🔴 امروز ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴، بایدن رئیسجمهور آمریکا به #کرونا مبتلا شد …
بله آقای خسروانی.. همه دنیا با حیرت به ما که همچنان پس از گذشت ۳ سال از توییت شما منتظر واکسیناسیون هستیم نگاه میکنن، و تو دلشون میگن مگه هنوز کرونا هست؟
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔴 عزا برای شاعر هرزهسرا❗️
🔻چند سال بعد از حادثه عاشورا فساد و فحشا مدینه و مکه را چنان فرا گرفت که محل نزول وحی و شهر پیامبر، تبدیل به مرکز رقاصه ها و آوازه خوانان و عشرتکدهها شد.
🔻تا جایی که وقتی یکی از شعرای مشهور و فاسد هرزهسرا مُرد؛ مکه و مدینه در عزا و ماتم فرو رفتند و مردمان فقیر و غنی با چشمان اشکبار در فراق او می گریستند!!
🔻این هرزگی فرهنگی جامعه اسلامی، در کنار تهی شدن افکار مردمان آن عصر از اندیشههای واقعی اسلامی تا جایی پیش رفت که اصل نبوت پیامبر هم مورد تمسخر و اهانت قرار می گرفت! تا جاییکه بعضی می گفتند چون جانشینی از پیامرسانی مهمتر است پس چون خلیفه، خلیفه الله است جایگاهش از پیامبر که رسول الله است بالاتر است!!
🔻علاوه بر اینها خشونت سهمگین بنی امیه در جریان شهادت امام حسین، واقعه هولناک حَرّه، سرکوب کامل قیام توابین، شهادت مختار و ... فضای وحشتناکی را ایجاد کرده بود.
🔻امام سجاد(ع) در چنین شرایطی پرچم امامت را به دوش گرفت. شرایطی که از دوران همه ائمه قبل و بعد ایشان سختتر و تلختر بود.
🔻اما امام سجاد(ع) در طول بیش از سه دهه، با تدبیر و مجاهدت، چنان جامعه اسلامی را از نو ساخت که تعداد یاران انگشت شمار اهلبیت بعد از حادثه عاشورا تبدیل به سیل شیعیان اهلبیت گردید و محبوبیت عمیق امام سجاد میان همه گروههای گوناگون اجتماعی و مذهبی به طور عجیبی گسترش یافت به طوری که امام باقر (ع) در حلقه بزرگ شیعیان قرار گرفت و آن نهضت بزرگ علمی را ایجاد کرد.
🔻بنابراین باید تصویر امام «بیمار» و گوشه گیر و منفعلی که ظالمانه یا جاهلانه برای امام زینت پرستشگران ساخته شده است در اذهان اصلاح شود.
🔻برای معرفی شخصیت و دوران امام سجاد دهها فیلم و سریال جذاب می توان ساخت که سریال جاودانه مختار گوشهای کوچک از وقایع آن زمان است.
🔻البته کم کاری هنری و رسانهای ما در این زمینه واقعا نابخشودنی است!
#شهادت_امام_سجاد
✍حمیدرضا ابراهیمی
👌 #محرمانه کانال حرفه ای ها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔴 از امتیاز دادنهای ظریف تعجب کردید؟
پس فکر کردید جاسوسهای تیم مذاکرهکننده برجام از کجا سبز شده بودن؟ تو یه تیم ۱۲ نفره شش نفر جاسوس و دو تابعیتی بودند و به کشور خیانت کردند.
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔴 مذهب رسمی کشور شیعه اثنی عشری است
🔸ملاک انتخاب، #شایستگی و صلاحیت است و اگر فردی از سایر مذاهب مصرح در قانون اساسی، شایستگی بیشتری داشت منصوب خواهد شد؛ همچون حکم رهبرانقلاب برای امیر شهرام ایرانی، فرمانده نداجا.
🔹لذا آنچه #ظریف در ترجیح بیدلیل غیرشیعه گفت، خلاف قانون اساسی است./مالک شریعتی
🔻پ ن:
🔸 مدعی نهج البلاغه و قرآن هم هستند. کجای قرآن و نهج البلاغه نوشته است اقلیت دینی بودن ملاک برتری و فضیلت برای مدیریت مردم است؟ مگر قرار نبود با نهج البلاغه حکومت کنید و دولت تشکیل دهید؟
👌 #محرمانه کانال حرفه ای ها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
✏️ #یادداشت_هفته | ریشههای قیام حسینی (ع) در بعثت نبوی (ص)
👈 «بعثت خون» سیدالشهداء به روایت حضرت آیتالله خامنهای
🔹«عاشورا یک واقعهی استثنائی بود.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ «عاشورا یک حادثهی تاریخیِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امّت اسلام بود.» ۱۳۸۴/۱۱/۵ در واقع، «حسینبنعلی علیهالسلام، به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد.» ۱۳۷۴/۳/۳ بنابراین، چنین حادثهای حاوی ویژگیها و خصوصیّات خاصّ خود است که آن را از دیگر حوادث و قیامها در طول تاریخ متمایز کرده است.
🔸حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایرهی متّحدالمرکز هستند
🔹«روح قضیّه این است که امام حسین علیهالسلام در این ماجرا، با یک لشکر روبهرو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هرچند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین علیهالسلام با جهانی انحراف و ظلمات روبهرو بود. این مهم است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴
🔹از جملهی مهمترین خصوصیّات نهضت حسینی شباهت آن به بعثت نبوی است: «کار امام حسین علیهالسلام در کربلا، با کار جدّ مطهّرش حضرت محمّدبنعبداللّه صلیاللهعلیهوآلهوسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است؛ قضیّه این است. همانطور که پیغمبر در آنجا یکتنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا یکتنه با یک دنیا مواجه بود؛ آن بزرگوار هم نترسید، ایستاد و جلو آمد؛ امام حسین هم نترسید، ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایرهی متّحدالمرکز هستند؛ به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا "حُسَینٌ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسَین"(الارشاد، ج ۲، ص ۱۲۷) معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴
🔹در واقع، «جوهر حادثهی عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسینبنعلی علیهالسلام برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچ کس به او کمک نکرد! حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هر یک میتوانستند جمعیّتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان خارج شدند و گریختند!» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔹باید توجّه داشت که «آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیمهاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند.» ۱۳۶۸/۵/۱۱ لذا «ابتدا که از مدینه خارج شد، در پیام به برادرش محمّدبنحنفیّه ــ و در واقع، در پیام به تاریخ ــ چنین گفت: اَنّی لَم اَخرُج اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالِما؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی، از روی میل به قدرت و تشنهی قدرت بودن قیام نکردم. اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹) من میبینم که اوضاع در میان امّت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت انحطاط است؛ در ضدّ جهتی است که اسلام میخواست و پیامبر آورده بود؛ قیام کردم برای اینکه با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶
🔹«امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یکتنه در مقابلِ این سرعتِ سراشیبِ سقوط قرار میگیرد. البتّه در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علیّ اصغرش را، جان علیّ اکبرش را و جان عبّاسش را فدا میکند، امّا نتیجه میگیرد.» ۱۳۷۷/۲/۱۸
🔸پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار بگیرد
🔹بنابراین، «هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین ــ حتّی خود پیغمبر ــ انجام نداده بود. ... چون زمینهی انجام این واجب، در زمان امام حسین پیش آمد. اگر این زمینه در زمان امام حسین پیش نمیآمد، مثلاً در زمان امام علیّالنّقی علیهالسلام پیش میآمد، همین کار را امام علیّالنّقی میکرد و حادثهی عظیم و ذبح عظیم تاریخ اسلام، امام علیّالنّقی علیهالسلام میشد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹ماجرا بدین قرار است که «جامعهی اسلامی جامعهی امامت است.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ «بنیامیّه امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهی تبدیل کردند.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ در چنین شرایطی، «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با مردم ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاکدامنی و پارسایی داشت، نه سابقهی جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّهای به معنویّات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود؛ هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسینبنعلی ــ که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد ــ فرصتی پیش آمد و قیام کرد.» ۱۳۷۹/۱/۲۶
🔹از سوی دیگر، حکومت باطل یزید در پی بیعت گرفتن از امام حسین علیهالسلام بود: «[یزید] توقّع داشت که این امامِ هدایت پای حکومت او را امضا کند؛ "بیعت" یعنی این.
🔰 ادامه👇
✏️ ادامه #یادداشت_هفته
🔹میخواست امام حسین علیهالسلام را مجبور کند به جای اینکه مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهیِ آن حکومتِ ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! قیام امام حسین علیهالسلام از اینجا شروع شد. ... توقّع کرد که امام حسین علیهالسلام پای این سیهنامهی تبدیل امامت اسلامی به سلطنت طاغوتی را امضا کند؛ یعنی بیعت کند. امام حسین فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَه؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵) حسین چنین امضائی نمیکند. امام حسین علیهالسلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد.» ۱۳۸۱/۱/۰۹
🔸عظمت شهدای کربلا به نترسیدن از دشمن است
🔹بنابراین، در یک عبارت کلّی میتوان گفت «هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعهی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹این قیام دو نتیجهی ظاهری دارد: «یک وقت است که وقتی قیام کرد، به حکومت میرسد؛ این یک شکلِ آن است ... یک وقت است که این قیام به حکومت نمیرسد، به شهادت میرسد. آیا در این صورت، [قیام] واجب نیست؟ چرا، به شهادت هم برسد واجب است. ... این، آن کاری بود که امام حسین انجام داد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹به عبارتی دیگر، «امام حسین علیهالسلام به فکر سرکوب کردن قدرتهای طاغوتی بود؛ چه با گرفتن حکومت و چه با شهادت و دادن خون.» ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ و در نهایت، «آن بزرگوار را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند و علیالظّاهر دشمن توانست آن عزیزان را به شهادت برساند ــ ظاهر مطلب این بود که یزید پیروز شد ــ امّا در باطن، حسینبنعلی علیهالسلام پیروز شد. حسینبنعلیعلیهالسلام برای باقی ماندن اسلام، خون خود را نثار کرد و در این راه توفیق پیدا نمود و توانست اسلام را بیمه کند.» ۱۳۶۹/۱۰/۱۳ لذا «عظمت شهدای کربلا به این است؛ یعنی برای احساس تکلیف ــ که همان جهاد در راه خدا و دین بود ــ از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عدّهی خود را مجوّزی برای گریختن از مقابل دشمن قرار ندادند.» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔹پس میتوان اینطور جمعبندی کرد: «امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعهی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعهی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است، بلکه خودش یک مصداقِ بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹بنابراین، «عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد؛ درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت؛ درس میدهد که در میدانِ نبردِ حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم در یک صف قرار میگیرند.»
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
✏️ #گزارش_هفته | تبدیل «رفتارهای رقابتی» به «هنجارهای رفاقتی»؛ چرا و چگونه؟
👈 تحلیلی بر یک مطالبهی جدّی پساانتخاباتی
🔹ماهیّت انتخابات نوعی رقابت است. تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمیشود و انتخاب کار سختی است. امّا آیا رقابت سیاسی و انتخاباتی بیحدّومرز است؟ در هر کشوری که به اصول اوّلیّهی سیاست و منافع ملّی پایبند است، رقابت سیاسی و انتخاباتی بیحدّومرز نیست؛ هم از منظر چارچوب، محتوا و شدّت رقابت، و هم از منظر زمانی. پذیرش نتیجه از سوی رقبائی که پیروز نشدهاند، یکی از مصادیق رعایت چارچوب و قواعد اصولی و منطقی رقابت سیاسی است. نگاهی به تاریخ معاصر و رقابتهای انتخاباتی در گوشهوکنار جهان نشان میدهد هرگاه رقابت از چارچوب خارج شده و دامنهی آن به پس از انتخابات نیز کشیده شده، آن کشور و ملّت هزینه داده و ضربه خورده است که گاهی این ضربه و هزینه گزاف و غیر قابل جبران است.
🔹ایران نیز تجربهی تلخی در این زمینه دارد. سال ۱۳۸۸، نامزد بازنده، قبل از پایان رسمی رأیگیری اعلام پیروزی کرد و از فردای انتخابات، عدم پایبندی به قانون و قواعد بازی را پیش گرفت و شد آنچه نباید میشد: ماهها کشور دستخوش التهاب و آشوب شد و عوارض و تبعات گوناگون و عمیقی را بر جای نهاد؛ چرا؟ چون یک طرفِ رقابت حاضر به پذیرش قواعد رقابت نشد و لجوجانه بر ادّعای دروغین خود پای میفشرد.
🔸تکمیل دستاوردهای انتخابات
🔹انتخابات اخیر طیّ دو مرحله انجام شد و مردم در این دو مرحله بیش از ۵۵ میلیون رأی را در صندوقها ریختند و رئیسجمهورِ منتخبِ خود را برگزیدند. برگزاری دو مرحلهای انتخابات زودهنگام به فاصلهی یک هفته و در یک شرایط خاص و غیر منتظره، صیانت از آراء ملّت حتّی به قیمت خون پاسداران رأی مردم (شهادت دو مأمور انتظامی حامل صندوق رأی در سیستانوبلوچستان) و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر ــ با دو گرایش متفاوت ــ از جملهی ابعادی هستند که کمتر دربارهی آن سخن گفته شده و میشود، امّا بسیار ارزشمند و درخور تأمّل و تحسین است.
🔹امّا نباید به این میزان اکتفا کرد. صرفاً برگزاری انتخابات من و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست. در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست و از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند. رقابت با چنین نگاهی درعینحال که میتواند شفّافکنندهی خطوط تمایز باشد، عامل همدلی نیز هست: «انتخابات میتواند مایهی اتّحاد باشد؛ میتواند تشجیعکنندهی به سرعتِعمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملّت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان میدانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط میبخشد، ما را زندهدل میکند، روح جوانی را بر جامعهی ما حاکم میکند.»۱۳۸۶/۰۷/۲۱
🔹یکی از راههای اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیهی مهمّ رهبر انقلاب در پیامی است که به مناسبت انتخابات اخیر صادر و تأکید کردند: «اکنون ملّت ایران رئیسجمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملّت و به رئیسجمهور منتخب و به همهی فعّالان این صحنهی حسّاس، مخصوصاً جوانان پُرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیکاندیشی برای پیشرفت و عزّت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادّی و معنوی کشور تلاش کند.» ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
🔹امّا چرا و چگونه بایستی رفتارهای رقابتی دوران انتخابات را به هنجارهای رفاقتی پساانتخابات تبدیل کرد؟ مسائل زیر میتواند بخشی از پاسخ به این پرسش مهم باشد:
🔸۱) تفاوت جمهوری اسلامی با سایر حکومتها؛
🔹جمهوری اسلامی با دیگر نظامهای سیاسی دنیا شباهتها و البتّه تفاوتهایی دارد. در جمهوری اسلامی قرار است و باید قدرت، ابزار و عامل خدمت به مردم و رسیدن به آرمانها باشد. قدرت، در جمهوری اسلامی، عامل رسیدن به مناصب و موقعیّتهای منزلتی و اقتصادی و امثالهم نیست، که اگر کسی یا جریانی چنین گمان کند، ماهیّت و روح انقلاب اسلامی را درک نکرده و باید در محاسبات خود تجدیدنظر جدّی نماید. وقتی چنین نگاه و تفکّری حاکم باشد، شکست و پیروزی در انتخابات چندان معنای عمیق و ماهوی ندارد. آنکه رأی کمتری از مردم گرفته، خود را شکستخورده نمیداند و کمک به دولت مستقر را وظیفهی خود میداند؛ کمکی که میتواند خود را در قالبهای مختلفی نشان دهد.
🔰 ادامه👇
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔸۲) این کشور دشمن دارد؛
🔹دوستی و دشمنی در عالم روابط بینالملل چیز غریبی نیست، امّا اگر منصفانه و واقعبینانه به صحنه بنگریم، جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد؛ دشمنانی که سالها است جنگی همهجانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کردهاند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمیشوند.
🔹اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن دارد ــ آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخمخوردهای ــ اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت. در چنین وضعیّت و صحنهای، رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریانهای سیاسی، در دورهی پساانتخابات، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی است. هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضعگیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصهی بینالمللی در مواجهه با قدرتهای متخاصم قویتر میکند.
🔸۳) تزریق امید به مردم؛
🔹احتمالاً کسی نیست که اذعان نداشته باشد یکی از اساسیترین نیازهای جدّی جامعهی امروز ایران امید است. امید به طرق مختلف ایجاد شده یا تضعیف میشود و عوامل ذهنی و عینی متعدّدی در این مقوله دخیل هستند. روشن و واضح است که یکی از عوامل افزایش امید در جامعه و مردم، اتّحاد و همدلی میان چهرههای فعال در جامعه است. اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهرههای سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، بهدرستی حس خواهند کرد که این دعواها نه برای درد مردم که برای کسب منافع شخصی و جریانی است. چنین وضعیّتی، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کمرنگ میکند. پس اگر واقعاً خواهان تزریق امید به جامعه هستیم، باید رفتارهای رقابتی انتخابات را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنیم.
🔸چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت
🔹برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی، همه مسئولیّت و وظایف خاصّ خود را دارند؛ از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آنها و رسانهها. نامزدها با نیک اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتّخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیّتهای فکری و عملیِ خود میتوانند در این زمینه نقشآفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند. هواداران هم باید از جوّ رقابتی و بعضاً ورزشگاهیِ دورانِ انتخابات خارج شده و عمیقاً بدانند که ما با هر گرایش و سلیقهای یک ملّتیم و سوار بر یک قایق، سرنوشت مشترکی داریم و یک پیکریم. رسانهها هم در این عرصه نقش مهمّی دارند؛ آنان میتوانند تا حدّی به افکار و رفتار چهرههای سیاسی و مردم جهت بدهند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
🔹و بالاخره آنکه یکی از نمودهای هنجارهای رفاقتی دریافتنِ آنانی است که به هر دلیلی نتوانستند پای صندوق رأی حاضر شوند. همانطور که رهبر انقلاب نیز تأکید کردند،(ر.ک: بیانات در دیدار مدیران و جمعی از اساتید مدرسهی عالی شهید مطهّری ۱۴۰۳/۴/۱۳) قریببهاتّفاقِ این افراد با جمهوری اسلامی دشمنی و عناد ندارند؛ باید دید و فهمید مانع و مشکل آنها برای مشارکت در این امر ملّی چه بوده و سعی کرد آنان را هم به مشارکت در تعیین سرنوشت خود در موعدهای آینده ترغیب کرد.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
🌷 این شماره هفتهنامه خط حزبالله به روح مطهر شهید جلال افشار تقدیم میشود.
📜 khl.ink/khat | #با_این_ستارهها
🔰 نورانیت کسب شده از مجالس حسینی را حفظ کنیم
📜 khl.ink/khat | #در_این_ایام
🔰 حضور آیتالله خامنهای در جمع رزمندگان لشکر۳۱ عاشورا - مرداد۱۳۶۷
📜 khl.ink/khat | #قاب_ماندگار
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔸۲) این کشور دشمن دارد؛
🔹دوستی و دشمنی در عالم روابط بینالملل چیز غریبی نیست، امّا اگر منصفانه و واقعبینانه به صحنه بنگریم، جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد؛ دشمنانی که سالها است جنگی همهجانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کردهاند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمیشوند.
🔹اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن دارد ــ آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخمخوردهای ــ اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت. در چنین وضعیّت و صحنهای، رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریانهای سیاسی، در دورهی پساانتخابات، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی است. هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضعگیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصهی بینالمللی در مواجهه با قدرتهای متخاصم قویتر میکند.
🔸۳) تزریق امید به مردم؛
🔹احتمالاً کسی نیست که اذعان نداشته باشد یکی از اساسیترین نیازهای جدّی جامعهی امروز ایران امید است. امید به طرق مختلف ایجاد شده یا تضعیف میشود و عوامل ذهنی و عینی متعدّدی در این مقوله دخیل هستند. روشن و واضح است که یکی از عوامل افزایش امید در جامعه و مردم، اتّحاد و همدلی میان چهرههای فعال در جامعه است. اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهرههای سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، بهدرستی حس خواهند کرد که این دعواها نه برای درد مردم که برای کسب منافع شخصی و جریانی است. چنین وضعیّتی، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کمرنگ میکند. پس اگر واقعاً خواهان تزریق امید به جامعه هستیم، باید رفتارهای رقابتی انتخابات را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنیم.
🔸چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت
🔹برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی، همه مسئولیّت و وظایف خاصّ خود را دارند؛ از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آنها و رسانهها. نامزدها با نیک اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتّخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیّتهای فکری و عملیِ خود میتوانند در این زمینه نقشآفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند. هواداران هم باید از جوّ رقابتی و بعضاً ورزشگاهیِ دورانِ انتخابات خارج شده و عمیقاً بدانند که ما با هر گرایش و سلیقهای یک ملّتیم و سوار بر یک قایق، سرنوشت مشترکی داریم و یک پیکریم. رسانهها هم در این عرصه نقش مهمّی دارند؛ آنان میتوانند تا حدّی به افکار و رفتار چهرههای سیاسی و مردم جهت بدهند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
🔹و بالاخره آنکه یکی از نمودهای هنجارهای رفاقتی دریافتنِ آنانی است که به هر دلیلی نتوانستند پای صندوق رأی حاضر شوند. همانطور که رهبر انقلاب نیز تأکید کردند،(ر.ک: بیانات در دیدار مدیران و جمعی از اساتید مدرسهی عالی شهید مطهّری ۱۴۰۳/۴/۱۳) قریببهاتّفاقِ این افراد با جمهوری اسلامی دشمنی و عناد ندارند؛ باید دید و فهمید مانع و مشکل آنها برای مشارکت در این امر ملّی چه بوده و سعی کرد آنان را هم به مشارکت در تعیین سرنوشت خود در موعدهای آینده ترغیب کرد.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
🔰 روز عاشورا، حتی ذرهای اضطراب هم در امام حسین(علیهالسلام) مشاهده نشد
📜 khl.ink/khat | #خطبه_های_انقلاب
🔴 رهبر انقلاب: تجربه کمیته ها در سال ۶۰ تجربه خوبیست، از آن تجربه ها استفاده شود.
⬅️ غافلگیر نشوید، و در همه محله ها حضور داشته باشید!
⬅️ بسیج در همه محله ها، راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد! هم در زمینه دفاع سخت، و هم در زمینه دفاع نیمه سخت، و هم در زمینه های دیگر!
✍ جای خالی کمیته های انقلاب اسلامی محلات، بشدت احساس میشود!
⬅️ برشی از یک خاطره ...
میگفت (نقل به مضمون): هر چی به مردم و مسئولین میگفتم، جنگ شده، دشمن از مرزهای کشور با تانک هاش عبور کرده، داره میاد به سمت شهرهای ما! باید یک کاری بکنیم! اِنگار ... نه اِنگار! مردم گرفتار، و مشغول نون و دون، و معیشتشون بودند، و عبادتشون در مسجد و مکه! و توجهی به حرفهای من نداشتند!
مسئولین (با لباس دیپلمات، که یکی از آنها آقای ظریف بود) هم، وقتی حرف های من رو میشنیدند، فقط با تعجب بهم نگاه میکردند! و تهدیدم میکردند که چرا داری تشویش اذهان ... میکنی! شما بلد نیستی با دشمن مذاکره کنی! شما ...، و بعد رفتند برای مذاکره با آمریکا!
ناامید از اونها! رفتم ... یه عده از بچه های هیئت و بسیج رو دیدم که مشغول ...
بهشون گفتم بچه ها، دشمن حمله کرده به کشور، میاین کمک کنین، بریم باهاشون بجنگیم! دیدم همین بچه ها، هر کدوم یه اسلحه کِلاش برداشتند و راه افتادند دنبال من ...
در یک بیابانی به دشمن رسیدیم ... دیدم اطراف شهر ...، تانک های دشمن داشت به سمت ما می آمد!
دیدم همون چند تا مسئولی که کت و شلوار به تنشان بود، دشمن لباس از تنشان درآورده، و لخت و عریان به جلو تانک هاش بسته، و به سمت ما در حال پیشروی هستند ...
👈 مستند کامل شنود ...
👈 خواب های یک غریبه ...
📝 ابعاد کامل این موضوع، در گزارش راهبردی، روند شکل گیری نظم جدید در منطقه و جهان در پس یک جنگ نامرئی، در کانال قرار داده شده است.
⬅️ راهکار مهار دشمن در این جنگ ...
⚔ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد
در دام مانده باشد ، صیاد رفته باشد
ابوعباس / محمدرضا نوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ کس مثل حسین علیهالسلام به فکر گریهکنانش نیست...!
● شیخ حسین انصاریان
14.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه دلتون خون شد بگید
اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری(س)😭🖤
امام زمانمون خیلۍوقتہ مضطࢪن💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بدون شرح...
مخصوص حامیان اصلاح طلبان که با دیدن کودکان غزه اشک از چشمانشون جاری میشه
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اعترافات عباس یزدان پناه در پرونده کرسنت و ... قبل از ربایش و قتل او توسط اژدهای هفت سر و باند و مافیای فساد اقتصادی در ایران
🔸آنقدر شیوه نمره دهی جناب ظریف و پزشکیان برای انتخاب وزرا عجیب، توهین آمیز و مضحک است که دست مایه جوک سازی و طنز کاربران شده.:
🔹محمد رضا:
«زن جوان ترنس بهایی» بدون سابقهی وزرات امتیازش از خود ظریف هم بیشتر است.
🔷خطر فرو پاشی وتجزیه ایران
🔹روزنامه اصلاح طلب آرمان ، پزشکیان را "گورباچف ایرانی" نامید
🔹چرا یک روزنامه طرفدار پزشکیان از حالا او را گورباچف توصیف میکند،
🔹این هشدار را جدی بگیرید
➖گورباچف که بود؟
🔹نام «میخائیل گورباچف»، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، با فروپاشی «اتحاد جماهیر شوروی»، به عنوان وزنهای بزرگ در برابر آمریکا و بلوک غرب گره خورده است
🔹گورباچف، انسجام و همبستگی درونی ملتهای اتحاد جماهیر شوروی را تضعیف کرد و با اجرای پروسترویکا، سیاستهای اقتصادی او کشور را به مشکلات اقتصادی بیشتر و ورطه فروپاشی کشاند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدارهای حجتالاسلام و المسلمین پناهیان درباره دوری جریان انقلابی از بیانات و نظام فکری رهبر انقلاب