.
﷽؛
✧ #حديث_روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
🏷مراقبِ ناتوان!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
✓ «ناتوانى كه مراقب دشمن نيرومند است، به سلامت نزديك تر است از نيرومندى كه فريفته ناتوانى دشمن است».
⁙ «الضَّعيفُ المُحتَرِسُ مِن العَدُوِّ القَوِيِّ أقرَبُ إلَى السَّلامَةِ مِنَ القَوِيِّ المُغتَرِّ بِالضَّعيفِ».
📚شرح نهج البلاغة: ج٢٠ ص ٣٠٩
144 (1).mp3
1.79M
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
ا﷽ا
📖روزمان رابا قرآن آغازکنیم📖
⚡️سوره بقره آیه ۱۴۴⚡️
🪴ایه:
قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِى السَّمَاءِ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَبَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَّبِّهِمْ وَ مَا اللَّهُ بِغَفِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ
🪴ترجمه:
اى پیامبر!) همانا مى بینیم كه تو (در انتظار نزول وحى، چگونه) روى به آسمان مى كنى، اكنون تو را به سوى قبله اى كه از آن خشنود باشى، برمى گردانیم. پس روى خود را به جانب مسجدالحرام كن. و (شما اى مسلمانان) هر جا بودید، روى خود را به جانب آن بگردانید و همانا كسانى كه كتاب (آسمانى) به آنها داده شده، (به خوبى) مى دانند كه این فرمان به حقّ است كه از ناحیه ى پروردگار صادر شده و خداوند از اعمال آنها غافل نیست.
🪴نکته ها:
این آیه حاكى از آن است كه پیامبر صلى الله علیه وآله منتظر و مشتاق نزول وحى در جهت تغییر قبله بود واین تغییر قبله از بیت المقدّس به كعبه، وعده ى خداوند به پیامبرش بوده است...
🪴پیام ها:
1- آسمان، سرچشمه ى نزول وحى ونظرگاه انبیاست. «نرى تقلّب وجهك فى السماء»
2- خداوند به خواسته انسان ها آگاه است. «فلنولّینّك قبلة ترضاها»
┏━━🌹🍃🌷🍃━━┓
@Shahid_Ghobadinia
@shahidpelarak313
┗━━🌷🍃🌹🍃━━┛
💐هرکس به شهدا توسل کند به بن بست نمی خورد💐
#تفسیرقران #یامهدی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🗓 #تقویم_نماز| شنبه 17 شهریور 1403
📃 امام باقر (ع): اولین نمازی که پیامبر اکرم (ص) خواند، نماز ظهر بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی"🕊
بالا و پایین دارد
گاهی آرام ودلنواز🕊
گاهی سخت وخشن
الهی قایق زندگیتون🕊
همیشه در حال حرکت
به سوی بهترین های این دنیا باشه🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی کوزه آبی خنک و رنگین است،
آب این کوزه گهی تلخ و گهی شور و گهی شیرین است،
زندگی گرمی دل های به هم پیوسته است،
تا در آن دوست نباشد همه درها بسته است...
سلام روزتون بخير و شادی🌻❤️☀️
در مسیر آرامش💞
نه نیاز به وقت قبلی دارد،
نه امروز و فردایت می کند،
صبح باشد یا شب،
حالت خوش باشد یا ناخوش،
لبخند بزنی یا گریه کنی،
با لبخند همیشگی اش
شنوده ی حرف هایت هست
#خدایا_ممنونم_که_هستی❤️
┄┅┅┅🌺🍃🌸┅┅┅┄
┄┅┅┅🌸🍃🌺┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وکیل پایه یک فقط مادر
قضیه هر چی باشه
بچه اش بی گناه
فدای هر چی مادره ....♥️
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاری که نماز با قلبمون میکنه(:♥️
💞#آرامشالهی💞
اللهم عجل لولیک الفرج 🤲💚🤲
🌸🌹🌸🌹🌸
🌸🌹🌸🌹🌸🌹
••|✨💎|••
💠 #تلنگر
💠 #چادرانه
(حرف های خانم باحجاب وچادری)
#حجاب_یعنی👇🏻
🌷#حجاب یعنی من #حیا دارم ....
هر لباسی نمیپوشم ....❌
جلوی #نامحرم مراقب رفتارم هستم....✅
.
.
حجاب یعنی
خواهر عزیزم #همسرت اومد بیرون نگران نباش..
زندگی تو برای من اهمیت داره من با حجابم، من مراقب رفتارم هستم نگران همسرت نباش❗️
.
.
#حجاب یعنی من به بالا رفتن آمار طلاق کمک نمیکنم ⚠️
من به دلسرد شدن یک مرد از خانمش #کمک_نمیکنم❗️
.
.
حجاب یعنی #برادر با خیال راحت تو خیابون قدم بزن ...
با خیال راحت کار کن...
با خیال راحت درس بخون...
من به هیچ وجه آرامش روانی تو رو بهم نمیریزم ...
.
.
حجاب یعنی همسر عزیزم من فقط و فقط #متعلق به تو هستم نه هیچکس دیگری❗️
یعنی من به تو و این زندگی #وفادار هستم❤️
یعنی زیبایی من فقط برای یک نفر❗️
.
.
حجاب یعنی ای #شهید من #پاسدار خونت هستم .....🕊
حجاب یعنی مادر جان ،یازهرا،من وارث چادر خاکی تو هستم ...❗️
.
حجاب یعنی ای چشمان #ناپاک
من میدان را برای هرزگی شما باز نمیگذارم ....
.
حجاب یعنی لبخند رضایت امام_زمانمون..(عج)
🌱🌱🌱
💠 پوشيدن جوراب نازک در انظار عمومي
♻️ سوال:
پوشيدن جوراب نازك در انظار عمومي چه حكمي دارد؟
◀️ حضرت امیرالمومنین علی (علیه السّلام) فرمود: پوشش ضخیم به تن کنید؛ زیرا هر کس پوشش او نازک باشد، دینش نیز رقیق و سست است.
( وسائل الشیعه، ج 3، ص 357)
✅ پاسخ:
⬅️ پوشیدن جوراب های نازک یا طرح داری که پوست پا در آن نمایان است، در برابر نامحرم جایز نیست.
پوشیدن جوراب های شیشه ای یا نازک که پوست پا در آن دیده می شود، در مقابل نامحرم حرام است
#احکام_خانواده
#احترام_والدین
---------------
📚پینوشت:
برگرفته از کتاب «احکام مصور پوشش بانوان»، اطلس تاریخ شیعه، 1391، ص 64.