eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.4هزار دنبال‌کننده
781 عکس
269 ویدیو
289 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅ اینجا نشر پژوهش‌ها، و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ تدریس فعلی: 1. @Shia_erfan 2. @Sania_Ashar ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
کاربرگ 10 شب محرم.pdf
19.84M
🚩 برای کسی که دوسش داریم ۱۰ شب محرم همراه با خانواده آقای‌محمدی مجموعه کاربرگ ویژه کاری از خیمه اصفهان 🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز می‌باشد. 🔻 مشاهده سایر آثار و بارگیری فایل باکیفیت در کانال: خیمه بانوان هنرمند هیأتی @Kheymeh_Art 🌐 وب‌گاه | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از مهدی افراز
💡فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب 🖊مهدی افراز 🔷 "از لاک جیغ تا خدا" عنوان برنامه ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می شد، محتوای عمده اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می دانست. 🔶این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه ها و خواهش های خانوادگی، بلکه "حضور در هیئت امام حسین ع" و "شرکت در کاروان های راهیان نور" به عنوان دو عامل منحصربفردی بوده اند که اسباب گرایش این افراد را به حجاب فراهم آورده اند. بسترهایی که لزوما هیچ دلالت مستقیمی به موضوع حجاب ندارند ولی مشخصا موجب تغییر شدید در سبک پوشش این افراد شده اند. 🔷در این دو فناوری اجتماعی چه محرّک مشترکی برای تحول در سبک پوشش وجود دارد؟ این دو فناوری در کدام نقطه تاثیر وارد نظام حساسیت انسان می شوند؟ به نظر می رسد کانونی ترین نقطه ای که از رهگذر حضور و مشارکت در این الگوها مورد اصابت قرار گرفته است؛ مقوله تحول در معنای زندگی یا به زبان بهتر "تحول در معنای حیات" این افراد است. 🔶وجه کارکردی مشترک هیئت و کاروان راهیان نور، ملاقات با جنبه قدسی انسان یعنی شهید است. شهید صراطی است که در کرانه اش من برتر، من جذاب، من استعلایی و من جاودانه انسان ایستاده است، شهید نمودی از معنای متفاوتِ انسان و پهنه ای برای ورود بشر به جهانی است که موطن وجودی اوست. سیدالشهدا ع در کسوت سیادت و در قله آن استقرار یافته و سایر شهدا در دامنه آن. این ملاقات انسان را نه ذهناً که وجوداً در دوراهی من انسانی- من حیوانی، من ملکوتی – من ناسوتی، من مافوق – من مادون، من باقی– من هالک قرار میدهد. انسان در این دو فناوری با خود برترش مواجه و رسیدن به آن را تمنّا می‌ کند. ادامه 🔽🔽
هدایت شده از مهدی افراز
🔷این مواجهه چه اثری بر انتخاب نوع پوشش دارد؟ وقتی سقف استقرار انسان در ساحت طبیعت و جسمیت خود باشد، تمام توجهش به "نازل ترین بعد وجودی اش" یعنی بدن خواهد بود. اگر این التماس در بستر یک جامعه بازاری با صورت سرمایه داری هم محقق شود که يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ شده و بدن را به مثابه یک کالا وارد میدان تولید – توزیع – مصرف خواهد کرد. ملاقات با شهید، معنای زندگی انسان و غایت بودنش را بر سر دوراهی قرار داده و افق هایش را جابجا می کند، وقتی این دگرگونی رقم خورد رویکرد انسان در تعامل با درون و بیرون خویش از جمله بدن هم تغییر خواهد کرد و نتیجه اش تغییر در سبک مدیریت بدن و پوشش است. 🔶حال با در نظر داشتن چنین استعدادی در این فناوری ها و در زمانه ای که با کمبود الگوهای معنابخش به زندگی شهروندان برای ارتقای سبک پوشش مواجه هستیم، آیا ایجاد ممانعت از حضور بانوان بی حجاب در این مراسمات هوشمندانه است؟ 🔷پاسخ به این پرسش دشوار ولی تامل در آن لازم است. اگر سیر تطور تصوّف و مناسکش در ایران را در پنج قرن گذشته مورد بازخوانی قرار دهیم، احیاناً ملاک های روشن تری برای قضاوت خواهیم داشت. مناسک متصوفانه از زمانی که به بهانه های مختلف دامان خود را از تقید به شریعت و فقه خالی کردند همزمان از جوهره و اثربخشی خود خارج شده و رفته رفته در جامعه ایران به انزوا کشیده شدند. در واقع مناسک معنوی به عنوان یک فناوری اجتماعی، ذات و جوهره شان به آداب و شرایطی گره خورده است که چارچوب آن در شریعت مشخص شده و هرزمان که از محدوده آن خارج شود دچار انقلاب در ذات خواهند شد حتی اگر صورت و فرم خود را نیز حفظ کرده باشند. تأثیر و دخالت در قلوب که کارویژه اساسی این فناوری هاست امری است که تدبیر آن لزوما در اختیار صاحب شریعت است که تاکید دارد؛ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه، پس تقید به شریعت شرط تأثیر این مناسک است و اساساً تشیع از رهگذر ایجاد همگرایی میان شریعت و طریقت توانست پاسدار واقعی حقیقت و مسیری برای دستیابی انسان به آن باقی بماند. 🔶اگر ایجاد تحول در قلوب عموم جامعه من جمله بانوان بی حجاب را کارکرد هیئت بدانیم، در این دوره باید تلاش کنیم که به هر هنر و ابتکاری بستر را برای "حضور مؤثر" این افراد مهیا نمائیم اما حضور مؤثر لازمه اش در وجه جمع میان جوهره و کارکرد است. لذا اگر توانستیم با ابتکاراتی زمینه حضور این بانوان را در ضمن تقید به حداقل های فقهی فراهم آوریم موفق شدیم این محافل را در ضمن کارآمدی بسط دهیم، اما در صورت تزاحم و عدم توفیق در ایجاد شرایط، عقل به حفظ جوهره و ذات این فناوری ها یعنی "حراست از موجودیت متشرعانه هیئت" حکم خواهد کرد، عقلانیتی که در موضوع کیفیت ورود بانوان به حرم های اهل بیت نیز در ادوار مختلف کارآمدی خود را نشان داده است...
بسم الله 🏴 🔸امام معصوم، وجودش حقيقتِ قرآن است 🔻وجود او حقيقت‌ نور است‌، و حقيقت‌ قرآن‌ است‌. او بَشير و نَذير است‌. او مُحْيي‌ و مُميت‌ است‌. شمشير شمر ملعون بر قرآن فرود آمد و آن‌را شكافت. قطعات بدن حسين (عليه السّلام) اوراق جداجدا شده قرآن است. چه خوب شاعر اين واقعيّت را در پيكر وى كه از فرط نور تجلّيات جلال حضرت حقّ مصحفانه ورق ورق شده و بر روى زمين افتاده است، شرح می‌دهد: ⚡چو رسيد زينب مبتلا بر قتلگاه پر از بلا ⚡رَأَتِ الْحُسَيْنَ مُقَطَّعًا وَ عَلَى التُّرابِ مُرَمَّلَا ⚡ز تجلّيات جمال حقّ شده مصحفانه ورق ورق ⚡ز وفا نوشته به هر ورق كه: أنا الشَّهيدُ بِكَرْبَلا ⚡ز نجوم زخم تنش فزون، ز حساب و شماره شده برون ⚡زده خيمه گرد وجود آن، سپه مصيبت و ابتلا ⚡چو بديد كشته برادرش، ز وفا گرفت چو در برش ⚡سخنى شنيد ز حنجرش فأجابه كه بَلَى بَلَى‏ ⚡كه مگر نه‏اى تو برادرم؟ ز دامن حضرت مادرم؟ ⚡به فداى پيكر تو سرم، لِمَ فى التُّراب مُجَدَّلا؟ 🏴 اللَهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ وَ زِدْ وَ بارِكْ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَ امِّهِ وَ أبيهِ وَ أخيهِ وَ عَلَى التِّسْعَةِ الطّاهِرَةِ مِنْ ذُرّيَّتِهِ، وَ ألْحِقْنا بِهِمْ فى جَنّاتِ النَّعيمِ، وَ أهْلِكْ وَ الْعَنْ أعْدآءَهُمْ مِنَ الاوَّلينَ وَ الآخِرينَ؛ ءَامينَ رَبَّ الْعالَمينَ 🏴 📌كتاب «نورملكوت قرآن» (علامه طهرانی)، جلد ٣، ص١٩۶ و ١٩٧. قسمت ٩: «تاثير قرآن در نفوس» 🌐 maarefislam.com/fa/doreholomvamaarefislam/bookscontent/noormalakout/noor3/noor3.9.htm 🔸 @Salehi786
هدایت شده از تا مردم
ورود بی حجاب به هیات ⁉️⁉️⁉️ خانم بی حجاب اما بدون آرایش در حال ورود به هیات بود، خادم خانم هیات با مهربانی صدایش کرد: _سلام عزیزم _سلام _می بینم که آرایشی نکردی. می تونم دلیلش رو بپرسم؟ _معلومه روز اول محرمه _بابا دمت گرم. اصلا فکر نمی کردم دلیلش این باشه _من خیلی امام حسینی ام. امام رضایی ام. دارم له له می زنم برای یه مشهد. _عزیزم!! چه دل پاکی. امام حسین هم حتما خیلی دوستت داره. فقط یه سوال، با این قلب پاکت، چرا روسری سرت نداری؟! ⁉️خانم بی حجاب که خیلی ماجرا را انگار نمی خواهد جدی بگیرد، سری تکان میدهد و می گوید نمیدانم. خادم ادامه می دهد : _می دونستی کاروان اسراء را وقتی خواستند وارد شام کنند، خانم حضرت زینب به ساربان پولی داد که سرهای مقدس شهداء را ابتدای کاروان ببرند تا حواس مردم به سرها پرت شود و به خانمهای اهل بیت نظر نکنند؟!😭😭 🔰خانم بی حجاب در حالی که به شدت گریه می کند و روسری اش را کامل سر کرده و تقریبا هیچ مویی دیگر بیرون نمانده. گویا طاقت ادامه ماجرا را ندارد. محجبه وارد هیات می شود. خدا شاهد است که عمده دختران و زنان این کشور ماجرایشان همین است. از اجرای حکم الهی نباید یک قدم هم کوتاه آمد، نباید هیئات ما محل بی اعتنایی به احکام الهی شود. بی حجابی قطعا و است، اما عمده زنان ما قصد حرام شرعی و سیاسی را نمی کنند، لذا به تعبیر رهبر انقلاب، اگر از پشت صحنه توطئه بی حجابی مطلع شوند، دیگر به این کار ادامه نخواهند داد. که در فرهنگ دینی ما جایگاه جدی دارد به معنای بی خیال شدن مقاصد و احکام شریعت نیست. یک رویکرد تربیتی در تحقق خواسته های الهی است. دستورات دینی را بدون نظر به باطن و نیت انجام آن نظر کنیم، خطا رفتیم. اگر هم به هر دلیلی دست از تحقق حکم خدا برداریم، خطا کردیم و چوبش را خواهیم خورد. حسی که بانوان ما از امر به معروف و نهی از منکر ما احساس می کنند این باشد که خط قرمز ما واقعا بی حجابی است و به هیچ عنوان از این ماجرا کوتاه نمی آییم در عین حال، با بی حجاب مدارا می کنیم، حرفش را می شنویم، با نقص او مدارا می کنیم و .... @tamardom
@ حرز کامل ناجی - راهنمای شخصی‌سازی = بجای عبارت (11111) نام فرد و مادرش، و بجای عبارت (22222) نام فرد و پدرش، نوشته بشه .docx
82.3K
🔸فایل ورد «حرز کامل ناجی»      (نسخه کامل‌تر از قبل) 📌گردآوری حجت‌الاسلام علی ناجی @AliNaji314 از مجامع روایی، با ارائه راهنمایی‌هایی در سایت نجات از جن: 🌐 nejatazjen.com 🔸 ✅ راهنمای شخصی‌سازی: 🔻بجای عبارت پنج‌تا 1 بصورت (11111) «نام فرد و نام مادرش» نوشته بشه (مانند: حسین بن فاطمه /یا/ زینب بنت فاطمه) 🔻و بجای عبارت پنج‌تا 2 بصورت (22222) «نام فرد و نام پدرش» نوشته بشه (مانند: حسین بن علی /یا/ زینب بنت علی) 📌پس از وارد کردن اسامی در حرز، آن را پرینت کنید و همراه داشته باشید 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 *«۴ داستان واقعی در تذکر بر درک و احاطه و نفوذشان بر نفوس»* 🔸 ▫️١*داستان اول: علی‌اکبر دهقان* 🔸شهید علی اکبر دهقان، شهیدی است که بدون سر «یا حسین» گفت. حدود پانزده نفر در اطراف پیکر بی سر او 5 دقیقه این ندا را از حلقوم بریده اش می شنیدند و آن شهید این عنایت را در وصیت‌نامه‌اش از خدا خواسته بود. 🔻این واقعه توسط راوی زنده‌ی ماجرا و شهید زنده، حجت الاسلام محمد صادقی سرایانی، در سایت خودشان در بخش خاطرات‌شان نقل شده { SadeghiSarayani.com/مردان-بی-ادعا }، که مینویسند: 🔸 «من صحنه‌ای دیدم که همیشه در ذهنم باقی است؛ دیدم که دستی از بدن کسی کاملاً جدا شده و آن طرف روی زمین افتاده بود. در این دست جدا شده کتاب دعایی بود که ظاهراً می‌بایست با پرت شدن دست، کتاب هم جدا می‌شد ولی کتاب دعا محکم به دست چسبیده بود. یک طرف کتاب‌ دعا نوشته بود ارتباط با خدا و طرف دیگر فرازهایی از زیارت عاشورا بود که خون آن شهید روی آن ریخته بود، نوشته شده بود، «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره». 🔻شما چنین صحنه‌ای را هر کاری بکنید نمی‌توانید به قلم بیاورید و در صحنه‌های هنر زنده کنید. خدا در آن جا می‌خواسته یکی از درس‌های خودش که نتیجه‌ی خلوص است را بدهد. و این خون هم خون خداست. 🔻یا *شهید علی‌اکبر دهقان* که وقتی ما می‌خواستیم جنازه‌ی او را در جاده بصره_خرمشهر جمع کنیم، دیدیم سر بریده‌اش در محوطه دارد می‌رود، سری که از پشت قطع شده بود و روی زمین داشت می‌غلتید و تنش هم داشت می‌دوید. سر این شهید حدود ۵ دقیقه فریاد یاحسین، یاحسین سر می‌داد. 🔻این فریاد را همه‌ی ما که حدود 10_15 نفر بودیم، (از جمله برادران حدادی، آذربیک، مصطفی خراسانی، طوسی و...) می‌شنیدیم و همه به جای اینکه جنازه را جمع کنند، داشتند گریه می‌کردند. 🔻یا در کتاب «پیشانی سوخته‌ها» آورده‌ا‎م که طلبه‌ای به نام آقاخانی در کربلای ۵ شهید شده بود که پس از شهادت از حنجره بریده‌اش چند بار صدای «السلام‌علیک یا اباعبدالله» می‌آمد. این نمونه‌ها در صحنه‌های جنگ بسیار بوده است. 🔻البته *شهید علی‌اکبر دهقان* یک وصیتی هم داشت که ما از توی کوله‌پشتی‌اش پیدا کردیم. یک تکه کاغذ بود که نمی‌دانم شب نوشته بود یا همان روز: ⚡«خدایا من شنیدم که امام حسین با لب تشنه شهید شده، من هم دوست دارم این‎گونه شهید شوم.» 🔻 نمی‌دانم لابد شهید لب‌تشنه هم بوده چون مسائل مشابه دیگری که ما دیدیم اتفاق افتاده بود. نوشته بود : ⚡«خدایا من شنیدم که امام حسین سرش را از قفا بریدند، من هم دوست دارم سرم از قفا بریده شود». 🔻بعد ما دیده بودیم که یک ترکش از پشت سر، سرش را قطع کرد. یا نوشته بود: ⚡ «خدایا من شنیدم که سر امام حسین (علیه السلام) بالای نی قرآن خوانده. من که مثل امام حسین اسرار قرآنی نمی‌دانستم که بتوانم با آن انس بگیرم که حالا بعد از مرگم قرآن بخوانم ولی به امام حسین(ع) خیلی علاقه و عشق دارم، دوست دارم وقتی شهید می‌شوم سر بریده‌ام به ذکر یا حسین یا حسین باشد» 🔻و ما آن صحنه را دیدیم که سر جدا شده‌اش پنج دقیقه ذکر یا حسین می‌گفت. (پایان نقل حاج آقای صادقی سرایانی) 🔸 🔻البته خود راوی (جناب حجت الاسلام صادقی سرایانی) برای خودش هم واقعه زیبایی اتفاق افتاده که ٢۵ روز در برزخ بوده، و با عنایت امام رضا (علیه السلام) پس از مرگ زنده شدند. خاطره شفای خود ایشان خیلی متذکر کننده است: 🎞 تصویری: 🌐 aparat.com/v/3iQJD 🌐 dalfak.com/w/i4jhw 🔈 صوتی: 🌐 SadeghiSarayani.com/wp-content/uploads/2018/02/Shahid_zende_malakoot01.mp3 🔖 متنی (از سایت خودشان): 🌐 SadeghiSarayani.com/دیدار-با-امام-رضاعلیه-السلام/ 🌐 SadeghiSarayani.com/خاطرات-بیمارستان-تا-شفا-گرفتن 🔸 ✅ *داستان دوم: حجت‌الاسلام سیدمجتبی صالحی* 🔸حضور شهید حجّت‌الاسلام سیّد مجتبی صالحی خوانساری، که بعد از شهادتش، اهل خانه و فامیل و دوستان صداى تلاوت قرآن و دعا و مناجات شهید را مکرر در خانه می‌شنیدند و نور سبزی از نحوه‌ی حضور او می‌دیدند، و بالاتر اینکه شهید عزیز خودش بعد از شهادتش کارنامه‌ی امتحانات ثلث دوم دخترش (خانم زهراسادات صالحی) را برای مدرسه اش امضا نمود👇👇 🌐 shohadayeiran.com/fa/news/171748 🔸 ✅ *داستان سوم: سیدمرتضی دادگر* 🔸حضور شهید سیّد مرتضی دادگر (اهل ساری) که بعد از شهادتش، قرض‌های یک بسیجی گروه تفحص شهدا را به تمام مغازه‌ها و قصابی و میوه فروشی محله اش داد و مبلغی هم برای امورات زندگی به اهل خانه‌ی او رساند (و همه این وقایع در همان روزی که پیکرش در تفحص پیدا شده بود و اهل خانه و مغازه دارها و ... با دیدن تصویر مدارک شناسایی شهید، متوجه حضور عینی او در دادن قرض‌های آن بسیجی شدند) 👇 👇 🌐 mashreghnews.ir/news/331021 🔸👇