eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‏فیلم از طرف سیدکمال الدین عمادی
قابل توجه آقای و آنها که به متلک می‌گویند روحانیون هم در مبارزه با حاضر شوند. ۱. برای هر بحرانی، گروهی به عنوان سربازان خط مقدم تعریف شده و وظیفه‌ی اصلی بر دوش آنهاست. برای جنگ و جبهه‌، نظامیان و برای بیماری و بیمارستان، پزشکان و کادر درمانی و برای سیل و زلزله، هلال احمر و برای آبادی مناطق محروم، جهاد سازندگی و کشاورزی و... ۲. اما تاریخ ۴۲ ساله‌ی انقلاب شاهد است که روحانیت در تمام این جبهه‌ها خالصانه و بدون دریافت حقوق و پاداش، دوشادوش متولیان اصلی و آنها که وظیفه‌شان حضور در خط مقدم است، حاضر بوده‌اند و چیزی کم نگذاشته‌اند. ۳. از حضور داوطلبانه‌ی طلبه‌ها در حوادثی چون سیل و زلزله‌های پیشین گذشته، جستجویی ساده‌ در اخبار نشان می‌دهد که روحانیون از لحظات اولیه و قبل از نسخه پیچیدن شما در خدمت بیماران کرونایی و حتی سمپاشی اماکن و مبارزه با بوده‌اند. ۴. برادران و خواهران عزیز! رفتار پر زرق و برق چند روحانی مسئول، نماینده‌ی تفکر و عملکرد خیل عظیم روحانیون ساده زیست، مظلوم و مردمی نیست. ۵. مردم هم نباید عده‌ای معدود را ملاک قضاوت یک مجموعه خدمتگزار بدانند و هر رفتار ناشایست یا زننده‌ی عده‌ای را پای ماهیت قشر و طبقه‌ی اجتماعی آنها بگذارد. ۶. با تمام گلایه‌هایی که از برخی هم لباسی‌های خود دارم، هنوز معتقدم روحانیت قشر مظلومی است که مانند مرغ هم برای ولیمه‌ی عروسی ذبح می‌شود و هم برای سفره‌ی عزا. ۷. بیگانگان که می‌تازند و فحش می‌دهند؛ خودی‌ها هم لابد نباید عقب بیفتند تا در دل مخالفان هم جا داشته باشند. روز نوشت‌های @labgazeh https://t.me/labgazehpic/472
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دست آورد بزرگ دیپلماسی مقاومت ایران را در مجلس آمریکا ببینید
سلام بر علی شاه مردان سلام بر ماه رجب و رجبیون متن زیر در پاسخ به برخی از دوستان در باره مسائل جاری کشور نوشته ام 👇 فرمایشات شما بدون شک حاوی حقایق قابل تامل است اما من الان در مقام پاسخ به آن نیستم اما در پی یک نکته مشترک هستم و آن اینکه رسانه ما در آن قدرت رسانه ای نیست که بخواهد در مردم آمریکا اثر بگذارد اگر گاهی اثری مشاهده میشود از طریق ازادگان غربی است اما با اینکه پیوسته مورد هجوم جنگ زمینی و هوایی شیمیایی و اقتصادی آمریکا بودیم هرگاه یک بحران طبیعی در کشور روی میدهد سیل دروغ پراکنی علیه دین و مذهب و اصل ایرانیت و آزادی و وو از طریق امپریالیسم رسانه ای به راه میافتد قبل اینکه به ارکان حکومت آسیب بزند به مردم به ما هو مردم ضرر میزند البته در داخل هم سربازان بدون مزد آنان کم نیستند آیا در مساله کرنا از قم بود آیا در این بح آن قم به قدر سر سوزن نقش داشت مردم نجیب قم با این همه هجوم وحشیانه آمریکا و اسرائیل و سربازان داخلی آنان کریمانه در حال سپری کردن این بحران است هرگز در این ایام فروشگاهای قم حمله نشد این افتخار کمی نیست اما در تمام مراکز تمدن شرق و غرب رسوایی فرهنگی به بار آمده چه اهانت ها این ایام به اصل قم و روحانیت مرجعیت نشده چه اهانت به مسائل عمیق اعتقادی مردم مانند دعا و شفاعت و توسل نشده چرا باید گروهی از جوانان و مردم ایران در میدان بازی وهابیتی که از همه جهات رسوای عالم است، بازی کنند. چقدر این ایام به طلاب مظلوم در شهرهای دیگر اهانت و ضرب و شتم شده آیا شایسته است در این شرایط ما به جای اینکه در کنار ملت خود قرار بگیریم کنار وهابیت خبیت و معلون قرار بگیریم من وقتی اقدام بزرگ مرحوم ابوترابی را در اسارت خوانده بودم هنوز از شکوه فهم و خلوص و ایرانی و شیعه علی ع و مردانگی این مرد عظیم از ذهنم محو نمیشود با اینکه شکنجه شده بود وقتی از سازمان صلیب سرخ جهانی آمدند بودند از سربازان جستجوی میکردند آنان با اشاره مرحوم ابوترابی حرف نزدند لذا فهمیدند این نفر اصلی است، به ایشان مراجعه کردند ایشان اصل شکنجه را در آسایشگاه عراقی نفی کرد وقتی آنان رفتند افسر عراقی ایشان را به اطاق خود خواست گفتند چرا نگفتی شکنجه شدی مگر ترسیدی گفت نه من به امر خدا نگفتم قرآن فرمود مسلمان شکایت مسلمان را به کافر نمیبرد روح بلند آن مردم عظیم یک افسر شکنجه گر بعثی را به تعظیم وا داشت من هر حرف حق را هم وقتی آمریکا بزند در باره ملت و دولت و مردم به آن توجهی نمیکنم چون مولایم فرمود کلمه حق یراد به الباطل من اسارت همراه با شکنجه بدست یک مسلمان را بر آزادی زیر پرچم شرک آلود آمریکا ترجیح میدهم ما باید یاد بگیریم دعواهای بین خود را بعد از بحران با هم حل کنیم عذر خواهی میکنم که طولانی و ملال آور شد. خدا شما را برای آینده این کشور حفظ کند @S_Kamaloddinemadi
هو الخبیرالمتعال سلوک فقهی مرحوم محقق داماد ره از دیدگاه آیت الله جوادی آملی دامت برکاته (7) تدوین از سیدکمال الدین عمادی دکتر سید مهدی معلمی محقق داماد(ره) استادی موفق مرحوم آیت الله العظمی محقّق داماد (ره) از مصادیق بارز حدیث شریف نبوی ص «إنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ» بودند که دو عنصر علم صائب و عمل صالح تشکیل دهنده هویّت ایشان بود، از اینرو از اقسام مغالطه در مقام علم و عمل مصون بود.      ایشان از جمله فقهای عظام و استوانههای علم و تحقیق است که جهت رشد علم شریف فقه، جان پربهاء خود را وقف تدریس کردند و در فهم مدارك أحكام دقت را به نهایت رسانده و در این دریای عمیق با شناوری خود به درهای گرانقیمتی دست یافته که دیگران پیش از او نایل نشده بودند این دستآورد به گونهای است که همه دانشمندان پس از ایشان به آن نیازمنداند از اینرو، مجلس درس این استوانه فقه، مجمع فضلاء و محققان و شیفتگان تحقیق بود. او در تدریس خود به صورتی عمل میکرد که عطش تحقیق دانش-پژوهان را به خوبی فرو مینشاند به همین دلیل بازشناسی شیوه تدریس این فقیه نامآور و عرضۀ آن به محققان و خصوصا اساتید و طلاب علوم دینی مفید خواهد بود.       با توجه به حرمان ما از نعمت وجود بابرکت مرحوم محقق داماد ره از یک طرف و نداشتن آثار مکتوب از سوی دیگر، تنها راهکار؛ بلکه برترین آن، شناسایی استاد محقق داماد (ره) از منظر شاگردان موفق اوست.        اگرچه درس مرحوم محقق داماد (ره) مجمع محققان زبده و فرهیخته بود؛ ولی در این میان آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) از درخشانترین چهرههای درس این فقیه سترگ است که مورد عنایت خاص ایشان بود و برای مطالعه یادداشتهای این شاگرد برجسته خود وقت مناسبی را اختصاص میداد؛ از اینرو برای شناخت سلوک علمی و تدریس آن استاد بزرگ از بیانات ارزشمند حضرت آیت الله العظمی علامه جوادی آملی دامت برکاته بهرهمند میشویم و آنچه در ذیل بیان میگردد حاصل نوشتار قلمی و بیانات شفاهی حضرت علامه جوادی(دام عزه) در باره استادشان است که در دو گزینه ارائه میگردد. https://t.me/joinchat/L6BAsRaQONIaDEQK1lokqQ
هوالعلی الولی آفتاب آمد دلیل آفتاب 10و11 ( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت ) سلام بر امیرمؤمنان سلام بر امام جواد محمد بن علی سلام بر ماه رجب سلام بر رجبیون به مناسبت ماه رجب ماه ولایه الله ماه تقرب به امیرمومنان سلام الله علیه. اولین قدم برای تقرب به او معرفت اوست برای معرفت به او در کلاس درس آن حضرت برای علی شناسی زانو میزنیم. آن حضرت در ادامه فرمود: وَ أَمَّا الْعَاشِرَةُ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ يَا عَلِيُّ لَا أُعْطَى فِي الْقِيَامَةِ إِلَّا سَأَلْتُ لَكَ مِثْلَهُ وَ أَمَّا الْحَادِيَةَ عَشْرَةَ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ يَا عَلِيُّ أَنْتَ أَخِي وَ أَنَا أَخُوكَ يَدُكَ فِي يَدِي حَتَّى تَدْخُلَ الْجَنَّةَ (الخصال، ج‏2، ص: 572) و اما دهم اينكه شنيدم رسول خدا (ص) فرمود يا على در قيامت چيزى به من داده نميشود مگر آنكه مانند آن را براى تو در خواست خواهم كرد.. يازدهم اينكه شنيدم رسول خدا ميفرمود يا على تو برادر من هستى و من برادر تو هستم و دستانت در ميان دستان من خواهد بود تا وارد بهشت شوى و.... 🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷 @S_Kamaloddinemadi
📝آیا می‌توان کرونا را صحنه نبرد دین و علم دانست؟ 🔹با شروع بیماری کرونا و مرگ تاسف بار برخی از هم‌وطنان‌مان، برخی از حواشی این بیماری، بسیار پررنگ شد و گاهی حتی بر متن نیز غلبه کرد. یکی از این حواشی، نحوه مواجهه برخی از متدینان با این بیماری مُهلک بود. گرچه علماء درجه اول شیعه، همگی بر رعایت اصول بهداشتی و توصیه پزشکان، اتفاق نظر داشتند حتی برخی از اساتید مشهور حوزه، از «دیه قتل عمد» در اثر سرایت کرونا تحت شرائطی سخن گفتند، اما واکنش برخی از روحانیون و مذهبی‌ها و مقاومت در برابر سخن پزشکان با رنگ و لعاب دینی، سوژه بسیاری از رسانه‌ها شد. اما آیا این نوع واکنش‌ها از پشتوانه دینی برخوردار هستند؟ آیا می‌توان کرونا را شاهد نزاع دین با علم تفسیر کرد؟ در طول تاریخ در قبال بیماری‌های مُسری و مُهلک چه دیدگاه‌هایی وجود داشته است؟ 🔸برای فهم بهتر این مساله، می‌توان نوع واکنش فقهاء شیعه و سنی درباره طاعون و وبا را بررسی کرد. مثلاً درباره واکنش فقهاء اهل سنت، محمد الحداد مقاله‌ای را با عنوان «تمجید الموت» نگاشته که با عنوان «ستایش مرگ» ترجمه شده است. این مقاله به نوعی جهل مقدس در میان اهل سنت اشاره می‌کند که چطور قرن‌ها واکنشی منفعلانه در قبال بیماری مهلکی مانند وبا داشتند و این انفعال با القاب مقدسی نظیر «شهید» زینت داده شده و حتی فرار از آن مانند «فرار از جهاد» عنوان شده بود! 💬محمد الحداد به برخی از روایات کتب معتبر اهل سنت در اینباره اشاره می‌کند؛ مثلا از صحیح بخاری و مسلم نقل می‌کند که انس بن مالک از پیامبر نقل کرده: «طاعون برای مسلمان شهادت است.» یا می‌گوید ابن ابی الدنیا از عایشه روایت کرده که پیامبر فرموده بود: «فرار از طاعون مانند فرار از جهاد است.» وی در نهایت با اشاره به سخنان چند تن از عالمان اهل سنت می‌نویسد: «این فقه را به‌حق باید فقه مرگ خواند، زیرا موضوع آن مرگ فرد مسلمان از راه ابتلا به وباست نه مقاومت در برابر وبا برای حفظ حیات...در جهان اسلام، ایده‌ای شکل گرفت که وبا را فضیلتی الهی می‌دانست که خاص مسلمانان است، زیرا هرکه به وبا بمیرد شهید دانسته می‌شود و این آرزوی هر مسلمان است.» 🔹با این حال جالب است که در فقهاء درجه اول شیعه چنین واکنش‌هایی نسبت طاعون و وبا دیده نمی‌شود. یعنی گرچه آنها به ذکر، دعاء و آزمون‌های الهی باور دارند اما واکنش‌های این چنینی از آنها دیده نشده. حتی برخی اخباری مسلک‌ها مثل سید نعمة الله جزائری درباره هنگام شیوع وبا نوشتند: «وظيفه علماء است تا مردم را به نقاط مرتفع ببرند وآب را از سرچشمه مصرف كنند. اگر در جمع شدن آن‌ها ضررى وجود دارد، بايد متفرق شوند.» شاید علت مهم آن، روشن شدن نقل صحیح از پیامبر درباره وبا باشد. در روایات شیعه ذکر شده که همین روایت اهل سنت از پیامبر از امامان شیعه پرسیده شده است و آنها مخاطب نقل پیامبر را مرزدارانی توصیف کردند که وبا میان آنها شکل گرفت. در چنین شرائطی چون بیم خطر حمله دشمن وجود داشت، پیامبر خالی کردن صحنه را بر آنها جائز ندانستند. (الكافي، ج8، ص108 و نک: معاني الأخبار، ص254 و علل الشرائع، ج2، ص520) 🔸به طور کلی علی رغم اینکه برخی اصرار دارند «دین» را در مقابل «علم» نشان دهند، این ادعا در مثل نسبت دین با علم پزشکی نمی‌تواند چندان راه به جایی ببرد. چون در متون دینی، احکام فراوانی درباره‌ی «حفظ جان» و «ضرر و مشقت» وجود دارد و علم پزشکی ظرفیت بالایی دارد تا نقش اساسی در فهم اینگونه موضوعات داشته باشد. این قواعد عام به نحوی است که در سراسر ابواب فقه، از آنها استفاده می‌شود. بنابراین اینکه واکنش چند روحانی درجه دو و سه شیعه به پای کل روحانیت حاضر، نوشته شود، و از آن بالاتر آن را قرائت روحانیت سنتی شیعه در طول تاریخ عنوان کنند و حتی برخی پا را فراتر بگذارند و آن را به اصل دین منسوب کنند، واکنشی غیر مستند و غیر علمی است که شواهد متعددی بر خلافش وجود دارد.
در استقبال از ۱۳ رجب، میلاد موفور السرور مولود کعبه امام علی بن ابیطالب (ع)🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 حدیثی از رسول خدا(ص) در فضایل امیرمؤمنان امام علی بن ابی طالب(ع) عن عبدالله بن عمر قال: قال رسول اللّه صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم: انّ الله تعالي جعل لاخي علي عليه‏ السلام فضائل لا تحصي کثرة، فمن ذکر فضيلة من فضائله مقرا بها غفر الله له الذنوب الّتي اکتسبها بلسانه. و من سمع فضيلة من فضائله مقرا بها غفر الله له الذنوب اَلّتي اکتسبها بالاستماع. و من نظر الي کتاب من فضائله غفر الله له الذنوب اَلَّتِي اکتسبها بالنظر. و من کتب فضيلة من فضائل غفر الله له الذنوب اَلَّتِي اکتسبها باليد. ثم قَالَ صلي الله عليه و آله و سلم: النظر الي وجه علي عليه‏ السلام عبادة، و ذکره عبادة، لا يقبل الله ايمان عبد الا بولايته و البراءة من اعدائه. مرحوم علامه حلي در کتاب منهاج الکرامة از عبدالله بن عمر، از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم روايت کرده است که: خداي متعال براي برادرم علي عليه‏ السلام فضايل بي شماري قرار داده است. هر که يکي از فضايل او را با اقرار به آن ياد کند، خداوند گناهاني را که با زبان کسب کرده بيامرزد. و هر که يکي از فضايل او را با اقرار به آن بشنود، خداوند گناهان را که از راه شنيدن کسب نموده بيامرزد. و هر که به نوشته‏ اي که در آن فضايل او نگاشته شده بنگرد، خداوند گناهاني را که با نگاه کسب کرده بيامرزد. و هر که يکي از فضايل او را بنويسد؛ خداوند گناهاني را که با دست کسب نموده بيامرزد. سپس فرمود: نگاه به صورت علي عليه‏ السلام عبادت، و ذکر علي عبادت است. خداوند ايمان بنده‏ اي را جز با ولايت او و بيزاري از دشمنان او، نمي‏پذيرد.(کتاب بحر المعارف، تالیف مولی عبدالصمد همدانی، ج 1، ص ۲۳۵) 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🎙 | حجت‌الاسلام و المسلمین سید نجیب‌الحسن‌زیدی، پژوهشگر، مبلغ و محقق هندی 🔸اتفاقات اخیر یکی از اتفاقات نادر بعد از آزادی این کشور از استمعار انگلیس می‌باشد. در طول تاریخ هند بعد از آزادی از استعمار انگلیس چنین در آماج حملات سنگین نبودند که طی حکومت ۶ ساله حزب «بهاریته جنتا پارتی» هستند. 🔹 قانون جدیدی در هند تصویب شده و «CAA» نام دارد. طبق این قانون، هند به اقلیت‌های مذهبی غیر مسلمانِ سه کشور پاکستان، بنگلادش و افغانستان که با آزار و اذیت مذهبی مواجه هستند، تابعیت هندی می‌دهد اما مشکل این این است که مسلمانان را از این حق محروم می‌کند و فقط به آن‌هایی تابعیت می‌دهد که مسلمان  نباشند. 🔸این قانون در پارلمان مخالفین زیادی داشت و جنجال زیادی به‌پا کرد؛ اما به دلیل اینکه کرسی‌های زیادی در اختیار حزب «BJP» قرار دارد، این قانون نهایتاً با مخالفت ۸۰ نفر و با موافقت ۳۱۱ در تصویب شد 🔹این قانون آمیز نسبت به مسلمانان با همراهی قانون دیگر این کشور یعنی «NRC» مشکلات مسلمانان را دو چندان می‌کند. 🔸طبق قانون «NRC» تمامی شهروندان هندی باید ثبت ملی شوند. یعنی باید هندی‌ بودن خود را طبق ضوابتی اثبات کنند. افرادی که موفق به این کار نشوند، تا گرفتن تصمیمی درباره آنان، باید در اردوگاه‌های مخصوص ساخته شده توسط دولت زندگی کنند و از آن‌ها سلب می‌شود. 🔹آن‌ها در صورت نزاع نیز نمی‌توانند نزد دادگاه و یا از چیزی یا کسی شکایت کنند؛ چون شهروند محسوب نمی‌شوند! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @asatid_enghelabi
هوالعلی الولی آفتاب آمد دلیل آفتاب 12و 13 ( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت ) سلام بر امیرمؤمنان سلام بر ماه رجب سلام بر رجبیون سلام بر ملت ایران سلام بر مجاهدان عرصه پژشکی و پرستاری و دیگر دست اندر کاران حفظ امنیت سلامتی این ملت شریف به مناسبت ماه رجب ماه ولایه الله ماه تقرب به امیرمومنان سلام الله علیه. اولین قدم برای تقرب به او معرفت اوست برای معرفت به او در کلاس درس آن حضرت برای علی شناسی زانو میزنیم. آن حضرت در ادامه فرمود: وَ أَمَّا الثَّانِيَةَ عَشْرَةَ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ يَا عَلِيُّ مَثَلُكَ فِي أُمَّتِي كَمَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ مَنْ رَكِبَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ وَ أَمَّا الثَّالِثَةَ عَشْرَةَ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص عَمَّمَنِي بِعِمَامَةِ نَفْسِهِ بِيَدِهِ وَ دَعَا لِي بِدَعَوَاتِ النَّصْرِ عَلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَهَزَمْتُهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، (خصال، ج2ص 573) و اما دوازدهم اينكه شنيدم رسول خدا، مي فرمود: يا على مثل تو در ميان امت من، همانند كشتى نوح است که ‏هر كسی در آن سوار وارد شد، نجات يافت و هر كس از آن بازماند غرق شد. و اما سيزدهم اينكه رسول خدا، عمامه خود را با دستان خویش بر سرم نهاد و در باره من دعاهاى پيروزى بر دشمنان خدا، كرد پس من با لطف الهی آنان را شكست دادم. خدايا بر محمد و آل محمد، درود فرست و در این ایام نورانی میلاد ولی الله الاعظم، امیرمؤمنان سلام الله علیه این مصیبت خطرناک را از همه موحدان عالم خصوصا ارادتمندان به استان آن حضرت برطرف بفرما. 🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷 @S_Kamaloddinemadi
هدایت شده از بیداری ملت
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این گزارش فوق العاده رو ببینید دانشمند و نخبه در مملکت کم نداریم اما افسوس که سکان مدیریت کشور دست مشتی غربزده هست که ایرانی را حقیر و ضعیف میبینند و برای اداره کشور هیچ برنامه ای جز التماس به غرب و اجرای برجام ندارند..... 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat