انسان در دو فصل (5).wma
9.04M
استنادات طرح #حریت #شخصیت #تفکر
با توجه به مباحثی که اخیراً نسبت به استنادات طرح شخصیت، حریت و تفکر استاد صفایی حائری صورت گرفته،
صوت جلسه پنجم از جلسات شرح کتاب #انسان_در_دو_فصل
که توسط #استاد_امیر_غنوی انجام شده و در آن
به طور مبسوط به شرح استنادات این طرح پرداخته شده تقدیم می گردد.
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
#شرح_آثار_استاد_صفایی
@Safaeiyeh
چهارمین جلسه انسان در دوفصل التقاظ ج 2بهمن 96.mp3
20.59M
جلسه چهارم #شرح_انسان_در_دو_فصل
استاد #محمدتقی_هادیزاده_شیرازی
بعضی مباحث مطرح شده در این جلسه:
🔸گستره التقاط از منظر استاد #علی_صفایی_حائری
🔹ریشه های #التقاط
🔸نسبت #فلسفه و #عرفان با دین
🔹تفاوت نگاه #عین_صاد با سایر مکاتب منتقد فلسفه و عرفان
#استادهادیزاده
#شرح_آثار_استاد_صفایی
@Safaeiyeh
96.11.24[1].mp3
26.03M
جلسه پنجم #شرح_انسان_در_دو_فصل
استاد #محمدتقی_هادیزاده_شیرازی
بعضی مباحث مطرح شده در این جلسه:
🔸زمینه های بروز #التقاط
🔹در چه شرایطی متدینین هرچه مقدس تر باشند، بیشتر طالب التقاط می شوند⁉️
🔸چگونه ممکن است التقاط را نفی کنیم، ولی گرفتار آن شویم❓
🔹پررنگ ترین نوع التقاط در #دوره_معاصر توسط کدام گروه رخ داد؟
🔸عمده ترین لغزش دینداران در هنگام گرفتارشدن به التقاط در کدام حوزه رخ می دهد❓
#استادهادیزاده
#شرح_آثار_استاد_صفایی
@Safaeiyeh
🔰بخشی از مقاله سالها پیش #استاد_امیر_غنوی پیرامون استناد و استدلال در آثار #استادصفایی
♦️امروز از اندیشه¬ای سخن می¬گوییم که از شروع انتشار آن حدود چهل سال گذشته و پس از فراز و فرود¬ها و پس از رحلت صاحب اندیشه اکنون مورد استقبال قرار گرفته است. آنچه امروز شاهدیم پذیرش این تفکر نه فقط از سوی نسل نو بلکه از سوی کسانی است که در زمان حیات مرحوم استاد به این اندیشه به دیده تردید و حتی انکار می¬نگریستند.
♦️توجه روز افزون نسل امروز به آثار استاد حکایت از ارتباط مناسبی دارد که نوشته¬ها و گفتارهای او با مخاطب امروز برقرار کرده است. این ارتباط مناسب حاصل توجه و وقوف این اندیشه به مشکلات امروز ما بوده و در این میان نثر قوی و اثر گذار صاحب این اندیشه بر قوت این ارتباط افزوده است.
♦️اما امروزه و در دوره استقبال با سؤالات تازه و پرسش¬های متفاوتی نیز روبرو می¬شویم که پرداختی تازه به این تفکر را می¬طلبد. در میان این سؤالات آنچه بیشتر مطرح می¬شود میزان قوت این اندیشه از حیث اتکاء بر #استدلال و استفاده از متون دینی است.
نکته کلیدی در کتب استاد استفاده ایشان از نثری تأثیر گذار برای القاء مطالب خویش است که البته با هدف ایشان یعنی ایجاد حس و حرکت در مخاطب کاملاً سازگار می¬باشد. اما این نثر تأثیر گذار و این شیوه در بیان که مزایای برهان و خطابه را در خود جمع کرده می¬تواند آسیب¬های را هم به دنبال داشته باشد.
♦️گزینش این نثر برای بیان مطالب گذشته از تناسب آن با مباحث اخلاقی و تربیتی نوعی پاسخ¬گویی به نیاز روانی مخاطب نیز بوده و می¬تواند با خواننده ارتباطی قوی بجای گذارده و لطافت بیان ماندگاری و اثر گذاری دراز مدت آن را تضمین می¬کند.
اما این بیان برای خواننده دشواری¬های را نیز ایجاد می¬کند. اولین مشکل صعوبت در #دریافت_دقیق استدلال¬های استاد و فهم #ساختار_فکری ایشان است. بیان شفاف و استدلالی بار فهم را بر خواننده سبک کرده ولی آنجا برهان و خطابه به هم ¬می¬آمیزد درک دقیق استدلال¬ها و استخراج آن از متن دشوار خواهد بود.
♦️البته دقت در نوشته¬های استاد ما را به این نکته واقف می¬کند که رویه نوشتاری آن مرحوم ارائه یک بیان شفاف و استدلالی در آغاز بحث است و در ادامه به تبیین و توضیح و استفاده بیشتر از بیانات تأثیر گذار می¬پردازد. این حد از تفکیک اگر چه در صورت توجه خواننده از صعوبت کار می¬کاهد ولی آنچه عملاً شاهد آن هستیم نیاز مبرم خوانندگان نوشته¬ها به توضیح ساختار استدلالی سخن استاد است.
♦️آسیب دیگری که در این شیوه می¬تواند رخ بنماید فاصله گرفتن از فضای تدقیق و نقد و اکتفا به نوعی اقناع حسی ، عقلی است. در این فضا دیگر به سخن نویسنده سخت¬گیرانه نگریسته نشده و سخن بدون توجه کافی و ارزیابی درست از ادله پذیرفته می¬شود آسیبی که در میان بسیاری از دوست¬داران این اندیشه می¬توان یافت.
♦️این شیوه در ارائه مطالب از سوی استاد موجب شده تا برخی این نوشته¬ها را خطابی تلقی کرده و لااقل آنها را فاقد استدلال و #ذوقی و #من_عندی بدانند. اگر چه صاحبان این ادعا بر خود زحمت تحلیل و فهم عمیق متن را نداده و بدون دریافتی درست از ساختار استدلالی کتب و اندیشه استاد به نقد آن پرداخته اند.
♨️شاید بیراه نباشد که ذوقی و من عندی خواندن امروز این نوشته¬ها و سکوت و بی¬توجهی عامدانه¬ی دیروز و هجوم¬ها و اتهام¬های گذشته¬ها را در یک چیز همسان می¬توان دید و آن نبریده گز کردن و نخوانده نقد کردن است. آنچه شیوه¬ها را در برخورد متفاوت کرده نه انصاف بیشتر ناقدین امروز بلکه فضای متفاوت پریروز و دیروز و امروز است و ⬅️در حقیقت این تغییر فضا است که شکل بی¬انصافی¬ و کم توجهی را متفاوت کرده است.
♨️دوستانی که تا دیروز به عنوان احتیاط، کم لطفی¬ها و #نامردی_ها را به نوعی تقریر می¬کردند اکنون ⬅️با مشاهده¬ی رشد طبیعی و استقبال فزاینده از این فکر و با رحلت استاد و رفع دغدغه¬ی طرح شخصیت او ، همچنان بجای برخورد شفاف و نشان دادن ضعف¬ها و قوت¬های این اندیشه با تعابیری مبهم عملاً ⬅️راه را بر استفاده درست و کامل از این تفکر می¬بندند.
♦️این حد از احتیاط آن هم در شرایطی که از گزینه¬های بسیار محدودی در عرصه #اندیشه برخورداریم و #نسل_امروز در غرقاب #شبهات و سؤالات غوطه¬ورند چه توجیهی دارد و چگونه بجای #تحقیق و تعیین نقاط ضعف و قوت یک اندیشه، با القاء این نوع بیانات به دست اندر کاران عملاً همچنان راه را بر استفاده کامل از این تفکر می¬بندیم، آن هم در شرایطی که متفکرین مورد اعتماد ما در #اساس_تفکرات شان از ابتکارات و ذوقیاتشان بهره برده و بر منابع استناد چندانی ندارند.
#استناد_در_اندیشه_استاد
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
@Safaeiyeh
مقایسه_اندیشه_های_اکهارت_تله_و_ع.ص-غنوی.mp3
20.24M
🔰مقایسه اندیشه #اکهارت_تله و #استاد_صفایی_حائری
صوت 1️⃣
#استاد_امیر_غنوی
♨️نمونه مقایسه دو اندیشه
مشهد - رمضان 1439 (1397)
#عرفان_شرقی
#عرفان_مسلمین
#عرفان_اسلامی
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
#اکهارت_تله
@Safaeiyeh
مقایسه_اندیشه_های_اکهارت_تله_و_ع.ص-غنوی2.mp3
12.08M
🔰مقایسه اندیشه #اکهارت_تله و #استاد_صفایی_حائری
صوت 2️⃣
#استاد_امیر_غنوی
♨️نمونه مقایسه دو اندیشه
مشهد - رمضان 1439 (1397)
#عرفان_شرقی
#عرفان_مسلمین
#عرفان_اسلامی
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
#اکهارت_تله
@Safaeiyeh
۷ ژوئیه، ۱۸.۳۰.mp3
24.02M
🎙سخنرانی استاد #شیخ_حسین_انصاریان در بیست و سومین آیین نکوداشت استاد #علی_صفایی_حائری
🔹 علامه خبیر بزرگوار مرحوم صفایی به آیه «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا...» دلخوش بود و حرکتش را ادامه داد.
🔹 محکمه هایی که برای ایشان برگزار شد ، شاید بدتر از محکمه های قرون وسطایی بود.
🔸 ایشان یک طبیب اثرگذار، دوار و معالج بود و در تاثیر نفس و تربیت در عصر ما، در قافله ای بود که در آن قافله افرادی همچون آخوند #ملاحسینقلی_همدانی ، #سید_علی_شوشتری، #سیدعلی_قاضی و ... بودند.
🔸 کسانی که علیه ایشان اقدام کردند، نوشتند، محکمه برگزار کردند، پیش وجدان خودشان راحتند؟ در قیامت چطور؟ هرچند او آنقدر بزرگ است که در قیامت از ایشان می گذرد.
🔹 خیرین، حوزه علمیه، وزارت ارشاد و... وظیفه دارند کتابهای ایشان را بین نوجوانان و جوانان منتشر کنند تا نسل امروز بیش از این ریزش نکند.
#عین_صاد
@Safaeiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨پخش مستند عینصاد 👌
📆 جمعه ۲۴ تیرماه
⏱ ساعت ۲۱ شبکه ۲ سیما
@khatereazalisafaee
@Safaeiyeh
صفاییه
✨پخش مستند عینصاد 👌 📆 جمعه ۲۴ تیرماه ⏱ ساعت ۲۱ شبکه ۲ سیما @khatereazalisafaee @Safaeiyeh
🔻لینک دانلود مستند «عین.صاد» :
telewebion.com/episode/0x2900bb7
روایتی از زندگی حاج شیخ #علی_صفائی_حائری
@Safaeiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روزی با يكى از دوستانم از ميدان شلوغ شهر مىگذشتيم. فوج فوج آدمها را مىديديم كه مسخ و عروسك شده بودند و نمايشنامههاى مسخرهاى را كارگردانى و بازى مىكردند.
دوستم كه شاهد آن فوج بازيگر وآن فيلمهاى بلند و تكرارى بود آرام آرام به فكر فرو رفته بود، با چند كلمه فكرش را به من داد كه نمىشود با اين همه بازيگر كارى كرد. نمىتوان اين #بازيچهها و #بازيگرها و #تماشاچىها را به كار جدى كشيد؛ اصلا نمىشود كارى كرد!
🔸او هنگامى كه سكوت مرا ديد، پرسيد كه به نظر تو مىتوان كارى كرد؟
پرسيدم: آيا اينها همينطور بودهاند يا اينطور شدهاند❓
گفت: معلوم است كه اينطور نبودهاند واينطور شدهاند.
گفتم: پس معلوم مىشود كه اينطور هم نمىمانند.
كسانى را كه اينگونه ساختهاند مىتوان از همان راه خراب كرد و مىتوان از همان راه به شكل ديگر ساخت.
وآنگاه گفتم: مهم این نيست كه اينها درست بشوند و خوب بشوند يا نه! و كار من اين نيست كه به آنها شكل بدهم. مهم اين است كه شرايط خوب شدن آنها فراهم بشود و خودشان برپا بايستند و خود را شكل بدهند.
🔹سپس توضيح دادم كه چگونه #دشمن بر روى يك اقليت كار كرد و چگونه اين #اقليت را به كار گماشت. و چگونه اين اقليت به كار پرداخت و حربهى سنّت و شخصيت ملى و حربهى انديشه و مذهب را از دستها گرفت. و در نتيجه جامعهاى كه شخصيتش را از دست داده بود، مقلد و غربزده بار آمد و جامعهاى كه انديشهاش را كنار زده بود به اسارت غريزه رفت.و سرانجام اين جامعهى غريزهزدهى بىشخصيت، همين شد كه تو مىبينى وتعجب مىكنى از اين كه بتوان كارى كرد.
📚 مسئولیت وسازندگی(تلخیص)
استاد #علی_صفائی_حائری
@Safaeiyeh
بسم الله الرحمن الرحیم
📌 خدا را شاکریم که توفیق روزیمان کرد تا بتوانیم در راستای نشر معارف اسلامی قدمی هرچند کوچک برداریم.
📲 کانال #تربیت_فطری با هدف ترویج و تبیین معارف اسلامی و با بهرهگیری از سخنرانیها، مکتوبات و تدریسهای اساتید برجسته راهاندازی شده است و در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
📚 مهمترین موضوعات:
۱. ضرورت جایگاه تربیت و نیروسازی
۲. مفهوم جامع تربیت انسان
۳.فقه تربیت
۴. روش تربیت کودک در جامعه امروزی
۵. روش تربیت انسان بالغ با رویکرد وحیانی
۶. اهداف تربیت انسان بالغ از منظر آیات و روایات
۷. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
۸. شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد
۹. شرح دعای ابوحمزه
۱۰. مدیریت و تشکیلات تربیتی
🖇 استفاده حداکثری دغدغهمندان مایه خرسندی ما بوده و انتشار فایلها با ذکر منبع بلامانع است.
🔊 آدرس کانال تربیت فطری در پیامرسانها👇
ایتا:
https://eitaa.com/tarbiat_fetri
سروش:
https://splus.ir/tarbiat_fetri
بله:
https://ble.ir/tarbiat_fetri
@Safaeiyeh
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️از تحصیل و بورسیه استاد در آمریکا
تا ورود به حوزه علمیه...‼️
➕گفتگو با حجتالاسلاموالمسلمین #دستپروری (رضوان الله علیه)
همراه با خاطراتی از استاد #علی_صفایی_حائری (رحمة الله علیه)
@Safaeiyeh
💢هجمه غیر مسئولانه!
🔺اخیراً صوتی از آقای محمدحسین ملکزاده با عنوان «دو نقد به آثار آقای علی صفایی...» منتشر شده است.
https://eitaa.com/mabaheth/6150
آقای ملک زاده در این صوت آثار استاد صفایی را به شهادت شاگردان خاص! ایشان منحرف کننده می دانند و البته مسئولیت این اتهام بزرگ را، با نقل قول از فردی دیگر و عباراتی چون غیر حجت بودن آن کلام و ناآگاهی از درستی و نادرستی این اتهام، بر عهده نمی گیرند. جدای از محتوای صوت که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد، به راستی اگر گفته فرد اتهام زننده حجت نیست و حتی درستی و نادرستی آن هم معلوم نیست، چه لزومی دارد اینطور دوپهلو و غیرمسئولانه آن را نقل کرد و به تشویش اذهان پرداخت؟
🔻پیشنهاد آن است که ایشان مسئولانه در این مسیر وارد شوند و به نحو مستدل مشخص کنند که آثار استاد صفایی منجر به انحراف می شود یا خیر؟ این ورود از این جهت اهمیت دارد که در سالهای اخیر و پس از رفع ممنوعیت ها و دفع مغضوبیت ها، اقبال قابل توجهی به آثار ایشان از سوی اقشار مختلف جامعه صورت گرفته، به طوری که آثار ایشان جزء پرفروش ترین آثار متفکرین معاصر است.
https://akharinkhabar.ir/book/9335500
لذا اقدام ایشان در برملا کردن منحرف کننده بودن آثار استاد، باعث جلوگیری از انحراف این خیل عظیم می شود. اما اگر آثار ایشان منحرف کننده نیست و باعث آشنایی و آشتی بسیاری با دین و معارف آن می شود -همانطور که تاکنون شده است (برای مشاهده مشت نمونه خروار به کانال تجربه های شما از آشنایی با «عین.صاد» https://eitaa.com/mashhooreaseman مراجعه شود)-، این نقل قول و اتهام، هرچند در این اقبال بزرگ به چشم نیاید و اثری ناچیز بگذارد، ولی همان اثر ناچیز، حداقل از حیث فعلی در زمره «صدّ عن سبیل الله» قرار می گیرد و مستحق عقوبت خواهد بود.
از پرداختن به سایر موارد مطرح شده در صوت -مانند نداشتن منظومه فکری و قافیه مندی- که به وضوح از نا آشنایی ایشان با آثار استاد حکایت می کند می گذریم، تا پرداخت متکثر، از تمرکز پرداختن به اتهام وارد شده به آثار استاد نکاهد.
🔺در پایان لازم است این نکته یادآوری شود که تاریخ معاصر، پر است از مواجهه تکراری و پر هزینه ی بعضی از حوزویان با اندیشه های نا آشنا. این مواجهه نه صرفاً با اندیشمندان مکلّا، که در بسیاری از موارد با هملباسان و حوزویانی بوده است که در بعضی از موارد جرمشان مطرح کردن مطالبی فراتر از اندیشه فرد مهاجم بوده است. شاید اگر ادعا کنیم هیچکدام از اندیشمندان نوآور حوزوی، از این نوع مواجهه در امان نبوده اند سخنی به گزاف نگفته ایم. و آنها که آگاهند می دانند این ارزیابی های شتابزده و هجوم های ناروا چه ضربه ای به اعتبار حوزه و روحانیت زده و آن ها را افرادی متعصب و غیرمحقق در اذهان جلوه داده است. امیدواریم با ورود مسئولانه آقای ملک زاده به این قضیه، ایشان به مصداقی جدید از این مهاجمان شتابزده تبدیل نشوند.
➕پ.ن: از فحوای صوت مورد اشاره بر می آید که پرسش و پاسخ مطرح در آن، در جمعی خصوصی بیان و ضبط شده است. در ابتدا این احتمال بود که شاید نشر این صوت با رضایت آقای ملکزاده همراه نباشد و ایشان از ادامه ی نشر آن جلوگیری کنند. اما باقی بودن این صوت بعد از یک هفته از زمان انتشار، آن هم در کانالی که ظاهراً پرطرفدارترین کانال منسوب به ایشان است، حاکی از آگاهی و رضایت به نشر است. لذا بعد از گذشت این زمان و اطمینان به آگاهی و رضایت ایشان از انتشار صوت مذکور، این نقد منتشر شد.
#علی_صفایی_حائری
#نقد
#محمدحسین_ملکزاده
@Safaeiyeh
ع.ص در بیت رهبری .mp3
623.4K
♨️#عین_صاد در بیت رهبری!
✅خاطره حجت الاسلام سرلک از ذکر نام #استاد_صفایی در بیت رهبری
🔶واکنش #رهبر_انقلاب
🔸واکنش یکی از اعضای بیت!
بخشی از سخنرانی در بیست و چهارمین نکوداشت استاد صفایی
#علی_صفایی_حائری
#سیدعلی_خامنهای
#علی_سرلک
@Safaeiyeh
Sarlak 2 MP3 22_06-08-23_11-37-20-368.mp3
20.86M
صوت کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #علی_سرلک
در بیست و چهارمین نکوداشت استاد فقید حاج شیخ #علی_صفایی_حائری
@Safaeiyeh
💠سیره عقلاء، متاثر از مبانی و مقاصد عقلاء
🔹نکتة مهم این است که ما وقتی در ظاهر، مسئلهای را در منابع روائی نیافتیم، به سراغ سیره عقلا میرویم و ناخواسته مبانی و مقاصد وحیانی را فراموش میکنیم. چون سیره عقلا را از ادله میدانیم در حالی که سیره عقلا مبتنی بر اهداف و مبانی عقلاست و در این صورت ما مبانی و اهداف دین را پشت سر گذاشتهایم.
🔸سوالی مطرح است: اگر در جایی سیرهها و روندهای عقلایی داریم که برخاسته از مبانی و اهداف آن عقلاست آیا مجازیم که به این سیرهها اخذ کنیم یا باید به سراغ مبانی و مقاصدی که پشت آن سیره است برویم؟ عقلا براساس مبانی و مقاصدشان طرح میدهند و نظام میسازند و ما اگر بخواهیم به سیره عقلا عمل کنیم باید براساس مبانی و مقاصد خودمان در دین، طرح و نظام داشته باشیم.
🔹آنچه در «فقه» در حوزه سیره عقلا بحث میشود در جایی است که مبانی و مقاصد عقلا در آن حوزه تأثیری ندارد یعنی براساس عقلانیت آنها، آن سیره شکل گرفته است و عمده اینها در حوزة معاملات است. ولی در عرصههایی مثل نظام اقتصادی، سیره عقلا به شدت متأثر از مبانی و مقاصد است و رجوع به سیره عقلا در این حوزه، پشت کردن به مبانی و مقاصد شارع در حوزه اقتصادی است زیرا در این حوزه مبانی و مقاصد شارع چیزی جدای از مبانی و مقاصد عقلاست.
(تقریر دقیق نیست و فعلاً به صوت این جلسه دسترسی نیست) 3/8/99
#استادهادیزاده
#انتظار
#مدیریت_نیروها
#آینده_روشن
@Safaeiyeh
آیت الله هادی زاده.mp3
25.64M
#صوت
🔰 صوت کامل سخنرانی حضرت آیت الله هادی زاده زیده در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
🔹 با موضوع آداب سفر زیارتی اربعین
📆 پنج ۲ شهریور
#مسجد_غربا_قدمگاه_شهدا
✅ به کانال #مسجد_غربا بپیوندید:
@masjed_ghoraba_Shahrood
@Safaeiyeh
زیارت.pdf
2.86M
📚کتاب «زیارت»
رهتوشه #اربعین
🖊نویسندگان: #محمدتقی_هادیزاده
مجتبی منصور آبادی
#استادهادیزاده
@safaeiyeh
فلسفه زیارت.pdf
472.1K
📑«فلسفه زیارت»
🖊متن سخنرانی استاد #محمدتقی_هادیزاده در جمع کانون میثم تمار
#اربعین
#استادهادیزاده
@safaeiyeh
کلی پیام اومد که عین صاد کیست؟!
✍️ آدم یه وقتایی دلش از همه چیز میگیره، مگه میشه مجموعه ای به اسم حوزه شخصیتی مثل استاد علی صفایی را داشته باشد ولی برخی طلاب هم او را نشناسند چه رسد مردم عادی، من یقین میدونم اگر کسی با تفکر این مرد بزرگ آشنا شود عاشق خدا میشود، عاشق دین میشود ولی چه کنیم که قدر او را نشناختیم و بهش جفا کردیم و تهمت ها زدیم ولی امروز با اینکه ۲۴ سال از درگذشت او میگذرد، آثار او که آمیخته با آیات و روایات است هزاران نفر مثل من را به سمت دین دعوت میکند ولی آنهایی که او را اذیت کردند امروز هیچ نام و نشانی از آنها نیست و هیچ تاثیری در عالم اسلام ندارند.
عین صاد حقیقتا از افراد نادر معاصر است که هم فقیه بود هم عارف هم زبان دنیای معاصر را میدانست هم مبلغ موفق بود، یک روحانی به معنای واقعی کلمه که با صوت او انسان آرامش پیدا میکند و با نوشته های او انسان رشد میکند.
من که حوزه آمدم تازه ایشان را شناختم چون صدا و سیمای ما به جای اینکه از آثار این عزیران محتوا تولید کند برای ما آن شرلی با موهای قرمز پخش کرد. چقدر شما به ما جفا کردید که ما ملوان زبل را میشناسیم ولی صفایی را نمیشناسیم! آه از این همه جفایی که در حق ما شد. یاعلی...
💢 شیخ #فرهاد_فتحی
@safaeiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه دشمنی با علی صفایی حائری
📍مستند « برای پس از مرگم » - جشنواره مستند
🟡 سهشنبه 18 مهر ساعت ۲۱
⚫️ تکرار روز بعد ساعت ۱۰ و ۲۴
📺 از شبکه مستند سیما
@safaeiyeh
💢راه استقلال کشورها در دنیای معاصر
🔻به طور كلى حكومتها مجبورند به خاطر اين كه آلت دست نشوند نيروها و نفرات را خودشان تهيه كنند، حتى از امروز در صدد تهيه نيروهايى بالاتر از #نيروى_اتمى و برنامه اى وسيعتر از برنامه هاى تسليحاتى امروز باشند تا بتوانند در ميان ملل لااقل جايگاهى داشته باشند و يا بالاتر نقش #رهبرى_جامعه_ها را به عهده بگيرند.
و براى اين منظور بايد مغزها و دانشمندانى تهيه كنند حتى با قيمتهاى گزاف آنها را خريدارى كنند و شبكه هاى وسيعى طرح بريزند.
به جاى اين شبكه هاى محدود زير زمينى و به جاى فعاليتهايى از قبيل دزديدن سفيرها و نمايندگان نفت اوپك، به شبكه هاى وسيعتر با آن هدف وسيع و فعاليتهايى در سطح دانشمند ربايى و مغز ربايى داشته باشند؛ مگر پس از جنگ جهانى دوم دانشمندان آلمانى را جاسوسان آمريكايى و روسى از يكديگر نمى دزديدند و مگر داستانهاى اين آدم ربايى ها منتشر نشده است؟
🔺مگر انيشتين را آمريكايىها پناه ندادند و خريدارى نكردند. من قبول دارم كه اين طرح يك طرح مشكل و وسيع و طاقت طلب و توانفرساست، اما آنها كه مى خواهند گرفتار امتيازها نشوند و آنها كه مى خواهند آلت دست نباشند، بايد چنان نيازهاى خود را برآورده كنند و چنين برنامه توانفرسايى را از امروز شروع بنمايند وگرنه آلت دست اين يا آلت دست آن شدن فرقى نمى كند و اين طاغوت با آن طاغوت تفاوتى ندارد، گرچه رنگهايش گاهى سرخ و سياه و زرد و آبى و بنفش وووو بشود، ولى واقعاً خر همان خر است پالانش را عوض كرده اند.
براى همين يك رنگ اين همه خون ريزى و تلفات را من فقط ابلهانه تلقى مى كنم و برايش هيچ توضيح و توجيهى نمى توانم داشته باشم.
آن مقدار از تلاش و كوشش و افراد و سرمايه و ثروتى كه تا به امروز مصرف اين شبكه هاى محدود شده مىتوانست در طول اين سى سال و يا پنجاه و چند سال به نتيجه هاى بزرگتر و عميقترى دست بيابد.
🔻هنگامى كه ما در برابر مسائل احساس ضعف مى كنيم و خود را ناچيز و بىمقدار حساب مىكنيم بايد اين همه كفاره هم بپردازيم و عاقبت هم آلت دست باشيم. توقف در سطح جز از دست رفتن ارمغانى ندارد و اين هم امتحانش تا به حال مجانى بوده است.
اگر از امروز اين راه وسيع را آغاز نكنيم پنجاه سال بعد پشيمانى بيشترى خواهيم داشت و حرف همان است كه گفته اند راه رفتنى را بايد رفت و ما امروز و فردا و فرداها مادام كه استقلال را بخواهيم جز اين راهى نداريم و سياست صحيحى نداريم. من هر گونه سياست ديگر را #سطحى و حماقت و #ابلهانه و با نيرنگ و #خيانت حساب مى كنم.
📚نگاهى به تاريخ معاصر ايران، ص 79-80
#علی_صفایی_حائری
@safaeiyeh
💠منبع پاسخگویی دین به مسائل اجتماعی چیست؟
🔹منبع مطالعاتی حوزه، قرآن و روایات است ولی در مواجهه با آن بحث روشی نکردهایم... آیا ائمه با همان روشی که در احکام و مطالعات ورود کردهاند با همان روش در مسائلی مانند مدیریت و طرح حرکت وارد شدهاند یا این حوزه اقتضاء اسلوب دیگری دارد؟
این از شاهکلیدهای بحث است و ما از اینجا ضربه خوردهایم که فکر کردهایم روش ائمه در این مسائل هم همان است و اگر دیدیم با آن روش، بیانی نداشتهاند به سراغ سیرة عقلا رفتهایم.
🔹الان گیر پاسخگویی دین به مسائل مختلف اجتماعی و... گیر روشی است نه اینکه دین ندارد و اگر کسانی میگویند دین، این مسائل را ندارد به خاطر این است که فکر میکند ائمه با همان روشی که در احکام عبادات و معاملات ورود کردهاند با همان روش باید در مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و... وارد شده باشند.
#استادهادیزاده
#انتظار
#مدیریت_نیروها
#آینده_روشن
@Safaeiyeh
تربیت وحیانی استاد هادی زاده.docx
36.5K
🔰ضرورت تربیت
🔹استاد هادیزاده
📃متن سخنرانی ایراد شده در موسسه حیات طیبه
#استادهادیزاده
#فقهتربیت
#ضرورتتربیت
#موسسهحیاتطیبه
@Safaeiyeh
آنها كه با عبوديت، به رسالت رسيدند و همراه پيام حق به راه افتادند و با خشوع و خضوع، پاداش قرب را به دست آوردند. ديگر امر و دستورشان به هوس ها و محبوب هاشان نيست كه به معروف دستور مى دهند. و به آنچه كه با ارشاد و تبليغ، آگاهى داده بودند ومعرفت و بصيرت بخشيده بودند، فرمان مى دهند.
حركتى كه اين مراحل را طى نكرده باشد و جهادى كه از اين منازل نگذشته باشد، بر فرض امر به حق باشد، به معروف نيست و بر فرض كه نهى از باطل باشد، نهى از منكر نيست، خوبى ها و زشتى ها، شناسايى نشده و به احساس نگرديده، هنوز دراحساس و عاطفه و درخواسته ها و آرزوها ريشه دارد.
و پيداست آنچه كه در دل ريشه دوانيده بر فرض از دست و چشم دور نگاهش دارى، دور نمى شود كه آرزوى نزديك و آتش خواهش، هميشه دل را مى لرزاند و تو را از درون فتح مى كند و از پاى مى اندازد، بر فرض از بيرون قاطعيتى و دستورى اعمال شود، قاطيعتى توجيه نشده و جا نيافتاده است...
به دنبال آن جريان ريشه دار و جهاد همراه ايمان و عبوديت و رسالت است، كه اين دو نكته تحقق مى يابد امر به حق است و نهى از باطل و اين حق، معروف است و شناسايى شده و اين باطل، منكر است و توجيه يافته. و در هر حال اين قاطعيتى است كه جا افتاده و در هنگام حضور مقتضى و زمينه ها، به رفع مانع و قطع مزاحمت ها پرداخته ايم و اين چنين پرداختى، سنگين نيست كه معروف و مطلوب است.
آنچه امر و نهى را سنگين و نفرت انگيز مى سازد همين هجوم توجيه نشده و قاطعيت بى مورد است كه به كفر و انحراف مى كشاند و از راه دور مى كند و در باطل پابرجا مى سازد.
من خود شاهد كفر و الحادهاى ريشه دار، در خانواده هاى مذهبى بوده ام كه به دنبال فشار بر نماز صبح و كوتاه كردن موى سر و دورى از لباسهاى زيبا و كناره گيرى از هوس هاى شعله ور، آنچنان نفرتى را برانگيخته كه گذشت سالها هنوز از جوش و خروش آن نكاهيده است.
راستى كه به جاى آوردن چند نماز صبح در زير فشار، به اعراض و نفرت از نماز، براى هميشه و از دين تا پايان زندگى، كشيده و اين تجارت زيان بارى است. شايد تحمل قضاى چند نماز صبح و توجيه و زمينه سازى و سرزنش هاى حساب شده، جايى براى آشتى و دريچه اى براى صلح باقى مى گذاشت، در حالى كه اين قاطعيت هاى مزاحم وآمريت هاى بدون زمينه، كار را براى هميشه خراب كرده و ريشه ها را خشكانيده است.
اين حقيقت، با تجربه هم به دست مى آيد، كه قدرت، تواضع مى خواهد و قاطعيت، زمينه و امر و نهى، هنگام مناسب، قدرت همراه خشونت، لجاجت و حسادت را و نفرت و درگيرى را شكل مى دهد. و قاطعيت بدون مقتضى، كهولت و سستى و سركشى و اعراض را پايه مى گذارد و امر و نهى بى هنگام، وازدگى و خستگى و طغيان و عصيان را به دنبال مى آورد. و اين تجربه اى است كه در خانواده هاى مذهبى و قاطعيت هاى خشن، هنوز هم به دست مى آيد...
بى جهت نيست كه به دنبال صفتهاى «التائِبون، الْعابِدون، الْحامِدُون، السائِحُون، الرَّاكِعون، السَّاجِدُون، الامِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ»، به دنبال اين صفتهايى كه بدون واو عطف، پشت سر هم مى آمدند، دو صفت «وَالناهُون عَنِ الْمُنْكِرَ وَ الْحافِظُون لِحُدود اللَّه». همراه واو عطف و پيوسته قرار مى گيرد و در واقع امر به معروف و نهى از منكر را به حفظ حدود خدا پيوند مى زند، تا اين امر و نهى و اين قاطعيت، همراه شناخت و بصيرت و در سايه ى حدود و اندازه ها، تحقق بيابد، چون امر و نهى بدون توجه به حدود و اندازه ها، خود باعث نفرت و اعراض در يك مرحله و عصيان و طغيان در مراحل بعد و كفرو الحاد در مراحل نهايى مى شود.
به خصوص كه جوان در برابر اين امر و نهى حساس مى شود و به كشف تناقضها و تظاهرها و دروغها مى پردازد و دم خروس را بيرون مى كشد و با اين مدارك به الحادى مستدل روى مى آورد و به كفرى ريشه دار گره مى خورد...
همراه معرفت و آگاهى، در زمينه توجيه و توضيح، نه امر و نهى، كه قاطعيت و خشونت شمشير هم تحمل مى شود و استحقاق تازيانه از عصيان و نفرت، جلوگير مى شود، همانطور كه براحتى از تيغ جراح استقبال مى كنى و سيلى دوست را به جان مى خرى.
📚کتاب درس هایی از انقلاب (قیام) علی صفایی صفحات ۲۰۹ الی ۲۱۲
@khatereazalisafaee
@Safaeiyeh