینی است که بدون در نظر گرفتن مجموعه‌ای از «تشویق‌ها» و «تنبیه‌ها» و بدون توجه همزمان و هماهنگ به ابعاد «نرم‌افزاری» و «سخت‌افزاری»، هرگز نمی‌توان هیچ هنجاری را در هیچ جامعه‌ای نهادینه‌ کرد. 🔻لطفاً به این پرسشها دقت کنید: ✔️کدام کار فرهنگی است که در طول پنج دهه گذشته برای هنجارسازی انجام نگرفته است؟! ✔️مراکز فرهنگی ما و مراکز رسمی آموزشی و تربیتی چه کار یا کارهایی باید انجام می‌دادند که انجام نداده‌اند؟! ✔️آیا واقعاً پدیده بی‌حجابی و رواج بی‌عفتی در جامعه ما محصول کم‌کاری‌های فرهنگی ماست؟! 🔸هرگز ادعا نمی‌کنم که کارهای فرهنگی معصومانه‌ای درباره حجاب انجام گرفته یا از همه ظرفیت‌های در اختیار بهره گرفته‌ایم؛ اما به یقین بیش از هنجارهای دیگر در خصوص مسأله حجاب کار شده است. اما باید دانست که اساساً مسأله بی‌حجابی و بی‌عفتی مسأله‌ای صرفاً «فرهنگی» نیست؛ جنگی «امنیتی» و «سیاسی» است. ترویج بی‌حجابی بخشی از هجوم همه‌جانبه علیه بنیان‌های نظام اسلامی است. هدف از این هجوم، تخریب زیرساختهای ایمانی دفاع از انقلاب است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مرجع‌تقلید، به جنگ با وفاقیون و اصلاح‌طلبان رفت. آیت‌الله مکارم شیرازی: ✔️ بی‌حجابی، جرم است. ✔️ حکومت باید جلوی بی‌حجابی را بگیرد. ✔️ تعبیر مغالطه است. ✔️ بی‌حجابی، مثل شرابخواری است ✍🏻 انتظار این است که دیگر علما نیز مجددا بر لزوم برخورد حکومت با بی‌حجابی تأکید کنند و جلوی مغالطه و سوء‌استفاده‌ی خنّاسان را بگیرند. 🔴 👇 @bidariymelat
🔴روانشناسی ایران در خدمت استعمار و علیه استقلال 👤ابراهیم نعیمی ✅ پس از انتشار نامه جمعی از روانشناسان کشور به سران سه قوه پیرامون موضوع عفاف و حجاب، واکنش‌هایی به این نامه منتشر شد. به جای استدلال منطقی، در کمال تأسف و تعجب، در حالی که برخی منتقدان یا ستیزه جویان مکرّرا واژگانی چون کرامت انسانی، آزادی انتخاب و مانند آن را بر زبان جاری ساخته‌اند، اما در بسیاری موارد به تخریب شخصیتی نویسندگان نامه پرداخته‌اند. برای نمونه خبیث نامیدن، اتهام زنی در مورد داشتن ذهنیت جنسی، سو استفاده از روانشناسی و … گوشه‌هایی از این اتهامات و تخریب‌هاست که سوای اینکه عملی غیرانسانی و غیر اخلاقی است، قابلیت پیگیری قانونی جهت اثبات مدعاها را نیز خواهد داشت.....👇👇👇 https://www.migna.ir/news/65726
هدایت شده از  🔵#گام_دوم_انقلاب🔵
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این جماعت دروغ می‌گویند هرگز در اندیشه خدمت به کشور و ملت نبوده و نیستند. آنها به دنبال قدرتند تا از قبل آن به آلاف و الوف و انواع رانت برسند. قدرت را هم در سایه جمع‌آوری رای می‌بینند که متاسفانه از عوارض شوم دموکراسی غربی است. رای را هم در کوبیدن بر طبل نه به حجاب اجباری یافته‌اند. کل داستان این است.
هدایت شده از  🔵#گام_دوم_انقلاب🔵
هدایت شده از بیداری ملت
🔴بله اروپا هم کم کم از تبرج‌های زنانه کوتاه می‌آید اما متاسفانه ما هنوز در اول این راه بن‌بستیم ▪️سالهاست سرمایه داران جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند بر سر ایده‌ال‌های خودشان بین زنان رقابت ایجاد کنند و چند دختری که توانسته باشد بدن و چهره خود را به ایده‌آل‌های سرمایه‌داری نزدیک کند را به عنوان دختر شایسته معرفی کنند و الگوسازی کنند. البته این نوع جشنواره‌ها صدمات جدی به زنان جامعه چون مادران و دختران معمولی و زنانی که به خاطر مشقات اشتغال نمی‌توانند ظاهر مناسبی داشته باشند وارد میکند. ▪️هلند زودتر از بقیه کشورها متوجه این آسیب‌ها شده و خیلی زود بساط این شوی زننده را در کشورش جمع کرد. امیدواریم مسئولان ما هم متوجه شوند که حمایت از بی‌حجابی و دامن زدن به تبرج‌های زنانه، به نقش‌های اصیل مادری، دختری و زنانگی در خانه و اجتماع لطمه‌های جدی خواهد زد و هر آنچه که خصوصی‌ترین بخش یک زندگی زناشویی است، وقتی به عرصه اجتماعی عرضه شود؛ می‌تواند باعث تنزل شکوفایی استعدادهای زنان شده و حرمت گذاری زنان را کاهش دهد و از طرفی تعهد مردانه را کم کنند چرا که تمام جذابیت‌های پنهان زندگی مشترک که اکتشاف آن هیجان خاص خود را در ازدواج برای مرد داشت را، از دست می‌دهد. ◀️امیدواریم مسئولین هرچه سریع‌تر روح اسلامی را نسبت به زن و خانواده استخراج کرده و آن را در جامعه دینی احیا کنند و مثل مسئولین هلندی جسارت مبارزه با آسیب‌ها و بدعت‌های غلط را داشته باشند. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan
هدایت شده از بیداری ملت
ترجمه حقیقی توصیه‌های این پکیج‌فروش‌ها که با لباس کارشناس اقتصادی به سیاست‌مداران ما معرفی شده‌اند این است که : آنقدر گران کنید تا طبقات فرودست بمیرند 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/SAmarashi نقدی بر سخنان وزیر محترم علوم کوهن (1962) با معرفی مفهوم «پارادایم» یا «الگوواره» نگاه ما را به علم نغییر داد. طبق تعریف او پارادایم مجموعه‌ای از پیش‌فرض‌های نظریِ کلی، زیربنایی و قواعد حاکم بر شیوه‌های نتیجه‌گیری علمی است که عموم اعضای یک جامعه علمی روی آنها توافق کرده‌اند. پارادایم شامل مجموعه معینی از مفاهیم و الگوهای فکری، عقاید و مفروضات بنیادین، روش‌های تحقیق و استانداردهایی است که به‌عنوان سرمشق و چهارچوب فکری و فرهنگی مسلط و حاکم بر یک گروه یا یک جامعه است که آن گروه یا جامعه «واقعیات» پیرامون خود را در چهارچوب همان پارادیم یا الگوواره‌ای که آن را پذیرفته و به آن عادت کرده است درک و توصیف می‌کند. به زبان ساده‌تر پارادایم نوعی عینک است که دانشمندان به چشم می‌زنند تا با آن دنیا را ببینند. هر از گاهی یک عینک از مُد افتاده و عینک دیگری جایگزین می‌شود. برای مثال در فیزیک برای مدت‌ها عینک نیوتنی مُد بود تا آنکه از مُد افتاد و عینک اینشتینی جایگزین آن شد. کوهن (1962) توضیح می‌دهد که تغییرات پارادایمی محصول تغییرات زمانه و زمینه اجتماعی هستند، نه لزوماً کشفیات علمی. او همچنین توضیح می‌دهد که تغییرات پارادایمی سبب انقلاب‌های علمی می‌شوند که در خلال آن بسیاری از توضیحات علمی قبلی از اعتبار می‌افتند. به‌نظر می‌رسد وزیر محترم علوم به این مسئله واقف نیستند که پذیرش علوم انسانی غربی به‌صورت نامحسوس و ناهشیار باعث پذیرش ایدئولوژی‌های غربی می‌شود بی‌آنکه لازم باشد برای این ایدئولوژی‌ها استدلال کرد و آنها را در معرض خطر نقض قرار داد.
هدایت شده از  🔵#گام_دوم_انقلاب🔵
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احسنت ، احسنت تا حالا چنین خواهران محجبه و تحلیگر کجا بودند ؟؟!!! این راه ، راه درستیه باید خواهران انقلابی میدان وتریبون رو بدست بگیرند ومیدان رو خالی نگذارند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌