eitaa logo
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
438 دنبال‌کننده
884 عکس
325 ویدیو
50 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓امروز ۶ اردیبهشت گردهمایی جمعی از جهادگران و دغدغه مندان جبهه انقلاب در حرم امام و بهشت زهرا ،قطعه ۴۶ ⭕️در آستانه نوزدهمین سالگرد مجاهد عزیز مرحوم حاج عبد الله والی @Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#سالگرد_حاج_عبد_الله_والی شاگردان خمینی در جوار خمینی .... #عهد_با_خمینی_۴ ✅@Serat1357talabe | ص
🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺استمرار ارتباط با امام رفته رفته در دل ما حُبّش را زیاد می‌کند... @Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#سالگرد_حاج_عبد_الله_والی 🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺است
🔺✍شرحی بر برنامه سالگرد حاج عبد الله والی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از رفقا برای تجدید بیعت با الگوی جهادی خود؛ حاج عبدالله والی و فرمانده این جهاد یعنی مرحوم امام ره، راهی مرقد امام ره شدیم تا رابطه‌ی قلبی و دلی‌مان، با این رفت و آمدها زنده شود... @Serat1357talabe | صراط
✍در بین همه برنامه ها ، طرح مطالعه ی "راه امام" (پیام امام به ملت ایران درباره ی تشکیل جهاد سازندگی ) از همه سازنده تر بود ... 🔺پیامی بود که در بین همه ی تاکید ها و امثال آن ، برای پیمودن ادامه ی این مسیر تاریخی راهکار معرفی می‌کرد و آن راهکار "تشکیل جبهه ی جهاد" و "تبیین گفتمان جهاد" در عرصه های مختلف بود. @Serat1357talabe | صراط
... بماند به یادگار ... چهارمین پاتوق عهد با خمینی @Serat1357talabe | صراط
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت حاج امیر والی از دیدار حاج عبدالله والی با امام و لبیک گفتن حاج عبدالله به امر امام ... @Serat1357talabe | صراط
⭕️شیوه ی نقد غزالی در مواجهه با ابن سینا: 🔺مدل شناسایی در حوزه اندیشه ممکن است مانند امام محمد غزالی باشد،غزالی معتقد بود ابن سینا ،فارابی، کندی و فلاسفه به کلی "کافرند" حتی اگر صریحاً نگفته باشد که کافرند به آنها "بدوبیراه" گفته است. 🔺 او کتابی نوشته است با نام "المنقذ من الضلال " به معنای «نجات یافته از گمراهی خود غزالی فیلسوف بوده است. پس از مدتی به باور خود از گمراهی فلسفه "نجات" می یابد و به تصوف روی می آورد راهش را که مییابد کتاب "المنقذ من الضلال" را مینویسد او کتاب دیگری دارد با نام تهافت الفلاسفه که ترجمه اش چرت و پرت گویی های فلاسفه است غزالی گفته های فیلسوفان را "تهافت" و فلسفه را «ضلال» میخواند اما کتابش بهترین منبع تدریس فلسفه است. 🔺 فلسفه ابن سینا را بهتر از خودش تشریح کرده است ما با این شیوه هیچ مشکلی نداریم کسی خودش فیلسوف بوده است در این باره کتاب نوشته و در این فضا رشد کرده سپس با استدلالاتی وارد عرصه تصوف شده و معتقدات ابن سینا را رد کرده است. 🔺 ردیه ای که غزالی بر آرای ابن سینا مینویسد و به گفته برخی از حکمای معاصر ما زمینه "رشد فلسفه اشراق" را فراهم میکند و سبب رشد شیوه های جدیدی در عرصه فلسفه و حکمت اسلامی میشود؛ یعنی ما بخشی از "تفکرمان" را "مدیون" "درشت گوییهای غزالی" هستیم. 🔺انسان اگر این طور کسی را محکوم کند برکت دارد؛ یعنی طوری دشنام دهد در که مبدأ تغییر در عرصه تفکر شود. این بسیار فرق دارد با اتفاقاتی که در این سالها در حال رخ دادن است. "ما بدوبیراهی میگوییم که مبدأ کور شدن تفکر است." وقتی از همان که جریان شناسی میکند میخواهند درباره جریانی که محکومش کرده است بیشتر توضیح دهد نمیتواند چون "آگاهی ندارد" او تفکر را جریان شناسانه و دسته بندی شده دیده است. ورود به این حوزه ها عجله بردار نیست؛ زمان و سعه صدر نیاز دارد. همۀ ما در آغاز راهیم؛ یعنی زمان نیاز داریم تا به مطلوب برسیم باید به سراغ کتابهایی رفت که از تاریخ تفکر میگویند و نه جریان شناسی تفکر نویسندگان این کتابها از تاریخ تفکر میگویند؛ یعنی متفکر را معرفی میکنند و میکوشند به هسته اصلی تفکر نزدیک شوند. از انگ زدن و دسته بندی هم می.پرهیزند چنین کتابهایی کم است و نمیتوان به سادگی تعدادی را برشمرد ولی هست.. 📗ماجرای فکر آوینی، ص ۴۹ @Serat1357talabe | صراط