مگه زن با زن فرق میکنه؟!
📸 دستنوشته یک کاسب باشرف که در حد خودش کار رسانهای انجام داده، خدا خیرت بده👌
🆘 @Roshangari_ir
🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
19.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به تو چه ربطی داره که ثا ف ت ..........🧐🧐
به توچه ربطی داره ؟؟؟
😡😡😡😡
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلیل وجدانی حجاب
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
روانشناسی و خدا
بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی
تالیف دکتر سید علی مرعشی
پزشک و متخصص روانشناسی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
برخی پژوهشگران متأخر متوجه ضعف روانشناسی در نادیده گرفتن معنویت شده و بدین سبب بر روی این موضوع به عنوان «عامل مورد غفلت» (هوج و کاردیناس، 2001) تمرکز نمودند. پیشتر نیز نظریه پردازان مطرحی به معنا و معنویت توجه کردند، اما در عین حال نخواستند و یا نتوانستند هستی شناسی و انسان شناسی ماتریالیستی را نفی کنند. برای مثال فرانکل (1967) گر چه بر معنا تأکید میکند اما آن را در خدا و روز بازپسین نمیجوید و یا شاید به دلیل ترس از طرد به اتهام غیرعلمی بودن، دستکم جرأت نمیکند به توحید و معاد متمسک شود. البته در میان افراد مشهور روانشناسی متعارف کسانی هستند که در کارهای خود از خدا یا دین نام برده اند اما نه به عنوان اعتقاد یا یک ضرورت اعتقادی. برای مثال، یونگ (1959) هرچند در اواخر عمر میگفت من به وجود خدا واقف هستم (نه اینکه فقط عقیده دارم) اما میبینیم او در نظریه رسمی خود عقیده به خدا را در حد یک کهن الگو در ناخودآگاه جمعی تنزّل میدهد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386) که لزوماً بازتابی از حقیقت نیست. یونگ هرچند دوری از دین را عامل نوروز (رواننژندی) میداند (پالمر، 2003)، اما نظریه او هیچگونه پایه دینی ندارد. در واقع هنگامی که او به مجری شبکه بیبیسی گفت: «من نیازی ندارم که به خدا عقیده داشته باشم؛ من میدانم که خدا هست»، با سیلی از انتقادات مواجه شد تا بدانجا که مجبور شد در نامه هائی سخن خود را به شکلی ترمیم کند تا از زیر فشار انتقادات بیرون رود (یونگ، 1959). او حتی پس از مرگش نیز متهم به عقیده کور شد (داوکینز، 2006). ویلیام جیمز (1907) نیز هرچند شاید در زندگی شخصی خود فردی متدین بود اما در عرصه علمی و حرفه ای نگاهی پراگماتیستی (عملگرایانه) به دین داشت و عقیده به دین را به دلیل مفید بودنش تأیید میکرد اما نه به دلیل درست بودنش! شاید او نیز زیر فشار سهمگین فضای دین ستیزانه روزگار خود در غرب بود. به هر صورت تعداد اینگونه روانشناسانی که روی خوش به دین نشان داده اند چندان زیاد نیست. در مقابل اما، جریان کلی روانشناسی متعارف با دین و معنویت تضاد آشکار دارد. خشت اول این بنا را فروید (1959) گذاشت که دین را یک نوروز وسواس جهانی معرفی کرد. بعد از او افرادی مانند واتسون (به نقل از کریلن، 1975) و اسکینر (1987) در رفتارگرائی و الیس (1980) در شناختگرائی جریان وسیعی را رقم زدند که با دین خصومت آشکار داشت، اما فروید و بقیه تحت تأثیر یک تفکر فلسفی (و نه علمی) خاص که در غرب رایج شده بود قرار داشتند. به هر روی، بسیاری دیگر از افراد تأثیرگذار بر جریان روانشناسی متعارف نیز از بیان خصومت با دین ابا نداشتند و یا لااقل آشکارا آن را نادیده گرفتند.
هرچند فروید ریشه تدین را وسواس میدانست، با این حال بررسی احوالات فروید به خوبی نشان میدهد که او خود نیز دچار نوروز وسواس بود و خصومت او با دین علاوه بر جو فرهنگی زمانه اش از ویژگیهای شخصیتی خود او نیز ناشی میشد. برخی از نویسندگان غربی مانند پالمر (2003) نیز در این موضوع با من هم عقیده هستند. فروید به مادرش دلبستگی شدید جنسی داشت و به عکس با پدر خصومت میورزید، پدری که کاملاً مذهبی بود. وفق نظریه خود فروید، این موضوع سبب شده بود که فروید دچار عقده ای موسوم به پدیده مثلث اودیپی گردد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386). فروید در جریان ابتلاء به عقده اودیپ به رقابتی ناکام با پدر مذهبی خود، بر سر تصاحب مادرش کشانده شد، رقابتی که سر از خصومت درآورده بود؛ و خصومتی که امکان بروز نداشت زیرا غلبه بر پدر ممکن نبود. من چنین می اندیشم که شاید فروید در خلال یک واکنش دفاعی نابالغ، ناسالم و ناهشیار، از نوع «جا به جائی»، جهتگیری این خصومت را از شخص پدر، متوجه گرایش مذهبی او کرده بود. حتی اگر این موضوع را نادیده بگیریم و حتی اگر تبیینات نظری فروید را معتبر ندانیم، توجه به وسواسی بودن خود فروید (پالمر، 2003) در عین تقابل او با دین، ممکن است ما را به این تلقی رهنمون کند که فروید نیز مانند شماری از بیماران من دچار «وسواس ضددینی» بود؛ وسواسی که برخلاف ادعای فروید نه از مذهبی بودن که از لامذهب بودن سر درمی آورد.
https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان قابل تامل #آیتالله_جوادی_آملی در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟
آنچه در نهی از منکر واجب کفاییست، تذکر لسانیست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینیست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شکد؟؟
شخصی با پوشش زننده به مغازه ما میآید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود.
پن: مذهبی های صورتی و رسانه های معاند هیچ وقت این نظرات آیت الله جوادی آملی را بازنشر نمیدهند! این جماعت در اکثر مواقع برخی جملات تقطیع شده از این استاد برجسته حوزه را در راستای حمایت از یک جریان خاص و گرفتن نتیجه دلخواه خودشون منتشر می کنند. این هم تاکید مفسر بزرگ قرآن به ندادن خدمات به بی حجابان و بدحجابان و واجب بودن امر به معروف لسانی. باز بهانه ای برای فرار از تکلیف دارید؟؟؟؟؟
#نشر_حداکثری_واجب
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
⭕️ زنان علیه زنان!
کشاندن زنان جامعه به بازی بی پایان جلوهگری
🔻برای حجاب فلسفه های مختلفی ذکر میشود. ولی شاید مهمترین آنها ایجاد زمینه ای امن برای فعالیت انسانی زنان در جامعه باشد.
🔹جلوه گری عده ای، این بازی را خراب میکند؛ اگر بجای رقابت بر سر توانمندیهای انسانی، جلوه گری های جنسی ارزش شد هیچ زنی روی آسایش نخواهد دید.
🚸 جنس اول | رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی
https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
هدایت شده از اسرار آفرینش
⭕️نظر '#بارون_دو_مونتسكیو' متفکر سیاسی فرانسه در مورد #حجاب_زن!
قوانین طبیعت حكم می كند زن خوددار باشد زیرا مرد، با تهور آفریده شده و زن نیروی خودداری بیشتری دارد. بنابراین، تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند. 'بارون دو مونتسكیو' از متفكران سیاسی فرانسه در كتاب 'روح القوانین'
اسرارآفرینش _ ثریا
👈🏻کپی آزاد
@asrarafarinesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحیم پور ازغدی: اغلب دانشگاهیان و حوزویان آدمهای خوب ولی سیاهی لشکر هستند؛ به فکر تمدنسازی نیستند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بر گام دوم انقلاب»:
🔸اغلب دانشگاهیان و حوزویان دارند زندگی خودشان را می کنند، تمدن سازی معنی ندارد.
🔸سقف مطالبات دانشگاهیان این است که عضو هیات علمی بشوند و حوزویان هم می خواهند بشوند حجت الاسلام و پس از آن آیتالله
😔
پویش «محاکمه سلبریتی هایی که کشف حجاب می کنند»
https://farsnews.ir/my/c/165920
با توجه به گسترش بی حجابی و حمایت و ترویج این عمل ضد دینی توسط سلبریتی ها و همچنین شروع طرح هوشمند فرماندهی انتظامی در مقابله با بی حجابی ، خواهان برخورد جدی فرماندهی انتظامی و قوه قضائیه با سلبریتی های هنجارشکن هستیم.
تا با مروجین بی حجابی برخورد قاطعانه صورت نگیرد ، برخورد با مردم عادی که کشف حجاب کرده اند تأثیرات اندکی در رفع این معضل اجتماعی خواهد داشت.
#نشر_حداکثری
┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄
#امام_زمان
#حجاب
#شهید_حمید_رضا_الداغی
40.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فوری/ فیلم کامل سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان که این روزها مورد هجمه قرار گرفته
🔹ایشان بیش از ١٠ دقیقه چقدر زیبا درباره نقش آفرینی نوجوانان و جوانان در عرصههای مختلف و دعای خیر در حق آنها صحبت کرده. معلوم نیست پس از صحبتهای ایشان چه اتفاقی در سالن افتاده که نماینده ولی فقیه پشت میکروفن رفته و از افرادی که کشف حجاب کردند ابراز بیزاری کردند.
┅══❉♦️❉══┅
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 نشست علمی "علم، دین، خرافات"
👤مدرس: دکتر سید علی مرعشی
دکترای حرفه ای پزشکی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی، دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
🗓 تاریخ برگزاری: سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه
🕤 ساعت ۱۵
2⃣ ۲ ساعت وبینار
⁉️ همراه با پرسش و پاسخ
🔺ادمین ثبتنام و جهت کسب اطلاعات بيشتر:
🆔 @fatehan_admin2
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net