-نمیدانمچراامابهقدریدوستتدارم-
-کهازبیچارگیگاهیبهحالِخویشمیگریم-
شازده کوچولو پرسید:
بهترین راه از دست ندادن
آدما چیه ؟
روباه گفت :
از همون اول نداشته باشیشون !
درونِ توست اگر خلوتی و انجمنیست؛
برون زِ خویش کجا میروی؟
جهان خالیست
#بیدل_دهلوی
بنظرت بزرگترین راه هدر دادن وقت چیه؟
موش کور گفت: اینه که خودت رو با بقیه مقایسه نکنی
_صوفی به رهِ عشق صفا باید کرد
-عهدی که نموده ای وفا باید کرد
-تا خویشتنی،به وصل جانان نرسی
-خود را به رهِ دوست فنا باید کرد!
-زِهوشیارانِعالمهرکهرادیدمغمیدارد
-دلادیوانهشو،دیوانگیهمعالمیدارد!