eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.4هزار دنبال‌کننده
783 عکس
272 ویدیو
292 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅ اینجا نشر پژوهش‌ها، و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ تدریس فعلی: 1. @Shia_erfan 2. @Sania_Ashar ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله 🔸 *توجه امام به تمام شیعیانش* 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/249800 شناسه حدیث : ۲۴۹۸۰۰ نشانی : بحار الأنوار، ج ۴۹، ص ۹۸ نشانی : المناقب ج ۴، ص ۳۴۱ https://hadith.inoor.ir/hadith/380086 مُوسَى بْنُ سَيَّارٍ قَالَ: كُنْتُ مَعَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَى حِيطَانِ طُوسٍ وَ سَمِعْتُ وَاعِيَةً فَاتَّبَعْتُهَا فَإِذَا نَحْنُ بِجَنَازَةٍ فَلَمَّا بَصُرْتُ بِهَا رَأَيْتُ سَيِّدِي وَ قَدْ ثَنَى رِجْلَهُ عَنْ فَرَسِهِ ثُمَّ أَقْبَلَ نَحْوَ اَلْجَنَازَةِ فَرَفَعَهَا ثُمَّ أَقْبَلَ يَلُوذُ بِهَا كَمَا تَلُوذُ اَلسَّخْلَةُ بِأُمِهَّا ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيَّ وَ قَالَ : . يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ مَنْ شَيَّعَ جَنَازَةَ وَلِيٍّ مِنْ أَوْلِيَائِنَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ لاَ ذَنْبَ عَلَيْهِ حَتَّى إِذَا وُضِعَ اَلرَّجُلُ عَلَى شَفِيرِ قَبْرِهِ . رَأَيْتُ سَيِّدِي قَدْ أَقْبَلَ فَأَفْرَجَ اَلنَّاسُ عَنِ اَلْجَنَازَةِ حَتَّى بَدَا لَهُ اَلْمَيِّتُ فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ يَا فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ أَبْشِرْ بِالْجَنَّةِ فَلاَ خَوْفَ عَلَيْكَ بَعْدَ هَذِهِ اَلسَّاعَةِ . فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَلْ تَعْرِفُ اَلرَّجُلِ فَوَ اَللَّهِ إِنَّهَا بُقْعَةٌ لَمْ تَطَأْهَا قَبْلَ يَوْمِكَ هَذَا؟ فَقَالَ لِي : . يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ! ⚡*أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّا مَعَاشِرَ اَلْأَئِمَّةِ تُعْرَضُ عَلَيْنَا أَعْمَالُ شِيعَتِنَا صَبَاحاً وَ مَسَاءً فَمَا كَانَ مِنَ اَلتَّقْصِيرِ فِي أَعْمَالِهِمْ سَأَلْنَا اَللَّهَ تَعَالَى اَلصَّفْحَ لِصَاحِبِهِ وَ مَا كَانَ مِنَ اَلْعُلُوِّ سَأَلْنَا اَللَّهَ اَلشُّكْرَ لِصَاحِبِهِ.* 🔸 ✅ *ترجمه* : از کتاب مناقب: موسى بن سيار گفت: من در خدمت حضرت رضا (عليه السّلام) بودم وارد كوچه‌هاى طوس شديم سر و صدائى شنيدم از پى آن صدا رفتم ديدم جنازه‌اى است. همين كه چشمم به جنازه افتاد ديدم حضرت رضا (عليه السّلام) پاى از ركاب خارج نموده پياده شد و بطرف جنازه آمد، جنازه را بلند كرد چنان به آن جنازه چسبيده بود مثل بره‌اى كه به مادرش بچسبد بعد به من فرمود: . موسى بن سيار! هر كس تشييع از جنازه‌ی يكى از دوستان ما را بنمايد چنان گناهانش ميريزد مثل اينكه تازه از مادر متولد شده و گناهى برايش نمى‌ماند. سپس حضرت (ع) همان طور رفت تا آن جنازه را كنار قبر گذاشتند. امام (عليه السّلام) جلو رفت و مردم را از اطراف جنازه دور كرد تا ميت را مشاهده كرد دست روى سينه‌اش گذاشت سپس فرمود: ای فلانى پسر فلانی، تو را به بهشت بشارت ميدهم ديگر پس از اين ساعت هیچ ترسى بر تو نيست. . عرض‌كردم: فدايت شوم اين مرد را ميشناسید؟! بخدا قسم به اين سرزمين تا امروز پا نگذاشته بودید. . حضرت فرمود: ای موسى بن سیار! ⚡ *مگر نميدانى اعمال شيعيان ما هر صبح و شام بر ما ائمه عرضه مى‌شود، آنگاه هر كوتاهى كه داشته باشند از خدا درخواست ميكنيم از آن چشم پوشى نمايد، و هر كار نيك كه داشته باشند از پروردگار تقاضا ميكنيم پاداش به آنها بدهد.* 🔸 @Salehi786
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/233286 شناسه حدیث : ۲۳۳۲۸۶ نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۲۳، ص ۳۴۸ ير، [بصائر الدرجات] ، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ سَعِيدٍ اَلزَّيَّاتِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبَانٍ قَالَ: . قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ قَوْماً مِنْ مَوَالِيكَ سَأَلُونِي أَنْ تَدْعُوَ اَللَّهَ لَهُمْ . فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنِّي لَتُعْرَضُ عَلَيَّ فِي كُلِّ يَوْمٍ أَعْمَالُهُمْ .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/300967 شناسه حدیث : ۳۰۰۹۶۷ نشانی : بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۴۲۹ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلزَّيَّاتِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبَانٍ اَلزَّيَّاتِ وَ كَانَ يُكَنَّى عَبْدَ اَلرِّضَا قَالَ: . قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اُدْعُ اَللَّهَ لِي وَ لِأَهْلِ بَيْتِي . قَالَ أَ وَ لَسْتُ أَفْعَلُ، وَ اَللَّهِ إِنَّ أَعْمَالَكُمْ لَتُعْرَضُ عَلَيَّ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ . فَاسْتَعْظَمْتُ ذَلِكَ . فَقَالَ أَ مَا تَقْرَأُ كِتَابَ اَللَّهِ « قُلِ اِعْمَلُوا فَسَيَرَى اَللّٰهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ اَلْمُؤْمِنُونَ » .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/300963 شناسه حدیث : ۳۰۰۹۶۳ نشانی : بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۴۲۸ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ صَالِحِ بْنِ اَلنَّضْرِ عَنْ يُونُسَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ: . يَقُولُ فِي اَلْإِمَامِ حِينَ ذَكَرَ يَوْمَ اَلْخَمِيسِ فَقَالَ هُوَ يَوْمٌ تُعْرَضُ فِيهِ اَلْأَعْمَالُ عَلَى اَللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِهِ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/174208 شناسه حدیث : ۱۷۴۲۰۸ نشانی : تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۱۰، ص ۴۱۹ وَ فِي اَلْعِلَلِ وَ عُيُونِ اَلْأَخْبَارِ بِإِسْنَادِهِ اَلْآتِي عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ قَالَ: . إِنَّمَا جُعِلَ صَوْمُ اَلسُّنَّةِ لِيَكْمُلَ بِهِ صَوْمُ اَلْفَرْضِ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ فِي كُلِّ شَهْرٍ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ فِي كُلِّ عَشَرَةِ أَيَّامٍ يَوْماً لِأَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ: « مَنْ جٰاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثٰالِهٰا» ، فَمَنْ صَامَ فِي كُلِّ عَشَرَةِ أَيَّامٍ يَوْماً وَاحِداً فَكَأَنَّمَا صَامَ اَلدَّهْرَ كُلَّهُ، . كَمَا قَالَ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ (رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ) صَوْمُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ فِي اَلشَّهْرِ صَوْمُ اَلدَّهْرِ كُلِّهِ فَمَنْ وَجَدَ شَيْئاً غَيْرَ اَلدَّهْرِ فَلْيَصُمْهُ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ أَوَّلَ خَمِيسٍ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأُوَلِ ، وَ آخِرَ خَمِيسٍ فِي اَلْعَشْرِ اَلْآخِرِ ، وَ أَرْبِعَاءَ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوْسَطِ ، . أَمَّا اَلْخَمِيسُ فَقَدْ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ، تُعْرَضُ كُلَّ خَمِيسٍ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَأُحِبُّ أَنْ يُعْرَضَ عَمَلُ اَلْعَبْدِ عَلَى اَللَّهِ وَ هُوَ صَائِمٌ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ آخِرُ خَمِيسٍ لِأَنَّهُ إِذَا عُرِضَ عَمَلُ اَلْعَبْدِ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ وَ اَلْعَبْدُ صَائِمٌ كَانَ أَشْرَفَ وَ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ يُعْرَضَ عَمَلُ يَوْمَيْنِ وَ هُوَ صَائِمٌ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ أَرْبِعَاءُ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوْسَطِ لِأَنَّ اَلصَّادِقَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) أَخْبَرَ أَنَّ اَللَّهَ خَلَقَ اَلنَّارَ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ وَ فِيهِ أَهْلَكَ اَللَّهُ اَلْقُرُونَ اَلْأُولَى وَ هُوَ يَوْمُ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ فَأَحَبَّ أَنْ يَدْفَعَ اَلْعَبْدُ عَنْ نَفْسِهِ نَحْسَ ذَلِكَ اَلْيَوْمِ بِصَوْمِهِ . . وَ رَوَاهُ اَلْمُفِيدُ فِي اَلْمُقْنِعَةِ مُرْسَلاً: نَحْوَهُ .
هدایت شده از عارفانه
«ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است!» بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب: امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. سرآمدان را نمیشود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر میشوند، امروزی‌تر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچ‌کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت. @Arefane | عارفانه
🔸 *«از کیمیا بالاتر»* سید محمد صادق قاضی(فرزند عارف بالله سیدحسین قاضی) می فرمایند: (( آقای الهی برادر علامه طباطبایی زمانی که در قم بودند به مجلس روضه ای که در منزل مرحوم میرزا تقی زرگری تشکیل می شد می رفتند. آنها بعد از روضه یک مجلس خصوصی نیز داشتند. یک بار وقتی پس از روضه در یک سینی مسی چای می آورند، ایشان انگشتشان را بر لب خود می گذارند و و بعد به سینی مسی می زنند، سینی مسی تبدیل به طلا می شود! بعد ایشان می فرمایند: (( *ما طلا می خواهیم چه کنیم؟* )) و دوباره انگشت برلب می گذارند و به سینی می زنند و سینی به حالت اولیه برمی گردد!)) توضیح اینکه قدرت اول را کیمیا گویند که برخی اهل ریاضت و اولیاء آنرا دارند. اما قدرت دوم را هر کسی جز اولیاء خاص ندارد. قدرتی که بتوان از طلا گذشت و نیز کیمیا را برگرداند. نقل است که یکی از بزرگان که صاحب کیمیا بود(شیخ بهائی) نزد پیر پالان دوز در مشهد رفت و او مشغول دوختن پالان بود. بعد شیخ بهائی اشاره به وسیله ی در دست پیر می کند و آن طلا می شود. پیر پالان دوز می گوید: ما طلا نمی خواهیم، برش گردان. شیخ بهائی می گوید: من فقط کیمیا دارم و نمی توانم آنرا برگردانم. بعد پیر پالان دوز خودش به آن وسیله اشاره می کند و به حالت اولش بر می گردد! خود آیت الله الهی می فرمودند: (( *همه چیز برای رسیدن به پروردگار وسیله است. تقرب به پروردگار هر لحظه باید محاسبه شود و در صورتی که واقع نشود آن لحظه خسارت است و از آن باید توبه کرد. کرامات لطفی است از جانب پروردگار ، ما طلبی از خدا نداریم. ما به وظیفه مان عمل می کنیم.* )) ای خواجه برو به هرچه داری یاری بخر و به هیچ مفروش ایشان نیز چون سایر اولیاء حقّه تنها ملاک تشخیص استاد حقیقی را ((تقوا)) و اطاعت از شریعت می دانستند. حضرت علامه حسن زاده آملی در مقام استادشان، آیت الله الهی چنین فرموده اند: (( *در حقیقت باید این بزرگوار را مصداق این حدیث دانست: «لکلِّ شئٍ معدن و معدنُ التّقوی قلوب العارفین» برای هر چیز معدنی است و معدن تقوا دل عارفان است.* )) دستی گشاده! سید الحکما ، مرحوم سید جلال آشتیانی در مورد آیت الله الهی فرموده اند: (( دست آقا سید محمد حسن در مراتب سیر و سلوک از برادرش، علامه بازتر بود!)) 🙏برای ترویح ارواح مطهر جمیع عرفا، علما و شهدا و سالکین الی الله و همه کسانی که بر ماحقی دارند، اموات و سادات، بدوارث و بی وارث، و همه اولیاء الهی، علی‌الخصوص روح استاد الهی طباطبایی، بخوانیم الفاتحة‌مع‌الصلواة 🌼 🔹 kashkole_solok 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 دستور الهی بر *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ»* برای رفع حزن و غم، و رفع حدیث نفس (رفع وسوسه و خطورات شیاطین) 🔸 ▫️١ جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/440198 شناسه حدیث : ۴۴۰۱۹۸ نشانی : الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۵۴۳ 🔻عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : ⚡إِنَّ آدَمَ شَكَا إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا يَلْقَى مِنْ حَدِيثِ اَلنَّفْسِ وَ اَلْحُزْنِ ⚡ فَنَزَلَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَهُ : 💥يَا آدَمُ، قُلْ: *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه»* ⚡فَقَالَهَا فَذَهَبَ عَنْهُ اَلْوَسْوَسَةُ وَ اَلْحَزَنُ. 🔸 ✅ *ترجمه* : 🔻حضرت رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: ⚡ حضرت آدم (عليه السّلام) از حديث نفس (وسوسه و خطورات ذهنی) و از حزن و غم به‌سوى خداوند شكايت برد. ⚡جناب جبرئيل بر او نازل شد و فرمود: 💥اى آدم! این ذکر را (زیاد) بگوى: *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه»* ⚡آدم (عليه السّلام) ذاکر به اين ذکر الهی شد و وسوسه‌ها و حزن و غم‌ها از او رفع شد. 🌐 https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/440198 🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/169695 🔸 📌 در این ذکر حوقله، تمرکزتان بر حقیقت نوری «الله» در انتهای آن باشد که توجه به این دارید که فقط خدای سبحان است که هم حائل و مانع و رافع و دافع همه‌ی آسیب‌ها و ضررها و وسوسه‌هاست، و هم فقط خداست که قوّه‌ی بینهایت و نیروی بالابرنده و جاذب و جلب کننده‌ی تمام کمالات و خوشی‌هاست. می‌گویی خدایا تو همه‌کاره‌ی عالم هستی، فقط تو صاحب قدرت مطلقی و همه کارها به‌دست قدرت توست. و وقتی فردی این ذکر را بگوید توجه به «توحید افعالی» می‌یابد و سزاوار است که خداوند تمام حاجت‌های او را روا کند و هر بلایی که می‌خواهد به او برسد به‌واسطه این ذکر آن را از او دفع کند. 📌در توجه و تمرکز به ذکر «الله»، در تلفظش هم آن را بیشتر بکشند (لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰـآاااااااه). 📌 قبل از خواب *«٧٠ مرتبه»* این ذکر را بگویید و بخوابید تا خواب آرام و زلال و مصفا داشته باشید. 🔸 📌 در برخی نقل‌های دیگر هم هست که: 🔻ذکر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه» موجب درمان از ٩٩ بیماری است که کمترین آن همّ و غمّ است. (قَوْلُ «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللّٰه» فِيهِ شِفَاءٌ مِنْ تِسْعَةٍ وَ تِسْعِينَ‌ دَاءً أَدْنَاهَا الْهَمُّ) https://hadith.inoor.ir/hadith/279989 🔻ذکر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم» گنجی از گنج های بهشت است و موجب درمان از ٩٩ بیماریست که کمترین آن ها همّ و غمّ است. (قَوْلُ «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ» كَنْزٌ مِنْ كُنُوزِ اَلْجَنَّةِ وَ هِيَ شِفَاءٌ مِنْ تِسْعَةٍ وَ تِسْعِينَ دَاءً أَدْنَاهُ اَلْهَمُّ). https://hadith.inoor.ir/hadith/350321 💥 *برای دفع شیاطین جنی همین «ذکر حوقله» را بگویید و برای دفع شیاطین انسی «ذکر صلوات» را بگویید.* چنانکه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: 🔻شیاطین دو دسته اند: شیطان جن که با ذکر «لا حول و لا قوة إلا بالله» دور می‌شوند، و دیگری شیطان انسانی که با ذکر «صلوات بر پیامبر و خاندان او» دفع می‌گردند. (أَنَّ اَلشَّيْطَانَ اِثْنَانِ: شَيْطَانُ اَلْجِنِّ وَ يَبْعُدُ بِلاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ، وَ شَيْطَانُ اَلْإِنْسِ وَ يَبْعُدُ بِالصَّلاَةِ عَلَى اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ). https://hadith.inoor.ir/hadith/281525 🔻کسی که سه بار (و در نقل دیگر: هفت بار، بعد نماز صبح و نماز مغرب، قبل از آنکه تکلم کند) ذکر بگوید: «بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ، لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ»، خداوند متعال (در آن حال) ٩٩ نوع و سنخ از انواع بلاها را از او کفایت می‌کند که ساده‌ترین آن ها خفگی است. (مَنْ قَالَ «بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ، لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ» ثَلاَثَ مَرَّاتٍ كَفَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ اَلْبَلاَءِ أَيْسَرُهُنَّ اَلْخَنْقُ). https://hadith.inoor.ir/hadith/118787 👇👇
▫️٢ (مَنْ قَالَ فِي دُبُرِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَ دُبُرِ صَلَاةِ الْمَغْرِبِ سَبْعَ مَرَّاتٍ‌ (قَبْلَ أَنْ يَتَكَلَّمَ) «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» دَفَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ الْبَلَاءِ أَهْوَنُهَا الرِّيحُ‌ وَ الْبَرَصُ وَ الْجُنُونُ وَ إِنْ كَانَ شَقِيّاً مُحِيَ مِنَ الشَّقَاءِ وَ كُتِبَ فِي السُّعَدَاء). https://hadith.inoor.ir/hadith/107198 https://hadith.inoor.ir/hadith/169046 🔻از غضب دوری کن و هنگامی که عصبانی شدی ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» را بخوان تا خشم و غضب تو ساکن شود. (إِيَّاكَ‌ وَ الْغَضَبَ‌ وَ إِذَا غَضِبْتَ فَقُلْ- لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ يَسْكُنُ غَضَبُك) https://hadith.inoor.ir/hadith/210357 🔻بعض از دندان هایم افتاد تا اینکه شیطان وسوسه‌ای القا می‌کرد و گفت اگر باقی دندان‌هایت هم بیفتد با چه غذا می‌خوری؟ پس من ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا باللّٰه» را گفتم (و آن وسوسه و خطور را دفع می‌کنم و به خدا اتکا می‌نمایم). (قَدْ سَقَطَ بَعْضُ‌ أَسْنَانِي‌ حَتَّى أَنَّهُ لَيُوَسْوِسُ إِلَيَّ الشَّيْطَانُ فَيَقُولُ فَإِذَا ذَهَبَتِ الْبَقِيَّةُ فَبِأَيِّ شَيْ‌ءٍ تَأْكُلُ فَأَقُولُ «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ») https://hadith.inoor.ir/hadith/115808 🔸 و 🔸 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 انسانِ *عاشقِ نامتناهی* ، ظلوم جهول👆 | 🌷آسمان بارِ امانت نتوانست کشید، قرعه‌ی فال به‌نام منِ دیوانه زدند! 🌻 [ از بس ديوانه و عاشقِ حمل امانتِ ولایت الهی بودم، مجنون‌وار بارِ آن را به دوش كشيدم، و عاشقانه مشقّاتِ حمل آن در عالم خاکی را تحمّل نمودم] 🌼«إِنَّا عَرَضنَا الأَمانة...و حملها الإنسانُ، إنّه كان ظَلُوماً جَهُولا»: ✨انسان بخاطر شدّتِ درکِ ظلمت در وجودش، عشقش به نور الهی نامتناهیست، ✨و بخاطر شدّت درکِ جهل در وجودش، استعدادش در حرکت و حیرت بسوی علم الهی شدیدترین است ✨این مدح انسان است که بخاطر در وجودش، قابلیت حمل بار را یافت 🌺از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند: چرا خداوند خودش را محجوب کرده ازخلق؟ حضرت پاسخ فرمود: ✨لأنّ اللَّهَ بناهُم بُنيَةً علی الجَهل: چون خداوند مخلوقاتش را بر (درکِ) جهل بنا نهاده است (بحار،ج۳ص۱۵) 💐این "بِنيَةً عَلَى الجَهل"، استعداد را دارد نشان میدهد؛ این درک جهل، یعنی «قوّه و استعداد علم» درش هست 🌸 انسان عاشق علم است، عاشق آن کمالی است که ندارد، و هرچقدر دنبالش رود عاشق‌تر می‌شود. 🌷هرچقدر ادراکِ نیاز صورت بگیرد، و فهم به جهل صورت بگیرد (درکِ جهل کند)، شوق به حرکت بیشتر میشود. حالت «یقظه و بیداری» جایی ایجاد میشود که ادراک نیاز میکند؛ این ادراکِ نیاز و فقر و نداری هرقدر بیشتر باشد، شوق رفع کردنش شدیدتر می‌شود. 🔸گزیده‌ جلسه۵۱۲ المیزان، ۱۲ آذر ۹۷ 🔹 @abedini 🔸 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 👆«برای *انسانِ عاشق* ، *معشوق* یکیست در عالم» 🌸برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر 🌸وَه که با خاطرِ مجنونِ دل‌افگار چه کرد ⭕ خدای تعالی انسان را خلق کرده که دوست بدارد انسان را، و انسان خدا را دوست بدارد. ما برای آفریده شده ایم. ⭕ ندیدید در حدیث کساء، خدای سبحان میگوید من عالم را برای *محبت* آفریدم: «اِنّی ما خَلَقتُ سماءً مَبنِیَّهً وَلا اَرضاً مَدحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمساً مُضیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحراً یَجری وَلا فُلکاً یَسری اِلاّ فی مَحَبَّةِ هؤُلاَّءِ الْخَمسَهِ الذین هُم تَحتَ الکِساَّءِ» ⭕️شما اگر بفهمی امام زمان(علیه السلام) را یکی دیده چه حالی میشی؟ *عشقه که تو عالم بروز میکنه* ⭕️ سرمایه انسان [قلبی] است (که میتواند با آن عاشق شود). چیزی که ملائکه ندارند و شما انسان‌ها دارید. ملائکه ندارند لذا گناه هم ندارند. ما انسان‌ها داریم، می‌تونیم با این گنهکار بشیم، و می‌تونیم با همین تعلق بشیم. دست خودمونه... ⭕️ حافظ همینجا، پیرامون *عشق الهی* اینجوری👇 میگه (در این غزلش تمام آنچه در دیوانش میخواسته بگه گفته): 🌸 در ازل پرتوی حُسنش ز تجلّی دم زد 🌸 عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد 🌸 جلوه‌ای کرد رُخَش دید مَلَک عشق نداشت 🌸 عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد 🌸 نظری خواست که بیند به جهان صورت خویش 🌸 خیمه در آب و گِل مزرعه ی آدم زد 🌸 عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد 🌸 برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد 🌸 مدعی خواست که آید به تماشاگه راز 🌸 دست غیب آمد و بر سینهٔ نامحرم زد eitaa.com/tarbiatemanavi/535 منبع 🔸 @Salehi786